je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond hadquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
huh? in mijn ogen ben je dan net ietwat te scheef gegaan
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?
Als wanneer ik mijn motorrijbewijs compleet heb gehaald en ik een motor koop zonder ABS, dat ik dan eerst moet gaan oefenen? Als je dat bedoelt, natuurlijk, geen zin om gelijk met me eerste motor op me plaat te gaan
Dat dacht ik al jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Na je examen zou ik eerst goed leren remmen op je eigen motor. maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaaktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef bodylotion het volgende:
[..]
je moet niet heel veel verder gaan nee. Mijn rij-instructeur vond het altijd cool als ik ze aan de grond had
zelfs met avd,
Reed jij niet op een Kawa sportmotor? Dan zit je inderdaad bijna aan je max als de voetsteunen de grond raken. Maar rijscholen hebben vaak van die naked bikes waar je meer rechtop zit, daarmee gaat het wat makkelijker.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:15 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik heb om de metalen pennen een rubberen dop zitten op de pedalen dus ik ben van mening dat je dan net te scheef bent gegaan. Volgens mij zit je dan qua bandenprofiel ook over het randje heen of jouw rijschool heeft de boel anders gemaakt
dat is dacht ik bij versnellen:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:24 schreef Vinniiee het volgende:
Oja, ik had gisteren voor het eerst een 'tank-slapper' (zo heet dat toch?) bij de noodstop
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)quote:
Welke moest je?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..!![]()
Nu op naar AVD
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Er wordt vaak heel moeilijk over gedaan maar dat valt allemaal wel mee. De 1 is altijd naar beneden, tot je niet verder meer kan. Daarna is iedere volledige beweging omhoog een versnelling omhoog tot aan de 5 maar vaak ook 6 inderdaad. De neutraal wordt altijd tussen dat lijstje gezet en dat vind ik iets verwarrend, het suggereert dat je 2x met je voet omhoog moet gaan terwijl de neutraal eigenlijk tussen de 1 en de 2 in zit. (en derhalve is het vaak een beetje gepruts om hem in zn neutraal te zetten ipv zn 2, je maakt maar een half slagje.)
Feitelijk heeft je bak tussen iedere versnelling een neturaal, maar bij de meeste motoren kan je die alleen tussen 1 en 2 in gebruiken. Bij sommige is het daadwerkelijk mogelijk om in zn neutraal terecht te komen tussen bijvoorbeeld 3 en 4 en dat kan je behoorlijk in de war brengen als je dat niet weet.
Dan heb je nog kawa's met positive neutral finder, als de motor draait terwijl je stilstaat en je trekt de schakelpook volledig omhoog om van 1 naar 2 te gaan kom je altijd in de neutraal. Schijnbaar waren kawa's berucht om de lastige neutraal dus hebben ze dit bedacht (en ik vind het wel makkelijk zo) als je achterwiel rolt gaat de motor wel van 1 naar 2 zoals iedere motor.. en naar de neutraal als je niet goed schakelt)
En dan heb je ook nog mensen die de pook aanpassen waardoor alles op zijn kop zitmaar dat zal je niet zo snel tegenkomen
*edit* oeps dat was een paar pagina's terug![]()
Als je tussen een versnellingen geraakt, los van de neutraal, is het zonder twijfel de schuld van een gare versnellingsbak. (niet vreemd bij een lesmotor)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6![]()
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
1) Lopen met de motorquote:
2 opdrachten uit een sector toch? En van die 2 moet je er minimaal 1 goed hebben ofzoiets?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:46 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
1) Lopen met de motor
2) Langzame slalom
3) Wegrijden uit parkeervak
4) Uitwijkoefening
5) Snelle slalom
6) Stopproef
7) Precisiestop
(Geen noodstop dus, terwijl deze volgens mij wel verplicht is)
Nouja, met oefening misschien. Er staan van die wedstrijden op youtube met die gigantische amerikaanse politiemotoren. Als je ziet wat die kunnenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef ufopiloot het volgende:
Zo, 7 oefeningen gedaan, 7 keer goed. AVB in de pocket, gaaaaap..!![]()
Nu op naar AVD
met clip-on's niet inderdaad. de snelle slalom gaat wel een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef ufopiloot het volgende:
Ja, op een beetje motor kom je echt nooit die poortjes motor door, sportmotor of een dikke BMW etc.
Ja, maar je ziet ook mensen die de langzame slalom (deed ik dus ook hiervoor) vrijwel rechtop doen en dan geforceerd dat ding met alleen het stuur er doorheen proberen te jagen, en dat werkte bij mij niet. Dat is te zenuwachtig, te langzaam en te inconsistent. + Het komt nog wel eens voor dat je gewoon tegen maximale stuuruitslag zit, en dat is echt vervelend.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:07 schreef ufopiloot het volgende:
Motor gaat weinig plat hoor als je met 5-10km per uur door pylonnen heen moet die 3 meter van elkaar staan
Ja precies, dat kan dus gebeuren. Als je dan de conclusie trekt dat je wel tussen 1 en 2 in MOET zitten (terwijl dat compleet onlogisch is) en je net op een invoegstrook ofzo rijd kan je dat soort verwarring niet echt gebruiken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb weleens met lessen op de snelweg een neutraal gevonden tussen de 5 en 6![]()
Best eng als je opeens volle toeren hebt zonder trekkracht dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |