Ja maar het ging dus niet om een open relatie:quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een open relatie betekent eerlijk zijn, dat je voor- of achteraf weet dat iemand een leuke middag heeft gehad met iemand. En als je er op vertrouwd dat de ander daar eerlijk over is is het prima, dan hoef je ook niet te gissen naar wat een ander doet. Zodra je het stiekum gaat doen, ja, dan is het hek van de dam.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.
Het mag dus best zolang ik het maar niet weet en er verder geen last van heb. Zolang het verder goed zit is dat veel belangrijker dan een paar keer seks met een vreemde.
Ik weet niet of je mijn berichtje bedoeld, maar dat ging dus niet om een open relatie.quote:En ook zag ik iemand iets zeggen over liegen
Het punt is dat je dus niet hoeft te liegen in een open relatie.
Als ik zelf een open relatie aan zou gaan zou openheid juist wel een voorwaarde zijn. Je moet elkaar namelijk helemaal kunnen en durven vertrouwen.
Je hoeft in pricipe toch alleen te liegen als je iets doet wat niet mag? Maar dat is dan niet zo dus zie ik niet waarom je zou liegen?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:48 schreef rhubarbje het volgende:
als je sex hebt met een ander wil dat niet zeggen dat je minder van de vrouw waar je een (open) relatie mee hebt houdt of niet meer dat ene speciale met haar deelt.
Inderdaad!quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies. Als een open relatie hoef je ook niet meer te liegen. Je kan tegen je partner zeggen dat je zin hebt eens lekker een middagje buiten de deur te neuken, daar komt verder geen emotie bij die ander aan te pas. Ik vind het erger als mijn vriendin achter mijn rug om aan iemand haar gevoelens uitstort en waar ik niks van weet. Dat ze zonder dat ik het weet met iemand ergens koffie gaat drinken om te vertellen wat haar dwarszit en ik dat achteraf ook niet te horen krijg. Dan is een middag of avond met iemand een leuke seksdate hebben toch echt minder schadelijk.
Uiteraard hebben mensen met open relaties ook afspraken, dingen als geen exen en niet elke dag een heel voetbal- of cheerleaderteam afwerken. Mensen die een goede open relatie hebben doen dan als aanvulling, niet als vervanging.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:03 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat mij vooral verbaast is dat veel mensen net doen alsof mensen die graag een monogame relatie willen dit zich hebben laten opdringen door de maatschappij, of regels of weet ik veel wat.
Denken diegenen niet voor zichzelf na ofzo ? Kunnen die niet zelf een keuze maken voor een open of monogame relatie, zonder te kijken naar wat de norm is ?
Alle respect als het voor je werkt maar ik zou hier te prehistorisch voor zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef Stefan het volgende:
Precies. Als een open relatie hoef je ook niet meer te liegen. Je kan tegen je partner zeggen dat je zin hebt eens lekker een middagje buiten de deur te neuken, daar komt verder geen emotie bij die ander aan te pas. Ik vind het erger als mijn vriendin achter mijn rug om aan iemand haar gevoelens uitstort en waar ik niks van weet. Dat ze zonder dat ik het weet met iemand ergens koffie gaat drinken om te vertellen wat haar dwarszit en ik dat achteraf ook niet te horen krijg. Dan is een middag of avond met iemand een leuke seksdate hebben toch echt minder schadelijk.
Uiteraard hebben mensen met open relaties ook afspraken, dingen als geen exen en niet elke dag een heel voetbal- of cheerleaderteam afwerken. Mensen die een goede open relatie hebben doen dan als aanvulling, niet als vervanging.
Want ruige seks kan je niet hebben met je vriend/vriendin?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar? Of gaan we er dan vanuit dat ten minste één van beiden in dat geval zijn/haar fantasieën over ruige seks krampachtig onderdrukt?
Het gaat om de fantasieën. Vul zelf maar in over wat voor seks die dan zouden kunnen gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want ruige seks kan je niet hebben met je vriend/vriendin?
Apart voorbeeld.
Ja hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar?
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Is het ook nog voor te stellen dat twee mensen in een monogame relatie oprecht genoeg hebben aan elkaar? Of gaan we er dan vanuit dat ten minste één van beiden in dat geval zijn/haar fantasieën over ruige seks krampachtig onderdrukt?
ik ook niet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Hmm, aparte mening heb je. Ik zou juist andersom hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat doe je dan toch helemaal zelf?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik gok dat er heel veel mensen zijn, die niet durven aangeven dat ze misschien andere wensen hebben dan hun partner. (zie reactie van Stefan een paar posts terug)
Jammer dat je dan, onder het mom 'het hoort nu eenmaal zo', je eigen wensen niet kunt najagen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
alleen is het voor mij net zo goed in te denken dat je wel een open relatie zou willen
Met bovenstaande reacties ben ik het uiteraard ook eens. Zoveel mensen zoveel wensen, niet waar?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar ik gok dat er heel veel mensen zijn, die niet durven aangeven dat ze misschien andere wensen hebben dan hun partner. (zie reactie van Stefan een paar posts terug)
Jammer dat je dan, onder het mom 'het hoort nu eenmaal zo', je eigen wensen niet kunt najagen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat doe je dan toch helemaal zelf?
Dat dus. De maatschappij, de vrouw, accepteert dit niet, op dit moment.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Doe toch eens niet steeds alsof vrouwen allemaal monogaam willen zijn en willen dat hun vriend/man dit ook is....quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat dus. De maatschappij, de vrouw, accepteert dit niet, op dit moment.
Stel dat je een man van straat plukt, zet je in een kamer met een mooie, naakte vrouw. Hij mag haar "doen", zonder risico, zonder gevolgen, zonder uitkomst. Ik durf te beweren dat 50% van de mannen het zou doen.
Tijdje geleden op T.V., prachtige blonde vrouw spreekt mannen op straat aan of ze zin hebben om te neuken. Groot gedeelte (ook met vriendin), zegt gewoon "ja".
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
ik praat ook met vrienden en vriendinnen over gevoel en meningen maar wel op een andere manier dan met mijn partnerquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:43 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Hmm, aparte mening heb je. Ik zou juist andersom hebben.
Maakt mij niet uit als m'n vriendin met iemand anders over gevoelens praat. Ik kan dat toch ook met m'n vrienden en vriendinnen? Dat vind ik geen vreemdgaan. Met sommige mensen kun je over sommige dingen nu eenmaal beter praten. Moet dat dan per se achteraf gerapporteert worden? Vind ik niet. Ja als er gevoelens bij komen kijken, dat is een ander verhaal.
Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Doe toch eens niet steeds alsof vrouwen allemaal monogaam willen zijn en willen dat hun vriend/man dit ook is....
Eerlijk gezegd kan ik me er niet veel bij voorstellen. Misschien inderdaad eens Dokter Phil kijken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik praat ook met vrienden en vriendinnen over gevoel en meningen maar wel op een andere manier dan met mijn partner
mijn partner weet alles van mij
je snapt toch wel wat er bedoeld word met een emotionele affaire? (anders kijk maar eens dokter phil)
nou dat is wat ik heel erg zou vinden als mijn partner die een zou hebben
daar kan ik denk ik moeiijker overheen komen dan over een sexuele affaire
En mijn ex niet. En de vriendinnen van mijn vriendin niet. En andere dames die ik niet accepteren dit niet. De maatschappij in zijn geheel accepteert dit niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Oksel, het gaat er niet om dat DE vrouw dit niet zou accepteren. JOUW vrouw zou dit niet accepteren. En aan jouw keuze voor haar zit dan de beperking vast dat je het niet geoorloofd buiten de deur doet.
Waarom zou ik een uitspraak over percentages doen als ik dat niet weet ?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.
Waarom wil je het in percentages uitdrukken? Voel je je dan gesterkt, of zie je daarin een argument om DE VROUW er de schuld van te geven dat jij niet buiten de deur mag neuken?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Doe eens een uitspraak over percentages die niet monogaam willen zijn, en niet willen dat hun vriend dit ook is?Lijkt me ERG klein percentage. 90% van de vrouwen die IK ken, zijn echt niet zo. En als ze het wel zo zijn, komen ze er al snel achter dat ze toch wel erg jaloers etc. worden. Of dat ze toch niet echt een goede relatie hebben.
I've got news for you. Aan elke keuze zitten beperkingen vast!quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
En mijn ex niet. En de vriendinnen van mijn vriendin niet. En andere dames die ik niet accepteren dit niet. De maatschappij in zijn geheel accepteert dit niet.
En ik snap dat aan mijn (weloverwogen) keuze beperkingen vastzitten. En dat is het 100% waard. Maar het is geen keuze!
Onzin natuurlijk. Veel mannen zijn ook heel bezitterig en snel jaloers. Die zullen het echt niet willen dat hun vrouw ook met andere mannen het bed kan delen. Zou wel hypocriet zijn als ze het enkel voor zichzelf zouden willen, maar niet hun vrouw.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Leuk veralgemeniseerd, maar wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Instinctief gezien zou het van mannen ook dom zijn om hun vrouw te laten rondneuken. Ze konden vroeger nooit zeker weten of het kind echt van hen was in zo'n geval.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat mannen van nature niet monogaam zijn. Zou ook niet logisch zijn, aangezien evolutionair gezien je je zoveel mogelijk wilt voortplanten. Nu is de keuze of een relatie of veel verschillende vrouwen, dan kies ik voor een relatie, maar de combinatie zou idd wel erg mooi zijn.
Ik denk van niet, simpel. Maargoed, daar gaat het nu niet om. Dat is het hele punt niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Waarom zou ik een uitspraak over percentages doen als ik dat niet weet ?
Maar het lijkt me vrij logisch dat er waarschijnlijk net zoveel open-relatie-aanhangers zijn bij de vrouwen als bij de mannen hoor.
Ik geloof niet dat dat nieuws voor mij is, als je wat beter zou lezen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
I've got news for you. Aan elke keuze zitten beperkingen vast!
Ja het geldt dus ook niet voor vrouwen, die zoeken juist veiligheid en een beschermde omgeving voor hun kinderen en zichzelf.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Instinctief gezien zou het van mannen ook dom zijn om hun vrouw te laten rondneuken. Ze konden vroeger nooit zeker weten of het kind echt van hen was in zo'n geval.Alleen de moeder weet het zeker.
Lijkt me duidelijk. Veel mannen worden gedwongen te kiezen voor monogamie, denk ik. En dat blijkt ook uit de poll.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:00 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Leuk veralgemeniseerd, maar wat is je punt nu eigenlijk?
Nee, de maatschappij. Vroegah kon het ook. En het is inderdaad biologisch bepaald, ook voor mannen om buiten de deur te willen neuken.quote:Wil je de vrouwen in het algemeen de schuld geven van het feit dat je niet buiten de deur kan wippen? Als het al zo zou zijn wat je beweert, dan denk ik dat het voor een groot deel biologisch is en ze dus ook weinig keuze hebben om wel of niet jaloers te worden.
Ik wil een relatie. En ik heb er 1. En ik heb me erbij neergelegd, kaart het gewoon aan.quote:Neem dan geen relatie. Of zoek er dan een die dat wel okee vindt óf leg je gewoon neer bij het feit dat niet meer kan als je een relatie hebt.
Joh!quote:Je zal concessies moeten doen in een relatie.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Liegen en elkaar soms emotioneel de ruimte laten (dus wel koffie drinken met die vriendin en haar hart daar luchten) schept ook vrijheid binnen een relatie. Het
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:18 schreef RijstNatie het volgende:
monogamie is een utopie.
volgens mij meer als 50% van alle mensen op aarde is of gaat wel eens vreemd in z'n leven
Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat mannen van nature niet monogaam zijn. Zou ook niet logisch zijn, aangezien evolutionair gezien je je zoveel mogelijk wilt voortplanten. Nu is de keuze of een relatie of veel verschillende vrouwen, dan kies ik voor een relatie, maar de combinatie zou idd wel erg mooi zijn.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Al dat gelul ook altijd over evolutionair of oerdriften e.d., we zijn geen neanderthalers meer hoor, het is 2010.
Nu snap ik je punt wat beter, maar je gaat er niet veel mee bereiken anders dan het proberen aan te tonen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:17 schreef Oksel het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk. Veel mannen worden gedwongen te kiezen voor monogamie, denk ik. En dat blijkt ook uit de poll.
[..]
Nee, de maatschappij. Vroegah kon het ook. En het is inderdaad biologisch bepaald, ook voor mannen om buiten de deur te willen neuken.
[..]
Ik wil een relatie. En ik heb er 1. En ik heb me erbij neergelegd, kaart het gewoon aan.
[..]
Joh!
Spreek voor jezelf.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Toch zit het nog steeds in de mens. Mannen willen hun zaad overal verspreiden, vrouwen zoeken een betrouwbare man maar als ze vruchtbaar zijn voelen ze zich aangetrokken tot stoere mannen met sterke genen,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |