quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:48 schreef BeefRWijker het volgende:
Voorheen bekend als de Ambassador 120 en intern nog steeds als de Ambassador ALE106
Voorzover bekend rijden er in Nederland alleen Ambassdor 120's (bij Connexxion en Syntus)
en vermoedelijk één prototype (bj 2002) bij TCR.
Ach, meneer mist z'n 3 schuin oplopende gele strepen op de kont. Tis ook nooit goed.quote:
Wat krijg je als je een Premier kruist met een Ambassadeur en er een snufje Viking bij doet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: VDL Berkhof Diplomat
Gewoon een ideetje: misschien is 't wat om de kachel uit te zetten in de zomer?quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:24 schreef Cerbie het volgende:
Net gespot in Nijmegen, het is niet te harden achterin die nieuwe Citaro's van BRENG, naast de motor.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:48 schreef NoBody122 het volgende:
Strippenkaart in Friesland wordt op 21 oktober 2010 afgeschaft
Hebben ze in Groningen überhaupt al eens OV-chip apparatuur in de bussen hangen?quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:10 schreef marcel.nl het volgende:![]()
![]()
Hier in Groningen nog niet geloof ik, maar hoe lang nog ?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vooral i.c.m. warmte, ja.. Airco's werken voor geen meter
Uiteraard net vanmiddag alleen maar Ambassadors getroffen (bij uitzondering ook vandaag aan het bussen geslagen)..
Nadien trouwens, tijdens het lopen van stalling -> station, voor de grap even door de TSN-garage gelopen. Citea 3327 staat daar namelijk weer (of nog steeds, natuurlijk)
Tijd dat 'ie op de lijn gaat promo'en..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, volgens mij maakt die Citea als 'promobus' meer kilometers dan een gewone bus op een dag
Wat zou het zijn, spontane ontbranding?quote:Wegens een technisch mankement aan alle aardgasbussen worden vervangende bussen ingezet. Hierdoor kan de dienstregeling verstoord raken.
Gebrek aan vervangend materieel, denk ik eerder.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:52 schreef Cerbie het volgende:
Op de infoborden in Nijmegen:
[..]
Wat zou het zijn, spontane ontbranding?
Het gas is op ?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:52 schreef Cerbie het volgende:
Op de infoborden in Nijmegen:
[..]
Wat zou het zijn, spontane ontbranding?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:52 schreef Cerbie het volgende:
Op de infoborden in Nijmegen:
[..]
Wat zou het zijn, spontane ontbranding?
Officieel een Frysker.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:12 schreef Alexxxxx het volgende:
weet je al wat ik straks om 20:34 op de foto ga zetten?
Die gok zou je zelfs zonder die wedstrijd kunnen doen, want zondagavond. Dus jaquote:Op zondag 11 juli 2010 17:25 schreef Alexxxxx het volgende:
ik gok dat ikiig een lege bus op de foto ga zetten? wie gaat e rnu met de bus leeuwarden uit als de wedstrijd net begint...
quote:Op zondag 11 juli 2010 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
aan de andere kant van de weg als mn auto, zat bij de halte de andere kant op
quote:Op zondag 11 juli 2010 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Plaatje posten. Anders geloof ik het niet
quote:Op zondag 11 juli 2010 23:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik upload mijn fotos pas als ik er wat meer op mijn kaartje heb, dus over een paar dagen waarschijnlijk
quote:Op zondag 11 juli 2010 23:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er is meer in het leven dan busfoto's alleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 11 juli 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet ik.Mocht je het nodig hebben, sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Wat een hel moet dat zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:45 schreef NoBody122 het volgende:
De 7823 is inmiddels omgewisseld voor 1 van de Citaro G's
Het duurt even, maar uiteindelijk haal je die 100 KM/u idd welquote:Op maandag 12 juli 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een hel moet dat zijn.
Op de Afsluitdijk hoogstens 85 km/h, Citaro G's schijnen zelfs 100 te bereiken...
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het duurt even, maar uiteindelijk haal je die 100 KM/u idd wel
Eh, hebben we het hier over de Citaro G's, of over de ouwe Volvo's?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vind ze bij 80 km/h al veel lawaai maken
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Eh, hebben we het hier over de Citaro G's, of over de ouwe Volvo's?
Blazen Citaro G's met een ZF-versnellingsbak vaker dan dezelfde bussen met een Voith-bak?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Citaro G zoals dus de 9165 en 9167.
Met een andere bak er in zou het veel minder lawaai zijn geweest
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Blazen Citaro G's met een ZF-versnellingsbak vaker dan dezelfde bussen met een Voith-bak?
Alhoewel de Voith-bakken de laatste tijd ook melodieuzer worden (de Diwa5-bakken bedoel ik).quote:
Of het schakelprogramma.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zitten grote verschillen in. In dit geval zat ik meer te denken aan het missen van een versnelling of aan versnellingsbakverhoudingen die meer gericht zijn op het uitvoeren van een stadsdienst.
Echt waar?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zitten grote verschillen in.
Beetje raar als je de max snelheid eenvoudig electronisch kan begrenzenquote:In dit geval zat ik meer te denken aan het missen van een versnelling
Zoals kleinere wielmaat.quote:of aan versnellingsbakverhoudingen die meer gericht zijn op het uitvoeren van een stadsdienst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beef R. Wijker
als t maar gekoelde lucht isquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Heb trouwens vanmiddag een verstekeling in Leeuwarden gespot: Ramba 8714.
De 1851 kwam ook nog ff langs.
Verder zijn de spitsbussen tussen Leeuwarden en Dokkum in de middagspits een groot succes. De door de provincie ingezette touringcars vervoeren namelijk alleen maar lucht.
Oh dat wist ik niet, bedankt. Dus Qbuzz huurt ook TCR in.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Zo te zien is het de beruchte kruising aan de westzijde van Groningen aan de koeriersterweg
De bus rijdt btw niet voor Arriva, maar is gehuurd door Kubus
Liever een stel dubbelgeledesquote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:35 schreef Gnittoo het volgende:
ving gisteren iets op over een proef met een 15m bus op lijn 12
Onderhoudt Connexxion Gooi- en Vechtstreek die Lion's überhaupt?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:42 schreef Alfisti het volgende:
Laatste drie weken is het aardig feest met bbq-bussen in het Gooi
http://www.gooieneemlande(...)plein-(update-video)
http://www.gooieneemlande(...)s-Connexxion-(video)
http://www.gooieneemlande(...)s-Connexxion-(video)
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Heb trouwens vanmiddag een verstekeling in Leeuwarden gespot: Ramba 8714.
De 1851 kwam ook nog ff langs.
Verder zijn de spitsbussen tussen Leeuwarden en Dokkum in de middagspits een groot succes. De door de provincie ingezette touringcars vervoeren namelijk alleen maar lucht.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onderhoudt Connexxion Gooi- en Vechtstreek die Lion's überhaupt?
Zowel de 8714 als de 1851 ook vandaag zien rondrijden idd. Benieuwd waarom die 8714 nou weer naar Fryslân is gehaaldquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Heb trouwens vanmiddag een verstekeling in Leeuwarden gespot: Ramba 8714.
De 1851 kwam ook nog ff langs.
Verder zijn de spitsbussen tussen Leeuwarden en Dokkum in de middagspits een groot succes. De door de provincie ingezette touringcars vervoeren namelijk alleen maar lucht.
Dat is op zich niet nieuw (al is het in dit topic misschien nog niet gemeld); de 8846 vervangt al sinds enkele weken de 8849, als backup-QLiner.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog een aanvulling: de 8846 reed op lijn 350
Tóch wel. Hoorde toevallig net een kwartiertje geleden op de radio, dat Connexxion in die streek 30 bussen uit de roulering haalt, vanwege die branden. Werd ook bij vermeld dat het idd om de katalysatoren ging, en dat ze die dus gaan vervangen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
problemen met de katalysator werden niet opgemerkt iig. Ze waren namelijk oververhit.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:28 schreef NoBody122 het volgende:
Niets mis met die 84xx Amba's.
Weet nog wel, dat we de 8451 in Fryslân rond hadden rijden. Fijn busje (net als de 1851 overigens)
en nu de regios fryslan en rotjeknor nogquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:34 schreef marcel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Goed bezig.
Bovenstaand is de lijst van schadebedragen bij Qbuzz.... . .
In dit geval Qbuts.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en nu de regios fryslan en rotjeknor nog
tuurlijk!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal aanmerkelijk minder zijn kan ik je nu al voorspellen
Staat ook op de televaagquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:38 schreef NoBody122 het volgende:
Tóch wel. Hoorde toevallig net een kwartiertje geleden op de radio, dat Connexxion in die streek 30 bussen uit de roulering haalt, vanwege die branden. Werd ook bij vermeld dat het idd om de katalysatoren ging, en dat ze die dus gaan vervangen.
Hopelijk gebeurt het wel met enige ernst.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:26 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Staat ook op de televaag
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
je vergeet friesland! daar rijd ook veel baggerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hopelijk gebeurt het wel met enige ernst.
Connexxion heeft er een handje van regio's aan te wijzen als dumpplaatsen.
Waterland, Noord-Holland Noord, Arnhem, Zwolle, Gooi- en Vechtstreek...
Zelfde fabriek, maar niet hetzelfde type.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:24 schreef UncleFunk het volgende:
Zijn die bussen van Connexxion met de katalysatorproblemen dezelfde als die voor de HTM en Veolia in de regio Haaglanden rijden?
Oké, dat scheelt weer.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zelfde fabriek, maar niet hetzelfde type.
konden ze geen proshittys doen? :/quote:Op zondag 18 juli 2010 21:34 schreef NoBody122 het volgende:
Er is vandaag een vrij groot aantal bussen vanuit Leeuwarden naar 't zuiden verscheept, ivm die 88xx-MAN's, die daar uit de roulering zijn gevist. Voornamelijk Amba's, wellicht zelfs alleen maar
Logisch, want die rijdt altijd op lijn 149 (Uithoorn-Amstelveen via Nes a/d Amstel).quote:Op maandag 19 juli 2010 01:46 schreef Alexxxxx het volgende:
ik zag gister een pro city in amstelveen!
dab ben ik blij dat we met de 170 zijn gegaanquote:Op maandag 19 juli 2010 01:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Logisch, want die rijdt altijd op lijn 149 (Uithoorn-Amstelveen via Nes a/d Amstel).
Ik ben blij dat op die lijn weer af en toe een gelede bus rijdt.quote:Op maandag 19 juli 2010 01:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dab ben ik blij dat we met de 170 zijn gegaan
Op de 170?quote:Op maandag 19 juli 2010 02:13 schreef Alexxxxx het volgende:
op zaterdag was het rustig, 2 keer een Caetano gehad
Oh. Nee, nog nietquote:Op maandag 19 juli 2010 02:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
oh nee.. Caetano heen, Lio'ns City terug. PM al gezien?
Ja en zijn het niet dezelfde bussen die bij Qbuzz Rotterdam eo en Frieslân rijden (de eerste serie, nietzijnde gas-bussen). ? En bij Connexxion Voorneputten in zilverkleurig ?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zelfde fabriek, maar niet hetzelfde type.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:34 schreef marcel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Goed bezig.
Bovenstaand is de lijst van schadebedragen bij Qbuzz.... . .
In dit geval Qbuts.
Er zijn toch kleine verschillen tussen die bussen. Onder andere het motorvermogen en de afwerking van de bussen.quote:Op maandag 19 juli 2010 06:21 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en zijn het niet dezelfde bussen die bij Qbuzz Rotterdam eo en Frieslân rijden (de eerste serie, nietzijnde gas-bussen). ? En bij Connexxion Voorneputten in zilverkleurig ?
Dat zijn toch wel dezelfde bussen als de brandbussen regio Gooi en Vechtstreek ?
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Er zijn toch kleine verschillen tussen die bussen. Onder andere het motorvermogen en de afwerking van de bussen.
Ik kan al raden wat voor muziek er in de bus gedraaid wordt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Mercedes-Benz Conecto
Eigenaar: Stadt Bus Tuttlingen Klink GmbH
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Geisingen (D)
Datum: 22 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen op de terugweg vanaf de Bauma
Hoeft niet per se.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:53 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En de brandgevoeligheid, zou die ook schelen ?
Topdrukte in Hilversumse remisequote:Op maandag 19 juli 2010 16:53 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En de brandgevoeligheid, zou die ook schelen ?
Zelfde reden waarschijnlijk waarom al die andere vreemdelingen er rondrijden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zowel de 8714 als de 1851 ook vandaag zien rondrijden idd. Benieuwd waarom die 8714 nou weer naar Fryslân is gehaald![]()
8846 en 8849 doen vaker dingen samen:quote:[..]
Dat is op zich niet nieuw (al is het in dit topic misschien nog niet gemeld); de 8846 vervangt al sinds enkele weken de 8849, als backup-QLiner.
Aangezien het de laatste tijd vaak raak is met die Integro's, is hij ook al het nodige aantal keren naar Alkmaar gesjouwd inmiddels
[..]
Nee, het zijn dezelfde bussen als de 8800's die uit Utrecht kwamen (stads uitvoering, Lions City T).quote:Op maandag 19 juli 2010 06:21 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en zijn het niet dezelfde bussen die bij Qbuzz Rotterdam eo en Frieslân rijden (de eerste serie, nietzijnde gas-bussen). ? En bij Connexxion Voorneputten in zilverkleurig ?
Dat zijn toch wel dezelfde bussen als de brandbussen regio Gooi en Vechtstreek ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd waarom nou net alleen die 8700's weer anders zouden zijn dan de 8800's.
Als dat niet zo is dan heeft G&V iets uit te leggen.Er stond wel zoiets van Arriva Touring op de brug bij Cosmo, gisteren.quote:Haus ?!quote:Op maandag 19 juli 2010 17:21 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik kan al raden wat voor muziek er in de bus gedraaid wordt.
[ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 20-07-2010 11:23:10 ]Beef R. Wijker
Ik las het in de krant, ja. Begin oktober nog wat strippenkaarten inslaan.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:48 schreef NoBody122 het volgende:
Strippenkaart in Friesland wordt op 21 oktober 2010 afgeschaft
quote:Nee, het zijn dezelfde bussen als de 8800's die uit Utrecht kwamen (stads uitvoering, Lions City T).
Alle andere zijn streekuitvoering (Lions City TÜ) en de bussen van VoornePutten zijn weer 't allerlaatste model daarvan.
Ben benieuwd waarom nou net alleen die 8700's weer anders zouden zijn dan de 8800's.
Als dat niet zo is dan heeft G&V iets uit te leggen.
correct, had hem vrijdag en zondag mee. de 2934 zit nu in alkmaar.quote:De Alkmaarse reserve (grijze 2911, met ribbeltjes tapijt op de vloer) schijnt voorlopig voor Fryslân te rijden wat gelijk de reden zal zijn geweest dat ik die zaterdag niet ben tegengekomen.
Er zit maar 3 maanden verschil tussen de 8800 en 8700's en volgens de RDW hebben ze allebei euro-4 zonder roetfilter.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Alleen de 63 bussen van het type MAN Lion's City die in het Gooi en de Vechstreek rijden zijn uitgerust met dit roetfilter.
[..]
Ja, dat vond ik ook. Hij is er echt even voor gaan zittenquote:Op maandag 19 juli 2010 22:06 schreef Gnittoo het volgende:
leuke pics
Nou. De sjoof lijkt ook sprekend op z'n avatar, vindt je ook niet?quote:
ik heb de sjoof niet herkenbaar gezien, hoe kun jij dat dan wel?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou. De sjoof lijkt ook sprekend op z'n avatar, vindt je ook niet?
Apropos avatars, lijk jij ook sprekend op Emile?
Jammer genoeg is dat laatste je dus niet gelukt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb de sjoof niet herkenbaar gezien, hoe kun jij dat dan wel?![]()
bedankt voor de complimenten heren. Vond het grappig om het eens zo te doenMeestal zit ik langs de weg en zie ik wel wat er langs komt, dit keer wist ik wat er langs zou komen, maar moest ik ff een geschikt plekje vinden
Echt welquote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat laatste je dus niet gelukt.
Doch een logisch gevolg van jouw plaatskeuzequote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Echt welDat jij me niet ziet staan is een tweede
Precies. Daarom lijkt ie ook zo sprekend op z'n Avatar.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb de sjoof niet herkenbaar gezien, hoe kun jij dat dan wel?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:bedankt voor de complimenten heren. Vond het grappig om het eens zo te doenMeestal zit ik langs de weg en zie ik wel wat er langs komt,
Oh ja-a?quote:dit keer wist ik wat er langs zou komen,Maar ja, wat voor zin heeft 't als je de sjoof er niet herkenbaar op hebt staan.quote:maar moest ik ff een geschikt plekje vinden![]()
't Kan wel Iedereen122 zijn of Niemendal134, weet jij veel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beef R. Wijker![]()
Heb je de plek die ze gekozen hebben in de Qliners nog niet gezien.quote:Op maandag 19 april 2010 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de Fryskers gaan ze het oplaadpunt voor de ov-flopkaart bij de achterdeur hangen. Ziet er niet uit.
[ afbeelding ]
Hebben ze 2 zitplaatsen voor opgeofferd achter de uitgang, alleen even vergeten de stoelen ook eventjes weg te halen. Wie toch zo hoognodig moet zitten in een volle bus kan zich dan al paaldansend en hopsend nog een plaats verschaffen. Even op je hoofd passen als je iets uit je tas in 't gangpad pakt. In de bus van 2 weken terug waren ze er kennelijk zo uitgelopen voor een bakkie want daar hing 't stop knopje nog los bungelend aan z'n draadje terwijl de schroefjes geheel in de buis waren ingedraaid.
"Is ie klaar, jonges ... Ja hoor, alleen nog even ......"Wat let je?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:40 schreef Ofyles2 het volgende:
On-topic:
Waar blijft de foto van Syntus 4101?
[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 20-07-2010 16:07:21 ]Beef R. Wijker![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:58 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Heb je de plek die ze gekozen hebben in de Qliners nog niet gezien.
Hebben ze 2 zitplaatsen voor opgeofferd achter de uitgang, alleen even vergeten de stoelen ook eventjes weg te halen.
In de bus van 2 weken terug waren ze er kennelijk zo uitgelopen voor een bakkie want daar hing 't stop knopje nog los bungelend aan z'n draadje terwijl de schroefjes geheel in de buis waren ingedraaid.
"Is ie klaar, jonges ... Ja hoor, alleen nog even ......"
Al lang gezien. Moet alleen nog een foto er van uppenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Leren de technici van Connexxion dan ook geen vaardigheden?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:58 schreef BeefRWijker het volgende:
Heb je de plek die ze gekozen hebben in de Qliners nog niet gezien.
Hebben ze 2 zitplaatsen voor opgeofferd achter de uitgang, alleen even vergeten de stoelen ook eventjes weg te halen. Wie toch zo hoognodig moet zitten in een volle bus kan zich dan al paaldansend en hopsend nog een plaats verschaffen. Even op je hoofd passen als je iets uit je tas in 't gangpad pakt. In de bus van 2 weken terug waren ze er kennelijk zo uitgelopen voor een bakkie want daar hing 't stop knopje nog los bungelend aan z'n draadje terwijl de schroefjes geheel in de buis waren ingedraaid.
"Is ie klaar, jonges ... Ja hoor, alleen nog even ......"![]()
![]()
Die worden vermoedelijk afgewezen als overgekwalificeerdquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Leren de technici van Connexxion dan ook geen vaardigheden?![]()
![]()
A propos, wat betrreft die strijkplanken, ik geloof geen barst van dat verhaal.
Op de stalling in Bolsward (aan de Workumertrekweg, hè Maurits) stond MAXX Leeuwarden Ambassador 8210, met opwaardeer terminal maar zonder strijkplank.
Ook de 5100 Ambassadors rijden hier volgens mij nog steeds zonder strijkplank rond.
Ook de Qliners zonder infoxx reizigersschermen zijn tegenwoordig voorzien van opwaardeer terminals maar ontberen toch nog steeds de schermpjes. Idem ditto -dacht ik- de MAN 8800's.
Of zou dat ook aan de 'vaardigheden' van de planners liggen?
Kennelijk wordt er alleen geïnvesteerd als 't direkt geld opbrengt.
(Het vervangen van lege kassabon rolletjes valt daar natuurlijk ook niet onder, dat mag duidelijk zijn)
[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 20-07-2010 19:30:34 ]Beef R. Wijker![]()
Ik vroeg me af, heeft iemand van jullie hier misschien ook een foto van de achterkant van zo'n Den Oudsten bus?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!![]()
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=847&pos=68quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:02 schreef classpc het volgende:
Ik vroeg me af, heeft iemand van jullie hier misschien ook een foto van de achterkant van zo'n Den Oudsten bus?
[ afbeelding ]
Dit is wel een cabriobus overigens...![]()
Oke thanks. Ik herinner ze namelijk met gele remlichten, maar blijkbaar vergis ik me.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=847&pos=68
Dit is wel een cabriobus overigens...Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!![]()
In mijn herinnering hadden ze ook gele/oranje/okerkleurige remlichten en zo te zien kloppen onze herinneringen dus nog.![]()
Bus Euro Test 2010
Fünf Hersteller traten beim Bus Euro Test 2010 in Bukarest an, um den begehrten Titel "Bus of the Year" zu erhalten. Das waren die Kandidaten: Mercedes-Benz Citaro EEV, Otokar Kent 290 LF, Temsa Avenue, VDL Citea CLF 120 und Volvo 7700 Hybrid. Lernen Sie in einem zehnminütigen Film die Kandidaten kennen und schnuppern Sie ein wenig Test-Atmosphäre.
video: http://www.bustv.de/cms/btv_home?content=694377&singleton=true![]()
als ik nar Hilversum ga is het om bij een vriendin van me daar op de koffie, niet om bussen op de foto te zettenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:27 schreef BeefRWijker het volgende:
Jan en alleman is als geobsedeerd naar Hilversum afgereisd
Ben jij al onderweg, Alex?![]()
![]()
Maar als iemand het zich anders herinnerd kan dat dus ook heel goed kloppen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:54 schreef BastiaanL het volgende:
In mijn herinnering hadden ze ook gele/oranje/okerkleurige remlichten en zo te zien kloppen onze herinneringen dus nog.
Kijk 's aan, het excuus is er al.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
als ik nar Hilversum ga is het om bij een vriendin van me daar op de koffie, niet om bussen op de foto te zetten a:s)
Beef R. Wijker![]()
Kijk nou, een CLE
Maar wat moet die rare bult nou voor de airco?
En een hele trits hagel witte ambassadors.
(Edit: stonden die er in september vorig jaar ook al niet?)
[ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 22-07-2010 12:05:49 ]Beef R. Wijker![]()
Op de QLiner?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag in een veel te hete Citaro gezetenTevens -purist.![]()
Heeft het een nummer tussen de 2834 en de 2848?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag in een veel te hete Citaro gezeten![]()
Dat kon hij echter niet weten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die foto mag je niet posten van bevertje, hij lijkt niet op jou
Nu wel, nu je dat hier gepost hebt..Tevens -purist.![]()
quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die foto mag je niet posten van bevertje,Welles! Tis um sprekend. Dat zie je zo.quote:hij lijkt niet op jou
Maarreh, zitten jullie niet in 't verkeerde topic?
Hier kun je je helemaal uitleven:
Welke bus(sen) heb je vandaag gezien
In welke bus zat jij vandaag
Wat heb je gedaan vandaag
Wat zijn je plannen voor vandaag of morgen
En voor wie dat nog niet genoeg vind
't Kettingwoordenspel
[ Bericht 29% gewijzigd door BeefRWijker op 22-07-2010 16:42:09 ]Beef R. Wijker![]()
En al weer een primeur, de allereerste foto van de Connexxion verzorgingsbus:
Nou, Is 't geen plaatje?Beef R. Wijker![]()
Maar jij wel?quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Niet iedere complimenteuze man wil in je aars roeren
Tevens -purist.![]()
Het gesprek ging toch nergens over, dus het hoeft niet voortgezet te worden.
Toch vriendelijk bedankt voor je goede suggestie!
Tevens -purist.![]()
Zijn die 28xx-Citaro's, die nu in Hilversom e.o. rondrijden, nou dezelfden die ook een relatief korte periode in Ljouwert hebben rondgetourd?Tevens -purist.![]()
Vandaag weer 2x in de 170 gereden, Uithoorn-Amstelveen. De Frysker ook weer gespot. Had geen zin om foto's te maken.![]()
Yep.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:58 schreef NoBody122 het volgende:
Zijn die 28xx-Citaro's, die nu in Hilversom e.o. rondrijden, nou dezelfden die ook een relatief korte periode in Ljouwert hebben rondgetourd?![]()
Aanhoudende Infoxx problemen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:19 schreef NoBody122 het volgende:
Citea 3327 staat daar namelijk weer (of nog steeds, natuurlijk)![]()
Ik weet dat Prodata (Arriva + Veolia) en INIT (RET, HTM en Syntus) gebruik maken van Windows XP Embedded.quote:
Is dit ook het geval bij IVU (Connexxion, GVU, Breng, Qbuzz)? Of maakt de fabrikant van die besturingssystemen gebruik van een ouder ingebed systeem? Ik meen me te herinneren dat de InfoXX-schermen gedraaid worden op Windows CE (Windows 2000-achtig).
Zelf ben ik met een soortgelijk systeem bezig dat onder Linux zal draaien.![]()
Zorg je dan wel dat de halteweergave op de schermen langer dan 24 tekens kan zijn? Momenteel is het zo dat op de brede LCD schermen in de Qbuzz GD bussen ruimte onbenut blijft en haltes worden afgekort, omdat Qbis dat niet toelaat. Het staat nu echt raar. Je hebt een mooi breed scherm maar een gedeelte is gewoon blauw, terwijl de haltenaam wordt ingekort iets na de helftquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet dat Prodata (Arriva + Veolia) en INIT (RET, HTM en Syntus) gebruik maken van Windows XP Embedded.
Is dit ook het geval bij IVU (Connexxion, GVU, Breng, Qbuzz)? Of maakt de fabrikant van die besturingssystemen gebruik van een ouder ingebed systeem? Ik meen me te herinneren dat de InfoXX-schermen gedraaid worden op Windows CE (Windows 2000-achtig).
Zelf ben ik met een soortgelijk systeem bezig dat onder Linux zal draaien.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?![]()
Ik zal dat limiet verruimen naar 40-50 tekens inclusief spaties.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Zorg je dan wel dat de halteweergave op de schermen langer dan 24 tekens kan zijn? Momenteel is het zo dat op de brede LCD schermen in de Qbuzz GD bussen ruimte onbenut blijft en haltes worden afgekort, omdat Qbis dat niet toelaat. Het staat nu echt raar. Je hebt een mooi breed scherm maar een gedeelte is gewoon blauw, terwijl de haltenaam wordt ingekort iets na de helft
Ook onhandig is dat Qbuzz elke haltenaam altijd laat volgen door een plaatsnaam tussen haakjes. Inefficiënt ruimtegebruik...![]()
mja, het is wel handig, want op sommige lijnen zijn de haltenamen hetzelfde, maar de plaatsnaam niet.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal dat limiet verruimen naar 40-50 tekens inclusief spaties.
Ook onhandig is dat Qbuzz elke haltenaam altijd laat volgen door een plaatsnaam tussen haakjes. Inefficiënt ruimtegebruik...
Eerst gaven ze de plaatsnaam weer en daarna de haltenaam. Dat was nog veel inefficiënter.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hoe los je dat dan op?quote:Op zondag 25 juli 2010 15:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal dat limiet verruimen naar 40-50 tekens inclusief spaties.
Ook onhandig is dat Qbuzz elke haltenaam altijd laat volgen door een plaatsnaam tussen haakjes. Inefficiënt ruimtegebruik...If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?![]()
Wat ook zou kunnen is dat er een aparte balk bovenin aangeeft in welke plaats je je bevindt. Dat scheelt weer op de plek waar je de haltenaam kunt aangeven.If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?![]()
Ik zal kijken wat ik kan doen.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat ook zou kunnen is dat er een aparte balk bovenin aangeeft in welke plaats je je bevindt. Dat scheelt weer op de plek waar je de haltenaam kunt aangeven.![]()
Voor wie deze bus mocht volgen:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Bolsward 05-06-2010:
[ afbeelding ]
Een nieuwe Citea bestemd voor de HEAG in Darmstadt (DA-MB 277) bij Cosmo Trucks.
Bij nadere interesse vanuit een duitse bussengroep blijkt dat ik 't kenteken verkeerd had overgenomen.
Het juiste kenteken is DA-MB 272. Vond 't al zo gek dat een kenteken van de ene bus op een andere over kon gaan.Beef R. Wijker![]()
Gisteren stond 'ie er weer:
En aan nummertje 105 te zien, heeft hij zaterdag ws al rondgereden op dienst.. Misschien zelfs daarvoor al, maar het is hier in ieder geval nog niet gemeld.
1e foto is een beetje te donker geworden.Tevens -purist.![]()
Nummertjes kun je mee spelen en bovendien weet je niet hoe lang ze al zo hangen.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:29 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren stond 'ie er weer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En aan nummertje 105 te zien, heeft hij zaterdag ws al rondgereden op dienst..
Veelzeggender vind ik is dat er OV flyers aan de voorste paal hangen.quote:Misschien zelfs daarvoor al, maar het is hier in ieder geval nog niet gemeld.
Een klein beetje maar, hoor. Boven die grote zwarte vlek is de lucht nog best wel helderquote:1e foto is een beetje te donker geworden.
![]()
Is Integro 2911 eigenlijk nog in Fryslân? Hij staat nl nog steeds in de wagenlijst van NH-N op BF.
[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 27-07-2010 20:20:08 ]Beef R. Wijker![]()
Syntus gaat op de Veluwe met Optare midibussen rijdenquote:Syntus, which runs a network of integrated bus and rail services in the east of the country and whose name is derived from the synergy between train and bus, will be operating the Solos in the largely rural area of Veluwe, which lies between Apeldoorn and Arnhem.
The buses are the 8.1 metre model with seating for 24 and up to 15 standees. Syntus has opted for the Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is Euro 5 compliant. This is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission with lockup torque converter in gears 3, 4 and 5 for improved fuel efficiency.
Beef R. Wijker![]()
Is al bekend wat er gebeurt met het huidige wagenpark van Syntus?
Ik verwacht dat de nieuwste ALE's (met uitzondering van de Twents-ALE's) naar de Veluwe vertrekken.![]()
quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:37 schreef BeefRWijker het volgende:
Syntus gaat op de Veluwe met Optare midibussen rijden
[..]
Een optare in Grunniger/Drenthe kleuren ?![]()
De CXX Citea is sinds een paar dagen eindelijk helemaal genezen van z'n problemen en is vanaf heden volledig inzetbaar.![]()
toeval, foto is in kortrijk gemaakt, heeft brits kenteken. meen ook dat ie voor een Brits bedrijf wasquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
[ afbeelding]afbeelding ]
Een optare in Grunniger/Drenthe kleuren ?![]()
Nou zeker toeval. Maar een brits bedrijf lijkt me niet gezien de deur aan rechterzijde. Het kan ook gewoon een demo-model zijn :-)quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
toeval, foto is in kortrijk gemaakt, heeft brits kenteken. meen ook dat ie voor een Brits bedrijf was
Bedankt voor de info
PS: zou zo gek niet zijn als Qbuzz ze hier zou inzetten op de Servicelijnen rond Winschoten. Nu daveren die grote mercedessen door de dorpjes.![]()
Ze gaan voor minimale CO2 uitstoot dus die 1500 serie Ambas (EEV) zou kunnen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Is al bekend wat er gebeurt met het huidige wagenpark van Syntus?
Ik verwacht dat de nieuwste ALE's (met uitzondering van de Twents-ALE's) naar de Veluwe vertrekken.
Dat zijn er dan wel maar 26 maar dat is misschien ook wel genoeg.Beef R. Wijker![]()
Zoals reeds gemeld dusquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
De CXX Citea is sinds een paar dagen eindelijk helemaal genezen van z'n problemen en is vanaf heden volledig inzetbaar.
Tevens -purist.![]()
Een LHD-bus voor Groot-Brittannië?quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
toeval, foto is in kortrijk gemaakt, heeft brits kenteken. meen ook dat ie voor een Brits bedrijf was![]()
![]()
dit is het nieuwe SBM logo (streepje, sterretje), het oude is met van die balletjes.
Ik ga zoeken, kom er op terug![]()
er is ook heel kort Connex - stadsbus Maastricht logo geweest NA bovenstaande logo en hierna werd het veolia.
Oude logo is hier te zien:![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:52 schreef marcel.nl het volgende:
er is ook heel kort Connex - stadsbus Maastricht logo geweest NA bovenstaande logo en hierna werd het veolia.
Dat eerste logo is overigens niet compleet, daar hoort nog de tekst STADSBUS onder.
Overigens vond ik deze ook nog:
Daar lijkt die van jouw dan weer een deel van te zijn.
[ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 30-07-2010 01:20:48 ]Beef R. Wijker![]()
Mario Röttgen heeft wat nieuwe plaatjes gemaakt van de Duitse "boem is ho" Citea.
http://home.mobile.de/hom(...)ideVehicleType=false
http://www.truckscout24.c(...)wNext=1&language=engBeef R. Wijker![]()
Nou, jij gebruikte de woorden waarschijnlijk en misschien. Dat is dus nog niet zeker, maar dat is het nu dus wel.quote:quote:Op maandag 26 juli 2010 20:29 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren stond 'ie er weer:
En aan nummertje 105 te zien, heeft hij zaterdag ws al rondgereden op dienst.. Misschien zelfs daarvoor al, maar het is hier in ieder geval nog niet gemeld.![]()
Dat is allemaal mooi en aardig maar al met al zijn we nou nog steeds niets wijzer of ie 't weekend ook al gereden heeft.Beef R. Wijker![]()
ja, en eerder die week ook al.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:30 schreef BeefRWijker het volgende:
Dat is allemaal mooi en aardig maar al met al zijn we nou nog steeds niets wijzer of ie 't weekend ook al gereden heeft.
![]()
![]()
24 juli zat de 3327 inderdaad op omloop 105 en heeft ritten gereden op lijn 3, 6 en 7 tussen 10:00 en 18:00. 25 juli geen dienst.![]()
Ik heb 't ook even op Wiki er bij gezet:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Citea
Kan bijvoorbeeld nog wel een foto'tje bij.
[ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 30-07-2010 15:40:34 ]Beef R. Wijker![]()
Klopt, maar vanaf het moment, dat 'ie gewoon in de rij stond bij de stalling (die zondag dus), issie dus weer volledig inzetbaar; en dat was dus d.d. 28 juli alweer een paar dagenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nou, jij gebruikte de woorden waarschijnlijk en misschien. Dat is dus nog niet zeker, maar dat is het nu dus wel.
[..]Juh, da's vrij standaard. Op zaterdag zitten alle 12m-stadsomlopen (en dat zijn er nu 7 geloof ik, tijdens de vorige dienstregeling waren het er 6, die praktisch alleen maar op lijn 3 zaten) zo rond 10:00-18:00 op die 3 lijnen. 1 omloop loopt uit tot 21:15, waarna er (officieel) alleen nog maar Fryskers rijden.. 's Ochtends is er een paar ritjes op lijn 5 naar het FEC, dat ook meegepakt wordt door -ik geloof- 2 van de 12m-stadsomlopen en een enkele keer zit er een rondje Westeinde (lijn 1) tussen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:49 schreef Zug-Chef het volgende:
24 juli zat de 3327 inderdaad op omloop 105 en heeft ritten gereden op lijn 3, 6 en 7 tussen 10:00 en 18:00. 25 juli geen dienst.
Op zondag is er maar 1 12m-stadsomloop en gezien de plek, waar onze grote vriend stond, is het alleen maar logisch dat hij die dag niet gereden heeft
Grappig trouwens, dat die ritgeschiedenis per bus kennelijk inzichtelijk is. Eigenlijk is dat ook wel logisch, natuurlijk.
[ Bericht 21% gewijzigd door NoBody122 op 31-07-2010 00:34:58 ]Tevens -purist.![]()
Integro 2911 reed afgelopen zaterdag weer voor Alkmaar.
Iemand die weet waar deze korte 'út fan hûs' (2 a 3 weken) goed voor is geweest?
[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 04-08-2010 16:23:54 ]Beef R. Wijker![]()
Ik denk eerder, dat het met een defect te maken heeft gehad, dat aan de Fryske kant van de afsluitdijk tevoorschijn kwam, omdat de 2911 ook bij TSN gestaan heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Van de vijf omlopen op lijn 350, eindigen er 4 niet waar ze beginnen.
En wat die omlopen betreft; de ongeschreven regel is dat de bussen bij Zurich van omloop wisselen, zodat ze altijd bij dezelfde stalling eindigen, als waar ze begonnen zijn.
Nu moet ik daar wel bij vermelden, dat ik al tijden geen rit meer heb gehad op zaterdag (of door de weeks, for that matter), waarbij dat van toepassing was.. Het lijkt me echter sterk dat het nu veranderd is, aangezien ik hieromtrent tot dusver geen enkele communicatie heb gezien.Tevens -purist.![]()
Gezien het tempo waarin deze bussen storingen ontwikkelen is dat ook niet uitgesloten maar Gnittooquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik denk eerder, dat het met een defect te maken heeft gehad, dat aan de Fryske kant van de afsluitdijk tevoorschijn kwam, omdat de 2911 ook bij TSN gestaan heeft.
had 'm 2 weken terug ook al 2 keer meegehad en iemand heeft er afgel. vrijdag nog mee gereisd op een
friese rit. Dat zouden dan wel heel erg veel storingen zijn die aan friese kant zouden optreden.
Desondanks rijdt die (reserve) bus om de haverklap, dus zo slecht zal ie niet zijn.En volgens mij geldt dat enkel voor de laatste rit van de in totaal 5 bussen die op die lijn rijden, 1 rit voor elke richting. De rest komt automaties op z'n eigen stalling terug.quote:En wat die omlopen betreft; de ongeschreven regel is dat de bussen bij Zurich van omloop wisselen, zodat ze altijd bij dezelfde stalling eindigen, als waar ze begonnen zijn.
Nu moet ik daar wel bij vermelden, dat ik al tijden geen rit meer heb gehad op zaterdag (of doordeweeks, for that matter), waarbij dat van toepassing was.. Het lijkt me echter sterk dat het nu veranderd is, aangezien ik hieromtrent tot dusver geen enkele communicatie heb gezien.
Oftewel 2 op 5 is voorstelbaar, 4 op 5 is onzinnig.Is dat koeterwaals voor "Ik heb iets heel doms gezegd maar dat ga ik dus echt niet toegeven" ?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Kom op hey, even nadenken. Wie is hier nu een busfreak
Enne, oh ja, wat ik nog vergeten was, zitten er eigenlijk boetes op als zo'n qliner niet in de juiste kleur en/of 't juiste materiaal rijdt?
[ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 03-08-2010 14:48:47 ]Beef R. Wijker![]()
Ben je een paar weken geleden ook van werkplek verhuisd van Hilversum naar Utrecht toe?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Kom op hey, even nadenken. Wie is hier nu een busfreak
![]()
Ik denk ik geef antwoord op je vraag, maar als je vervolgens denkt het allemaal beter te weten en alleen maar kan zeiken en zeuren, dan kan je wat mij betreft de t*ring krijgen.![]()
Als dit het 'vriendelijke' antwoord is op mijn vraag...: Nee, ik ga niet zeiken en zeuren, ik ben er zelf namelijk ook regelmatig (als het een beetje 'meezit' deze week ook weer...)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk ik geef antwoord op je vraag, maar als je vervolgens denkt het allemaal beter te weten en alleen maar kan zeiken en zeuren, dan kan je wat mij betreft de t*ring krijgen.
![]()
![]()
Hij reageerde op BeefRWijker..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:01 schreef estranged het volgende:
[..]
Als dit het 'vriendelijke' antwoord is op mijn vraag...: Nee, ik ga niet zeiken en zeuren, ik ben er zelf namelijk ook regelmatig (als het een beetje 'meezit' deze week ook weer...)Tevens -purist.![]()
Dat zullen we dan maar als een "ja, inderdaad" opvatten, dan hè.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk ik geef antwoord op je vraag, maar als je vervolgens denkt het allemaal beter te weten en alleen maar kan zeiken en zeuren, dan kan je wat mij betreft de t*ring krijgen.
Ik stel een simpele vraag en alles wat ik van je krijg is een oneliner en een insinuatie.
Zelfs je parttime collega snapt je niet en valt je af.
[ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 03-08-2010 22:36:13 ]Beef R. Wijker![]()
![]()
Kijk nou 's, mijn bussie is eindelijk in Darmstadt aangekomen.
Gelijk ook maar even in Wiki gehangen, naast de Leeuwarder Citea.
Ze gaan daar trouwens ook proef rijden met Hybride Citea's zoals die voor Enschede. Deze bus dient als referentie voor die proef.
[ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 05-08-2010 22:12:01 ]Beef R. Wijker![]()
![]()
Citea CLF gespot bij Berkhof Heerenveen door Harald Jans nog een keer nu 'ie 'm eindelijk in z'n album "Overig" heeft ondergebracht.
Dus nog geen idee voor wie deze bestemd is.
[ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 07-08-2010 18:27:48 ]Beef R. Wijker![]()
Nee, want nou is het gevolg dat er hier nog maar eentje post.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:47 schreef Anne het volgende:
En dat elkaar afvallen is dus niet nodig.
Anderzijds is het vakantie en is er van uit Oost Groningen weinig te melden: er rijden Qbuzz citaro's LE en dat was het. Geen bijzonderheden als geledes, ex-bussen enzovoort.![]()
Nou poste op busfreaks iemand dat die groningse wagens geen airco zouden hebben.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:02 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nee, want nou is het gevolg dat er hier nog maar eentje post.
Anderzijds is het vakantie en is er van uit Oost Groningen weinig te melden: er rijden Qbuzz citaro's LE en dat was het. Geen bijzonderheden als geledes, ex-bussen enzovoort.
Nou heet 't daar natuurlijk niet voor niks Busfreaks maar iemand reageerde daar vervolgens op met dat wanneer een bus van buitenaf een Airco afdekking heeft dat desondanks nog niet wil zeggen dat er ook een airco inzit. Dit zou oa het geval zijn met de bussen van Breng.
Voldoende gespeksstof?
Oh, en het is vandaag DanceValley dag, te oordelen naar 't konstante gedreun buiten dat zelfs tot binnenshuis doordringt. Bij de vorige keer zette Arriva nog een gelede Citaro dwars voor een trein.
[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 07-08-2010 18:30:24 ]Beef R. Wijker![]()
Die is toen mooi ingekortquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:11 schreef BeefRWijker het volgende:
Oh, en het is vandaag DanceValley dag, te oordelen naar 't konstante gedreun buiten dat zelfs tot binnenshuis doordringt. Bij de vorige keer zette Arriva nog een gelede Citaro dwars voor een trein.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En hij wordt nog steeds lichter:
Hier in betere tijden, net na 't ongeluk:
"t Was trouwens bij Awakenings, nu ik 't terug lees.
Was hier toen trouwens ook goed te horen ondanks dat dat terrein nog 2x verder weg ligt.
[ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 07-08-2010 20:32:29 ]Beef R. Wijker![]()
![]()
Maxx Ambassador 8205 is vanmiddag ook een stukje lichter geworden (disclaimer: niet door mij)
Tevens -purist.![]()
beetje Pattex er tussen en je ziet er niks meer vanquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Maxx Ambassador 8205 is vanmiddag ook een stukje lichter geworden (disclaimer: niet door mij)![]()
![]()
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:31 schreef NoBody122 het volgende:
Net voor 't FEC een groene, duitse, gelede Setra gezien
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo, uurtje geleden de Ms Eurodam uitgezwaaid bij de sluizen. Was kennelijk de eerste keer want 't was er redelijk druk. 't Ding deed er maar even 3 uur over van Amsterdam naar IJmuiden.
Het extra uurje wachttijd werd echter goedgemaakt door bij het uitvaren maar liefst 6 keer de scheepshoorn over te laten gaan.Beef R. Wijker![]()
En nu morgen maar weer op je echte hobby richten
Ontopic: wel een apart gezicht trouwens om lijn 50 tussen Dokkum en Leeuwarden langs Quatrebras te zien rijden. Blijkt wel iets om te zijn tov. de normale route, maar het lijkt best mee te vallen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mja , daar verbleekt zo'n dobberbusje van 280 meter lang en een vervoerscapaciteit van 3000 passagiers (staanplaatsen niet meegerekend), toch wel geheel bij.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
En nu morgen maar weer op je echte hobby richten
Ontopic: wel een apart gezicht trouwens om lijn 50 tussen Dokkum en Leeuwarden langs Quatrebras te zien rijden. Blijkt wel iets om te zijn tov. de normale route, maar het lijkt best mee te vallen.
Maar zeg nou zelf, je kan je toch niet de godganse dag met serieuze zaken bezig houden
Beef R. Wijker![]()
Er is in de dienstregeling al rekening gehouden met die omleiding.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
En nu morgen maar weer op je echte hobby richten
Ontopic: wel een apart gezicht trouwens om lijn 50 tussen Dokkum en Leeuwarden langs Quatrebras te zien rijden. Blijkt wel iets om te zijn tov. de normale route, maar het lijkt best mee te vallen.
Van de provincie mogen we de normale route, die wel te gebruiken is, niet eens gebruiken
Tevens -purist.![]()
Nope en daarvoor zijn andere hobby's die veel leuker zijn dan datquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:54 schreef BeefRWijker het volgende:
Maar zeg nou zelf, je kan je toch niet de godganse dag met serieuze zaken bezig houden
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De eeuwige incompetentie van (lokale) overheden...quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er is in de dienstregeling al rekening gehouden met die omleiding.
Van de provincie mogen we de normale route, die wel te gebruiken is, niet eens gebruiken![]()
![]()
Dat lijkt haast wel een hele korte wielbasis.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
D'r viel me ineens iets raars op aan deze foto. Jullie ook?
![]()
is het ook. Ze rijden die dingen zo de fabriek in.Daarna wordt het geheel uitelkaar gehaald en er een bus van gemaakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat lijkt haast wel een hele korte wielbasis.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Enkellucht achterbanden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
D'r viel me ineens iets raars op aan deze foto. Jullie ook?
![]()
Geef die meneer 's gauw een sigaar.quote:
Ander chassis maar verder identieke (ook opmerkelijke) trekken: de frontpartij lijkt uit 1 stuk te bestaan maar zit veels te dicht op de vooras. Zou voor een klein busje nog wel kunnen maar die SB200 heeft dat ook.
Foto's nog steeds van Harald Jans overigens.Beef R. Wijker![]()
Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossenquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Toch raar dat ze het de ene keer dan wel direct monteren en de andere keer niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen
![]()
Mja, het lijkt vrij kaal chassis te zijn. Ik betwijfel zelfs of de meegeleverde assen bijvoorbeeld wel gebruikt worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:41 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Toch raar dat ze het de ene keer dan wel direct monteren en de andere keer niet.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Precies, maar daar zijn thuiskomertjes ook goed genoeg voor. En die wielen moeten er toch een keer onder, dus waarom dan niet gelijk meegeleverd. Lijkt me nog een heel gedoe om die krengen te wisselen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen
Beef R. Wijker![]()
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.htmlDat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerdquote:Het regent klachten over de nieuwe hybridebussen van vervoersmaatschappij Connexxion. Het instappen wordt vooral door ouderen als hinderlijk ervaren. Ook zouden de stoelen te hoog zijn en laat het rijcomfort te wensen over.
In totaal rijden er 24 bussen in de regio rond, die voornamelijk voortbewogen worden door schone energie.
Het leek zo mooi. De vervuilende bussen van Connexxion zouden op termijn uitgefaseerd worden, ten gunste van de hybridebussen. Het idee is natuurlijk ook erg mooi, de afwerking laat echte te wensen over.
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.Beef R. Wijker![]()
Ja ik las ergens anders dat de oudere passagiers de instap te laag vinden... .
Komt dat dan doordat de bus zo laag is of omdat de haltes te hoog zijn gemaakt (meeste zijn onlangs verhoogd namelijk)![]()
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:17 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.html
[..]
Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.kijken als er dan ook geklaagt wordt..
zonee? probleem opgelost![]()
![]()
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggenkijken als er dan ook geklaagt wordt..
zonee? probleem opgelost
Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Misschien wel Amba 1851 of 8714.. Het is theoretisch zelfs nog mogelijk, dat je een verdwaalde Maxx-bus treft, de 3327 bijvoorbeeldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.
Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit.
Tevens -purist.![]()
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)
Gasthuislaan, klik hier![]()
![]()
Merk en type: Volvo Berkhof
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Lisse: Keukenhof
Datum: 8 augustus 2010
Fotograaf: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Castlefest 2010![]()
de horrorquote:New Sprinter City 77: innovative flagship urban bus joins the minibus line-up
This minibus is XXL: Mercedes-Benz caps its urban minibus range with the new Sprinter City 77. The three-axle 8.7-metre-long urban bus is based on a conventional Sprinter up to the B-pillar. The bus body with twin rear axle and continuous low-floor area is an exclusive in-house development for the Sprinter City 77. Thanks to its capacity of 40 passengers it plugs the gap between the Sprinter City 65 and the Citaro K. The new Sprinter City 77 is around a metre longer than the previous City 65 flagship model and – depending on the equipment options – boasts ten extra passenger seats. The gross vehicle weight of 6.8 t facilitates the high passenger-handling capacity.
![]()
![]()
Is die achterhang niet erg groot?
@Gnittoo: het was een barrel uit de 8100-serieAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Precies, mag wel een bordje achterop. Met die korte wielbasis mep je zo iemand van 't perron.
Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL112) van Pouw Vervoer.
[ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 12-08-2010 23:04:09 (CFL112 dus) ]Beef R. Wijker![]()
Ex CFL 112quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:
Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL152) van Pouw Vervoer.
![]()
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-24000![]()
Het ziet er iig beter uit dan een Frysker. Ik snap nog steeds niet dat ze die op basis van een VW Transporter hebben gebouwd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:53 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
de horror
![]()
Dat kan, da's een MB200quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)
Gasthuislaan, klik hier
van het Noordelijk Busmuseum. Ik heb hem laatst ook in mijn woonplaats gespot.
![]()
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.
[edit]
Deze dus:
Bron: Big Musky HyvesTevens -purist.![]()
al tijden toch? volgens mij zlefs al weer toen ik nog in Bolsward werkte, ook al weer 2 maanden geleden...![]()
Iedere keer dat ik er langs kom, ben ik van plan om het hier even te melden.. Iedere keer vergeet ik het weer, totdat ik er weer langs kom
Nu kwam de gedachte voor het eerst op het juiste moment
Tevens -purist.![]()
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef NoBody122 het volgende:
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.
[edit]
Deze dus:
[ afbeelding ]
Bron: Big Musky Hyves
Beef R. Wijker![]()
In de toeruitvoering.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.
![]()
![]()
Iemand enig idee wanneer deze foto is geschoten ?
Vlak voor de komt van Veolia (connex) was er Limex connex.
Maar dit lijkt me toch een vrij nieuwe bus. Ex-TEC Wallonië:
(is te zien in weekreportage ovib)![]()
iig na 3 maart 2006. Het lijkt me dat de bus een soort van proefbus was. Kenteken bestaat namelijk al niet meer
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bijna goed.Dat dat model al weer zo oud is.quote:Citaro LE zum Test bei Limex und SBM
(06.03.2006 swa)
Das niederländische Unternehmen LIMEX der Veolia (Connex) Gruppe testete füe kurze Zeit einen Citaro LE im TEC Design. Dabei handelt es sich um ein ehemaliges Ausstellungsfahrzeug, welches auf der Busworld in Kortrijk ausgestellt wurde: Auf den Linien 55 und 57 kam es zwischen Maastricht und Gulpen zum Einsatz. Das Low Entry Fahrzeug wurde auf die Evobus Niederlassung in den Niederlanden (Nijkerk) zugelassen und trägt das Kennzeichen BR-SH-87. Insgesamt 3 Wochen verblieb der Bus in Maastricht. Am 12. und 13.03. wurde der Bus von der Stadsbus Maastricht getestet, wo er auf der Linie 1 und 28 zum Einsatz kam. Die Bilder von Sascha Wassen zeigen den Bus zwischen Gulpen und Maastricht.
[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 13:58:13 ]Beef R. Wijker![]()
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat dat model al weer zo oud is.
![]()
Ja, zelfs ZWN heeft er nog mee gereden. Maar het nieuwe model stamt dus ook alweer uit 2006 en is dus ook alweer vier jaar "oud".![]()
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Foto is begin maart gemaakt, het zou kunnen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:15 schreef marcel.nl het volgende:
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?
[ afbeelding ]
Ik moet echter nog de bronnen nagaan.![]()
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.Beef R. Wijker![]()
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:30 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.![]()
Die andere 3 (78-80) zijn ook ongeveer 7 weken na de eerste toelating weer overgeschreven.
De 83 is van eerdere datum en is eind 2007 pas overgeschreven.
De allernieuwste uit 2009 zijn ook met 3 maanden verschil toegelaten en weer overgeschreven.
[ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 18:39:50 ]Beef R. Wijker![]()
Onbekende?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntjeTevens -purist.![]()
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.
![]()
TCR had volgens mij de allereerste Citaro II dacht ik.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 03:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)
Het gaat om TCR 88.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ofyles2 op 14-08-2010 03:38:45 ]![]()
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.![]()
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:09 schreef marcel.nl het volgende:
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
na syntus koopt ook arriva een aantal optares:quote:Arriva Netherlands takes Optare Solo for new rural services
Optare has won a second significant export order in a matter of weeks with an order for seven Solos being placed by Arriva Netherlands, which is the country’s third largest bus operator with around 12% of the market.
The Solos will enter service in December on newly won contracted rural services in the north of the country. Arriva in the UK have extensive experience of Solo having taken 170 of the model directly into their fleet and a substantial additional number as a result of acquisitions. The company also runs Optare’s Versa and Tempo models.
The buses bound for the Netherlands are the 8.1 metre model with seating for 24. Power is from the Euro 5 compliant Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission.
Air conditioning has been specified and the buses will incorporate readers for the OV-Chipcard used as part of the Dutch National Tariff System of paperless ticketing. Optare’s Eco Drive dashboard will also be fitted to provide driving style information that can contribute to improved fuel economy as well as passenger safety and comfort.![]()
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II![]()
Dit was ik dus vergeten te vermelden, bedankt voor de verdere informatie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.![]()
Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).
De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II
![]()
![]()
![]()
Merk en type: Mercedes-Benz
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Afsluitdijk
Datum: 3 augustus 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: lijn 350![]()
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:59 schreef Peter het volgende:
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken?
Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging.![]()
![]()
staartdelingen ken ik ook niet meerquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen.
Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging.ff oefenen dan
dag![]()
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:33 schreef Peter het volgende:
[..]
staartdelingen ken ik ook niet meerff oefenen dan
![]()
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.dag![]()
Nee, je kreeg ook een kladpapiertje. Bij Randstad wel tenminste.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef Peter het volgende:
[..]
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?
![]()
ooow, dan moet het makkelijk te halen zijn. en randstad idd. Tnx!
Busentopic #35 Busje komt zo?
[ Bericht 44% gewijzigd door Peter op 15-08-2010 17:38:26 ]dag
Forum Opties Forumhop: Hop naar: