Rotonde zag er goed uit, alleen daarna rechts rijden is volgens het boekje niet goed. Gevaarlijk? mwahquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:53 schreef crossover het volgende:
Ik vind je positie op de weg ook erg vreemd, bijna gevaarlijk.
Bij AVD lessen wordt geleerd dat je zo ver mogelijk tegen de streep aan moet rijden. IMO is middenop, of nét iets naast het midden al goed.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:53 schreef crossover het volgende:
Ik vind je positie op de weg ook erg vreemd, bijna gevaarlijk.
Omdat ik een wit pak wou en die al bijna een jaar heb hangen en voor mijn eerste rit heb bewaard. Ik ben tenminste goed zichtbaarquote:
Je gaat juist in het 3e filmpje meer links rijden om verder door de bocht te kunnen kijken, vandaar die positiequote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:20 schreef crossover het volgende:
Ik bedoelde die bocht in het derde filmpje. Maar dat is bij nader inzien misschien gezichtsbedrog.
ehm, 3,0 km ook brand-new?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:30 schreef HeetBoven het volgende:
@Mickeys Bedoel je met "brand new" nieuw als in 0 Km op de teller?
piew, tnx. Hoe gaat het met je lessen trouwens?quote:
Sja, blijft irritant. Ben een persoon die op zijn vrijheid is gesteld, dus heb een beetje een hekel aan als iemand anders me vertelt wat ik moet doenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
piew, tnx. Hoe gaat het met je lessen trouwens?
och, ik ben gewoon, gezien mijn leeftijd en jouw reactie, bezig aan mijn 2e jeugd. Past dus perfect bij mijquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:45 schreef crossover het volgende:
Ik ben niet zo van de power ranger pakjes.
hahaquote:Op zondag 1 augustus 2010 09:43 schreef Mickeys het volgende:
[..]
och, ik ben gewoon, gezien mijn leeftijd en jouw reactie, bezig aan mijn 2e jeugd. Past dus perfect bij mij
Geloof dat ik het wel met je eens ben. Heb 4 x B gedaan zonder succes, toen had ik er genoeg van en geld was op. Nu maar eens een andere insteek gekozen.. Ben benieuwd.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Gertjan1985 het volgende:
Eerder in dit topic werd gesproken dat je beter eerst je auto kunt halen dan je motor. Wat betreft het totaal aantal lessen vraag ik mij dit af. Ik denk juist dat je op de motor sneller en beter wegsituaties kunt anticiperen omdat je verder vooruit kijkt. Hierdoor zul je misschien wel sneller in het verkeer kunnen handhaven. Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald (is inmiddels 7 jaar geleden waarbij het nog gewoon één praktijkexamen was). Hiervoor heb ik 20 lessen gehad. Ik heb toen een jaar veel gereden om mijn suzuki custom 250 (een snelle brommer) maar hierdoor ben ik gaan leren rijden. Op mijn 19e heb ik mijn autorijbewijs gehaald in 16 lessen. Totaal 36 lessen en twee examens dus. Ik wil niet laten blijken dat ik een natuurtalent ben, ik denk namelijk dat het wel degelijk uitmaakt in het aantal lessen als je eerst je motorrijbewijs haalt.
Het is idd een leren pak, speciaal voor dames. Geen racepak dus en dat is dus ook de reden dat alle bescherming in het pak zit er niet een aantal sliders aan de buitenkant. Schoonhouden is tot nu toe nog een eitje, Je maakt meteen bij thuiskomst je pak schoon met een vochtige doek en daarna droogdoek er overheen en je pak is weer gereed voor de volgende rit. Zo wordt ook de motor meteen vliegvrij gemaakt. Dit omdat het gewoon allemaal nog nieuw isquote:Op zondag 1 augustus 2010 10:36 schreef bodylotion het volgende:
[..]
haha![]()
Wit op zwart vind ik wel mooi. Alleen lastig schoonhouden
Is het trouwens wel een leren pak? Ik zie geen knee-sliders enz.
duur?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:59 schreef Ker_Plunk het volgende:
Nou, voor het eerst sinds jaren aangehouden40 te hard
Maarja, gelukkig wel een hagelwitte geschiedenis…
Je gaat je motorrijbewijs in 18 lessen halen? Je bent wel zeker van jezelf. Je schrijft naar mijn idee onzin en er zit totaal geen onderbouwing in.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:19 schreef ufopiloot het volgende:
Ja en ik heb na 14 lessen mijn autorijbewijs en ga nu met een pakket van 18 lessen lessen mijn motorrijbewijs halen. Dat zegt allemaal niks.
Hoor het nog, zal wel zo 300 zijn. Werd gelaserd en aangehouden…quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:00 schreef ufopiloot het volgende:
Boven de 30 bepaalt de officier, ben je aangehouden of geflitst?
Eens, ik heb ook eerst A gehaald, wel iets langer dan gemiddels over gedaan omdat ik tijdens examens opeens stomme dingen doe, maar vervolgens had ik B ook in 16 lessen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Gertjan1985 het volgende:
Eerder in dit topic werd gesproken dat je beter eerst je auto kunt halen dan je motor. Wat betreft het totaal aantal lessen vraag ik mij dit af. Ik denk juist dat je op de motor sneller en beter wegsituaties kunt anticiperen omdat je verder vooruit kijkt. Hierdoor zul je misschien wel sneller in het verkeer kunnen handhaven. Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald (is inmiddels 7 jaar geleden waarbij het nog gewoon één praktijkexamen was). Hiervoor heb ik 20 lessen gehad. Ik heb toen een jaar veel gereden om mijn suzuki custom 250 (een snelle brommer) maar hierdoor ben ik gaan leren rijden. Op mijn 19e heb ik mijn autorijbewijs gehaald in 16 lessen. Totaal 36 lessen en twee examens dus. Ik wil niet laten blijken dat ik een natuurtalent ben, ik denk namelijk dat het wel degelijk uitmaakt in het aantal lessen als je eerst je motorrijbewijs haalt.
De witte reus is terug! Lijkt me een fijne stuurmotor.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:28 schreef Mickeys het volgende:
En als je dan je eerste motor hebt, is het toch even onwennig... getuige de filmpjes hahaha
maar we leven nog, geen schade en de motor staat netjes in de garage
Klinkt goed, idd gewoon ontspannen blijven. Voor AVB slaagt 95%, dus je rolt er wel doorheen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:02 schreef ufopiloot het volgende:
Vandaag weer les gehad, voor de tweede keer op het parkeerterrein. Dit keer de snelle slalom, uitwijkoefening, precisiestop, 8-bocht, en wegrijden uit parkeervak gedaan. Ook nog de langzame slalom en halve draai gedaan van de vorige keer. Langzame slalom blijft wel lastig om te doen vind ik, de andere oefeningen gaan erg goed. Nergens aan denken en het gewoon doen, niet teveel naar de pylonnen kijken etc. Dan gaat het gelijk een stuk beter
Ook op de weg heen en terug naar de rijschool merk je al dat je veel beter de techniek onder controle krijgt, bochten maken gaat nu erg lekker, de vorige keer voelde het allemaal nog erg gespannen. Morgen bellen en een examen prikken en daartussen nog 2x 2 uur les plakken.
Mijn god, 400 - 500 euri koop ik een heule motor voor, en jij alleen een set bandenquote:Op maandag 2 augustus 2010 19:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb dringend nieuwe banden nodig voor mijn R1 2K.
Er zitten nu Diablo Corsa's op met bijna geen profiel
Al even rondgekeken en de MC Power Pure's lijken me geschikt. Al redelijk rondgebeld en de prijs ligt niet echt laag. Goedhart (altijd duur) 460,- inclusief montage, een ander 410 en zelfs eentje van 500!
Ik zoek dus een bandenboer in de regio Leiden die het net ietjes goedkoper kan.
Of is het verstandiger om de banden zelf te bestellen en erop te zetten, waar ik geen ervaring mee heb?
Zal wel aan de maat liggen, V120-70 A190-50quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Mijn god, 400 - 500 euri koop ik een heule motor voor, en jij alleen een set banden
Enigste waar ik moeite mee was de langzame slalom (ik kan bijvoorbeeld ook moeilijk op één been staan).quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.
Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.
Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...
Het was wel supertof![]()
Ik heb al een nieuw boek en ik ben al halverwege hoor, en ik heb absoluut 0.0 moeite met veel theorie leren en stampen, want dat doe ik voor m'n studies ook. Het is gewoon het idee dat ik weer theorie-examen moet doen...quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Enigste waar ik moeite mee was de langzame slalom (ik kan bijvoorbeeld ook moeilijk op één been staan).
Rest had ik na 1-3 pogingen al helemaal doorTja, theorie… koop een nieuw boek. Ik had ook extreem veel moeite met leren, omdat ik al jaren niet meer echt leer
Dat is jammer, TopLes is namelijk echt een geweldige rijschool. Heb daar motor leren rijden in plaats van mijn examen halen. Kan het iedereen aanraden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik meld mij hier ook maar ff.
Heb totaal 2 lessen gehad, bij top les in Enschede. Slalommen en uitwijkmanoeuvre gehad. Na de vakantie begin ik weer bij een rijschool in Almelo. Hoe en wat moet ik nog ff uitzoeken
Ik voelde me er niet echt thuis, mails die niet beantwoord werden. En ik kon alleen maar in het weekend lessen vanwege drukte. En elke keer op en neer naar Enschede voor een uurtje lessen...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:21 schreef IDLA het volgende:
[..]
Dat is jammer, TopLes is namelijk echt een geweldige rijschool. Heb daar motor leren rijden in plaats van mijn examen halen. Kan het iedereen aanraden.
Herkenbaar en voor wat betreft die rotondes 3/4 en helemaal rond... tja.. je zou maar een turborotonde hebben.. dus altijd de binnenbaan nemen!! Maar je gaat het echt wel halen joh.. Ik zat net zo en dacht echt dat ik het op het examen zou verkloten en toch in 1 keer geslaagd.. kun jij ookquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse
Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelnemingBlijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld
Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken
zijn er meer die daar last van hebben?
Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk.
Ja. Ik had er tijdens de autolessen ook last van, dus ik verwacht dat dat emt de motor hetzelfde zal zijn. Wat je gewoon moet doen is vriendelijk vragen of je instructuer even zijn mond wil houden zodat je je kan concentreren op wat je moet doen in plaats van luisteren naar wat hij heeft te zeggen. Als je van de rotonde af bent mag hij zijn commentaar geven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse
Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelnemingBlijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld
Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken
zijn er meer die daar last van hebben?
Tjah, doorstroming van het verkeer bevorderen he. Als je een rotonde 3kwart neemt ben je er vanuit de theorie gezien lang genoeg op om andere mensen ook op de rotonde te laten rijden en genoeg ruimte voor jezelf te creeeren om terug naar rechts te gaan en uit te voegen. Maar ik vind het ook dom. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.quote:Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk.
Dat gaat moeilijk, je kan namelijk niets terugzeggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:25 schreef cmck het volgende:
Ja. Ik had er tijdens de autolessen ook last van, dus ik verwacht dat dat emt de motor hetzelfde zal zijn. Wat je gewoon moet doen is vriendelijk vragen of je instructuer even zijn mond wil houden zodat je je kan concentreren op wat je moet doen in plaats van luisteren naar wat hij heeft te zeggen. Als je van de rotonde af bent mag hij zijn commentaar geven.
Mijn instructeur had ook altijd veel commentaar, vlak voor het AVD zelfs nog. Toen ik hem vroeg hoe het met mijn niveau zat zei hij dat dat allang rijbewijs-waardig was en dat hij nu zo aan het zeuren was omdat daar de ruimte voor wasquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse
Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelnemingBlijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld
Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken
zijn er meer die daar last van hebben?
Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk.
Tjah, dan zeg je het na de les of vlak voor de volgende les. Een goede instructeur moet rekening houden met de manier waarop jij makkelijker dingen op pakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:41 schreef NutKees het volgende:
[..]
Dat gaat moeilijk, je kan namelijk niets terugzeggen.
Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.
Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.
Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...
Het was wel supertof![]()
Schei toch uit man.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:35 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.
Uiteindelijk toch maar gedaanHeb zo'n schurft aan die CBR molen
Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebbenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Je weet van tevoren dat het moet en die molen valt ook wel mee. Aantal vragen goed beantwoorden en je bent klaar.
En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:52 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebben
Omdat het een dure corrupte klerebende isquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.
Geen theorie-examen doen omdat je een hekel hebt aan het cbr (waarom eigenlijk?) en daardoor niet verder kunnen met wat je wil is gewoon ronduit lomp.
Kun je wel vinden maar het is de enige weg.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:57 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Omdat het een dure corrupte klerebende is![]()
Maar uiteindelijk heb ik B en A netjes gehaald hoor. Motor alles in 1x en Auto 2x examen gedaan.
Misschien nog ooit BE, dat kan wel eens van pas komen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kun je wel vinden maar het is de enige weg.
Maar je bent er van af lees ik ook.![]()
Nooit meer naar het cbr of wou je nog c of d gaan halen?
Klinkt hard, maar dat soort motorrijders komen allemaal een keer aan de beurt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:38 schreef HeetBoven het volgende:
Motorrijder komt om het leven
Weer een gesneuveld
lijkt me inderdaad niet zo'n heftige drempel. Hij moet inderdaad tegen de lichtsnelheid aan hebben gereden. Misschien een technisch defect gehad?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.
Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22
Ging hij 260 ofzo?
Hier ligt er nog een:quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.
Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22
Ging hij 260 ofzo?
Spiegelen niet, maar ff snel links-rechts kijken als het groen wordt is toch wel erg verstandig als je niet onder een rood-rijder wil eindigen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:10 schreef ufopiloot het volgende:
Niet nadenken en gewoon rijden. Af en toe krijg je een paar tips naar je hoofd geslingerd, en als je er iets mee kan, direct toepassen en gewoon normaal doorgaan waar je mee bezig bent. En het 'waarom',.. Tja, dat interesseert mij eerlijk gezegd geen bal. Er word mij verteld wat ik moet doen, en dan doe ik dat, ook als ik er geen gedachte achter kan vinden en de instructeur ook niet echt een goede reden heeft. Vaak is het wel helder natuurlijk, maar sommige dingen doe ik maar gewoon.
Net zoals dat je in de auto tijdens het lessen allemaal dingen naar je kop krijgt geslingerd. Je doet het allemaal maar, maar als je later eenmaal zelf aan het rijden bent laat je helft al voor wat het is, zoals telkens over je schouder kijken.
Nu met het motorrijden bijvoorbeeld moet je eerst uitgebreid in je spiegels kijken voordat je wegrijdt bij een stoplicht. Zie je al voor je dat je dat later ook bij elk stoplicht gaat doen?
yay, veel succes!! Gaat goed komenquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:57 schreef Vinniiee het volgende:
Kick
Ik mag 6 of 13 september examen doen voor AVB![]()
Pootje aan de grond is juist goedquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:
Ik deze donderdagVanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt
En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werkMaar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes
Thanks!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:10 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
yay, veel succes!! Gaat goed komen
Dan ben je blij dat er ABS op zitquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:
Ik deze donderdagVanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt
En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werkMaar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes
huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaanquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:23 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Pootje aan de grond is juist goed
Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Thanks!
[..]
Dan ben je blij dat er ABS op zitGefeliciteerd en succes trouwens
Vandaag had ik 2 of 3x mijn poot aan de grond met de halve draai
Hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:18 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!
Je zal niet de 1e zijn die bij een noodstop op z'n plaat ligt.
je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond hadquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaan
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?
Als wanneer ik mijn motorrijbewijs compleet heb gehaald en ik een motor koop zonder ABS, dat ik dan eerst moet gaan oefenen? Als je dat bedoelt, natuurlijk, geen zin om gelijk met me eerste motor op me plaat te gaan
Dat dacht ik al jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaaktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef bodylotion het volgende:
[..]
je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond had
zelfs met avd,
Reed jij niet op een Kawa sportmotor? Dan zit je inderdaad bijna aan je max als de voetsteunen de grond raken. Maar rijscholen hebben vaak van die naked bikes waar je meer rechtop zit, daarmee gaat het wat makkelijker.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:15 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaakt
dat is dacht ik bij versnellen:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:24 schreef Vinniiee het volgende:
Oja, ik had gisteren voor het eerst een 'tank-slapper' (zo heet dat toch?) bij de noodstop
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)quote:
Welke moest je?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..!![]()
Nu op naar AVD
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)
Feitelijk heeft je bak tussen iedere versnelling een neturaal, maar bij de meeste motoren kan je die alleen tussen 1 en 2 in gebruiken. Bij sommige is het daadwerkelijk mogelijk om in zn neutraal terecht te komen tussen bijvoorbeeld 3 en 4 en dat kan je behoorlijk in de war brengen als je dat niet weet.
Dan heb je nog kawa's met positive neutral finder, als de motor draait terwijl je stilstaat en je trekt de schakelpook volledig omhoog om van 1 naar 2 te gaan kom je altijd in de neutraal. Schijnbaar waren kawa's berucht om de lastige neutraal dus hebben ze dit bedacht (en ik vind het wel makkelijk zo) als je achterwiel rolt gaat de motor wel van 1 naar 2 zoals iedere motor.. en naar de neutraal als je niet goed schakelt)
En dan heb je ook nog mensen die de pook aanpassen waardoor alles op zijn kop zitmaar dat zal je niet zo snel tegenkomen
*edit* oeps dat was een paar pagina's terug![]()
Als je tussen een versnellingen geraakt, los van de neutraal, is het zonder twijfel de schuld van een gare versnellingsbak. (niet vreemd bij een lesmotor)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6![]()
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
1) Lopen met de motorquote:
2 opdrachten uit een sector toch? En van die 2 moet je er minimaal 1 goed hebben ofzoiets?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:46 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
1) Lopen met de motor
2) Langzame slalom
3) Wegrijden uit parkeervak
4) Uitwijkoefening
5) Snelle slalom
6) Stopproef
7) Precisiestop
(Geen noodstop dus, terwijl deze volgens mij wel verplicht is)
Nouja, met oefening misschien. Er staan van die wedstrijden op youtube met die gigantische amerikaanse politiemotoren. Als je ziet wat die kunnenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..!![]()
Nu op naar AVD
met clip-on's niet inderdaad. de snelle slalom gaat wel een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
Ja, maar je ziet ook mensen die de langzame slalom (deed ik dus ook hiervoor) vrijwel rechtop doen en dan geforceerd dat ding met alleen het stuur er doorheen proberen te jagen, en dat werkte bij mij niet. Dat is te zenuwachtig, te langzaam en te inconsistent. + Het komt nog wel eens voor dat je gewoon tegen maximale stuuruitslag zit, en dat is echt vervelend.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:07 schreef ufopiloot het volgende:
Motor gaat weinig plat hoor als je met 5-10km per uur door pylonnen heen moet die 3 meter van elkaar staan
Ja precies, dat kan dus gebeuren. Als je dan de conclusie trekt dat je wel tussen 1 en 2 in MOET zitten (terwijl dat compleet onlogisch is) en je net op een invoegstrook ofzo rijd kan je dat soort verwarring niet echt gebruiken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6![]()
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
Ja klopt, dat had ik in het begin veel, als je maximaal stuurt is het erg lastig om op tijd weer terug te komen. Maar ach, de rest van mijn leven hoef ik waarschijnlijk geen langzame slalom meer te doenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet ook mensen die de langzame slalom (deed ik dus ook hiervoor) vrijwel rechtop doen en dan geforceerd dat ding met alleen het stuur er doorheen proberen te jagen, en dat werkte bij mij niet. Dat is te zenuwachtig, te langzaam en te inconsistent. + Het komt nog wel eens voor dat je gewoon tegen maximale stuuruitslag zit, en dat is echt vervelend.
Nu "swing" ik gewoon wat meer met die motor, en dat werkt een stuk beter in ieder geval. Langzame slalom gaat nu vrijwel nooit meer mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |