Dat kon hij echter niet weten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die foto mag je niet posten van bevertje, hij lijkt niet op jou
quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die foto mag je niet posten van bevertje,
Welles! Tis um sprekend. Dat zie je zo.quote:hij lijkt niet op jou
Maar jij wel?quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Niet iedere complimenteuze man wil in je aars roeren
Yep.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:58 schreef NoBody122 het volgende:
Zijn die 28xx-Citaro's, die nu in Hilversom e.o. rondrijden, nou dezelfden die ook een relatief korte periode in Ljouwert hebben rondgetourd?
Aanhoudende Infoxx problemen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:19 schreef NoBody122 het volgende:
Citea 3327 staat daar namelijk weer (of nog steeds, natuurlijk)
Ik weet dat Prodata (Arriva + Veolia) en INIT (RET, HTM en Syntus) gebruik maken van Windows XP Embedded.quote:
Zorg je dan wel dat de halteweergave op de schermen langer dan 24 tekens kan zijn? Momenteel is het zo dat op de brede LCD schermen in de Qbuzz GD bussen ruimte onbenut blijft en haltes worden afgekort, omdat Qbis dat niet toelaat. Het staat nu echt raar. Je hebt een mooi breed scherm maar een gedeelte is gewoon blauw, terwijl de haltenaam wordt ingekort iets na de helftquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet dat Prodata (Arriva + Veolia) en INIT (RET, HTM en Syntus) gebruik maken van Windows XP Embedded.
Is dit ook het geval bij IVU (Connexxion, GVU, Breng, Qbuzz)? Of maakt de fabrikant van die besturingssystemen gebruik van een ouder ingebed systeem? Ik meen me te herinneren dat de InfoXX-schermen gedraaid worden op Windows CE (Windows 2000-achtig).
Zelf ben ik met een soortgelijk systeem bezig dat onder Linux zal draaien.
Ik zal dat limiet verruimen naar 40-50 tekens inclusief spaties.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Zorg je dan wel dat de halteweergave op de schermen langer dan 24 tekens kan zijn? Momenteel is het zo dat op de brede LCD schermen in de Qbuzz GD bussen ruimte onbenut blijft en haltes worden afgekort, omdat Qbis dat niet toelaat. Het staat nu echt raar. Je hebt een mooi breed scherm maar een gedeelte is gewoon blauw, terwijl de haltenaam wordt ingekort iets na de helft
mja, het is wel handig, want op sommige lijnen zijn de haltenamen hetzelfde, maar de plaatsnaam niet.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal dat limiet verruimen naar 40-50 tekens inclusief spaties.
Ook onhandig is dat Qbuzz elke haltenaam altijd laat volgen door een plaatsnaam tussen haakjes. Inefficiënt ruimtegebruik...
Hoe los je dat dan op?quote:Op zondag 25 juli 2010 15:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal dat limiet verruimen naar 40-50 tekens inclusief spaties.
Ook onhandig is dat Qbuzz elke haltenaam altijd laat volgen door een plaatsnaam tussen haakjes. Inefficiënt ruimtegebruik...
Ik zal kijken wat ik kan doen.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat ook zou kunnen is dat er een aparte balk bovenin aangeeft in welke plaats je je bevindt. Dat scheelt weer op de plek waar je de haltenaam kunt aangeven.
Voor wie deze bus mocht volgen:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Bolsward 05-06-2010:
[ afbeelding ]
Een nieuwe Citea bestemd voor de HEAG in Darmstadt (DA-MB 277) bij Cosmo Trucks.
Nummertjes kun je mee spelen en bovendien weet je niet hoe lang ze al zo hangen.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:29 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren stond 'ie er weer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En aan nummertje 105 te zien, heeft hij zaterdag ws al rondgereden op dienst..
quote:Misschien zelfs daarvoor al, maar het is hier in ieder geval nog niet gemeld.
Een klein beetje maar, hoor. Boven die grote zwarte vlek is de lucht nog best wel helderquote:1e foto is een beetje te donker geworden.
quote:Syntus, which runs a network of integrated bus and rail services in the east of the country and whose name is derived from the synergy between train and bus, will be operating the Solos in the largely rural area of Veluwe, which lies between Apeldoorn and Arnhem.
The buses are the 8.1 metre model with seating for 24 and up to 15 standees. Syntus has opted for the Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is Euro 5 compliant. This is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission with lockup torque converter in gears 3, 4 and 5 for improved fuel efficiency.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:37 schreef BeefRWijker het volgende:
Syntus gaat op de Veluwe met Optare midibussen rijden
[..]
toeval, foto is in kortrijk gemaakt, heeft brits kenteken. meen ook dat ie voor een Brits bedrijf wasquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
[ afbeelding]afbeelding ]
Een optare in Grunniger/Drenthe kleuren ?
Nou zeker toeval. Maar een brits bedrijf lijkt me niet gezien de deur aan rechterzijde. Het kan ook gewoon een demo-model zijn :-)quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
toeval, foto is in kortrijk gemaakt, heeft brits kenteken. meen ook dat ie voor een Brits bedrijf was
Ze gaan voor minimale CO2 uitstoot dus die 1500 serie Ambas (EEV) zou kunnen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Is al bekend wat er gebeurt met het huidige wagenpark van Syntus?
Ik verwacht dat de nieuwste ALE's (met uitzondering van de Twents-ALE's) naar de Veluwe vertrekken.
Zoals reeds gemeld dusquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
De CXX Citea is sinds een paar dagen eindelijk helemaal genezen van z'n problemen en is vanaf heden volledig inzetbaar.
Een LHD-bus voor Groot-Brittannië?quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
toeval, foto is in kortrijk gemaakt, heeft brits kenteken. meen ook dat ie voor een Brits bedrijf was
quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:52 schreef marcel.nl het volgende:
er is ook heel kort Connex - stadsbus Maastricht logo geweest NA bovenstaande logo en hierna werd het veolia.
Nou, jij gebruikte de woorden waarschijnlijk en misschien. Dat is dus nog niet zeker, maar dat is het nu dus wel.quote:
quote:Op maandag 26 juli 2010 20:29 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren stond 'ie er weer:
En aan nummertje 105 te zien, heeft hij zaterdag ws al rondgereden op dienst.. Misschien zelfs daarvoor al, maar het is hier in ieder geval nog niet gemeld.
ja, en eerder die week ook al.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:30 schreef BeefRWijker het volgende:
Dat is allemaal mooi en aardig maar al met al zijn we nou nog steeds niets wijzer of ie 't weekend ook al gereden heeft.
Klopt, maar vanaf het moment, dat 'ie gewoon in de rij stond bij de stalling (die zondag dus), issie dus weer volledig inzetbaar; en dat was dus d.d. 28 juli alweer een paar dagenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nou, jij gebruikte de woorden waarschijnlijk en misschien. Dat is dus nog niet zeker, maar dat is het nu dus wel.
[..]
Juh, da's vrij standaard. Op zaterdag zitten alle 12m-stadsomlopen (en dat zijn er nu 7 geloof ik, tijdens de vorige dienstregeling waren het er 6, die praktisch alleen maar op lijn 3 zaten) zo rond 10:00-18:00 op die 3 lijnen. 1 omloop loopt uit tot 21:15, waarna er (officieel) alleen nog maar Fryskers rijden.. 's Ochtends is er een paar ritjes op lijn 5 naar het FEC, dat ook meegepakt wordt door -ik geloof- 2 van de 12m-stadsomlopen en een enkele keer zit er een rondje Westeinde (lijn 1) tussen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:49 schreef Zug-Chef het volgende:
24 juli zat de 3327 inderdaad op omloop 105 en heeft ritten gereden op lijn 3, 6 en 7 tussen 10:00 en 18:00. 25 juli geen dienst.
Ik denk eerder, dat het met een defect te maken heeft gehad, dat aan de Fryske kant van de afsluitdijk tevoorschijn kwam, omdat de 2911 ook bij TSN gestaan heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Van de vijf omlopen op lijn 350, eindigen er 4 niet waar ze beginnen.
Gezien het tempo waarin deze bussen storingen ontwikkelen is dat ook niet uitgesloten maar Gnittooquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik denk eerder, dat het met een defect te maken heeft gehad, dat aan de Fryske kant van de afsluitdijk tevoorschijn kwam, omdat de 2911 ook bij TSN gestaan heeft.
En volgens mij geldt dat enkel voor de laatste rit van de in totaal 5 bussen die op die lijn rijden, 1 rit voor elke richting. De rest komt automaties op z'n eigen stalling terug.quote:En wat die omlopen betreft; de ongeschreven regel is dat de bussen bij Zurich van omloop wisselen, zodat ze altijd bij dezelfde stalling eindigen, als waar ze begonnen zijn.
Nu moet ik daar wel bij vermelden, dat ik al tijden geen rit meer heb gehad op zaterdag (of doordeweeks, for that matter), waarbij dat van toepassing was.. Het lijkt me echter sterk dat het nu veranderd is, aangezien ik hieromtrent tot dusver geen enkele communicatie heb gezien.
Is dat koeterwaals voor "Ik heb iets heel doms gezegd maar dat ga ik dus echt niet toegeven" ?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Kom op hey, even nadenken. Wie is hier nu een busfreak
Ben je een paar weken geleden ook van werkplek verhuisd van Hilversum naar Utrecht toe?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Kom op hey, even nadenken. Wie is hier nu een busfreak
Als dit het 'vriendelijke' antwoord is op mijn vraag...: Nee, ik ga niet zeiken en zeuren, ik ben er zelf namelijk ook regelmatig (als het een beetje 'meezit' deze week ook weer...)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk ik geef antwoord op je vraag, maar als je vervolgens denkt het allemaal beter te weten en alleen maar kan zeiken en zeuren, dan kan je wat mij betreft de t*ring krijgen.
Hij reageerde op BeefRWijker..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:01 schreef estranged het volgende:
[..]
Als dit het 'vriendelijke' antwoord is op mijn vraag...: Nee, ik ga niet zeiken en zeuren, ik ben er zelf namelijk ook regelmatig (als het een beetje 'meezit' deze week ook weer...)
Dat zullen we dan maar als een "ja, inderdaad" opvatten, dan hè.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk ik geef antwoord op je vraag, maar als je vervolgens denkt het allemaal beter te weten en alleen maar kan zeiken en zeuren, dan kan je wat mij betreft de t*ring krijgen.
Nee, want nou is het gevolg dat er hier nog maar eentje post.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:47 schreef Anne het volgende:
En dat elkaar afvallen is dus niet nodig.
Nou poste op busfreaks iemand dat die groningse wagens geen airco zouden hebben.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:02 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nee, want nou is het gevolg dat er hier nog maar eentje post.
Anderzijds is het vakantie en is er van uit Oost Groningen weinig te melden: er rijden Qbuzz citaro's LE en dat was het. Geen bijzonderheden als geledes, ex-bussen enzovoort.
Die is toen mooi ingekortquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:11 schreef BeefRWijker het volgende:
Oh, en het is vandaag DanceValley dag, te oordelen naar 't konstante gedreun buiten dat zelfs tot binnenshuis doordringt. Bij de vorige keer zette Arriva nog een gelede Citaro dwars voor een trein.
beetje Pattex er tussen en je ziet er niks meer vanquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Maxx Ambassador 8205 is vanmiddag ook een stukje lichter geworden (disclaimer: niet door mij)
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:31 schreef NoBody122 het volgende:
Net voor 't FEC een groene, duitse, gelede Setra gezien
Mja , daar verbleekt zo'n dobberbusje van 280 meter lang en een vervoerscapaciteit van 3000 passagiers (staanplaatsen niet meegerekend), toch wel geheel bij.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
En nu morgen maar weer op je echte hobby richten
Ontopic: wel een apart gezicht trouwens om lijn 50 tussen Dokkum en Leeuwarden langs Quatrebras te zien rijden. Blijkt wel iets om te zijn tov. de normale route, maar het lijkt best mee te vallen.
Er is in de dienstregeling al rekening gehouden met die omleiding.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
En nu morgen maar weer op je echte hobby richten
Ontopic: wel een apart gezicht trouwens om lijn 50 tussen Dokkum en Leeuwarden langs Quatrebras te zien rijden. Blijkt wel iets om te zijn tov. de normale route, maar het lijkt best mee te vallen.
Nope en daarvoor zijn andere hobby's die veel leuker zijn dan datquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:54 schreef BeefRWijker het volgende:
Maar zeg nou zelf, je kan je toch niet de godganse dag met serieuze zaken bezig houden
De eeuwige incompetentie van (lokale) overheden...quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er is in de dienstregeling al rekening gehouden met die omleiding.
Van de provincie mogen we de normale route, die wel te gebruiken is, niet eens gebruiken
Dat lijkt haast wel een hele korte wielbasis.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
D'r viel me ineens iets raars op aan deze foto. Jullie ook?
is het ook. Ze rijden die dingen zo de fabriek in.Daarna wordt het geheel uitelkaar gehaald en er een bus van gemaakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat lijkt haast wel een hele korte wielbasis.
Enkellucht achterbanden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
D'r viel me ineens iets raars op aan deze foto. Jullie ook?
Geef die meneer 's gauw een sigaar.quote:
Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossenquote:
Toch raar dat ze het de ene keer dan wel direct monteren en de andere keer niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen
Mja, het lijkt vrij kaal chassis te zijn. Ik betwijfel zelfs of de meegeleverde assen bijvoorbeeld wel gebruikt worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:41 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Toch raar dat ze het de ene keer dan wel direct monteren en de andere keer niet.
Precies, maar daar zijn thuiskomertjes ook goed genoeg voor. En die wielen moeten er toch een keer onder, dus waarom dan niet gelijk meegeleverd. Lijkt me nog een heel gedoe om die krengen te wisselen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen
Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerdquote:Het regent klachten over de nieuwe hybridebussen van vervoersmaatschappij Connexxion. Het instappen wordt vooral door ouderen als hinderlijk ervaren. Ook zouden de stoelen te hoog zijn en laat het rijcomfort te wensen over.
In totaal rijden er 24 bussen in de regio rond, die voornamelijk voortbewogen worden door schone energie.
Het leek zo mooi. De vervuilende bussen van Connexxion zouden op termijn uitgefaseerd worden, ten gunste van de hybridebussen. Het idee is natuurlijk ook erg mooi, de afwerking laat echte te wensen over.
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:17 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.html
[..]
Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggenkijken als er dan ook geklaagt wordt..
zonee? probleem opgelost
Misschien wel Amba 1851 of 8714.. Het is theoretisch zelfs nog mogelijk, dat je een verdwaalde Maxx-bus treft, de 3327 bijvoorbeeldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.
Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit.
de horrorquote:New Sprinter City 77: innovative flagship urban bus joins the minibus line-up
This minibus is XXL: Mercedes-Benz caps its urban minibus range with the new Sprinter City 77. The three-axle 8.7-metre-long urban bus is based on a conventional Sprinter up to the B-pillar. The bus body with twin rear axle and continuous low-floor area is an exclusive in-house development for the Sprinter City 77. Thanks to its capacity of 40 passengers it plugs the gap between the Sprinter City 65 and the Citaro K. The new Sprinter City 77 is around a metre longer than the previous City 65 flagship model and – depending on the equipment options – boasts ten extra passenger seats. The gross vehicle weight of 6.8 t facilitates the high passenger-handling capacity.
Ex CFL 112quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:
Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL152) van Pouw Vervoer.
Het ziet er iig beter uit dan een Frysker. Ik snap nog steeds niet dat ze die op basis van een VW Transporter hebben gebouwd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:53 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
de horror
Dat kan, da's een MB200quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)
Gasthuislaan, klik hier
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef NoBody122 het volgende:
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.
[edit]
Deze dus:
[ afbeelding ]
Bron: Big Musky Hyves
In de toeruitvoering.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.
Dat dat model al weer zo oud is.quote:Citaro LE zum Test bei Limex und SBM
(06.03.2006 swa)
Das niederländische Unternehmen LIMEX der Veolia (Connex) Gruppe testete füe kurze Zeit einen Citaro LE im TEC Design. Dabei handelt es sich um ein ehemaliges Ausstellungsfahrzeug, welches auf der Busworld in Kortrijk ausgestellt wurde: Auf den Linien 55 und 57 kam es zwischen Maastricht und Gulpen zum Einsatz. Das Low Entry Fahrzeug wurde auf die Evobus Niederlassung in den Niederlanden (Nijkerk) zugelassen und trägt das Kennzeichen BR-SH-87. Insgesamt 3 Wochen verblieb der Bus in Maastricht. Am 12. und 13.03. wurde der Bus von der Stadsbus Maastricht getestet, wo er auf der Linie 1 und 28 zum Einsatz kam. Die Bilder von Sascha Wassen zeigen den Bus zwischen Gulpen und Maastricht.
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat dat model al weer zo oud is.
Foto is begin maart gemaakt, het zou kunnen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:15 schreef marcel.nl het volgende:
en wordt 2010 nog het jaar van Citaro 3 ?
[ afbeelding ]
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:30 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het ging dus over de Citaro LE van alweer 2005. In mijn beleving waren die dingen nog maar net uit.
Van Oeveren blijkt er toch alweer vanaf eind 2006 begin 2007 mee te rijden, zie ik nu.
Onbekende?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
En vandaag een onbekende MAN Caetano op de 12 meter omloop op mijn stamlijntje
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waaronder een testbus die van Connexxion werd overgenomen.
TCR had volgens mij de allereerste Citaro II dacht ik.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 03:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dit was volgens mij de eerste Citaro met nieuw front. Ik ga hier verder onder een nieuwe naam, groetjes Busfoto.nl (sorry dat de zoekfunctie op mn site niet goed werkt, ik weet ook niet hoe dit komt)
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:09 schreef marcel.nl het volgende:
Nee volgens mij was die connexxion echt de eerste citaro 2, die reed rond Arnhem / Nijmegen en ging later inderdaad naar Van Oeveren.
TCR kwam pas toen Arriva de aanbestedingen won rond Amsterdam/Zaandam en later Zuid Holland Zuid.
quote:Arriva Netherlands takes Optare Solo for new rural services
Optare has won a second significant export order in a matter of weeks with an order for seven Solos being placed by Arriva Netherlands, which is the country’s third largest bus operator with around 12% of the market.
The Solos will enter service in December on newly won contracted rural services in the north of the country. Arriva in the UK have extensive experience of Solo having taken 170 of the model directly into their fleet and a substantial additional number as a result of acquisitions. The company also runs Optare’s Versa and Tempo models.
The buses bound for the Netherlands are the 8.1 metre model with seating for 24. Power is from the Euro 5 compliant Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission.
Air conditioning has been specified and the buses will incorporate readers for the OV-Chipcard used as part of the Dutch National Tariff System of paperless ticketing. Optare’s Eco Drive dashboard will also be fitted to provide driving style information that can contribute to improved fuel economy as well as passenger safety and comfort.
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Dit was ik dus vergeten te vermelden, bedankt voor de verdere informatie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die concessie ging eind 2005 in. De TCR 88 werd in december nog voor het ingaan van de concessie in Waterland als Arriva 1001 geleverd. Ging om een cadeautje van Mercedes. Niet veel later heeft Arriva de bus overgeheveld naar TCR.
Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Eens even kijken naar de kentekens. De door mij getoonde 3152 is voor het eerst op kenteken gesteld op 19 mei 2006 (en een dag later door mij gefotografeerd).
De TCR 88 (BR-NN-61) is op 5 december 2005 voor het eerst op naam gezet. De TCR 88 is dus naar alle waarschijnlijkheid de oudste Citaro II
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:59 schreef Peter het volgende:
Voor de chauffeurs: Is zo'n rekentest bij je sollicitatie pittig? Waar moet je aan denken?
staartdelingen ken ik ook niet meerquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, basisschool niveau: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En dat delen lukte mij niet eens omdat ik geen idee meer had hoe staartdelingen ook al weer gingen.
Toch heb ik de testen wel gehaald, alleen jammer dat het busbedrijf toen met een ander uzb in zee ging.
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:33 schreef Peter het volgende:
[..]
staartdelingen ken ik ook niet meerff oefenen dan
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkele gemaakt en volgens mij is dat ook niet het belangrijkste. Vermenigvuldigen, optellen en aftrekken zijn veel belangrijker in dat vak.
Nee, je kreeg ook een kladpapiertje. Bij Randstad wel tenminste.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef Peter het volgende:
[..]
Moest alles uit het hoofd of mocht je ook opschrijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |