Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.
Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.
Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...
Het was wel supertof![]()
Schei toch uit man.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:35 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.
Uiteindelijk toch maar gedaanHeb zo'n schurft aan die CBR molen
Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebbenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Je weet van tevoren dat het moet en die molen valt ook wel mee. Aantal vragen goed beantwoorden en je bent klaar.
En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:52 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebben
Omdat het een dure corrupte klerebende isquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.
Geen theorie-examen doen omdat je een hekel hebt aan het cbr (waarom eigenlijk?) en daardoor niet verder kunnen met wat je wil is gewoon ronduit lomp.
Kun je wel vinden maar het is de enige weg.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:57 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Omdat het een dure corrupte klerebende is![]()
Maar uiteindelijk heb ik B en A netjes gehaald hoor. Motor alles in 1x en Auto 2x examen gedaan.
Misschien nog ooit BE, dat kan wel eens van pas komen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kun je wel vinden maar het is de enige weg.
Maar je bent er van af lees ik ook.![]()
Nooit meer naar het cbr of wou je nog c of d gaan halen?
Klinkt hard, maar dat soort motorrijders komen allemaal een keer aan de beurt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:38 schreef HeetBoven het volgende:
Motorrijder komt om het leven
Weer een gesneuveld
lijkt me inderdaad niet zo'n heftige drempel. Hij moet inderdaad tegen de lichtsnelheid aan hebben gereden. Misschien een technisch defect gehad?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.
Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22
Ging hij 260 ofzo?
Hier ligt er nog een:quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.
Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22
Ging hij 260 ofzo?
Spiegelen niet, maar ff snel links-rechts kijken als het groen wordt is toch wel erg verstandig als je niet onder een rood-rijder wil eindigen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:10 schreef ufopiloot het volgende:
Niet nadenken en gewoon rijden. Af en toe krijg je een paar tips naar je hoofd geslingerd, en als je er iets mee kan, direct toepassen en gewoon normaal doorgaan waar je mee bezig bent. En het 'waarom',.. Tja, dat interesseert mij eerlijk gezegd geen bal. Er word mij verteld wat ik moet doen, en dan doe ik dat, ook als ik er geen gedachte achter kan vinden en de instructeur ook niet echt een goede reden heeft. Vaak is het wel helder natuurlijk, maar sommige dingen doe ik maar gewoon.
Net zoals dat je in de auto tijdens het lessen allemaal dingen naar je kop krijgt geslingerd. Je doet het allemaal maar, maar als je later eenmaal zelf aan het rijden bent laat je helft al voor wat het is, zoals telkens over je schouder kijken.
Nu met het motorrijden bijvoorbeeld moet je eerst uitgebreid in je spiegels kijken voordat je wegrijdt bij een stoplicht. Zie je al voor je dat je dat later ook bij elk stoplicht gaat doen?
yay, veel succes!! Gaat goed komenquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:57 schreef Vinniiee het volgende:
Kick
Ik mag 6 of 13 september examen doen voor AVB![]()
Pootje aan de grond is juist goedquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:
Ik deze donderdagVanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt
En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werkMaar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes
Thanks!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:10 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
yay, veel succes!! Gaat goed komen
Dan ben je blij dat er ABS op zitquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:
Ik deze donderdagVanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt
En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werkMaar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes
huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaanquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:23 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Pootje aan de grond is juist goed
Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Thanks!
[..]
Dan ben je blij dat er ABS op zitGefeliciteerd en succes trouwens
Vandaag had ik 2 of 3x mijn poot aan de grond met de halve draai
Hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:18 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!
Je zal niet de 1e zijn die bij een noodstop op z'n plaat ligt.
je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond hadquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaan
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?
Als wanneer ik mijn motorrijbewijs compleet heb gehaald en ik een motor koop zonder ABS, dat ik dan eerst moet gaan oefenen? Als je dat bedoelt, natuurlijk, geen zin om gelijk met me eerste motor op me plaat te gaan
Dat dacht ik al jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaaktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef bodylotion het volgende:
[..]
je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond had
zelfs met avd,
Reed jij niet op een Kawa sportmotor? Dan zit je inderdaad bijna aan je max als de voetsteunen de grond raken. Maar rijscholen hebben vaak van die naked bikes waar je meer rechtop zit, daarmee gaat het wat makkelijker.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:15 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaakt
dat is dacht ik bij versnellen:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:24 schreef Vinniiee het volgende:
Oja, ik had gisteren voor het eerst een 'tank-slapper' (zo heet dat toch?) bij de noodstop
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)quote:
Welke moest je?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..!![]()
Nu op naar AVD
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)
Feitelijk heeft je bak tussen iedere versnelling een neturaal, maar bij de meeste motoren kan je die alleen tussen 1 en 2 in gebruiken. Bij sommige is het daadwerkelijk mogelijk om in zn neutraal terecht te komen tussen bijvoorbeeld 3 en 4 en dat kan je behoorlijk in de war brengen als je dat niet weet.
Dan heb je nog kawa's met positive neutral finder, als de motor draait terwijl je stilstaat en je trekt de schakelpook volledig omhoog om van 1 naar 2 te gaan kom je altijd in de neutraal. Schijnbaar waren kawa's berucht om de lastige neutraal dus hebben ze dit bedacht (en ik vind het wel makkelijk zo) als je achterwiel rolt gaat de motor wel van 1 naar 2 zoals iedere motor.. en naar de neutraal als je niet goed schakelt)
En dan heb je ook nog mensen die de pook aanpassen waardoor alles op zijn kop zitmaar dat zal je niet zo snel tegenkomen
*edit* oeps dat was een paar pagina's terug![]()
Als je tussen een versnellingen geraakt, los van de neutraal, is het zonder twijfel de schuld van een gare versnellingsbak. (niet vreemd bij een lesmotor)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6![]()
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
1) Lopen met de motorquote:
2 opdrachten uit een sector toch? En van die 2 moet je er minimaal 1 goed hebben ofzoiets?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:46 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
1) Lopen met de motor
2) Langzame slalom
3) Wegrijden uit parkeervak
4) Uitwijkoefening
5) Snelle slalom
6) Stopproef
7) Precisiestop
(Geen noodstop dus, terwijl deze volgens mij wel verplicht is)
Nouja, met oefening misschien. Er staan van die wedstrijden op youtube met die gigantische amerikaanse politiemotoren. Als je ziet wat die kunnenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..!![]()
Nu op naar AVD
met clip-on's niet inderdaad. de snelle slalom gaat wel een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
Ja, maar je ziet ook mensen die de langzame slalom (deed ik dus ook hiervoor) vrijwel rechtop doen en dan geforceerd dat ding met alleen het stuur er doorheen proberen te jagen, en dat werkte bij mij niet. Dat is te zenuwachtig, te langzaam en te inconsistent. + Het komt nog wel eens voor dat je gewoon tegen maximale stuuruitslag zit, en dat is echt vervelend.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:07 schreef ufopiloot het volgende:
Motor gaat weinig plat hoor als je met 5-10km per uur door pylonnen heen moet die 3 meter van elkaar staan
Ja precies, dat kan dus gebeuren. Als je dan de conclusie trekt dat je wel tussen 1 en 2 in MOET zitten (terwijl dat compleet onlogisch is) en je net op een invoegstrook ofzo rijd kan je dat soort verwarring niet echt gebruiken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6![]()
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |