abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85234121
Ja, zelfs ZWN heeft er nog mee gereden. Maar het nieuwe model stamt dus ook alweer uit 2006 en is dus ook alweer vier jaar "oud".
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:10:28 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85238784
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85239058
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?

  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:41:28 #279
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85240501
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:15 schreef marcel.nl het volgende:
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?

[ afbeelding ]
Foto is begin maart gemaakt, het zou kunnen.

Ik moet echter nog de bronnen nagaan.
pi_85242873
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.
Beef R. Wijker
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:46:07 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85246471
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:30 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.
pi_85248180
Die andere 3 (78-80) zijn ook ongeveer 7 weken na de eerste toelating weer overgeschreven.
De 83 is van eerdere datum en is eind 2007 pas overgeschreven.
De allernieuwste uit 2009 zijn ook met 3 maanden verschil toegelaten en weer overgeschreven.

[ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 18:39:50 ]
Beef R. Wijker
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:57:42 #283
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_85257867


O+
  Spellchecker zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:52:27 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85266339
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje :P
Onbekende?
Tevens -purist.
pi_85269965
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:07:11 #286
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85270047
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 03:00 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)
TCR had volgens mij de allereerste Citaro II dacht ik.

Het gaat om TCR 88.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ofyles2 op 14-08-2010 03:38:45 ]
pi_85272055
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:32:33 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85272859
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 09:09 schreef marcel.nl het volgende:
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:33:13 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85272874
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Onbekende?
Nummer niet kunnen zien ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:11:41 #290
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_85273563
na syntus koopt ook arriva een aantal optares:


quote:
Arriva Netherlands takes Optare Solo for new rural services

Optare has won a second significant export order in a matter of weeks with an order for seven Solos being placed by Arriva Netherlands, which is the country’s third largest bus operator with around 12% of the market.

The Solos will enter service in December on newly won contracted rural services in the north of the country. Arriva in the UK have extensive experience of Solo having taken 170 of the model directly into their fleet and a substantial additional number as a result of acquisitions. The company also runs Optare’s Versa and Tempo models.

The buses bound for the Netherlands are the 8.1 metre model with seating for 24. Power is from the Euro 5 compliant Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission.

Air conditioning has been specified and the buses will incorporate readers for the OV-Chipcard used as part of the Dutch National Tariff System of paperless ticketing. Optare’s Eco Drive dashboard will also be fitted to provide driving style information that can contribute to improved fuel economy as well as passenger safety and comfort.
pi_85278015
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).

De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II
pi_85278097
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken?
dag
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:42:23 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85280757
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Dit was ik dus vergeten te vermelden, bedankt voor de verdere informatie.
pi_85281608
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:56 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).

De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II
Bedankt voor de info ;)
pi_85310949

Merk en type: Mercedes-Benz
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Afsluitdijk
Datum: 3 augustus 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: lijn 350
pi_85312116
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:59 schreef Peter het volgende:
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken?
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen. :')

Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging. ;(
pi_85312576
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen. :')

Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging. ;(
staartdelingen ken ik ook niet meer :@ ff oefenen dan :+
dag
pi_85312969
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:33 schreef Peter het volgende:

[..]

staartdelingen ken ik ook niet meer :@ ff oefenen dan :+
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.
pi_85313075
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?
dag
pi_85313095
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?
Nee, je kreeg ook een kladpapiertje. Bij Randstad wel tenminste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')