abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85122839
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen
Precies, maar daar zijn thuiskomertjes ook goed genoeg voor. En die wielen moeten er toch een keer onder, dus waarom dan niet gelijk meegeleverd. Lijkt me nog een heel gedoe om die krengen te wisselen.
Beef R. Wijker
pi_85154538
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.html

quote:
Het regent klachten over de nieuwe hybridebussen van vervoersmaatschappij Connexxion. Het instappen wordt vooral door ouderen als hinderlijk ervaren. Ook zouden de stoelen te hoog zijn en laat het rijcomfort te wensen over.

In totaal rijden er 24 bussen in de regio rond, die voornamelijk voortbewogen worden door schone energie.

Het leek zo mooi. De vervuilende bussen van Connexxion zouden op termijn uitgefaseerd worden, ten gunste van de hybridebussen. Het idee is natuurlijk ook erg mooi, de afwerking laat echte te wensen over.
Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.
Beef R. Wijker
pi_85175657
Ja ik las ergens anders dat de oudere passagiers de instap te laag vinden... .

Komt dat dan doordat de bus zo laag is of omdat de haltes te hoog zijn gemaakt (meeste zijn onlangs verhoogd namelijk)
pi_85179418
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:17 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.html
[..]

Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggen :7 kijken als er dan ook geklaagt wordt..

zonee? probleem opgelost :7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 augustus 2010 @ 11:52:17 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85179646
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggen :7 kijken als er dan ook geklaagt wordt..

zonee? probleem opgelost :7
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.

Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit. :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 12 augustus 2010 @ 13:01:53 #256
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85182426
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.

Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit. :P
Misschien wel Amba 1851 of 8714.. Het is theoretisch zelfs nog mogelijk, dat je een verdwaalde Maxx-bus treft, de 3327 bijvoorbeeld O-)
Tevens -purist.
pi_85183554
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)

Gasthuislaan, klik hier
pi_85186454

Merk en type: Volvo Berkhof
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Lisse: Keukenhof
Datum: 8 augustus 2010
Fotograaf: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Castlefest 2010
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:53:26 #259
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_85187543



quote:
New Sprinter City 77: innovative flagship urban bus joins the minibus line-up
This minibus is XXL: Mercedes-Benz caps its urban minibus range with the new Sprinter City 77. The three-axle 8.7-metre-long urban bus is based on a conventional Sprinter up to the B-pillar. The bus body with twin rear axle and continuous low-floor area is an exclusive in-house development for the Sprinter City 77. Thanks to its capacity of 40 passengers it plugs the gap between the Sprinter City 65 and the Citaro K. The new Sprinter City 77 is around a metre longer than the previous City 65 flagship model and – depending on the equipment options – boasts ten extra passenger seats. The gross vehicle weight of 6.8 t facilitates the high passenger-handling capacity.
de horror :r
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 augustus 2010 @ 15:17:11 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85188613
Is die achterhang niet erg groot?

@Gnittoo: het was een barrel uit de 8100-serie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85189015
Precies, mag wel een bordje achterop. Met die korte wielbasis mep je zo iemand van 't perron.

Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL112) van Pouw Vervoer.

[ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 12-08-2010 23:04:09 (CFL112 dus) ]
Beef R. Wijker
pi_85204640
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:


Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL152) van Pouw Vervoer.
Ex CFL 112 :{w

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-24000
pi_85205278
Ja en nu zonder mistlampen en met grijze kapjes op de hoeken van de bumper
pi_85207918
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:53 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]

de horror :r
Het ziet er iig beter uit dan een Frysker. Ik snap nog steeds niet dat ze die op basis van een VW Transporter hebben gebouwd.
pi_85207959
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)

Gasthuislaan, klik hier
Dat kan, da's een MB200 O+ van het Noordelijk Busmuseum. Ik heb hem laatst ook in mijn woonplaats gespot.
  Spellchecker donderdag 12 augustus 2010 @ 22:53:44 #266
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85209087
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.

[edit]
Deze dus:


Bron: Big Musky Hyves
Tevens -purist.
pi_85209838
al tijden toch? volgens mij zlefs al weer toen ik nog in Bolsward werkte, ook al weer 2 maanden geleden...
pi_85209861
heb vorig jaar nog mijn sterreporter uit Wommels een rondje om die bus heen laten lopen :P
  Spellchecker donderdag 12 augustus 2010 @ 23:19:31 #269
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85210386
Iedere keer dat ik er langs kom, ben ik van plan om het hier even te melden.. Iedere keer vergeet ik het weer, totdat ik er weer langs kom :')

Nu kwam de gedachte voor het eerst op het juiste moment :Y
Tevens -purist.
pi_85211008
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef NoBody122 het volgende:
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.

[edit]
Deze dus:

[ afbeelding ]
Bron: Big Musky Hyves
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.
Beef R. Wijker
pi_85211600
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:32 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.
In de toeruitvoering. :Y
pi_85224811
Iemand enig idee wanneer deze foto is geschoten ?
Vlak voor de komt van Veolia (connex) was er Limex connex.
Maar dit lijkt me toch een vrij nieuwe bus. Ex-TEC Wallonië:



(is te zien in weekreportage ovib)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:19:31 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85224994
iig na 3 maart 2006. Het lijkt me dat de bus een soort van proefbus was. Kenteken bestaat namelijk al niet meer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85232519
Bijna goed.
quote:
Citaro LE zum Test bei Limex und SBM
(06.03.2006 swa)

Das niederländische Unternehmen LIMEX der Veolia (Connex) Gruppe testete füe kurze Zeit einen Citaro LE im TEC Design. Dabei handelt es sich um ein ehemaliges Ausstellungsfahrzeug, welches auf der Busworld in Kortrijk ausgestellt wurde: Auf den Linien 55 und 57 kam es zwischen Maastricht und Gulpen zum Einsatz. Das Low Entry Fahrzeug wurde auf die Evobus Niederlassung in den Niederlanden (Nijkerk) zugelassen und trägt das Kennzeichen BR-SH-87. Insgesamt 3 Wochen verblieb der Bus in Maastricht. Am 12. und 13.03. wurde der Bus von der Stadsbus Maastricht getestet, wo er auf der Linie 1 und 28 zum Einsatz kam. Die Bilder von Sascha Wassen zeigen den Bus zwischen Gulpen und Maastricht.
Dat dat model al weer zo oud is.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 13:58:13 ]
Beef R. Wijker
pi_85232712
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dat dat model al weer zo oud is.
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.
pi_85234121
Ja, zelfs ZWN heeft er nog mee gereden. Maar het nieuwe model stamt dus ook alweer uit 2006 en is dus ook alweer vier jaar "oud".
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:10:28 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85238784
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85239058
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?

  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:41:28 #279
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85240501
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:15 schreef marcel.nl het volgende:
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?

[ afbeelding ]
Foto is begin maart gemaakt, het zou kunnen.

Ik moet echter nog de bronnen nagaan.
pi_85242873
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.
Beef R. Wijker
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:46:07 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85246471
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:30 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.
pi_85248180
Die andere 3 (78-80) zijn ook ongeveer 7 weken na de eerste toelating weer overgeschreven.
De 83 is van eerdere datum en is eind 2007 pas overgeschreven.
De allernieuwste uit 2009 zijn ook met 3 maanden verschil toegelaten en weer overgeschreven.

[ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 18:39:50 ]
Beef R. Wijker
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:57:42 #283
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_85257867


O+
  Spellchecker zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:52:27 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85266339
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje :P
Onbekende?
Tevens -purist.
pi_85269965
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:07:11 #286
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85270047
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 03:00 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)
TCR had volgens mij de allereerste Citaro II dacht ik.

Het gaat om TCR 88.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ofyles2 op 14-08-2010 03:38:45 ]
pi_85272055
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:32:33 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85272859
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 09:09 schreef marcel.nl het volgende:
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:33:13 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85272874
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Onbekende?
Nummer niet kunnen zien ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:11:41 #290
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_85273563
na syntus koopt ook arriva een aantal optares:


quote:
Arriva Netherlands takes Optare Solo for new rural services

Optare has won a second significant export order in a matter of weeks with an order for seven Solos being placed by Arriva Netherlands, which is the country’s third largest bus operator with around 12% of the market.

The Solos will enter service in December on newly won contracted rural services in the north of the country. Arriva in the UK have extensive experience of Solo having taken 170 of the model directly into their fleet and a substantial additional number as a result of acquisitions. The company also runs Optare’s Versa and Tempo models.

The buses bound for the Netherlands are the 8.1 metre model with seating for 24. Power is from the Euro 5 compliant Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission.

Air conditioning has been specified and the buses will incorporate readers for the OV-Chipcard used as part of the Dutch National Tariff System of paperless ticketing. Optare’s Eco Drive dashboard will also be fitted to provide driving style information that can contribute to improved fuel economy as well as passenger safety and comfort.
pi_85278015
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).

De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II
pi_85278097
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken?
dag
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:42:23 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85280757
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Dit was ik dus vergeten te vermelden, bedankt voor de verdere informatie.
pi_85281608
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:56 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).

De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II
Bedankt voor de info ;)
pi_85310949

Merk en type: Mercedes-Benz
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Afsluitdijk
Datum: 3 augustus 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: lijn 350
pi_85312116
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:59 schreef Peter het volgende:
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken?
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen. :')

Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging. ;(
pi_85312576
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen. :')

Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging. ;(
staartdelingen ken ik ook niet meer :@ ff oefenen dan :+
dag
pi_85312969
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:33 schreef Peter het volgende:

[..]

staartdelingen ken ik ook niet meer :@ ff oefenen dan :+
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.
pi_85313075
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?
dag
pi_85313095
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?
Nee, je kreeg ook een kladpapiertje. Bij Randstad wel tenminste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')