BeefRWijker | donderdag 1 juli 2010 @ 16:48 |
![]() ![]() Voorheen bekend als de Ambassador 120 en intern nog steeds als de Ambassador ALE106 Voorzover bekend rijden er in Nederland alleen Ambassdor 120's (bij Connexxion en Syntus) en vermoedelijk één prototype (bj 2002) bij TCR. eerdere topics: Bussentopic #33 nu ook met Procitys in Belgie! Bussentopic #32 - Geen gas, geen bus Bussentopic #31 - De kleintjes proberen groot te worden. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 01-07-2010 17:18:42 ] | |
Peterselieman | donderdag 1 juli 2010 @ 19:11 |
quote: TCR heeft er idd eentje. Wordt bij mijn weten voornamelijk op Vlieland ingezet. | |
marcel.nl | donderdag 1 juli 2010 @ 20:01 |
Nicht schönen bussen. Tvp | |
BeefRWijker | donderdag 1 juli 2010 @ 20:33 |
quote:Ach, meneer mist z'n 3 schuin oplopende gele strepen op de kont. Tis ook nooit goed. | |
marcel.nl | donderdag 1 juli 2010 @ 22:31 |
Arriva blauw, dat is waar ik van houd. Maar ik vind amba's gewoon een soort playmobil bussen dus niet zo schön dat duitsers die kopen. Die hebben toch betere produkten in huis als het duitse Mercedes of Man (ook al zijn die in andere landen gefabriceerd) | |
Alexxxxx | donderdag 1 juli 2010 @ 22:34 |
Merk en type: VDL Berkhof Diplomat Eigenaar: HTM Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 29 juni 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: bouwjaar 2006 | |
BeefRWijker | donderdag 1 juli 2010 @ 23:12 |
quote:Wat krijg je als je een Premier kruist met een Ambassadeur en er een snufje Viking bij doet? Precies: Een samengeraapt zootje. [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 02-07-2010 13:56:23 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 2 juli 2010 @ 00:46 |
Merk en type: Berkhof Jonckheer Eigenaar: GVB Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 29 juni 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 250 Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 29 juni 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 3986 Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 29 juni 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Merk en type: Den Oudsten Alliance Eigenaar: HTM Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 29 juni 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 142 | |
Mr.Jorn. | vrijdag 2 juli 2010 @ 03:07 |
Hallo! | |
BeefRWijker | vrijdag 2 juli 2010 @ 13:34 |
quote:Gewoon een ideetje: misschien is 't wat om de kachel uit te zetten in de zomer? Overigens, 26 graden is tegenwoordig heel normaal in de bus, al jaren, zomer én winter. Airco's behoren tot de non-essentiele zaken en zonder onderhoud houden ze vanzelf een keer op met werken en dan heb je alleen nog het lawaai dat ze maken als extra ergernis als je weer eens zit te zweten en heb je mazzel als ze ook nog eens niet de eigen warmte die de compressor genereert in de bus wordt geïnjecteerd. En de luiken mogen natuurlijk niet open van de sjoof want anders werkt de airco niet goed. Du-uh! Ze moeten gewoon weer centrale ventilatoren in de bussen monteren, van 't soort dat er in de Interliner ex-KLM Shuttle bussen zat. Die bliezen je nog net niet van je stoel, ideaal om je haar te drogen na een regenbui. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 02-07-2010 13:50:35 ] | |
Alexxxxx | zaterdag 3 juli 2010 @ 18:49 |
Merk en type: Mercedes-Benz Conecto Eigenaar: Stadt Bus Tuttlingen Klink GmbH Land van herkomst: Duitsland Locatie: Geisingen (D) Datum: 22 april 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen op de terugweg vanaf de Bauma | |
Alexxxxx | maandag 5 juli 2010 @ 04:47 |
[upd] Stadsbus ramt woning in Nijmegen![]() | |
BadKeukenTegel | maandag 5 juli 2010 @ 15:53 |
Ha! Bussen eventjes fappen, brb. | |
Alexxxxx | maandag 5 juli 2010 @ 15:59 |
quote:Een echte busrukker ![]() | |
busfoto.nl | maandag 5 juli 2010 @ 19:39 |
Gisteren meegeweest met een vriend op de Zuidtangent:![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 6 juli 2010 @ 21:20 |
BeefRWijker | woensdag 7 juli 2010 @ 15:15 |
![]() Garage Sluisjesdijk, Rotterdam | |
NoBody122 | woensdag 7 juli 2010 @ 17:48 |
Strippenkaart in Friesland wordt op 21 oktober 2010 afgeschaft ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 juli 2010 @ 18:03 |
quote: ![]() | |
marcel.nl | donderdag 8 juli 2010 @ 22:10 |
![]() ![]() ![]() Hier in Groningen nog niet geloof ik, maar hoe lang nog ? | |
Mr.Jorn. | donderdag 8 juli 2010 @ 22:42 |
Duurt nog wel even, we hebben uberhaubt nog geen ov-chipkaart kastjes | |
NoBody122 | donderdag 8 juli 2010 @ 23:45 |
quote:Hebben ze in Groningen überhaupt al eens OV-chip apparatuur in de bussen hangen? ![]() [edit] Oh, iets te snel gereplied.. Vraag was reeds beantwoord. | |
BeefRWijker | vrijdag 9 juli 2010 @ 01:10 |
Alexxxxx | vrijdag 9 juli 2010 @ 01:11 |
Turbo turbo! | |
Mr.Jorn. | vrijdag 9 juli 2010 @ 12:41 |
wat een rampzalige bussen, die Ambassadors ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:19 |
Vooral i.c.m. warmte, ja.. Airco's werken voor geen meter ![]() Uiteraard net vanmiddag alleen maar Ambassadors getroffen (bij uitzondering ook vandaag aan het bussen geslagen).. Nadien trouwens, tijdens het lopen van stalling -> station, voor de grap even door de TSN-garage gelopen. Citea 3327 staat daar namelijk weer (of nog steeds, natuurlijk) ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:24 |
quote: Mja, volgens mij maakt die Citea als 'promobus' meer kilometers dan een gewone bus op een dag ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 9 juli 2010 @ 20:32 |
quote:Tijd dat 'ie op de lijn gaat promo'en.. | |
Cerbie | vrijdag 9 juli 2010 @ 23:52 |
Op de infoborden in Nijmegen:quote:Wat zou het zijn, spontane ontbranding? ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 10 juli 2010 @ 01:45 |
quote:Gebrek aan vervangend materieel, denk ik eerder. Just a hunch ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 10 juli 2010 @ 07:08 |
quote:Het gas is op ? | |
Peterselieman | zaterdag 10 juli 2010 @ 16:16 |
quote: Er zal wel iets mis zijn ja. Zijn niet voor niets 2 in de hens geraakt destijds. Of die bussen hebben moeite met de hoge temperaturen. Ze rijden op samengeperst gas en dat wil bij deze temperaturen nogal snel uitzetten. De tanks en de systemen zouden er normaal gesproken tegen bestand moeten zijn ... | |
NoBody122 | zondag 11 juli 2010 @ 17:10 |
Vandaag op lijn 350: de 7823 ![]() Hoewel ik die met alle plezier zelf mee had gehad naar Alkmaar, pas ik ervoor met deze warmte ![]() | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 17:12 |
weet je al wat ik straks om 20:34 op de foto ga zetten? ![]() | |
NoBody122 | zondag 11 juli 2010 @ 17:25 |
quote:Officieel een Frysker. Dat is nu, ivm die wedstrijd, een 12m. Ik denk er echter al over om een gelede mee te pakken, want ik verwacht op lijn 97 een behoorlijke drukte vanavond.. | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 17:25 |
ik gok dat ikiig een lege bus op de foto ga zetten? wie gaat e rnu met de bus leeuwarden uit als de wedstrijd net begint... | |
NoBody122 | zondag 11 juli 2010 @ 18:15 |
quote:Die gok zou je zelfs zonder die wedstrijd kunnen doen, want zondagavond. Dus ja ![]() | |
NoBody122 | zondag 11 juli 2010 @ 18:45 |
De 7823 is inmiddels omgewisseld voor 1 van de Citaro G's ![]() | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 18:47 |
Whehe ![]() de bussen naar de stad waren nu wel god gevuld btw ![]() | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 20:41 |
8853 dus ![]() | |
NoBody122 | zondag 11 juli 2010 @ 20:47 |
quote:Ja. Ik zag jouw auto wel staan, maar waar de fuck stond jij? | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 20:50 |
aan de andere kant van de weg als mn auto, zat bij de halte de andere kant op ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 juli 2010 @ 23:19 |
quote: Plaatje posten. Anders geloof ik het niet ![]() | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 23:25 |
quote: ik upload mijn fotos pas als ik er wat meer op mijn kaartje heb, dus over een paar dagen waarschijnlijk ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 juli 2010 @ 23:26 |
quote: Veel te laat | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 23:33 |
quote:Er is meer in het leven dan busfoto's alleen ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 juli 2010 @ 23:38 |
quote: Weet ik. SPOILER | |
Alexxxxx | zondag 11 juli 2010 @ 23:42 |
quote:Mocht je het nodig hebben, sterkte ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 juli 2010 @ 23:43 |
quote: Ik heb het niet nodig, maar het is gewoon zeer triest nieuws. Iets wat ik niet aan zag komen. | |
NoBody122 | zondag 11 juli 2010 @ 23:53 |
Ach joh, ff nachtje slapen en 'tis weer morgen. Over 2 jaar weer een poging @ EK en het dan in 2014 rustig nog eens proberen op 't volgende WK ![]() | |
marcel.nl | maandag 12 juli 2010 @ 17:36 |
Naast Rotterdam heeft Groningen nu ook de waterbus![]() [ Bericht 19% gewijzigd door marcel.nl op 12-07-2010 18:44:53 ] | |
NoBody122 | maandag 12 juli 2010 @ 17:40 |
Weening keukens weet wel waar ze in moeten investeren ![]() | |
Ofyles2 | maandag 12 juli 2010 @ 20:58 |
quote:Wat een hel moet dat zijn. Op de Afsluitdijk hoogstens 85 km/h, Citaro G's schijnen zelfs 100 te bereiken... | |
NoBody122 | maandag 12 juli 2010 @ 22:14 |
quote:Het duurt even, maar uiteindelijk haal je die 100 KM/u idd wel ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 juli 2010 @ 22:16 |
quote: Ik vind ze bij 80 km/h al veel lawaai maken | |
NoBody122 | maandag 12 juli 2010 @ 22:22 |
quote:Eh, hebben we het hier over de Citaro G's, of over de ouwe Volvo's? ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 juli 2010 @ 22:27 |
quote: De Citaro G zoals dus de 9165 en 9167. Met een andere bak er in zou het veel minder lawaai zijn geweest | |
Ofyles2 | maandag 12 juli 2010 @ 22:36 |
quote:Blazen Citaro G's met een ZF-versnellingsbak vaker dan dezelfde bussen met een Voith-bak? | |
Alexxxxx | maandag 12 juli 2010 @ 22:37 |
ZF bus bakken ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 juli 2010 @ 22:39 |
quote: Er zitten grote verschillen in. In dit geval zat ik meer te denken aan het missen van een versnelling of aan versnellingsbakverhoudingen die meer gericht zijn op het uitvoeren van een stadsdienst. | |
Ofyles2 | maandag 12 juli 2010 @ 22:55 |
quote:Alhoewel de Voith-bakken de laatste tijd ook melodieuzer worden (de Diwa5-bakken bedoel ik). quote:Of het schakelprogramma. | |
BeefRWijker | dinsdag 13 juli 2010 @ 00:14 |
quote:Echt waar? quote:Beetje raar als je de max snelheid eenvoudig electronisch kan begrenzen quote:Zoals kleinere wielmaat. | |
marcel.nl | donderdag 15 juli 2010 @ 06:31 |
Is dit een bus die je net als een fiets op een standaard moet zetten ?![]() | |
BeefRWijker | donderdag 15 juli 2010 @ 13:16 |
Nee, dat is een italiaanse melkkar, daar zet je 'm 's nachts mee op slot.SPOILER | |
marcel.nl | vrijdag 16 juli 2010 @ 21:33 |
Een van de weinig resterende Arriva bussen in 't noorden en dan ook nog een TCR voor Arriva Touring kreeg vandaag een botsing:![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 juli 2010 @ 21:37 |
Zo te zien is het de beruchte kruising aan de westzijde van Groningen aan de koeriersterweg De bus rijdt btw niet voor Arriva, maar is gehuurd door Kubus | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juli 2010 @ 22:42 |
Laatste drie weken is het aardig feest met bbq-bussen in het Gooi ![]() http://www.gooieneemlande(...)plein-(update-video) http://www.gooieneemlande(...)s-Connexxion-(video) http://www.gooieneemlande(...)s-Connexxion-(video) | |
Peterselieman | vrijdag 16 juli 2010 @ 22:56 |
Heb trouwens vanmiddag een verstekeling in Leeuwarden gespot: Ramba 8714. De 1851 kwam ook nog ff langs. Verder zijn de spitsbussen tussen Leeuwarden en Dokkum in de middagspits een groot succes. De door de provincie ingezette touringcars vervoeren namelijk alleen maar lucht. | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 juli 2010 @ 23:17 |
quote:als t maar gekoelde lucht is ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 17 juli 2010 @ 07:38 |
quote:Oh dat wist ik niet, bedankt. Dus Qbuzz huurt ook TCR in. Ongeluk was trouwens op de busbaan aan de Peizerweg, hier het bericht: http://www.112groningen.n(...)oninger-busbaan.html | |
Gnittoo | zaterdag 17 juli 2010 @ 09:35 |
ving gisteren iets op over een proef met een 15m bus op lijn 12 | |
NoBody122 | zaterdag 17 juli 2010 @ 10:46 |
quote:Liever een stel dubbelgeledes ![]() | |
Isambard | zaterdag 17 juli 2010 @ 11:25 |
Welke lijn 12? | |
Gnittoo | zaterdag 17 juli 2010 @ 11:55 |
quote:leeuwarden stad. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juli 2010 @ 13:43 |
quote:precies ![]() en veel deuren ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 17 juli 2010 @ 15:37 |
quote:Onderhoudt Connexxion Gooi- en Vechtstreek die Lion's überhaupt? | |
Peterselieman | zaterdag 17 juli 2010 @ 16:13 |
quote: Nog een aanvulling: de 8846 reed op lijn 350 | |
Peterselieman | zaterdag 17 juli 2010 @ 17:00 |
quote: problemen met de katalysator werden niet opgemerkt iig. Ze waren namelijk oververhit. | |
NoBody122 | zaterdag 17 juli 2010 @ 17:38 |
quote:Zowel de 8714 als de 1851 ook vandaag zien rondrijden idd. Benieuwd waarom die 8714 nou weer naar Fryslân is gehaald ![]() quote:Dat is op zich niet nieuw (al is het in dit topic misschien nog niet gemeld); de 8846 vervangt al sinds enkele weken de 8849, als backup-QLiner. Aangezien het de laatste tijd vaak raak is met die Integro's, is hij ook al het nodige aantal keren naar Alkmaar gesjouwd inmiddels ![]() quote:Tóch wel. Hoorde toevallig net een kwartiertje geleden op de radio, dat Connexxion in die streek 30 bussen uit de roulering haalt, vanwege die branden. Werd ook bij vermeld dat het idd om de katalysatoren ging, en dat ze die dus gaan vervangen. | |
BastiaanL | zaterdag 17 juli 2010 @ 18:20 |
Gisteren in de 8427 gezeten, die blijkbaar ook is opgenomen in het wagenpark van provincie Utrecht. Stoelopstelling is aangepast conform de rest van het wagenpark, maar nog wel met het oude Connexxion-stofje dat sinds de 8500'en ofzo (?) niet meer in de Amba's wordt toegepast ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 17 juli 2010 @ 19:28 |
Niets mis met die 84xx Amba's. Weet nog wel, dat we de 8451 in Fryslân rond hadden rijden. Fijn busje (net als de 1851 overigens) ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 juli 2010 @ 19:33 |
quote: Je moet wel onderscheid maken tussen de hoge en lage 8400 bij xx. Ergens in die serie is de omslag gekomen en is de betere versie van de Ramba in dienst gekomen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juli 2010 @ 19:48 |
lekker BBQen bij CXX zolang ze dat maar niet in fryslan doen! ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 17 juli 2010 @ 20:28 |
Net in 8 uur journaal zeiden ze dat ze alle bussen van dat type uit de dienst halen, maar wat ik daarna zag was NIET dat type man dat werd weggesleept, maar die ene proefbus of een caetano (getuigende de andere, meer rechte neus) Erg bijzonder | |
marcel.nl | zaterdag 17 juli 2010 @ 20:34 |
![]() Goed bezig. Bovenstaand is de lijst van schadebedragen bij Qbuzz.... . . In dit geval Qbuts. | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:16 |
quote:en nu de regios fryslan en rotjeknor nog ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:18 |
quote: Dat zal aanmerkelijk minder zijn kan ik je nu al voorspellen ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:19 |
KLB heeft ons gespot ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:26 |
quote:tuurlijk! want die Man wagens zijn steviger dan die citaro's ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:26 |
quote:Staat ook op de televaag http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:28 |
en bij Breng zijn de gasploffers al uit de roulering.. strax weer echte bussen op de weg? ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:29 |
quote:Hopelijk gebeurt het wel met enige ernst. Connexxion heeft er een handje van regio's aan te wijzen als dumpplaatsen. Waterland, Noord-Holland Noord, Arnhem, Zwolle, Gooi- en Vechtstreek... | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:31 |
quote:je vergeet friesland! daar rijd ook veel bagger ![]() | |
UncleFunk | zaterdag 17 juli 2010 @ 22:24 |
Zijn die bussen van Connexxion met de katalysatorproblemen dezelfde als die voor de HTM en Veolia in de regio Haaglanden rijden? | |
Ofyles2 | zaterdag 17 juli 2010 @ 22:27 |
quote:Zelfde fabriek, maar niet hetzelfde type. | |
UncleFunk | zaterdag 17 juli 2010 @ 22:34 |
quote:Oké, dat scheelt weer. ![]() | |
NoBody122 | zondag 18 juli 2010 @ 21:34 |
Er is vandaag een vrij groot aantal bussen vanuit Leeuwarden naar 't zuiden verscheept, ivm die 88xx-MAN's, die daar uit de roulering zijn gevist. Voornamelijk Amba's, wellicht zelfs alleen maar ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 19 juli 2010 @ 00:43 |
quote:konden ze geen proshittys doen? :/ | |
Alexxxxx | maandag 19 juli 2010 @ 01:46 |
ik zag gister een pro city in amstelveen! | |
Ofyles2 | maandag 19 juli 2010 @ 01:51 |
quote:Logisch, want die rijdt altijd op lijn 149 (Uithoorn-Amstelveen via Nes a/d Amstel). | |
Alexxxxx | maandag 19 juli 2010 @ 01:52 |
quote:dab ben ik blij dat we met de 170 zijn gegaan ![]() | |
Ofyles2 | maandag 19 juli 2010 @ 01:56 |
quote:Ik ben blij dat op die lijn weer af en toe een gelede bus rijdt. Dat was anders in 2008... ![]() | |
Alexxxxx | maandag 19 juli 2010 @ 02:13 |
op zaterdag was het rustig, 2 keer een Caetano gehad ![]() | |
NoBody122 | maandag 19 juli 2010 @ 02:16 |
quote:Op de 170? | |
Alexxxxx | maandag 19 juli 2010 @ 02:20 |
quote:oh nee.. Caetano heen, Lio'ns City terug. PM al gezien? | |
NoBody122 | maandag 19 juli 2010 @ 02:23 |
quote:Oh. Nee, nog niet ![]() *checkt | |
NoBody122 | maandag 19 juli 2010 @ 02:26 |
Gezien, en replied. Mooie pics geworden ![]() | |
marcel.nl | maandag 19 juli 2010 @ 06:21 |
quote:Ja en zijn het niet dezelfde bussen die bij Qbuzz Rotterdam eo en Frieslân rijden (de eerste serie, nietzijnde gas-bussen). ? En bij Connexxion Voorneputten in zilverkleurig ? Dat zijn toch wel dezelfde bussen als de brandbussen regio Gooi en Vechtstreek ? | |
Gnittoo | maandag 19 juli 2010 @ 08:47 |
quote: Qbuzz chauffeurs rijden voor bijna zes ton schade GRONINGEN - Buschauffeurs van vervoersmaatschappij Qbuzz hebben het afgelopen half jaar voor bijna 600.000 euro aan schade gereden. Dat komt neer op gemiddeld 100.000 euro per maand. In bijna de helft van de gevallen wordt de schade niet door de chauffeur gemeld, zo blijkt uit een interne memo van Qbuzz, in handen van RTV Noord. In onze provincie voert de stad Groningen de lijst aan met een schadebedrag van 180.000 euro. Gevolgd door Stadskanaal met een bedrag van 50.000 euro. Qbuzz zegt in samenspraak met de chauffeurs het schadebedrag omlaag te willen brengen. Er wordt gewerkt aan een plan van aanpak, waarin bijvoorbeeld extra rijvaardigheidstrainingen worden opgenomen. | |
Gnittoo | maandag 19 juli 2010 @ 10:38 |
Ofyles2 | maandag 19 juli 2010 @ 14:33 |
quote:Er zijn toch kleine verschillen tussen die bussen. Onder andere het motorvermogen en de afwerking van de bussen. | |
marcel.nl | maandag 19 juli 2010 @ 16:53 |
quote: En de brandgevoeligheid, zou die ook schelen ? | |
classpc | maandag 19 juli 2010 @ 17:21 |
quote:Ik kan al raden wat voor muziek er in de bus gedraaid wordt. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 19 juli 2010 @ 17:27 |
quote:Hoeft niet per se. | |
Gnittoo | maandag 19 juli 2010 @ 17:31 |
quote:Topdrukte in Hilversumse remise Hilversum - In de remise aan de Larenseweg in Hilversum wordt met man en macht gewerkt aan het vervangen van de roetfilters van 63 Connexxion-bussen. In de roetfilters van drie bussen ontstond in de afgelopen weken brand. Donderdagochtend 24 juni was het op het Stationsplein in Hilversum voor de eerste keer raak. Maandagavond 12 juli brak brand uit in een bus op de Oscar Romerolaan in Hilversum. En vrijdagmiddag in een bus op de Amersfoortsestraatweg in Bussum. Chauffeurs noch passagiers raakten gewond, maar de schade aan de drie bussen was fors. De drie branden zijn ontstaan in het roetfilter in de katalysator, waarin uitlaatgassen worden gezuiverd. Wanneer de temperatuur in de motor wordt verhoogd om opgevangen roetdeeltjes te verbranden, gaat op het dashboard van de chauffeur een controlelampje branden. Dit lampje brandde in de drie bussen toen ze in brand vlogen. Alleen de 63 bussen van het type MAN Lion's City die in het Gooi en de Vechstreek rijden zijn uitgerust met dit roetfilter. Connection heeft vrijdag de 32 bussen waarin het controlelampje brandde, direct langs de kant gezet en naar de remise laten slepen. De overige bussen zijn daar na het einde van de dienstregeling aan toegevoegd. Tien monteurs van Connexxion en de Duitse fabrikant MAN zijn momenteel druk bezig met het vervangen van de roetfilters. Nieuwe onderdelen zijn in allerijl per koerier vanuit diverse delen van Europa naar Hilversum gehaald, soms per vliegtuig. Voordat de bussen weer de weg op mogen, worden ze eerst uitvoerig getest met een diagnosecomputer. Connexxion heeft inmiddels 63 bussen uit Overijssel en andere delen van Nederland ingezet om de taak van de Lion's City's over te nemen. Vrijdag zijn enkele ritten uitgevallen. Met de kosten van het terughalen van de bussen, de aanschaf van nieuwe filters en de bijbehorende werkzaamheden is Connexxion nog niet bezig. ,,Het belangrijkste is dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost'', aldus woordvoerder Herman Opmeer. ,,Als op een gegeven moment alle kosten duidelijk zijn, gaan we bekijken of ze op iemand te verhalen zijn.'' | |
BeefRWijker | maandag 19 juli 2010 @ 19:27 |
quote:Zelfde reden waarschijnlijk waarom al die andere vreemdelingen er rondrijden. quote:8846 en 8849 doen vaker dingen samen: Bussentopic #32 - Geen gas, geen bus en niet alleen als Qliner: Bussentopic #28, plain and simple. * BeefRWijker had afg. zaterdag een Alkmaarse Integro (2923) op 350 Harlinger sjoof had geen Infoxx en had 'm dus maar even omgeruild in Alkmaar. Had vandaag op de terugweg weer de 2923 maar dit keer met een Alkmaarse sjoof aan 't stuur die terloops even twee storingen doorgaf aan de CVL. De Alkmaarse reserve (grijze 2911, met ribbeltjes tapijt op de vloer) schijnt voorlopig voor Fryslân te rijden wat gelijk de reden zal zijn geweest dat ik die zaterdag niet ben tegengekomen. quote:Nee, het zijn dezelfde bussen als de 8800's die uit Utrecht kwamen (stads uitvoering, Lions City T). Alle andere zijn streekuitvoering (Lions City TÜ) en de bussen van VoornePutten zijn weer 't allerlaatste model daarvan. Edit: Die van VoornePutten schijnen ook weer Lion's City T's te zijn, lees ik net. SPOILERBen benieuwd waarom nou net alleen die 8700's weer anders zouden zijn dan de 8800's. Als dat niet zo is dan heeft G&V iets uit te leggen. quote:Er stond wel zoiets van Arriva Touring op de brug bij Cosmo, gisteren. quote:Haus ?! [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 20-07-2010 11:23:10 ] | |
Socios | maandag 19 juli 2010 @ 19:58 |
quote:Ik las het in de krant, ja. Begin oktober nog wat strippenkaarten inslaan. ![]() Eerder op de avond lekker met de strippenkaart met de bus gereisd. | |
Gnittoo | maandag 19 juli 2010 @ 20:11 |
quote: Alleen de 63 bussen van het type MAN Lion's City die in het Gooi en de Vechstreek rijden zijn uitgerust met dit roetfilter. quote:correct, had hem vrijdag en zondag mee. de 2934 zit nu in alkmaar. [ Bericht 52% gewijzigd door Gnittoo op 19-07-2010 20:18:49 ] | |
Alexxxxx | maandag 19 juli 2010 @ 21:55 |
Merk en type: MAN Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: N357 ter hoogte van Koarnjum Datum: 11 juli 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: lijn 54 naar Dokkum, busnummer 8853, foto genomen tijdens finale WKvoetbal, chauffeur NoBody122 | |
Gnittoo | maandag 19 juli 2010 @ 22:06 |
leuke pics | |
BeefRWijker | maandag 19 juli 2010 @ 22:36 |
quote:Er zit maar 3 maanden verschil tussen de 8800 en 8700's en volgens de RDW hebben ze allebei euro-4 zonder roetfilter. Volgens dit artikel is een roetfilter bij euro-4 ook niet nodig. Volgens de MAN brochure hebben ze overigens wel een roetfilter maar is dat er eentje van MAN zelf. [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 19-07-2010 23:54:34 ] | |
NoBody122 | maandag 19 juli 2010 @ 22:51 |
quote:Ja, dat vond ik ook. Hij is er echt even voor gaan zitten ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 20 juli 2010 @ 01:01 |
quote:Nou. De sjoof lijkt ook sprekend op z'n avatar, vindt je ook niet? Apropos avatars, lijk jij ook sprekend op Emile? | |
Alexxxxx | dinsdag 20 juli 2010 @ 01:11 |
quote:ik heb de sjoof niet herkenbaar gezien, hoe kun jij dat dan wel? ![]() bedankt voor de complimenten heren. Vond het grappig om het eens zo te doen ![]() ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 20 juli 2010 @ 01:30 |
quote:Jammer genoeg is dat laatste je dus niet gelukt. | |
Alexxxxx | dinsdag 20 juli 2010 @ 09:47 |
quote:Echt wel ![]() ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:54 |
quote:Doch een logisch gevolg van jouw plaatskeuze ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 20 juli 2010 @ 15:09 |
quote:Precies. Daarom lijkt ie ook zo sprekend op z'n Avatar. 't Zou zomaar Maarten van Rossem kunnen zijn die daar achter 't stuur zit, toch? SPOILER quote: quote:Oh ja-a? quote:Maar ja, wat voor zin heeft 't als je de sjoof er niet herkenbaar op hebt staan. 't Kan wel Iedereen122 zijn of Niemendal134, weet jij veel. SPOILER SPOILER SPOILER | |
Ofyles2 | dinsdag 20 juli 2010 @ 15:40 |
On-topic: Waar blijft de foto van Syntus 4101? | |
BeefRWijker | dinsdag 20 juli 2010 @ 15:58 |
quote:Heb je de plek die ze gekozen hebben in de Qliners nog niet gezien. Hebben ze 2 zitplaatsen voor opgeofferd achter de uitgang, alleen even vergeten de stoelen ook eventjes weg te halen. Wie toch zo hoognodig moet zitten in een volle bus kan zich dan al paaldansend en hopsend nog een plaats verschaffen. Even op je hoofd passen als je iets uit je tas in 't gangpad pakt. In de bus van 2 weken terug waren ze er kennelijk zo uitgelopen voor een bakkie want daar hing 't stop knopje nog los bungelend aan z'n draadje terwijl de schroefjes geheel in de buis waren ingedraaid. "Is ie klaar, jonges ... Ja hoor, alleen nog even ......" quote:Wat let je? [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 20-07-2010 16:07:21 ] | |
Peterselieman | dinsdag 20 juli 2010 @ 16:01 |
quote: Al lang gezien. Moet alleen nog een foto er van uppen | |
Ofyles2 | dinsdag 20 juli 2010 @ 16:13 |
quote:Leren de technici van Connexxion dan ook geen vaardigheden? ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 20 juli 2010 @ 19:11 |
quote:Die worden vermoedelijk afgewezen als overgekwalificeerd ![]() A propos, wat betrreft die strijkplanken, ik geloof geen barst van dat verhaal. Op de stalling in Bolsward (aan de Workumertrekweg, hè Maurits) stond MAXX Leeuwarden Ambassador 8210, met opwaardeer terminal maar zonder strijkplank. Ook de 5100 Ambassadors rijden hier volgens mij nog steeds zonder strijkplank rond. Ook de Qliners zonder infoxx reizigersschermen zijn tegenwoordig voorzien van opwaardeer terminals maar ontberen toch nog steeds de schermpjes. Idem ditto -dacht ik- de MAN 8800's. Of zou dat ook aan de 'vaardigheden' van de planners liggen? Kennelijk wordt er alleen geïnvesteerd als 't direkt geld opbrengt. (Het vervangen van lege kassabon rolletjes valt daar natuurlijk ook niet onder, dat mag duidelijk zijn) [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 20-07-2010 19:30:34 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 20 juli 2010 @ 19:27 |
Jan en alleman is als geobsedeerd naar Hilversum afgereisd Ben jij al onderweg, Alex? | |
classpc | dinsdag 20 juli 2010 @ 20:02 |
Ik vroeg me af, heeft iemand van jullie hier misschien ook een foto van de achterkant van zo'n Den Oudsten bus?![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 20 juli 2010 @ 20:10 |
quote:http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=847&pos=68 Dit is wel een cabriobus overigens... | |
classpc | dinsdag 20 juli 2010 @ 20:11 |
quote:Oke thanks. Ik herinner ze namelijk met gele remlichten, maar blijkbaar vergis ik me. | |
BeefRWijker | dinsdag 20 juli 2010 @ 21:16 |
't Kan verkeren:![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 20-07-2010 21:41:23 ] | |
BastiaanL | dinsdag 20 juli 2010 @ 21:54 |
In mijn herinnering hadden ze ook gele/oranje/okerkleurige remlichten en zo te zien kloppen onze herinneringen dus nog. | |
Gnittoo | woensdag 21 juli 2010 @ 09:59 |
Bus Euro Test 2010![]() Fünf Hersteller traten beim Bus Euro Test 2010 in Bukarest an, um den begehrten Titel "Bus of the Year" zu erhalten. Das waren die Kandidaten: Mercedes-Benz Citaro EEV, Otokar Kent 290 LF, Temsa Avenue, VDL Citea CLF 120 und Volvo 7700 Hybrid. Lernen Sie in einem zehnminütigen Film die Kandidaten kennen und schnuppern Sie ein wenig Test-Atmosphäre. video: http://www.bustv.de/cms/btv_home?content=694377&singleton=true | |
Alexxxxx | woensdag 21 juli 2010 @ 10:06 |
quote:als ik nar Hilversum ga is het om bij een vriendin van me daar op de koffie, niet om bussen op de foto te zetten ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 21 juli 2010 @ 11:30 |
quote:Maar als iemand het zich anders herinnerd kan dat dus ook heel goed kloppen. quote:Kijk 's aan, het excuus is er al. | |
Alexxxxx | woensdag 21 juli 2010 @ 12:14 |
buurman van VDL in de brand: Grote brand bij Timco Plastics Valkenswaard | |
BeefRWijker | woensdag 21 juli 2010 @ 19:05 |
Kijk nou, een CLE![]() Maar wat moet die rare bult nou voor de airco? En een hele trits hagel witte ambassadors. ![]() (Edit: stonden die er in september vorig jaar ook al niet?) [ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 22-07-2010 12:05:49 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 21 juli 2010 @ 22:44 |
vandaag in een veel te hete Citaro gezeten ![]() | |
NoBody122 | woensdag 21 juli 2010 @ 22:50 |
quote:Op de QLiner? | |
Ou-Tannu | woensdag 21 juli 2010 @ 22:56 |
quote:nee ![]() | |
NoBody122 | woensdag 21 juli 2010 @ 22:58 |
quote:Buiten Fryslân? | |
Ofyles2 | woensdag 21 juli 2010 @ 22:58 |
quote:Heeft het een nummer tussen de 2834 en de 2848? | |
NoBody122 | woensdag 21 juli 2010 @ 23:00 |
![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 juli 2010 @ 23:07 |
quote:Yep ![]() in het bordeux rood met grijs ![]() | |
NoBody122 | woensdag 21 juli 2010 @ 23:37 |
quote:Hm.. Van welke maatschappij zal die bus dan geweest zijn... ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 21 juli 2010 @ 23:44 |
Qbuzz? | |
NoBody122 | woensdag 21 juli 2010 @ 23:47 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 21 juli 2010 @ 23:49 |
quote:die foto mag je niet posten van bevertje, hij lijkt niet op jou ![]() | |
NoBody122 | woensdag 21 juli 2010 @ 23:57 |
quote:Dat kon hij echter niet weten. Nu wel, nu je dat hier gepost hebt.. | |
Alexxxxx | donderdag 22 juli 2010 @ 00:01 |
jij hebt mooi haar ![]() | |
NoBody122 | donderdag 22 juli 2010 @ 00:08 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 22 juli 2010 @ 00:23 |
Niet iedere complimenteuze man wil in je aars roeren ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 22 juli 2010 @ 00:40 |
quote: quote:Welles! Tis um sprekend. Dat zie je zo. Maarreh, zitten jullie niet in 't verkeerde topic? Hier kun je je helemaal uitleven: Welke bus(sen) heb je vandaag gezien In welke bus zat jij vandaag Wat heb je gedaan vandaag Wat zijn je plannen voor vandaag of morgen En voor wie dat nog niet genoeg vind 't Kettingwoordenspel [ Bericht 29% gewijzigd door BeefRWijker op 22-07-2010 16:42:09 ] | |
Gnittoo | donderdag 22 juli 2010 @ 10:21 |
Ou-Tannu | donderdag 22 juli 2010 @ 11:43 |
quote:onzin! als ze overkookten dan fikten ze ook wel ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 22 juli 2010 @ 12:01 |
En al weer een primeur, de allereerste foto van de Connexxion verzorgingsbus:![]() Nou, Is 't geen plaatje? | |
NoBody122 | donderdag 22 juli 2010 @ 23:40 |
quote:Maar jij wel? ![]() | |
Anne | donderdag 22 juli 2010 @ 23:42 |
Zet dat gesprek maar even voort per PM ofzo. | |
NoBody122 | donderdag 22 juli 2010 @ 23:56 |
Het gesprek ging toch nergens over, dus het hoeft niet voortgezet te worden. Toch vriendelijk bedankt voor je goede suggestie! ![]() | |
NoBody122 | donderdag 22 juli 2010 @ 23:58 |
Zijn die 28xx-Citaro's, die nu in Hilversom e.o. rondrijden, nou dezelfden die ook een relatief korte periode in Ljouwert hebben rondgetourd? | |
Alexxxxx | vrijdag 23 juli 2010 @ 01:02 |
Vandaag weer 2x in de 170 gereden, Uithoorn-Amstelveen. De Frysker ook weer gespot. Had geen zin om foto's te maken. | |
Ofyles2 | vrijdag 23 juli 2010 @ 01:14 |
quote:Yep. | |
NoBody122 | vrijdag 23 juli 2010 @ 01:25 |
quote:Lekker voor ze dan, met die ontbrekende versnelling ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:43 |
quote:Aanhoudende Infoxx problemen. | |
NoBody122 | zaterdag 24 juli 2010 @ 19:42 |
quote: Klopt.. | |
Peterselieman | zaterdag 24 juli 2010 @ 20:20 |
zijn wel meer barrels die er mee kampen | |
Ofyles2 | zaterdag 24 juli 2010 @ 20:42 |
quote:Ik weet dat Prodata (Arriva + Veolia) en INIT (RET, HTM en Syntus) gebruik maken van Windows XP Embedded. Is dit ook het geval bij IVU (Connexxion, GVU, Breng, Qbuzz)? Of maakt de fabrikant van die besturingssystemen gebruik van een ouder ingebed systeem? Ik meen me te herinneren dat de InfoXX-schermen gedraaid worden op Windows CE (Windows 2000-achtig). Zelf ben ik met een soortgelijk systeem bezig dat onder Linux zal draaien. | |
Mr.Jorn. | zondag 25 juli 2010 @ 11:38 |
quote:Zorg je dan wel dat de halteweergave op de schermen langer dan 24 tekens kan zijn? Momenteel is het zo dat op de brede LCD schermen in de Qbuzz GD bussen ruimte onbenut blijft en haltes worden afgekort, omdat Qbis dat niet toelaat. Het staat nu echt raar. Je hebt een mooi breed scherm maar een gedeelte is gewoon blauw, terwijl de haltenaam wordt ingekort iets na de helft ![]() | |
Ofyles2 | zondag 25 juli 2010 @ 15:59 |
quote:Ik zal dat limiet verruimen naar 40-50 tekens inclusief spaties. Ook onhandig is dat Qbuzz elke haltenaam altijd laat volgen door een plaatsnaam tussen haakjes. Inefficiënt ruimtegebruik... | |
Peterselieman | zondag 25 juli 2010 @ 16:04 |
quote:mja, het is wel handig, want op sommige lijnen zijn de haltenamen hetzelfde, maar de plaatsnaam niet. Eerst gaven ze de plaatsnaam weer en daarna de haltenaam. Dat was nog veel inefficiënter. | |
Mr.Jorn. | zondag 25 juli 2010 @ 22:59 |
quote:Hoe los je dat dan op? | |
Ofyles2 | zondag 25 juli 2010 @ 23:36 |
quote:Oh nee, wacht, ik vrees dat ik de haakjes toch nodig heb... | |
Mr.Jorn. | zondag 25 juli 2010 @ 23:41 |
Wat ook zou kunnen is dat er een aparte balk bovenin aangeeft in welke plaats je je bevindt. Dat scheelt weer op de plek waar je de haltenaam kunt aangeven. | |
Ofyles2 | maandag 26 juli 2010 @ 00:45 |
quote:Ik zal kijken wat ik kan doen. | |
BeefRWijker | maandag 26 juli 2010 @ 17:20 |
quote:Voor wie deze bus mocht volgen: Bij nadere interesse vanuit een duitse bussengroep blijkt dat ik 't kenteken verkeerd had overgenomen. Het juiste kenteken is DA-MB 272. Vond 't al zo gek dat een kenteken van de ene bus op een andere over kon gaan. | |
NoBody122 | maandag 26 juli 2010 @ 20:29 |
Gisteren stond 'ie er weer:![]() ![]() En aan nummertje 105 te zien, heeft hij zaterdag ws al rondgereden op dienst.. Misschien zelfs daarvoor al, maar het is hier in ieder geval nog niet gemeld. 1e foto is een beetje te donker geworden. | |
BeefRWijker | dinsdag 27 juli 2010 @ 17:36 |
quote:Nummertjes kun je mee spelen en bovendien weet je niet hoe lang ze al zo hangen. Veelzeggender vind ik is dat er OV flyers aan de voorste paal hangen. quote: quote:Een klein beetje maar, hoor. Boven die grote zwarte vlek is de lucht nog best wel helder ![]() Is Integro 2911 eigenlijk nog in Fryslân? Hij staat nl nog steeds in de wagenlijst van NH-N op BF. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 27-07-2010 20:20:08 ] | |
NoBody122 | dinsdag 27 juli 2010 @ 22:03 |
2911 stond eergisteren bij TSN. | |
BeefRWijker | woensdag 28 juli 2010 @ 16:37 |
Syntus gaat op de Veluwe met Optare midibussen rijdenquote: ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 28 juli 2010 @ 17:17 |
Is al bekend wat er gebeurt met het huidige wagenpark van Syntus? Ik verwacht dat de nieuwste ALE's (met uitzondering van de Twents-ALE's) naar de Veluwe vertrekken. | |
marcel.nl | woensdag 28 juli 2010 @ 18:01 |
quote: ![]() Een optare in Grunniger/Drenthe kleuren ? | |
Zug-Chef | woensdag 28 juli 2010 @ 19:11 |
De CXX Citea is sinds een paar dagen eindelijk helemaal genezen van z'n problemen en is vanaf heden volledig inzetbaar. | |
BeefRWijker | woensdag 28 juli 2010 @ 19:26 |
Heeft busfotoman dat ding soms zitten te verkloten, daar in Utrecht. ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 28 juli 2010 @ 19:42 |
quote:toeval, foto is in kortrijk gemaakt, heeft brits kenteken. meen ook dat ie voor een Brits bedrijf was | |
marcel.nl | woensdag 28 juli 2010 @ 20:50 |
quote:Nou zeker toeval. Maar een brits bedrijf lijkt me niet gezien de deur aan rechterzijde. Het kan ook gewoon een demo-model zijn :-) Bedankt voor de info PS: zou zo gek niet zijn als Qbuzz ze hier zou inzetten op de Servicelijnen rond Winschoten. Nu daveren die grote mercedessen door de dorpjes. | |
BeefRWijker | woensdag 28 juli 2010 @ 21:20 |
quote:Ze gaan voor minimale CO2 uitstoot dus die 1500 serie Ambas (EEV) zou kunnen. Dat zijn er dan wel maar 26 maar dat is misschien ook wel genoeg. | |
NoBody122 | woensdag 28 juli 2010 @ 23:20 |
quote:Zoals reeds gemeld dus ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 28 juli 2010 @ 23:34 |
quote:Een LHD-bus voor Groot-Brittannië? ![]() | |
Anne | donderdag 29 juli 2010 @ 00:50 |
Misschien dat een van jullie kan helpen? Oud logo van Stadsbus Maastricht gezocht!! (SBM) | |
marcel.nl | donderdag 29 juli 2010 @ 06:42 |
dit is het nieuwe SBM logo (streepje, sterretje), het oude is met van die balletjes. Ik ga zoeken, kom er op terug | |
marcel.nl | donderdag 29 juli 2010 @ 06:47 |
![]() | |
marcel.nl | donderdag 29 juli 2010 @ 06:52 |
er is ook heel kort Connex - stadsbus Maastricht logo geweest NA bovenstaande logo en hierna werd het veolia. Oude logo is hier te zien: ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 29 juli 2010 @ 15:03 |
quote: ![]() Dat eerste logo is overigens niet compleet, daar hoort nog de tekst STADSBUS onder. ![]() Overigens vond ik deze ook nog: ![]() Daar lijkt die van jouw dan weer een deel van te zijn. [ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 30-07-2010 01:20:48 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 30 juli 2010 @ 01:29 |
Mario Röttgen heeft wat nieuwe plaatjes gemaakt van de Duitse "boem is ho" Citea. http://home.mobile.de/hom(...)ideVehicleType=false http://www.truckscout24.c(...)wNext=1&language=eng | |
Zug-Chef | vrijdag 30 juli 2010 @ 10:03 |
quote:Nou, jij gebruikte de woorden waarschijnlijk en misschien. Dat is dus nog niet zeker, maar dat is het nu dus wel. quote: | |
BeefRWijker | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:30 |
Dat is allemaal mooi en aardig maar al met al zijn we nou nog steeds niets wijzer of ie 't weekend ook al gereden heeft. | |
Gnittoo | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:40 |
quote:ja, en eerder die week ook al. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:49 |
24 juli zat de 3327 inderdaad op omloop 105 en heeft ritten gereden op lijn 3, 6 en 7 tussen 10:00 en 18:00. 25 juli geen dienst. | |
BeefRWijker | vrijdag 30 juli 2010 @ 15:24 |
Ik heb 't ook even op Wiki er bij gezet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Citea Kan bijvoorbeeld nog wel een foto'tje bij. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 30-07-2010 15:40:34 ] | |
NoBody122 | zaterdag 31 juli 2010 @ 00:26 |
quote:Klopt, maar vanaf het moment, dat 'ie gewoon in de rij stond bij de stalling (die zondag dus), issie dus weer volledig inzetbaar; en dat was dus d.d. 28 juli alweer een paar dagen ![]() quote:Juh, da's vrij standaard. Op zaterdag zitten alle 12m-stadsomlopen (en dat zijn er nu 7 geloof ik, tijdens de vorige dienstregeling waren het er 6, die praktisch alleen maar op lijn 3 zaten) zo rond 10:00-18:00 op die 3 lijnen. 1 omloop loopt uit tot 21:15, waarna er (officieel) alleen nog maar Fryskers rijden.. 's Ochtends is er een paar ritjes op lijn 5 naar het FEC, dat ook meegepakt wordt door -ik geloof- 2 van de 12m-stadsomlopen en een enkele keer zit er een rondje Westeinde (lijn 1) tussen. Op zondag is er maar 1 12m-stadsomloop en gezien de plek, waar onze grote vriend stond, is het alleen maar logisch dat hij die dag niet gereden heeft ![]() Grappig trouwens, dat die ritgeschiedenis per bus kennelijk inzichtelijk is. Eigenlijk is dat ook wel logisch, natuurlijk. [ Bericht 21% gewijzigd door NoBody122 op 31-07-2010 00:34:58 ] | |
Zug-Chef | zaterdag 31 juli 2010 @ 09:53 |
Infoxx legt alles vast ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 31 juli 2010 @ 11:28 |
quote:Niet meer inloggen dus, vanaf nu ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 31 juli 2010 @ 12:31 |
Net voor 't FEC een groene, duitse, gelede Setra gezien ![]() | |
BeefRWijker | maandag 2 augustus 2010 @ 16:59 |
Integro 2911 reed afgelopen zaterdag weer voor Alkmaar. Iemand die weet waar deze korte 'út fan hûs' (2 a 3 weken) goed voor is geweest? [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 04-08-2010 16:23:54 ] | |
Zug-Chef | maandag 2 augustus 2010 @ 18:11 |
Van de vijf omlopen op lijn 350, eindigen er 4 niet waar ze beginnen. | |
BeefRWijker | maandag 2 augustus 2010 @ 19:09 |
Ik kan daar bar weinig mee. | |
Zug-Chef | maandag 2 augustus 2010 @ 19:16 |
Kom op hey, even nadenken. Wie is hier nu een busfreak ![]() | |
NoBody122 | maandag 2 augustus 2010 @ 22:09 |
quote:Ik denk eerder, dat het met een defect te maken heeft gehad, dat aan de Fryske kant van de afsluitdijk tevoorschijn kwam, omdat de 2911 ook bij TSN gestaan heeft. En wat die omlopen betreft; de ongeschreven regel is dat de bussen bij Zurich van omloop wisselen, zodat ze altijd bij dezelfde stalling eindigen, als waar ze begonnen zijn. Nu moet ik daar wel bij vermelden, dat ik al tijden geen rit meer heb gehad op zaterdag (of door de weeks, for that matter), waarbij dat van toepassing was.. Het lijkt me echter sterk dat het nu veranderd is, aangezien ik hieromtrent tot dusver geen enkele communicatie heb gezien. | |
BeefRWijker | dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:36 |
quote:Gezien het tempo waarin deze bussen storingen ontwikkelen is dat ook niet uitgesloten maar Gnittoo had 'm 2 weken terug ook al 2 keer meegehad en iemand heeft er afgel. vrijdag nog mee gereisd op een friese rit. Dat zouden dan wel heel erg veel storingen zijn die aan friese kant zouden optreden. Desondanks rijdt die (reserve) bus om de haverklap, dus zo slecht zal ie niet zijn. quote:En volgens mij geldt dat enkel voor de laatste rit van de in totaal 5 bussen die op die lijn rijden, 1 rit voor elke richting. De rest komt automaties op z'n eigen stalling terug. Oftewel 2 op 5 is voorstelbaar, 4 op 5 is onzinnig. quote:Is dat koeterwaals voor "Ik heb iets heel doms gezegd maar dat ga ik dus echt niet toegeven" ? Enne, oh ja, wat ik nog vergeten was, zitten er eigenlijk boetes op als zo'n qliner niet in de juiste kleur en/of 't juiste materiaal rijdt? [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 03-08-2010 14:48:47 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:53 |
![]() Foto: Fred Bergman [ Bericht 42% gewijzigd door BeefRWijker op 04-08-2010 23:01:13 ] | |
estranged | dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:51 |
quote:Ben je een paar weken geleden ook van werkplek verhuisd van Hilversum naar Utrecht toe? | |
Zug-Chef | dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:52 |
Ik denk ik geef antwoord op je vraag, maar als je vervolgens denkt het allemaal beter te weten en alleen maar kan zeiken en zeuren, dan kan je wat mij betreft de t*ring krijgen. | |
estranged | dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:01 |
quote:Als dit het 'vriendelijke' antwoord is op mijn vraag...: Nee, ik ga niet zeiken en zeuren, ik ben er zelf namelijk ook regelmatig (als het een beetje 'meezit' deze week ook weer...) ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:30 |
quote:Hij reageerde op BeefRWijker.. | |
Anne | dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:34 |
![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:27 |
quote:Dat zullen we dan maar als een "ja, inderdaad" opvatten, dan hè. Ik stel een simpele vraag en alles wat ik van je krijg is een oneliner en een insinuatie. Zelfs je parttime collega snapt je niet en valt je af. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 03-08-2010 22:36:13 ] | |
Anne | dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:47 |
En dat elkaar afvallen is dus niet nodig. | |
BeefRWijker | donderdag 5 augustus 2010 @ 21:55 |
Kijk nou 's, mijn bussie is eindelijk in Darmstadt aangekomen. Gelijk ook maar even in Wiki gehangen, naast de Leeuwarder Citea. Ze gaan daar trouwens ook proef rijden met Hybride Citea's zoals die voor Enschede. Deze bus dient als referentie voor die proef. [ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 05-08-2010 22:12:01 ] | |
BeefRWijker | zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:29 |
Citea CLF gespot bij Berkhof Heerenveen door Harald Jans nog een keer nu 'ie 'm eindelijk in z'n album "Overig" heeft ondergebracht. Dus nog geen idee voor wie deze bestemd is. [ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 07-08-2010 18:27:48 ] | |
marcel.nl | zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:02 |
quote:Nee, want nou is het gevolg dat er hier nog maar eentje post. Anderzijds is het vakantie en is er van uit Oost Groningen weinig te melden: er rijden Qbuzz citaro's LE en dat was het. Geen bijzonderheden als geledes, ex-bussen enzovoort. | |
BeefRWijker | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:11 |
quote:Nou poste op busfreaks iemand dat die groningse wagens geen airco zouden hebben. Nou heet 't daar natuurlijk niet voor niks Busfreaks maar iemand reageerde daar vervolgens op met dat wanneer een bus van buitenaf een Airco afdekking heeft dat desondanks nog niet wil zeggen dat er ook een airco inzit. Dit zou oa het geval zijn met de bussen van Breng. Voldoende gespeksstof? Oh, en het is vandaag DanceValley dag, te oordelen naar 't konstante gedreun buiten dat zelfs tot binnenshuis doordringt. Bij de vorige keer zette Arriva nog een gelede Citaro dwars voor een trein. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 07-08-2010 18:30:24 ] | |
Peterselieman | zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:29 |
quote:Die is toen mooi ingekort ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:55 |
quote:Ontkoppeld zal ik zeggen... ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:22 |
En hij wordt nog steeds lichter:![]() Hier in betere tijden, net na 't ongeluk: ![]() ![]() "t Was trouwens bij Awakenings, nu ik 't terug lees. Was hier toen trouwens ook goed te horen ondanks dat dat terrein nog 2x verder weg ligt. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 07-08-2010 20:32:29 ] | |
NoBody122 | zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:27 |
![]() Maxx Ambassador 8205 is vanmiddag ook een stukje lichter geworden (disclaimer: niet door mij) ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 8 augustus 2010 @ 10:07 |
quote:beetje Pattex er tussen en je ziet er niks meer van ![]() | |
Penispomp | zondag 8 augustus 2010 @ 17:44 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
BeefRWijker | zondag 8 augustus 2010 @ 22:17 |
Zo, uurtje geleden de Ms Eurodam uitgezwaaid bij de sluizen. Was kennelijk de eerste keer want 't was er redelijk druk. 't Ding deed er maar even 3 uur over van Amsterdam naar IJmuiden. Het extra uurje wachttijd werd echter goedgemaakt door bij het uitvaren maar liefst 6 keer de scheepshoorn over te laten gaan. | |
Peterselieman | zondag 8 augustus 2010 @ 23:18 |
En nu morgen maar weer op je echte hobby richten ![]() Ontopic: wel een apart gezicht trouwens om lijn 50 tussen Dokkum en Leeuwarden langs Quatrebras te zien rijden. Blijkt wel iets om te zijn tov. de normale route, maar het lijkt best mee te vallen. | |
BeefRWijker | zondag 8 augustus 2010 @ 23:54 |
quote:Mja , daar verbleekt zo'n dobberbusje van 280 meter lang en een vervoerscapaciteit van 3000 passagiers (staanplaatsen niet meegerekend), toch wel geheel bij. Maar zeg nou zelf, je kan je toch niet de godganse dag met serieuze zaken bezig houden ![]() | |
NoBody122 | maandag 9 augustus 2010 @ 00:46 |
quote:Er is in de dienstregeling al rekening gehouden met die omleiding. Van de provincie mogen we de normale route, die wel te gebruiken is, niet eens gebruiken ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 augustus 2010 @ 09:26 |
quote:Nope en daarvoor zijn andere hobby's die veel leuker zijn dan dat ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:39 |
D'r viel me ineens iets raars op aan deze foto. Jullie ook? | |
Ofyles2 | dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:43 |
quote:De eeuwige incompetentie van (lokale) overheden... ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:43 |
Hij heeft geen deuren? | |
RealZeus | dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:02 |
quote:Dat lijkt haast wel een hele korte wielbasis. | |
Peterselieman | dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:07 |
quote:is het ook. Ze rijden die dingen zo de fabriek in.Daarna wordt het geheel uitelkaar gehaald en er een bus van gemaakt. | |
marcel.nl | dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:30 |
Het viel mij in elk geval op dat de bus nog niet "af" was. | |
BastiaanL | dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:23 |
quote:Enkellucht achterbanden? | |
BeefRWijker | dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:41 |
quote:Geef die meneer 's gauw een sigaar. ![]() Ander chassis maar verder identieke (ook opmerkelijke) trekken: de frontpartij lijkt uit 1 stuk te bestaan maar zit veels te dicht op de vooras. Zou voor een klein busje nog wel kunnen maar die SB200 heeft dat ook. Foto's nog steeds van Harald Jans overigens. | |
Peterselieman | dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:47 |
quote:Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen | |
BastiaanL | dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:41 |
quote:Toch raar dat ze het de ene keer dan wel direct monteren en de andere keer niet. | |
Peterselieman | dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:49 |
quote:Mja, het lijkt vrij kaal chassis te zijn. Ik betwijfel zelfs of de meegeleverde assen bijvoorbeeld wel gebruikt worden. | |
BeefRWijker | woensdag 11 augustus 2010 @ 00:57 |
quote:Precies, maar daar zijn thuiskomertjes ook goed genoeg voor. En die wielen moeten er toch een keer onder, dus waarom dan niet gelijk meegeleverd. Lijkt me nog een heel gedoe om die krengen te wisselen. | |
BeefRWijker | woensdag 11 augustus 2010 @ 20:17 |
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.htmlquote:Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd Dat van dat instappen snap ik niet helemaal. | |
marcel.nl | donderdag 12 augustus 2010 @ 09:42 |
Ja ik las ergens anders dat de oudere passagiers de instap te laag vinden... . Komt dat dan doordat de bus zo laag is of omdat de haltes te hoog zijn gemaakt (meeste zijn onlangs verhoogd namelijk) | |
Ou-Tannu | donderdag 12 augustus 2010 @ 11:47 |
quote:ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggen ![]() zonee? probleem opgelost ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 augustus 2010 @ 11:52 |
quote:We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over. Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit. ![]() | |
NoBody122 | donderdag 12 augustus 2010 @ 13:01 |
quote:Misschien wel Amba 1851 of 8714.. Het is theoretisch zelfs nog mogelijk, dat je een verdwaalde Maxx-bus treft, de 3327 bijvoorbeeld ![]() | |
marcel.nl | donderdag 12 augustus 2010 @ 13:25 |
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo. Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone) Gasthuislaan, klik hier | |
Alexxxxx | donderdag 12 augustus 2010 @ 14:29 |
Merk en type: Volvo Berkhof Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Lisse: Keukenhof Datum: 8 augustus 2010 Fotograaf: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Castlefest 2010 | |
Gnittoo | donderdag 12 augustus 2010 @ 14:53 |
![]() ![]() quote:de horror ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 augustus 2010 @ 15:17 |
Is die achterhang niet erg groot? @Gnittoo: het was een barrel uit de 8100-serie | |
BeefRWijker | donderdag 12 augustus 2010 @ 15:26 |
Precies, mag wel een bordje achterop. Met die korte wielbasis mep je zo iemand van 't perron. Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL112) van Pouw Vervoer. [ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 12-08-2010 23:04:09 (CFL112 dus) ] | |
Bitlord | donderdag 12 augustus 2010 @ 21:28 |
quote:Ex CFL 112 ![]() http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-24000 | |
marcel.nl | donderdag 12 augustus 2010 @ 21:40 |
Ja en nu zonder mistlampen en met grijze kapjes op de hoeken van de bumper | |
RealZeus | donderdag 12 augustus 2010 @ 22:32 |
quote:Het ziet er iig beter uit dan een Frysker. Ik snap nog steeds niet dat ze die op basis van een VW Transporter hebben gebouwd. | |
RealZeus | donderdag 12 augustus 2010 @ 22:33 |
quote:Dat kan, da's een MB200 ![]() | |
NoBody122 | donderdag 12 augustus 2010 @ 22:53 |
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is. [edit] Deze dus: ![]() Bron: Big Musky Hyves | |
Alexxxxx | donderdag 12 augustus 2010 @ 23:07 |
al tijden toch? volgens mij zlefs al weer toen ik nog in Bolsward werkte, ook al weer 2 maanden geleden... | |
Alexxxxx | donderdag 12 augustus 2010 @ 23:08 |
heb vorig jaar nog mijn sterreporter uit Wommels een rondje om die bus heen laten lopen ![]() | |
NoBody122 | donderdag 12 augustus 2010 @ 23:19 |
Iedere keer dat ik er langs kom, ben ik van plan om het hier even te melden.. Iedere keer vergeet ik het weer, totdat ik er weer langs kom ![]() Nu kwam de gedachte voor het eerst op het juiste moment ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 12 augustus 2010 @ 23:32 |
quote:Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus. | |
RealZeus | donderdag 12 augustus 2010 @ 23:47 |
quote:In de toeruitvoering. ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:14 |
Iemand enig idee wanneer deze foto is geschoten ? Vlak voor de komt van Veolia (connex) was er Limex connex. Maar dit lijkt me toch een vrij nieuwe bus. Ex-TEC Wallonië: ![]() (is te zien in weekreportage ovib) | |
Peterselieman | vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:19 |
iig na 3 maart 2006. Het lijkt me dat de bus een soort van proefbus was. Kenteken bestaat namelijk al niet meer ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:52 |
Bijna goed.quote:Dat dat model al weer zo oud is. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 13:58:13 ] | |
RealZeus | vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:54 |
quote:De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998. | |
BastiaanL | vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:10 |
Ja, zelfs ZWN heeft er nog mee gereden. Maar het nieuwe model stamt dus ook alweer uit 2006 en is dus ook alweer vier jaar "oud". | |
Peterselieman | vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:10 |
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:15 |
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:41 |
quote:Foto is begin maart gemaakt, het zou kunnen. Ik moet echter nog de bronnen nagaan. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:30 |
quote:Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit. Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu. | |
Ofyles2 | vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:46 |
quote:Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:26 |
Die andere 3 (78-80) zijn ook ongeveer 7 weken na de eerste toelating weer overgeschreven. De 83 is van eerdere datum en is eind 2007 pas overgeschreven. De allernieuwste uit 2009 zijn ook met 3 maanden verschil toegelaten en weer overgeschreven. [ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 18:39:50 ] | |
Gnittoo | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:57 |
![]() ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:52 |
quote:Onbekende? | |
Bitlord | zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:00 |
quote:Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt) | |
Ofyles2 | zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:07 |
quote:TCR had volgens mij de allereerste Citaro II dacht ik. Het gaat om TCR 88. [ Bericht 1% gewijzigd door Ofyles2 op 14-08-2010 03:38:45 ] | |
marcel.nl | zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:09 |
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren. TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid. | |
Peterselieman | zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:32 |
quote:Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR. | |
Peterselieman | zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:33 |
quote:Nummer niet kunnen zien ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:11 |
na syntus koopt ook arriva een aantal optares:quote: | |
Bitlord | zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:56 |
quote:Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd). De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II | |
Peter | zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:59 |
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken? | |
Ofyles2 | zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:42 |
quote:Dit was ik dus vergeten te vermelden, bedankt voor de verdere informatie. | |
marcel.nl | zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:21 |
quote:Bedankt voor de info ![]() | |
Alexxxxx | zondag 15 augustus 2010 @ 15:43 |
Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Afsluitdijk Datum: 3 augustus 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: lijn 350 | |
RealZeus | zondag 15 augustus 2010 @ 16:18 |
quote:Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen. ![]() Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging. ![]() | |
Peter | zondag 15 augustus 2010 @ 16:33 |
quote:staartdelingen ken ik ook niet meer ![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 15 augustus 2010 @ 16:44 |
quote:Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak. | |
Peter | zondag 15 augustus 2010 @ 16:47 |
quote:Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven? | |
RealZeus | zondag 15 augustus 2010 @ 16:47 |
quote:Nee, je kreeg ook een kladpapiertje. Bij Randstad wel tenminste. | |
Peter | zondag 15 augustus 2010 @ 16:49 |
ooow, dan moet het makkelijk te halen zijn. en randstad idd. Tnx! Busentopic #35 Busje komt zo? [ Bericht 44% gewijzigd door Peter op 15-08-2010 17:38:26 ] |