Precies, maar daar zijn thuiskomertjes ook goed genoeg voor. En die wielen moeten er toch een keer onder, dus waarom dan niet gelijk meegeleverd. Lijkt me nog een heel gedoe om die krengen te wisselen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen
Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerdquote:Het regent klachten over de nieuwe hybridebussen van vervoersmaatschappij Connexxion. Het instappen wordt vooral door ouderen als hinderlijk ervaren. Ook zouden de stoelen te hoog zijn en laat het rijcomfort te wensen over.
In totaal rijden er 24 bussen in de regio rond, die voornamelijk voortbewogen worden door schone energie.
Het leek zo mooi. De vervuilende bussen van Connexxion zouden op termijn uitgefaseerd worden, ten gunste van de hybridebussen. Het idee is natuurlijk ook erg mooi, de afwerking laat echte te wensen over.
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:17 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.html
[..]
Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggenkijken als er dan ook geklaagt wordt..
zonee? probleem opgelost
Misschien wel Amba 1851 of 8714.. Het is theoretisch zelfs nog mogelijk, dat je een verdwaalde Maxx-bus treft, de 3327 bijvoorbeeldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.
Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit.
de horrorquote:New Sprinter City 77: innovative flagship urban bus joins the minibus line-up
This minibus is XXL: Mercedes-Benz caps its urban minibus range with the new Sprinter City 77. The three-axle 8.7-metre-long urban bus is based on a conventional Sprinter up to the B-pillar. The bus body with twin rear axle and continuous low-floor area is an exclusive in-house development for the Sprinter City 77. Thanks to its capacity of 40 passengers it plugs the gap between the Sprinter City 65 and the Citaro K. The new Sprinter City 77 is around a metre longer than the previous City 65 flagship model and – depending on the equipment options – boasts ten extra passenger seats. The gross vehicle weight of 6.8 t facilitates the high passenger-handling capacity.
Ex CFL 112quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:
Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL152) van Pouw Vervoer.
Het ziet er iig beter uit dan een Frysker. Ik snap nog steeds niet dat ze die op basis van een VW Transporter hebben gebouwd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:53 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
de horror
Dat kan, da's een MB200quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)
Gasthuislaan, klik hier
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef NoBody122 het volgende:
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.
[edit]
Deze dus:
[ afbeelding ]
Bron: Big Musky Hyves
In de toeruitvoering.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.
Dat dat model al weer zo oud is.quote:Citaro LE zum Test bei Limex und SBM
(06.03.2006 swa)
Das niederländische Unternehmen LIMEX der Veolia (Connex) Gruppe testete füe kurze Zeit einen Citaro LE im TEC Design. Dabei handelt es sich um ein ehemaliges Ausstellungsfahrzeug, welches auf der Busworld in Kortrijk ausgestellt wurde: Auf den Linien 55 und 57 kam es zwischen Maastricht und Gulpen zum Einsatz. Das Low Entry Fahrzeug wurde auf die Evobus Niederlassung in den Niederlanden (Nijkerk) zugelassen und trägt das Kennzeichen BR-SH-87. Insgesamt 3 Wochen verblieb der Bus in Maastricht. Am 12. und 13.03. wurde der Bus von der Stadsbus Maastricht getestet, wo er auf der Linie 1 und 28 zum Einsatz kam. Die Bilder von Sascha Wassen zeigen den Bus zwischen Gulpen und Maastricht.
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat dat model al weer zo oud is.
Foto is begin maart gemaakt, het zou kunnen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:15 schreef marcel.nl het volgende:
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?
[ afbeelding ]
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:30 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.
Onbekende?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.
TCR had volgens mij de allereerste Citaro II dacht ik.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 03:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:09 schreef marcel.nl het volgende:
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.
quote:Arriva Netherlands takes Optare Solo for new rural services
Optare has won a second significant export order in a matter of weeks with an order for seven Solos being placed by Arriva Netherlands, which is the country’s third largest bus operator with around 12% of the market.
The Solos will enter service in December on newly won contracted rural services in the north of the country. Arriva in the UK have extensive experience of Solo having taken 170 of the model directly into their fleet and a substantial additional number as a result of acquisitions. The company also runs Optare’s Versa and Tempo models.
The buses bound for the Netherlands are the 8.1 metre model with seating for 24. Power is from the Euro 5 compliant Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission.
Air conditioning has been specified and the buses will incorporate readers for the OV-Chipcard used as part of the Dutch National Tariff System of paperless ticketing. Optare’s Eco Drive dashboard will also be fitted to provide driving style information that can contribute to improved fuel economy as well as passenger safety and comfort.
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Dit was ik dus vergeten te vermelden, bedankt voor de verdere informatie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).
De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:59 schreef Peter het volgende:
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken?
staartdelingen ken ik ook niet meerquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen.
Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging.
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:33 schreef Peter het volgende:
[..]
staartdelingen ken ik ook niet meerff oefenen dan
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.
Nee, je kreeg ook een kladpapiertje. Bij Randstad wel tenminste.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef Peter het volgende:
[..]
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |