abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:28:02 #101
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83528183
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Nu snap ik je punt wat beter, maar je gaat er niet veel mee bereiken anders dan het proberen aan te tonen.

Overigens, monogame relatie =
Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:28:06 #102
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83528187
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.

Het is genitisch zo bepaald.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_83528201
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het is genitisch zo bepaald.
Ik hoef mijn zaad echt niet overal te verspreiden hoor, dus schijnbaar heb ik andere genen dan jij.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_83528228
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.
Al die mechanismen zitten er nog steeds.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_83528338
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat snap ik. En ik toon het al aan, door middel van een poll. Misschien dat er nu wat meer vrouwen hun ogen open doen, en niet meteen gaan schreeuwen als hun man een wat minder maatschappelijk geaccepteerd voorstel doet. Maar dat ze blij zijn dat hun man open en eerlijk er over is..
Ah, vandaar.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83528380
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:16 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja het geldt dus ook niet voor vrouwen, die zoeken juist veiligheid en een beschermde omgeving voor hun kinderen en zichzelf.
Gelukkig zijn wij zo ver ontwikkeld dat we niet leven volgens instincten. Wij kunnen tegen deze instincten in gaan en ik denk dat we die keuze ook om een bepaalde reden gemaakt hebben. Het lijkt me ook niet voor niets dat monogamie de norm is geworden. Daarom snap ik mensen ook nooit zo die zeggen dat de mens van nature polygaam is. Blijkbaar is dat namelijk toch niet gewenst, anders zou dat nu wel de norm zijn. Dus hoezo van nature? Of zal het geloof hier iets mee te maken hebben...
pi_83528408
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef Stefan het volgende:
Mannen willen hun zaad overal verspreiden
'Slimme mannen gaan minder vreemd'
pi_83528428
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dan acht je FOK! dus representatief voor de gehele samenleving? Ik weet ook niet of de mannen die hier 'nee' stemmen daarbij ook denken aan het feit dat hun vrouw ook met anderen mag neuken.
pi_83528461
quote:
Hoe slimmer, hoe minder afhankelijk van instincten en hoe verder verwijderd van de dieren. Evolutie, geweldig! En het is juist die intelligentie wat ons tot mens maakt. Dus is de mens dan niet eerder monogaam, ipv door dierlijke instincten gedreven polygaam?

Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben. De typische nerdjes dus...dan klopt het niet.
pi_83528510
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben. De typische nerdjes dus...
Dat zou trouwens nog een reden zijn voor mij om geen open relatie te beginnen. Dan ligt m'n vriendin 4 keer zo vaak met een ander te rampetampen dan ik.

pi_83528542
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:37 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dat zou trouwens nog een reden zijn voor mij om geen open relatie te beginnen. Dan ligt m'n vriendin 4 keer zo vaak met een ander te rampetampen dan ik.

Ja, wat heb je aan een open relatie als je niemand anders kan krijgen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:40:13 #112
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83528582
Of gaan minder intelligente mannen net zo vaak vreemd, maar zijn ze beter in het verbergen ervan..

Overigens val ik onder "intelligente mannen", en ging ik vreemd bij het leven in mijn vorige relatie.. Ik ging vreemd toen ik het voor het eerst sex had met mijn huidige vriendin (verloofde zelfs.. ). Ze weet hoe ik ben, hoe ik kan zijn, en wat voor type ik ben. Maar ik gedraag me tot nu toe keurig. Nouja, op die ene kleine keer na dan. Maar daar kon ik niets aan doen. Echt niet.
pi_83528659
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, wat heb je aan een open relatie als je niemand anders kan krijgen.
Dat ja. Dan is het alsnog een eenzijdige open relatie.

Je kan dan hoogstens nog opscheppen bij je vrienden dat je überhaupt een open relatie hebt, maar daar schiet je ook niet veel mee op.

Overigens denk ik dat mannen in een open relatie net zo snel jaloers worden als vrouwen. Tenminste, zou ik wel zijn.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:45:44 #114
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83528798
Ik zou ook jaloers zijn.

Mijn vriendin heeft er overigens totaal geen behoefte aan op dit moment. Maar dat sluit niet uit dat ze dat in de toekomst misschien wel heeft.
pi_83528802
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Oksel het volgende:
Of gaan minder intelligente mannen net zo vaak vreemd, maar zijn ze beter in het verbergen ervan..
quote:
Overigens val ik onder "intelligente mannen", en ging ik vreemd bij het leven in mijn vorige relatie.. Ik ging vreemd toen ik het voor het eerst sex had met mijn huidige vriendin (verloofde zelfs.. ). Ze weet hoe ik ben, hoe ik kan zijn, en wat voor type ik ben. Maar ik gedraag me tot nu toe keurig. Nouja, op die ene kleine keer na dan. Maar daar kon ik niets aan doen. Echt niet.
\\
pi_83528875
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe slimmer, hoe minder afhankelijk van instincten en hoe verder verwijderd van de dieren. Evolutie, geweldig! En het is juist die intelligentie wat ons tot mens maakt. Dus is de mens dan niet eerder monogaam, ipv door dierlijke instincten gedreven polygaam?

Maar misschien gaan slimme mannen ook wel minder vreemd omdat ze vaak toch sociaal minder capable zijn en er gewoon geen mogelijkheid toe hebben. De typische nerdjes dus...dan klopt het niet.
Gok dat slimme vrouwen ook minder vaak vreemdgaan. Zal ook aan cultuur, opvoeding etc. liggen.

Ik denk niet dat je tegenstelling tussen dierlijke polygamie en intelligente monogamie klopt. Dieren zijn vaak ook monogaam en hebben een interessante psychologie, bijvoorbeeld deze apen:

http://www.greatapeproject.org/en-US/hospedes/List/9,sorocaba
pi_83528960
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Oksel het volgende:
Overigens val ik onder "intelligente mannen",
Net als de rest van FOK.
pi_83529131
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Gok dat slimme vrouwen ook minder vaak vreemdgaan. Zal ook aan cultuur, opvoeding etc. liggen.

Ik denk niet dat je tegenstelling tussen dierlijke polygamie en intelligente monogamie klopt. Dieren zijn vaak ook monogaam en hebben een interessante psychologie, bijvoorbeeld deze apen:

http://www.greatapeproject.org/en-US/hospedes/List/9,sorocaba
Ah ja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
Maar vind je monogamie dan ook niet vooral bij de wat slimmere dieren, zoals dus apen?
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:57:48 #119
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83529213
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

Maar vind je monogamie dan ook niet vooral bij de wat slimmere dieren, zoals dus apen?

Het ENIGE en ik herhaal het ENIGE dier dat monogaam is, is de pinguin.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:58:19 #120
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83529228
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:37 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Het is niet zo dat mensen met een open relatie geen afspraken en regels hebben. Ze hebben juist regels waarin hun open relatie in alle eerlijkheid kan plaatsvinden.
pi_83529273
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:57 schreef Stefan het volgende:

[..]

Niet waar.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_83529523
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ah ja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
Lijkt me wel, je moet iig genoeg benul hebben om te begrijpen wie wie is. Als je niet snapt dat degene waar je nu op klimt niet dezelfde is als die van vorige week is het natuurlijk onmogelijk om monogaam te zijn.

Misschien is het zo dat des te meer je de ander snapt, bewust bent van hem/haar, dat je meer monogaam bent.

[ Bericht 6% gewijzigd door AlexanderDeGrote op 01-07-2010 13:11:31 ]
pi_83529627
Bijenmannetjes zijn ook monogaam.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:12:22 #124
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83529802
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:49 schreef Techno het volgende:

[..]

Net als de rest van FOK.
Inderdaad. Nee, maar als je een bepaalde functie bekleedt, en op een bepaald niveau met bepaalde cijfers afstudeert, mag je dat best over jezelf zeggen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Oksel op 01-07-2010 13:22:16 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:13:10 #125
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83529835
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:57 schreef Stefan het volgende:

[..]

En vele andere vogels.

Olifanten (zijn slim) zijn polygaam. Dolfijnen (toch ook best slim?) zijn polygaam.

Het is voor het soort ook gewoon het gezondst, dus juist slimme dieren zouden het niet moeten zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')