abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:41:31 #276
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85388471
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:13 schreef Mickeys het volgende:

[..]

huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaan
je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond had :P
zelfs met avd,
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:43:00 #277
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85388533
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:22 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?

Als wanneer ik mijn motorrijbewijs compleet heb gehaald en ik een motor koop zonder ABS, dat ik dan eerst moet gaan oefenen? Als je dat bedoelt, natuurlijk, geen zin om gelijk met me eerste motor op me plaat te gaan :P
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen ;)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85389567
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen ;)
Dat dacht ik al ja :Y Moet eerst AVD nog, maargoed. Uiteraard moet ik dan goed leren remmen :Y
Komt waarschijnlijk iets van een KTM, Husqvarna of Husaberg :9
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:15:51 #279
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_85390067
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef bodylotion het volgende:

[..]

je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond had :P
zelfs met avd,
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaakt
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_85390484
Oja, ik had gisteren voor het eerst een 'tank-slapper' (zo heet dat toch?) bij de noodstop :X
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:03:54 #281
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85392347
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:15 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaakt
Reed jij niet op een Kawa sportmotor? Dan zit je inderdaad bijna aan je max als de voetsteunen de grond raken. Maar rijscholen hebben vaak van die naked bikes waar je meer rechtop zit, daarmee gaat het wat makkelijker.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:07:17 #282
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85392504
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:24 schreef Vinniiee het volgende:
Oja, ik had gisteren voor het eerst een 'tank-slapper' (zo heet dat toch?) bij de noodstop :X
dat is dacht ik bij versnellen:

Ik denk dat je bedoelt dat het achterwiel begon te kwispelen?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85392596
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:16 schreef oshiro het volgende:

[..]

1 vrij 2 3 4 5 (6)?
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)

Feitelijk heeft je bak tussen iedere versnelling een neturaal, maar bij de meeste motoren kan je die alleen tussen 1 en 2 in gebruiken. Bij sommige is het daadwerkelijk mogelijk om in zn neutraal terecht te komen tussen bijvoorbeeld 3 en 4 en dat kan je behoorlijk in de war brengen als je dat niet weet.

Dan heb je nog kawa's met positive neutral finder, als de motor draait terwijl je stilstaat en je trekt de schakelpook volledig omhoog om van 1 naar 2 te gaan kom je altijd in de neutraal. Schijnbaar waren kawa's berucht om de lastige neutraal dus hebben ze dit bedacht (en ik vind het wel makkelijk zo) als je achterwiel rolt gaat de motor wel van 1 naar 2 zoals iedere motor.. en naar de neutraal als je niet goed schakelt :P)

En dan heb je ook nog mensen die de pook aanpassen waardoor alles op zijn kop zit :P maar dat zal je niet zo snel tegenkomen :P

*edit* oeps dat was een paar pagina's terug :')
pi_85473012
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..! :D :+

Nu op naar AVD :)
pi_85473129
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..! :D :+

Nu op naar AVD :)
Welke moest je? :P
pi_85473337
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)

Feitelijk heeft je bak tussen iedere versnelling een neturaal, maar bij de meeste motoren kan je die alleen tussen 1 en 2 in gebruiken. Bij sommige is het daadwerkelijk mogelijk om in zn neutraal terecht te komen tussen bijvoorbeeld 3 en 4 en dat kan je behoorlijk in de war brengen als je dat niet weet.

Dan heb je nog kawa's met positive neutral finder, als de motor draait terwijl je stilstaat en je trekt de schakelpook volledig omhoog om van 1 naar 2 te gaan kom je altijd in de neutraal. Schijnbaar waren kawa's berucht om de lastige neutraal dus hebben ze dit bedacht (en ik vind het wel makkelijk zo) als je achterwiel rolt gaat de motor wel van 1 naar 2 zoals iedere motor.. en naar de neutraal als je niet goed schakelt :P)

En dan heb je ook nog mensen die de pook aanpassen waardoor alles op zijn kop zit :P maar dat zal je niet zo snel tegenkomen :P

*edit* oeps dat was een paar pagina's terug :')
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6 :{
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_85473693
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6 :{
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
Als je tussen een versnellingen geraakt, los van de neutraal, is het zonder twijfel de schuld van een gare versnellingsbak. (niet vreemd bij een lesmotor)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_85474009
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:28 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Welke moest je? :P
1) Lopen met de motor
2) Langzame slalom
3) Wegrijden uit parkeervak
4) Uitwijkoefening
5) Snelle slalom
6) Stopproef
7) Precisiestop

(Geen noodstop dus, terwijl deze volgens mij wel verplicht is :? )

[ Bericht 0% gewijzigd door ufopiloot op 19-08-2010 14:53:46 ]
pi_85474450
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:46 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

1) Lopen met de motor
2) Langzame slalom
3) Wegrijden uit parkeervak
4) Uitwijkoefening
5) Snelle slalom
6) Stopproef
7) Precisiestop

(Geen noodstop dus, terwijl deze volgens mij wel verplicht is :? )
2 opdrachten uit een sector toch? En van die 2 moet je er minimaal 1 goed hebben ofzoiets? :')

Als de langzame slalom goed gaat is wel knap ^O^ Dat gaat bij niet heel veel mensen goed als je dat bekijkt als je zit te wachten.

Gefeliciteerd in ieder geval ^O^
pi_85474650
Noodstop is inderdaad een verplicht onderdeel :o
pi_85475301
Langzame slalom moest ik wel opnieuw doen, ik raakte de eerste keer de laatste pylon |:(

Maar het is niet zo heel moeilijk. Een beetje achterover zitten, super ontspannen, je knieën aan de tank vastklemmen zodat je met je handen alleen maar rustig het stuur hoeft te draaien, de rest gaat dan vanzelf. En je snelheid constant houden zodat je niet hoeft te remmen en er vloeiend doorheen gaat.

[ Bericht 25% gewijzigd door ufopiloot op 19-08-2010 15:26:37 ]
pi_85477974
Ik heb hem ook in 2x gehaald. M'n maat waarmee ik samen het bewijs heb gehaald niet :D Dat moet hij nu nog horen :')
Ik zou het nu ook niet meer kunnen volgens mij, wat een kutproef was dat :')
pi_85478099
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
pi_85478473
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
Nouja, met oefening misschien. Er staan van die wedstrijden op youtube met die gigantische amerikaanse politiemotoren. Als je ziet wat die kunnen :o

^O^
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:01:02 #295
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_85480094
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..! :D :+

Nu op naar AVD :)
*O* feli, ik mag dadelijk weer gassen.. Bij Ferry weer. Volgende week terug naar Kennedy :)

Ik dank god dat het droog is, het zag er slechter uit van de week.
pi_85480977
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
met clip-on's niet inderdaad. de snelle slalom gaat wel een stuk makkelijker :7 :7
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85483842
Afgelopen maandag begonnen met lessen en heb er nu 7 uur opzitten. Komende maandag nog een paar uur en dan dinsdag voor AVB. Alles gaat wel prima eigenlijk.

Ik deed alleen heel lang de langzame slalom gewoon tergend langzaam en dan echt met je stuur sturen, en dat is waardeloos. Je gaat dan te langzaam en dan is het meer zo'n balansspelletje. Nu ga ik er wat sneller doorheen maar gooi ik de motor gewoon platter, beetje snelle slalom gevoel. Werkt een stuk beter ^O^

Moet te doen zijn.

En maandag ook nog 's tussendoor theorie
pi_85484277
Motor gaat weinig plat hoor als je met 5-10km per uur door pylonnen heen moet die 3 meter van elkaar staan :P
pi_85484598
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:07 schreef ufopiloot het volgende:
Motor gaat weinig plat hoor als je met 5-10km per uur door pylonnen heen moet die 3 meter van elkaar staan :P
Ja, maar je ziet ook mensen die de langzame slalom (deed ik dus ook hiervoor) vrijwel rechtop doen en dan geforceerd dat ding met alleen het stuur er doorheen proberen te jagen, en dat werkte bij mij niet. Dat is te zenuwachtig, te langzaam en te inconsistent. + Het komt nog wel eens voor dat je gewoon tegen maximale stuuruitslag zit, en dat is echt vervelend.

Nu "swing" ik gewoon wat meer met die motor, en dat werkt een stuk beter in ieder geval. Langzame slalom gaat nu vrijwel nooit meer mis.
pi_85485937
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6 :{
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
Ja precies, dat kan dus gebeuren. Als je dan de conclusie trekt dat je wel tussen 1 en 2 in MOET zitten (terwijl dat compleet onlogisch is) en je net op een invoegstrook ofzo rijd kan je dat soort verwarring niet echt gebruiken.

Als er ooit zoiets gebeurt en je geen idee meer hebt in welke versnelling je bak staat, schakel dan liever nog 1 of 2 keer omhoog voor je de koppeling op laat komen, das altijd beter als per ongeluk te laag zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')