abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84972775
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.

Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.

Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...

Het was wel supertof O+

Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.

Uiteindelijk toch maar gedaan :') Heb zo'n schurft aan die CBR molen :r
pi_84972776
Zo om 2 uur weer les.. en om kwart voor 3 gaat het regenen als een malle :P
pi_84973139
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:35 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Theorie was ook precies wat bij mij het halen van A tegen hield.

Uiteindelijk toch maar gedaan :') Heb zo'n schurft aan die CBR molen :r
Schei toch uit man.
Je weet van tevoren dat het moet en die molen valt ook wel mee. Aantal vragen goed beantwoorden en je bent klaar.
pi_84973286
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Schei toch uit man.
Je weet van tevoren dat het moet en die molen valt ook wel mee. Aantal vragen goed beantwoorden en je bent klaar.
Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebben :')
pi_84973378
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:52 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ik heb gewoon het schijt aan CBR en wil er zo min mogelijk mee te maken hebben :')
En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.
Geen theorie-examen doen omdat je een hekel hebt aan het cbr (waarom eigenlijk?) en daardoor niet verder kunnen met wat je wil is gewoon ronduit lomp.
pi_84973426
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

En toch kom je daar niet onderuit maar dat wist je al.
Geen theorie-examen doen omdat je een hekel hebt aan het cbr (waarom eigenlijk?) en daardoor niet verder kunnen met wat je wil is gewoon ronduit lomp.
Omdat het een dure corrupte klerebende is :')

Maar uiteindelijk heb ik B en A netjes gehaald hoor. Motor alles in 1x en Auto 2x examen gedaan.
pi_84973619
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:57 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Omdat het een dure corrupte klerebende is :')

Maar uiteindelijk heb ik B en A netjes gehaald hoor. Motor alles in 1x en Auto 2x examen gedaan.
Kun je wel vinden maar het is de enige weg.
Maar je bent er van af lees ik ook. ^O^
Nooit meer naar het cbr of wou je nog c of d gaan halen? ;)
pi_84973684
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kun je wel vinden maar het is de enige weg.
Maar je bent er van af lees ik ook. ^O^
Nooit meer naar het cbr of wou je nog c of d gaan halen? ;)
Misschien nog ooit BE, dat kan wel eens van pas komen.
Vrachtwagens was ik niet van plan om te gaan rijden :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:38:42 #259
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84977803
Motorrijder komt om het leven

Weer een gesneuveld :'(
pi_84979219
Net bij ons ook eentje op de parkeerplaats, van een andere instructeur. Hij reedt op een soort scootergeval van zichzelf zonder ABS. Achterrem te hard ingetrapt en daar ging hij, met 40 per uur. Uiteindelijk schade op zijn scooter aan de zijkanten en zelf z'n duim uit de kom en even naar het ziekenhuis.

Verder heb ik vandaag geen nieuwe oefeningen gedaan. Uitwijkoefening vaak gedaan, net als de noodstop, precisiestop en die andere stop (ben de naam kwijt :P ). Verder de snelle en langzame slalom gedaan, langzame slalom gaat steeds beter. Dit keer in de stromende regen les gehad, ook weer eens een andere ervaring :P
pi_84980497
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:38 schreef HeetBoven het volgende:
Motorrijder komt om het leven

Weer een gesneuveld :'(
Klinkt hard, maar dat soort motorrijders komen allemaal een keer aan de beurt.

Als je gewoon normaal doet is de kans dat je jezelf dood rijdt wel een heel stuk kleiner.
pi_84981083
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.

Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:

http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,93.7,,0,17.22

Ging hij 260 ofzo? :')
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:02:38 #263
283395 HeetBoven
pi_84982374
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je zo hard over een drempel gaat dat je gelanceerd wordt doe je sowieso al iets flink verkeerd.

Hmm, ik bekijk net die straat op google maps, dit is de enige drempel die ik kan vinden:

lijkt me inderdaad niet zo'n heftige drempel. Hij moet inderdaad tegen de lichtsnelheid aan hebben gereden. Misschien een technisch defect gehad?
pi_84988604
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:19 schreef ufopiloot het volgende:

Hier ligt er nog een:
http://maps.google.nl/map(...)ear=Kapelmeesterlaan,+Tilburg,+Noord-Brabant&gl=nl&ei=wIddTKiIKdGOOLmd_LwJ&ved=0CBYQ8gEwAA&t=h&layer=c&cbll=51.594078,5.077288&panoid=JbfbgUX4BayjaSwszkh5oQ&cbp=12,19.13,,0,12.05&ll=51.593962,5.076735&spn=0.010837,0.024655&z=16
Maar inderdaad, die zal hard hebben gereden.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_84989327
Effe tussen [url] en [/ url] zetten anders werkt het niet :P
pi_85008661
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:10 schreef ufopiloot het volgende:
Niet nadenken en gewoon rijden. Af en toe krijg je een paar tips naar je hoofd geslingerd, en als je er iets mee kan, direct toepassen en gewoon normaal doorgaan waar je mee bezig bent. En het 'waarom',.. Tja, dat interesseert mij eerlijk gezegd geen bal. Er word mij verteld wat ik moet doen, en dan doe ik dat, ook als ik er geen gedachte achter kan vinden en de instructeur ook niet echt een goede reden heeft. Vaak is het wel helder natuurlijk, maar sommige dingen doe ik maar gewoon.

Net zoals dat je in de auto tijdens het lessen allemaal dingen naar je kop krijgt geslingerd. Je doet het allemaal maar, maar als je later eenmaal zelf aan het rijden bent laat je helft al voor wat het is, zoals telkens over je schouder kijken.

Nu met het motorrijden bijvoorbeeld moet je eerst uitgebreid in je spiegels kijken voordat je wegrijdt bij een stoplicht. Zie je al voor je dat je dat later ook bij elk stoplicht gaat doen?
Spiegelen niet, maar ff snel links-rechts kijken als het groen wordt is toch wel erg verstandig als je niet onder een rood-rijder wil eindigen.
En over je schouder kijken zou ik toch ook blijven doen in de auto, dat is precies hoe je als motorrijder op de snelweg de redresseerstrook opgeduwd wordt (vorige week nog 2 keer bijna).
pi_85364972
Kick :D

Ik mag 6 of 13 september examen doen voor AVB :D *O*
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:10:43 #268
283395 HeetBoven
pi_85365633
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:57 schreef Vinniiee het volgende:
Kick :D

Ik mag 6 of 13 september examen doen voor AVB :D *O*
yay, veel succes!! Gaat goed komen :)
pi_85365835
Ik deze donderdag :D Vanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt :D

En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werk :P Maar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:23:43 #270
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85366311
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:
Ik deze donderdag :D Vanmorgen mijn laatste officiële les gehad (donderdag ook nog 2 uur rijden voor het examen) en ging allemaal prima. Alleen de noodstop ging dik in de ABS door het natte wegdek, en dan sta je ook nog eens 4-5 meter verderop stil. Dan merk je het verschil wel. Bij de vertragingsoefening was het ook eerst even aanvoelen, ik kreeg een paar keer ABS op de achterrem, iets te hard ingetrapt :D

En bij een uitwijkoefening ging ik iets te plat en raakte ik met een pootje de grond, best vervelend want de keren dat ik de uitwijkoefening daarna deed ging ik gelijk heel wat voorzichtiger te werk :P Maar het ging allemaal goed en er staan allemaal kruisjes :P
Pootje aan de grond is juist goed :7
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85366515
Voor de vonken? :+
pi_85367450
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:10 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

yay, veel succes!! Gaat goed komen :)
Thanks! :D
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:14 schreef ufopiloot het volgende:

Dan ben je blij dat er ABS op zit :X Gefeliciteerd en succes trouwens :D

Vandaag had ik 2 of 3x mijn poot aan de grond met de halve draai :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:13:54 #273
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_85382030
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:23 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Pootje aan de grond is juist goed :7
huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaan
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_85382107
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Thanks! :D
[..]

Dan ben je blij dat er ABS op zit :X Gefeliciteerd en succes trouwens :D

Vandaag had ik 2 of 3x mijn poot aan de grond met de halve draai :')
Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!

Je zal niet de 1e zijn die bij een noodstop op z'n plaat ligt.
pi_85387775
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:18 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Als je maar in de gaten houd dat je na je examen bij een motor zonder ABS eerst gaat oefenen!

Je zal niet de 1e zijn die bij een noodstop op z'n plaat ligt.
Hoe bedoel je dit?

Als wanneer ik mijn motorrijbewijs compleet heb gehaald en ik een motor koop zonder ABS, dat ik dan eerst moet gaan oefenen? Als je dat bedoelt, natuurlijk, geen zin om gelijk met me eerste motor op me plaat te gaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')