abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:04:18 #226
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_84016709
Even een jubel post van mij:
Vandaag is Jorja precies een jaar in de buitenwereld (ze heeft na haar geboorte nog dik 2 weken op het ziekenhuis gelegen) én ze heeft vandaag haar eerste diploma gehaald Ze is in het trotse bezit van haar Guppy 1
(of ja, eigenlijk heeft ze het niet in bezit, want ze hadden er de verkeerde datum opgeschreven, dus volgende week krijgen we het diploma met de juiste datum)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:31:48 #227
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84018111
Tinuviel, Annicka is dol op kaas, in het bijzonder op belegen of komijnekaas. Jonge kaas krijg ik retour.

Jeetjejom en Jorja, gefeliciteerd! Annicka heeft nog geen diploma's: ik ben pas met haar gaan zwemmen toen ze al een jaar was.

Geen idee wanneer delen nu eigenlijk begint. Annicka geeft al tijden van alles weg aan iedereen, maar dat zal wel niet onder delen vallen, vermoed ik.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84018265
Diploma voor Jorja

Ik doe niet aan babyzwemdiploma's.. het kan wel in ons zwembad maar dat kost 40 euro ofzo en dat vind ik zo'n onzin. Bij Amber heb ik het ook nooit gedaan, die heeft nog geen zwemdiploma, en die is zo watervrij als maar zin kan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:43:49 #229
12913 GreatWhiteSilence
pi_84018856
40 euro? Dan zou ik het ook wel laten. Volgens mij zijn ze bij ons zwembad bij de prijs inbegrepen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84019027
Allereerst: welkom Thijs, en gefeliciteerd!

Lieuwe geeft wel z'n rozijntjes weg, om ze in tweede instantie toch maar in z'n eigen mond te stoppen
Hij is niet zo gezellig de laatste dagen. Dat komt denk ik vooral omdat ik zelf ook niet zo gezellig ben, wel tegen hem maar volgens mij voelt hij mijn stemming feilloos aan. Leuk hoor, twee jankerds in één huis.
Ik heb ons wel een reuzedoos duplo cadeau gedaan van de kinderbijslag dan kunnen we een beetje gaan bouwen met z'n twee. Lieuwe speelt eigenlijk nauwelijks met zijn speelgoed, doen jullie kinderen dat wel? Hij heeft echt een enorme voorkeur voor allerlei huishoudelijke apparaten, met stip op 1 staat de wasmachine (oftewel de rrrr, met een enorme rollende tongpunt-r, wat heel knap is voor een kind van 1 ). Niet aan de knopjes zitten is helaas nog iets te veel gevraagd, vanmorgen stond het programma ineens op gordijnen 40 graden (en er zaten geen gordijnen in de was). Op twee staat een emmer met een nat (dat moet!) doekje, op drie de trekker van de douche of een vegertje. En als ik de stofzuiger aanzet komt hij hard aangerend om eerst zelf te worden gestofzuigd en vervolgens de stofzuiger steeds aan en uit te zetten. Lekker handig.

Bodpa, wat knap dat jullie M. al zo goed kan aangeven wanneer hij naar de wc moet!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:49:57 #231
238474 Jeetjejom
pi_84019233
Nou Vicky, 40 euro vind ik ook wel belachelijk, wij moesten nu eenmalig 6 euro extra betalen voor het diplomaatje, dat vind ik dan wel weer de moeite waard.
Hecht verder ook niet echt waarde aan het diploma, ben gewoon blij dat ze niet bang voor water is, dat is voor ons de belangrijkste reden om te gaan....
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:09:15 #232
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84020367
Gefeliciteerd Jorja

Delen doet Maarten soms, als hij zin heeft. Hij wil graag uit mijn glas drinken, en dan biedt hij mij ook slokjes aan

Speelgoed? Wasda? Ja, nu heb ik van dat nep-duplo naar beneden gehaald en daar is hij wel flink mee aan het bouwen... Maar over het algemeen wil hij liever de vriezer wat warmer of kouder zetten Of lichtknopjes aan doen, deuren open en dicht doen

O ja, ik las over moeilijk slapende kindjes... Maarten doet vandaag ook mee, een half uur op het kdv dus een verschrikkelijk moe en niet willend eten jongetje, hij was erg blij dat hij kon slapen en ik ook
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_84020979
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

Is hij niet gewoon gefrustreerd dat hij nog niet kan lopen? Dat had Seb ook, werd hij heel vervelend van
Toen hij ging lopen was het ineens een heel ander kind.

Het delen van dingen komt pas vanaf drie jaar of zo toch?
Dat zou kunnen. De leidster zei ook wel zoiets.

Ik weet het niet zeker of kinderen met 3 jaar pas gaan delen. Aan de ene kant zei dat kindje van vrienden wel dat onze zoon met het spelletje mocht spelen maar uiteindelijk wilde hij dat ene spelletje toch zelf hebben. Misschien kwamen er ook nog wat meer aspecten kijken zoals het ruilen van iets en het besef dat dat van twee kanten moet komen komt misschien nog wat later.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:59:59 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84049693
Jore, hier wordt vooral gespeeld met de garage van little people, die wordt het hele huis door gesjouwd. En boekjes, daar gaat ie zelf ook heel scheetig echt even voor zitten of hij brengt ze naar mij en dan moet ik lezen. Verder is gewoon rommelen een hobby van Joep. Heel de speelgoedkist overhoop halen. En torens bouwen begint nu een beetje te komen, zo'n 3 blokken op elkaar.

Vicky, wat een prijs!! voor zo'n diploma! Joep zit wel op baby zwemmen, maar hij vindt het gedeelte dat we eerder komen dan de les en hij zelf mag rond koeteren veel leuker dan die les zelf hahaha.

Welkom Jeetjejom!

Simmu en Tinuviel, ik denk dat ik het gewoon ook meer even zo aanbiedt, het eten. Ik laat hem eerst gewoon even zo happen en als ie dat beu is en niet genoeg op heeft, dan pureer ik het wel even. Zo gedaan.

Gisteravond heeft Joep afscheid genomen van onze kater, die moesten we laten inslapen.... Ik zei: geef hem maar een dikke kus en Joep buigt heel zachtjes voorover en legt 1 van zijn vingers heel zachtjes op zijn hoofd en keek mij toen aan van: goed he! Ik doe het heel zachtjes maar wel
Niet mieten! Door gieten!
pi_84052258
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:09 schreef Marie79 het volgende:
Delen doet Maarten soms, als hij zin heeft. Hij wil graag uit mijn glas drinken, en dan biedt hij mij ook slokjes aan

Speelgoed? Wasda? Ja, nu heb ik van dat nep-duplo naar beneden gehaald en daar is hij wel flink mee aan het bouwen... Maar over het algemeen wil hij liever de vriezer wat warmer of kouder zetten Of lichtknopjes aan doen, deuren open en dicht doen

Marie dat is heel herkenbaar. Bij opa heeft onze zoon een keer aan de knopjes voor de oven gedraaid, precies op de goede hoogte voor hem. En opa zich maar afvragen waarom de oven het niet meer deed. Omza kon via de telefoon de oplossing zo naar voren toveren. Die had de kleine al door.

Welkom Jorja en gefelciteerd met het diploma

Joep dat is idd heel treurig. Was het voor Joep ook moeilijk. Heb jij het idee dat die dat al kon begrijpen?

Eten delen doet meneer hier eigenlijk ook wel. Af en toe had ik het idee dat dat was als hij het niet wilde, maar af en toe krijgen wij toch ook zijn absolute favoriet namelijk fruit toegestopt. Is eten delen dan anders, dan speelgoed? Of ligt het daaraan dat kinderen het misschien niet aardig vragen en hij het dus niet vanuit zichzelf geeft?

[ Bericht 12% gewijzigd door Tinuviel op 14-07-2010 17:04:22 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_84052469
Ach, wat verdrietig Seilram. En wat lief van Joep.

Ik weet dat het wat vroeg dag is voor jompels, maar mijn kind is de hele dag al droog. Hij heeft de allerkleinste onderbroekjes aan die ik kon vinden, geen enkel ongelukje, ook niet toen we een uurtje naar de kinderboerderij gingen (ik had wel reservebroekjes bij me). Zou het dan toch?
Ik durf er niet op te vertrouwen
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:01:23 #237
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84061375
Ik wel hoor voor jouw M.!!! Goedzo
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_84061449
Wat knap !

Supergoed joh!
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:15:42 #239
12913 GreatWhiteSilence
pi_84062049
Seilram wat treurig, maar wel lief dat Joep zo zachtjes deed.

Bodpa, wat goed!

Hier heeft Annicka voor het eerst op de wc geplast. Zou het zo zijn dat ze gewoon niet op het potje wil?
We hebben nu een wc-bril met trapje en daar zit ze wel best op. Als ze op het potje zit probeert ze de hele tijd te 'ontsnappen'.

Deze bedoel ik:
pi_84062766
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:00 schreef bodpa09 het volgende:
Ach, wat verdrietig Seilram. En wat lief van Joep.

Ik weet dat het wat vroeg dag is voor jompels, maar mijn kind is de hele dag al droog. Hij heeft de allerkleinste onderbroekjes aan die ik kon vinden, geen enkel ongelukje, ook niet toen we een uurtje naar de kinderboerderij gingen (ik had wel reservebroekjes bij me). Zou het dan toch?
Ik durf er niet op te vertrouwen
wat gaaf!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84062880
Wat stoer van Annicka!

Ik ben zo bang dat ik veel te vroeg juich. Maar tis sowieso leuk. Thanks for the jompels girls.
Oh enne, drukken op de wc durft hij niet, dikke paniek. Toen ik hem een luier om deed was hij duidelijk blij, meteen een keuteltje erin en de luier kon weer uit.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:35:43 #242
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84063049
GWS, geen idee of het aan het potje zou liggen, kan best volgens mij, maar wat goed van haar!!

Bodpa wa un knap kind hedde gij toch!! Hihi en wat grappig dat ie dan zo opgelucht is dat ie lekker in zijn luier kan poepen! En wat geinig dat jij drukken zegt, dat moet ik altijd van mijn moeder hahaha

HIer een kind wat echt een voorkeur heeft om net in een schone luier te poepen of net na het badderen

Tinuviel, ik denk niet dat hij het echt begreep of begrijpt, maar goed, hij begrijpt wel meer dan dat ik denk. Het was vandaag iig niet zo dat ik iets aan hem merkte dat hij hem miste of hem zocht. Onze hond wel, die stond vanmorgen heel zachtjes en zielig te piepen bij het raam, waar onze kater altijd zat. En de andere kater is alleen met zichzelf bezig
Niet mieten! Door gieten!
pi_84064141
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef seilram het volgende:
Bodpa wa un knap kind hedde gij toch!! Hihi en wat grappig dat ie dan zo opgelucht is dat ie lekker in zijn luier kan poepen! En wat geinig dat jij drukken zegt, dat moet ik altijd van mijn moeder hahaha
Ik ook.
pi_84067857
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:29 schreef simmu het volgende:

[..]

wat gaaf!!
en ook van annicka!! zie het nu pas

morgen trouwens per youtube een verklaring voor mijn plotselinge behoefte aan behang en plaksel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:10:33 #245
238474 Jeetjejom
pi_84068119
Bodpa Het zou zomaar kunnen!!!!!
En Annicka, das natuurlijk ook veel stoerder dan zo'n babypotje, groot gelijk!
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:56:50 #246
12913 GreatWhiteSilence
pi_84070413
Het leuke is dat ze dat ding geweldig vind: ze liep er vanavond zelf heen. Naar dat potje kijkt ze dus echt niet om en als ik haar erop probeer te zetten vertikt ze het om erop te gaan zitten. (Gevalletje plank. )

Het is alleen jammer dat de wc beneden te hoog is voor dat ding (vorige eigenaar was lang en het was nieuw gebouwd, dus dan kan dat soort dingen natuurlijk nog.), dus ik moet naar boven, want daar past dat ding wel goed. Beneden zit ze er niet echt helemaal lekker, omdat ze haar voeten dus niet echt lekker kwijt kan op het trapje, omdat dat ding half hangt ipv staat. Ik moet nog ergens een balkje oid vandaan vissen om dat ding beneden ook nog goed te laten passen.

En ik ben nieuwsgierig naar het gevalletje behoefte aan behang en plaksel.
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:34:20 #247
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_84077467
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef bodpa09 het volgende:
Wat stoer van Annicka!

Ik ben zo bang dat ik veel te vroeg juich. Maar tis sowieso leuk. Thanks for the jompels girls.
Oh enne, drukken op de wc durft hij niet, dikke paniek. Toen ik hem een luier om deed was hij duidelijk blij, meteen een keuteltje erin en de luier kon weer uit.

Wat goed Bodpa. M durfde hier ook niet te drukken hoor op de wc. Krijsen was het dikke paniek. 3 weken geduurd en van de 1 op de andere dag was het over. Heb er de eerste week echt een probleem van gemaakt met hem maar uiteindelijk opgegeven en het kwam vanzelf goed!
pi_84077652
Poepen op de wc is ook veel enger voor kinderen
Echt iets van jezelf dat dan weg gaat en weggespoeld wordt. Schijnen een boel kinderen eng te vinden
pi_84086809
Bodpa en GWS wat goed!

Met Kim ging het zomaar ineens goed op de wc met poepen en plassen. Heeft wel lang geduurd.

Tyler probeerde op de wc te klimmen toen de deur per ongeluk open stond. Opletten dus!
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:05:31 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84086840
waah! Annicka, knappe dame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')