Eens, ik heb ook eerst A gehaald, wel iets langer dan gemiddels over gedaan omdat ik tijdens examens opeens stomme dingen doe, maar vervolgens had ik B ook in 16 lessen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Gertjan1985 het volgende:
Eerder in dit topic werd gesproken dat je beter eerst je auto kunt halen dan je motor. Wat betreft het totaal aantal lessen vraag ik mij dit af. Ik denk juist dat je op de motor sneller en beter wegsituaties kunt anticiperen omdat je verder vooruit kijkt. Hierdoor zul je misschien wel sneller in het verkeer kunnen handhaven. Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald (is inmiddels 7 jaar geleden waarbij het nog gewoon één praktijkexamen was). Hiervoor heb ik 20 lessen gehad. Ik heb toen een jaar veel gereden om mijn suzuki custom 250 (een snelle brommer) maar hierdoor ben ik gaan leren rijden. Op mijn 19e heb ik mijn autorijbewijs gehaald in 16 lessen. Totaal 36 lessen en twee examens dus. Ik wil niet laten blijken dat ik een natuurtalent ben, ik denk namelijk dat het wel degelijk uitmaakt in het aantal lessen als je eerst je motorrijbewijs haalt.
De witte reus is terug! Lijkt me een fijne stuurmotor.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:28 schreef Mickeys het volgende:
En als je dan je eerste motor hebt, is het toch even onwennig... getuige de filmpjes hahaha
maar we leven nog, geen schade en de motor staat netjes in de garage
Klinkt goed, idd gewoon ontspannen blijven. Voor AVB slaagt 95%, dus je rolt er wel doorheen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:02 schreef ufopiloot het volgende:
Vandaag weer les gehad, voor de tweede keer op het parkeerterrein. Dit keer de snelle slalom, uitwijkoefening, precisiestop, 8-bocht, en wegrijden uit parkeervak gedaan. Ook nog de langzame slalom en halve draai gedaan van de vorige keer. Langzame slalom blijft wel lastig om te doen vind ik, de andere oefeningen gaan erg goed. Nergens aan denken en het gewoon doen, niet teveel naar de pylonnen kijken etc. Dan gaat het gelijk een stuk beter
Ook op de weg heen en terug naar de rijschool merk je al dat je veel beter de techniek onder controle krijgt, bochten maken gaat nu erg lekker, de vorige keer voelde het allemaal nog erg gespannen. Morgen bellen en een examen prikken en daartussen nog 2x 2 uur les plakken.
Mijn god, 400 - 500 euri koop ik een heule motor voor, en jij alleen een set bandenquote:Op maandag 2 augustus 2010 19:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb dringend nieuwe banden nodig voor mijn R1 2K.
Er zitten nu Diablo Corsa's op met bijna geen profiel
Al even rondgekeken en de MC Power Pure's lijken me geschikt. Al redelijk rondgebeld en de prijs ligt niet echt laag. Goedhart (altijd duur) 460,- inclusief montage, een ander 410 en zelfs eentje van 500!
Ik zoek dus een bandenboer in de regio Leiden die het net ietjes goedkoper kan.
Of is het verstandiger om de banden zelf te bestellen en erop te zetten, waar ik geen ervaring mee heb?
Zal wel aan de maat liggen, V120-70 A190-50quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Mijn god, 400 - 500 euri koop ik een heule motor voor, en jij alleen een set banden
Enigste waar ik moeite mee was de langzame slalom (ik kan bijvoorbeeld ook moeilijk op één been staan).quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:27 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag intest gedaan en volgens de instructeur pikte ik het sneller op dan gemiddeld en was ik redelijk onverschrokken al snel bezig met de snelle slalom met ~40 km/uur.
Eerst ga ik nog even een paar dagen weg en dan begin ik vanaf de 12e met lessen, waarna ik de 24e AVB examen heb.
Ik heb al ruim 5 jaar m'n B-rijbewijs, maar ik heb echt weinig zin om weer de theorie te moeten stampen (en dan vooral de onnozele feitjes). Het moet maar...
Het was wel supertof![]()
Ik heb al een nieuw boek en ik ben al halverwege hoor, en ik heb absoluut 0.0 moeite met veel theorie leren en stampen, want dat doe ik voor m'n studies ook. Het is gewoon het idee dat ik weer theorie-examen moet doen...quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Enigste waar ik moeite mee was de langzame slalom (ik kan bijvoorbeeld ook moeilijk op één been staan).
Rest had ik na 1-3 pogingen al helemaal doorTja, theorie… koop een nieuw boek. Ik had ook extreem veel moeite met leren, omdat ik al jaren niet meer echt leer
Dat is jammer, TopLes is namelijk echt een geweldige rijschool. Heb daar motor leren rijden in plaats van mijn examen halen. Kan het iedereen aanraden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik meld mij hier ook maar ff.
Heb totaal 2 lessen gehad, bij top les in Enschede. Slalommen en uitwijkmanoeuvre gehad. Na de vakantie begin ik weer bij een rijschool in Almelo. Hoe en wat moet ik nog ff uitzoeken
Ik voelde me er niet echt thuis, mails die niet beantwoord werden. En ik kon alleen maar in het weekend lessen vanwege drukte. En elke keer op en neer naar Enschede voor een uurtje lessen...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:21 schreef IDLA het volgende:
[..]
Dat is jammer, TopLes is namelijk echt een geweldige rijschool. Heb daar motor leren rijden in plaats van mijn examen halen. Kan het iedereen aanraden.
Herkenbaar en voor wat betreft die rotondes 3/4 en helemaal rond... tja.. je zou maar een turborotonde hebben.. dus altijd de binnenbaan nemen!! Maar je gaat het echt wel halen joh.. Ik zat net zo en dacht echt dat ik het op het examen zou verkloten en toch in 1 keer geslaagd.. kun jij ookquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse
Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelnemingBlijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld
Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken
zijn er meer die daar last van hebben?
Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk.
Ja. Ik had er tijdens de autolessen ook last van, dus ik verwacht dat dat emt de motor hetzelfde zal zijn. Wat je gewoon moet doen is vriendelijk vragen of je instructuer even zijn mond wil houden zodat je je kan concentreren op wat je moet doen in plaats van luisteren naar wat hij heeft te zeggen. Als je van de rotonde af bent mag hij zijn commentaar geven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse
Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelnemingBlijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld
Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken
zijn er meer die daar last van hebben?
Tjah, doorstroming van het verkeer bevorderen he. Als je een rotonde 3kwart neemt ben je er vanuit de theorie gezien lang genoeg op om andere mensen ook op de rotonde te laten rijden en genoeg ruimte voor jezelf te creeeren om terug naar rechts te gaan en uit te voegen. Maar ik vind het ook dom. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.quote:Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk.
Dat gaat moeilijk, je kan namelijk niets terugzeggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:25 schreef cmck het volgende:
Ja. Ik had er tijdens de autolessen ook last van, dus ik verwacht dat dat emt de motor hetzelfde zal zijn. Wat je gewoon moet doen is vriendelijk vragen of je instructuer even zijn mond wil houden zodat je je kan concentreren op wat je moet doen in plaats van luisteren naar wat hij heeft te zeggen. Als je van de rotonde af bent mag hij zijn commentaar geven.
Mijn instructeur had ook altijd veel commentaar, vlak voor het AVD zelfs nog. Toen ik hem vroeg hoe het met mijn niveau zat zei hij dat dat allang rijbewijs-waardig was en dat hij nu zo aan het zeuren was omdat daar de ruimte voor wasquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef HeetBoven het volgende:
Hier even een update uit het Amsterdamse
Gisteren en vandaag gelest. Gisteren met mijn vaste instructeur, vandaag met een andere. Merk toch dat ik nog een relatief lange weg te gaan heb met verkeersdeelnemingBlijf het lastig vinden om de informatie die gegeven wordt te vertalen naar dat wat ze willen zien. Natuurlijk zitten er positieve elementen in, zoals mijn kijkgedrag. Maar invoegen en rotondes bijvoorbeeld
Terwijl als ik er alleen op zou rijden er niet eens over na zou hoeven denken. Soms denk ik wel eens, juist door dat eeuwig commentaar ga je nadenken, twijfelen en daardoor fouten maken
zijn er meer die daar last van hebben?
Ook sommige regels, zoals het nemen van rotondes. rechtsaf en rechtdoor vind ik nog logisch, je blijft gewoon in de rechterbaan om het jezelf makkelijk te maken. Dan komen 3/4 en helemaal rond. Waarom zou je de binnenste baan perse kiezen bij het oprijden. Ik weet wel dát het moet, maar kan de vinger niet op het waarom leggen. Is het veiliger? Je maakt het jezelf in iedergeval niet makkelijk, want je moet ook nog een keer terug. Ik kan me voorstellen dat je het doet omdat het druk op de weg is. Zelfde verhaal met invoegen, je moet de hele invoegstrook gebruiken, maar waarom zou je dat willen als er toch geen kip op de weg is zoals vanavond.. Mja, misschien maar niet over nadenken en gewoon doen,. Anyway, we blijven positief en dan gaat het gewoon lukken uiteindelijk.
Tjah, dan zeg je het na de les of vlak voor de volgende les. Een goede instructeur moet rekening houden met de manier waarop jij makkelijker dingen op pakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:41 schreef NutKees het volgende:
[..]
Dat gaat moeilijk, je kan namelijk niets terugzeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |