Snelheid went echt heul snel. Voor je het weet rijd je met losse handen op de snelwegquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:29 schreef ufopiloot het volgende:
Gisteren mijn eerste officiele les. Had al eens een uurtje gereden om een beetje aan het besturen te wennen, beetje gas geven en optrekken in een woonwijk. Gisteren werd ik direct met iemand anders erbij naar een parkeerplaats gestuurd, door de stad heen, over de snelwegMan wat een vreemd gevoel zeg, als je 120 voelt het echt alsof je eraf wordt geblazen. En de hobbels voel je ook wel iets harder dan ik dacht. Vervolgens hoor je in je oor 'Ja, nu gaan we invoegen, effe spiegelen!'.. Ik draai mijn hoofd een klein beetje en krijg gelijk een klap van jewelste door de wind
Nou waaide het ook wel hard, maar echt prettig zat het niet op de heenweg.
Daarna de korte slalom gedaan, halve draai, en lopen met de motor. Voor de eerste keer ging het echt goed, en de rit van de parkeerplaats terug naar de rijschool ging gelijk een stuk beter. Ik remde nog voor een oranje licht terwijl de instructeur en collega-leerling doorreden. Toen kon ik even een stukje flink optrekken om ze bij te halenBochten maken gaat ook gelijk veel beter na het doen van die halve draai. Ik leunde constant mee in de bochten, maar daar ben ik nu ook wel vanaf.
Hopelijk zet dit allemaal een beetje door en ben ik snel klaarScheelt mij ook een hoop centen
![]()
[..]
Logisch nadenken. Je hebt niet overal een wetenschappelijk onderzoek voor nodig.
Blij voor je dat jij weet hoe het zitquote:Logisch nadenken. Je hebt niet overal een wetenschappelijk onderzoek voor nodig.
Je moet 'm altijd lekker open trekken. Dat is de reden waarom je motor rijdt, zolang je het limiet niet overschrijdt is alles prima en de examinator ziet straks ook dat je er plezier in hebt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:29 schreef ufopiloot het volgende:
Gisteren mijn eerste officiele les. Had al eens een uurtje gereden om een beetje aan het besturen te wennen, beetje gas geven en optrekken in een woonwijk. Gisteren werd ik direct met iemand anders erbij naar een parkeerplaats gestuurd, door de stad heen, over de snelwegMan wat een vreemd gevoel zeg, als je 120 voelt het echt alsof je eraf wordt geblazen. En de hobbels voel je ook wel iets harder dan ik dacht. Vervolgens hoor je in je oor 'Ja, nu gaan we invoegen, effe spiegelen!'.. Ik draai mijn hoofd een klein beetje en krijg gelijk een klap van jewelste door de wind
Nou waaide het ook wel hard, maar echt prettig zat het niet op de heenweg.
Daarna de korte slalom gedaan, halve draai, en lopen met de motor. Voor de eerste keer ging het echt goed, en de rit van de parkeerplaats terug naar de rijschool ging gelijk een stuk beter. Ik remde nog voor een oranje licht terwijl de instructeur en collega-leerling doorreden. Toen kon ik even een stukje flink optrekken om ze bij te halenBochten maken gaat ook gelijk veel beter na het doen van die halve draai. Ik leunde constant mee in de bochten, maar daar ben ik nu ook wel vanaf.
Hopelijk zet dit allemaal een beetje door en ben ik snel klaarScheelt mij ook een hoop centen
![]()
[..]
Logisch nadenken. Je hebt niet overal een wetenschappelijk onderzoek voor nodig.
Ben je het met mij oneens dan? Ik zeg trouwens ook wat ik DENK, ik zeg niet dat het zo is. Of heb jij een andere verklaring? Want 'makkelijker' dan autorijden is het zeker niet. Het speelt ook nog mee dat mensen ook al vaak hun autorijbewijs al hebben. Als je als complete leek op je 18e voor je motor- of autorijbewijs zal gaan, zal je echt meer kans op succes hebben in de auto.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:21 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Blij voor je dat jij weet hoe het zit
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:49 schreef bodylotion het volgende:
En dat niet mee leunen kun je straks weer gaan afleren
Jupsquote:
En daarop kun (!) je dus zakken. Als hij echt net op oranje springt wordt er van een motorrijder verwacht dat die doorrijd en niet als een zondagsrijder zich gedraagt, maar dat leer je dan ook nog wel weer hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:29 schreef ufopiloot het volgende:
-knip-
Ik remde nog voor een oranje licht terwijl de instructeur en collega-leerling doorreden.
-knip-
En waarom zou afremmen verkeerd zijn dan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:24 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En daarop kun (!) je dus zakken. Als hij echt net op oranje springt wordt er van een motorrijder verwacht dat die doorrijd en niet als een zondagsrijder zich gedraagt, maar dat leer je dan ook nog wel weer hoor![]()
Achteropkomend verkeer.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:39 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
En waarom zou afremmen verkeerd zijn dan?
Tja dat geldt voor een auto net zo goed..quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:06 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Achteropkomend verkeer.
Als je redelijke snelheid hebt altijd gewoon doorrijden…
Ja, maar die heeft een wat grotere kreukelzone.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Tja dat geldt voor een auto net zo goed..
Er even van uitgaande dat jouw instructeur achter jou reed en hij wel doorreed, concludeer ik dat je een gevaarlijke situatie aan het maken was. Daar kun je dus op zakken en idd, jouw kreukelzone is beduidend minder dan een auto.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:39 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
En waarom zou afremmen verkeerd zijn dan?
Met mijn AVB had examinator zelf net een andere motor, een CBR1000. Was een vriend van hem ook daar die hem ff ging proberen. Was ik net een examenoefening aan het doen, ging die vriend van hem kleine slalom op dat ding proberen. Dikke fail natuurlijkquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:49 schreef bodylotion het volgende:
Vandaag op het oefenterrein waar ik leste de AVB oefeningetjes weer eens geprobeerd. Lukt me echt niet met m'n eigen motor
Nee, gewoon rustig 40 uur per week werken hoorquote:
1 vrij 2 3 4 5 (6)?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:09 schreef SHERMAN het volgende:
Van de week 2 uurtjes mogen spelen met de motor, voor het eerst.
Viel toch wel even tegen.
Het kwartje wilde niet echt vallen bij de volgorde van de versnellingenVerder vond ik het ook erg lastig om het gas constant te houden.
Maar het was wel super vet!
Jup, tijdens het rijden had ik echt zoiets van: WTF?! Dat is toch niet logisch?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |