Niet dus. Dolfijnen hebben een bewustzijn, en zijn polygaam.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:05 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Misschien is het zo dat des te meer je de ander snapt, bewust bent van hem/haar, dat je meer monogaam bent.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:12 schreef Oksel het volgende:
[..]Inderdaad. Nee, maar als je een bepaalde functie bekleed, en op een bepaald niveau met bepaalde cijfers afstudeert, mag je dat best over jezelf zeggen..
Erm, dolfijnen blijven bij hun partner tot de dood hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Niet dus. Dolfijnen hebben een bewustzijn, en zijn polygaam.
Uit ervaring kan ik spreken dat...quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm, dolfijnen blijven bij hun partner tot de dood hoor.
edit : zie dat veel sites elkaar tegenspreken, de ene zegt polygaam, de ander monogaam.
Ja ? Jij hebt het al met meerdere dolfijnen gedaan ?quote:
En dan nog fout doen.quote:
Dit kun je niet menen. Ik ga mijn persoonlijke normen echt niet aanpassen omdat er wat hitisige fok-mannetjes op een knopje in jouw poll hebben geklikt!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..
Dat is het enige dier die niet kan overleven zonder monogamie, dat klopt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het ENIGE en ik herhaal het ENIGE dier dat monogaam is, is de pinguin.
Maar dieren hebben dan ook als enige doel in het leven de voortplanting, dus is het van belang om polygaam te zijn in de meeste gevallen. Bij ons is dit niet zo.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
En vele andere vogels.
Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.
Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dieren hebben dan ook als enige doel in het leven de voortplanting, v
Ik durf wel te raden wat er in Suriname uit zal komenquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens, ik denk dat deze pol in Nederland ook een heel ander beeld zal geven dan elders in de wereld.
Maar dat zijn ook mensen natuurlijk.
Nee, maar jij bent altijd al een dwarse user geweest, dus dat verwachtte ik ook niet van je!quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit kun je niet menen. Ik ga mijn persoonlijke normen echt niet aanpassen omdat er wat hitisige fok-mannetjes op een knopje in jouw poll hebben geklikt!
Goed verwoord!quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Karammel het volgende:
Ach... Het is maar seks.
Seks was vroeger iets dat je enkel deed met de vrouw waarmee je getrouwd was. Dit was ons door het geloof zo aangeleerd om geslachtsziektes en dergelijke te voorkomen. Als je daar dan ook romantische verhalen omheen verzint stijgt seks naar een hoger niveau. Prachtig dat je zoiets alleen mag delen met de persoon waar je de rest van je leven samen mee zal zijn.
Tegenwoordig is het echter allemaal anders. De tijden van één serieuze relatie zijn al jaren gepasseerd en seks voor het huwelijk is enkel weggelegd voor de echte doorzetters.
Seks is dus een vrij bestaan gaan leven. Seks met Jan en alleman moet gewoon kunnen. Zolang je single bent tenminste. Toch wordt dit totaal anders als je een relatie hebt. Dan is het ineens exclusief. Dan stijgt seks ineens weer naar dat niveau van toen we nog zwaar gelovig waren. Het is veel meer dan dat seks was toen je nog single was.
Waarschijnlijk is het toch grotendeels zo gelopen door jaloezie. En ook door respect voor de partner natuurlijk. Al blijf ik van mening dat seks met je partner totaal anders is dan seks met een one-night-stand. Als ik de keuze zou hebben zou ik zelf geen volledig open relatie kunnen hebben, maar een relatie met een uitstapje zo nu en dan moet wat mij betreft gewoon kunnen. Al blijft monogamie wel lekker veilig.
Er zullen landen zijn waar er wat anders uit komt ja.. dat is zeker. Zuid Amerikaanse landen zullen anders antwoorden dan Noord Amerikaanse landen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens, ik denk dat deze pol in Nederland ook een heel ander beeld zal geven dan elders in de wereld.
Maar dat zijn ook mensen natuurlijk.
Dat noem je dwars?quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent altijd al een dwarse user geweest, dus dat verwachtte ik ook niet van je!
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:26 schreef Oksel het volgende:
Een open relatie gaat mij te ver, dat lijkt me geen veilig, relaxed gevoel hebben.
Wat niet weet wat niet deert, of het nu terecht is of niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
En een relatie waarbij iemand vreemdgaat en zn bek houdt wel?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef SSeth het volgende:
[..]
Wat niet weet wat niet deert, of het nu terecht is of niet.
Dan heb je wel een ijskonijn als vriend/vriendin, ik kan me zelf iig niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan, en dan mijn mond zou kunnen houden tegen mijn partner.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:46 schreef SSeth het volgende:
[..]
Wat niet weet wat niet deert, of het nu terecht is of niet.
QFT!quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:58 schreef Stefan het volgende:
Waarom? Omdat eerlijkheid alles is in een relatie.
Waarom heb je dan de drang om het te vertellen???quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan heb je wel een ijskonijn als vriend/vriendin, ik kan me zelf iig niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan, en dan mijn mond zou kunnen houden tegen mijn partner.
Iets met een geweten enzo.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:02 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Waarom heb je dan de drang om het te vertellen???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |