abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83494781
Stel, stel stel. Je hebt als MAN (dus vrouwen mogen hun eigen topique aanmaken..) aan het begin van je relatie de keuze. Deze keuze heeft géén gevolgen voor de gelukkigheid van je relatie. Dus absoluut 0,0 jaloezie, etc. etc. Alles gaat in goed overleg, en je vrouw staat er volledig achter. Zou je dan op z'n tijd niet eens een lekker frikandelletje eten, in plaats van dat biefstukje elke dag? Desnoods samen met je partner?

Poll: Kies je voor monogaam of niet?
  • Ja, lekker mijn hele leven met dezelfde!
  • Nee, als ik de keuze had..
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik vraag me dit af.. of mannen de keuze voor monogamie maken omdat ze moeten, of omdat ze het echt zelf willen. Ik zou het wel weten. Elke dag biefstuk gaat ook vervelen na een tijdje. Maargoed, dat mag niet, want je kiest voor een relatie, voor elkaar, en dus mag het niet. Het is mij dus verboden, en als moderne man (geen Neanderthaler) heb ik me aan die keuze te houden! Anders had ik maar geen relatie moeten beginnen, bla bla bla.

Het is dus geen echte keuze, want een andere optie heb ik niet als ik wél die leuke vrouw/vriendin wil. En elk weekend een andere chick aanduwen is erg leuk, maar een leuke relatie is natuurlijk nog veel leuker.
  •   woensdag 30 juni 2010 @ 16:25:25 #2
    26467 raphidae
    ...antichrist...
    pi_83495074
    Ik heb een eenzijdige (dus zij zat er niet mee, maar ik wel) open relatie gehad, beviel prima.
    GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
    محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
    pi_83495096
    Mensen stemmen wel, maar reageren niet. Diepgeworteld maatschappelijk probleem, dat moge duidelijk zijn. De druk van de vrouw is groter dan verwacht blijkbaar..
    pi_83495129
    Nu al 6 leugenaars in dit topic?
    pi_83495196
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:26 schreef Hydrogeny het volgende:
    Nu al 6 leugenaars in dit topic?
    12. Of mensen die in de toekomst gaan liegen.

Blijkbaar zijn er meer mannen die wél een relatie hebben, en monogaam zijn, maar niet zijn uit eigen keuze, maar uit maatschappelijk oogpunt.

Mooi kut dus. Gelukkig ben ik niet de enige.
      woensdag 30 juni 2010 @ 16:29:55 #6
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_83495272
    Nee als ik de keuze had; maar het is natuurlijk niet alleen een keuze.

Het is ook nog een heleboel psychologische/ psychotische bullshit!

Ook zou ik een enorm egoïstische kijk op dit verhaal hebben; ik mag met alles en iedereen, zij het liefst alleen met mij.

Ik denk dan toch meer aan seriële monogamie, maar dan wat vaker.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_83495492
    Een vriendin die daar niet jaloers over zou worden zou ik niet willen. Andersom zou ik dat ook zijn, en ik zou het gek vinden als zij dat niet zou zijn. Verder heb ik de behoefte ook nooit om buiten de deur te snoepen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_83495549
    In principe monogaam. Het kan altijd gebeuren dat je ergens iemand tegenkomt en er iets gebeurd, maar dat zou ik dan buiten de relatie houden en doodzwijgen. Lekker hypocriet, maar zo is het wel. Op het moment dat het meer wordt dan een paar zaadlozingen is het tijd de relatie te verbreken.
      woensdag 30 juni 2010 @ 16:40:35 #9
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_83495753
    Nee, gewoon monogaam. Als ik een ander wil, dan maak ik het wel eerst uit.
    pi_83495807
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef raphidae het volgende:
    Ik heb een eenzijdige (dus zij zat er niet mee, maar ik wel) open relatie gehad, beviel prima.
    en dat vind/vond je niet hypocriet?
    als de ander geen frikandellen mag eten, moet jij ook wel zo'n held zijn om het ook niet te doen, vind ik
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_83496076
    Monogamie is puur opgedrongen vanuit de samenleving. De mens is niet bedoeld om zijn of haar hele leven samen met 1 persoon te blijven, maar om lang genoeg bij elkaar te blijven tot de moeder in staat is om zelfstandig voor het kind te zorgen (meestal een jaar of 4).
    pi_83496267
    Monogaam als keuze.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_83496878
    Mensen blijven dieren, en dieren hebben een oerdrift. Bewust of onbewust, als je als man een aantrekkelijke dame ziet kan je de neiging krijgen om er van te snoepen ja.

Hier zit wel een stukje hypocritie in. Zou jij als man zijnde, met toestemming van je vrouw, die aantrekkelijke vrouw het bed in sleuren? De meeste mannen elke man met overlevingsinstinct iig zullen dit niet afwijzen. Denken ze tenminste.

In een gezonde relatie, als je van iemand houdt, kun je er niet omheen dat je ook aan de ander denkt. Zou jij als man het ook goed vinden als je vrouw door bij een andere man mag paalzitten? Nee. Dat dan weer niet... Dus wat doe je als je om elkaar geeft, je laat elkaar in ieders waarde en je blijft monogaam, die frikandel op zen tijd mag dan wel lekker zijn, maar een 4 gangenmenu stel toch net iets meer voor dan een supertje.

Natuurlijk zit hier enige maatschappelijke dwang achter, als iedere man lukraak zen frikandel in een pot appelmoes kan steken dan was er geen probleem Dan kon je van elkaar houden en toch afwisselend eten

Oh en om even te antwoorden, ik kies ook liever voor 1 vrouw waar je zoveel meer mee hebt dan alleen sex.
    pi_83497011
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 17:03 schreef Cocktailprikker het volgende:
    Oh en om even te antwoorden, ik kies ook liever voor 1 vrouw waar je zoveel meer mee hebt dan alleen sex.
    Dat dus.
      woensdag 30 juni 2010 @ 17:09:23 #15
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_83497081
    Nee, geen behoefte om meerdere relaties te hebben. Dat over oerdrift is gelul, niet meer van deze tijd en een slap excuus om eens van bil te gaan met een ander.
    pi_83497630
    Mensen die denken dat monogamie of polygamie zo zwart wit is
    gelukkig zijn jullie geen biologen.
    Doe eens lief!
    pi_83499620
    Ik vind het wel een enorm hypothetische vraagstelling. Zelf zou ik trouwens nog steeds kiezen voor monogamie omdat als ik bij haar aan m'n trekken kom, er gewoon geen andere vrouw nodig is.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:28:24 #18
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83502709
    Moeilijk, moeilijk.

Er is zoveel moois.. en daar mag je dan gewoon niet meer aan komen.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:31:48 #19
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83502875
    Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:35:24 #20
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_83503044
    Er zijn ook echt wel vrouwen te vinden die ook een open relatie willen...
    Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:38:51 #21
    283800 Suphomes
    Dat dit kan in Nederland
    pi_83503194
    Nee natuurlijk niet, zoals je al zegt heb je echter weinig te willen als je een relatie wil.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:44:55 #22
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83503470
    Dit onderwerp zit je wel hoog he?

Hier doorgaans monogaam. We kiezen elke dag voor elkaar, is makkelijker dan eeuwig iets beloven. Als er iets gebeurt is dat geen toestand, emotionele trouw is wel belangrijk. Geen gedraai, geen gelieg en geen stiekem gedoe.
    Tot nu toe nog niets gebeurt aan beide kanten, misschien omdat het minder spannend is als het mag
    pi_83504566
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef Oksel het volgende:
    Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
    Je kan toch ook kiezen voor een niet-monogame relatievorm? (open relatie, polygamie, etc.)
    pi_83509521
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:
    Mensen stemmen wel, maar reageren niet. Diepgeworteld maatschappelijk probleem, dat moge duidelijk zijn. De druk van de vrouw is groter dan verwacht blijkbaar..
    Ik heb net gestemd, en heb nee gestemd. Het is m.i. het dierlijk instinct in de man, dat hiervoor zorgt. Ik denk dat vrijwel iedere man dat heeft, maar bij de een wordt dat gevoel sterker onderdrukt dan bij dan de ander.
      woensdag 30 juni 2010 @ 22:14:25 #25
    308975 Strychnos
    Ignorance is bliss
    pi_83510776
    Als ik een keus zou hebben zou ik ervoor gaan, maar ik geloof dat dit niet alleen bij mij ligt .
    Diep van binnen denken alle mannen met hun pik en ik al helemaal!!!

Als je elke dag een broodje kaas eet wil je ook weleens een broodje ham toch?
    pi_83510879
    Als dat inhoudt dat vrouwen ook af en toe mogen doen, dan zullen de meeste mannen het niet willen.
    pi_83510915
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:18 schreef Oksel het volgende:
    Ik vraag me dit af.. of mannen de keuze voor monogamie maken omdat ze moeten, of omdat ze het echt zelf willen. Ik zou het wel weten. Elke dag biefstuk gaat ook vervelen na een tijdje. Maargoed, dat mag niet, want je kiest voor een relatie, voor elkaar, en dus mag het niet. Het is mij dus verboden, en als moderne man (geen Neanderthaler) heb ik me aan die keuze te houden! Anders had ik maar geen relatie moeten beginnen, bla bla bla.

Het is dus geen echte keuze, want een andere optie heb ik niet als ik wél die leuke vrouw/vriendin wil. En elk weekend een andere chick aanduwen is erg leuk, maar een leuke relatie is natuurlijk nog veel leuker.
    Genoeg vrouwen die wel een open relatie willen hoor.
    pi_83511017
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:34 schreef Tja..1986 het volgende:
    Een vriendin die daar niet jaloers over zou worden zou ik niet willen. Andersom zou ik dat ook zijn, en ik zou het gek vinden als zij dat niet zou zijn. Verder heb ik de behoefte ook nooit om buiten de deur te snoepen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zo vind ik het ook precies.
    pi_83515339
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 22:16 schreef -Strawberry- het volgende:
    Als dat inhoudt dat vrouwen ook af en toe mogen doen, dan zullen de meeste mannen het niet willen.
    Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.

Het mag dus best zolang ik het maar niet weet en er verder geen last van heb. Zolang het verder goed zit is dat veel belangrijker dan een paar keer seks met een vreemde.
    pi_83515722
    Mijn vriend zou, als hij kon kiezen, het liefst een open relatie hebben, maar ja, ik ben zelf vrouw en mag dus niet reageren in dit topic
    Arseen (As), atoomnummer 33
    pi_83515753
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 23:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.

Het mag dus best zolang ik het maar niet weet en er verder geen last van heb. Zolang het verder goed zit is dat veel belangrijker dan een paar keer seks met een vreemde.
    Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.
      donderdag 1 juli 2010 @ 06:47:07 #32
    101292 EviL_AleX
    Prince Charming
    pi_83520142
    Ik zie niet in waarom je monogaam zou MOETEN zijn. Echter denk ik wel dat dit voor de meeste mensen de meest werkbare vorm is binnen een relatie.
      donderdag 1 juli 2010 @ 08:37:19 #33
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83520949
    Omdat de meeste vrouwen er gewoon niet tegen kunnen als je niet monogaam bent. Ookal zeggen ze soms misschien van wel. En mijn vriendin is er daar 1 van. En ergens is dat wel fijn, zou het wat raar vinden als ze zou zeggen: "Ga maar lekker even buiten de deur neuken vanavond..", daar zou ik toch geen goed gevoel bij hebben.

Afspraak is overigens dat ik m'n bek moet houden als ik een slippertje maak. Dat is mijn probleem.. niet die van ons. Geeft alleen maar problemen. Niet dat ik dat ooit doe natuurlijk.
      donderdag 1 juli 2010 @ 08:38:31 #34
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83520966
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 23:48 schreef As_33 het volgende:
    Mijn vriend zou, als hij kon kiezen, het liefst een open relatie hebben, maar ja, ik ben zelf vrouw en mag dus niet reageren in dit topic
    Wat vind je er nou van dat je je vriend iets verbied wat hij graag zou willen? Vind je dat niet beetje asociaal? Hij verbiedt jou toch ook niet een reep chocola op te eten als je daar zin in hebt? Dat slippertje buiten de deur is voor de gemiddelde man niet meer dan die reep chocola voor jou..
      donderdag 1 juli 2010 @ 08:41:39 #35
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83521013
    50% van de mannen hier zou af en toe wel eens buiten de deur willen neuken maar mag het niet. Onderdrukking..!? Je wilt iets graag, maar het mag gewoon niet, vanwege de samenleving waar we in leven op dit moment. 1000 jaar geleden was het anders, en over 1000 jaar zal het weer anders zijn.

Waarschijnlijk ligt die 50% nogl hoger, omdat er altijd vrouwen zijn die hier tegen stemmen..
      donderdag 1 juli 2010 @ 08:53:06 #36
    101292 EviL_AleX
    Prince Charming
    pi_83521176
    Oksel, je hebt nu eenmaal voorwaarden. Jij kiest ervoor die te accepteren. Omdat verwerping van die voorwaarden minder seks én relaties als gevolg heeft. Als je er echt zo aan ergert dan zou je deze voorwaarden moeten verwerpen, en zélf alleen relaties aangaan met meiden die jouw voorwaarden onderschrijven.

Maar ik gok zo dat je sex-drive te compulsief is om die houding aan te nemen
      donderdag 1 juli 2010 @ 09:18:46 #37
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83521625
    Mwjah. Wat moet ik ervan zeggen..

Mijn vriendin weet wat voor boter ze in de kuip heeft..
    pi_83522135
    Trouwens....de OP suggereerdt een beetje dat mannen 'vreemdgaan' met andere mannen.

Een frikandel ipv een biefstuk?
    pi_83522174
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef Oksel het volgende:
    Dan heb je een verkeerde vriendin, simple as that. Er zijn ook vriendinnen die wel in zijn voor een open relatie.
      donderdag 1 juli 2010 @ 09:43:57 #40
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83522235
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 09:40 schreef -Strawberry- het volgende:
    Trouwens....de OP suggereerdt een beetje dat mannen 'vreemdgaan' met andere mannen.

Een frikandel ipv een biefstuk?
    Ik weet niet waar jij dat uit haalt?
      donderdag 1 juli 2010 @ 09:44:26 #41
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83522247
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan heb je een verkeerde vriendin, simple as that. Er zijn ook vriendinnen die wel in zijn voor een open relatie.
    Ja, maar die vriendinnen ken ik niet. Ik kom nooit vrouwen tegen die dat écht willen. Voor de rest van hun leven.
    pi_83522289
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:41 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en dat vind/vond je niet hypocriet?
    als de ander geen frikandellen mag eten, moet jij ook wel zo'n held zijn om het ook niet te doen, vind ik
    Omdat je samen een team bent en je eigen indentiteit opgeeft?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83522582
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 09:43 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij dat uit haalt?
    quote:
    Zou je dan op z'n tijd niet eens een lekker frikandelletje eten, in plaats van dat biefstukje elke dag?
    ja sorry, ik denk bij een frikandelletje dan aan een metafoor voor penis.
    pi_83523059
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.
    Klopt, maar het zou eventueel zelfs een positief effect kunnen hebben, bijvoorbeeld dat de seks spannender wordt nadat ze een keer vreemdgegaan is.

Ik geef erg weinig om principes. Als zij oprecht met mij een leven wil delen en niet mijn eer aantast door openlijk vreemd te gaan dan kan het me niet zoveel schelen als er een keer iets gebeurd. Niet teveel natuurlijk, want dan zou ik het merken, zou ik jaloers worden en de relatie kapot maken.
    pi_83523094
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Klopt, maar het zou eventueel zelfs een positief effect kunnen hebben, bijvoorbeeld dat de seks spannender wordt nadat ze een keer vreemdgegaan is.

Ik geef erg weinig om principes. Als zij oprecht met mij een leven wil delen en niet mijn eer aantast door openlijk vreemd te gaan dan kan het me niet zoveel schelen als er een keer iets gebeurd. Niet teveel natuurlijk, want dan zou ik het merken, zou ik jaloers worden en de relatie kapot maken.
    Ik zou me altijd afvragen of ze al vreemd zou zijn gegaan. Dan werkt toch niet...
    Of als ze een keer laat thuis komt: "Zal ze met een ander geneukt hebben en dat mij niet vertellen?"

donderdag 1 juli 2010 @ 10:16:27 #46
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83523204
    Wat een rare poll: Nee, als ik de keuzen had....

JE HEBT ALTIJD EEN KEUS!

Hoezo monogaam zijn omdat het moet. De ervaring leert immers dat er massa mensen vreemdgaan, dus dan ben je toch al niet monogaam. Een open relatie zou je gewoon moeten kunnen bespreken. En als de ander het niet wil en jij wel en je gaat vreemd, dan is de relatie sowieso al gedoemd te mislukken.
    Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
    Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
    pi_83523736
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou me altijd afvragen of ze al vreemd zou zijn gegaan. Dan werkt toch niet...
    Of als ze een keer laat thuis komt: "Zal ze met een ander geneukt hebben en dat mij niet vertellen?"

Relax en heb wat vertrouwen! Al is dat als man zijnde natuurlijk wel iets makkelijker.
    pi_83523746
    Ik heb er niks mee met zon open relatie. kan ik nog zo "modern" en vrij willen denken, het werkt niet voor mij en heb er dan ook echt geen behoefte aan.
    Wel vriendinnetje gehad die t graag wilde met alleen vrouwen, nou vooruit dan, daar kon ik mee leven.
    Maar als er dan toch eens afwisseling moet zijn na een tijd zijn er best andere dingen bespreekbaar, maar niet in de vorm van een open relatie.
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:36:48 #49
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83523835
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 09:44 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, maar die vriendinnen ken ik niet. Ik kom nooit vrouwen tegen die dat écht willen. Voor de rest van hun leven.

Je moet zoiets al bekend maken voor je een relatie hebt, dus in een van de eerste dates. Dat je niet gelooft in monogamie. Dan kun je samen meteen wat opbouwen op een eerlijke manier of je stopt er mee.Waarom zou je genoegen nemen met minder dan wat jij nodig hebt?
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:39:19 #50
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83523924
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een open relatie betekent eerlijk zijn, dat je voor- of achteraf weet dat iemand een leuke middag heeft gehad met iemand. En als je er op vertrouwd dat de ander daar eerlijk over is is het prima, dan hoef je ook niet te gissen naar wat een ander doet. Zodra je het stiekum gaat doen, ja, dan is het hek van de dam.
    pi_83524246
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

Een open relatie betekent eerlijk zijn, dat je voor- of achteraf weet dat iemand een leuke middag heeft gehad met iemand. En als je er op vertrouwd dat de ander daar eerlijk over is is het prima, dan hoef je ook niet te gissen naar wat een ander doet. Zodra je het stiekum gaat doen, ja, dan is het hek van de dam.
    Ja maar het ging dus niet om een open relatie:
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 23:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

pi_83524249
    ik ben dan wel vrouw maar lees hier toch wat dingen waar ik graag op wil reageren
    het valt me namelijk op dat er nog steeds mensen moeite hebben met het loslaten van het patroon waar ze in zitten of waar onze maatschappij in zit...

ik zag namelijk dit voorbij komen:
    Oh en om even te antwoorden, ik kies ook liever voor 1 vrouw waar je zoveel meer mee hebt dan alleen sex

die vrouw heb je dan ook, maar je hebt daarnaast allebei de ruimte om sex te hebben met een ander
    als je sex hebt met een ander wil dat niet zeggen dat je minder van de vrouw waar je een (open) relatie mee hebt houdt of niet meer dat ene speciale met haar deelt.

En ook zag ik iemand iets zeggen over liegen
    Het punt is dat je dus niet hoeft te liegen in een open relatie.
    Als ik zelf een open relatie aan zou gaan zou openheid juist wel een voorwaarde zijn. Je moet elkaar namelijk helemaal kunnen en durven vertrouwen.
    Je hoeft in pricipe toch alleen te liegen als je iets doet wat niet mag? Maar dat is dan niet zo dus zie ik niet waarom je zou liegen?

Niet dat ik nu iedereen richting een open relatie wil duwen hoor Ieder zijn ding.
    Alleen als je een puur hypothetische discussie wil voeren over wat er zou gebeuren als je sociale regels als je moet monogaan zijn los zou laten, dan moet je die regels natuurlijk ook gedurende de discussie wel even los laten
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_83524275
    quote:
    En ook zag ik iemand iets zeggen over liegen
    Het punt is dat je dus niet hoeft te liegen in een open relatie.
    Als ik zelf een open relatie aan zou gaan zou openheid juist wel een voorwaarde zijn. Je moet elkaar namelijk helemaal kunnen en durven vertrouwen.
    Je hoeft in pricipe toch alleen te liegen als je iets doet wat niet mag? Maar dat is dan niet zo dus zie ik niet waarom je zou liegen?
    Ik weet niet of je mijn berichtje bedoeld, maar dat ging dus niet om een open relatie.
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:53:57 #54
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83524424
    Maar dit topic gaat dus over niet monogaam zijn en vreemdgaan, en niet over niet monogaam zijn en een open relatie hebben?
      donderdag 1 juli 2010 @ 10:58:29 #55
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83524615
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:48 schreef rhubarbje het volgende:

als je sex hebt met een ander wil dat niet zeggen dat je minder van de vrouw waar je een (open) relatie mee hebt houdt of niet meer dat ene speciale met haar deelt.

Precies. Als een open relatie hoef je ook niet meer te liegen. Je kan tegen je partner zeggen dat je zin hebt eens lekker een middagje buiten de deur te neuken, daar komt verder geen emotie bij die ander aan te pas. Ik vind het erger als mijn vriendin achter mijn rug om aan iemand haar gevoelens uitstort en waar ik niks van weet. Dat ze zonder dat ik het weet met iemand ergens koffie gaat drinken om te vertellen wat haar dwarszit en ik dat achteraf ook niet te horen krijg. Dan is een middag of avond met iemand een leuke seksdate hebben toch echt minder schadelijk.

Uiteraard hebben mensen met open relaties ook afspraken, dingen als geen exen en niet elke dag een heel voetbal- of cheerleaderteam afwerken. Mensen die een goede open relatie hebben doen dan als aanvulling, niet als vervanging.
    pi_83524806
    Wat mij vooral verbaast is dat veel mensen net doen alsof mensen die graag een monogame relatie willen dit zich hebben laten opdringen door de maatschappij, of regels of weet ik veel wat.

Denken diegenen niet voor zichzelf na ofzo ? Kunnen die niet zelf een keuze maken voor een open of monogame relatie, zonder te kijken naar wat de norm is ?
    pi_83525059
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef Stefan het volgende:

[..]

Precies. Als een open relatie hoef je ook niet meer te liegen. Je kan tegen je partner zeggen dat je zin hebt eens lekker een middagje buiten de deur te neuken, daar komt verder geen emotie bij die ander aan te pas. Ik vind het erger als mijn vriendin achter mijn rug om aan iemand haar gevoelens uitstort en waar ik niks van weet. Dat ze zonder dat ik het weet met iemand ergens koffie gaat drinken om te vertellen wat haar dwarszit en ik dat achteraf ook niet te horen krijg. Dan is een middag of avond met iemand een leuke seksdate hebben toch echt minder schadelijk.

Uiteraard hebben mensen met open relaties ook afspraken, dingen als geen exen en niet elke dag een heel voetbal- of cheerleaderteam afwerken. Mensen die een goede open relatie hebben doen dan als aanvulling, niet als vervanging.
    Inderdaad!
    En elke open relatie is daardoor ook weer anders

Maar ik zou het idd heel erg vinden als mijn lief zijn problemen en angsten en wensen en dromen etc met een ander bespreekt
    Dat vind ik vreemdgaan... Dat je die speciale band die je met een geliefde hebt met een ander gaat delen
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:23:37 #58
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83525608
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:03 schreef PBateman1978 het volgende:
    Wat mij vooral verbaast is dat veel mensen net doen alsof mensen die graag een monogame relatie willen dit zich hebben laten opdringen door de maatschappij, of regels of weet ik veel wat.

Denken diegenen niet voor zichzelf na ofzo ? Kunnen die niet zelf een keuze maken voor een open of monogame relatie, zonder te kijken naar wat de norm is ?

De meeste mensen durven niet eens aan hun eigen partner te vertellen wat ze willen. Dan schamen ze zich. Omdat ze denken dat hun partner het raar vindt als je vertelt dat je fantaseert over geslagen worden tijdens seks, het met een ander te doen, met iemand van hetzelfde geslacht of vastgebonden wil worden en uitgewoond wordt in een swing.

Als je niet eens aan je partner durft te vertellen waar je hart sneller van gaat kloppen dan is er wel wat mis. En de volgende stap is dat je het buiten de deur gaat zoeken zonder te vertellen.

Op de eerste date met mijn vriendin hebben we het al gehad over van alles. Daarna werd het serieuzer en gingen we op zoek naar de mogelijkheden elkaars wensen te respecteren. Want dat is ook een probleem, mensen die denken dat een open relatie de oplossing is voor alle problemen. Nee, een open relatie is een aanvulling, geen invulling. Ook dingen als een open relatie moet je opbouwen. Maar het belangrijkste is: samen veel praten. Dat doen veel stellen sowieso al niet.
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:29:40 #59
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83525850
    Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar? Of gaan we er dan vanuit dat ten minste één van beiden in dat geval zijn/haar fantasieën over ruige seks krampachtig onderdrukt?
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_83525974
    quote:

Alle respect als het voor je werkt maar ik zou hier te prehistorisch voor zijn.

Liegen en elkaar soms emotioneel de ruimte laten (dus wel koffie drinken met die vriendin en haar hart daar luchten) schept ook vrijheid binnen een relatie. Het hoeft dus niet per se slecht te zijn mits je het met de goede intentie doet. Is het zo erg dat zij op reis iemand in een hotel tegenkwam en dat nooit vertelde, met de intentie dat ze mij daarmee niet kwetst omdat ze van me houdt. Dat is toch pure liefde!!
    pi_83526013
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
    Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar? Of gaan we er dan vanuit dat ten minste één van beiden in dat geval zijn/haar fantasieën over ruige seks krampachtig onderdrukt?
    Want ruige seks kan je niet hebben met je vriend/vriendin?
    Apart voorbeeld.
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:36:22 #62
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83526096
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Want ruige seks kan je niet hebben met je vriend/vriendin?
    Apart voorbeeld.
    Het gaat om de fantasieën. Vul zelf maar in over wat voor seks die dan zouden kunnen gaan.
    pi_83526144
    quote:
    Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar?
    Ja hoor.
    pi_83526172
    Dezelfde.

Dat maakt het toch een stuk specialer. En dat is tof.
    Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
    Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
    pi_83526190
    quote:
    Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
    pi_83526271
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef Techno het volgende:

[..]

ik ook niet?

alleen is het voor mij net zo goed in te denken dat je wel een open relatie zou willen
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    pi_83526288
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar ik gok dat er heel veel mensen zijn, die niet durven aangeven dat ze misschien andere wensen hebben dan hun partner. (zie reactie van Stefan een paar posts terug)

Jammer dat je dan, onder het mom 'het hoort nu eenmaal zo', je eigen wensen niet kunt najagen.
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_83526365
    quote:

[..]

Hmm, aparte mening heb je. Ik zou juist andersom hebben.

Maakt mij niet uit als m'n vriendin met iemand anders over gevoelens praat. Ik kan dat toch ook met m'n vrienden en vriendinnen? Dat vind ik geen vreemdgaan. Met sommige mensen kun je over sommige dingen nu eenmaal beter praten. Moet dat dan per se achteraf gerapporteert worden? Vind ik niet. Ja als er gevoelens bij komen kijken, dat is een ander verhaal.
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:43:36 #69
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83526377
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar ik gok dat er heel veel mensen zijn, die niet durven aangeven dat ze misschien andere wensen hebben dan hun partner. (zie reactie van Stefan een paar posts terug)

Jammer dat je dan, onder het mom 'het hoort nu eenmaal zo', je eigen wensen niet kunt najagen.
    Dat doe je dan toch helemaal zelf?
    pi_83526441
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
    alleen is het voor mij net zo goed in te denken dat je wel een open relatie zou willen
    quote:

Met bovenstaande reacties ben ik het uiteraard ook eens. Zoveel mensen zoveel wensen, niet waar?

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan open relaties, maar voor iemand anders kan dat inderdaad anders zijn.
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:45:36 #71
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83526453
    Ik denk dat veel mannen niet uit durven spreken tegen hun partner dat ze best een even lekker wat anders zouden willen. Gewoon, omdat het kan, omdat het spannend is, en omdat het zomer is en de korte rokjes weer voorbij komen ( ). Ik denk ook dat veel vrouwen boos, teleurgesteld zouden zijn als hun man ervoor uit zou komen dit te willen. Dit weet de man, en die houdt z'n bek dus, en kijkt nog maar een keer extra porno, of denk aan z'n buurmeisje terwijl hij z'n vrouw aanduwt.

Mijn vriendin weet wat er in mijn hoofd omgaat. Ze weet hoe ik er over denk, hoe ik ben. Daar praten we over. Ik weet ook dat ze het kan/wil accepteren dat ik buiten de deur zou eten. Ik zou haar pijn doen, haar gevoelens kwetsen, onze relatie kwetsen. Dat wil ik niet, dus doe ik het niet. Ik heb dat over voor mijn relatie, maar het is geen vrije keuze voor mij. Maar ze is het waard.
    pi_83526518
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat doe je dan toch helemaal zelf?

Ja, maar uit liefde voor je partner doe je dat dan maar niet. Terwijl je a: niet weet of je partner het écht niet wil of b: je jeezelf dan tekort doet en je partner jou ook, als jij haar verder geen kwaad doet.

Het is makkelijk gezegd dat je 'er dan zelf bij bent'.

Wij kennen het in onze relatie ook, maar we zien wel degelijk een verschil tussen lust en liefde.
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:47:54 #73
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83526531
    quote:

[..]

Dat dus. De maatschappij, de vrouw, accepteert dit niet, op dit moment.

Stel dat je een man van straat plukt, zet je in een kamer met een mooie, naakte vrouw. Hij mag haar "doen", zonder risico, zonder gevolgen, zonder uitkomst. Ik durf te beweren dat 50% van de mannen het zou doen.

Tijdje geleden op T.V., prachtige blonde vrouw spreekt mannen op straat aan of ze zin hebben om te neuken. Groot gedeelte (ook met vriendin), zegt gewoon "ja".
    pi_83526559
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Stel dat je een man van straat plukt, zet je in een kamer met een mooie, naakte vrouw. Hij mag haar "doen", zonder risico, zonder gevolgen, zonder uitkomst. Ik durf te beweren dat 50% van de mannen het zou doen.

Tijdje geleden op T.V., prachtige blonde vrouw spreekt mannen op straat aan of ze zin hebben om te neuken. Groot gedeelte (ook met vriendin), zegt gewoon "ja".
    Doe toch eens niet steeds alsof vrouwen allemaal monogaam willen zijn en willen dat hun vriend/man dit ook is....
    pi_83526560
    quote:

[..]

De man net zo min, hoor
    pi_83526615
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:43 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Hmm, aparte mening heb je. Ik zou juist andersom hebben.

Maakt mij niet uit als m'n vriendin met iemand anders over gevoelens praat. Ik kan dat toch ook met m'n vrienden en vriendinnen? Dat vind ik geen vreemdgaan. Met sommige mensen kun je over sommige dingen nu eenmaal beter praten. Moet dat dan per se achteraf gerapporteert worden? Vind ik niet. Ja als er gevoelens bij komen kijken, dat is een ander verhaal.
    ik praat ook met vrienden en vriendinnen over gevoel en meningen maar wel op een andere manier dan met mijn partner
    mijn partner weet alles van mij

je snapt toch wel wat er bedoeld word met een emotionele affaire? (anders kijk maar eens dokter phil )
    nou dat is wat ik heel erg zou vinden als mijn partner die een zou hebben
    daar kan ik denk ik moeiijker overheen komen dan over een sexuele affaire
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:50:45 #77
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83526632
    Oksel, het gaat er niet om dat DE vrouw dit niet zou accepteren. JOUW vrouw zou dit niet accepteren. En aan jouw keuze voor haar zit dan de beperking vast dat je het niet geoorloofd buiten de deur doet.
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:51:33 #78
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83526655
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Doe toch eens niet steeds alsof vrouwen allemaal monogaam willen zijn en willen dat hun vriend/man dit ook is....
    Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.
    pi_83526693
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:50 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik praat ook met vrienden en vriendinnen over gevoel en meningen maar wel op een andere manier dan met mijn partner
    mijn partner weet alles van mij

je snapt toch wel wat er bedoeld word met een emotionele affaire? (anders kijk maar eens dokter phil )
    nou dat is wat ik heel erg zou vinden als mijn partner die een zou hebben
    daar kan ik denk ik moeiijker overheen komen dan over een sexuele affaire
    Eerlijk gezegd kan ik me er niet veel bij voorstellen. Misschien inderdaad eens Dokter Phil kijken.

Sowieso heb ik nogal weinig verborgen en moeilijke gevoelens, dus dat kan er ook mee te maken hebben
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:52:59 #80
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83526709
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:50 schreef Lienekien het volgende:
    Oksel, het gaat er niet om dat DE vrouw dit niet zou accepteren. JOUW vrouw zou dit niet accepteren. En aan jouw keuze voor haar zit dan de beperking vast dat je het niet geoorloofd buiten de deur doet.
    En mijn ex niet. En de vriendinnen van mijn vriendin niet. En andere dames die ik niet accepteren dit niet. De maatschappij in zijn geheel accepteert dit niet.

En ik snap dat aan mijn (weloverwogen) keuze beperkingen vastzitten. En dat is het 100% waard. Maar het is geen keuze!
    pi_83526718
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:

[..]

Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.
    Waarom zou ik een uitspraak over percentages doen als ik dat niet weet ?

Maar het lijkt me vrij logisch dat er waarschijnlijk net zoveel open-relatie-aanhangers zijn bij de vrouwen als bij de mannen hoor.
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:54:20 #82
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83526779
    quote:

[..]

Waarom wil je het in percentages uitdrukken? Voel je je dan gesterkt, of zie je daarin een argument om DE VROUW er de schuld van te geven dat jij niet buiten de deur mag neuken?
      donderdag 1 juli 2010 @ 11:55:14 #83
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83526808
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:52 schreef Oksel het volgende:

[..]

En mijn ex niet. En de vriendinnen van mijn vriendin niet. En andere dames die ik niet accepteren dit niet. De maatschappij in zijn geheel accepteert dit niet.

En ik snap dat aan mijn (weloverwogen) keuze beperkingen vastzitten. En dat is het 100% waard. Maar het is geen keuze!
    I've got news for you. Aan elke keuze zitten beperkingen vast!
    pi_83526960
    quote:

[..]

Onzin natuurlijk. Veel mannen zijn ook heel bezitterig en snel jaloers. Die zullen het echt niet willen dat hun vrouw ook met andere mannen het bed kan delen. Zou wel hypocriet zijn als ze het enkel voor zichzelf zouden willen, maar niet hun vrouw.
    pi_83526962
    Ik denk dat mannen van nature niet monogaam zijn. Zou ook niet logisch zijn, aangezien evolutionair gezien je je zoveel mogelijk wilt voortplanten. Nu is de keuze of een relatie of veel verschillende vrouwen, dan kies ik voor een relatie, maar de combinatie zou idd wel erg mooi zijn.
    "Happiness is not getting more, but wanting less"
    pi_83527010
    quote:

[..]

Leuk veralgemeniseerd, maar wat is je punt nu eigenlijk?

Wil je de vrouwen in het algemeen de schuld geven van het feit dat je niet buiten de deur kan wippen? Als het al zo zou zijn wat je beweert, dan denk ik dat het voor een groot deel biologisch is en ze dus ook weinig keuze hebben om wel of niet jaloers te worden.

Neem dan geen relatie. Of zoek er dan een die dat wel okee vindt óf leg je gewoon neer bij het feit dat niet meer kan als je een relatie hebt.

Je zal concessies moeten doen in een relatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door rijsttafel op 01-07-2010 12:02:54 (conSessie :')) ]
    pi_83527364
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef ssebass het volgende:
    Ik denk dat mannen van nature niet monogaam zijn. Zou ook niet logisch zijn, aangezien evolutionair gezien je je zoveel mogelijk wilt voortplanten. Nu is de keuze of een relatie of veel verschillende vrouwen, dan kies ik voor een relatie, maar de combinatie zou idd wel erg mooi zijn.
    Instinctief gezien zou het van mannen ook dom zijn om hun vrouw te laten rondneuken. Ze konden vroeger nooit zeker weten of het kind echt van hen was in zo'n geval. Alleen de moeder weet het zeker.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:14:12 #88
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83527605
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom zou ik een uitspraak over percentages doen als ik dat niet weet ?

Maar het lijkt me vrij logisch dat er waarschijnlijk net zoveel open-relatie-aanhangers zijn bij de vrouwen als bij de mannen hoor.
    Ik denk van niet, simpel. Maargoed, daar gaat het nu niet om. Dat is het hele punt niet.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:14:40 #89
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83527627
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

I've got news for you. Aan elke keuze zitten beperkingen vast!
    Ik geloof niet dat dat nieuws voor mij is, als je wat beter zou lezen.
    pi_83527685
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Instinctief gezien zou het van mannen ook dom zijn om hun vrouw te laten rondneuken. Ze konden vroeger nooit zeker weten of het kind echt van hen was in zo'n geval. Alleen de moeder weet het zeker.
    Ja het geldt dus ook niet voor vrouwen, die zoeken juist veiligheid en een beschermde omgeving voor hun kinderen en zichzelf.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:17:11 #91
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83527737
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:00 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Leuk veralgemeniseerd, maar wat is je punt nu eigenlijk?
    Lijkt me duidelijk. Veel mannen worden gedwongen te kiezen voor monogamie, denk ik. En dat blijkt ook uit de poll.
    quote:
    Wil je de vrouwen in het algemeen de schuld geven van het feit dat je niet buiten de deur kan wippen? Als het al zo zou zijn wat je beweert, dan denk ik dat het voor een groot deel biologisch is en ze dus ook weinig keuze hebben om wel of niet jaloers te worden.
    Nee, de maatschappij. Vroegah kon het ook. En het is inderdaad biologisch bepaald, ook voor mannen om buiten de deur te willen neuken.
    quote:
    Neem dan geen relatie. Of zoek er dan een die dat wel okee vindt óf leg je gewoon neer bij het feit dat niet meer kan als je een relatie hebt.
    Ik wil een relatie. En ik heb er 1. En ik heb me erbij neergelegd, kaart het gewoon aan.
    quote:
    Je zal concessies moeten doen in een relatie.
    Joh!
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:18:10 #92
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83527785
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

Liegen en elkaar soms emotioneel de ruimte laten (dus wel koffie drinken met die vriendin en haar hart daar luchten) schept ook vrijheid binnen een relatie. Het

Ik zie niet hoe liegen ruimte schept in een relatie. Mijn ervaring is dat het alleen maar afstand schept. Op een gegeven moment moet je van alles onthouden en ga je je afsluiten om niets te verraden. Als je niet chantabel bent omdat je kunt zeggen dat je met die en die een leuke avond hebt gehad, is er ruimte om dit te bespreken.

Liegen in een relatie is ook dodelijk voor de relatie als de ander er achter komt.

Verder zeg ik niet dat mn vriendin niet over haar gevoelens zou mogen praten met een ander, ik zei dat ik het vervelend vind als ze dat doet en ik niet van die gevoelens weet of hoor.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:18:17 #93
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83527787
    De poll liegt trouwens niet. Minimaal 50% van de mannen zou liever geen monogame relatie hebben als ze de keus hebben. Komen er vaak niet eens vooruit, omdat er over praten al veel problemen op kan leveren.
    pi_83527796
    monogamie is een utopie.
    volgens mij meer als 50% van alle mensen op aarde is of gaat wel eens vreemd in z'n leven
    Nothing to see here, carry on
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:20:16 #95
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83527877
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:18 schreef RijstNatie het volgende:
    monogamie is een utopie.
    volgens mij meer als 50% van alle mensen op aarde is of gaat wel eens vreemd in z'n leven

Alleen durven mensen niet te zeggen dat ze niet monogaam willen zijn en dan gaan ze vreemd.
    pi_83527918
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef ssebass het volgende:
    Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:22:47 #97
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83527972
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.

Toch zit het nog steeds in de mens. Mannen willen hun zaad overal verspreiden, vrouwen zoeken een betrouwbare man maar als ze vruchtbaar zijn voelen ze zich aangetrokken tot stoere mannen met sterke genen,
    pi_83528105
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:17 schreef Oksel het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk. Veel mannen worden gedwongen te kiezen voor monogamie, denk ik. En dat blijkt ook uit de poll.
    [..]

Nee, de maatschappij. Vroegah kon het ook. En het is inderdaad biologisch bepaald, ook voor mannen om buiten de deur te willen neuken.
    [..]

Ik wil een relatie. En ik heb er 1. En ik heb me erbij neergelegd, kaart het gewoon aan.
    [..]

Joh!
    Nu snap ik je punt wat beter, maar je gaat er niet veel mee bereiken anders dan het proberen aan te tonen.

Overigens, monogame relatie =
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:26:30 #99
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83528125
    Maar toch sluiten we ons op in een relatie, omdat dat zo hoort. En erover praten is vaak al gevaarlijk.. want dan wordt moeder de vrouw boos/onzeker, etc.
    pi_83528132
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef Stefan het volgende:

[..]

Toch zit het nog steeds in de mens. Mannen willen hun zaad overal verspreiden, vrouwen zoeken een betrouwbare man maar als ze vruchtbaar zijn voelen ze zich aangetrokken tot stoere mannen met sterke genen,
    Spreek voor jezelf.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:28:02 #101
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83528183
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Nu snap ik je punt wat beter, maar je gaat er niet veel mee bereiken anders dan het proberen aan te tonen.

Overigens, monogame relatie =
    Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:28:06 #102
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83528187
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.

Het is genitisch zo bepaald.
    pi_83528201
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het is genitisch zo bepaald.
    Ik hoef mijn zaad echt niet overal te verspreiden hoor, dus schijnbaar heb ik andere genen dan jij.
    pi_83528228
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Al die mechanismen zitten er nog steeds.
    pi_83528338
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..
    Ah, vandaar.
    pi_83528380
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:16 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja het geldt dus ook niet voor vrouwen, die zoeken juist veiligheid en een beschermde omgeving voor hun kinderen en zichzelf.
    Gelukkig zijn wij zo ver ontwikkeld dat we niet leven volgens instincten. Wij kunnen tegen deze instincten in gaan en ik denk dat we die keuze ook om een bepaalde reden gemaakt hebben. Het lijkt me ook niet voor niets dat monogamie de norm is geworden. Daarom snap ik mensen ook nooit zo die zeggen dat de mens van nature polygaam is. Blijkbaar is dat namelijk toch niet gewenst, anders zou dat nu wel de norm zijn. Dus hoezo van nature? Of zal het geloof hier iets mee te maken hebben...
    pi_83528408
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef Stefan het volgende:
    Mannen willen hun zaad overal verspreiden
    'Slimme mannen gaan minder vreemd'
    pi_83528428
    quote:

[..]

Dan acht je FOK! dus representatief voor de gehele samenleving? Ik weet ook niet of de mannen die hier 'nee' stemmen daarbij ook denken aan het feit dat hun vrouw ook met anderen mag neuken.
    pi_83528461
    quote:
    Hoe slimmer, hoe minder afhankelijk van instincten en hoe verder verwijderd van de dieren. Evolutie, geweldig! En het is juist die intelligentie wat ons tot mens maakt. Dus is de mens dan niet eerder monogaam, ipv door dierlijke instincten gedreven polygaam?

Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben. De typische nerdjes dus...dan klopt het niet.
    pi_83528510
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
    Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben. De typische nerdjes dus...
    Dat zou trouwens nog een reden zijn voor mij om geen open relatie te beginnen. Dan ligt m'n vriendin 4 keer zo vaak met een ander te rampetampen dan ik.

pi_83528542
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:37 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dat zou trouwens nog een reden zijn voor mij om geen open relatie te beginnen. Dan ligt m'n vriendin 4 keer zo vaak met een ander te rampetampen dan ik.

Ja, wat heb je aan een open relatie als je niemand anders kan krijgen.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:40:13 #112
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83528582
    Of gaan minder intelligente mannen net zo vaak vreemd, maar zijn ze beter in het verbergen ervan..

Overigens val ik onder "intelligente mannen", en ging ik vreemd bij het leven in mijn vorige relatie.. Ik ging vreemd toen ik het voor het eerst sex had met mijn huidige vriendin (verloofde zelfs.. ). Ze weet hoe ik ben, hoe ik kan zijn, en wat voor type ik ben. Maar ik gedraag me tot nu toe keurig. Nouja, op die ene kleine keer na dan. Maar daar kon ik niets aan doen. Echt niet.
    pi_83528659
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, wat heb je aan een open relatie als je niemand anders kan krijgen.
    Dat ja. Dan is het alsnog een eenzijdige open relatie.

Je kan dan hoogstens nog opscheppen bij je vrienden dat je überhaupt een open relatie hebt, maar daar schiet je ook niet veel mee op.

Overigens denk ik dat mannen in een open relatie net zo snel jaloers worden als vrouwen. Tenminste, zou ik wel zijn.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:45:44 #114
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83528798
    Ik zou ook jaloers zijn.

Mijn vriendin heeft er overigens totaal geen behoefte aan op dit moment. Maar dat sluit niet uit dat ze dat in de toekomst misschien wel heeft.
    pi_83528802
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Oksel het volgende:
    Of gaan minder intelligente mannen net zo vaak vreemd, maar zijn ze beter in het verbergen ervan..
    quote:
    Overigens val ik onder "intelligente mannen", en ging ik vreemd bij het leven in mijn vorige relatie.. Ik ging vreemd toen ik het voor het eerst sex had met mijn huidige vriendin (verloofde zelfs.. ). Ze weet hoe ik ben, hoe ik kan zijn, en wat voor type ik ben. Maar ik gedraag me tot nu toe keurig. Nouja, op die ene kleine keer na dan. Maar daar kon ik niets aan doen. Echt niet.
    \\
    pi_83528875
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe slimmer, hoe minder afhankelijk van instincten en hoe verder verwijderd van de dieren. Evolutie, geweldig! En het is juist die intelligentie wat ons tot mens maakt. Dus is de mens dan niet eerder monogaam, ipv door dierlijke instincten gedreven polygaam?

Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben. De typische nerdjes dus...dan klopt het niet.
    Gok dat slimme vrouwen ook minder vaak vreemdgaan. Zal ook aan cultuur, opvoeding etc. liggen.

Ik denk niet dat je tegenstelling tussen dierlijke polygamie en intelligente monogamie klopt. Dieren zijn vaak ook monogaam en hebben een interessante psychologie, bijvoorbeeld deze apen:

http://www.greatapeproject.org/en-US/hospedes/List/9,sorocaba
    pi_83528960
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Oksel het volgende:
    Overigens val ik onder "intelligente mannen",
    Net als de rest van FOK.
    pi_83529131
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Gok dat slimme vrouwen ook minder vaak vreemdgaan. Zal ook aan cultuur, opvoeding etc. liggen.

Ik denk niet dat je tegenstelling tussen dierlijke polygamie en intelligente monogamie klopt. Dieren zijn vaak ook monogaam en hebben een interessante psychologie, bijvoorbeeld deze apen:

http://www.greatapeproject.org/en-US/hospedes/List/9,sorocaba
    Ah ja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
    Maar vind je monogamie dan ook niet vooral bij de wat slimmere dieren, zoals dus apen?
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:57:48 #119
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83529213
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

Maar vind je monogamie dan ook niet vooral bij de wat slimmere dieren, zoals dus apen?

Het ENIGE en ik herhaal het ENIGE dier dat monogaam is, is de pinguin.
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:58:19 #120
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83529228
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:37 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Het is niet zo dat mensen met een open relatie geen afspraken en regels hebben. Ze hebben juist regels waarin hun open relatie in alle eerlijkheid kan plaatsvinden.
    pi_83529273
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:57 schreef Stefan het volgende:

[..]

Niet waar.
    pi_83529523
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ah ja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
    Lijkt me wel, je moet iig genoeg benul hebben om te begrijpen wie wie is. Als je niet snapt dat degene waar je nu op klimt niet dezelfde is als die van vorige week is het natuurlijk onmogelijk om monogaam te zijn.

Misschien is het zo dat des te meer je de ander snapt, bewust bent van hem/haar, dat je meer monogaam bent.

[ Bericht 6% gewijzigd door AlexanderDeGrote op 01-07-2010 13:11:31 ]
    pi_83529627
    Bijenmannetjes zijn ook monogaam.
      donderdag 1 juli 2010 @ 13:12:22 #124
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83529802
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:49 schreef Techno het volgende:

[..]

Net als de rest van FOK.
    Inderdaad. Nee, maar als je een bepaalde functie bekleedt, en op een bepaald niveau met bepaalde cijfers afstudeert, mag je dat best over jezelf zeggen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Oksel op 01-07-2010 13:22:16 ]
      donderdag 1 juli 2010 @ 13:13:10 #125
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83529835
    quote:

[..]

En vele andere vogels.

Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.

Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
      donderdag 1 juli 2010 @ 13:14:04 #126
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83529872
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:05 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Misschien is het zo dat des te meer je de ander snapt, bewust bent van hem/haar, dat je meer monogaam bent.
    Niet dus. Dolfijnen hebben een bewustzijn, en zijn polygaam.
    pi_83530129
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:12 schreef Oksel het volgende:

[..]

Inderdaad. Nee, maar als je een bepaalde functie bekleed, en op een bepaald niveau met bepaalde cijfers afstudeert, mag je dat best over jezelf zeggen..
    pi_83530137
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:14 schreef Oksel het volgende:

[..]

Niet dus. Dolfijnen hebben een bewustzijn, en zijn polygaam.
    Erm, dolfijnen blijven bij hun partner tot de dood hoor.

edit : zie dat veel sites elkaar tegenspreken, de ene zegt polygaam, de ander monogaam.
      donderdag 1 juli 2010 @ 13:22:39 #129
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83530191
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Hehe. Te makkelijk.
      donderdag 1 juli 2010 @ 13:23:36 #130
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83530237
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Erm, dolfijnen blijven bij hun partner tot de dood hoor.

edit : zie dat veel sites elkaar tegenspreken, de ene zegt polygaam, de ander monogaam.
    Uit ervaring kan ik spreken dat...

pi_83530251
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Uit ervaring kan ik spreken dat...

Ja ? Jij hebt het al met meerdere dolfijnen gedaan ?
    pi_83530288
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:22 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hehe. Te makkelijk.
    En dan nog fout doen.
      donderdag 1 juli 2010 @ 13:42:17 #133
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83530920
    quote:

[..]

Dit kun je niet menen. Ik ga mijn persoonlijke normen echt niet aanpassen omdat er wat hitisige fok-mannetjes op een knopje in jouw poll hebben geklikt!
    pi_83531037
    quote:

[..]

Dat is het enige dier die niet kan overleven zonder monogamie, dat klopt.
    Ze hebben geen keus.

Wel een kutleven hebben die beesten trouwens, althans in march of the pinguins.
    pi_83531084
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:

[..]

En vele andere vogels.

Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.

Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
    Maar dieren hebben dan ook als enige doel in het leven de voortplanting, dus is het van belang om polygaam te zijn in de meeste gevallen. Bij ons is dit niet zo.
    pi_83531732
    Ach... Het is maar seks.

Seks was vroeger iets dat je enkel deed met de vrouw waarmee je getrouwd was. Dit was ons door het geloof zo aangeleerd om geslachtsziektes en dergelijke te voorkomen. Als je daar dan ook romantische verhalen omheen verzint stijgt seks naar een hoger niveau. Prachtig dat je zoiets alleen mag delen met de persoon waar je de rest van je leven samen mee zal zijn.

Tegenwoordig is het echter allemaal anders. De tijden van één serieuze relatie zijn al jaren gepasseerd en seks voor het huwelijk is enkel weggelegd voor de echte doorzetters.

Seks is dus een vrij bestaan gaan leven. Seks met Jan en alleman moet gewoon kunnen. Zolang je single bent tenminste. Toch wordt dit totaal anders als je een relatie hebt. Dan is het ineens exclusief. Dan stijgt seks ineens weer naar dat niveau van toen we nog zwaar gelovig waren. Het is veel meer dan dat seks was toen je nog single was.

Waarschijnlijk is het toch grotendeels zo gelopen door jaloezie. En ook door respect voor de partner natuurlijk. Al blijf ik van mening dat seks met je partner totaal anders is dan seks met een one-night-stand. Als ik de keuze zou hebben zou ik zelf geen volledig open relatie kunnen hebben, maar een relatie met een uitstapje zo nu en dan moet wat mij betreft gewoon kunnen. Al blijft monogamie wel lekker veilig.
    "In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
    pi_83531858
    Trouwens, ik denk dat deze pol in Nederland ook een heel ander beeld zal geven dan elders in de wereld.

Maar dat zijn ook mensen natuurlijk.
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:08:10 #138
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83531968
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar dieren hebben dan ook als enige doel in het leven de voortplanting, v

Neehoor, dieren zoeken ook veiligheid, warmte en liefde
    pi_83532513
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
    Trouwens, ik denk dat deze pol in Nederland ook een heel ander beeld zal geven dan elders in de wereld.

Ik durf wel te raden wat er in Suriname uit zal komen
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:24:58 #140
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83532585
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit kun je niet menen. Ik ga mijn persoonlijke normen echt niet aanpassen omdat er wat hitisige fok-mannetjes op een knopje in jouw poll hebben geklikt!
    Nee, maar jij bent altijd al een dwarse user geweest, dus dat verwachtte ik ook niet van je!
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:26:26 #141
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83532641
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Karammel het volgende:
    Ach... Het is maar seks.

Seks was vroeger iets dat je enkel deed met de vrouw waarmee je getrouwd was. Dit was ons door het geloof zo aangeleerd om geslachtsziektes en dergelijke te voorkomen. Als je daar dan ook romantische verhalen omheen verzint stijgt seks naar een hoger niveau. Prachtig dat je zoiets alleen mag delen met de persoon waar je de rest van je leven samen mee zal zijn.

Tegenwoordig is het echter allemaal anders. De tijden van één serieuze relatie zijn al jaren gepasseerd en seks voor het huwelijk is enkel weggelegd voor de echte doorzetters.

Seks is dus een vrij bestaan gaan leven. Seks met Jan en alleman moet gewoon kunnen. Zolang je single bent tenminste. Toch wordt dit totaal anders als je een relatie hebt. Dan is het ineens exclusief. Dan stijgt seks ineens weer naar dat niveau van toen we nog zwaar gelovig waren. Het is veel meer dan dat seks was toen je nog single was.

Waarschijnlijk is het toch grotendeels zo gelopen door jaloezie. En ook door respect voor de partner natuurlijk. Al blijf ik van mening dat seks met je partner totaal anders is dan seks met een one-night-stand. Als ik de keuze zou hebben zou ik zelf geen volledig open relatie kunnen hebben, maar een relatie met een uitstapje zo nu en dan moet wat mij betreft gewoon kunnen. Al blijft monogamie wel lekker veilig.
    Goed verwoord!

Mee eens. Een open relatie gaat mij te ver, dat lijkt me geen veilig, relaxed gevoel hebben.
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:27:28 #142
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83532677
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:

Er zullen landen zijn waar er wat anders uit komt ja.. dat is zeker. Zuid Amerikaanse landen zullen anders antwoorden dan Noord Amerikaanse landen.
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:28:11 #143
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83532694
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:24 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee, maar jij bent altijd al een dwarse user geweest, dus dat verwachtte ik ook niet van je!
    Dat noem je dwars?

Hoe zou je dan vrouwen typeren die zich door dit topic zouden laten 'bekeren' tot 'nou vooruit schat, je mag buiten de deur neuken want gezien het topic op fok is dat wat mannen het liefst willen'?
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:42:15 #144
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83533140
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:26 schreef Oksel het volgende:

Een open relatie gaat mij te ver, dat lijkt me geen veilig, relaxed gevoel hebben.

En een relatie waarbij iemand vreemdgaat en zn bek houdt wel?
    pi_83533271
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef Stefan het volgende:

[..]

En een relatie waarbij iemand vreemdgaat en zn bek houdt wel?
    Wat niet weet wat niet deert, of het nu terecht is of niet.
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:58:12 #146
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83533693
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef SSeth het volgende:

[..]

Dus je liegt liever tegen je partner, met als gevaar dat die er achter komt en je nooit meer vertrouwd, dan dat je samen afspreekt dat je binnen bepaalde kaders een open relatie hebt waar je openlijk over kunt praten met elkaar.

Ik ben van mening dat liegen en vreemdgaan veel schadelijker is dan met elkaars toestemming zo nu en dan lekker met een ander te rommelen voor de lust.

Als mijn vriendin me vanavond vertelt dat ze de afgelopen 2 maand 3x met een ander is geweest dan is de relatie wel op sterven na dood. Als ze me vertelt dat ze volgende week eens een keer een leuke middag gaat hebben met iemand dan is er niks aan de hand. Waarom? Omdat eerlijkheid alles is in een relatie.
    pi_83533742
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef SSeth het volgende:

[..]

Dan heb je wel een ijskonijn als vriend/vriendin, ik kan me zelf iig niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan, en dan mijn mond zou kunnen houden tegen mijn partner.
    pi_83533818
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:58 schreef Stefan het volgende:
    Waarom? Omdat eerlijkheid alles is in een relatie.
    QFT!
    pi_83533844
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dan heb je wel een ijskonijn als vriend/vriendin, ik kan me zelf iig niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan, en dan mijn mond zou kunnen houden tegen mijn partner.
    Waarom heb je dan de drang om het te vertellen???
    pi_83533861
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:02 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Waarom heb je dan de drang om het te vertellen???
    Iets met een geweten enzo.
    pi_83534225
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Iets met een geweten enzo.
    Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten. Of als ik me niet met de volle 100% in zou zetten voor haar. Seks met iemand anders hebben sluit dat niet uit, maar wel als je er iemand emotioneel mee belast. Dus liegen, of beter gewoon totaal niets zeggen, is in dit geval dus juist volgens mijn geweten. Misschien een beetje opportunistisch geweten, maar wel een geweten.

Niet dat ik expres vreemd zou gaan, dat ik het opzoek of dat het me telkens weer overkomt, maar soms gebeuren dat soort dingen gewoon. Knap als je er verstandig mee om kan gaan in een open relatie, maar voor anderen werken wat leugens net zo goed.
      donderdag 1 juli 2010 @ 15:17:21 #152
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83534342
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten.

Iemand anders neuken zonder dat je daar afspraken over hebt is een verkeerde oneerlijke intentie. Als je daar behoefte aan hebt, waarom stel je dan geen open relatie voor aan je partner. Omdat je bang bent dat zij het dan ook doet?
    pi_83534359
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:58 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dus je liegt liever tegen je partner, met als gevaar dat die er achter komt en je nooit meer vertrouwd, dan dat je samen afspreekt dat je binnen bepaalde kaders een open relatie hebt waar je openlijk over kunt praten met elkaar.

Ik ben van mening dat liegen en vreemdgaan veel schadelijker is dan met elkaars toestemming zo nu en dan lekker met een ander te rommelen voor de lust.

Als mijn vriendin me vanavond vertelt dat ze de afgelopen 2 maand 3x met een ander is geweest dan is de relatie wel op sterven na dood. Als ze me vertelt dat ze volgende week eens een keer een leuke middag gaat hebben met iemand dan is er niks aan de hand. Waarom? Omdat eerlijkheid alles is in een relatie.
    Hoho, ik geef geen oordeel! Het is slechts een objectieve vaststelling.
      donderdag 1 juli 2010 @ 15:19:01 #154
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83534389
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:18 schreef SSeth het volgende:

[..]

Hoho, ik geef geen oordeel! Het is slechts een objectieve vaststelling.

Mijn objectieve vaststelling is dat de meeste stellen niet durven te zeggen wat ze het liefst zouden willen.
    pi_83534614
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gelukkig zijn wij zo ver ontwikkeld dat we niet leven volgens instincten. Wij kunnen tegen deze instincten in gaan en ik denk dat we die keuze ook om een bepaalde reden gemaakt hebben. Het lijkt me ook niet voor niets dat monogamie de norm is geworden. Daarom snap ik mensen ook nooit zo die zeggen dat de mens van nature polygaam is. Blijkbaar is dat namelijk toch niet gewenst, anders zou dat nu wel de norm zijn. Dus hoezo van nature? Of zal het geloof hier iets mee te maken hebben...
    het ligt aan het type samenleving
    er zijn meer polygame samenlevingen dan monogame zo ver ik weet (en dan bedoel ik niet in aantal mensen maar samenlevingen als geheel)
    En wij zitten op het moment in een samenleving waarbij de heersende norm monogamie is (hoewel die volgens mij steeds meer aan het verschuiven is) en dat komt doordat het in onze samenleving juist lastig is om niet monogaam te zijn (ivm praktische dingen als huisvesting, verwantschapsregels maar ook waarden en normen, wetten en alle andere dingen die onze sameleving vormen)
    Alleen begint dat dus steeds meer te verschuiven. Er is geen absolute reden meer om het een of het ander te zijn (bijvoorbeeld bepaalde stammen in afrika is het lastig overleven met een vrouw (of een man die samenlevingen bestaan ook) dus neem je er meer.... het zelfde geld op een bepaalde manier voor onze samenleving) er zijn alleen nog gevoels redenen te noemen

en wat dat betreft voelt de een gewoon op een andere manier dan de ander dus daar komen we ook nooi tuit

(maar om dus te zeggen dat het allemaal met instincten te maken heeft en het goed is dat we die wel (of niet) onderdrukken gaat nergens over omdat het dus een nurture ding is en geen nature ding)
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    pi_83534696
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Karammel het volgende:
    Ach... Het is maar seks.

hier sluit ik me ontzettend bij aan
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    pi_83534918
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:17 schreef Stefan het volgende:

Iemand anders neuken zonder dat je daar afspraken over hebt is een verkeerde oneerlijke intentie. Als je daar behoefte aan hebt, waarom stel je dan geen open relatie voor aan je partner. Omdat je bang bent dat zij het dan ook doet?
    Nee, ik vind dat een relatie een leven delen is, dat is de intentie en niet seks hebben. Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.

Ik ben niet bang voor vreemdgaan van de ander, wel voor mijn gedrag als ik weet dat er andere mannen in het spel zijn. Als ik een sms zou krijgen van 'ik ga nu even met X neuken, btw haal ook een pak melk' dan zou ik geen leuke dag hebben. Best mogelijk dat ik rare dingen zou gaan doen of heel snel zou vervreemden. De relatie zou binnen no time kapot zijn.
    pi_83535028
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
    Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.
    Je kunt ook nee zeggen natuurlijk.
      donderdag 1 juli 2010 @ 15:37:03 #159
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83535142
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat een relatie een leven delen is, dat is de intentie en niet seks hebben. Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.

Een relatie is een leven delen ja, en daar hoort liegen niet bij. Dus als je beide af en toe zin hebt in een ander lichaam dan kun je daar afspraken over maken. Vreemdgaan is eenzijdig het vertrouwen beschamen.
    pi_83535405
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het ligt aan het type samenleving
    er zijn meer polygame samenlevingen dan monogame zo ver ik weet (en dan bedoel ik niet in aantal mensen maar samenlevingen als geheel)
    En wij zitten op het moment in een samenleving waarbij de heersende norm monogamie is (hoewel die volgens mij steeds meer aan het verschuiven is) en dat komt doordat het in onze samenleving juist lastig is om niet monogaam te zijn (ivm praktische dingen als huisvesting, verwantschapsregels maar ook waarden en normen, wetten en alle andere dingen die onze sameleving vormen)
    Alleen begint dat dus steeds meer te verschuiven. Er is geen absolute reden meer om het een of het ander te zijn (bijvoorbeeld bepaalde stammen in afrika is het lastig overleven met een vrouw (of een man die samenlevingen bestaan ook) dus neem je er meer.... het zelfde geld op een bepaalde manier voor onze samenleving) er zijn alleen nog gevoels redenen te noemen

en wat dat betreft voelt de een gewoon op een andere manier dan de ander dus daar komen we ook nooi tuit

(maar om dus te zeggen dat het allemaal met instincten te maken heeft en het goed is dat we die wel (of niet) onderdrukken gaat nergens over omdat het dus een nurture ding is en geen nature ding)
    Polygamie hangt bijna altijd samen met sociale en psychologische ongelijkheid. Een mannetje heeft macht binnen de gemeenschap en pikt de vrouwtjes in terwijl de armere mannen alleen blijven. Vaak zie je ook dat vrouwen hier zelf geen vrije keuze in hebben, maar dat de ouders haar aan de machtige man geven in ruil voor zijn gunsten.

Ik heb weleens een antropologisch onderzoekje gelezen en het bleek dat samenlevingen met een hogere waardering voor romantische liefde (een 'high love' score, hoe je dat ook meet) allemaal een hogere tolerantie voor de keuzes van vrouwen hadden. Dus geen straf op overspelig gedrag als stenigen, zuur in het gezicht en wat nog meer. De mannen hadden geen invloed, hun gedrag was altijd goed.

Heeft allemaal niks met nurture te maken, alles met macht.
      donderdag 1 juli 2010 @ 15:46:31 #161
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83535480
    Polygaam is toch meerdere relaties hebben?
    pi_83535588
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:44 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Polygamie hangt bijna altijd samen met sociale en psychologische ongelijkheid. Een mannetje heeft macht binnen de gemeenschap en pikt de vrouwtjes in terwijl de armere mannen alleen blijven. Vaak zie je ook dat vrouwen hier zelf geen vrije keuze in hebben, maar dat de ouders haar aan de machtige man geven in ruil voor zijn gunsten.

Ik heb weleens een antropologisch onderzoekje gelezen en het bleek dat samenlevingen met een hogere waardering voor romantische liefde (een 'high love' score, hoe je dat ook meet) allemaal een hogere tolerantie voor de keuzes van vrouwen hadden. Dus geen straf op overspelig gedrag als stenigen, zuur in het gezicht en wat nog meer. De mannen hadden geen invloed, hun gedrag was altijd goed.

Heeft allemaal niks met nurture te maken, alles met macht.
    ja en wat is macht en sociale ongelijkheid?
    nurture

en polygaam betekend meerdere relaties
    maar ik probeerde meer te illustreren dat het idd dus allemaal iets cultureel bepaalds is en niet een vaste waarde (monogamie) maar alleen ontstaan met een reden (zoals karamel of zoiets? ook al zei)
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    pi_83535738
    In principe is bijna iedereen serieel monogaam, tenzij je aan trio's e.d. doet...
    pi_83536086
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja en wat is macht en sociale ongelijkheid?
    nurture

en polygaam betekend meerdere relaties
    maar ik probeerde meer te illustreren dat het idd dus allemaal iets cultureel bepaalds is en niet een vaste waarde (monogamie) maar alleen ontstaan met een reden (zoals karamel of zoiets? ook al zei)
    Misschien begrijpen we nurture anders, maar volgens mij is het zoiets als opvoeding en de manier waarop je naar de wereld kijkt. Ik denk niet dat de opvoeding van mannen zonder vrouw (of andersom) in een polygame cultuur maakt dat ze dit normaal en ok vinden. De macht en het systeem zal ze er van weerhouden om er iets aan te doen, maar de nature van niet alleen willen zijn zal ook hier heel krachtig zijn.

Ik geloof trouwens niet dat het hier ook richting polygamie gaat, eerder zie ik dat mensen steeds meer op zichzelf gaan vanwege de economische druk van carriere en de kosten van kinderen.
    pi_83536159
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Misschien begrijpen we nurture anders, maar volgens mij is het zoiets als opvoeding en de manier waarop je naar de wereld kijkt. Ik denk niet dat de opvoeding van mannen zonder vrouw (of andersom) in een polygame cultuur maakt dat ze dit normaal en ok vinden. De macht en het systeem zal ze er van weerhouden om er iets aan te doen, maar de nature van niet alleen willen zijn zal ook hier heel krachtig zijn.

Ik geloof trouwens niet dat het hier ook richting polygamie gaat, eerder zie ik dat mensen steeds meer op zichzelf gaan vanwege de economische druk van carriere en de kosten van kinderen.
    nurture is aangeleerd gedrag... het aanleren van een bepaalde cultuur en al zijn waarden en normen
    machtsverdeling en man vrouw verhoudingen vallen daar uiteraard onder
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
      donderdag 1 juli 2010 @ 16:07:52 #166
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83536271
    Polygaam vind ik trouwens niks. Een relatie is emotioneel aan iemand verbonden zijn. Dan ben ik aan 1 persoon.
      donderdag 1 juli 2010 @ 16:23:09 #167
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83536855
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 14:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat noem je dwars?

Hoe zou je dan vrouwen typeren die zich door dit topic zouden laten 'bekeren' tot 'nou vooruit schat, je mag buiten de deur neuken want gezien het topic op fok is dat wat mannen het liefst willen'?

Wat een reactie..
      donderdag 1 juli 2010 @ 16:24:48 #168
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83536926
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Stefan het volgende:

[..]

Mijn objectieve vaststelling is dat de meeste stellen niet durven te zeggen wat ze het liefst zouden willen.
    Dat dus. Daar gaat dit topic over. En ik ben van mening dat in dit geval "het liefst willen" betekent dat de man wel eens wat anders wil af en toe.
      donderdag 1 juli 2010 @ 16:29:57 #169
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83537151
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 16:24 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat dus. Daar gaat dit topic over. En ik ben van mening dat in dit geval "het liefst willen" betekent dat de man wel eens wat anders wil af en toe.

Maar het bespreekbaar durven maken willen veel mannen dan weer niet. Ze willen niet eens dat als zij buiten de deur neuken dat hun vrouw dat ook doet.
    pi_83537259
    Uhm, nu heb ik ook een vrije keuze, ik voel me iig niet belemmerd.
    Ik kies voor monogamie, maar als ik uitgekeken ben op iemand dan kan ik nog wel eens iets te vroeg aan een ander beginnen
      donderdag 1 juli 2010 @ 16:41:03 #171
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_83537582
    Nutteloze topics altijd. De mensen die zeggen monogamie te prefereren worden simpelweg voor leugenaar uitgemaakt. Zo kun je net zo goed geen poll aanmaken natuurlijk.
    Dan kun je wel tig pagina's discussiëren, maar je bent helemaal niet benieuwd naar de waarheid of verhoudingen, maar naar bevestiging van je denkbeeld of goedkeuring van je neiging tot vreemdgaan.
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
    pi_83537720
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 16:07 schreef Stefan het volgende:
    Polygaam vind ik trouwens niks. Een relatie is emotioneel aan iemand verbonden zijn. Dan ben ik aan 1 persoon.
    Seks kan je daar los van zien natuurlijk.

Meerdere partners hebben lijkt me ook drie keer niks. Af en toe buiten de deur eten daarentegen lijkt me wel wat.
    "In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
      donderdag 1 juli 2010 @ 17:08:16 #173
    308975 Strychnos
    Ignorance is bliss
    pi_83538719
    What's the big deal zeg... Wat niet weet wat niet deert!
    En waarom vreemdgaan gelijk koppelen aan liegen? Je kan er toch ook voor kiezen om niet alles te vertellen aan je partner. Mocht het zo zijn dat hij/zij vragen heeft dan zeg je dat toch eerlijk

Voor de rest sluit ik mij wel aan bij wat Karammel zegt!
    pi_83538977
    Ik mis de keuze om samen met mijn vriendin een frikandelletje te eten
    In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
      donderdag 1 juli 2010 @ 17:21:24 #175
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83539182
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 17:08 schreef Strychnos het volgende:
    What's the big deal zeg... Wat niet weet wat niet deert!
    Het probleem is alleen dat het vaak (alsnog) uitkomt, en dan deert het behoorlijk lijkt me zo. En waarschijnlijk nog erger dan als je gewoon eerlijk was geweest.
      donderdag 1 juli 2010 @ 18:36:34 #176
    308975 Strychnos
    Ignorance is bliss
    pi_83540888
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 17:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat het vaak (alsnog) uitkomt, en dan deert het behoorlijk lijkt me zo. En waarschijnlijk nog erger dan als je gewoon eerlijk was geweest.
    Als iedereen doof, stom en blind doet is iedereen het na een tijdje vergeten..
    En stel het komt uit, tja dan kan dat problematisch zijn.

Maar goed het ging om het feit of je het zou doen als het zou mogen, en ik denk dat bijna iedere man daar geen nee op zou zeggen.
      donderdag 1 juli 2010 @ 19:50:22 #177
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83543328
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 18:36 schreef Strychnos het volgende:

[..]
    Maar goed het ging om het feit of je het zou doen als het zou mogen
    O dat klopt ja, ik was na die al die discussies alweer vergeten waar de OP precies over ging
      donderdag 1 juli 2010 @ 20:01:40 #178
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83543758
    Wel vreemd ergens, dat men zo arrogant is dat men denkt een ander te moeten 'bezitten' en alleenrecht te claimen. Waarom voelt niemand zich daar schuldig over?
    Hypothetisch :
    Je hebt een gezin, warmte, liefde, gezelligheid en men zorgt goed voor elkaar. Man piest buiten de pot, vrouw komt erachter, man geeft aan dat hij haar niet kwijt wil bla bla.
    Vrouw doet moeilijk, gezinsdrama, scheiding, kinderen veilige omgeving kwijt.

Voor wat? een piemel in een andere kut? Is dat nu echt zo vreselijk fundamenteel dat je bereid bent zulke gevolgen voor lief te nemen?
    Ik heb dat nooit begrepen. Dan is die veilige basis je blijkbaar niet veel waard.
    Ik wil niet zover gaan te beweren dat de mens niet gemaakt is om monogaam te zijn, want dat is primitieve onzin. We zijn monogaam omdat dat veilig is en beter werkt dan maar wat rondneuken. Sterker nog, het is van evolutionair belang om monogaam te zijn.
    Dat neemt niet weg dat we logscherwijs niet graag vastzitten aan 1 partner; maar ook graag rondsnoepen. Probleem is alleen dat ons is aangepraat dat we dat niet moeten accepteren. Waarom eigenlijk? Kan iemand mij uitleggen wat er zo belangrijk is aan seks dat we daarvoor bereid zijn om alles op te geven als deze niet exclusief is?
      donderdag 1 juli 2010 @ 20:10:36 #179
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83544088
    Voor de duidelijkheid: met de stelling dat het beter is om monogaam te zijn als mens, doel ik natuurlijk op monogamie als in een vaste partner hebben.
    Voor iemand denkt dat ik mezelf tegenspreek

Het is dus de bedoeling ook dat je een vaste partner hebt om je leven mee in te richten, zoals gezin e.d.
    Mijns inziens staat dat echter los van sexuele relaties daarnaast. Het 1 is je fundament, het ander een manier om je vrije tijd door te brengen en je vooral niet gevangen te voelen.
    Helaas is het ook niet goed voor de mens als we onnadenkend buitenechtelijke relaties onderhouden; denk aan ziektes e.d. Dat zou immers ook een directe bedreiging zijn voor ons kroost en gezin.
    Ik denk ook dat daar de oorspronkelijke maatschappelijke en bijbelse druk vandaan komt; dat je dus bij 1 partner moet blijven.
    Alleen leven we in 2010 en kun je ook daar verstandig mee omgaan.
    Ik denk dat het veel scheidingen en ellende scheelt als we wat minder gespannen met zulke zaken omgaan. Liefde is in mijn optiek ook iemand vrij laten en nemen zoals hij is, zonder oordeel. Ik kan me niet voorstellen van mijn levenspartner absolute exclusiviteit te eisen. Dat lijkt me ook geen gelukkig leven beschoren.
      donderdag 1 juli 2010 @ 20:11:33 #180
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83544123
    Het is geen kwestie van 'bezitten', het is een kwestie van een afspraak die je met elkaar maakt. En als iemand zo'n afspraak schendt, is dat best ernstig.
      donderdag 1 juli 2010 @ 22:53:43 #181
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83551725
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 20:11 schreef Lienekien het volgende:
    Het is geen kwestie van 'bezitten', het is een kwestie van een afspraak die je met elkaar maakt. En als iemand zo'n afspraak schendt, is dat best ernstig.
    Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?

Lijkt me vooral erg vermoeiend en vooral onnatuurlijk.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 00:19:50 #182
    295560 Elgyn
    kijk me nou
    pi_83555303
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 15:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten. Of als ik me niet met de volle 100% in zou zetten voor haar. Seks met iemand anders hebben sluit dat niet uit, maar wel als je er iemand emotioneel mee belast. Dus liegen, of beter gewoon totaal niets zeggen, is in dit geval dus juist volgens mijn geweten. Misschien een beetje opportunistisch geweten, maar wel een geweten.
    Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).
      vrijdag 2 juli 2010 @ 00:43:53 #183
    308975 Strychnos
    Ignorance is bliss
    pi_83556167
    Laf en achterbaks ja en nee... Die dingen gebeuren nou eenmaal. Mijn inziens zolang er geen liefde in het spel is wil ik het niet weten.
    Laat me in die waan, 1 keer kan gebeuren bij mij.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 06:08:44 #184
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83558491
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 22:53 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?

Lijkt me vooral erg vermoeiend en vooral onnatuurlijk.
    Niets van dat al. We staan er allebei op die manier in. Ik kijk er echt van op dat anderen daar zo wantrouwend tegenover staan.

Edit: ik zie trouwens nu pas dat je na je eerste reactie, die met het 'bezitten', nog een reactie hebt gegeven. Zo anders dan ik denk je er dus m.i. niet over, op één punt na, dan. Het lijkt mij echter ook wel vrij vermoeiend als er sprake zou zijn van een exclusiviteit die geëist wordt en die door de ander als heel beklemmend wordt ervaren. Maar net zo goed vraag je ook iets van de ander als je wel vindt seks te moeten kunnen hebben buiten je relatie om. Daar doe je je partner ook verdriet mee als die daar niet achter kan staan. Net zo goed 'eis' je dan iets van de ander, wat heel beklemmend kan zijn in de relatie. Moet er nou iemand flink inleveren op zichzelf? Ik denk eerlijk gezegd van niet. Als de uitgangspunten zo botsen, kun je volgens mij maar beter naar een ander op zoek gaan met wie het beter klikt..

[ Bericht 37% gewijzigd door Lienekien op 02-07-2010 06:24:10 ]
    pi_83559337
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 00:19 schreef Elgyn het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).
    Niet, want ik gun haar ook het recht op een 'slip-up'.

Ik heb het ook alleen over toevallig vreemdgaan, niet het zelf opzoeken als alternatief voor een relatie. Soms gebeuren dingen gewoon, zoals Strychnos zegt. Dat klinkt heel slap maar het is wel zo, ook voor vrouwen. Daarom vind ik ook niet dat het de intentie en oprechtheid om samen een leven te delen aantast.
    pi_83559975
    Ik krijg al een naar gevoel bij de gedachte dat mijn vriendin bij een ander het bed in zou duiken, dus nee ik zou het echt niet kunnen, ik zou trouwens ook een enorm schuld gevoel krijgen als ik een ander het bed in zou sleuren, zelfs al zou het een open relatie zijn.

Een extra vrouw erbij daarentegen zou ik weer niet erg vinden
      vrijdag 2 juli 2010 @ 09:04:23 #187
    278931 paintmeester
    RAMMING SPEED!
    pi_83560135
    Ik kan maar van een iemand echt houden

Ik zou niet gelukkig zijn in een open relatie.
    How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
    pi_83560296
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 20:01 schreef dalaiblama het volgende:
    Wel vreemd ergens, dat men zo arrogant is dat men denkt een ander te moeten 'bezitten' en alleenrecht te claimen. Waarom voelt niemand zich daar schuldig over?
    Hypothetisch :
    Je hebt een gezin, warmte, liefde, gezelligheid en men zorgt goed voor elkaar. Man piest buiten de pot, vrouw komt erachter, man geeft aan dat hij haar niet kwijt wil bla bla.
    Vrouw doet moeilijk, gezinsdrama, scheiding, kinderen veilige omgeving kwijt.
    Andersom is dat net zo goed zo hoor. Als vrouwen vreemd gaan.
    pi_83560341
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:

Ik ook niet. Vooral omdat ik niet de behoefte zou hebben met anderen het bed in te duiken.

Zo denk ik er althans nu over.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 09:26:05 #190
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83560559
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:

Mensen met een open relatie houden ook maar van 1 persoon meestal hoor
    pi_83560586
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 09:37:10 #192
    5428 crew  miss_sly
    pi_83560796
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:

[..]

En vele andere vogels.

He tzou niets met slim of niet slim te maken hebben, maar met een gen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Monogamie
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
      vrijdag 2 juli 2010 @ 09:39:17 #193
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83560830
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.

Joh

Durf jij met 100 procent zekerheid te zeggen trouwens dat jouw partner nooit vreemd is gegaan of zal gaan?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 09:39:48 #194
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83560836
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

absoluut, althans in mijn definitie.
    Ik hou van maar 1 persoon en 1 persoon alleen. Plezier maak ik met meer dan 1 persoon.
    En ook dat proces is voor veel mensen met een open relatie vrij exclusief hoor en gebeurt niet echt regelmatig ( denk eerder aan een paar keer in je leven ).
    Ik denk ook dat veel mensen denken dat mensen met een open relatie meteen swingers of parenclub bezoekers zijn en geloof mij maar dat dat dus niet zo is. Verre van zelfs.
    Wij doen bijvoorbeeld ook niet aan trio's ofzo omdat dat weer niet past bij de manier waarop we met elkaar om willen gaan en in onze optiek alleen maar pijn veroorzaakt.

Zie het meer als een ( hopelijk ) levenslang verbond waarbij het niet meteen het einde van de wereld is als je je lusten eens op een ander botviert.
    Afspraken zijn ook duidelijk: altijd veilig, altijd eerlijk zijn.
    Wij bespreken ook geen details ofzo; meer als in "heb je het leuk gehad? "

Alles draait gewoon om respectvol met elkaar en elkaars noden en behoeften omgaan. En ook jaloezie kan daar best bij horen. Ik zou het vreemder vinden als dat niet zo was.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 09:43:56 #195
    5428 crew  miss_sly
    pi_83560893
    Ik zou het trouwens nog eerlijker en duidelijker vinden als de poll toch iets anders zou zijn, namelijk de optie dat niet voor monogamie gekozen wordt splitsen in twee opties: "ja, ik zou rondneuken en zij mag dat ook" en "ja, ik mag rondneuken, maar zij niet".

Ik denk dat dan zal blijken dat ook veel mannen niet willen dat hun partner buiten de deur neukt en dat het niet DE VROUW of DE MAATSCHAPPIJ is die monogamie eist, maar dat mannen ook zo hun eisen hebben binnen een relatie.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 09:49:16 #196
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83561019
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:43 schreef miss_sly het volgende:
    Ik zou het trouwens nog eerlijker en duidelijker vinden als de poll toch iets anders zou zijn, namelijk de optie dat niet voor monogamie gekozen wordt splitsen in twee opties: "ja, ik zou rondneuken en zij mag dat ook" en "ja, ik mag rondneuken, maar zij niet".

Ik denk dat dan zal blijken dat ook veel mannen niet willen dat hun partner buiten de deur neukt en dat het niet DE VROUW of DE MAATSCHAPPIJ is die monogamie eist, maar dat mannen ook zo hun eisen hebben binnen een relatie.
    Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?
    Gevoelens zijn vrij universeel en niet typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik denk dat mannen net zo veel moeite hebben met vreemdgaan als vrouwen.
    Ook niet zo vreemd, want vreemdgaan staat voor bedrog in de letterlijke zin. Vaak is de seks niet zozeer het probleem, maar wel de leugens, het stiekeme gedoe en de breuk in vertrouwen.
    Daar heeft iedereen moeite mee, ongeacht geslacht.
    Volgens mij was ook al onderzocht dat vreemdgaan niet perse iets mannelijks is, sterker nog....vrouwen zijn beter in het verbergen

Ik zou vreemdgaan ook vreselijk vinden. In een ( open) relatie hoort dat niet thuis, want het is altijd kwetsend als blijkt dat je partner zich zo heeft afgesloten van je dat zij/hij niet eens de moeite neemt om je zoiets wezenlijks als sexuele gevoelens/drift/lust met je te delen. Als je daar al niet eerlijk over kan zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet echt integer.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 09:52:15 #197
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83561099
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef dalaiblama het volgende:

Alles draait gewoon om respectvol met elkaar en elkaars noden en behoeften omgaan. En ook jaloezie kan daar best bij horen. Ik zou het vreemder vinden als dat niet zo was.

Inderdaad. Open relaties komen in veel vormen, maar het sleutelwoord is daar altijd recpect. Je spreekt grenzen af, zoals hoevaak, met wie, wanneer. Daardoor heb je samen ook overzicht over wat de ander doet. je hoeft niet te raden wat iemand doet, diegene zegt het zelf wel. En als de ander een leuke middag of avond heeft gehad, dan kun je daar blij voor zijn voor hem of haar. Verder durf ik te stellen dat stellen met een OR veiligere seks hebben dan mensen zonder OR en die vreemdgaan. In een OR bereid je je altijd voor dat er wat kan gebeuren. Wie vreemdgaat en in the heat of the moment niks bij zich hebben, zullen dat dan ook onveilig doen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:00:12 #198
    278931 paintmeester
    RAMMING SPEED!
    pi_83561298
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

Joh

Durf jij met 100 procent zekerheid te zeggen trouwens dat jouw partner nooit vreemd is gegaan of zal gaan?
    Dat heeft er toch geen reet mee te maken. Denk dat het een kwestie van vertrouwen is. Als ik er achter kom dat mijn vriendin vreemd is gegaan (ongeacht de situatie) terwijl we een relatie hebben kan ze vertrekken . Dan is het vertrouwen namelijk weg.
    How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:05:30 #199
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561444
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 08:57 schreef LangBlaadje het volgende:
    Een extra vrouw erbij daarentegen zou ik weer niet erg vinden
    Dat dus. Geen enkele man zegt "nee" tegen een andere vrouw erbij, op wat voor manier dan ook. Mits met toestemming, natuurlijk.

Er is dus blijkbaar altijd ergens een wil, een lust, aanwezig. Ook bij de vriend van Lienekien, ongetwijfeld.

Je kan je dus afvragen in hoeverre je dus als man écht 100% achter monogamie staat. Want als het een triootje is, wil de man maar wat graag.. als hij 100% achter monogamie zou staan, zou hij dat afwijzen. Dat doet geen enkele vent.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 10:09:03 #200
    5428 crew  miss_sly
    pi_83561549
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:49 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?
    Gevoelens zijn vrij universeel en niet typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik denk dat mannen net zo veel moeite hebben met vreemdgaan als vrouwen.
    Ook niet zo vreemd, want vreemdgaan staat voor bedrog in de letterlijke zin. Vaak is de seks niet zozeer het probleem, maar wel de leugens, het stiekeme gedoe en de breuk in vertrouwen.
    Daar heeft iedereen moeite mee, ongeacht geslacht.
    Volgens mij was ook al onderzocht dat vreemdgaan niet perse iets mannelijks is, sterker nog....vrouwen zijn beter in het verbergen
    Dan lees je neit goed, want ik zeg dus juist "ook mannen" dus net zo goed als vrouwen.
    TS doet alsof het aan vrouwen of de maatschappij ligt, maar ik denk dat veel mannen ook niet willen dat hun vrouw met een ander neukt, en dus alleen al daarom niet een open relatie zouden willen. Het is erg eenzijdig van TS om het op de vrouwen te schuiven, imo.
    quote:
    Ik zou vreemdgaan ook vreselijk vinden. In een ( open) relatie hoort dat niet thuis, want het is altijd kwetsend als blijkt dat je partner zich zo heeft afgesloten van je dat zij/hij niet eens de moeite neemt om je zoiets wezenlijks als sexuele gevoelens/drift/lust met je te delen. Als je daar al niet eerlijk over kan zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet echt integer.
    Vreemdgaan hoor je neit te doen, imo. Een open relatie is iets heel anders, en dus niet vergelijkbaar. Ik zou zelf niet voor een open relatie kiezen, en mijn vriend gelukkig ook niet. Dat houdt niet in dat ik het een verkeerde relatievorm vind; integendeel, ik vind het heel bijzonder als je op die manier van elkaar kunt houden en elkaar die vrijheid kunt geven. Ik weet dat ik daar niet toe in staat ben.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:10:29 #201
    25678 PBateman1978
    Glow Sticks!
    pi_83561583
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat dus. Geen enkele man zegt "nee" tegen een andere vrouw erbij, op wat voor manier dan ook. Mits met toestemming, natuurlijk.

Er is dus blijkbaar altijd ergens een wil, een lust, aanwezig. Ook bij de vriend van Lienekien, ongetwijfeld.

Je kan je dus afvragen in hoeverre je dus als man écht 100% achter monogamie staat. Want als het een triootje is, wil de man maar wat graag.. als hij 100% achter monogamie zou staan, zou hij dat afwijzen. Dat doet geen enkele vent.
    Al die aannames altijd van je, geloof me, er zijn ook genoeg mannen die nee zullen zeggen tegen een andere vrouw erbij.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:10:50 #202
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83561598
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:09 schreef miss_sly het volgende:

Vreemdgaan hoor je neit te doen, imo. Een open relatie is iets heel anders,

In een open relatie kun je OOK vreemdgaan, namelijk als je je niet aan de afspraken houdt.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:10:56 #203
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561603
    Mijn vriendin vraagt zich nog steeds af of ze (áls ik iets zou doen) haar ogen ervoor moet sluiten, en het niet wil weten, of dat ik er open en eerlijk over moet zijn.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:11:35 #204
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561626
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Al die aannames altijd van je, geloof me, er zijn ook genoeg mannen die nee zullen zeggen tegen een andere vrouw erbij.
    Ja, en er zijn ook mensen die de holocaust ontkennen.

Een uitzondering vestigt de regel niet, beste Patrick.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 10:13:03 #205
    5428 crew  miss_sly
    pi_83561665
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:10 schreef Stefan het volgende:

[..]

In een open relatie kun je OOK vreemdgaan, namelijk als je je niet aan de afspraken houdt.
    Ik snap je reactie niet, want volgens mij zeg ik helemaal neit dat het niet zo is, ofzo
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:15:13 #206
    25678 PBateman1978
    Glow Sticks!
    pi_83561736
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:11 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, en er zijn ook mensen die de holocaust ontkennen.

Een uitzondering vestigt de regel niet, beste Patrick.
    Ik denk dat je verbaast zult zijn over hoeveel uitzonderingen er zullen zijn, maar goed, we hebben beiden geen enkele feitelijke aantallen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:15:53 #207
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83561753
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap je reactie niet, want volgens mij zeg ik helemaal neit dat het niet zo is, ofzo

Mensen met een open relatie SPREKEN AF wat je met een ander mag doen. Stel ik spreek af: we mogen met iemand 1x wat doen en dan niet meer, en geen exen en niet iemand uit de vriendenkring. En ik duik met een ex in bed en vertel het niet. Dan is dat op hetzelfde nivo vreemdgaan als dat jij met iemand naar bed gaat.

In een OR spreek je af wat wel en niet kan. Daar zit dan in dat je best eens een leuke middag voor de lust mag hebben met iemand, maar het is niet ongebreideld rondneuken met een hockeyteam bijvoorbeeld.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:16:29 #208
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561769
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:15 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik denk dat je verbaast zult zijn over hoeveel uitzonderingen er zullen zijn, maar goed, we hebben beiden geen enkele feitelijke aantallen.
    Dat is zo. Maar ik durf wel een poll te openen.. Alhoewel Fok! natuurlijk niet het perfecte aftreksel van de maatschappij is. Ik zeg dat zeker 50%, maar eerder 70-80% geen nee zou zeggen tegen een trio.

Ik google even.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 10:17:15 #209
    5428 crew  miss_sly
    pi_83561797
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:10 schreef Oksel het volgende:
    Mijn vriendin vraagt zich nog steeds af of ze (áls ik iets zou doen) haar ogen ervoor moet sluiten, en het niet wil weten, of dat ik er open en eerlijk over moet zijn.
    Maar zou jouw vriendin ook buiten de deur mogen neuken? Zou je echt een open relatie willen, of wil je dat dat voorrecht alleen voor jou zou moeten zijn?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:18:04 #210
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83561818
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:16 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar ik durf wel een poll te openen.. Alhoewel Fok! natuurlijk niet het perfecte aftreksel van de maatschappij is. Ik zeg dat zeker 50%, maar eerder 70-80% geen nee zou zeggen tegen een trio.

Maar als je een pol opent of de man een trio wil met een andere man erbij, dus MVM, dan willen een heleboel mannen dat ineens weer niet.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:18:08 #211
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561820
    quote:
    Voor maar liefst 63 procent van de mannen is een trio dé ultieme droom.
    Bron

Dan is er nog 37% over, die het misschien wel zouden willen, maar voor wie het geen ultieme droom is.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:18:42 #212
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561838
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:18 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar als je een pol opent of de man een trio wil met een andere man erbij, dus MVM, dan willen een heleboel mannen dat ineens weer niet.
    Ook dat valt wel mee:

POLL - Ben jij in voor een trio? - POLL
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 10:19:18 #213
    5428 crew  miss_sly
    pi_83561852
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:15 schreef Stefan het volgende:

[..]

Mensen met een open relatie SPREKEN AF wat je met een ander mag doen. Stel ik spreek af: we mogen met iemand 1x wat doen en dan niet meer, en geen exen en niet iemand uit de vriendenkring. En ik duik met een ex in bed en vertel het niet. Dan is dat op hetzelfde nivo vreemdgaan als dat jij met iemand naar bed gaat.

In een OR spreek je af wat wel en niet kan. Daar zit dan in dat je best eens een leuke middag voor de lust mag hebben met iemand, maar het is niet ongebreideld rondneuken met een hockeyteam bijvoorbeeld.
    Dat zeg ik toch ook niet
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:20:16 #214
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561877
    Ik heb verschillende keren een trio gehad, 1 keer met een man erbij. Betekent niet dat ik die man ook aanraakte trouwens.

Goed, we dwalen af. Veel mannen in een relatie willen wel een trio, dus er is een behoefte naar af en toe wat anders, dus kiezen maar weinig mannen voor een monogaam bestaan waar ze echt achter staan.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:20:26 #215
    25678 PBateman1978
    Glow Sticks!
    pi_83561883
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:18 schreef Oksel het volgende:

[..]

Bron

Dan is er nog 37% over, die het misschien wel zouden willen, maar voor wie het geen ultieme droom is.
    37%, dat noem ik iig geen uitzonderingen meer.

En die Fok poll, tsjaaaaaaa.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:21:02 #216
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561905
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar zou jouw vriendin ook buiten de deur mogen neuken? Zou je echt een open relatie willen, of wil je dat dat voorrecht alleen voor jou zou moeten zijn?
    Als ze dat heel graag wilt, wie ben ik dan om dat haar te verbieden? Ik "own" haar niet..?!
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:21:45 #217
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83561926
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

37%, dat noem ik iig geen uitzonderingen meer.

En die Fok poll, tsjaaaaaaa.
    Beter lezen. 37% voor wie het NIET DE ULTIEME DROOM IS. Dat betekend dat er van die 37% nog een percentage is die het wel zou willen, maar voor wie het niet de ultieme fantasie is.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:27:53 #218
    25678 PBateman1978
    Glow Sticks!
    pi_83562100
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:21 schreef Oksel het volgende:

[..]

Beter lezen. 37% voor wie het NIET DE ULTIEME DROOM IS. Dat betekend dat er van die 37% nog een percentage is die het wel zou willen, maar voor wie het niet de ultieme fantasie is.
    En hoeveel van die 63% voor wie het de ultieme droom is, zegt toch ‘’nee’’ als het daadwerkelijk zou kunnen ?

Loze discussie aan het worden dit.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:31:07 #219
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83562209
    In de bron van Oksel lees ik: Uit de enquête blijkt namelijk dat dit (vertrouwen) zelfs belangrijker gevonden wordt dan seks.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:32:22 #220
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83562248
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:27 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En hoeveel van die 63% voor wie het de ultieme droom is, zegt toch ‘’nee’’ als het daadwerkelijk zou kunnen ?

Loze discussie aan het worden dit.
    Inderdaad. Die polls zouden dus ipv twee opties, erg veel opties moeten bevatten om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:33:35 #221
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83562284
    Lienekien; vraag jij vanavond eens aan je vriend/partner of hij geen zin heeft in een trio met dat lekkere buurmeisje van 13b. Kijken hoe monogaam hij echt is. En in hoeverre hij het dus echt, echt wil.

En Patrick; ja.. maargoed, we weten beiden dat een aanzienlijk deel van de mannen geen nee zou zeggen.
    pi_83562296
    Wij doen het ook wel eens met anderen maar niet onafhankelijk van elkaar. Soms gezellig naar de parenclub. Wij vermaken ons wel. Al 6,5 jaar. Ik heb ook totaal geen behoefte om mijn vriendin te bedonderen, omdat ze mij eigenlijk alles geeft wat ik wil. En zij krijgt op dat gebied eigenlijk ook alles wat ze wilt.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:35:41 #223
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83562341
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
    Lienekien; vraag jij vanavond eens aan je vriend/partner of hij geen zin heeft in een trio met dat lekkere buurmeisje van 13b. Kijken hoe monogaam hij echt is. En in hoeverre hij het dus echt, echt wil.

En Patrick; ja.. maargoed, we weten beiden dat een aanzienlijk deel van de mannen geen nee zou zeggen.
    Wat heeft dat voor zin, Oksel? Waarom wil je met alle geweld aantonen dat een meerderheid of eigenlijk alle mannen er zo tegenaan kijken als jij?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:38:22 #224
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83562437
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:

Het is een beetje jammer van de discussie dat je niet gelooft dat er ook gewoon mannen zijn die niet op een trio, of seks buiten de deur met een andere vrouw zitten te wachten als hen dat niet 'verboden' wordt.
    Het zou leuker zijn als alle aannames even achterwege worden gelaten, en je fatsoenlijk in discussie gaat met de mensen die anders dan jou denken. En dan bedoel ik niet steeds zeggen "je liegt want eigenlijk wil je het wel", maar meer een "waarom zou je het niet doen" o.i.d..

Probeer het eens
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:40:53 #225
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83562509
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor zin, Oksel? Waarom wil je met alle geweld aantonen dat een meerderheid of eigenlijk alle mannen er zo tegenaan kijken als jij?
    Omdat het iets in wat niet wordt geaccepteerd in deze maatschappij. Omdat veel mannen niet open en eerlijk erover durven / kunnen zijn bij hun partner.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 10:43:38 #226
    5428 crew  miss_sly
    pi_83562595
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:40 schreef Oksel het volgende:

[..]

Omdat het iets in wat niet wordt geaccepteerd in deze maatschappij. Omdat veel mannen niet open en eerlijk erover durven / kunnen zijn bij hun partner.
    Het willen is niet per se niet geaccepteerd, volgens mij. Het handelen is waar veel mensen een grens trekken, beide kanten op overigens. Mijn vriend zou ook niet willen dat ik het buiten de deur zou doen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:43:46 #227
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83562600
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het is een beetje jammer van de discussie dat je niet gelooft dat er ook gewoon mannen zijn die niet op een trio, of seks buiten de deur met een andere vrouw zitten te wachten als hen dat niet 'verboden' wordt.
    Het zou leuker zijn als alle aannames even achterwege worden gelaten, en je fatsoenlijk in discussie gaat met de mensen die anders dan jou denken. En dan bedoel ik niet steeds zeggen "je liegt want eigenlijk wil je het wel", maar meer een "waarom zou je het niet doen" o.i.d..

Probeer het eens
    Natuurlijk zijn die er. Maar minder dan veel mensen denk of beweren. Denk ik. En dat wordt ook aangetoond met de poll op pagina 1. Dat willen mensen Lienekien (oid) niet inzien, denk ik?

Je laatste zin is overigens natuurlijk nogal.. kinderachtig. Alsof je tegen een klein kind praat.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:45:57 #228
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83562656
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het willen is niet per se niet geaccepteerd, volgens mij. Het handelen is waar veel mensen een grens trekken, beide kanten op overigens. Mijn vriend zou ook niet willen dat ik het buiten de deur zou doen.
    Ik denk dat de grens al wordt getrokken bij een acceptatie, en er überhaupt niet eens aan handelen wordt gedacht.

Ik neuk ook niet buiten de deur, en ik wil het ook niet. Niet omdat ik het zelf niet wil, maar omdat ik mijn vriendin er pijn mee zou doen. Dat is de enige reden. Dat is mijn punt. Ik denk dat veel mannen het eigenlijk wel zouden WILLEN, maar het niet WILLEN vanwege het pijn doen van gevoelens van hun partner. Dat probeer ik boven water te krijgen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:47:58 #229
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83562723
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:43 schreef Oksel het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die er. Maar minder dan veel mensen denk of beweren. Denk ik. En dat wordt ook aangetoond met de poll op pagina 1. Dat willen mensen Lienekien (oid) niet inzien, denk ik?

Je laatste zin is overigens natuurlijk nogal.. kinderachtig. Alsof je tegen een klein kind praat.
    Wat jij niet wilt zien is dat jij niet voor alle mannen spreekt en dat die poll van jou natuurlijk een leuk grapje is maar verder weinig toevoegt.

Wat jij van mij verwacht is dat ik jouw uitspraken en die poll op mezelf en mijn vriend ga betrekken. En dat is onzin, natuurlijk.

Als ik omgekeerd mijn kijk op de dingen aan jou heb opgedrongen, mag je me dat aanwijzen, want dat is nooit mijn bedoeling geweest.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:50:38 #230
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_83562812
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik voel een "no true scotsman" aankomen...

De aannames die in deze topics foutief worden gedaan zijn altijd tweeledig.
    1. Ik voel het zodanig dus zal iedereen het wel zo voelen. Zeggen ze van niet dan zijn ze nog niet zo 'bevrijd' of liegen ze.
    2. Primaire gevoelens zoals lust zijn de enige 'echte' gevoelens, ons hogere brein is slechts geconditioneerd. Ook al zeg je dat je het niet wilt, je lust zegt wat anders!
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:55:41 #231
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_83562967
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:20 schreef Oksel het volgende:
    Goed, we dwalen af. Veel mannen in een relatie willen wel een trio, dus er is een behoefte naar af en toe wat anders, dus kiezen maar weinig mannen voor een monogaam bestaan waar ze echt achter staan.
    Dat is natuurlijk de meest stupide conclusie ooit. Ik vind friet lekker, maar van friet wordt ik dik, daarom eet ik het niet. Dat is dus een keuze waar ik niet echt achter sta.
    non sequitur.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:01:56 #232
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83563174
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:43 schreef Oksel het volgende:

[..]

Die laatste zin dan even buiten beschouwing gelaten omdat ie blijkbaar anders overkomt dan bedoeld... M'n punt was dat jij niet voor anderen kunt denken. Uit jouw (overigens niet erg betrouwbare) poll blijkt zelfs dat een groot deel van de mannen er niet eens behoefte aan hebben als het niet verboden was. Maar als ze dat hier zeggen dan geloof je ze niet omdat jij het idee hebt dat heel veel mensen zoals jou zijn en het met een andere vrouw zouden willen doen. Van het deel dat er wel behoefte aan heeft, heeft waarschijnlijk ook al een aardig deel dit ooit eens besproken met z'n vriendin. Hierdoor wordt de groep waarbij het een probleem zou zijn uiteindelijk redelijk klein, waardoor je niet meer echt van een maatschappelijk probleem kunt spreken.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:04:19 #233
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563245

En ruim 50% van de mannen hier geeft hetzelfde aan. Ik denk dat het een diepgeworteld "probleem" is. En dat daardoor veel meer mannen vreemdgaan. Stel dat het wél bespreekbaar zou zijn binnen een relatie. Dat men er wel over durft te praten, dat de vrouw het zou accepteren, dat dit best zou kunnen schelen in het kapot gaan van relaties door vreemdgaan.
    pi_83563273
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:04 schreef Oksel het volgende:
    [ afbeelding ]

En ruim 50% van de mannen hier geeft hetzelfde aan. Ik denk dat het een diepgeworteld "probleem" is. En dat daardoor veel meer mannen vreemdgaan. Stel dat het wél bespreekbaar zou zijn binnen een relatie. Dat men er wel over durft te praten, dat de vrouw het zou accepteren, dat dit best zou kunnen schelen in het kapot gaan van relaties door vreemdgaan.
    Als het niet bespreekbaar is in je relatie, dan is je relatie niet in orde...
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:07:11 #235
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83563332
    quote:
    [ afbeelding ]

Overigens zie ik nu dat je poll helemaal niet klopt Optie 2 had namelijk moeten zijn "Ja, lekker zo lang ik een relatie heb met dezelfde".
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:07:59 #236
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563352
    Okay, jullie hebben mij overtuigd.

Mannen zijn monogame wezens, en slechts een enkeling heeft zijn oerdriften niet onder controle. De rest geniet ervan keurig in het keurslijf te zitten van de huidige samenleving, en zou nooit buiten de deur willen eten.

Wat vinden jullie er trouwens van dat er zo'n hoog percentage mannen vreemdgaat binnen een relatie? Waar komt dat dan vandaan? Jullie blijven beweren dat ik niet mag denken voor anderen.. maar ik trek conclusies op basis van feiten, inschatting en mijn eigen omgeving.

http://www.telegraaf.nl/v(...)vreemd__.html?p=23,3

Mijn stelling:
    Er zijn veel meer mannen die best af en toe eens buiten de deur zouden willen eten dan wordt toegegeven, deze kunnen hier niet over praten om het niet "hoort".
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:08:00 #237
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83563354
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:05 schreef tsjas het volgende:

[..]

Als het niet bespreekbaar is in je relatie, dan is je relatie niet in orde...
    Met bespreekbaar bedoelt 'ie waarschijnlijk dat de vrouw het zou accepteren. Wil je dan zeggen dat je de relatie niet orde vindt als de vrouw het niet accepteert?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:08:39 #238
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83563377
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
    Ik denk dat veel mannen het eigenlijk wel zouden WILLEN, maar het niet WILLEN vanwege het pijn doen van gevoelens van hun partner.

Dat is het probleem. Mensen DENKEN voor hun partner. Die zal het wel niet willen, het zal haar pijndoen etc etc. Maar in een relatie moet je alles kunnen bespreken.
    En misschien zijn veel mannen bang dat hun vrouw het dan ook wil, en plezier heeft om buiten de deur te neuken. Dus gaan ze liever stiekem vreemd.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:09:19 #239
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83563392
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met bespreekbaar bedoelt 'ie waarschijnlijk dat de vrouw het zou accepteren. Wil je dan zeggen dat je de relatie niet orde vindt als de vrouw het niet accepteert?

Nee, dat je kunt bespreken dat je bepaalde gevoelens en behoeftes hebt. Daar schort het vaak al aan.
    pi_83563396
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:07 schreef Oksel het volgende:
    Okay, jullie hebben mij overtuigd.

Mannen zijn monogame wezens, en slechts een enkeling heeft zijn oerdriften niet onder controle. De rest geniet ervan keurig in het keurslijf te zitten van de huidige samenleving, en zou nooit buiten de deur willen eten.

Wat vinden jullie er trouwens van dat er zo'n hoog percentage mannen vreemdgaat binnen een relatie?
    Al gaan ze vreemd, dan nog willen ze waarschijnlijk geen open relatie, omdat hun vrouw dan ook van anderen mag snoepen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:11:10 #241
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83563443
    quote:
    Stel dat het wél bespreekbaar zou zijn binnen een relatie.

Waarom zou het NIET bespreekbaar zijn in een relatie. Al vind je het fijn om een keer per maand in een luier rond te lopen of jezelf in te smeren met sambal, alles moet bespreekbaar zijn.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:11:14 #242
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563445
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:09 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee, dat je kunt bespreken dat je bepaalde gevoelens en behoeftes hebt. Daar schort het vaak al aan.
    Dat dus. Het niet bespreekbaar kunnen maken omdat de vrouw boos wordt, aan zichzelf gaat twijfelen, etc. etc.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:11:46 #243
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83563459
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Al gaan ze vreemd, dan nog willen ze waarschijnlijk geen open relatie, omdat hun vrouw dan ook van anderen mag snoepen.

Precies. Zo hypocriet zijn veel mannen. Ze willen zelf wel maar hun vrouw mag niks.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:14:10 #244
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83563538
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat dus. Het niet bespreekbaar kunnen maken omdat de vrouw boos wordt, aan zichzelf gaat twijfelen, etc. etc.
    Waarom is het nou weer gelijk de schuld van de vrouw? Misschien schamen sommige mannen zich er wel voor, of zijn ze bang dat hun vrouw dan hetzelfde wil.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:14:13 #245
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563542
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waarom zou het NIET bespreekbaar zijn in een relatie. Al vind je het fijn om een keer per maand in een luier rond te lopen of jezelf in te smeren met sambal, alles moet bespreekbaar zijn.
    Omdat de partner, vrouw, al boos / teleurgesteld / etc. zou zijn dat je als maar er uberhaupt aan DENKT!
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:15:12 #246
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563581
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom is het nou weer gelijk de schuld van de vrouw? Misschien schamen sommige mannen zich er wel voor, of zijn ze bang dat hun vrouw dan hetzelfde wil.
    Omdat ik dat denk. Niet iedereen is zo open-minded als jij.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:15:34 #247
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563592
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef Stefan het volgende:

[..]

Precies. Zo hypocriet zijn veel mannen. Ze willen zelf wel maar hun vrouw mag niks.
    Daar gaat dit topic niet over. Het gaat niet over uitvoeren, maar over de wens, de drang, en het verbergen hiervan.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:16:46 #248
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563635
    En dat het niet bespreekbaar hiervan zijn direct in meer of mindere mate samenhangt met de grote hoeveelheid mannen (50% onder de 30 jaar oud) vreemdgaat. Dat komt érgens vandaan.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:17:07 #249
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83563650
    quote:
    Omdat de partner, vrouw, al boos / teleurgesteld / etc. zou zijn dat je als maar er uberhaupt aan DENKT!
    Dat is een aanname. Plus. Het is iets dat jou bezigoudt, dan is de parrtner maar boos, so be it.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:18:12 #250
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83563689
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:15 schreef Oksel het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over. Het gaat niet over uitvoeren, maar over de wens, de drang, en het verbergen hiervan.
    Jij hebt het bespreekbaar gemaakt, toch? En je keuze gemaakt? Vindt je dat het onderwerp nu in je relatie van tafel is, of ga je er met je vriendin over praten als je de wens en drang voelt?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:18:30 #251
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83563694
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:14 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik denk dat als je het op een normale manier bespreekt, en zegt dat het totaal niks afdoet aan de liefde etc. voor haar, het niet zo'n drama wordt allemaal als wordt verondersteld.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:19:23 #252
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83563721
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:16 schreef Oksel het volgende:
    En dat het niet bespreekbaar hiervan zijn direct in meer of mindere mate samenhangt met de grote hoeveelheid mannen (50% onder de 30 jaar oud) vreemdgaat. Dat komt érgens vandaan.
    Nou ja, als je het bespreekbaar maakt, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze het goed vindt. Dus als die man dan toch wat wil, dan wordt het vreemdgaan.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:22:18 #253
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563831
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij hebt het bespreekbaar gemaakt, toch? En je keuze gemaakt? Vindt je dat het onderwerp nu in je relatie van tafel is, of ga je er met je vriendin over praten als je de wens en drang voelt?
    Oh, we gaan het persoonlijk maken! Maargoed, dat deed ik ook..

Uhm, ja. Nouja, eigenlijk hoefde het al niet eens, want ze weet hoe ik ben, hoe ik denk. En ja, ik uit mijn gevoelens / gedachtes hierover. Maar weet meestal mijn driften prima onder controle te houden. En af en toe Fun4Two helpt ook goed.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:22:41 #254
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83563845
    quote:
    Nou ja, als je het bespreekbaar maakt, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze het goed vindt. Dus als die man dan toch wat wil, dan wordt het vreemdgaan.
    Inderdaad, bespreekbaar maken is niet hetzelfde als instemmen. Soms kom je tot de conclusie dat je niet bij elkaar past maar dan heb je iig een eerlijke dialoog en geef je je partner de ruimte om een eerlijke monogame relatie te krijgen met een ander. Want het maar bij het oude laten en vreemdgaan omdat je behoeftes hebt, dat is gewoon laag en relatie-onwaardig.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:23:12 #255
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83563868
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar ik denk dat veel voorkomen kan worden door zulke dingen al uberhaupt uit te spreken En misschien vind ze dingen als Fun4Two, etc. ook wel heel spannend.

Waar komt die grote hoeveelheid vreemdgangers vandaan?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:27:19 #256
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83564022
    quote:
    Dat komt omdat mensen niet met elkaar durven te bespreken dat ze niet monogaam willen zijn, dat mensen uberhaubt niet met elkaar praten en de ander dus een schouder elders zoekt of dat mannen wel willen rommelen maar dat de partner het niet mag.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:30:34 #257
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83564136
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:27 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen niet met elkaar durven te bespreken dat ze niet monogaam willen zijn, dat mensen uberhaubt niet met elkaar praten en de ander dus een schouder elders zoekt of dat mannen wel willen rommelen maar dat de partner het niet mag.
    Of mensen blijven in de relatie om wat voor reden dan ook, willen er geen punt achter zetten louter omdat de wensen op seksgebied uiteen lopen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:33:57 #258
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83564265
    .. en die zouden best af en toe eens een frikandelletje willen eten natuurlijk.

Goed, we zijn weer rond. Conclusie is simpel.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:35:27 #259
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83564314
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of mensen blijven in de relatie om wat voor reden dan ook, willen er geen punt achter zetten louter omdat de wensen op seksgebied uiteen lopen.

Seks is niet echt een onbelangrijk iets in een relatie.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 11:37:06 #260
    5428 crew  miss_sly
    pi_83564364
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Maar ik denk dat veel voorkomen kan worden door zulke dingen al uberhaupt uit te spreken En misschien vind ze dingen als Fun4Two, etc. ook wel heel spannend.

Ben je ook op de hoogte van het hoge percentage vrouwen dat vreemdgaat? Het is namelijk helemaal geen mannending, vreemdgaan.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:39:04 #261
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_83564424
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:35 schreef Stefan het volgende:

[..]

Seks is niet echt een onbelangrijk iets in een relatie.
    Nee, als het op de seks gaat wringen, heeft de rest van de relatie daar ook onder te lijden.

Maar mensen trekken niet altijd de conclusie dat de relatie maar moet stoppen omdat de ideeën op seksgebied uiteen lopen.
      Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 11:44:46 #262
    5428 crew  miss_sly
    pi_83564665
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 11:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, als het op de seks gaat wringen, heeft de rest van de relatie daar ook onder te lijden.

Maar mensen trekken niet altijd de conclusie dat de relatie maar moet stoppen omdat de ideeën op seksgebied uiteen lopen.
    Zeker niet als de seks goed is, maar alleen ezxlusief en ze eigenlijk wel eens een keer een ander zouden willen.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 13:37:51 #263
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83568636
    Maargoed, wat is jullie conclusie met betrekking tot dit onderwerp..?
      vrijdag 2 juli 2010 @ 14:54:59 #264
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83571819
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 13:37 schreef Oksel het volgende:

Dat jij nodig een beurt nodig hebt
      vrijdag 2 juli 2010 @ 16:03:57 #265
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83574515
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 14:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

Affirmative
      vrijdag 2 juli 2010 @ 16:06:37 #266
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83574586
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 14:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

Van een andere vrouw dan z'n eigen (blijkbaar)
      vrijdag 2 juli 2010 @ 16:45:25 #267
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83576309
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 16:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Van een andere vrouw dan z'n eigen (blijkbaar)

Dat is wel duidelijk dat ie op het punt staat vreemd te gaan ja
    pi_83604988
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 13:37 schreef Oksel het volgende:
    Dat meer dan de helft van de mannen klootzakken zijn natuurlijk. En dom.

Als seks dan echt zó belangrijk is voor iemand en je het vaak met verschillende mensen wil doen, BEGIN DAN NIET AAN EEN RELATIE.
      zaterdag 3 juli 2010 @ 17:48:49 #269
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_83614955
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Als seks dan echt zó belangrijk is voor iemand en je het vaak met verschillende mensen wil doen, BEGIN DAN NIET AAN EEN RELATIE.

Er zijn ook genoeg vrouwen die best af en toe met andere mannen willen seksen hoor.
    pi_83615714
    Natuurlijk zijn die er. Dat zijn de domme sletten.
    Alleen ben ik benieuwd of het er ook zoveel zijn.
    pi_83762080
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Vreemd dat je die zaken aan elkaar verbind...
    Wij houden ook van sex met anderen maar houden van elkaar
    Met mijn vriendin woon ik samen, voer ik samen een huishouden, wil ik samen oud worden, en deel ik samen onze parenclub ervaringen waar we dan van genieten samen.
    Met partners in de parenclub deel ik lust en daarna zie ik ze nooit meer.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')