Als iedereen doof, stom en blind doet is iedereen het na een tijdje vergeten..quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat het vaak (alsnog) uitkomt, en dan deert het behoorlijk lijkt me zo. En waarschijnlijk nog erger dan als je gewoon eerlijk was geweest.
O dat klopt ja, ik was na die al die discussies alweer vergeten waar de OP precies over gingquote:Op donderdag 1 juli 2010 18:36 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Maar goed het ging om het feit of je het zou doen als het zou mogen
Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:11 schreef Lienekien het volgende:
Het is geen kwestie van 'bezitten', het is een kwestie van een afspraak die je met elkaar maakt. En als iemand zo'n afspraak schendt, is dat best ernstig.
Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten. Of als ik me niet met de volle 100% in zou zetten voor haar. Seks met iemand anders hebben sluit dat niet uit, maar wel als je er iemand emotioneel mee belast. Dus liegen, of beter gewoon totaal niets zeggen, is in dit geval dus juist volgens mijn geweten. Misschien een beetje opportunistisch geweten, maar wel een geweten.
Niets van dat al. We staan er allebei op die manier in. Ik kijk er echt van op dat anderen daar zo wantrouwend tegenover staan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?
Lijkt me vooral erg vermoeiend en vooral onnatuurlijk.
Niet, want ik gun haar ook het recht op een 'slip-up'.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:19 schreef Elgyn het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).
Andersom is dat net zo goed zo hoor. Als vrouwen vreemd gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:01 schreef dalaiblama het volgende:
Wel vreemd ergens, dat men zo arrogant is dat men denkt een ander te moeten 'bezitten' en alleenrecht te claimen. Waarom voelt niemand zich daar schuldig over?
Hypothetisch :
Je hebt een gezin, warmte, liefde, gezelligheid en men zorgt goed voor elkaar. Man piest buiten de pot, vrouw komt erachter, man geeft aan dat hij haar niet kwijt wil bla bla.
Vrouw doet moeilijk, gezinsdrama, scheiding, kinderen veilige omgeving kwijt.
Ik ook niet. Vooral omdat ik niet de behoefte zou hebben met anderen het bed in te duiken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:
Ik kan maar van een iemand echt houden![]()
Ik zou niet gelukkig zijn in een open relatie.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:
Ik kan maar van een iemand echt houden![]()
Ik zou niet gelukkig zijn in een open relatie.
En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mensen met een open relatie houden ook maar van 1 persoon meestal hoor
He tzou niets met slim of niet slim te maken hebben, maar met een gen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
En vele andere vogels.
Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.
Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.
absoluut, althans in mijn definitie.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mensen met een open relatie houden ook maar van 1 persoon meestal hoor
Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou het trouwens nog eerlijker en duidelijker vinden als de poll toch iets anders zou zijn, namelijk de optie dat niet voor monogamie gekozen wordt splitsen in twee opties: "ja, ik zou rondneuken en zij mag dat ook" en "ja, ik mag rondneuken, maar zij niet".
Ik denk dat dan zal blijken dat ook veel mannen niet willen dat hun partner buiten de deur neukt en dat het niet DE VROUW of DE MAATSCHAPPIJ is die monogamie eist, maar dat mannen ook zo hun eisen hebben binnen een relatie.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef dalaiblama het volgende:
Alles draait gewoon om respectvol met elkaar en elkaars noden en behoeften omgaan. En ook jaloezie kan daar best bij horen. Ik zou het vreemder vinden als dat niet zo was.
Dat heeft er toch geen reet mee te maken. Denk dat het een kwestie van vertrouwen is. Als ik er achter kom dat mijn vriendin vreemd is gegaan (ongeacht de situatie) terwijl we een relatie hebben kan ze vertrekkenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Joh
Durf jij met 100 procent zekerheid te zeggen trouwens dat jouw partner nooit vreemd is gegaan of zal gaan?
Dat dus. Geen enkele man zegt "nee" tegen een andere vrouw erbij, op wat voor manier dan ook. Mits met toestemming, natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:57 schreef LangBlaadje het volgende:
Een extra vrouw erbij daarentegen zou ik weer niet erg vinden
Dan lees je neit goed, want ik zeg dus juist "ook mannen" dus net zo goed als vrouwen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:49 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?
Gevoelens zijn vrij universeel en niet typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik denk dat mannen net zo veel moeite hebben met vreemdgaan als vrouwen.
Ook niet zo vreemd, want vreemdgaan staat voor bedrog in de letterlijke zin. Vaak is de seks niet zozeer het probleem, maar wel de leugens, het stiekeme gedoe en de breuk in vertrouwen.
Daar heeft iedereen moeite mee, ongeacht geslacht.
Volgens mij was ook al onderzocht dat vreemdgaan niet perse iets mannelijks is, sterker nog....vrouwen zijn beter in het verbergen
Vreemdgaan hoor je neit te doen, imo. Een open relatie is iets heel anders, en dus niet vergelijkbaar. Ik zou zelf niet voor een open relatie kiezen, en mijn vriend gelukkig ook niet. Dat houdt niet in dat ik het een verkeerde relatievorm vind; integendeel, ik vind het heel bijzonder als je op die manier van elkaar kunt houden en elkaar die vrijheid kunt geven. Ik weet dat ik daar niet toe in staat ben.quote:Ik zou vreemdgaan ook vreselijk vinden. In een ( open) relatie hoort dat niet thuis, want het is altijd kwetsend als blijkt dat je partner zich zo heeft afgesloten van je dat zij/hij niet eens de moeite neemt om je zoiets wezenlijks als sexuele gevoelens/drift/lust met je te delen. Als je daar al niet eerlijk over kan zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet echt integer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |