12. Of mensen die in de toekomst gaan liegen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat vind/vond je niet hypocriet?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef raphidae het volgende:
Ik heb een eenzijdige (dus zij zat er niet mee, maar ik wel) open relatie gehad, beviel prima.
Dat dus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:03 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oh en om even te antwoorden, ik kies ook liever voor 1 vrouw waar je zoveel meer mee hebt dan alleen sex.![]()
Je kan toch ook kiezen voor een niet-monogame relatievorm? (open relatie, polygamie, etc.)quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef Oksel het volgende:
Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
Ik heb net gestemd, en heb nee gestemd. Het is m.i. het dierlijk instinct in de man, dat hiervoor zorgt. Ik denk dat vrijwel iedere man dat heeft, maar bij de een wordt dat gevoel sterker onderdrukt dan bij dan de ander.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:25 schreef Oksel het volgende:
Mensen stemmen wel, maar reageren niet. Diepgeworteld maatschappelijk probleem, dat moge duidelijk zijn. De druk van de vrouw is groter dan verwacht blijkbaar..
Genoeg vrouwen die wel een open relatie willen hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:18 schreef Oksel het volgende:
Ik vraag me dit af.. of mannen de keuze voor monogamie maken omdat ze moeten, of omdat ze het echt zelf willen. Ik zou het wel weten. Elke dag biefstuk gaat ook vervelen na een tijdje. Maargoed, dat mag niet, want je kiest voor een relatie, voor elkaar, en dus mag het niet. Het is mij dus verboden, en als moderne man (geen Neanderthaler) heb ik me aan die keuze te houden! Anders had ik maar geen relatie moeten beginnen, bla bla bla.
Het is dus geen echte keuze, want een andere optie heb ik niet als ik wél die leuke vrouw/vriendin wil. En elk weekend een andere chick aanduwen is erg leuk, maar een leuke relatie is natuurlijk nog veel leuker.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:34 schreef Tja..1986 het volgende:
Een vriendin die daar niet jaloers over zou worden zou ik niet willen. Andersom zou ik dat ook zijn, en ik zou het gek vinden als zij dat niet zou zijn. Verder heb ik de behoefte ook nooit om buiten de deur te snoepen.Zo vind ik het ook precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Als dat inhoudt dat vrouwen ook af en toe mogen doen, dan zullen de meeste mannen het niet willen.
Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.
Het mag dus best zolang ik het maar niet weet en er verder geen last van heb. Zolang het verder goed zit is dat veel belangrijker dan een paar keer seks met een vreemde.
Wat vind je er nou van dat je je vriend iets verbied wat hij graag zou willen? Vind je dat niet beetje asociaal? Hij verbiedt jou toch ook niet een reep chocola op te eten als je daar zin in hebt? Dat slippertje buiten de deur is voor de gemiddelde man niet meer dan die reep chocola voor jou..quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:48 schreef As_33 het volgende:
Mijn vriend zou, als hij kon kiezen, het liefst een open relatie hebben, maar ja, ik ben zelf vrouw en mag dus niet reageren in dit topic
Dan heb je een verkeerde vriendin, simple as that. Er zijn ook vriendinnen die wel in zijn voor een open relatie.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef Oksel het volgende:
Probleem is dus, dat monogamie geen keuze is, als je een vriendin wilt. Dus dat ge-bullshit met "monogamie is een keuze", dat is gewoon dikke vette onzin. Ik heb geen keuze. Het moet, anders pleurt mn vriendin mij eruit. "En terecht", zegt dan de samenleving. Want het "hoort" zo, sinds een paar 100 jaar.
Ik weet niet waar jij dat uit haalt?quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens....de OP suggereerdt een beetje dat mannen 'vreemdgaan' met andere mannen.
Een frikandel ipv een biefstuk?
Ja, maar die vriendinnen ken ik niet. Ik kom nooit vrouwen tegen die dat écht willen. Voor de rest van hun leven.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan heb je een verkeerde vriendin, simple as that. Er zijn ook vriendinnen die wel in zijn voor een open relatie.
Omdat je samen een team bent en je eigen indentiteit opgeeft?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en dat vind/vond je niet hypocriet?
als de ander geen frikandellen mag eten, moet jij ook wel zo'n held zijn om het ook niet te doen, vind ik
quote:
ja sorry, ik denk bij een frikandelletje dan aan een metafoor voor penis.quote:Zou je dan op z'n tijd niet eens een lekker frikandelletje eten, in plaats van dat biefstukje elke dag?
Klopt, maar het zou eventueel zelfs een positief effect kunnen hebben, bijvoorbeeld dat de seks spannender wordt nadat ze een keer vreemdgegaan is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.
Ik zou me altijd afvragen of ze al vreemd zou zijn gegaan. Dan werkt toch niet...quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Klopt, maar het zou eventueel zelfs een positief effect kunnen hebben, bijvoorbeeld dat de seks spannender wordt nadat ze een keer vreemdgegaan is.![]()
Ik geef erg weinig om principes. Als zij oprecht met mij een leven wil delen en niet mijn eer aantast door openlijk vreemd te gaan dan kan het me niet zoveel schelen als er een keer iets gebeurd. Niet teveel natuurlijk, want dan zou ik het merken, zou ik jaloers worden en de relatie kapot maken.
Relax en heb wat vertrouwen! Al is dat als man zijnde natuurlijk wel iets makkelijker.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou me altijd afvragen of ze al vreemd zou zijn gegaan. Dan werkt toch niet...
Of als ze een keer laat thuis komt: "Zal ze met een ander geneukt hebben en dat mij niet vertellen?"
quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, maar die vriendinnen ken ik niet. Ik kom nooit vrouwen tegen die dat écht willen. Voor de rest van hun leven.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen kan je dat dikgedrukte dus moeilijk voorspellen. En in principe is het al erg genoeg dat je vrouw/vriendin tegen je kan liegen en seks kan hebben achter je rug om, of jij het nou liever wil weten of niet.
Ja maar het ging dus niet om een open relatie:quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een open relatie betekent eerlijk zijn, dat je voor- of achteraf weet dat iemand een leuke middag heeft gehad met iemand. En als je er op vertrouwd dat de ander daar eerlijk over is is het prima, dan hoef je ook niet te gissen naar wat een ander doet. Zodra je het stiekum gaat doen, ja, dan is het hek van de dam.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zelf zou ik het niet heel erg vinden als ze een paar keer vreemd zou gaan zolang ik het maar niet zou weten (of pas vele jaren later) en het verder geen invloed zou hebben op de relatie. Als ik ermee geconfronteerd zou worden terwijl het overspel nog 'bezig' is zou dat extreem moeilijk worden en uit de hand lopen.
Het mag dus best zolang ik het maar niet weet en er verder geen last van heb. Zolang het verder goed zit is dat veel belangrijker dan een paar keer seks met een vreemde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |