12. Of mensen die in de toekomst gaan liegen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat vind/vond je niet hypocriet?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef raphidae het volgende:
Ik heb een eenzijdige (dus zij zat er niet mee, maar ik wel) open relatie gehad, beviel prima.
Dat dus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:03 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oh en om even te antwoorden, ik kies ook liever voor 1 vrouw waar je zoveel meer mee hebt dan alleen sex.![]()
Je kan toch ook kiezen voor een niet-monogame relatievorm? (open relatie, polygamie, etc.)quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef Oksel het volgende:
Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
Ik heb net gestemd, en heb nee gestemd. Het is m.i. het dierlijk instinct in de man, dat hiervoor zorgt. Ik denk dat vrijwel iedere man dat heeft, maar bij de een wordt dat gevoel sterker onderdrukt dan bij dan de ander.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:
Mensen stemmen wel, maar reageren niet. Diepgeworteld maatschappelijk probleem, dat moge duidelijk zijn. De druk van de vrouw is groter dan verwacht blijkbaar..
Genoeg vrouwen die wel een open relatie willen hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:18 schreef Oksel het volgende:
Ik vraag me dit af.. of mannen de keuze voor monogamie maken omdat ze moeten, of omdat ze het echt zelf willen. Ik zou het wel weten. Elke dag biefstuk gaat ook vervelen na een tijdje. Maargoed, dat mag niet, want je kiest voor een relatie, voor elkaar, en dus mag het niet. Het is mij dus verboden, en als moderne man (geen Neanderthaler) heb ik me aan die keuze te houden! Anders had ik maar geen relatie moeten beginnen, bla bla bla.
Het is dus geen echte keuze, want een andere optie heb ik niet als ik wél die leuke vrouw/vriendin wil. En elk weekend een andere chick aanduwen is erg leuk, maar een leuke relatie is natuurlijk nog veel leuker.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:34 schreef Tja..1986 het volgende:
Een vriendin die daar niet jaloers over zou worden zou ik niet willen. Andersom zou ik dat ook zijn, en ik zou het gek vinden als zij dat niet zou zijn. Verder heb ik de behoefte ook nooit om buiten de deur te snoepen.Zo vind ik het ook precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Als dat inhoudt dat vrouwen ook af en toe mogen doen, dan zullen de meeste mannen het niet willen.
Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.
Het mag dus best zolang ik het maar niet weet en er verder geen last van heb. Zolang het verder goed zit is dat veel belangrijker dan een paar keer seks met een vreemde.
Wat vind je er nou van dat je je vriend iets verbied wat hij graag zou willen? Vind je dat niet beetje asociaal? Hij verbiedt jou toch ook niet een reep chocola op te eten als je daar zin in hebt? Dat slippertje buiten de deur is voor de gemiddelde man niet meer dan die reep chocola voor jou..quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:48 schreef As_33 het volgende:
Mijn vriend zou, als hij kon kiezen, het liefst een open relatie hebben, maar ja, ik ben zelf vrouw en mag dus niet reageren in dit topic
Dan heb je een verkeerde vriendin, simple as that. Er zijn ook vriendinnen die wel in zijn voor een open relatie.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef Oksel het volgende:
Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
Ik weet niet waar jij dat uit haalt?quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens....de OP suggereerdt een beetje dat mannen 'vreemdgaan' met andere mannen.
Een frikandel ipv een biefstuk?
Ja, maar die vriendinnen ken ik niet. Ik kom nooit vrouwen tegen die dat écht willen. Voor de rest van hun leven.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan heb je een verkeerde vriendin, simple as that. Er zijn ook vriendinnen die wel in zijn voor een open relatie.
Omdat je samen een team bent en je eigen indentiteit opgeeft?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en dat vind/vond je niet hypocriet?
als de ander geen frikandellen mag eten, moet jij ook wel zo'n held zijn om het ook niet te doen, vind ik
quote:
ja sorry, ik denk bij een frikandelletje dan aan een metafoor voor penis.quote:Zou je dan op z'n tijd niet eens een lekker frikandelletje eten, in plaats van dat biefstukje elke dag?
Klopt, maar het zou eventueel zelfs een positief effect kunnen hebben, bijvoorbeeld dat de seks spannender wordt nadat ze een keer vreemdgegaan is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.
Ik zou me altijd afvragen of ze al vreemd zou zijn gegaan. Dan werkt toch niet...quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Klopt, maar het zou eventueel zelfs een positief effect kunnen hebben, bijvoorbeeld dat de seks spannender wordt nadat ze een keer vreemdgegaan is.![]()
Ik geef erg weinig om principes. Als zij oprecht met mij een leven wil delen en niet mijn eer aantast door openlijk vreemd te gaan dan kan het me niet zoveel schelen als er een keer iets gebeurd. Niet teveel natuurlijk, want dan zou ik het merken, zou ik jaloers worden en de relatie kapot maken.
Relax en heb wat vertrouwen! Al is dat als man zijnde natuurlijk wel iets makkelijker.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou me altijd afvragen of ze al vreemd zou zijn gegaan. Dan werkt toch niet...
Of als ze een keer laat thuis komt: "Zal ze met een ander geneukt hebben en dat mij niet vertellen?"
quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, maar die vriendinnen ken ik niet. Ik kom nooit vrouwen tegen die dat écht willen. Voor de rest van hun leven.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.
Ja maar het ging dus niet om een open relatie:quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een open relatie betekent eerlijk zijn, dat je voor- of achteraf weet dat iemand een leuke middag heeft gehad met iemand. En als je er op vertrouwd dat de ander daar eerlijk over is is het prima, dan hoef je ook niet te gissen naar wat een ander doet. Zodra je het stiekum gaat doen, ja, dan is het hek van de dam.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.
Het mag dus best zolang ik het maar niet weet en er verder geen last van heb. Zolang het verder goed zit is dat veel belangrijker dan een paar keer seks met een vreemde.
Ik weet niet of je mijn berichtje bedoeld, maar dat ging dus niet om een open relatie.quote:En ook zag ik iemand iets zeggen over liegen
Het punt is dat je dus niet hoeft te liegen in een open relatie.
Als ik zelf een open relatie aan zou gaan zou openheid juist wel een voorwaarde zijn. Je moet elkaar namelijk helemaal kunnen en durven vertrouwen.
Je hoeft in pricipe toch alleen te liegen als je iets doet wat niet mag? Maar dat is dan niet zo dus zie ik niet waarom je zou liegen?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:48 schreef rhubarbje het volgende:
als je sex hebt met een ander wil dat niet zeggen dat je minder van de vrouw waar je een (open) relatie mee hebt houdt of niet meer dat ene speciale met haar deelt.
Inderdaad!quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies. Als een open relatie hoef je ook niet meer te liegen. Je kan tegen je partner zeggen dat je zin hebt eens lekker een middagje buiten de deur te neuken, daar komt verder geen emotie bij die ander aan te pas. Ik vind het erger als mijn vriendin achter mijn rug om aan iemand haar gevoelens uitstort en waar ik niks van weet. Dat ze zonder dat ik het weet met iemand ergens koffie gaat drinken om te vertellen wat haar dwarszit en ik dat achteraf ook niet te horen krijg. Dan is een middag of avond met iemand een leuke seksdate hebben toch echt minder schadelijk.
Uiteraard hebben mensen met open relaties ook afspraken, dingen als geen exen en niet elke dag een heel voetbal- of cheerleaderteam afwerken. Mensen die een goede open relatie hebben doen dan als aanvulling, niet als vervanging.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:03 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat mij vooral verbaast is dat veel mensen net doen alsof mensen die graag een monogame relatie willen dit zich hebben laten opdringen door de maatschappij, of regels of weet ik veel wat.
Denken diegenen niet voor zichzelf na ofzo ? Kunnen die niet zelf een keuze maken voor een open of monogame relatie, zonder te kijken naar wat de norm is ?
Alle respect als het voor je werkt maar ik zou hier te prehistorisch voor zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef Stefan het volgende:
Precies. Als een open relatie hoef je ook niet meer te liegen. Je kan tegen je partner zeggen dat je zin hebt eens lekker een middagje buiten de deur te neuken, daar komt verder geen emotie bij die ander aan te pas. Ik vind het erger als mijn vriendin achter mijn rug om aan iemand haar gevoelens uitstort en waar ik niks van weet. Dat ze zonder dat ik het weet met iemand ergens koffie gaat drinken om te vertellen wat haar dwarszit en ik dat achteraf ook niet te horen krijg. Dan is een middag of avond met iemand een leuke seksdate hebben toch echt minder schadelijk.
Uiteraard hebben mensen met open relaties ook afspraken, dingen als geen exen en niet elke dag een heel voetbal- of cheerleaderteam afwerken. Mensen die een goede open relatie hebben doen dan als aanvulling, niet als vervanging.
Want ruige seks kan je niet hebben met je vriend/vriendin?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar? Of gaan we er dan vanuit dat ten minste één van beiden in dat geval zijn/haar fantasieën over ruige seks krampachtig onderdrukt?
Het gaat om de fantasieën. Vul zelf maar in over wat voor seks die dan zouden kunnen gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want ruige seks kan je niet hebben met je vriend/vriendin?
Apart voorbeeld.
Ja hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar?
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar? Of gaan we er dan vanuit dat ten minste één van beiden in dat geval zijn/haar fantasieën over ruige seks krampachtig onderdrukt?
ik ook niet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Hmm, aparte mening heb je. Ik zou juist andersom hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat doe je dan toch helemaal zelf?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik gok dat er heel veel mensen zijn, die niet durven aangeven dat ze misschien andere wensen hebben dan hun partner. (zie reactie van Stefan een paar posts terug)
Jammer dat je dan, onder het mom 'het hoort nu eenmaal zo', je eigen wensen niet kunt najagen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
alleen is het voor mij net zo goed in te denken dat je wel een open relatie zou willen
Met bovenstaande reacties ben ik het uiteraard ook eens. Zoveel mensen zoveel wensen, niet waar?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar ik gok dat er heel veel mensen zijn, die niet durven aangeven dat ze misschien andere wensen hebben dan hun partner. (zie reactie van Stefan een paar posts terug)
Jammer dat je dan, onder het mom 'het hoort nu eenmaal zo', je eigen wensen niet kunt najagen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat doe je dan toch helemaal zelf?
Dat dus. De maatschappij, de vrouw, accepteert dit niet, op dit moment.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Doe toch eens niet steeds alsof vrouwen allemaal monogaam willen zijn en willen dat hun vriend/man dit ook is....quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat dus. De maatschappij, de vrouw, accepteert dit niet, op dit moment.
Stel dat je een man van straat plukt, zet je in een kamer met een mooie, naakte vrouw. Hij mag haar "doen", zonder risico, zonder gevolgen, zonder uitkomst. Ik durf te beweren dat 50% van de mannen het zou doen.
Tijdje geleden op T.V., prachtige blonde vrouw spreekt mannen op straat aan of ze zin hebben om te neuken. Groot gedeelte (ook met vriendin), zegt gewoon "ja".
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
ik praat ook met vrienden en vriendinnen over gevoel en meningen maar wel op een andere manier dan met mijn partnerquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:43 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Hmm, aparte mening heb je. Ik zou juist andersom hebben.
Maakt mij niet uit als m'n vriendin met iemand anders over gevoelens praat. Ik kan dat toch ook met m'n vrienden en vriendinnen? Dat vind ik geen vreemdgaan. Met sommige mensen kun je over sommige dingen nu eenmaal beter praten. Moet dat dan per se achteraf gerapporteert worden? Vind ik niet. Ja als er gevoelens bij komen kijken, dat is een ander verhaal.
Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Doe toch eens niet steeds alsof vrouwen allemaal monogaam willen zijn en willen dat hun vriend/man dit ook is....
Eerlijk gezegd kan ik me er niet veel bij voorstellen. Misschien inderdaad eens Dokter Phil kijken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik praat ook met vrienden en vriendinnen over gevoel en meningen maar wel op een andere manier dan met mijn partner
mijn partner weet alles van mij
je snapt toch wel wat er bedoeld word met een emotionele affaire? (anders kijk maar eens dokter phil)
nou dat is wat ik heel erg zou vinden als mijn partner die een zou hebben
daar kan ik denk ik moeiijker overheen komen dan over een sexuele affaire
En mijn ex niet. En de vriendinnen van mijn vriendin niet. En andere dames die ik niet accepteren dit niet. De maatschappij in zijn geheel accepteert dit niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Oksel, het gaat er niet om dat DE vrouw dit niet zou accepteren. JOUW vrouw zou dit niet accepteren. En aan jouw keuze voor haar zit dan de beperking vast dat je het niet geoorloofd buiten de deur doet.
Waarom zou ik een uitspraak over percentages doen als ik dat niet weet ?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.
Waarom wil je het in percentages uitdrukken? Voel je je dan gesterkt, of zie je daarin een argument om DE VROUW er de schuld van te geven dat jij niet buiten de deur mag neuken?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.
I've got news for you. Aan elke keuze zitten beperkingen vast!quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
En mijn ex niet. En de vriendinnen van mijn vriendin niet. En andere dames die ik niet accepteren dit niet. De maatschappij in zijn geheel accepteert dit niet.
En ik snap dat aan mijn (weloverwogen) keuze beperkingen vastzitten. En dat is het 100% waard. Maar het is geen keuze!
Onzin natuurlijk. Veel mannen zijn ook heel bezitterig en snel jaloers. Die zullen het echt niet willen dat hun vrouw ook met andere mannen het bed kan delen. Zou wel hypocriet zijn als ze het enkel voor zichzelf zouden willen, maar niet hun vrouw.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Leuk veralgemeniseerd, maar wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Instinctief gezien zou het van mannen ook dom zijn om hun vrouw te laten rondneuken. Ze konden vroeger nooit zeker weten of het kind echt van hen was in zo'n geval.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat mannen van nature niet monogaam zijn. Zou ook niet logisch zijn, aangezien evolutionair gezien je je zoveel mogelijk wilt voortplanten. Nu is de keuze of een relatie of veel verschillende vrouwen, dan kies ik voor een relatie, maar de combinatie zou idd wel erg mooi zijn.
Ik denk van niet, simpel. Maargoed, daar gaat het nu niet om. Dat is het hele punt niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Waarom zou ik een uitspraak over percentages doen als ik dat niet weet ?
Maar het lijkt me vrij logisch dat er waarschijnlijk net zoveel open-relatie-aanhangers zijn bij de vrouwen als bij de mannen hoor.
Ik geloof niet dat dat nieuws voor mij is, als je wat beter zou lezen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
I've got news for you. Aan elke keuze zitten beperkingen vast!
Ja het geldt dus ook niet voor vrouwen, die zoeken juist veiligheid en een beschermde omgeving voor hun kinderen en zichzelf.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Instinctief gezien zou het van mannen ook dom zijn om hun vrouw te laten rondneuken. Ze konden vroeger nooit zeker weten of het kind echt van hen was in zo'n geval.Alleen de moeder weet het zeker.
Lijkt me duidelijk. Veel mannen worden gedwongen te kiezen voor monogamie, denk ik. En dat blijkt ook uit de poll.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:00 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Leuk veralgemeniseerd, maar wat is je punt nu eigenlijk?
Nee, de maatschappij. Vroegah kon het ook. En het is inderdaad biologisch bepaald, ook voor mannen om buiten de deur te willen neuken.quote:Wil je de vrouwen in het algemeen de schuld geven van het feit dat je niet buiten de deur kan wippen? Als het al zo zou zijn wat je beweert, dan denk ik dat het voor een groot deel biologisch is en ze dus ook weinig keuze hebben om wel of niet jaloers te worden.
Ik wil een relatie. En ik heb er 1. En ik heb me erbij neergelegd, kaart het gewoon aan.quote:Neem dan geen relatie. Of zoek er dan een die dat wel okee vindt óf leg je gewoon neer bij het feit dat niet meer kan als je een relatie hebt.
Joh!quote:Je zal concessies moeten doen in een relatie.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Liegen en elkaar soms emotioneel de ruimte laten (dus wel koffie drinken met die vriendin en haar hart daar luchten) schept ook vrijheid binnen een relatie. Het
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:18 schreef RijstNatie het volgende:
monogamie is een utopie.
volgens mij meer als 50% van alle mensen op aarde is of gaat wel eens vreemd in z'n leven
Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat mannen van nature niet monogaam zijn. Zou ook niet logisch zijn, aangezien evolutionair gezien je je zoveel mogelijk wilt voortplanten. Nu is de keuze of een relatie of veel verschillende vrouwen, dan kies ik voor een relatie, maar de combinatie zou idd wel erg mooi zijn.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.
Nu snap ik je punt wat beter, maar je gaat er niet veel mee bereiken anders dan het proberen aan te tonen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:17 schreef Oksel het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk. Veel mannen worden gedwongen te kiezen voor monogamie, denk ik. En dat blijkt ook uit de poll.
[..]
Nee, de maatschappij. Vroegah kon het ook. En het is inderdaad biologisch bepaald, ook voor mannen om buiten de deur te willen neuken.
[..]
Ik wil een relatie. En ik heb er 1. En ik heb me erbij neergelegd, kaart het gewoon aan.
[..]
Joh!
Spreek voor jezelf.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Toch zit het nog steeds in de mens. Mannen willen hun zaad overal verspreiden, vrouwen zoeken een betrouwbare man maar als ze vruchtbaar zijn voelen ze zich aangetrokken tot stoere mannen met sterke genen,
Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nu snap ik je punt wat beter, maar je gaat er niet veel mee bereiken anders dan het proberen aan te tonen.![]()
Overigens, monogame relatie =
quote:
Ik hoef mijn zaad echt niet overal te verspreiden hoor, dus schijnbaar heb ik andere genen dan jij.quote:
Al die mechanismen zitten er nog steeds.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.
Ah, vandaar.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..
Gelukkig zijn wij zo ver ontwikkeld dat we niet leven volgens instincten. Wij kunnen tegen deze instincten in gaan en ik denk dat we die keuze ook om een bepaalde reden gemaakt hebben. Het lijkt me ook niet voor niets dat monogamie de norm is geworden. Daarom snap ik mensen ook nooit zo die zeggen dat de mens van nature polygaam is. Blijkbaar is dat namelijk toch niet gewenst, anders zou dat nu wel de norm zijn. Dus hoezo van nature? Of zal het geloof hier iets mee te maken hebben...quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:16 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja het geldt dus ook niet voor vrouwen, die zoeken juist veiligheid en een beschermde omgeving voor hun kinderen en zichzelf.
'Slimme mannen gaan minder vreemd'quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef Stefan het volgende:
Mannen willen hun zaad overal verspreiden
Dan acht je FOK! dus representatief voor de gehele samenleving?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..
Hoe slimmer, hoe minder afhankelijk van instincten en hoe verder verwijderd van de dieren.quote:
Dat zou trouwens nog een reden zijn voor mij om geen open relatie te beginnen. Dan ligt m'n vriendin 4 keer zo vaak met een ander te rampetampen dan ik.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben.De typische nerdjes dus...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:37 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat zou trouwens nog een reden zijn voor mij om geen open relatie te beginnen. Dan ligt m'n vriendin 4 keer zo vaak met een ander te rampetampen dan ik.![]()
![]()
Dat ja.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Ja, wat heb je aan een open relatie als je niemand anders kan krijgen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Oksel het volgende:
Of gaan minder intelligente mannen net zo vaak vreemd, maar zijn ze beter in het verbergen ervan..![]()
\\quote:Overigens val ik onder "intelligente mannen", en ging ik vreemd bij het leven in mijn vorige relatie..Ik ging vreemd toen ik het voor het eerst sex had met mijn huidige vriendin (verloofde zelfs..
). Ze weet hoe ik ben, hoe ik kan zijn, en wat voor type ik ben. Maar ik gedraag me tot nu toe keurig. Nouja, op die ene kleine keer na dan. Maar daar kon ik niets aan doen. Echt niet.
Gok dat slimme vrouwen ook minder vaak vreemdgaan. Zal ook aan cultuur, opvoeding etc. liggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe slimmer, hoe minder afhankelijk van instincten en hoe verder verwijderd van de dieren.Evolutie, geweldig! En het is juist die intelligentie wat ons tot mens maakt. Dus is de mens dan niet eerder monogaam, ipv door dierlijke instincten gedreven polygaam?
Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben.De typische nerdjes dus...dan klopt het niet.
Net als de rest van FOK.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Oksel het volgende:
Overigens val ik onder "intelligente mannen",
Ah ja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Gok dat slimme vrouwen ook minder vaak vreemdgaan. Zal ook aan cultuur, opvoeding etc. liggen.
Ik denk niet dat je tegenstelling tussen dierlijke polygamie en intelligente monogamie klopt. Dieren zijn vaak ook monogaam en hebben een interessante psychologie, bijvoorbeeld deze apen:
http://www.greatapeproject.org/en-US/hospedes/List/9,sorocaba
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar vind je monogamie dan ook niet vooral bij de wat slimmere dieren, zoals dus apen?
Het is niet zo dat mensen met een open relatie geen afspraken en regels hebben. Ze hebben juist regels waarin hun open relatie in alle eerlijkheid kan plaatsvinden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:37 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat zou trouwens nog een reden zijn voor mij om geen open relatie te beginnen. Dan ligt m'n vriendin 4 keer zo vaak met een ander te rampetampen dan ik.![]()
Niet waar.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het ENIGE en ik herhaal het ENIGE dier dat monogaam is, is de pinguin.
Lijkt me wel, je moet iig genoeg benul hebben om te begrijpen wie wie is. Als je niet snapt dat degene waar je nu op klimt niet dezelfde is als die van vorige week is het natuurlijk onmogelijk om monogaam te zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah ja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
Maar vind je monogamie dan ook niet vooral bij de wat slimmere dieren, zoals dus apen?
quote:
En vele andere vogels.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Niet dus. Dolfijnen hebben een bewustzijn, en zijn polygaam.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:05 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Misschien is het zo dat des te meer je de ander snapt, bewust bent van hem/haar, dat je meer monogaam bent.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:12 schreef Oksel het volgende:
[..]Inderdaad. Nee, maar als je een bepaalde functie bekleed, en op een bepaald niveau met bepaalde cijfers afstudeert, mag je dat best over jezelf zeggen..
Erm, dolfijnen blijven bij hun partner tot de dood hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Niet dus. Dolfijnen hebben een bewustzijn, en zijn polygaam.
Uit ervaring kan ik spreken dat...quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm, dolfijnen blijven bij hun partner tot de dood hoor.
edit : zie dat veel sites elkaar tegenspreken, de ene zegt polygaam, de ander monogaam.
Ja ? Jij hebt het al met meerdere dolfijnen gedaan ?quote:
En dan nog fout doen.quote:
Dit kun je niet menen. Ik ga mijn persoonlijke normen echt niet aanpassen omdat er wat hitisige fok-mannetjes op een knopje in jouw poll hebben geklikt!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat is het enige dier die niet kan overleven zonder monogamie, dat klopt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dieren hebben dan ook als enige doel in het leven de voortplanting, dus is het van belang om polygaam te zijn in de meeste gevallen. Bij ons is dit niet zo.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
En vele andere vogels.
Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.
Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dieren hebben dan ook als enige doel in het leven de voortplanting, v
Ik durf wel te raden wat er in Suriname uit zal komenquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens, ik denk dat deze pol in Nederland ook een heel ander beeld zal geven dan elders in de wereld.
Maar dat zijn ook mensen natuurlijk.
Nee, maar jij bent altijd al een dwarse user geweest, dus dat verwachtte ik ook niet van je!quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit kun je niet menen. Ik ga mijn persoonlijke normen echt niet aanpassen omdat er wat hitisige fok-mannetjes op een knopje in jouw poll hebben geklikt!
Goed verwoord!quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Karammel het volgende:
Ach... Het is maar seks.
Seks was vroeger iets dat je enkel deed met de vrouw waarmee je getrouwd was. Dit was ons door het geloof zo aangeleerd om geslachtsziektes en dergelijke te voorkomen. Als je daar dan ook romantische verhalen omheen verzint stijgt seks naar een hoger niveau. Prachtig dat je zoiets alleen mag delen met de persoon waar je de rest van je leven samen mee zal zijn.
Tegenwoordig is het echter allemaal anders. De tijden van één serieuze relatie zijn al jaren gepasseerd en seks voor het huwelijk is enkel weggelegd voor de echte doorzetters.
Seks is dus een vrij bestaan gaan leven. Seks met Jan en alleman moet gewoon kunnen. Zolang je single bent tenminste. Toch wordt dit totaal anders als je een relatie hebt. Dan is het ineens exclusief. Dan stijgt seks ineens weer naar dat niveau van toen we nog zwaar gelovig waren. Het is veel meer dan dat seks was toen je nog single was.
Waarschijnlijk is het toch grotendeels zo gelopen door jaloezie. En ook door respect voor de partner natuurlijk. Al blijf ik van mening dat seks met je partner totaal anders is dan seks met een one-night-stand. Als ik de keuze zou hebben zou ik zelf geen volledig open relatie kunnen hebben, maar een relatie met een uitstapje zo nu en dan moet wat mij betreft gewoon kunnen. Al blijft monogamie wel lekker veilig.
Er zullen landen zijn waar er wat anders uit komt ja.. dat is zeker. Zuid Amerikaanse landen zullen anders antwoorden dan Noord Amerikaanse landen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens, ik denk dat deze pol in Nederland ook een heel ander beeld zal geven dan elders in de wereld.
Maar dat zijn ook mensen natuurlijk.
Dat noem je dwars?quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent altijd al een dwarse user geweest, dus dat verwachtte ik ook niet van je!
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:26 schreef Oksel het volgende:
Een open relatie gaat mij te ver, dat lijkt me geen veilig, relaxed gevoel hebben.
Wat niet weet wat niet deert, of het nu terecht is of niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
En een relatie waarbij iemand vreemdgaat en zn bek houdt wel?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef SSeth het volgende:
[..]
Wat niet weet wat niet deert, of het nu terecht is of niet.
Dan heb je wel een ijskonijn als vriend/vriendin, ik kan me zelf iig niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan, en dan mijn mond zou kunnen houden tegen mijn partner.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef SSeth het volgende:
[..]
Wat niet weet wat niet deert, of het nu terecht is of niet.
QFT!quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:58 schreef Stefan het volgende:
Waarom? Omdat eerlijkheid alles is in een relatie.
Waarom heb je dan de drang om het te vertellen???quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan heb je wel een ijskonijn als vriend/vriendin, ik kan me zelf iig niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan, en dan mijn mond zou kunnen houden tegen mijn partner.
Iets met een geweten enzo.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:02 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Waarom heb je dan de drang om het te vertellen???
Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten. Of als ik me niet met de volle 100% in zou zetten voor haar. Seks met iemand anders hebben sluit dat niet uit, maar wel als je er iemand emotioneel mee belast. Dus liegen, of beter gewoon totaal niets zeggen, is in dit geval dus juist volgens mijn geweten. Misschien een beetje opportunistisch geweten, maar wel een geweten.quote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten.
Hoho, ik geef geen oordeel! Het is slechts een objectieve vaststelling.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dus je liegt liever tegen je partner, met als gevaar dat die er achter komt en je nooit meer vertrouwd, dan dat je samen afspreekt dat je binnen bepaalde kaders een open relatie hebt waar je openlijk over kunt praten met elkaar.
Ik ben van mening dat liegen en vreemdgaan veel schadelijker is dan met elkaars toestemming zo nu en dan lekker met een ander te rommelen voor de lust.
Als mijn vriendin me vanavond vertelt dat ze de afgelopen 2 maand 3x met een ander is geweest dan is de relatie wel op sterven na dood. Als ze me vertelt dat ze volgende week eens een keer een leuke middag gaat hebben met iemand dan is er niks aan de hand. Waarom? Omdat eerlijkheid alles is in een relatie.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:18 schreef SSeth het volgende:
[..]
Hoho, ik geef geen oordeel! Het is slechts een objectieve vaststelling.
het ligt aan het type samenlevingquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn wij zo ver ontwikkeld dat we niet leven volgens instincten. Wij kunnen tegen deze instincten in gaan en ik denk dat we die keuze ook om een bepaalde reden gemaakt hebben. Het lijkt me ook niet voor niets dat monogamie de norm is geworden. Daarom snap ik mensen ook nooit zo die zeggen dat de mens van nature polygaam is. Blijkbaar is dat namelijk toch niet gewenst, anders zou dat nu wel de norm zijn. Dus hoezo van nature? Of zal het geloof hier iets mee te maken hebben...
hier sluit ik me ontzettend bij aanquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Karammel het volgende:
Ach... Het is maar seks.
Seks was vroeger iets dat je enkel deed met de vrouw waarmee je getrouwd was. Dit was ons door het geloof zo aangeleerd om geslachtsziektes en dergelijke te voorkomen. Als je daar dan ook romantische verhalen omheen verzint stijgt seks naar een hoger niveau. Prachtig dat je zoiets alleen mag delen met de persoon waar je de rest van je leven samen mee zal zijn.
Tegenwoordig is het echter allemaal anders. De tijden van één serieuze relatie zijn al jaren gepasseerd en seks voor het huwelijk is enkel weggelegd voor de echte doorzetters.
Seks is dus een vrij bestaan gaan leven. Seks met Jan en alleman moet gewoon kunnen. Zolang je single bent tenminste. Toch wordt dit totaal anders als je een relatie hebt. Dan is het ineens exclusief. Dan stijgt seks ineens weer naar dat niveau van toen we nog zwaar gelovig waren. Het is veel meer dan dat seks was toen je nog single was.
Waarschijnlijk is het toch grotendeels zo gelopen door jaloezie. En ook door respect voor de partner natuurlijk. Al blijf ik van mening dat seks met je partner totaal anders is dan seks met een one-night-stand. Als ik de keuze zou hebben zou ik zelf geen volledig open relatie kunnen hebben, maar een relatie met een uitstapje zo nu en dan moet wat mij betreft gewoon kunnen. Al blijft monogamie wel lekker veilig.
Nee, ik vind dat een relatie een leven delen is, dat is de intentie en niet seks hebben. Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:17 schreef Stefan het volgende:
Iemand anders neuken zonder dat je daar afspraken over hebt is een verkeerde oneerlijke intentie. Als je daar behoefte aan hebt, waarom stel je dan geen open relatie voor aan je partner. Omdat je bang bent dat zij het dan ook doet?
Je kunt ook nee zeggen natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat een relatie een leven delen is, dat is de intentie en niet seks hebben. Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.
Polygamie hangt bijna altijd samen met sociale en psychologische ongelijkheid. Een mannetje heeft macht binnen de gemeenschap en pikt de vrouwtjes in terwijl de armere mannen alleen blijven. Vaak zie je ook dat vrouwen hier zelf geen vrije keuze in hebben, maar dat de ouders haar aan de machtige man geven in ruil voor zijn gunsten.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het ligt aan het type samenleving
er zijn meer polygame samenlevingen dan monogame zo ver ik weet (en dan bedoel ik niet in aantal mensen maar samenlevingen als geheel)
En wij zitten op het moment in een samenleving waarbij de heersende norm monogamie is (hoewel die volgens mij steeds meer aan het verschuiven is) en dat komt doordat het in onze samenleving juist lastig is om niet monogaam te zijn (ivm praktische dingen als huisvesting, verwantschapsregels maar ook waarden en normen, wetten en alle andere dingen die onze sameleving vormen)
Alleen begint dat dus steeds meer te verschuiven. Er is geen absolute reden meer om het een of het ander te zijn (bijvoorbeeld bepaalde stammen in afrika is het lastig overleven met een vrouw (of een man die samenlevingen bestaan ook) dus neem je er meer.... het zelfde geld op een bepaalde manier voor onze samenleving) er zijn alleen nog gevoels redenen te noemen
en wat dat betreft voelt de een gewoon op een andere manier dan de ander dus daar komen we ook nooi tuit
(maar om dus te zeggen dat het allemaal met instincten te maken heeft en het goed is dat we die wel (of niet) onderdrukken gaat nergens over omdat het dus een nurture ding is en geen nature ding)
ja en wat is macht en sociale ongelijkheid?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:44 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Polygamie hangt bijna altijd samen met sociale en psychologische ongelijkheid. Een mannetje heeft macht binnen de gemeenschap en pikt de vrouwtjes in terwijl de armere mannen alleen blijven. Vaak zie je ook dat vrouwen hier zelf geen vrije keuze in hebben, maar dat de ouders haar aan de machtige man geven in ruil voor zijn gunsten.
Ik heb weleens een antropologisch onderzoekje gelezen en het bleek dat samenlevingen met een hogere waardering voor romantische liefde (een 'high love' score, hoe je dat ook meet) allemaal een hogere tolerantie voor de keuzes van vrouwen hadden. Dus geen straf op overspelig gedrag als stenigen, zuur in het gezicht en wat nog meer. De mannen hadden geen invloed, hun gedrag was altijd goed.
Heeft allemaal niks met nurture te maken, alles met macht.
Misschien begrijpen we nurture anders, maar volgens mij is het zoiets als opvoeding en de manier waarop je naar de wereld kijkt. Ik denk niet dat de opvoeding van mannen zonder vrouw (of andersom) in een polygame cultuur maakt dat ze dit normaal en ok vinden. De macht en het systeem zal ze er van weerhouden om er iets aan te doen, maar de nature van niet alleen willen zijn zal ook hier heel krachtig zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:48 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja en wat is macht en sociale ongelijkheid?
nurture
en polygaam betekend meerdere relaties
maar ik probeerde meer te illustreren dat het idd dus allemaal iets cultureel bepaalds is en niet een vaste waarde (monogamie) maar alleen ontstaan met een reden (zoals karamel of zoiets? ook al zei)
nurture is aangeleerd gedrag... het aanleren van een bepaalde cultuur en al zijn waarden en normenquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Misschien begrijpen we nurture anders, maar volgens mij is het zoiets als opvoeding en de manier waarop je naar de wereld kijkt. Ik denk niet dat de opvoeding van mannen zonder vrouw (of andersom) in een polygame cultuur maakt dat ze dit normaal en ok vinden. De macht en het systeem zal ze er van weerhouden om er iets aan te doen, maar de nature van niet alleen willen zijn zal ook hier heel krachtig zijn.
Ik geloof trouwens niet dat het hier ook richting polygamie gaat, eerder zie ik dat mensen steeds meer op zichzelf gaan vanwege de economische druk van carriere en de kosten van kinderen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat noem je dwars?
Hoe zou je dan vrouwen typeren die zich door dit topic zouden laten 'bekeren' tot 'nou vooruit schat, je mag buiten de deur neuken want gezien het topic op fok is dat wat mannen het liefst willen'?
Dat dus. Daar gaat dit topic over. En ik ben van mening dat in dit geval "het liefst willen" betekent dat de man wel eens wat anders wil af en toe.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mijn objectieve vaststelling is dat de meeste stellen niet durven te zeggen wat ze het liefst zouden willen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat dus. Daar gaat dit topic over. En ik ben van mening dat in dit geval "het liefst willen" betekent dat de man wel eens wat anders wil af en toe.
Seks kan je daar los van zien natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:07 schreef Stefan het volgende:
Polygaam vind ik trouwens niks. Een relatie is emotioneel aan iemand verbonden zijn. Dan ben ik aan 1 persoon.
Het probleem is alleen dat het vaak (alsnog) uitkomt, en dan deert het behoorlijk lijkt me zo. En waarschijnlijk nog erger dan als je gewoon eerlijk was geweest.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:08 schreef Strychnos het volgende:
What's the big deal zeg... Wat niet weet wat niet deert!
Als iedereen doof, stom en blind doet is iedereen het na een tijdje vergeten..quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat het vaak (alsnog) uitkomt, en dan deert het behoorlijk lijkt me zo. En waarschijnlijk nog erger dan als je gewoon eerlijk was geweest.
O dat klopt ja, ik was na die al die discussies alweer vergeten waar de OP precies over gingquote:Op donderdag 1 juli 2010 18:36 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Maar goed het ging om het feit of je het zou doen als het zou mogen
Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:11 schreef Lienekien het volgende:
Het is geen kwestie van 'bezitten', het is een kwestie van een afspraak die je met elkaar maakt. En als iemand zo'n afspraak schendt, is dat best ernstig.
Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten. Of als ik me niet met de volle 100% in zou zetten voor haar. Seks met iemand anders hebben sluit dat niet uit, maar wel als je er iemand emotioneel mee belast. Dus liegen, of beter gewoon totaal niets zeggen, is in dit geval dus juist volgens mijn geweten. Misschien een beetje opportunistisch geweten, maar wel een geweten.
Niets van dat al. We staan er allebei op die manier in. Ik kijk er echt van op dat anderen daar zo wantrouwend tegenover staan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?
Lijkt me vooral erg vermoeiend en vooral onnatuurlijk.
Niet, want ik gun haar ook het recht op een 'slip-up'.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:19 schreef Elgyn het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).
Andersom is dat net zo goed zo hoor. Als vrouwen vreemd gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:01 schreef dalaiblama het volgende:
Wel vreemd ergens, dat men zo arrogant is dat men denkt een ander te moeten 'bezitten' en alleenrecht te claimen. Waarom voelt niemand zich daar schuldig over?
Hypothetisch :
Je hebt een gezin, warmte, liefde, gezelligheid en men zorgt goed voor elkaar. Man piest buiten de pot, vrouw komt erachter, man geeft aan dat hij haar niet kwijt wil bla bla.
Vrouw doet moeilijk, gezinsdrama, scheiding, kinderen veilige omgeving kwijt.
Ik ook niet. Vooral omdat ik niet de behoefte zou hebben met anderen het bed in te duiken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:
Ik kan maar van een iemand echt houden![]()
Ik zou niet gelukkig zijn in een open relatie.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:
Ik kan maar van een iemand echt houden![]()
Ik zou niet gelukkig zijn in een open relatie.
En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mensen met een open relatie houden ook maar van 1 persoon meestal hoor
He tzou niets met slim of niet slim te maken hebben, maar met een gen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
En vele andere vogels.
Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.
Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.
absoluut, althans in mijn definitie.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mensen met een open relatie houden ook maar van 1 persoon meestal hoor
Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou het trouwens nog eerlijker en duidelijker vinden als de poll toch iets anders zou zijn, namelijk de optie dat niet voor monogamie gekozen wordt splitsen in twee opties: "ja, ik zou rondneuken en zij mag dat ook" en "ja, ik mag rondneuken, maar zij niet".
Ik denk dat dan zal blijken dat ook veel mannen niet willen dat hun partner buiten de deur neukt en dat het niet DE VROUW of DE MAATSCHAPPIJ is die monogamie eist, maar dat mannen ook zo hun eisen hebben binnen een relatie.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef dalaiblama het volgende:
Alles draait gewoon om respectvol met elkaar en elkaars noden en behoeften omgaan. En ook jaloezie kan daar best bij horen. Ik zou het vreemder vinden als dat niet zo was.
Dat heeft er toch geen reet mee te maken. Denk dat het een kwestie van vertrouwen is. Als ik er achter kom dat mijn vriendin vreemd is gegaan (ongeacht de situatie) terwijl we een relatie hebben kan ze vertrekkenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Joh
Durf jij met 100 procent zekerheid te zeggen trouwens dat jouw partner nooit vreemd is gegaan of zal gaan?
Dat dus. Geen enkele man zegt "nee" tegen een andere vrouw erbij, op wat voor manier dan ook. Mits met toestemming, natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:57 schreef LangBlaadje het volgende:
Een extra vrouw erbij daarentegen zou ik weer niet erg vinden
Dan lees je neit goed, want ik zeg dus juist "ook mannen" dus net zo goed als vrouwen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:49 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?
Gevoelens zijn vrij universeel en niet typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik denk dat mannen net zo veel moeite hebben met vreemdgaan als vrouwen.
Ook niet zo vreemd, want vreemdgaan staat voor bedrog in de letterlijke zin. Vaak is de seks niet zozeer het probleem, maar wel de leugens, het stiekeme gedoe en de breuk in vertrouwen.
Daar heeft iedereen moeite mee, ongeacht geslacht.
Volgens mij was ook al onderzocht dat vreemdgaan niet perse iets mannelijks is, sterker nog....vrouwen zijn beter in het verbergen
Vreemdgaan hoor je neit te doen, imo. Een open relatie is iets heel anders, en dus niet vergelijkbaar. Ik zou zelf niet voor een open relatie kiezen, en mijn vriend gelukkig ook niet. Dat houdt niet in dat ik het een verkeerde relatievorm vind; integendeel, ik vind het heel bijzonder als je op die manier van elkaar kunt houden en elkaar die vrijheid kunt geven. Ik weet dat ik daar niet toe in staat ben.quote:Ik zou vreemdgaan ook vreselijk vinden. In een ( open) relatie hoort dat niet thuis, want het is altijd kwetsend als blijkt dat je partner zich zo heeft afgesloten van je dat zij/hij niet eens de moeite neemt om je zoiets wezenlijks als sexuele gevoelens/drift/lust met je te delen. Als je daar al niet eerlijk over kan zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet echt integer.
Al die aannames altijd van je, geloof me, er zijn ook genoeg mannen die nee zullen zeggen tegen een andere vrouw erbij.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat dus. Geen enkele man zegt "nee" tegen een andere vrouw erbij, op wat voor manier dan ook. Mits met toestemming, natuurlijk.
Er is dus blijkbaar altijd ergens een wil, een lust, aanwezig. Ook bij de vriend van Lienekien, ongetwijfeld.
Je kan je dus afvragen in hoeverre je dus als man écht 100% achter monogamie staat. Want als het een triootje is, wil de man maar wat graag.. als hij 100% achter monogamie zou staan, zou hij dat afwijzen. Dat doet geen enkele vent.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Vreemdgaan hoor je neit te doen, imo. Een open relatie is iets heel anders,
Ja, en er zijn ook mensen die de holocaust ontkennen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Al die aannames altijd van je, geloof me, er zijn ook genoeg mannen die nee zullen zeggen tegen een andere vrouw erbij.
Ik snap je reactie niet, want volgens mij zeg ik helemaal neit dat het niet zo is, ofzoquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
In een open relatie kun je OOK vreemdgaan, namelijk als je je niet aan de afspraken houdt.
Ik denk dat je verbaast zult zijn over hoeveel uitzonderingen er zullen zijn, maar goed, we hebben beiden geen enkele feitelijke aantallen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, en er zijn ook mensen die de holocaust ontkennen.
Een uitzondering vestigt de regel niet, beste Patrick.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet, want volgens mij zeg ik helemaal neit dat het niet zo is, ofzo
Dat is zo. Maar ik durf wel een poll te openen..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:15 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat je verbaast zult zijn over hoeveel uitzonderingen er zullen zijn, maar goed, we hebben beiden geen enkele feitelijke aantallen.
Maar zou jouw vriendin ook buiten de deur mogen neuken? Zou je echt een open relatie willen, of wil je dat dat voorrecht alleen voor jou zou moeten zijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:10 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin vraagt zich nog steeds af of ze (áls ik iets zou doen) haar ogen ervoor moet sluiten, en het niet wil weten, of dat ik er open en eerlijk over moet zijn.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ik durf wel een poll te openen..Alhoewel Fok! natuurlijk niet het perfecte aftreksel van de maatschappij is. Ik zeg dat zeker 50%, maar eerder 70-80% geen nee zou zeggen tegen een trio.
Bronquote:Voor maar liefst 63 procent van de mannen is een trio dé ultieme droom.
Ook dat valt wel mee:quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar als je een pol opent of de man een trio wil met een andere man erbij, dus MVM, dan willen een heleboel mannen dat ineens weer niet.
Dat zeg ik toch ook nietquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mensen met een open relatie SPREKEN AF wat je met een ander mag doen. Stel ik spreek af: we mogen met iemand 1x wat doen en dan niet meer, en geen exen en niet iemand uit de vriendenkring. En ik duik met een ex in bed en vertel het niet. Dan is dat op hetzelfde nivo vreemdgaan als dat jij met iemand naar bed gaat.
In een OR spreek je af wat wel en niet kan. Daar zit dan in dat je best eens een leuke middag voor de lust mag hebben met iemand, maar het is niet ongebreideld rondneuken met een hockeyteam bijvoorbeeld.
37%, dat noem ik iig geen uitzonderingen meer.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bron
Dan is er nog 37% over, die het misschien wel zouden willen, maar voor wie het geen ultieme droom is.
Als ze dat heel graag wilt, wie ben ik dan om dat haar te verbieden? Ik "own" haar niet..?!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zou jouw vriendin ook buiten de deur mogen neuken? Zou je echt een open relatie willen, of wil je dat dat voorrecht alleen voor jou zou moeten zijn?
Beter lezen. 37% voor wie het NIET DE ULTIEME DROOM IS. Dat betekend dat er van die 37% nog een percentage is die het wel zou willen, maar voor wie het niet de ultieme fantasie is.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
37%, dat noem ik iig geen uitzonderingen meer.
En die Fok poll, tsjaaaaaaa.
En hoeveel van die 63% voor wie het de ultieme droom is, zegt toch ‘’nee’’ als het daadwerkelijk zou kunnen ?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Beter lezen. 37% voor wie het NIET DE ULTIEME DROOM IS. Dat betekend dat er van die 37% nog een percentage is die het wel zou willen, maar voor wie het niet de ultieme fantasie is.
Inderdaad. Die polls zouden dus ipv twee opties, erg veel opties moeten bevatten om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En hoeveel van die 63% voor wie het de ultieme droom is, zegt toch ‘’nee’’ als het daadwerkelijk zou kunnen ?
Loze discussie aan het worden dit.
Wat heeft dat voor zin, Oksel? Waarom wil je met alle geweld aantonen dat een meerderheid of eigenlijk alle mannen er zo tegenaan kijken als jij?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Lienekien; vraag jij vanavond eens aan je vriend/partner of hij geen zin heeft in een trio met dat lekkere buurmeisje van 13b. Kijken hoe monogaam hij echt is. En in hoeverre hij het dus echt, echt wil.
En Patrick; ja.. maargoed, we weten beiden dat een aanzienlijk deel van de mannen geen nee zou zeggen.
Het is een beetje jammer van de discussie dat je niet gelooft dat er ook gewoon mannen zijn die niet op een trio, of seks buiten de deur met een andere vrouw zitten te wachten als hen dat niet 'verboden' wordt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Lienekien; vraag jij vanavond eens aan je vriend/partner of hij geen zin heeft in een trio met dat lekkere buurmeisje van 13b. Kijken hoe monogaam hij echt is. En in hoeverre hij het dus echt, echt wil.
En Patrick; ja.. maargoed, we weten beiden dat een aanzienlijk deel van de mannen geen nee zou zeggen.
Omdat het iets in wat niet wordt geaccepteerd in deze maatschappij. Omdat veel mannen niet open en eerlijk erover durven / kunnen zijn bij hun partner.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor zin, Oksel? Waarom wil je met alle geweld aantonen dat een meerderheid of eigenlijk alle mannen er zo tegenaan kijken als jij?
Het willen is niet per se niet geaccepteerd, volgens mij. Het handelen is waar veel mensen een grens trekken, beide kanten op overigens. Mijn vriend zou ook niet willen dat ik het buiten de deur zou doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat het iets in wat niet wordt geaccepteerd in deze maatschappij. Omdat veel mannen niet open en eerlijk erover durven / kunnen zijn bij hun partner.
Natuurlijk zijn die er. Maar minder dan veel mensen denk of beweren. Denk ik. En dat wordt ook aangetoond met de poll op pagina 1. Dat willen mensen Lienekien (oid) niet inzien, denk ik?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is een beetje jammer van de discussie dat je niet gelooft dat er ook gewoon mannen zijn die niet op een trio, of seks buiten de deur met een andere vrouw zitten te wachten als hen dat niet 'verboden' wordt.
Het zou leuker zijn als alle aannames even achterwege worden gelaten, en je fatsoenlijk in discussie gaat met de mensen die anders dan jou denken. En dan bedoel ik niet steeds zeggen "je liegt want eigenlijk wil je het wel", maar meer een "waarom zou je het niet doen" o.i.d..
Probeer het eens
Ik denk dat de grens al wordt getrokken bij een acceptatie, en er überhaupt niet eens aan handelen wordt gedacht.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het willen is niet per se niet geaccepteerd, volgens mij. Het handelen is waar veel mensen een grens trekken, beide kanten op overigens. Mijn vriend zou ook niet willen dat ik het buiten de deur zou doen.
Wat jij niet wilt zien is dat jij niet voor alle mannen spreekt en dat die poll van jou natuurlijk een leuk grapje is maar verder weinig toevoegt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er. Maar minder dan veel mensen denk of beweren. Denk ik. En dat wordt ook aangetoond met de poll op pagina 1. Dat willen mensen Lienekien (oid) niet inzien, denk ik?
Je laatste zin is overigens natuurlijk nogal.. kinderachtig. Alsof je tegen een klein kind praat.
Ik voel een "no true scotsman" aankomen...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat dus. Geen enkele man zegt "nee" tegen een andere vrouw erbij, op wat voor manier dan ook. Mits met toestemming, natuurlijk.
Er is dus blijkbaar altijd ergens een wil, een lust, aanwezig. Ook bij de vriend van Lienekien, ongetwijfeld.
Je kan je dus afvragen in hoeverre je dus als man écht 100% achter monogamie staat. Want als het een triootje is, wil de man maar wat graag.. als hij 100% achter monogamie zou staan, zou hij dat afwijzen. Dat doet geen enkele vent.
Dat is natuurlijk de meest stupide conclusie ooit. Ik vind friet lekker, maar van friet wordt ik dik, daarom eet ik het niet. Dat is dus een keuze waar ik niet echt achter sta.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:20 schreef Oksel het volgende:
Goed, we dwalen af. Veel mannen in een relatie willen wel een trio, dus er is een behoefte naar af en toe wat anders, dus kiezen maar weinig mannen voor een monogaam bestaan waar ze echt achter staan.
Die laatste zin dan even buiten beschouwing gelaten omdat ie blijkbaar anders overkomt dan bedoeld... M'n punt was dat jij niet voor anderen kunt denken. Uit jouw (overigens niet erg betrouwbare) poll blijkt zelfs dat een groot deel van de mannen er niet eens behoefte aan hebben als het niet verboden was. Maar als ze dat hier zeggen dan geloof je ze niet omdat jij het idee hebt dat heel veel mensen zoals jou zijn en het met een andere vrouw zouden willen doen. Van het deel dat er wel behoefte aan heeft, heeft waarschijnlijk ook al een aardig deel dit ooit eens besproken met z'n vriendin. Hierdoor wordt de groep waarbij het een probleem zou zijn uiteindelijk redelijk klein, waardoor je niet meer echt van een maatschappelijk probleem kunt spreken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er. Maar minder dan veel mensen denk of beweren. Denk ik. En dat wordt ook aangetoond met de poll op pagina 1. Dat willen mensen Lienekien (oid) niet inzien, denk ik?
Je laatste zin is overigens natuurlijk nogal.. kinderachtig. Alsof je tegen een klein kind praat.
Als het niet bespreekbaar is in je relatie, dan is je relatie niet in orde...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:04 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
En ruim 50% van de mannen hier geeft hetzelfde aan. Ik denk dat het een diepgeworteld "probleem" is. En dat daardoor veel meer mannen vreemdgaan. Stel dat het wél bespreekbaar zou zijn binnen een relatie. Dat men er wel over durft te praten, dat de vrouw het zou accepteren, dat dit best zou kunnen schelen in het kapot gaan van relaties door vreemdgaan.
Overigens zie ik nu dat je poll helemaal niet kloptquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:04 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
En ruim 50% van de mannen hier geeft hetzelfde aan. Ik denk dat het een diepgeworteld "probleem" is. En dat daardoor veel meer mannen vreemdgaan. Stel dat het wél bespreekbaar zou zijn binnen een relatie. Dat men er wel over durft te praten, dat de vrouw het zou accepteren, dat dit best zou kunnen schelen in het kapot gaan van relaties door vreemdgaan.
Met bespreekbaar bedoelt 'ie waarschijnlijk dat de vrouw het zou accepteren. Wil je dan zeggen dat je de relatie niet orde vindt als de vrouw het niet accepteert?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:05 schreef tsjas het volgende:
[..]
Als het niet bespreekbaar is in je relatie, dan is je relatie niet in orde...
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat veel mannen het eigenlijk wel zouden WILLEN, maar het niet WILLEN vanwege het pijn doen van gevoelens van hun partner.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met bespreekbaar bedoelt 'ie waarschijnlijk dat de vrouw het zou accepteren. Wil je dan zeggen dat je de relatie niet orde vindt als de vrouw het niet accepteert?
Al gaan ze vreemd, dan nog willen ze waarschijnlijk geen open relatie, omdat hun vrouw dan ook van anderen mag snoepen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:07 schreef Oksel het volgende:
Okay, jullie hebben mij overtuigd.
Mannen zijn monogame wezens, en slechts een enkeling heeft zijn oerdriften niet onder controle. De rest geniet ervan keurig in het keurslijf te zitten van de huidige samenleving, en zou nooit buiten de deur willen eten.
Wat vinden jullie er trouwens van dat er zo'n hoog percentage mannen vreemdgaat binnen een relatie?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:04 schreef Oksel het volgende:
Stel dat het wél bespreekbaar zou zijn binnen een relatie.
Dat dus. Het niet bespreekbaar kunnen maken omdat de vrouw boos wordt, aan zichzelf gaat twijfelen, etc. etc.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, dat je kunt bespreken dat je bepaalde gevoelens en behoeftes hebt. Daar schort het vaak al aan.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Al gaan ze vreemd, dan nog willen ze waarschijnlijk geen open relatie, omdat hun vrouw dan ook van anderen mag snoepen.
Waarom is het nou weer gelijk de schuld van de vrouw?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat dus. Het niet bespreekbaar kunnen maken omdat de vrouw boos wordt, aan zichzelf gaat twijfelen, etc. etc.
Omdat de partner, vrouw, al boos / teleurgesteld / etc. zou zijn dat je als maar er uberhaupt aan DENKT!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom zou het NIET bespreekbaar zijn in een relatie. Al vind je het fijn om een keer per maand in een luier rond te lopen of jezelf in te smeren met sambal, alles moet bespreekbaar zijn.
Omdat ik dat denk. Niet iedereen is zo open-minded als jij.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom is het nou weer gelijk de schuld van de vrouw?Misschien schamen sommige mannen zich er wel voor, of zijn ze bang dat hun vrouw dan hetzelfde wil.
Daar gaat dit topic niet over. Het gaat niet over uitvoeren, maar over de wens, de drang, en het verbergen hiervan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies. Zo hypocriet zijn veel mannen. Ze willen zelf wel maar hun vrouw mag niks.
Dat is een aanname. Plus. Het is iets dat jou bezigoudt, dan is de parrtner maar boos, so be it.quote:Omdat de partner, vrouw, al boos / teleurgesteld / etc. zou zijn dat je als maar er uberhaupt aan DENKT!
Jij hebt het bespreekbaar gemaakt, toch? En je keuze gemaakt? Vindt je dat het onderwerp nu in je relatie van tafel is, of ga je er met je vriendin over praten als je de wens en drang voelt?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over. Het gaat niet over uitvoeren, maar over de wens, de drang, en het verbergen hiervan.
Ik denk dat als je het op een normale manier bespreekt, en zegt dat het totaal niks afdoet aan de liefde etc. voor haar, het niet zo'n drama wordt allemaal als wordt verondersteld.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat de partner, vrouw, al boos / teleurgesteld / etc. zou zijn dat je als maar er uberhaupt aan DENKT!
Nou ja, als je het bespreekbaar maakt, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze het goed vindt. Dus als die man dan toch wat wil, dan wordt het vreemdgaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:16 schreef Oksel het volgende:
En dat het niet bespreekbaar hiervan zijn direct in meer of mindere mate samenhangt met de grote hoeveelheid mannen (50% onder de 30 jaar oud) vreemdgaat. Dat komt érgens vandaan.
Oh, we gaan het persoonlijk maken! Maargoed, dat deed ik ook..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt het bespreekbaar gemaakt, toch? En je keuze gemaakt? Vindt je dat het onderwerp nu in je relatie van tafel is, of ga je er met je vriendin over praten als je de wens en drang voelt?
Inderdaad, bespreekbaar maken is niet hetzelfde als instemmen. Soms kom je tot de conclusie dat je niet bij elkaar past maar dan heb je iig een eerlijke dialoog en geef je je partner de ruimte om een eerlijke monogame relatie te krijgen met een ander. Want het maar bij het oude laten en vreemdgaan omdat je behoeftes hebt, dat is gewoon laag en relatie-onwaardig.quote:Nou ja, als je het bespreekbaar maakt, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze het goed vindt. Dus als die man dan toch wat wil, dan wordt het vreemdgaan.
Maar ik denk dat veel voorkomen kan worden door zulke dingen al uberhaupt uit te sprekenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ja, als je het bespreekbaar maakt, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze het goed vindt. Dus als die man dan toch wat wil, dan wordt het vreemdgaan.
Dat komt omdat mensen niet met elkaar durven te bespreken dat ze niet monogaam willen zijn, dat mensen uberhaubt niet met elkaar praten en de ander dus een schouder elders zoekt of dat mannen wel willen rommelen maar dat de partner het niet mag.quote:Waar komt die grote hoeveelheid vreemdgangers vandaan?
Of mensen blijven in de relatie om wat voor reden dan ook, willen er geen punt achter zetten louter omdat de wensen op seksgebied uiteen lopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen niet met elkaar durven te bespreken dat ze niet monogaam willen zijn, dat mensen uberhaubt niet met elkaar praten en de ander dus een schouder elders zoekt of dat mannen wel willen rommelen maar dat de partner het niet mag.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of mensen blijven in de relatie om wat voor reden dan ook, willen er geen punt achter zetten louter omdat de wensen op seksgebied uiteen lopen.
Ben je ook op de hoogte van het hoge percentage vrouwen dat vreemdgaat? Het is namelijk helemaal geen mannending, vreemdgaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Maar ik denk dat veel voorkomen kan worden door zulke dingen al uberhaupt uit te sprekenEn misschien vind ze dingen als Fun4Two, etc. ook wel heel spannend.
Waar komt die grote hoeveelheid vreemdgangers vandaan?
Nee, als het op de seks gaat wringen, heeft de rest van de relatie daar ook onder te lijden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Seks is niet echt een onbelangrijk iets in een relatie.
Zeker niet als de seks goed is, maar alleen ezxlusief en ze eigenlijk wel eens een keer een ander zouden willen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, als het op de seks gaat wringen, heeft de rest van de relatie daar ook onder te lijden.
Maar mensen trekken niet altijd de conclusie dat de relatie maar moet stoppen omdat de ideeën op seksgebied uiteen lopen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:37 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, wat is jullie conclusie met betrekking tot dit onderwerp..?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Van een andere vrouw dan z'n eigen (blijkbaar)
Dat meer dan de helft van de mannen klootzakken zijn natuurlijk. En dom.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:37 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, wat is jullie conclusie met betrekking tot dit onderwerp..?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat meer dan de helft van de mannen klootzakken zijn natuurlijk. En dom.
Als seks dan echt zó belangrijk is voor iemand en je het vaak met verschillende mensen wil doen, BEGIN DAN NIET AAN EEN RELATIE.
Vreemd dat je die zaken aan elkaar verbind...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat meer dan de helft van de mannen klootzakken zijn natuurlijk. En dom.
Als seks dan echt zó belangrijk is voor iemand en je het vaak met verschillende mensen wil doen, BEGIN DAN NIET AAN EEN RELATIE.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |