abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83494781
Stel, stel stel. Je hebt als MAN (dus vrouwen mogen hun eigen topique aanmaken..) aan het begin van je relatie de keuze. Deze keuze heeft géén gevolgen voor de gelukkigheid van je relatie. Dus absoluut 0,0 jaloezie, etc. etc. Alles gaat in goed overleg, en je vrouw staat er volledig achter. Zou je dan op z'n tijd niet eens een lekker frikandelletje eten, in plaats van dat biefstukje elke dag? Desnoods samen met je partner?

Poll: Kies je voor monogaam of niet?
  • Ja, lekker mijn hele leven met dezelfde!
  • Nee, als ik de keuze had..
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik vraag me dit af.. of mannen de keuze voor monogamie maken omdat ze moeten, of omdat ze het echt zelf willen. Ik zou het wel weten. Elke dag biefstuk gaat ook vervelen na een tijdje. Maargoed, dat mag niet, want je kiest voor een relatie, voor elkaar, en dus mag het niet. Het is mij dus verboden, en als moderne man (geen Neanderthaler) heb ik me aan die keuze te houden! Anders had ik maar geen relatie moeten beginnen, bla bla bla.

Het is dus geen echte keuze, want een andere optie heb ik niet als ik wél die leuke vrouw/vriendin wil. En elk weekend een andere chick aanduwen is erg leuk, maar een leuke relatie is natuurlijk nog veel leuker.
  •   woensdag 30 juni 2010 @ 16:25:25 #2
    26467 raphidae
    ...antichrist...
    pi_83495074
    Ik heb een eenzijdige (dus zij zat er niet mee, maar ik wel) open relatie gehad, beviel prima.
    GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
    محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
    pi_83495096
    Mensen stemmen wel, maar reageren niet. Diepgeworteld maatschappelijk probleem, dat moge duidelijk zijn. De druk van de vrouw is groter dan verwacht blijkbaar..
    pi_83495129
    Nu al 6 leugenaars in dit topic?
    pi_83495196
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:26 schreef Hydrogeny het volgende:
    Nu al 6 leugenaars in dit topic?
    12. Of mensen die in de toekomst gaan liegen.

Blijkbaar zijn er meer mannen die wél een relatie hebben, en monogaam zijn, maar niet zijn uit eigen keuze, maar uit maatschappelijk oogpunt.

Mooi kut dus. Gelukkig ben ik niet de enige.
      woensdag 30 juni 2010 @ 16:29:55 #6
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_83495272
    Nee als ik de keuze had; maar het is natuurlijk niet alleen een keuze.

Het is ook nog een heleboel psychologische/ psychotische bullshit!

Ook zou ik een enorm egoïstische kijk op dit verhaal hebben; ik mag met alles en iedereen, zij het liefst alleen met mij.

Ik denk dan toch meer aan seriële monogamie, maar dan wat vaker.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_83495492
    Een vriendin die daar niet jaloers over zou worden zou ik niet willen. Andersom zou ik dat ook zijn, en ik zou het gek vinden als zij dat niet zou zijn. Verder heb ik de behoefte ook nooit om buiten de deur te snoepen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_83495549
    In principe monogaam. Het kan altijd gebeuren dat je ergens iemand tegenkomt en er iets gebeurd, maar dat zou ik dan buiten de relatie houden en doodzwijgen. Lekker hypocriet, maar zo is het wel. Op het moment dat het meer wordt dan een paar zaadlozingen is het tijd de relatie te verbreken.
      woensdag 30 juni 2010 @ 16:40:35 #9
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_83495753
    Nee, gewoon monogaam. Als ik een ander wil, dan maak ik het wel eerst uit.
    pi_83495807
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef raphidae het volgende:
    Ik heb een eenzijdige (dus zij zat er niet mee, maar ik wel) open relatie gehad, beviel prima.
    en dat vind/vond je niet hypocriet?
    als de ander geen frikandellen mag eten, moet jij ook wel zo'n held zijn om het ook niet te doen, vind ik
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_83496076
    Monogamie is puur opgedrongen vanuit de samenleving. De mens is niet bedoeld om zijn of haar hele leven samen met 1 persoon te blijven, maar om lang genoeg bij elkaar te blijven tot de moeder in staat is om zelfstandig voor het kind te zorgen (meestal een jaar of 4).
    pi_83496267
    Monogaam als keuze.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_83496878
    Mensen blijven dieren, en dieren hebben een oerdrift. Bewust of onbewust, als je als man een aantrekkelijke dame ziet kan je de neiging krijgen om er van te snoepen ja.

Hier zit wel een stukje hypocritie in. Zou jij als man zijnde, met toestemming van je vrouw, die aantrekkelijke vrouw het bed in sleuren? De meeste mannen elke man met overlevingsinstinct iig zullen dit niet afwijzen. Denken ze tenminste.

In een gezonde relatie, als je van iemand houdt, kun je er niet omheen dat je ook aan de ander denkt. Zou jij als man het ook goed vinden als je vrouw door bij een andere man mag paalzitten? Nee. Dat dan weer niet... Dus wat doe je als je om elkaar geeft, je laat elkaar in ieders waarde en je blijft monogaam, die frikandel op zen tijd mag dan wel lekker zijn, maar een 4 gangenmenu stel toch net iets meer voor dan een supertje.

Natuurlijk zit hier enige maatschappelijke dwang achter, als iedere man lukraak zen frikandel in een pot appelmoes kan steken dan was er geen probleem Dan kon je van elkaar houden en toch afwisselend eten

Oh en om even te antwoorden, ik kies ook liever voor 1 vrouw waar je zoveel meer mee hebt dan alleen sex.
    pi_83497011
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 17:03 schreef Cocktailprikker het volgende:
    Oh en om even te antwoorden, ik kies ook liever voor 1 vrouw waar je zoveel meer mee hebt dan alleen sex.
    Dat dus.
      woensdag 30 juni 2010 @ 17:09:23 #15
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_83497081
    Nee, geen behoefte om meerdere relaties te hebben. Dat over oerdrift is gelul, niet meer van deze tijd en een slap excuus om eens van bil te gaan met een ander.
    pi_83497630
    Mensen die denken dat monogamie of polygamie zo zwart wit is
    gelukkig zijn jullie geen biologen.
    Doe eens lief!
    pi_83499620
    Ik vind het wel een enorm hypothetische vraagstelling. Zelf zou ik trouwens nog steeds kiezen voor monogamie omdat als ik bij haar aan m'n trekken kom, er gewoon geen andere vrouw nodig is.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:28:24 #18
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83502709
    Moeilijk, moeilijk.

Er is zoveel moois.. en daar mag je dan gewoon niet meer aan komen.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:31:48 #19
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83502875
    Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:35:24 #20
    245489 IceBeach
    Ice... on the beach
    pi_83503044
    Er zijn ook echt wel vrouwen te vinden die ook een open relatie willen...
    Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:38:51 #21
    283800 Suphomes
    Dat dit kan in Nederland
    pi_83503194
    Nee natuurlijk niet, zoals je al zegt heb je echter weinig te willen als je een relatie wil.
      woensdag 30 juni 2010 @ 19:44:55 #22
    285351 dalaiblama
    too much bla
    pi_83503470
    Dit onderwerp zit je wel hoog he?

Hier doorgaans monogaam. We kiezen elke dag voor elkaar, is makkelijker dan eeuwig iets beloven. Als er iets gebeurt is dat geen toestand, emotionele trouw is wel belangrijk. Geen gedraai, geen gelieg en geen stiekem gedoe.
    Tot nu toe nog niets gebeurt aan beide kanten, misschien omdat het minder spannend is als het mag
    pi_83504566
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef Oksel het volgende:
    Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
    Je kan toch ook kiezen voor een niet-monogame relatievorm? (open relatie, polygamie, etc.)
    pi_83509521
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:
    Mensen stemmen wel, maar reageren niet. Diepgeworteld maatschappelijk probleem, dat moge duidelijk zijn. De druk van de vrouw is groter dan verwacht blijkbaar..
    Ik heb net gestemd, en heb nee gestemd. Het is m.i. het dierlijk instinct in de man, dat hiervoor zorgt. Ik denk dat vrijwel iedere man dat heeft, maar bij de een wordt dat gevoel sterker onderdrukt dan bij dan de ander.
      woensdag 30 juni 2010 @ 22:14:25 #25
    308975 Strychnos
    Ignorance is bliss
    pi_83510776
    Als ik een keus zou hebben zou ik ervoor gaan, maar ik geloof dat dit niet alleen bij mij ligt .
    Diep van binnen denken alle mannen met hun pik en ik al helemaal!!!

Als je elke dag een broodje kaas eet wil je ook weleens een broodje ham toch?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')