records gaan er niet gebroken worden denk ik, maar warm wordt het zekerquote:
Geef mij maar een koude douche. Of effe met m'n kop onder de kouwe kraanquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:58 schreef ethiraseth het volgende:
Voeten in een bak met koud water blijft fijn met dit weer.
Stel je eens voor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:57 schreef APK het volgende:
Misschien wordt dit zo'n topic waar je in gepost moet hebben.
Dan zit ik wel goed.quote:In de avond is er in het zuidwesten kans op een onweersbui.
Ik ook.. Maar liever toch niet morgenavondquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:35 schreef Stephan1237 het volgende:
In de avond is er in het zuidwesten kans op een onweersbui.
Ik zit ook goed
De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 ºC op 23 augustus 1944 in Warnsveld.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:23 schreef Coelho het volgende:
Wat is de hoogste temperatuur die ooit in NL is gemeten?
Dat gaan we hier morgen niet halen denk ik. Valt nu onder de gemeente Zutphen en ik woon er zo'n beetje 500m vandaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 ºC op 23 augustus 1944 in Warnsveld.
Direct aan de kust 24.6 graden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:07 schreef knep het volgende:
Volgens de lokale weerstations alweer 28 graden hier vlakbij Roermond.
Nog 2 graden en dan is er sprake van een hittegolf![]()
.
Mijn baas belooft al maanden airco. Temperatuur hier nu al 27C.quote:
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:07 schreef knep het volgende:
Volgens de lokale weerstations alweer 28 graden hier vlakbij Roermond.
Nog 2 graden en dan is er sprake van een hittegolf![]()
.
Ik gok dat wij in Twente heel snel zullen volgen, als het al niet het geval isquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eindhoven heeft de primeur:
[ afbeelding ]
Hittegolf daar dus een feit.
Nou inderdaad. Hier in het westen (Rotterdam) ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:59 schreef edraket31 het volgende:
Wat is 't trouwens kurk- en kurkdroog!
Persoonlijk mis ik de regen niet erg, maar mijn gazonnetje is een drama. Als je naar de bermen kijkt, lijkt het alsof we al een lange hete zomer achter de rug hebben terwijl hij eigenlijk nog moet beginnen.
Ik zit zelf trouwens in het oosten v/h land waar we al enkele maanden veel minder neerslag hebben dan normaal.
We gaan er aan!!!!11111quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:16 schreef Dagonet het volgende:
Hoe snel het ook stijgt, die temperatuur:
[ afbeelding ]
Van zwolle dit.
quote:Wel werd in de nacht van donderdag op vrijdag een record gebroken. Op het vliegveld in Beek werd 22 graden gemeten. Dat is de warmste nacht sinds de start van de metingen in 1946.
Idd.. Lekker niet douchen met dit weerquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:20 schreef Stephan1237 het volgende:
33 graden in de tuin met een zonnescherm dat al 4 uur helemaal naar beneden gedraaid is (Rotterdam)
Edit
Geen water in Limburgse dorpen
MAASTRICHT - In delen van de Limburgse dorpen Reuver en Swalmen komt sinds de vroege vrijdagochtend geen water meer uit de kraan.
bron nu.nl
En dat met dit weer![]()
En geen thee/ranja maken of water drinken.....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd.. Lekker niet douchen met dit weer.
Men kan water halen bij de brandweer.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En geen thee/ranja maken of water drinken.....
Dat je dan eerst moet koken.quote:
Moet wel lukken, lijkt mequote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:03 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Volkel 32.3 graden.
Zou leuk zijn als we over de 35 komen.
Whehe, Thialf smeltquote:Vanwege de verwachte extreme weersomstandigheden is besloten Thialf uit voorzorg te sluiten. Wij verwachten zaterdag 3 juli 2010 u allen weer van dienst te kunnen zijn. Wij rekenen op begrip voor het ongemak.
En (ijs)thee bij de ALdiquote:
Bel je pappie of 'ie kan ophalen met de auto met airco.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb vandaag nog geen druppeltje zweet gehad.
Naar school vertrokken rond 7:30, toen was het nog rond de 23 graden (erg aangenaam), in de trein was het ook nog goed te doen. Aangekomen op school om 8:30, mijn presentatie gedaan en 4 uur lang doorgebracht in een lokaal met airconditioning. Ik ben een beetje angstig om straks naar huis te gaan, in de snikhete trein voor 30 minuten, ik weet niet of ik dat ga volhouden.
Liever niet 's nachts, dan moet ik slapen (en is het lastiger om m'n dakraam in de gaten te houdenquote:
Als het zo was op 25/26 mei en dan nog erger, vind ik het bestquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:54 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Liever niet 's nachts, dan moet ik slapen (en is het lastiger om m'n dakraam in de gaten te houden)
geen ZHquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:43 schreef dimage het volgende:
De nieuwe boyden berekeningen met de nieuwe K-index en de CRR. Op de CRR kan je duidelijk het ontstaan van clusters zien waar vooral neerslag in zit. Gezien de stroming op 700 en 850 hPa en de verdeling van de hoge en lagedrukgebieden lijkt het erop dat het front dat nu voor de kust van Frankrijk aan het opbouwen is het front is dat wij in de gaten moeten gaan houden.
Druk/cape verdeling boven europa
[ afbeelding ]
Boyden
[ afbeelding ]
K-Index
[ afbeelding ]
CRR ( en deze dus vooral in de gaten blijven houden voor mogelijk CME)
[ afbeelding ]
durf ik je niet te zeggen. Heb net nog een boyden berekening gemaakt en die gaat er nog steeds van uit dat voor vandaag onweer , zij het minimaal, voor het zuidwesten/westen/midden/oosten van het land mogelijk is.quote:
Met je tijd meegaan heet dat. Ik kan me nog herinneren dat +30 al zeer bijzonder was, tegenwoordig lijken we dat ieder jaar wel minstens een keer te halen. Er is hier vast wel iemand die de data heeft om dat te bevestigen of ontkrachtenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:44 schreef Tourniquet het volgende:
Hey, hebben ze de legenda van de KNMI-kaartjes aangepast? Lijkt nu tot 38 graden te gaan, terwijl een paar jaar geleden boven de 36 graden er geen kleur meer voor was en je dus gewoon wit zag.
Inderdaad, even in de gaten houden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:38 schreef twisted het volgende:
Ik denk dat we het er vanavond voorlangs krijgen, boel onweer en regen als ik kijk naar sat24 en dan met name wat er uit Frankrijk deze kant op komt.
Vanavond de donder ?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:38 schreef twisted het volgende:
Ik denk dat we het er vanavond voorlangs krijgen, boel onweer en regen als ik kijk naar sat24 en dan met name wat er uit Frankrijk deze kant op komt.
Witheet vond ik wel toepasselijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:44 schreef Tourniquet het volgende:
Hey, hebben ze de legenda van de KNMI-kaartjes aangepast? Lijkt nu tot 38 graden te gaan, terwijl een paar jaar geleden boven de 36 graden er geen kleur meer voor was en je dus gewoon wit zag.
over twee a vier uur schat ikquote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:59 schreef Boadicea het volgende:
Hm, en hoe laat verwacht je de regen en donder?
ho is ffquote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:38 schreef Klonk het volgende:
het is wel aan de de verkeerde kant van Belgiestan, het westen heeft het koel genoeg
Ik ben erg benieuwd hoe het uitzicht in Zeeland richting het zuiden nu isquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:20 schreef Fredo55 het volgende:
Ik ben benieuwd of het nog wat word hier in Zeeland, met alleen regen neem ik geen genoegen.
Richting het zuidwesten moet ik kijken, de zon krijgt het moeilijker.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:25 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe het uitzicht in Zeeland richting het zuiden nu is
Vanavond vuurwerk inderdaad.quote:
Nog steeds?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:10 schreef Drassss het volgende:
Enige weet ik zie is de heidebrand verderop...
Dan is het nog niet onder controle inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, vanuit Eindhoven zie ik nog donkere plukken.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:38 schreef Green1 het volgende:
Er zitten behoorlijk grote wolken richting het oosten. Boven gorinchem zegmaar.
Ik zal effe mijn statief uitklappen en de accu van mijn camera op de oplader leggen. Je weet maar nooit![]()
quote:
Mhaw het is eigenlijk 1 groot complex met af en toe een rode pit erinquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:13 schreef MiVer het volgende:
middelburg...egaal licht grijs de lucht, gerommel op afstand, zie geen flitsen
regent gestaag nu
...edit...
en weer droog, vooralsnog zijn het losse buien
ja 20,4 gr nu, dus zeker blij, flat nog 28 grquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw het is eigenlijk 1 groot complex met af en toe een rode pit erinMaar wees blij, want hier in Eindhoven is het nog 34 graden zucht.
Inderdaad....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw het is eigenlijk 1 groot complex met af en toe een rode pit erinMaar wees blij, want hier in Eindhoven is het nog 34 graden zucht.
Daar zijn ook nog geen buien als ik kijk op buienradar.nl dus zo gek nog niet dat er niks valt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:34 schreef ethiraseth het volgende:
Alle buien lijken Amsterdam te gaan overslaan voorlopig.Beetje grijs hier alleen.
Als je lekker zit te vissenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:54 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
wtf heb je nou aan regen en onweer op zee
over 5 minuutjes hier dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:11 schreef Guanabana het volgende:
onweer hier in omgeving Den Haag
Best hard ook nog!
waar is hier?quote:
bui activeert nog verder terwijl het noordwaarts trektquote:
Gaat er mooi langs, kan ik eindelijk douchenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
bui activeert nog verder terwijl het noordwaarts trekt
Ik ga morgen vandaag naar een bruiloft waarbij wij van 14.00u tot ongeveer 18.00u buiten zijn (Amsterdam).quote:Op zaterdag 3 juli 2010 01:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
En meteogram heeft weer eens gelijk gekregen! Geen regen of wat dan ook maar.
Maar als ik voor vandaag mag geloven kan het leuk worden![]()
[ afbeelding ]
10.9mm aan buien tussen 14 en 16 uur + 3.7mm aan regen, das al 14.6mm! Plus het andere: 0.7 + 0.2 + 0.8 = 1.7 + 14.6 = 16.3mm
(P.S Deze meteogram veranderd per uur dus volgende run kan weer anders zijn)
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 01:32 schreef DemonRage het volgende:
Kijk nu eens op de satelliet loop van Frankrijk.
Moi vlekskequote:Op zaterdag 3 juli 2010 01:32 schreef DemonRage het volgende:
Kijk nu eens op de satelliet loop van Frankrijk.
Dat kan, maar hoeft niet. Volgens het KNMI is er kans op onweersbuien, maar hoeft niet overal te zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik neem aan dat dat puistje uit Frankrijk NL aandoet in de loop van de middag? Ga vanmiddag namelijk naar een dance-festival in de omgeving van Eindhoven
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 09:44 schreef Isiolo het volgende:
Ik denk dat die bui boven Frankrijk rond een uur of twee boven de Randstad los gaat.
Tour de aqua
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:30 schreef aloa het volgende:
Dat complex uit Frankrijk lijkt voor een groot deel de Noordzee op te trekken en een deel over het westen vasn Nederland.
Later iddquote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:38 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Er zouden toch ook losse flodders gaan ontstaan?
quote:Vooral in de westelijke helft wolkenvelden; een enkele bui, zeer lokaal met onweer. Elders geregeld zon en vanmiddag en vanavond in het oosten en zuidoosten lokaal enkele stevige onweersbuien. Er is daarbij tevens kans op hagel en ook windstoten tot circa 75 km/uur. De maximumtemperatuur ligt tussen 22 graden aan zee en nog ruim 30 graden in het (zuid)oosten. De wind is zwak tot matig en komt uit west tot noordwest.
Niet zeuren. Alweer 29 in Ehvquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:11 schreef Stephan1237 het volgende:
25.8 in Rotterdam, dacht dat het maar 23 zou worden ?
De hitte? Die is er al hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:48 schreef Isiolo het volgende:
Ziet er naar uit dat het ook naar Amsterdam komt
Oh dan hoor ik die aankomen dus.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:17 schreef Againzender het volgende:
er is een bui boven Flevoland in ontwikkeling!
Helaas wel ja. Zit ook in 040.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:14 schreef DemonRage het volgende:
Die bui bij Eindhoven trekt net ten westen van me langs.
Dat had ik vannacht ja. Een enorme knal en de aardlekschakelaar klapte eruitquote:
Ik woon in het Noord-Oosten van Eindhoven. Het lijkt wel of de geur van zomerregen aangevoerd wordt van de regen verderop naar het westen.quote:
Hij neemt alleen maar in kracht af.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:24 schreef dimage het volgende:
De CRR is zeer interessant. Bij Parijs is vanochtend een MCS ontstaan en deze neemt alleen maar in kracht toe. Alleen zie ik geen overeenkomsten met 25/26 mei 2009. Toen waren er 2 stuks en nog van een veel zwaarder kaliber.
Ja, had hier in Dordt ook alles open. Tot het gewoon naar binnen gooitquote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:52 schreef Kwaliteit het volgende:
Het giet in Zwijndrecht met onweer.
lekker alle ramen open
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:16 schreef DemonRage het volgende:
Denk dat de temperatuur nu wel weer over het dieptepunt heen is vandaag... daarnet was het 22,6°C hier in Eindhoven, maar nu de zon doorbreekt verwacht ik dat het weer omhoog gaat.
Wel lekker die afkoeling
Zoals zo vaak krijgen onze Oosterburen de volle laagquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:59 schreef BattleCow het volgende:
Holy shit.. limburg zometeen. Liepen weken te zeiken dat ze droogte hebben.. nu zullen ze het krijgen ook
Die hangt dus niet boven Limburg maar boven Duitsland, denk dat alleen Vaals een flinke lading heeft gekregen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:17 schreef RiKe het volgende:
Leiden zal wel weer alleen regen krijgen...ik wil ook zo'n bui als die boven limburg!
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:17 schreef RiKe het volgende:
Leiden zal wel weer alleen regen krijgen...ik wil ook zo'n bui als die boven limburg!
De atmosfeer natuurlijkquote:
Je zit in Limburg?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:23 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
HOLY FUCK!
Zojuist een flits en 10 seconde later (10 x 300m = 3km) een enorme knal! Net of er explosieven werden gebruikt met bijbehorende drukgolf!
Vianen.quote:
Pics?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Vianen.
Net weer een superfelle flits, maar nu met een gortdroge knal die het huis deed schudden.
Ik hoor het water trouwens over het dak stromen als een waterval, zoveel komt er omlaag.
Moet ik buiten gaan staan en mijn camera verzuipen om pics te maken van de waterval op m'n dak?quote:
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:35 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Moet ik buiten gaan staan en mijn camera verzuipen om pics te maken van de waterval op m'n dak?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:35 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Moet ik buiten gaan staan en mijn camera verzuipen om pics te maken van de waterval op m'n dak?
valt ook mooi naar binnenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:41 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
De buren kunnen in ieder geval gaan dweilen met hun openslaande ramen helemaal open:
[ afbeelding ]
Klik voor groter
same hier in Kuukquote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:59 schreef Oom_Agent het volgende:
Nijmegen nog steeds een woestijn. De karkassen, schedels en cactussen liggen er stoffig bij.
Ruhrgebiet krijgt weer eens de volle laag.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:16 schreef Sj0rSz het volgende:
Tering
Boven Duitsland zitten zware exemplarenToppen tot 14 km!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |