abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84754312
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Gertjan1985 het volgende:
Eerder in dit topic werd gesproken dat je beter eerst je auto kunt halen dan je motor. Wat betreft het totaal aantal lessen vraag ik mij dit af. Ik denk juist dat je op de motor sneller en beter wegsituaties kunt anticiperen omdat je verder vooruit kijkt. Hierdoor zul je misschien wel sneller in het verkeer kunnen handhaven. Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald (is inmiddels 7 jaar geleden waarbij het nog gewoon één praktijkexamen was). Hiervoor heb ik 20 lessen gehad. Ik heb toen een jaar veel gereden om mijn suzuki custom 250 (een snelle brommer) maar hierdoor ben ik gaan leren rijden. Op mijn 19e heb ik mijn autorijbewijs gehaald in 16 lessen. Totaal 36 lessen en twee examens dus. Ik wil niet laten blijken dat ik een natuurtalent ben, ik denk namelijk dat het wel degelijk uitmaakt in het aantal lessen als je eerst je motorrijbewijs haalt.
Eens, ik heb ook eerst A gehaald, wel iets langer dan gemiddels over gedaan omdat ik tijdens examens opeens stomme dingen doe, maar vervolgens had ik B ook in 16 lessen.
Dus als je met wat meer brommer-ervaring (nog nooit gedaan) dan ik eerst voor A gaat en dan B dan kost dat zeker de minste lessen.
Op de motor leer je nu eenmaal beter te kijken en deel te nemen aan het verkeer.
pi_84764391
Afgelopen donderdag (29 juni) 1ste les gehad bij mijn rijschool in Hoofddorp *O*
Is les op een Honda CBF 600.

Ik heb geoefend op zo'n klein industrieterrein waar niet veel auto's komen en heb daar een beetje kennis gemaakt met basisdingen enzo. Optrekken, afremmen, schakelen, plaats op de weg, zithouding, dat soort dingen. Ik moet zeggen dat het moeilijker is als dat ik dacht. Lijkt een beetje op fietsen, maar dat is het niet. Het heeft ook wat weg van autorijden, maar dat is het ook niet. Het is echt best onnatuurlijk allemaal. Ook fysiek was het nog best zwaar. Zwaarder als dat ik dacht. Mijjn handen deden best pijn aan het eind.

Maar het was wel echt superleuk. Achteraf ging het denk ik best goed. Ik merk wel dat ervaring met een auto in je voordeel werkt. Schakelen, optrekken en remmen heb je toch wat sneller door dus dat gaat dan meer vloeiender.
Ik kan niet wachten tot de volgende les. Deze week hoop ik boeken te kunnen regelen en hopelijk kan ik aan het eind van deze maand theorie examen doen. :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:55:24 #228
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84765088
Succes cmck (alhoewel ik afgelopen donderdag niet kan rijmen met 29 juni hihi)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:11:15 #229
37248 BertV
Klei indiaan
pi_84765519
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:28 schreef Mickeys het volgende:
En als je dan je eerste motor hebt, is het toch even onwennig... getuige de filmpjes hahaha

maar we leven nog, geen schade en de motor staat netjes in de garage *O*
De witte reus is terug! Lijkt me een fijne stuurmotor.
(Zorg wel dat je alle ruimte claimt en niet rechts van de rijbaan gaat rijden)

edit: ok, meerdere wannabe rijinstructeurs hebben het gemeld. :P
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_84782397
Vandaag weer les gehad, voor de tweede keer op het parkeerterrein. Dit keer de snelle slalom, uitwijkoefening, precisiestop, 8-bocht, en wegrijden uit parkeervak gedaan. Ook nog de langzame slalom en halve draai gedaan van de vorige keer. Langzame slalom blijft wel lastig om te doen vind ik, de andere oefeningen gaan erg goed. Nergens aan denken en het gewoon doen, niet teveel naar de pylonnen kijken etc. Dan gaat het gelijk een stuk beter :D

Ook op de weg heen en terug naar de rijschool merk je al dat je veel beter de techniek onder controle krijgt, bochten maken gaat nu erg lekker, de vorige keer voelde het allemaal nog erg gespannen. Morgen bellen en een examen prikken en daartussen nog 2x 2 uur les plakken.
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:37:36 #231
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84783852
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:02 schreef ufopiloot het volgende:
Vandaag weer les gehad, voor de tweede keer op het parkeerterrein. Dit keer de snelle slalom, uitwijkoefening, precisiestop, 8-bocht, en wegrijden uit parkeervak gedaan. Ook nog de langzame slalom en halve draai gedaan van de vorige keer. Langzame slalom blijft wel lastig om te doen vind ik, de andere oefeningen gaan erg goed. Nergens aan denken en het gewoon doen, niet teveel naar de pylonnen kijken etc. Dan gaat het gelijk een stuk beter :D

Ook op de weg heen en terug naar de rijschool merk je al dat je veel beter de techniek onder controle krijgt, bochten maken gaat nu erg lekker, de vorige keer voelde het allemaal nog erg gespannen. Morgen bellen en een examen prikken en daartussen nog 2x 2 uur les plakken.
Klinkt goed, idd gewoon ontspannen blijven. Voor AVB slaagt 95%, dus je rolt er wel doorheen.
pi_84783889
Ik heb dringend nieuwe banden nodig voor mijn R1 2K.
Er zitten nu Diablo Corsa's op met bijna geen profiel :P

Al even rondgekeken en de MC Power Pure's lijken me geschikt. Al redelijk rondgebeld en de prijs ligt niet echt laag. Goedhart (altijd duur) 460,- inclusief montage, een ander 410 en zelfs eentje van 500!

Ik zoek dus een bandenboer in de regio Leiden die het net ietjes goedkoper kan.
Of is het verstandiger om de banden zelf te bestellen en erop te zetten, waar ik geen ervaring mee heb?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:40:30 #233
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84783974
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb dringend nieuwe banden nodig voor mijn R1 2K.
Er zitten nu Diablo Corsa's op met bijna geen profiel :P

Al even rondgekeken en de MC Power Pure's lijken me geschikt. Al redelijk rondgebeld en de prijs ligt niet echt laag. Goedhart (altijd duur) 460,- inclusief montage, een ander 410 en zelfs eentje van 500!

Ik zoek dus een bandenboer in de regio Leiden die het net ietjes goedkoper kan.
Of is het verstandiger om de banden zelf te bestellen en erop te zetten, waar ik geen ervaring mee heb?
Mijn god, 400 - 500 euri koop ik een heule motor voor, en jij alleen een set banden :')
pi_84784235
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:40 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Mijn god, 400 - 500 euri koop ik een heule motor voor, en jij alleen een set banden :')
Zal wel aan de maat liggen, V120-70 A190-50 :@
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_84785925
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.

Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.

Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...

Het was wel supertof O+
pi_84786346
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.

Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.

Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...

Het was wel supertof O+

Enigste waar ik moeite mee was de langzame slalom (ik kan bijvoorbeeld ook moeilijk op één been staan).
Rest had ik na 1-3 pogingen al helemaal door :) Tja, theorie… koop een nieuw boek. Ik had ook extreem veel moeite met leren, omdat ik al jaren niet meer echt leer :P
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_84786539
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:38 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Enigste waar ik moeite mee was de langzame slalom (ik kan bijvoorbeeld ook moeilijk op één been staan).
Rest had ik na 1-3 pogingen al helemaal door :) Tja, theorie… koop een nieuw boek. Ik had ook extreem veel moeite met leren, omdat ik al jaren niet meer echt leer :P
Ik heb al een nieuw boek en ik ben al halverwege hoor, en ik heb absoluut 0.0 moeite met veel theorie leren en stampen, want dat doe ik voor m'n studies ook. Het is gewoon het idee dat ik weer theorie-examen moet doen... :P
pi_84789445
Ja, dat je weer theorie moet doen is ook een tegenvaller, ik dacht dat het wel goed zat met rijbewijs B.

En slaagt echt 95% voor de AVB? Ik dacht juist dat dát het moeilijke gedeelte was. AVD lijkt mij een stukje makkelijker, alhoewel je flink genaaid kan worden om kleine dingetjes (aan de verkeerde kant van de pijl op de weg rijden ofzo :') ).
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:57:17 #239
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_84793538
Zo, weer een lesje! Vertragingsoefening en uitwijkmanoeuvre gehad :). Morgen weer :P
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_84794737
Ik meld mij hier ook maar ff.

Heb totaal 2 lessen gehad, bij top les in Enschede. Slalommen en uitwijkmanoeuvre gehad. Na de vakantie begin ik weer bij een rijschool in Almelo. Hoe en wat moet ik nog ff uitzoeken :Y
pi_84797334
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik meld mij hier ook maar ff.

Heb totaal 2 lessen gehad, bij top les in Enschede. Slalommen en uitwijkmanoeuvre gehad. Na de vakantie begin ik weer bij een rijschool in Almelo. Hoe en wat moet ik nog ff uitzoeken :Y
Dat is jammer, TopLes is namelijk echt een geweldige rijschool. Heb daar motor leren rijden in plaats van mijn examen halen. Kan het iedereen aanraden.
pi_84797407
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:21 schreef IDLA het volgende:

[..]

Dat is jammer, TopLes is namelijk echt een geweldige rijschool. Heb daar motor leren rijden in plaats van mijn examen halen. Kan het iedereen aanraden.
Ik voelde me er niet echt thuis, mails die niet beantwoord werden. En ik kon alleen maar in het weekend lessen vanwege drukte. En elke keer op en neer naar Enschede voor een uurtje lessen...
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:03:12 #243
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84872244
Hier even een update uit het Amsterdamse :)

Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelneming -O- Blijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld :r Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken -O- zijn er meer die daar last van hebben?

Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door HeetBoven op 05-08-2010 00:52:37 ]
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:29:56 #244
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84883807
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse :)

Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelneming -O- Blijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld :r Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken -O- zijn er meer die daar last van hebben?

Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk. :D
Herkenbaar en voor wat betreft die rotondes 3/4 en helemaal rond... tja.. je zou maar een turborotonde hebben.. dus altijd de binnenbaan nemen!! Maar je gaat het echt wel halen joh.. Ik zat net zo en dacht echt dat ik het op het examen zou verkloten en toch in 1 keer geslaagd.. kun jij ook ;)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_84884640
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse :)

Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelneming -O- Blijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld :r Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken -O- zijn er meer die daar last van hebben?
Ja. Ik had er tijdens de autolessen ook last van, dus ik verwacht dat dat emt de motor hetzelfde zal zijn. Wat je gewoon moet doen is vriendelijk vragen of je instructuer even zijn mond wil houden zodat je je kan concentreren op wat je moet doen in plaats van luisteren naar wat hij heeft te zeggen. Als je van de rotonde af bent mag hij zijn commentaar geven.

quote:
Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk. :D
Tjah, doorstroming van het verkeer bevorderen he. Als je een rotonde 3kwart neemt ben je er vanuit de theorie gezien lang genoeg op om andere mensen ook op de rotonde te laten rijden en genoeg ruimte voor jezelf te creeeren om terug naar rechts te gaan en uit te voegen. Maar ik vind het ook dom. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.

Ik heb zaterdagmiddag mijn 2de les *O* Heb nu al zin *O*
pi_84884929
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:25 schreef cmck het volgende:

Ja. Ik had er tijdens de autolessen ook last van, dus ik verwacht dat dat emt de motor hetzelfde zal zijn. Wat je gewoon moet doen is vriendelijk vragen of je instructuer even zijn mond wil houden zodat je je kan concentreren op wat je moet doen in plaats van luisteren naar wat hij heeft te zeggen. Als je van de rotonde af bent mag hij zijn commentaar geven.
Dat gaat moeilijk, je kan namelijk niets terugzeggen.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:41:39 #247
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84888253
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse :)

Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelneming -O- Blijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld :r Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken -O- zijn er meer die daar last van hebben?

Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk. :D
Mijn instructeur had ook altijd veel commentaar, vlak voor het AVD zelfs nog. Toen ik hem vroeg hoe het met mijn niveau zat zei hij dat dat allang rijbewijs-waardig was en dat hij nu zo aan het zeuren was omdat daar de ruimte voor was :P

Op het examen komen dat soort verkeers dingen allemaal wat minder precies is mijn ervaring. Maar laat wel zien dat je goed KIJKT. Altijd.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_84893964
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:41 schreef NutKees het volgende:

[..]

Dat gaat moeilijk, je kan namelijk niets terugzeggen.
Tjah, dan zeg je het na de les of vlak voor de volgende les. Een goede instructeur moet rekening houden met de manier waarop jij makkelijker dingen op pakt.
pi_84903807
Niet nadenken en gewoon rijden. Af en toe krijg je een paar tips naar je hoofd geslingerd, en als je er iets mee kan, direct toepassen en gewoon normaal doorgaan waar je mee bezig bent. En het 'waarom',.. Tja, dat interesseert mij eerlijk gezegd geen bal. Er word mij verteld wat ik moet doen, en dan doe ik dat, ook als ik er geen gedachte achter kan vinden en de instructeur ook niet echt een goede reden heeft. Vaak is het wel helder natuurlijk, maar sommige dingen doe ik maar gewoon.

Net zoals dat je in de auto tijdens het lessen allemaal dingen naar je kop krijgt geslingerd. Je doet het allemaal maar, maar als je later eenmaal zelf aan het rijden bent laat je helft al voor wat het is, zoals telkens over je schouder kijken.

Nu met het motorrijden bijvoorbeeld moet je eerst uitgebreid in je spiegels kijken voordat je wegrijdt bij een stoplicht. Zie je al voor je dat je dat later ook bij elk stoplicht gaat doen?

[ Bericht 11% gewijzigd door ufopiloot op 05-08-2010 19:35:20 ]
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:17:17 #250
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84972295
Eigen rijschool heeft geen tijd de komende 2 weken -O- . Nu maar bij een andere rijschool een afspraak gemaakt om het op te vullen, eens kijken hoe dat gaat. Ferry heeft een goede naam in Amsterdam.
pi_84972775
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.

Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.

Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...

Het was wel supertof O+

Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.

Uiteindelijk toch maar gedaan :') Heb zo'n schurft aan die CBR molen :r
pi_84972776
Zo om 2 uur weer les.. en om kwart voor 3 gaat het regenen als een malle :P
pi_84973139
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:35 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.

Uiteindelijk toch maar gedaan :') Heb zo'n schurft aan die CBR molen :r
Schei toch uit man.
Je weet van tevoren dat het moet en die molen valt ook wel mee. Aantal vragen goed beantwoorden en je bent klaar.
pi_84973286
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Schei toch uit man.
Je weet van tevoren dat het moet en die molen valt ook wel mee. Aantal vragen goed beantwoorden en je bent klaar.
Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebben :')
pi_84973378
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:52 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebben :')
En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.
Geen theorie-examen doen omdat je een hekel hebt aan het cbr (waarom eigenlijk?) en daardoor niet verder kunnen met wat je wil is gewoon ronduit lomp.
pi_84973426
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.
Geen theorie-examen doen omdat je een hekel hebt aan het cbr (waarom eigenlijk?) en daardoor niet verder kunnen met wat je wil is gewoon ronduit lomp.
Omdat het een dure corrupte klerebende is :')

Maar uiteindelijk heb ik B en A netjes gehaald hoor. Motor alles in 1x en Auto 2x examen gedaan.
pi_84973619
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:57 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Omdat het een dure corrupte klerebende is :')

Maar uiteindelijk heb ik B en A netjes gehaald hoor. Motor alles in 1x en Auto 2x examen gedaan.
Kun je wel vinden maar het is de enige weg.
Maar je bent er van af lees ik ook. ^O^
Nooit meer naar het cbr of wou je nog c of d gaan halen? ;)
pi_84973684
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kun je wel vinden maar het is de enige weg.
Maar je bent er van af lees ik ook. ^O^
Nooit meer naar het cbr of wou je nog c of d gaan halen? ;)
Misschien nog ooit BE, dat kan wel eens van pas komen.
Vrachtwagens was ik niet van plan om te gaan rijden :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:38:42 #259
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84977803
Motorrijder komt om het leven

Weer een gesneuveld :'(
pi_84979219
Net bij ons ook eentje op de parkeerplaats, van een andere instructeur. Hij reedt op een soort scootergeval van zichzelf zonder ABS. Achterrem te hard ingetrapt en daar ging hij, met 40 per uur. Uiteindelijk schade op zijn scooter aan de zijkanten en zelf z'n duim uit de kom en even naar het ziekenhuis.

Verder heb ik vandaag geen nieuwe oefeningen gedaan. Uitwijkoefening vaak gedaan, net als de noodstop, precisiestop en die andere stop (ben de naam kwijt :P ). Verder de snelle en langzame slalom gedaan, langzame slalom gaat steeds beter. Dit keer in de stromende regen les gehad, ook weer eens een andere ervaring :P
pi_84980497
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:38 schreef HeetBoven het volgende:
Motorrijder komt om het leven

Weer een gesneuveld :'(
Klinkt hard, maar dat soort motorrijders komen allemaal een keer aan de beurt.

Als je gewoon normaal doet is de kans dat je jezelf dood rijdt wel een heel stuk kleiner.
pi_84981083
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.

Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:

http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22

Ging hij 260 ofzo? :')
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:02:38 #263
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84982374
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.

Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:

http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22

Ging hij 260 ofzo? :')
lijkt me inderdaad niet zo'n heftige drempel. Hij moet inderdaad tegen de lichtsnelheid aan hebben gereden. Misschien een technisch defect gehad?
pi_84988604
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.

Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:

http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22

Ging hij 260 ofzo? :')
Hier ligt er nog een:
http://maps.google.nl/map(...)ear=Kapelmeesterlaan,+Tilburg,+Noord-Brabant&gl=nl&ei=wIddTKiIKdGOOLmd_LwJ&ved=0CBYQ8gEwAA&t=h&layer=c&cbll=51.594078,5.077288&panoid=JbfbgUX4BayjaSwszkh5oQ&cbp=12,19.13,,0,12.05&ll=51.593962,5.076735&spn=0.010837,0.024655&z=16
Maar inderdaad, die zal hard hebben gereden.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_84989327
Effe tussen [url] en [/ url] zetten anders werkt het niet :P
pi_85008661
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:10 schreef ufopiloot het volgende:
Niet nadenken en gewoon rijden. Af en toe krijg je een paar tips naar je hoofd geslingerd, en als je er iets mee kan, direct toepassen en gewoon normaal doorgaan waar je mee bezig bent. En het 'waarom',.. Tja, dat interesseert mij eerlijk gezegd geen bal. Er word mij verteld wat ik moet doen, en dan doe ik dat, ook als ik er geen gedachte achter kan vinden en de instructeur ook niet echt een goede reden heeft. Vaak is het wel helder natuurlijk, maar sommige dingen doe ik maar gewoon.

Net zoals dat je in de auto tijdens het lessen allemaal dingen naar je kop krijgt geslingerd. Je doet het allemaal maar, maar als je later eenmaal zelf aan het rijden bent laat je helft al voor wat het is, zoals telkens over je schouder kijken.

Nu met het motorrijden bijvoorbeeld moet je eerst uitgebreid in je spiegels kijken voordat je wegrijdt bij een stoplicht. Zie je al voor je dat je dat later ook bij elk stoplicht gaat doen?
Spiegelen niet, maar ff snel links-rechts kijken als het groen wordt is toch wel erg verstandig als je niet onder een rood-rijder wil eindigen.
En over je schouder kijken zou ik toch ook blijven doen in de auto, dat is precies hoe je als motorrijder op de snelweg de redresseerstrook opgeduwd wordt (vorige week nog 2 keer bijna).
pi_85364972
Kick :D

Ik mag 6 of 13 september examen doen voor AVB :D *O*
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:10:43 #268
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_85365633
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:57 schreef Vinniiee het volgende:
Kick :D

Ik mag 6 of 13 september examen doen voor AVB :D *O*
yay, veel succes!! Gaat goed komen :)
pi_85365835
Ik deze donderdag :D Vanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt :D

En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werk :P Maar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:23:43 #270
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85366311
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:
Ik deze donderdag :D Vanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt :D

En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werk :P Maar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes :P
Pootje aan de grond is juist goed :7
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85366515
Voor de vonken? :+
pi_85367450
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:10 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

yay, veel succes!! Gaat goed komen :)
Thanks! :D
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:
Ik deze donderdag :D Vanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt :D

En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werk :P Maar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes :P
Dan ben je blij dat er ABS op zit :X Gefeliciteerd en succes trouwens :D

Vandaag had ik 2 of 3x mijn poot aan de grond met de halve draai :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:13:54 #273
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_85382030
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:23 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Pootje aan de grond is juist goed :7
huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaan
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_85382107
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Thanks! :D
[..]

Dan ben je blij dat er ABS op zit :X Gefeliciteerd en succes trouwens :D

Vandaag had ik 2 of 3x mijn poot aan de grond met de halve draai :')
Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!

Je zal niet de 1e zijn die bij een noodstop op z'n plaat ligt.
pi_85387775
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:18 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!

Je zal niet de 1e zijn die bij een noodstop op z'n plaat ligt.
Hoe bedoel je dit?

Als wanneer ik mijn motorrijbewijs compleet heb gehaald en ik een motor koop zonder ABS, dat ik dan eerst moet gaan oefenen? Als je dat bedoelt, natuurlijk, geen zin om gelijk met me eerste motor op me plaat te gaan :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:41:31 #276
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85388471
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:13 schreef Mickeys het volgende:

[..]

huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaan
je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond had :P
zelfs met avd,
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:43:00 #277
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85388533
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:22 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?

Als wanneer ik mijn motorrijbewijs compleet heb gehaald en ik een motor koop zonder ABS, dat ik dan eerst moet gaan oefenen? Als je dat bedoelt, natuurlijk, geen zin om gelijk met me eerste motor op me plaat te gaan :P
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen ;)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85389567
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen ;)
Dat dacht ik al ja :Y Moet eerst AVD nog, maargoed. Uiteraard moet ik dan goed leren remmen :Y
Komt waarschijnlijk iets van een KTM, Husqvarna of Husaberg :9
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:15:51 #279
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_85390067
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef bodylotion het volgende:

[..]

je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond had :P
zelfs met avd,
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaakt
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_85390484
Oja, ik had gisteren voor het eerst een 'tank-slapper' (zo heet dat toch?) bij de noodstop :X
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:03:54 #281
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85392347
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:15 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaakt
Reed jij niet op een Kawa sportmotor? Dan zit je inderdaad bijna aan je max als de voetsteunen de grond raken. Maar rijscholen hebben vaak van die naked bikes waar je meer rechtop zit, daarmee gaat het wat makkelijker.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:07:17 #282
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85392504
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:24 schreef Vinniiee het volgende:
Oja, ik had gisteren voor het eerst een 'tank-slapper' (zo heet dat toch?) bij de noodstop :X
dat is dacht ik bij versnellen:

Ik denk dat je bedoelt dat het achterwiel begon te kwispelen?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85392596
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:16 schreef oshiro het volgende:

[..]

1 vrij 2 3 4 5 (6)?
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)

Feitelijk heeft je bak tussen iedere versnelling een neturaal, maar bij de meeste motoren kan je die alleen tussen 1 en 2 in gebruiken. Bij sommige is het daadwerkelijk mogelijk om in zn neutraal terecht te komen tussen bijvoorbeeld 3 en 4 en dat kan je behoorlijk in de war brengen als je dat niet weet.

Dan heb je nog kawa's met positive neutral finder, als de motor draait terwijl je stilstaat en je trekt de schakelpook volledig omhoog om van 1 naar 2 te gaan kom je altijd in de neutraal. Schijnbaar waren kawa's berucht om de lastige neutraal dus hebben ze dit bedacht (en ik vind het wel makkelijk zo) als je achterwiel rolt gaat de motor wel van 1 naar 2 zoals iedere motor.. en naar de neutraal als je niet goed schakelt :P)

En dan heb je ook nog mensen die de pook aanpassen waardoor alles op zijn kop zit :P maar dat zal je niet zo snel tegenkomen :P

*edit* oeps dat was een paar pagina's terug :')
pi_85473012
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..! :D :+

Nu op naar AVD :)
pi_85473129
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..! :D :+

Nu op naar AVD :)
Welke moest je? :P
pi_85473337
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)

Feitelijk heeft je bak tussen iedere versnelling een neturaal, maar bij de meeste motoren kan je die alleen tussen 1 en 2 in gebruiken. Bij sommige is het daadwerkelijk mogelijk om in zn neutraal terecht te komen tussen bijvoorbeeld 3 en 4 en dat kan je behoorlijk in de war brengen als je dat niet weet.

Dan heb je nog kawa's met positive neutral finder, als de motor draait terwijl je stilstaat en je trekt de schakelpook volledig omhoog om van 1 naar 2 te gaan kom je altijd in de neutraal. Schijnbaar waren kawa's berucht om de lastige neutraal dus hebben ze dit bedacht (en ik vind het wel makkelijk zo) als je achterwiel rolt gaat de motor wel van 1 naar 2 zoals iedere motor.. en naar de neutraal als je niet goed schakelt :P)

En dan heb je ook nog mensen die de pook aanpassen waardoor alles op zijn kop zit :P maar dat zal je niet zo snel tegenkomen :P

*edit* oeps dat was een paar pagina's terug :')
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6 :{
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:41:07 #287
37248 BertV
Klei indiaan
pi_85473693
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6 :{
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
Als je tussen een versnellingen geraakt, los van de neutraal, is het zonder twijfel de schuld van een gare versnellingsbak. (niet vreemd bij een lesmotor)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_85474009
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:28 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Welke moest je? :P
1) Lopen met de motor
2) Langzame slalom
3) Wegrijden uit parkeervak
4) Uitwijkoefening
5) Snelle slalom
6) Stopproef
7) Precisiestop

(Geen noodstop dus, terwijl deze volgens mij wel verplicht is :? )

[ Bericht 0% gewijzigd door ufopiloot op 19-08-2010 14:53:46 ]
pi_85474450
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:46 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

1) Lopen met de motor
2) Langzame slalom
3) Wegrijden uit parkeervak
4) Uitwijkoefening
5) Snelle slalom
6) Stopproef
7) Precisiestop

(Geen noodstop dus, terwijl deze volgens mij wel verplicht is :? )
2 opdrachten uit een sector toch? En van die 2 moet je er minimaal 1 goed hebben ofzoiets? :')

Als de langzame slalom goed gaat is wel knap ^O^ Dat gaat bij niet heel veel mensen goed als je dat bekijkt als je zit te wachten.

Gefeliciteerd in ieder geval ^O^
pi_85474650
Noodstop is inderdaad een verplicht onderdeel :o
pi_85475301
Langzame slalom moest ik wel opnieuw doen, ik raakte de eerste keer de laatste pylon |:(

Maar het is niet zo heel moeilijk. Een beetje achterover zitten, super ontspannen, je knieën aan de tank vastklemmen zodat je met je handen alleen maar rustig het stuur hoeft te draaien, de rest gaat dan vanzelf. En je snelheid constant houden zodat je niet hoeft te remmen en er vloeiend doorheen gaat.

[ Bericht 25% gewijzigd door ufopiloot op 19-08-2010 15:26:37 ]
pi_85477974
Ik heb hem ook in 2x gehaald. M'n maat waarmee ik samen het bewijs heb gehaald niet :D Dat moet hij nu nog horen :')
Ik zou het nu ook niet meer kunnen volgens mij, wat een kutproef was dat :')
pi_85478099
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
pi_85478473
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
Nouja, met oefening misschien. Er staan van die wedstrijden op youtube met die gigantische amerikaanse politiemotoren. Als je ziet wat die kunnen :o

^O^
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:01:02 #295
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_85480094
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..! :D :+

Nu op naar AVD :)
*O* feli, ik mag dadelijk weer gassen.. Bij Ferry weer. Volgende week terug naar Kennedy :)

Ik dank god dat het droog is, het zag er slechter uit van de week.
pi_85480977
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
met clip-on's niet inderdaad. de snelle slalom gaat wel een stuk makkelijker :7 :7
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85483842
Afgelopen maandag begonnen met lessen en heb er nu 7 uur opzitten. Komende maandag nog een paar uur en dan dinsdag voor AVB. Alles gaat wel prima eigenlijk.

Ik deed alleen heel lang de langzame slalom gewoon tergend langzaam en dan echt met je stuur sturen, en dat is waardeloos. Je gaat dan te langzaam en dan is het meer zo'n balansspelletje. Nu ga ik er wat sneller doorheen maar gooi ik de motor gewoon platter, beetje snelle slalom gevoel. Werkt een stuk beter ^O^

Moet te doen zijn.

En maandag ook nog 's tussendoor theorie
pi_85484277
Motor gaat weinig plat hoor als je met 5-10km per uur door pylonnen heen moet die 3 meter van elkaar staan :P
pi_85484598
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:07 schreef ufopiloot het volgende:
Motor gaat weinig plat hoor als je met 5-10km per uur door pylonnen heen moet die 3 meter van elkaar staan :P
Ja, maar je ziet ook mensen die de langzame slalom (deed ik dus ook hiervoor) vrijwel rechtop doen en dan geforceerd dat ding met alleen het stuur er doorheen proberen te jagen, en dat werkte bij mij niet. Dat is te zenuwachtig, te langzaam en te inconsistent. + Het komt nog wel eens voor dat je gewoon tegen maximale stuuruitslag zit, en dat is echt vervelend.

Nu "swing" ik gewoon wat meer met die motor, en dat werkt een stuk beter in ieder geval. Langzame slalom gaat nu vrijwel nooit meer mis.
pi_85485937
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6 :{
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
Ja precies, dat kan dus gebeuren. Als je dan de conclusie trekt dat je wel tussen 1 en 2 in MOET zitten (terwijl dat compleet onlogisch is) en je net op een invoegstrook ofzo rijd kan je dat soort verwarring niet echt gebruiken.

Als er ooit zoiets gebeurt en je geen idee meer hebt in welke versnelling je bak staat, schakel dan liever nog 1 of 2 keer omhoog voor je de koppeling op laat komen, das altijd beter als per ongeluk te laag zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')