abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83534225
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Iets met een geweten enzo.
Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten. Of als ik me niet met de volle 100% in zou zetten voor haar. Seks met iemand anders hebben sluit dat niet uit, maar wel als je er iemand emotioneel mee belast. Dus liegen, of beter gewoon totaal niets zeggen, is in dit geval dus juist volgens mijn geweten. Misschien een beetje opportunistisch geweten, maar wel een geweten.

Niet dat ik expres vreemd zou gaan, dat ik het opzoek of dat het me telkens weer overkomt, maar soms gebeuren dat soort dingen gewoon. Knap als je er verstandig mee om kan gaan in een open relatie, maar voor anderen werken wat leugens net zo goed.
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:17:21 #152
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83534342
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten.

Iemand anders neuken zonder dat je daar afspraken over hebt is een verkeerde oneerlijke intentie. Als je daar behoefte aan hebt, waarom stel je dan geen open relatie voor aan je partner. Omdat je bang bent dat zij het dan ook doet?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_83534359
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:58 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dus je liegt liever tegen je partner, met als gevaar dat die er achter komt en je nooit meer vertrouwd, dan dat je samen afspreekt dat je binnen bepaalde kaders een open relatie hebt waar je openlijk over kunt praten met elkaar.

Ik ben van mening dat liegen en vreemdgaan veel schadelijker is dan met elkaars toestemming zo nu en dan lekker met een ander te rommelen voor de lust.

Als mijn vriendin me vanavond vertelt dat ze de afgelopen 2 maand 3x met een ander is geweest dan is de relatie wel op sterven na dood. Als ze me vertelt dat ze volgende week eens een keer een leuke middag gaat hebben met iemand dan is er niks aan de hand. Waarom? Omdat eerlijkheid alles is in een relatie.
Hoho, ik geef geen oordeel! Het is slechts een objectieve vaststelling.
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:19:01 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83534389
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:18 schreef SSeth het volgende:

[..]

Hoho, ik geef geen oordeel! Het is slechts een objectieve vaststelling.

Mijn objectieve vaststelling is dat de meeste stellen niet durven te zeggen wat ze het liefst zouden willen.
pi_83534614
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gelukkig zijn wij zo ver ontwikkeld dat we niet leven volgens instincten. Wij kunnen tegen deze instincten in gaan en ik denk dat we die keuze ook om een bepaalde reden gemaakt hebben. Het lijkt me ook niet voor niets dat monogamie de norm is geworden. Daarom snap ik mensen ook nooit zo die zeggen dat de mens van nature polygaam is. Blijkbaar is dat namelijk toch niet gewenst, anders zou dat nu wel de norm zijn. Dus hoezo van nature? Of zal het geloof hier iets mee te maken hebben...
het ligt aan het type samenleving
er zijn meer polygame samenlevingen dan monogame zo ver ik weet (en dan bedoel ik niet in aantal mensen maar samenlevingen als geheel)
En wij zitten op het moment in een samenleving waarbij de heersende norm monogamie is (hoewel die volgens mij steeds meer aan het verschuiven is) en dat komt doordat het in onze samenleving juist lastig is om niet monogaam te zijn (ivm praktische dingen als huisvesting, verwantschapsregels maar ook waarden en normen, wetten en alle andere dingen die onze sameleving vormen)
Alleen begint dat dus steeds meer te verschuiven. Er is geen absolute reden meer om het een of het ander te zijn (bijvoorbeeld bepaalde stammen in afrika is het lastig overleven met een vrouw (of een man die samenlevingen bestaan ook) dus neem je er meer.... het zelfde geld op een bepaalde manier voor onze samenleving) er zijn alleen nog gevoels redenen te noemen

en wat dat betreft voelt de een gewoon op een andere manier dan de ander dus daar komen we ook nooi tuit

(maar om dus te zeggen dat het allemaal met instincten te maken heeft en het goed is dat we die wel (of niet) onderdrukken gaat nergens over omdat het dus een nurture ding is en geen nature ding)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_83534696
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Karammel het volgende:
Ach... Het is maar seks.

Seks was vroeger iets dat je enkel deed met de vrouw waarmee je getrouwd was. Dit was ons door het geloof zo aangeleerd om geslachtsziektes en dergelijke te voorkomen. Als je daar dan ook romantische verhalen omheen verzint stijgt seks naar een hoger niveau. Prachtig dat je zoiets alleen mag delen met de persoon waar je de rest van je leven samen mee zal zijn.

Tegenwoordig is het echter allemaal anders. De tijden van één serieuze relatie zijn al jaren gepasseerd en seks voor het huwelijk is enkel weggelegd voor de echte doorzetters.

Seks is dus een vrij bestaan gaan leven. Seks met Jan en alleman moet gewoon kunnen. Zolang je single bent tenminste. Toch wordt dit totaal anders als je een relatie hebt. Dan is het ineens exclusief. Dan stijgt seks ineens weer naar dat niveau van toen we nog zwaar gelovig waren. Het is veel meer dan dat seks was toen je nog single was.

Waarschijnlijk is het toch grotendeels zo gelopen door jaloezie. En ook door respect voor de partner natuurlijk. Al blijf ik van mening dat seks met je partner totaal anders is dan seks met een one-night-stand. Als ik de keuze zou hebben zou ik zelf geen volledig open relatie kunnen hebben, maar een relatie met een uitstapje zo nu en dan moet wat mij betreft gewoon kunnen. Al blijft monogamie wel lekker veilig.
hier sluit ik me ontzettend bij aan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_83534918
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:17 schreef Stefan het volgende:

Iemand anders neuken zonder dat je daar afspraken over hebt is een verkeerde oneerlijke intentie. Als je daar behoefte aan hebt, waarom stel je dan geen open relatie voor aan je partner. Omdat je bang bent dat zij het dan ook doet?
Nee, ik vind dat een relatie een leven delen is, dat is de intentie en niet seks hebben. Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.

Ik ben niet bang voor vreemdgaan van de ander, wel voor mijn gedrag als ik weet dat er andere mannen in het spel zijn. Als ik een sms zou krijgen van 'ik ga nu even met X neuken, btw haal ook een pak melk' dan zou ik geen leuke dag hebben. Best mogelijk dat ik rare dingen zou gaan doen of heel snel zou vervreemden. De relatie zou binnen no time kapot zijn.
pi_83535028
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.
Je kunt ook nee zeggen natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:37:03 #159
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83535142
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat een relatie een leven delen is, dat is de intentie en niet seks hebben. Bovendien zou ik vreemdgaan ook niet opzoeken, maar het kan je wel overkomen.

Een relatie is een leven delen ja, en daar hoort liegen niet bij. Dus als je beide af en toe zin hebt in een ander lichaam dan kun je daar afspraken over maken. Vreemdgaan is eenzijdig het vertrouwen beschamen.
pi_83535405
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het ligt aan het type samenleving
er zijn meer polygame samenlevingen dan monogame zo ver ik weet (en dan bedoel ik niet in aantal mensen maar samenlevingen als geheel)
En wij zitten op het moment in een samenleving waarbij de heersende norm monogamie is (hoewel die volgens mij steeds meer aan het verschuiven is) en dat komt doordat het in onze samenleving juist lastig is om niet monogaam te zijn (ivm praktische dingen als huisvesting, verwantschapsregels maar ook waarden en normen, wetten en alle andere dingen die onze sameleving vormen)
Alleen begint dat dus steeds meer te verschuiven. Er is geen absolute reden meer om het een of het ander te zijn (bijvoorbeeld bepaalde stammen in afrika is het lastig overleven met een vrouw (of een man die samenlevingen bestaan ook) dus neem je er meer.... het zelfde geld op een bepaalde manier voor onze samenleving) er zijn alleen nog gevoels redenen te noemen

en wat dat betreft voelt de een gewoon op een andere manier dan de ander dus daar komen we ook nooi tuit

(maar om dus te zeggen dat het allemaal met instincten te maken heeft en het goed is dat we die wel (of niet) onderdrukken gaat nergens over omdat het dus een nurture ding is en geen nature ding)
Polygamie hangt bijna altijd samen met sociale en psychologische ongelijkheid. Een mannetje heeft macht binnen de gemeenschap en pikt de vrouwtjes in terwijl de armere mannen alleen blijven. Vaak zie je ook dat vrouwen hier zelf geen vrije keuze in hebben, maar dat de ouders haar aan de machtige man geven in ruil voor zijn gunsten.

Ik heb weleens een antropologisch onderzoekje gelezen en het bleek dat samenlevingen met een hogere waardering voor romantische liefde (een 'high love' score, hoe je dat ook meet) allemaal een hogere tolerantie voor de keuzes van vrouwen hadden. Dus geen straf op overspelig gedrag als stenigen, zuur in het gezicht en wat nog meer. De mannen hadden geen invloed, hun gedrag was altijd goed.

Heeft allemaal niks met nurture te maken, alles met macht.
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:46:31 #161
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83535480
Polygaam is toch meerdere relaties hebben?
pi_83535588
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:44 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Polygamie hangt bijna altijd samen met sociale en psychologische ongelijkheid. Een mannetje heeft macht binnen de gemeenschap en pikt de vrouwtjes in terwijl de armere mannen alleen blijven. Vaak zie je ook dat vrouwen hier zelf geen vrije keuze in hebben, maar dat de ouders haar aan de machtige man geven in ruil voor zijn gunsten.

Ik heb weleens een antropologisch onderzoekje gelezen en het bleek dat samenlevingen met een hogere waardering voor romantische liefde (een 'high love' score, hoe je dat ook meet) allemaal een hogere tolerantie voor de keuzes van vrouwen hadden. Dus geen straf op overspelig gedrag als stenigen, zuur in het gezicht en wat nog meer. De mannen hadden geen invloed, hun gedrag was altijd goed.

Heeft allemaal niks met nurture te maken, alles met macht.
ja en wat is macht en sociale ongelijkheid?
nurture

en polygaam betekend meerdere relaties
maar ik probeerde meer te illustreren dat het idd dus allemaal iets cultureel bepaalds is en niet een vaste waarde (monogamie) maar alleen ontstaan met een reden (zoals karamel of zoiets? ook al zei)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_83535738
In principe is bijna iedereen serieel monogaam, tenzij je aan trio's e.d. doet...
pi_83536086
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja en wat is macht en sociale ongelijkheid?
nurture

en polygaam betekend meerdere relaties
maar ik probeerde meer te illustreren dat het idd dus allemaal iets cultureel bepaalds is en niet een vaste waarde (monogamie) maar alleen ontstaan met een reden (zoals karamel of zoiets? ook al zei)
Misschien begrijpen we nurture anders, maar volgens mij is het zoiets als opvoeding en de manier waarop je naar de wereld kijkt. Ik denk niet dat de opvoeding van mannen zonder vrouw (of andersom) in een polygame cultuur maakt dat ze dit normaal en ok vinden. De macht en het systeem zal ze er van weerhouden om er iets aan te doen, maar de nature van niet alleen willen zijn zal ook hier heel krachtig zijn.

Ik geloof trouwens niet dat het hier ook richting polygamie gaat, eerder zie ik dat mensen steeds meer op zichzelf gaan vanwege de economische druk van carriere en de kosten van kinderen.
pi_83536159
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Misschien begrijpen we nurture anders, maar volgens mij is het zoiets als opvoeding en de manier waarop je naar de wereld kijkt. Ik denk niet dat de opvoeding van mannen zonder vrouw (of andersom) in een polygame cultuur maakt dat ze dit normaal en ok vinden. De macht en het systeem zal ze er van weerhouden om er iets aan te doen, maar de nature van niet alleen willen zijn zal ook hier heel krachtig zijn.

Ik geloof trouwens niet dat het hier ook richting polygamie gaat, eerder zie ik dat mensen steeds meer op zichzelf gaan vanwege de economische druk van carriere en de kosten van kinderen.
nurture is aangeleerd gedrag... het aanleren van een bepaalde cultuur en al zijn waarden en normen
machtsverdeling en man vrouw verhoudingen vallen daar uiteraard onder
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:07:52 #166
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83536271
Polygaam vind ik trouwens niks. Een relatie is emotioneel aan iemand verbonden zijn. Dan ben ik aan 1 persoon.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:23:09 #167
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83536855
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat noem je dwars?

Hoe zou je dan vrouwen typeren die zich door dit topic zouden laten 'bekeren' tot 'nou vooruit schat, je mag buiten de deur neuken want gezien het topic op fok is dat wat mannen het liefst willen'?

Wat een reactie..
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:24:48 #168
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83536926
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Stefan het volgende:

[..]

Mijn objectieve vaststelling is dat de meeste stellen niet durven te zeggen wat ze het liefst zouden willen.
Dat dus. Daar gaat dit topic over. En ik ben van mening dat in dit geval "het liefst willen" betekent dat de man wel eens wat anders wil af en toe.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:29:57 #169
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83537151
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:24 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat dus. Daar gaat dit topic over. En ik ben van mening dat in dit geval "het liefst willen" betekent dat de man wel eens wat anders wil af en toe.

Maar het bespreekbaar durven maken willen veel mannen dan weer niet. Ze willen niet eens dat als zij buiten de deur neuken dat hun vrouw dat ook doet.
pi_83537259
Uhm, nu heb ik ook een vrije keuze, ik voel me iig niet belemmerd.
Ik kies voor monogamie, maar als ik uitgekeken ben op iemand dan kan ik nog wel eens iets te vroeg aan een ander beginnen
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:41:03 #171
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_83537582
Nutteloze topics altijd. De mensen die zeggen monogamie te prefereren worden simpelweg voor leugenaar uitgemaakt. Zo kun je net zo goed geen poll aanmaken natuurlijk.
Dan kun je wel tig pagina's discussiëren, maar je bent helemaal niet benieuwd naar de waarheid of verhoudingen, maar naar bevestiging van je denkbeeld of goedkeuring van je neiging tot vreemdgaan.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_83537720
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:07 schreef Stefan het volgende:
Polygaam vind ik trouwens niks. Een relatie is emotioneel aan iemand verbonden zijn. Dan ben ik aan 1 persoon.
Seks kan je daar los van zien natuurlijk.

Meerdere partners hebben lijkt me ook drie keer niks. Af en toe buiten de deur eten daarentegen lijkt me wel wat.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:08:16 #173
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_83538719
What's the big deal zeg... Wat niet weet wat niet deert!
En waarom vreemdgaan gelijk koppelen aan liegen? Je kan er toch ook voor kiezen om niet alles te vertellen aan je partner. Mocht het zo zijn dat hij/zij vragen heeft dan zeg je dat toch eerlijk

Voor de rest sluit ik mij wel aan bij wat Karammel zegt!
pi_83538977
Ik mis de keuze om samen met mijn vriendin een frikandelletje te eten
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:21:24 #175
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83539182
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:08 schreef Strychnos het volgende:
What's the big deal zeg... Wat niet weet wat niet deert!
Het probleem is alleen dat het vaak (alsnog) uitkomt, en dan deert het behoorlijk lijkt me zo. En waarschijnlijk nog erger dan als je gewoon eerlijk was geweest.
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:36:34 #176
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_83540888
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat het vaak (alsnog) uitkomt, en dan deert het behoorlijk lijkt me zo. En waarschijnlijk nog erger dan als je gewoon eerlijk was geweest.
Als iedereen doof, stom en blind doet is iedereen het na een tijdje vergeten..
En stel het komt uit, tja dan kan dat problematisch zijn.

Maar goed het ging om het feit of je het zou doen als het zou mogen, en ik denk dat bijna iedere man daar geen nee op zou zeggen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:50:22 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83543328
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:36 schreef Strychnos het volgende:

[..]
Maar goed het ging om het feit of je het zou doen als het zou mogen
O dat klopt ja, ik was na die al die discussies alweer vergeten waar de OP precies over ging
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:01:40 #178
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83543758
Wel vreemd ergens, dat men zo arrogant is dat men denkt een ander te moeten 'bezitten' en alleenrecht te claimen. Waarom voelt niemand zich daar schuldig over?
Hypothetisch :
Je hebt een gezin, warmte, liefde, gezelligheid en men zorgt goed voor elkaar. Man piest buiten de pot, vrouw komt erachter, man geeft aan dat hij haar niet kwijt wil bla bla.
Vrouw doet moeilijk, gezinsdrama, scheiding, kinderen veilige omgeving kwijt.

Voor wat? een piemel in een andere kut? Is dat nu echt zo vreselijk fundamenteel dat je bereid bent zulke gevolgen voor lief te nemen?
Ik heb dat nooit begrepen. Dan is die veilige basis je blijkbaar niet veel waard.
Ik wil niet zover gaan te beweren dat de mens niet gemaakt is om monogaam te zijn, want dat is primitieve onzin. We zijn monogaam omdat dat veilig is en beter werkt dan maar wat rondneuken. Sterker nog, het is van evolutionair belang om monogaam te zijn.
Dat neemt niet weg dat we logscherwijs niet graag vastzitten aan 1 partner; maar ook graag rondsnoepen. Probleem is alleen dat ons is aangepraat dat we dat niet moeten accepteren. Waarom eigenlijk? Kan iemand mij uitleggen wat er zo belangrijk is aan seks dat we daarvoor bereid zijn om alles op te geven als deze niet exclusief is?
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:10:36 #179
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83544088
Voor de duidelijkheid: met de stelling dat het beter is om monogaam te zijn als mens, doel ik natuurlijk op monogamie als in een vaste partner hebben.
Voor iemand denkt dat ik mezelf tegenspreek

Het is dus de bedoeling ook dat je een vaste partner hebt om je leven mee in te richten, zoals gezin e.d.
Mijns inziens staat dat echter los van sexuele relaties daarnaast. Het 1 is je fundament, het ander een manier om je vrije tijd door te brengen en je vooral niet gevangen te voelen.
Helaas is het ook niet goed voor de mens als we onnadenkend buitenechtelijke relaties onderhouden; denk aan ziektes e.d. Dat zou immers ook een directe bedreiging zijn voor ons kroost en gezin.
Ik denk ook dat daar de oorspronkelijke maatschappelijke en bijbelse druk vandaan komt; dat je dus bij 1 partner moet blijven.
Alleen leven we in 2010 en kun je ook daar verstandig mee omgaan.
Ik denk dat het veel scheidingen en ellende scheelt als we wat minder gespannen met zulke zaken omgaan. Liefde is in mijn optiek ook iemand vrij laten en nemen zoals hij is, zonder oordeel. Ik kan me niet voorstellen van mijn levenspartner absolute exclusiviteit te eisen. Dat lijkt me ook geen gelukkig leven beschoren.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:11:33 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_83544123
Het is geen kwestie van 'bezitten', het is een kwestie van een afspraak die je met elkaar maakt. En als iemand zo'n afspraak schendt, is dat best ernstig.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:53:43 #181
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83551725
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:11 schreef Lienekien het volgende:
Het is geen kwestie van 'bezitten', het is een kwestie van een afspraak die je met elkaar maakt. En als iemand zo'n afspraak schendt, is dat best ernstig.
Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?

Lijkt me vooral erg vermoeiend en vooral onnatuurlijk.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:19:50 #182
295560 Elgyn
kijk me nou
pi_83555303
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Mijn geweten zou pas opspelen als ik met de verkeerde, oneerlijke intentie in een relatie zou zitten. Of als ik me niet met de volle 100% in zou zetten voor haar. Seks met iemand anders hebben sluit dat niet uit, maar wel als je er iemand emotioneel mee belast. Dus liegen, of beter gewoon totaal niets zeggen, is in dit geval dus juist volgens mijn geweten. Misschien een beetje opportunistisch geweten, maar wel een geweten.
Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:43:53 #183
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_83556167
Laf en achterbaks ja en nee... Die dingen gebeuren nou eenmaal. Mijn inziens zolang er geen liefde in het spel is wil ik het niet weten.
Laat me in die waan, 1 keer kan gebeuren bij mij.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 06:08:44 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_83558491
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:53 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dus jij zegt bij elke nieuwe relatie dat je graag de afspraak wil maken dat je exclusiviteit wil? Dat vermeld je ook expliciet? Heeft de ander daar ook nog iets over te vertellen of is het iets wat jij even besluit?

Lijkt me vooral erg vermoeiend en vooral onnatuurlijk.
Niets van dat al. We staan er allebei op die manier in. Ik kijk er echt van op dat anderen daar zo wantrouwend tegenover staan.

Edit: ik zie trouwens nu pas dat je na je eerste reactie, die met het 'bezitten', nog een reactie hebt gegeven. Zo anders dan ik denk je er dus m.i. niet over, op één punt na, dan. Het lijkt mij echter ook wel vrij vermoeiend als er sprake zou zijn van een exclusiviteit die geëist wordt en die door de ander als heel beklemmend wordt ervaren. Maar net zo goed vraag je ook iets van de ander als je wel vindt seks te moeten kunnen hebben buiten je relatie om. Daar doe je je partner ook verdriet mee als die daar niet achter kan staan. Net zo goed 'eis' je dan iets van de ander, wat heel beklemmend kan zijn in de relatie. Moet er nou iemand flink inleveren op zichzelf? Ik denk eerlijk gezegd van niet. Als de uitgangspunten zo botsen, kun je volgens mij maar beter naar een ander op zoek gaan met wie het beter klikt..

[ Bericht 37% gewijzigd door Lienekien op 02-07-2010 06:24:10 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_83559337
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:19 schreef Elgyn het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon laf en achterbaks. Ten eerste gunt je jezelf iets wat je je vriendien ontzegt en ten tweede laat je haar levenskeuzes maken die op verkeerde veronderstellingen zijn gebaseerd (nl. dat je wel eerlijk met haar bent).
Niet, want ik gun haar ook het recht op een 'slip-up'.

Ik heb het ook alleen over toevallig vreemdgaan, niet het zelf opzoeken als alternatief voor een relatie. Soms gebeuren dingen gewoon, zoals Strychnos zegt. Dat klinkt heel slap maar het is wel zo, ook voor vrouwen. Daarom vind ik ook niet dat het de intentie en oprechtheid om samen een leven te delen aantast.
pi_83559975
Ik krijg al een naar gevoel bij de gedachte dat mijn vriendin bij een ander het bed in zou duiken, dus nee ik zou het echt niet kunnen, ik zou trouwens ook een enorm schuld gevoel krijgen als ik een ander het bed in zou sleuren, zelfs al zou het een open relatie zijn.

Een extra vrouw erbij daarentegen zou ik weer niet erg vinden
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:04:23 #187
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_83560135
Ik kan maar van een iemand echt houden

Ik zou niet gelukkig zijn in een open relatie.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_83560296
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:01 schreef dalaiblama het volgende:
Wel vreemd ergens, dat men zo arrogant is dat men denkt een ander te moeten 'bezitten' en alleenrecht te claimen. Waarom voelt niemand zich daar schuldig over?
Hypothetisch :
Je hebt een gezin, warmte, liefde, gezelligheid en men zorgt goed voor elkaar. Man piest buiten de pot, vrouw komt erachter, man geeft aan dat hij haar niet kwijt wil bla bla.
Vrouw doet moeilijk, gezinsdrama, scheiding, kinderen veilige omgeving kwijt.
Andersom is dat net zo goed zo hoor. Als vrouwen vreemd gaan.
pi_83560341
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:

Ik ook niet. Vooral omdat ik niet de behoefte zou hebben met anderen het bed in te duiken.

Zo denk ik er althans nu over.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:26:05 #190
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83560559
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:04 schreef paintmeester het volgende:

Mensen met een open relatie houden ook maar van 1 persoon meestal hoor
pi_83560586
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 09:37:10 #192
5428 crew  miss_sly
pi_83560796
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:

[..]

En vele andere vogels.

Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.

Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
He tzou niets met slim of niet slim te maken hebben, maar met een gen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Monogamie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:39:17 #193
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83560830
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En sommige mensen hebben alleen seks met mensen waar ze van houden.

Joh

Durf jij met 100 procent zekerheid te zeggen trouwens dat jouw partner nooit vreemd is gegaan of zal gaan?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:39:48 #194
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83560836
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

absoluut, althans in mijn definitie.
Ik hou van maar 1 persoon en 1 persoon alleen. Plezier maak ik met meer dan 1 persoon.
En ook dat proces is voor veel mensen met een open relatie vrij exclusief hoor en gebeurt niet echt regelmatig ( denk eerder aan een paar keer in je leven ).
Ik denk ook dat veel mensen denken dat mensen met een open relatie meteen swingers of parenclub bezoekers zijn en geloof mij maar dat dat dus niet zo is. Verre van zelfs.
Wij doen bijvoorbeeld ook niet aan trio's ofzo omdat dat weer niet past bij de manier waarop we met elkaar om willen gaan en in onze optiek alleen maar pijn veroorzaakt.

Zie het meer als een ( hopelijk ) levenslang verbond waarbij het niet meteen het einde van de wereld is als je je lusten eens op een ander botviert.
Afspraken zijn ook duidelijk: altijd veilig, altijd eerlijk zijn.
Wij bespreken ook geen details ofzo; meer als in "heb je het leuk gehad? "

Alles draait gewoon om respectvol met elkaar en elkaars noden en behoeften omgaan. En ook jaloezie kan daar best bij horen. Ik zou het vreemder vinden als dat niet zo was.
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 09:43:56 #195
5428 crew  miss_sly
pi_83560893
Ik zou het trouwens nog eerlijker en duidelijker vinden als de poll toch iets anders zou zijn, namelijk de optie dat niet voor monogamie gekozen wordt splitsen in twee opties: "ja, ik zou rondneuken en zij mag dat ook" en "ja, ik mag rondneuken, maar zij niet".

Ik denk dat dan zal blijken dat ook veel mannen niet willen dat hun partner buiten de deur neukt en dat het niet DE VROUW of DE MAATSCHAPPIJ is die monogamie eist, maar dat mannen ook zo hun eisen hebben binnen een relatie.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:49:16 #196
285351 dalaiblama
too much bla
pi_83561019
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou het trouwens nog eerlijker en duidelijker vinden als de poll toch iets anders zou zijn, namelijk de optie dat niet voor monogamie gekozen wordt splitsen in twee opties: "ja, ik zou rondneuken en zij mag dat ook" en "ja, ik mag rondneuken, maar zij niet".

Ik denk dat dan zal blijken dat ook veel mannen niet willen dat hun partner buiten de deur neukt en dat het niet DE VROUW of DE MAATSCHAPPIJ is die monogamie eist, maar dat mannen ook zo hun eisen hebben binnen een relatie.
Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?
Gevoelens zijn vrij universeel en niet typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik denk dat mannen net zo veel moeite hebben met vreemdgaan als vrouwen.
Ook niet zo vreemd, want vreemdgaan staat voor bedrog in de letterlijke zin. Vaak is de seks niet zozeer het probleem, maar wel de leugens, het stiekeme gedoe en de breuk in vertrouwen.
Daar heeft iedereen moeite mee, ongeacht geslacht.
Volgens mij was ook al onderzocht dat vreemdgaan niet perse iets mannelijks is, sterker nog....vrouwen zijn beter in het verbergen

Ik zou vreemdgaan ook vreselijk vinden. In een ( open) relatie hoort dat niet thuis, want het is altijd kwetsend als blijkt dat je partner zich zo heeft afgesloten van je dat zij/hij niet eens de moeite neemt om je zoiets wezenlijks als sexuele gevoelens/drift/lust met je te delen. Als je daar al niet eerlijk over kan zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet echt integer.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:52:15 #197
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83561099
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef dalaiblama het volgende:

Alles draait gewoon om respectvol met elkaar en elkaars noden en behoeften omgaan. En ook jaloezie kan daar best bij horen. Ik zou het vreemder vinden als dat niet zo was.

Inderdaad. Open relaties komen in veel vormen, maar het sleutelwoord is daar altijd recpect. Je spreekt grenzen af, zoals hoevaak, met wie, wanneer. Daardoor heb je samen ook overzicht over wat de ander doet. je hoeft niet te raden wat iemand doet, diegene zegt het zelf wel. En als de ander een leuke middag of avond heeft gehad, dan kun je daar blij voor zijn voor hem of haar. Verder durf ik te stellen dat stellen met een OR veiligere seks hebben dan mensen zonder OR en die vreemdgaan. In een OR bereid je je altijd voor dat er wat kan gebeuren. Wie vreemdgaat en in the heat of the moment niks bij zich hebben, zullen dat dan ook onveilig doen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:00:12 #198
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_83561298
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

Joh

Durf jij met 100 procent zekerheid te zeggen trouwens dat jouw partner nooit vreemd is gegaan of zal gaan?
Dat heeft er toch geen reet mee te maken. Denk dat het een kwestie van vertrouwen is. Als ik er achter kom dat mijn vriendin vreemd is gegaan (ongeacht de situatie) terwijl we een relatie hebben kan ze vertrekken . Dan is het vertrouwen namelijk weg.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:05:30 #199
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83561444
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:57 schreef LangBlaadje het volgende:
Een extra vrouw erbij daarentegen zou ik weer niet erg vinden
Dat dus. Geen enkele man zegt "nee" tegen een andere vrouw erbij, op wat voor manier dan ook. Mits met toestemming, natuurlijk.

Er is dus blijkbaar altijd ergens een wil, een lust, aanwezig. Ook bij de vriend van Lienekien, ongetwijfeld.

Je kan je dus afvragen in hoeverre je dus als man écht 100% achter monogamie staat. Want als het een triootje is, wil de man maar wat graag.. als hij 100% achter monogamie zou staan, zou hij dat afwijzen. Dat doet geen enkele vent.
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 10:09:03 #200
5428 crew  miss_sly
pi_83561549
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:49 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het aan mannen ligt?
Gevoelens zijn vrij universeel en niet typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik denk dat mannen net zo veel moeite hebben met vreemdgaan als vrouwen.
Ook niet zo vreemd, want vreemdgaan staat voor bedrog in de letterlijke zin. Vaak is de seks niet zozeer het probleem, maar wel de leugens, het stiekeme gedoe en de breuk in vertrouwen.
Daar heeft iedereen moeite mee, ongeacht geslacht.
Volgens mij was ook al onderzocht dat vreemdgaan niet perse iets mannelijks is, sterker nog....vrouwen zijn beter in het verbergen
Dan lees je neit goed, want ik zeg dus juist "ook mannen" dus net zo goed als vrouwen.
TS doet alsof het aan vrouwen of de maatschappij ligt, maar ik denk dat veel mannen ook niet willen dat hun vrouw met een ander neukt, en dus alleen al daarom niet een open relatie zouden willen. Het is erg eenzijdig van TS om het op de vrouwen te schuiven, imo.
quote:
Ik zou vreemdgaan ook vreselijk vinden. In een ( open) relatie hoort dat niet thuis, want het is altijd kwetsend als blijkt dat je partner zich zo heeft afgesloten van je dat zij/hij niet eens de moeite neemt om je zoiets wezenlijks als sexuele gevoelens/drift/lust met je te delen. Als je daar al niet eerlijk over kan zijn dan is de rest waarschijnlijk ook niet echt integer.
Vreemdgaan hoor je neit te doen, imo. Een open relatie is iets heel anders, en dus niet vergelijkbaar. Ik zou zelf niet voor een open relatie kiezen, en mijn vriend gelukkig ook niet. Dat houdt niet in dat ik het een verkeerde relatievorm vind; integendeel, ik vind het heel bijzonder als je op die manier van elkaar kunt houden en elkaar die vrijheid kunt geven. Ik weet dat ik daar niet toe in staat ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')