abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83453031
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:30 schreef Dagonet het volgende:
En beetje cru, die tekst.
waarom, is toch een correcte tekst van heineken? nogal aanmatigend van hammerstein om meteen te roepen dat heineken hem vermoord heeft .. kooistra was zelf een keiharde zakenman, noemde zijn werk 'sport'.. kan ook wel eens verliezen.. toen het zo geweldig met hem ging kwam dat ook niet door heineken?

btw, krijg net via-via een smsje uit de gay scene (op ibiza nb) dat de vriend van kooistra een braziliaanse minnaar had, dat kooistra daar onlangs achter was gekomen en dat die verhouding iets met zijn dood te maken heeft.. of het klopt... iets met achilles enzo..

[ Bericht 3% gewijzigd door Manono op 30-06-2010 02:06:16 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:17:40 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83453092
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Pand ontruiming door heineken
Volgens mij is dat een logisch gevolg van een oplopende schuld als er niet betaald wordt.

Als je de huur niet betaalt dan zet de verhuurder je eruit, ongeacht of je Jan Snot in een lullig huurwoninkje bent of Sjoerd Kooistra de horeca-tycoon. En dan vermoed ik dat Heineken nog coulanter is geweest dan de gemiddelde woningstichting ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83453771
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:08 schreef Leandra het volgende:
Welk gedoe?? Dat met Heineken speelde al een tijdje.
Ach laat Miss Angel toch, die zou zelfs nog een complot zien in een aangebrande biefstuk.
pi_83454106
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:43 schreef swollywood het volgende:

In de brief aan Kooistra van een week geleden waren ze heel wat minder meelevend:

http://www.quotenet.nl/van_Heineken_22%20juni%202010.pdf
29 Juni uiterste datum, toeval?
pi_83454553
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 07:51 schreef Mr.Chandon het volgende:
Als hij het gewoon 'klein' had gehouden dan had hij er waarschijnlijk nog jaren mee door kunnen gaan. Maar goed, hebzucht is een bitch.
QFT
Jusqu'ici tout va bien...
pi_83456474
Als ik het zo zie heeft Kooistra met zijn zelfmoord zijn partner en die mevrouw van der Veen gered van een faillissement?
pi_83456562
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:28 schreef HiZ het volgende:
Als ik het zo zie heeft Kooistra met zijn zelfmoord zijn partner en die mevrouw van der Veen gered van een faillissement?
zal niet de eerste keer zijn dat zakenmannen zich van het leven beroven om hun dierbaren te behoeden

http://en.wikipedia.org/wiki/R._Budd_Dwyer
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:52:34 #208
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_83460443
Interessant verhaal, maar ook zeer triest.

Sterkte aan de nabestaanden.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:04:16 #209
271260 Slaif
n Òl routerd
pi_83461034
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:52 schreef BradleyQ het volgende:
Interessant verhaal, maar ook zeer triest.

Sterkte aan de nabestaanden.
Ja ze belden net en het lezen van dit topic geeft ze veel steun in het rouwproces.
Mijn beltegoed is op
Van bellen met elkaar
Ik vind je superlief
Dus ik ben nog lang niet klaar
pi_83461869
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:30 schreef julian6 het volgende:

[..]

zal niet de eerste keer zijn dat zakenmannen zich van het leven beroven om hun dierbaren te behoeden

quote:
On the morning of January 22, 1987, he committed suicide by shooting himself in the mouth with a revolver during a televised press conference at his office in Harrisburg, the state capital of Pennsylvania.
pi_83461921
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:19 schreef Mistbank het volgende:

[..]

[..]

Heb je dat filmpje weleens gezien? Echt ziek hoor.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:21:30 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_83461967
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:30 schreef julian6 het volgende:

[..]

Daar is een leuk filmpje van te vinden op internet
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 21:22:17 #213
8781 crew  Frutsel
pi_83462019
quote:
Woensdag duidelijkheid: Zelfmoord of misdrijf
UBBERGEN - De politie denkt woensdag om 12.00 uur bekend te kunnen maken of horecamagnaat Sjoerd Kooistra zelfmoord heeft gepleegd of het slachtoffer is van een misdrijf. Dan zijn onder meer de uitkomsten bekend van de sectie die dinsdag is verricht, aldus een woordvoerster dinsdagavond.

Dinsdag is nog de gehele dag sporenonderzoek verricht door de recherche bij Kooistra’s woning in Ubbergen, waar hij maandagmiddag dood werd aangetroffen. Ook is een buurtonderzoek gehouden.

Familieleden denken dat er van moord sprake is, Kooistra’s advocaat Oscar Hammerstein beweert dat er afscheidsbrieven zijn gevonden die duiden op zelfmoord.
quote:
Inbraakpoging kantoor Hammerstein

AMSTERDAM - Onbekenden hebben vannacht proberen in te breken in het Amsterdamse kantoor van Oscar Hammerstein, de advocaat van Sjoerd Kooistra.

Dat liet Hammerstein weten aan AT5 en ook de politie bevestigt de inbraakpoging.

De voordeur van het kantoor aan de Keizersgracht, dat Hammerstein deelt met Gerard Spong, raakte beschadigd. De politie heeft camerabeelden van de voordeur meegenomen.

Hammerstein was op het moment van de inbraakpoging bij het huis van Kooistra in Ubbergen
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:23:18 #214
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_83462072
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:04 schreef Slaif het volgende:

[..]

Ja ze belden net en het lezen van dit topic geeft ze veel steun in het rouwproces.
pi_83462180
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:23 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan? De nabestaanden voelen zich enorm gesteund na het lezen van alle posts op bijv. Fok!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:26:33 #216
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_83462270
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:20 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

toen dat destijds gebeurde lieten ze het zien bij het NOS journaal. Je zag hem een envelop openmaken, er een pistool/revolver uit halen, en nog iets tegen de aanwezigen zeggen. Daar stopte de NOS natuurlijk met de beelden, maar ik vond dat zo bizar om te zien
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:30:30 #217
271260 Slaif
n Òl routerd
pi_83462513
Mijn beltegoed is op
Van bellen met elkaar
Ik vind je superlief
pi_83462666
quote:
Goede Tv, maar wat spijtig voor de kids die toevallig zaten te kijken.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:38:13 #219
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_83462964
quote:
Zeker, dat was redelijk heftig.
pi_83470104
Het blijft maar stromen ook
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:36:27 #221
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_83470812
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:20 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Die was vet! Ligt die ineens daar.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:11:11 #222
148059 Pritt
Atheïst
pi_83472557
Vond het al een naar mannetje toen hij bij Kelder op bezoek was.
Zijn drie gezuster kroegen waren qua stijl wel erg mooi, alleen kwam er niemand.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_83473889
quote:
Heineken wilde afspraken met Kooistra terugdraaien

door Richard van de Crommert

AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken wilde de met horeca-ondernemer Sjoerd Kooistra gemaakte afspraken terugdraaien. Dat blijkt uit de brief die Heineken vorige week aan Kooistra stuurde. Bij Heineken noemen ze de vorige week aan Kooistra verstuurde brief een reddingsplan; in het kamp van Kooistra wordt het een brief genoemd waar de honden geen brood van lusten.

De dwingende brief van Heineken zou volgens zijn raadsman Oscar Hammerstein hebben geleid tot de daad van Kooistra waarbij hij een eind aan zijn leven maakte. In een laatste interview zegt de horecamagnaat het „misselijk” van de brouwer te vinden dat ze hem medeverantwoordelijk proberen te maken in het conflict wat de brouwer met de pachters van zijn horecaondernemingen heeft.

Heineken eist in de gewraakte brief „volledige erkenning” van garantstelling van alle schulden van de pachters jegens Heineken. Ook zegt de brouwer in de brief de hoofd- en onderhuurovereenkomsten tussen Plassania Beheer, het bedrijf van Kooistra, en Heineken naar eigen wens aan te passen. Daarin verlangt Heineken vrije hand in zowel huurtermijnen als aan te wijzen panden.

Heineken huurt 31 horeca-uitspanningen van Kooistra. Tot vorig jaar stond Kooistra borg voor de pachters. Maar die afspraken zijn toen gewijzigd. Vanaf dat moment moesten de pachters hun huur direct aan Kooistra betalen. Maar die doen dat niet. Heineken heeft nu nog honderdduizenden euro’s huur tegoed te hebben van de pachters, maar probeert dat geld alsnog via Kooistra te krijgen. Dat mislukt tot nu toe. Wel kreeg Heineken, als huurder van de cafés, toestemming, om ze te sluiten.

In een contract tussen Kooistra en Heineken van 10 juli 2008 werd geregeld dat de brouwer 31 horecagelegenheden van Kooistra huurt. De brouwer leek tevreden, want vorig jaar werd de einddatum van het contract aangepast van 2016 tot 2021, waarmee de deal voor Kooistra een waarde kreeg van 60 miljoen euro. Tegelijkertijd stond Kooistra niet meer persoonlijk borg voor wanbetalingen van de pachters.

Eén keer per jaar moet Heineken de huur aan Kooistra voldoen. De nu geldende overeenkomst tot 2021 kent geen opzeggingsmogelijkheid. „Goedgekeurd door de hele Heineken-directie”, zegt Kooistra. „We hebben heldere contracten. Die zijn echt niet op een achternamiddag tot stand gekomen”, liet Kooistra weten. „Daar is maanden over onderhandeld”, vertelde de ondernemer.

De verplichtingen voor de horecatycoon zijn minimaal. De brouwerij moet de panden van de nodige stoffering voorzien. Ook de reparaties aan de ramen, gasleidingen reparaties, verbouwingen moeten door Heineken worden betaald. „Die verbouwingen mogen alleen met mijn toestemming.” Kooistra zelf blijft in de constructie verantwoordelijk voor het doen van reparaties bij een lekkend dak en het verfwerk aan de buitenkant van het pand. „Voor de rest niks. Alhoewel, ik moet wel incasseren.”

Alle 31 contracten werden ondergebracht bij de Gouden Kooi, een bedrijf waar het nichtje van Kooistra de leiding over heeft, maar niet meer is dan een lege huls. „Dat was een tijdelijke oplossing”, bezweert Kooistra. „Ik heb hier nog een mail waarin Heineken vraagt of ik nog een lege bv heb waarin we de verpachting kunnen onderbrengen. Dat wilden ze namelijk niet zelf doen. Dat begrijp ik wel. Verpachten is een vak. Dat doe je er niet zomaar even bij. Daar moet je een beheermaatschappij voor oprichten waar de pachters aan betalen.”

In maart vorig jaar is Heineken in beginsel akkoord gegaan om Kropa op de plaats te stellen van de Gouden Kooi. Dat is Kropa geworden. En daarmee heeft Heineken geen goede afspraken gemaakt. In sommige gevallen zelfs helemaal geen afspraken gemaakt. De twee partijen kregen onenigheid over de te betalen vergoeding. Kropa vroeg twee procent. Dat is helemaal niet veel.”

Zo’n tussenbedrijf was volgens Kooistra nodig omdat Heineken geen rechtsteekse overeenkomst wil hebben met de pachters. De totstandkoming van Kropa heeft maanden geduurd. „We zijn op 8 april begonnen met onderhandelen. En op 25 augustus was het nog niet overgezet. Het was nota bene Kropa die aandrong om de contracten af te ronden. Maar uiteindelijk heeft Kropa niet getekend omdat er onenigheid was over de te betalen vergoeding.” Op 13 oktober vorig jaar is er, zoals Kooistra het uitdrukt, trammelant ontstaan tussen Heineken en Kropa. „Toen heeft Kropa gezegd: Heineken doe het dan zelf maar. Als ze gewoon met Kropa een vergoedingsovereenkomst hadden gemaakt. Dan was er niks aan de hand geweest.”

Kooistra: „Nu probeert Heineken de pachter eruit zetten. Als dat terecht is mag iedereen dat doen. En ze mogen er een nieuwe pachter inzetten. Maar ik vind het misselijk dat ze mij partij proberen te maken. Ze proberen gewoon te trekken aan de kerstboom en kijken wat er uit komt. Dat ze dat willen proberen is prima, maar ik heb hier niks, maar dan ook niks, mee te maken. Kijk hier naar de contracten. Hun advocaat liegt nu dat ik dubbele huurrechten heb afgegeven. Dat is gewoon misselijk. Ik ben niet boos op Heineken, maar wel over de leugens die hun advocaat verspreid. Dat is niet Heineken-waardig.”

„De omzet valt misschien tegen door de crisis”, besluit Kooistra. „Dan moet je sportief zijn en komen praten. Ik voel geen rancune. Ik heb veel aan Heineken te danken. Dankzij hen heb ik mijn bedrijf op kunnen bouwen. Met mij is er geen gedonder. Met de pachters is gedonder. Daar sta ik volledig buiten.”
Bron: De Financiële Telegraaf
pi_83473963
Tuurlijk. Het is allemaal de schuld van de ander. Heineken, de pachters. En dat Koostra door verschillende rechts is aangepakt is ook niet Kooistra zijn eigen schuld...

Wat voor een relatie heeft die Hammerstein eigenlijk met Kooistra? Volgens mij is het geen zakelijke relatie...
Leaf
pi_83474041
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:50 schreef VancouverFan het volgende:
Tuurlijk. Het is allemaal de schuld van de ander. Heineken, de pachters. En dat Koostra door verschillende rechts is aangepakt is ook niet Kooistra zijn eigen schuld...

Wat voor een relatie heeft die Hammerstein eigenlijk met Kooistra? Volgens mij is het geen zakelijke relatie...
Hij had in ieder geval een zakelijke relatie. Wat ze verder nog met elkaar deden...wie weet.
pi_83474135
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:26 schreef Againzender het volgende:

[..]

toen dat destijds gebeurde lieten ze het zien bij het NOS journaal. Je zag hem een envelop openmaken, er een pistool/revolver uit halen, en nog iets tegen de aanwezigen zeggen. Daar stopte de NOS natuurlijk met de beelden, maar ik vond dat zo bizar om te zien
En ook hij werd door allerlei claims en rechtszaken zo in het nauw gedreven dat hij geen andere uitweg zag. Sjoerd heeft het alleen wel iets chiquer aangepakt
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:38 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Zeker, dat was redelijk heftig.
Ik was ook zeer aangeslagen toen ik het zag en het verhaal erachter las..
pi_83474784
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:53 schreef swollywood het volgende:

[..]

Hij had in ieder geval een zakelijke relatie. Wat ze verder nog met elkaar deden...wie weet.
Vermoedelijk niks, Kooistra viel op blond. Daarnaast is Hammerstein volgens mij HIV-positief.
pi_83476480
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:11 schreef Pritt het volgende:
Vond het al een naar mannetje toen hij bij Kelder op bezoek was.
Zijn drie gezuster kroegen waren qua stijl wel erg mooi, alleen kwam er niemand.
Ik vind de Drie in Groningen maar 'n ordinaire zuipkeet. Althans de bovenverdiepingen. De begane grond is wel mooi.
pi_83476702
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 01:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vermoedelijk niks, Kooistra viel op blond. Daarnaast is Hammerstein volgens mij HIV-positief.
Is dit het jaloerse homotopic geworden ofzo?
  woensdag 30 juni 2010 @ 08:26:39 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83477072
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:59 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat er gezegd wordt dat Hammerstein HIV-positief is??

Dat is niets nieuws hoor.... das al jaren bekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83477140
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is niets nieuws hoor.... das al jaren bekend.
Maar ik vraag me een beetje af wat dat te maken heeft met het advocaat zijn van een overleden horeca magnaat.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83477166
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee. Meer omdat het in dit topic wel erg vaak over de vermeende geaardheid van de overledene gaat en diens vermeende partners. Lekker belangrijk zeg.
pi_83477835
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:31 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Nee. Meer omdat het in dit topic wel erg vaak over de vermeende geaardheid van de overledene gaat en diens vermeende partners. Lekker belangrijk zeg.
Als ik zie hoe fel en onzakelijk Hammerstein uithaalt naar Heineken en dat Hammerstein in Ubbergen was die avond, denk ik dat er niet alleen een zakelijke relatie was.
Leaf
pi_83478128
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als ik zie hoe fel en onzakelijk Hammerstein uithaalt naar Heineken en dat Hammerstein in Ubbergen was die avond, denk ik dat er niet alleen een zakelijke relatie was.
Het was Hammerstein zelf!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83478407
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:59 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Gaan we rare opmerkingen maken als er feitelijke nonsens wordt weerlegd?
pi_83478595
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Gaan we rare opmerkingen maken als er feitelijke nonsens wordt weerlegd?
De opmerking "Kooistra viel op blond" suggereert wat mij betreft nogal het één en ander. Bijvoorbeeld dat jij hem kende, dat hij niet op jou viel en dat je dat niet leuk vond.
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:39:29 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83478668
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:36 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
De opmerking "Kooistra viel op blond" suggereert wat mij betreft nogal het één en ander. Bijvoorbeeld dat jij hem kende, dat hij niet op jou viel en dat je dat niet leuk vond.
Over lekker belangrijk gesproken....

Sorry hoor, maar als het net om "lekker belangrijk" ging en het wordt dan dit soort geneuzel naar aanleiding van het feit dat een vooral suggestieve opmerking die verder nutteloos was met een feit weerlegd werd dan is het wel heel triest aan het worden...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83478791
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Over lekker belangrijk gesproken....

Sorry hoor, maar als het net om "lekker belangrijk" ging en het wordt dan dit soort geneuzel naar aanleiding van het feit dat een vooral suggestieve opmerking die verder nutteloos was met een feit weerlegd werd dan is het wel heel triest aan het worden...
Het is een "feit" dat hij op blond viel? En jij weet dat met 100% zekerheid, omdat...
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:44:36 #239
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83478802
Ik denk ook dat het gebrek aan een degelijk sex leven Kooistra uiteindelijk de das om gedaan heeft..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:46:30 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83478848
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:44 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Het is een "feit" dat hij op blond viel? En jij weet dat met 100% zekerheid, omdat...
Nee, het andere feit wat in die post genoemd werd, anders had ik het wel over "feiten" gehad ipv "een feit".
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:48:17 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83478897
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:44 schreef Ryon het volgende:
Ik denk ook dat het gebrek aan een degelijk sex leven Kooistra uiteindelijk de das om gedaan heeft..
Hoeft niet, maar als dat Ibiza-gayscene bericht juist was, dat zijn partner vreemdging met een Brazilliaan dan kan ik me voorstellen dat de combinatie van factoren zakelijk in grote problemen en privé de relatie met "je grote liefde" op de klippen zien lopen wel een reden is om er mee op te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83479781
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het andere feit wat in die post genoemd werd, anders had ik het wel over "feiten" gehad ipv "een feit".
Welk andere "feit"? Dat Hammerstein HIV-pos is? En jij weet dat zeker, omdat... Trouwens, alsof dat überhaupt wat uit zou maken.
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:15:00 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83482103
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:17 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Welk andere "feit"? Dat Hammerstein HIV-pos is? En jij weet dat zeker, omdat... Trouwens, alsof dat überhaupt wat uit zou maken.
Nee, ik weet het natuurlijk niet zeker in de zin van dat ik zelf zijn testresultaten heb gezien, maar het lijkt me dat hij er niet over liegt als hij zelf vertelt dat hij Hiv-positief is.
Hij staat juist bekend om zijn openheid daarover.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83482593
quote:
Kooistra had woensdag een afspraak in Breda

door Léon Krijnen. dinsdag 29 juni 2010 | 14:48 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 30 juni 2010 | 08:19

BREDA - Sjoerd Kooistra zou woensdag samen met Dick Wildeman, voormalig commercieel directeur van InBev, op bezoek gaan bij het hoofdkantoor van InBev in Breda.
InBev dreigde een maand geleden tien horecapanden van Kooistra te ontruimen wegens betalingsachterstand. Het gaat onder meer om café De Drie Gezusters in Breda. Ook de gelijknamige kroegen in Den Bosch en Tilburg hangt ontruiming boven het hoofd.

De insteek van dat gesprek?

"Het meningsverschil tussen InBev en Sjoerd", aldus Wildeman. "Nogal wiedes, het zou niet over het weer gegaan zijn."

Is dat geen understatement, gezien de omvang van de conflicten tussen Kooistra en InBev en Kooistra en Heineken?

"Ik noem het nog steeds een verschil van mening. Ik ben ervan overtuigd dat InBev en Kooistra er helemaal uitgekomen zouden zijn".

De in Teteringen woonachtige Wildeman, die zeven jaar geleden met pensioen ging, noemt Kooistra "Een markant mens met een grote drive en een uitgebreide kennis van zaken."

Met een onvermoede kant: "Dat weet bijna niemand, maar hij had een charitatieve kant, hij gaf veel weg. Dat kan je vreemd vinden gezien zijn imago en zijn gedachtewerelden, maar het is echt zo".

Was Kooistra een goede vriend van hem? "Soms heb je met iemand, waar je ook goed mee op kan schieten, een zakelijke relatie. Soms lopen er dan persoonlijke lijnen door zo'n zakelijke relatie. Laten we het zo maar noemen".

Maar was het dan de bedoeling dat Wildeman woensdag, als bemiddelaar op zou treden? "Ik ga wel eens vaker mee als iemand zo'n verzoek doet. Kooistra heeft me gevraagd, en ik heb toegestemd. Bij de brouwerij wisten ze ervan".

Wildeman zegt op dit moment maar één ding te hopen: "Dat uit de sectie blijkt dat Sjoerd een natuurlijke dood gestorven is. Dat zou een geruststelling zijn."

Volgens Wildeman heeft hij in 1970 de eerste lening ooit aan Kooistra verstrekt, een startkapitaal van 50.000 gulden. "Daar is hij zijn imperium mee begonnen. Hij zat toen nog bij zijn ouders in De Vluchtheuvel in Nog, negentien jaar oud. Ik zat al in de bierwereld, maar ik kende hem omdat ik ook in die contreien ben opgegroeid."

"Kooistra was geen kastelein, maar een ondernemer", aldus Wildeman, "achter een bar hem ik hem nog nooit gezien, maar dat was niks voor hem. Hij had een werkelijk fabuleus geheugen. Hij heeft jarenlang alles uit zijn hoofd gedaan, of achter op een bierviltje. Uiteindelijk is hem dat denk ik toch opgebroken, omdat zijn imperium veel te groot geworden was. Hij heeft zich volgens mij verkeken op de gelaagdheid van de brouwerijen waar hij zaken mee deed."

Wildeman wijst erop dat banken, brouwerijen en investeerders volgens hem jarenlang stonden te springen om zaken te mogen doen met Kooistra.

"Ze stonden in de rij. Hij hoefde nergens om te vragen, ze kwamen vanzelf naar hem toe".

Woordvoerder Ronald Panis betuigde dinsdagmiddag namen InBev zijn medeleven met de partner van Kooistra, zijn familie en vrienden. Panis wilde nog niet ingaan op de mogelijke gevolgen. "Daar is het nog te vroeg voor. Zijn familie heeft nu genoeg aan het hoofd".

Paul Plantsoen, bedrijfsleider van De Drie Gezusters desgevraagd: "Geen commentaar, nergens op". Zijn zaak, aan de Grote Markt in Breda, was dinsdagmiddag wel gewoon geopend.
Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 30-06-2010 11:34:07 ]
pi_83482648
quote:
Rechercheonderzoek: Sjoerd Kooistra pleegde zelfmoord

woensdag 30 juni 2010 09:41

Horecatycoon Sjoerd Kooistra (59) heeft zelfmoord gepleegd. Hoewel de doodsoorzaak nog niet officieel bekend is gemaakt, weet Elsevier dat sectie op het lichaam van Kooistra de doodsoorzaak heeft bevestigd. Er zijn dan ook geen aanhoudingen verricht.

Het rechercheonderzoek door het Team grootschalige Opsporing is inmiddels afgerond. Naar verwachting komt de politie Gelderland-Zuid rond het middaguur met een persverklaring.

Kooistra werd maandagmiddag dood aangetroffen in zijn villa in het Gelderse Ubbergen, bij Nijmegen.

Brieven
Zijn advocaat en goede vriend Oscar Hammerstein sprak meteen al van zelfmoord en voegde daar later aan toe dat Kooistra in zijn huizen in Ubbergen, Amsterdam en Groningen afscheidsbrieven had achtergelaten. Hij zou zich hebben verhangen. Dat wil de politie in dit stadium nog niet bevestigen.

Omdat de recherche andere mogelijkheden voor de dood van Kooistra wilde uitsluiten, is vanaf maandagmiddag een uitgebreid sporenonderzoek gedaan in en rond de villa in Ubbergen. Ook is een buurtonderzoek gehouden.

Cafés
Via ingewikkelde constructies bezat Kooistra een groot aantal horecagelegenheden in onder meer Groningen, Amsterdam, Nijmegen en Enschede. Kooistra legde zijn pachters extreem hoge rendementseisen op, tot dertig procent. Wie daar niet aan voldeed, werd vervangen.

Kooistra zelf bleef bij de afwikkeling van de faillissementen buiten schot. De laatste tijd lag hij in de clinch met onder meer Heineken. Kooistra was de bierbrouwer miljoenen achterstallige huur schuldig. Hij zou financieel aan de grond zitten. Hammerstein noemt het juridische conflict met Heineken het motief voor de zelfmoord.

Door Gerlof Leistra
Bron

[ Bericht 99% gewijzigd door Mercer op 30-06-2010 11:40:30 ]
pi_83485529
Wanneer post de telegraaf zijn afscheidsbrief online?
pi_83487000
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik weet het natuurlijk niet zeker in de zin van dat ik zelf zijn testresultaten heb gezien, maar het lijkt me dat hij er niet over liegt als hij zelf vertelt dat hij Hiv-positief is.
Hij staat juist bekend om zijn openheid daarover.
Dan nog maakt het niks uit.
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:17:24 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83487132
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:14 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Dan nog maakt het niks uit.
Nee, maar goed, ik ben dan ook niet degene die op basis daarvan ging roepen dat het gelijk het jaloerse homotopic aan het worden is.... dat was je toch echt zelf.

Misschien had je gelijk met "dat maakt toch niets uit" moeten reageren ipv de suggestie dat het het jaloerse homotopic aan het worden was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83487841
Ik vraag me af of Job Cohen zich niet zou moeten terugtrekken uit de politiek. Hij heeft er immers voor gezorgd dat alles zo gekomen is. Hij was jaloers op het succes van Kooistra en wilde hem daarom kapot maken. Dat is hem blijkbaar goed gelukt.

Het lijkt me niet zo mooi om een premier met bloed aan zijn handen te hebben.
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:34:18 #250
271260 Slaif
n Òl routerd
pi_83487870
Offtopic gaan door een metadiscussie te starten over het offtopic gaan...
Mijn beltegoed is op
Van bellen met elkaar
Ik vind je superlief
pi_83487897
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:33 schreef DRA het volgende:
Ik vraag me af of Job Cohen zich niet zou moeten terugtrekken uit de politiek. Hij heeft er immers voor gezorgd dat alles zo gekomen is. Hij was jaloers op het succes van Kooistra en wilde hem daarom kapot maken. Dat is hem blijkbaar goed gelukt.

Het lijkt me niet zo mooi om een premier met bloed aan zijn handen te hebben.
ha-ha-ha
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:43:57 #252
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_83488235
interessante ontwikkeling

http://www.telegraaf.nl/b(...)0_mln.___.html?p=2,1

Dat wordt een schrale erfenis
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_83488662
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:43 schreef Stroekie het volgende:
interessante ontwikkeling
http://www.telegraaf.nl/b(...)0_mln.___.html?p=2,1
Dat wordt een schrale erfenis
Heineken kan de boel nu helemaal leegzuigen! Aardige jongens toch bij Heineken!
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:57:10 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83488847
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wat zanik je over Heineken? Kooistra was degene die dacht dat ie alles kon maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_83489135
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat zanik je over Heineken? Kooistra was degene die dacht dat ie alles kon maken.
Als Heineken na de dood van Kooistra liegt dat ze een reddingsplan had voor Kooistra. Maar ondertussen de hele tent leegtrekt en zelf exact dezelfde soort trucjes toepast die Kooistra toepaste. Dan ben je niet zuiver.
pi_83489145
En, hoe heeft hij het gedaan?
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:12:05 #257
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_83489598
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:02 schreef _The_General_ het volgende:
En, hoe heeft hij het gedaan?
Zichzelf verhangen. Gevonden door een chauffeur.
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:13:51 #258
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_83489684
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:02 schreef Mercer het volgende:

[..]

Als Heineken na de dood van Kooistra liegt dat ze een reddingsplan had voor Kooistra. Maar ondertussen de hele tent leegtrekt en zelf exact dezelfde soort trucjes toepast die Kooistra toepaste. Dan ben je niet zuiver.
Dat zijn geen trucjes. Het verschil in deze is dat Heineken daadwerkelijk recht op dat geld heeft. Kooistra had geen recht op dat geld.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_83489960
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef Mercer het volgende:

[..]

Als Heineken (en andere schuldeisers) nog vele miljoenen tegoed heeft, dan kan ik ze geen ongelijk geven.
pi_83490101
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat zijn geen trucjes. Het verschil in deze is dat Heineken daadwerkelijk recht op dat geld heeft. Kooistra had geen recht op dat geld.
Geen trucjes? Je denkt dat Heineken niet verpacht? Recht op geld ja, van Kooistra waar ze 25 jaar geld aan hebben verdiend. En op het moment dat Kooistra liquiditeitsproblemen heeft, zuigt Heineken de hele tent leeg! Alles!
Vervolgens liegt Heineken heel nederland voor dat ze een reddingsplan had voor Kooistra! Wat dus absoluut niet het het geval was! Bah bah!
pi_83490437
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:23 schreef Mercer het volgende:

[..]

Geen trucjes? Je denkt dat Heineken niet verpacht? Recht op geld ja, van Kooistra waar ze 25 jaar geld aan hebben verdiend. En op het moment dat Kooistra liquiditeitsproblemen heeft, zuigt Heineken de hele tent leeg! Alles!
Vervolgens liegt Heineken heel nederland voor dat ze een reddingsplan had voor Kooistra! Wat dus absoluut niet het het geval was! Bah bah!
Als je nou eens het hele topic doorleest, dan weet je dat de hele zaak is begonnen omdat Kooistra niet meer betaalde aan Heineken. Het is wel belachelijk om een bedrijf verantwoordelijk te gaan stellen voor een zelfmoord, wanneer het naar alle waarschijnlijkheid gewoon een zakelijk conflict was.
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:35:23 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83490572
Wat is het volgende? Dat behalve Heineken ook de Belastingdienst schuldig kan worden gehouden aan de zelfdmoord van SK omdat die ook gewoon het geld wilden hebben waar ze recht op hadden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83491111
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:31 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als je nou eens het hele topic doorleest, dan weet je dat de hele zaak is begonnen omdat Kooistra niet meer betaalde aan Heineken. Het is wel belachelijk om een bedrijf verantwoordelijk te gaan stellen voor een zelfmoord, wanneer het naar alle waarschijnlijkheid gewoon een zakelijk conflict was.
Ik heb het topic vanaf begin gelezen. Waar ik over val is dat Heineken gisteren naar buiten heeft gebracht dat ze een reddinsplan had voor Kooistra. Dat is een leugen.
Het "reddinsplan" van Heineken
was dat Kooistra al zijn bezittingen aan Heineken over moest dragen. Dat is in mijn optiek geen reddingsplan. Heineken had gewoon macht, en dat hebben ze gebruikt om Kooistra leeg te zuigen.
pi_83494099
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:47 schreef Mercer het volgende:

Heineken had gewoon macht, en dat hebben ze gebruikt om Kooistra leeg te zuigen.
What goes around, comes around.
Karma is a bitch .
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:22:42 #265
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_83508237
Tja, en dat was dat.
pi_83509391
Gewoon een luchtballon die leegloopt en Sjoerd kon 't niet meer aan.
pi_83513531
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:47 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik heb het topic vanaf begin gelezen. Waar ik over val is dat Heineken gisteren naar buiten heeft gebracht dat ze een reddinsplan had voor Kooistra. Dat is een leugen.
Het "reddinsplan" van Heineken
was dat Kooistra al zijn bezittingen aan Heineken over moest dragen. Dat is in mijn optiek geen reddingsplan. Heineken had gewoon macht, en dat hebben ze gebruikt om Kooistra leeg te zuigen.
Er staat in ieder geval niet dat hij al zijn bezittingen moest afgeven, zoals Hammerstein beweert. Er staat enkel dat hij een lijst moest opmaken en dat ze vooraf 2 miljoen aan achterstallige betalingen eisten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juni 2010 @ 23:32:56 #268
862 Arcee
Look closer
pi_83514907
Benieuwd wat er in die afscheidsbrief stond.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_83515174
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:47 schreef sig000 het volgende:
Gewoon een luchtballon die leegloopt en Sjoerd kon 't niet meer aan.
Dit is wel een prima samenvatting.
pi_83600283
quote:
Kooistra laat levensverhaal na'

Niemand was daarvan op de hoogte, schrijft De Telegraaf zaterdag.

De multimiljonair heeft het boek nagelaten aan zijn levenspartner Dick Loorbach. Kooistra zou in juni aan zijn boek zijn begonnen.

Zijn advocaat en vriend Oscar Hammerstein zegt in de krant dat het boek volledig met de hand is geschreven. Bierbrouwer Heineken speelt een hoofdrol in de 'bijbel van zijn leven'.

Nieuwe relatie

Loorbach heeft volgens de krant al enige tijd een relatie met een ander. Dat heeft volgens de advocaat echter niet meegespeeld bij het besluit van Kooistra om maandag zelfmoord te plegen. Hij zou niet jaloers of teleurgesteld zijn geweest en liet in Spanje zelfs nog een huis voor de nieuwe relatie van Loorbach bouwen.

De advocaat herhaalt dat Kooistra zelfmoord heeft gepleegd doordat hij geobsedeerd is geraakt door het hoog oplopende conflict met Heineken. Kooistra had een miljoenschuld bij de bierbrouwer. Heineken heeft Kooistra volgens de advocaat 'vermoord' door hem geen andere uitweg te bieden.
http://www.nu.nl/binnenla(...)evensverhaal-na.html

Hammerstein mag nu wel eens ophouden met Heineken te beschuldigen. Kooistra had gewoon een schuld bij Heineken en het is dan logisch dat Heineken dat geld wel eens wil zien.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 juli 2010 @ 10:12:44 #271
862 Arcee
Look closer
pi_83600315
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:09 schreef Wombcat het volgende:
Hammerstein mag nu wel eens ophouden met Heineken te beschuldigen. Kooistra had gewoon een schuld bij Heineken en het is dan logisch dat Heineken dat geld wel eens wil zien.

Inderdaad, Kooistra kende zelf ook geen medelijden wanneer zijn klanten hem moesten betalen.

Ben erg benieuwd naar dat boek.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:15:40 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_83600353
Zo langzamerhand kan Heineken Hammerstein wel aanklagen wegens smaad.
Ik zou het wel logisch vinden als er een reactie kwam van Heineken op deze aanhoudende beschuldigingen van Hammerstein.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:22:06 #273
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83600440
Dat boek is vast één bittere rant. In de laatste maand van zijn leven geschreven, toen allemaal duidelijk was geworden dat ie eraan zou gaan. Levensverhaal? Of niet meer dan een hysterische aanval op de club die hem groot heeft gemaakt én effectief gesloopt?
pi_83600448
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:15 schreef livelink het volgende:
Zo langzamerhand kan Heineken Hammerstein wel aanklagen wegens smaad.
Ik zou het wel logisch vinden als er een reactie kwam van Heineken op deze aanhoudende beschuldigingen van Hammerstein.
Hij moet er niet veel langer mee doorgaan, dan zou het er nog van kunnen komen ook.
Op zichzelf heeft Heineken er nu niet veel mee te winnen, maar als 'ie zo doorgaat, dan is de maat een keer vol.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:25:38 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83600497
Vooralsnog zet Hammerstein zichzelf gewoon voor schut met z'n gemiep over hoe Heineken Kooistra kapot zou hebben gemaakt doordat ze simpelweg de schuld opeisen die hij bij ze heeft/had.
En niet dat hij dan een boterham minder zou eten, of de boot zou moeten verkopen, nee dan zou zijn vermogen met 60 miljoen dalen tot 70 miljoen.

Hammerstein is een dikke vette Duitser op safari in Afrika; met uitzicht op de hongernegertjes klagen dat het bier in de hotelbar zo duur is. Hij zet zichzelf voor schut met deze beschuldigingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83602081

Iemand die dit Revu artikel heeft liggen, kan scannen of ergens online weet te staan?
pi_83663263
quote:
Broer Kooistra: ‘De boel stort als een kaartenhuis in elkaar’
Van onze verslaggever Noël van Bemmel op 01 juli '10, 07:31, bijgewerkt 01 juli '10, 11:04

Cafe April Amsterdam, een van de eigendommen van Sjoerd Kooistra. (ANP)

AMSTERDAM - Het café-imperium van Sjoerd Kooistra wankelt en verkeert in grote onzekerheid. De meeste van de 87 kroegen, waaronder bekende grand cafés, draaien gewoon door.

Veel exploitanten hopen een nieuwe relatie op te bouwen met de bierbrouwers die zeggen nog tientallen miljoenen euro’s tegoed te hebben.

‘Uiteindelijk blijven alleen maar verliezers over’, zegt eigenaar Richard Rieske van de Drie Gezusters en van De Danssalon in Eindhoven. Die panden zijn eigendom van Heineken. ‘Maar ik betaalde huur aan Kooistra, en die gaf kennelijk de laatste tijd dat geld niet door.’ De rechter besloot dinsdag dat de zaken van Rieske ontruimd kunnen worden, als de brouwer niet binnen twee weken zijn geld heeft.’Heineken schort voorlopig alle juridische procedures op.

Café’s volgens de formule De Drie Gezusters zijn te vinden in negen steden in Nederland. Kooistra bedacht de formule – een mengeling van volkse gezelligheid en Engelse sjiek – met Chesterfieldbanken en glimmend koper. Soms met een steakrestaurant erbij. Rieske gaat de formule van zijn vestiging aanpassen. Ook de naam wordt mogelijk gewijzigd.

‘De boel stort als een kaartenhuis in elkaar’, verwacht Klaas Kooistra, de broer van Sjoerd en uitbater van het Groningse café Bommen Berend. Met dat café begon Sjoerd in de jaren zeventig zijn imperium. ‘Iedereen is nu in de war; ik ook.’ De sleutel van het bedrijf ligt volgens Klaas bij Heineken. ‘Iedere eigenaar zal wel een voorstel krijgen.’ Andere kroegen melden geen idee te hebben wat de toekomst gaat brengen.
Details

Twee dagen na de dood van Neerlands grootste kroegbaas komen details naar buiten over zijn laatste transacties. Zo heeft Kooistra vorige week het eigendom van Paviljoen Kaap Hoorn overgedragen aan zijn levenspartner Dick Loorbach, blijkt uit het kadaster in Groningen. Dat pand is minstens 2,5 miljoen euro waard.

Ook leende Kooistra volgens Het Parool 70 miljoen euro privégeld aan de moedermaatschappij van zijn eigen horecaconcern. Het bedrijf verhypothekeerde daarvoor veel onroerend goed, inclusief het huis van Kooistra in Ubbergen. Het dagblad verwijst naar de akte van lening. Het bedrijf van Kooistra is niet bereikbaar voor commentaar.

De omvangrijke lening lijkt te bevestigen dat het imperium van Kooistra in geldnood verkeert. Dat zou verklaren waarom bierbrouwers Heineken, InBev en koffiehandelaar Smit & Dorlas in koor klagen dat zij hun geld niet krijgen. Tegen Heineken bleef Kooistra tot het laatst ontkennen dat hij een cashprobleem had.
Partner

Kooistra’s levenspartner Loorbach erft het horeca-imperium als enig erfgenaam. Dat vertelde Kooistra althans aan het zakenblad Quote. Dat schatte het vermogen van Kooistra vorig jaar op 130 miljoen euro. Daar staan echter schulden tegenover. Ook die erft de levenspartner.

Volgens hoogleraar erfrecht Freek Schols van de Radboud Universiteit kan een erfgenaam kiezen tussen: een erfenis verwerpen, volledig aanvaarden of beneficiair aanvaarden. Dat laatste betekent dat de erfgenaam zijn privévermogen niet hoeft aan te spreken, om alsnog schulden van de overledene af te lossen.

Dat geldt ook voor eventuele geschenken die de erfgenaam heeft gekregen van de erflater toen die nog in leven was. Zoals bijvoorbeeld onroerend goed. Als dergelijke giften echter in het zicht van een faillissement zijn gedaan, in de wetenschap dat de schuldeisers achter het net gaan vissen, stelt Schols, kunnen schuldeisers eisen dat die transacties worden teruggedraaid. Zij kunnen proberen te betogen dat hun debiteur ‘paulianeus’ heeft gehandeld.
Bron
pi_83666170
Jeetje wat een verhaal.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_83666419
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:39 schreef Mercer het volgende:
[..]
Bron
@mezelf
Is een oud artikel.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:44:54 #280
862 Arcee
Look closer
pi_85237006
quote:
Deurwaarder bij Kooistra

UBBERGEN - Het schimmenspel rond wijlen Sjoerd Kooistra gaat verder. De horecamagnaat pleegde op 28 juni zelfmoord in zijn villa in Ubbergen. Woensdag stond een verhuisploeg met deurwaarder en politie voor het hek van zijn villa. De verhuismannen hebben naar verluidt een deel van de inboedel meegenomen.

Maar wie was de opdrachtgever? De grootste schuldeisers Heineken en Inbev ontkennen betrokkenheid, Grolsch en Smit & Dorlas ook. Kooistra’s advocaat Hammerstein was niet bereikbaar voor commentaar. Volgens een bekende van Kooistra gaat het om een privéaangelegenheid.
quote:
RECHTER KIJKT NAAR KOOISTRA-KROEGEN
De rechtbank in Groningen bekijkt vandaag de mogelijke ontruiming van een aantal horecazaken in de binnenstad van Groningen. De panden waren van wijlen horecamagnaat Sjoerd Kooistra.

Heineken heeft nog 5 miljoen euro aan achterstallige huur over de panden tegoed. Maar de bierbrouwer heeft niet het plan om tot daadwerkelijke sluiting van de zaken over te gaan.
Liever zou Heineken met de nieuwe uitbaters van de zaken tot een akkoord komen. Dan kunnen kroegen als Groote Griet en Drie Gezusters in het Groningse centrum gewoon open blijven.
pi_85237752
Groote Griet en de Drie dicht.. Dat zou wat zijn. Laat Heineken hopelijk niet zo ver komen...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:57:10 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85237905
Als er goeie kroegen voor in de plaats komen. Beter. ^O^.
pi_85237988
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:55 schreef Reintji het volgende:
Groote Griet en de Drie dicht.. Dat zou wat zijn. Laat Heineken hopelijk niet zo ver komen...
dan zijn ze wel heel achterlijk.

concept van de drie gezusters doet het ontzettend goed.

vind het leuke tenten
pi_85249746
quote:
Neen, dan overspoelen die koters de halve stad.
pi_85249799
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Heineken had toch beloofd aan de gemeente Groningen dat de 3 gezusters etc. niet dicht gingen?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:08:21 #286
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85249861
ik krijg nog een joetje van die kerel
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:53:34 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85252067
Hij van mij zeker drie halveliterpullen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:00:36 #288
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85252348
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
ik krijg nog een joetje van die kerel
Fortune_Cookie = schandknaap?
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:01:46 #289
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85252410
quote:
Dan staan er waarschijnlijk 1000 ondernemers in de rij om het op te kopen. Dat ding is echt een goudmijn. ;)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:27:09 #290
271260 Slaif
n Òl routerd
pi_85283069
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:53 schreef Ringo het volgende:
Hij van mij zeker drie halveliterpullen.
Van mij 7 vaasjes.
Mijn beltegoed is op
Van bellen met elkaar
Ik vind je superlief
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:21:11 #292
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_85290419
Als de talkshow redacties straks van vakantie terug zijn zullen ze toch wel tegen elkaar opbieden om Dick de ex van Sjoerd Kooijstra in de uitzending te krijgen om zijn kant van het verhaal te doen ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_85485219
Groningse villa Sjoerd Kooistra ook leeggehaald http://www.quotenet.nl/bi(...)-ook-leeggehaald.php
pi_85984265
http://www.missethoreca.n(...)mentPlassaniaAan.htm

quote:
InBev vraagt faillissement Plassania aan

InBev heeft het faillissement aangevraagd van Plassania Beheer, het bedrijf van wijlen Sjoerd Kooistra. Volgens InBev is een faillissement het beste voor alle schuldeisers.

De faillissementsaanvraag wordt bevestigd door zowel Bert Loorbach van Plassania Beheer en Ronald Panis van InBev. De aanvraag is twee weken geleden ingediend bij de rechtbank in Amsterdam.

‘De aanvraag geldt voor de gehele beheermaatschappij. Wij denken dat Plassania niet meer levensvatbaar is en dat een faillissement het beste is voor alle schuldeisers. Wanneer de rechtbank uitspraak doet over de aanvraag, is niet bekend’, aldus Panis.

Panis laat weten dat er geen conflict is met Heineken. ‘Op Quotenet staat dat wij in gevecht zijn met Heineken, maar dat is niet waar. Het is de interpretatie van de woorden van advocaat Oscar Hammerstein door Quotenet’.

Eerder vandaag liet Loorbach, die met Grietje van der Veen de directie vormt van Plassania Beheer, weten dat er een aanvraag van surseance wordt ingediend. Loorbach hoopt met behulp van een bewindvoerder zo beter te kunnen werken aan het oplossen van problemen. Loorbach stelt dat de zaak uiterst complex is en dat het concern in een grote crisis verkeert.
pi_85984283
http://www.quotenet.nl/bi(...)mperium-kooistra.php

quote:
Inbev in gevecht met Heineken om imperium Kooistra

Twee reuzen in de vechtkooi: de grootste bierbrouwer ter wereld versus een van de grootste. Inbev (Jupiler, Dommelsch, Budweiser) is in aanvaring gekomen met het iets kleinere Heineken over het verdelen van de buit van wijlen Sjoerd Kooistra. De Amsterdams-Zoeterwoudse brouwer zou proberen Inbev te benadelen. Om Heineken weer te frustreren hebben de Belgen op hun beurt het faillissement aangevraagd van Kooistra’s bedrijf Plassania.

Dat blijkt uit een gerechtelijke uitspraak die donderdag is gepubliceerd door de rechtbank van Amsterdam. Die rechtszaak ging om een huurachterstand bij Heineken van ‘slechts’ zo’n anderhalve ton euro van Kooistra-kroegen in Amsterdam, Muiden en Nijmegen. Heineken wil de mogelijkheid krijgen die kroegen te ontruimen. Een soortgelijke uitspraak is al gedaan over een hele reeks kroegen in Groningen vanwege een huurachterstand van bijna ¤ 5 miljoen.
Volgens Oscar Hammerstein, advocaat van de erven-Kooistra, frustreert Heineken op deze manier de onderhandelingen die liepen tussen de erven-Kooistra, Heineken en Inbev. Volgens de erven en hun advocaat is ‘ook door Heineken tot uitgangspunt genomen dat de verschillende Plassania-ondernemingen “going concern” zouden worden verkocht, teneinde een zo hoog mogelijke opbrengst te realiseren, die ten goede dient te komen aan alle schuldeisers. Gedaagden stellen dat Heineken dit uitgangspunt frustreert door thans ontruiming te vorderen, nu dit tot gevolg zal hebben dat de desbetreffende ondernemingen niet meer verkocht zullen kunnen worden. Gevolg van dit alles is bovendien dat Inbev zich in haar verhaalspositie ziet benadeeld, en derhalve de onderhandelingen heeft afgebroken en het faillissement van Plassania heeft aangevraagd.’
Plassania heeft op zijn beurt weer surseance van betaling aangevraagd. Hammerstein verwacht dat de zaak snel failliet zal gaan. Hij stelt dat Heineken inderdaad probeert Inbev en in mindere mate Grolsch te slim af te zijn. ‘Alle actie van Heineken is er op gericht de kroegen voor een prikkie in haar bezit te krijgen’, aldus de advocaat in De Telegraaf. Het vermoeden is dat Heineken niet zit te wachten op een faillissement. Het zou mede daarom al bezig zijn met voorbereidingen om kroegen in Groningen daadwerkelijk te ontruimen - ondanks een eerdere toezegging dat niet te doen - om grip op die cafés te kunnen houden. Het heeft zelfs al om politie-assistentie gevraagd. Heineken ontkent dat.
'Het klopt dat we faillissement hebben aangevraagd', zegt woordvoerder Ronald Panis van Inbev tegen Quote. 'We hebben inderdaad overlegd met Plassania en de belangrijkste schuldeisers. Maar de schuld van Plassania is groter dan het bezit, het bedrijf is niet levensvatbaar. Het is trouwens niet om Heineken dwars te zitten, het is gewoon het beste voor de belangen van alle schuldeisers, is onze analyse. Wat Heineken doet, doet Heineken.'
Heineken noch Hammerstein belden terug voor een reactie. Uit de uitspraak blijkt ook dat Kooistra's man Dick Loorbach de erfenis nog niet heeft geaccepteerd. Drie auto's uit Kooistra's wagenpark die zoek waren, zijn ondertussen terecht.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2010 @ 14:18:49 #296
862 Arcee
Look closer
pi_85984897
Blijft toch opmerkelijk dat een gewiekst zakenman als Kooistra alleen nog zelfmoord als oplossing zag.
  donderdag 2 september 2010 @ 14:23:25 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85985048
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:18 schreef Arcee het volgende:
Blijft toch opmerkelijk dat een gewiekst zakenman als Kooistra alleen nog zelfmoord als oplossing zag.
Zijn 'economische vijanden' hebben genoeg geld om het op een zelfmoord te laten lijken iig :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86390347
http://www.nu.nl/economie(...)liet-verklaard-.html

quote:
Bedrijf Kooistra failliet verklaard

AMSTERDAM - Het bedrijf van Sjoerd Kooistra is maandag failliet verklaard. Het faillissement van Plassania Beheer is uitgesproken op verzoek van bewindvoerder mr. Seerp Gratama.

Dat bevestigt het advocatenkantoor van Gratama, die nu is aangesteld als curator. “De curator zal in de komende periode onderzoeken in hoeverre een doorstart dan wel verkoop van de tot de boedel behorende vermogensbestanddelen mogelijk is”, laat het kantoor weten.
Gratama werd donderdag aangewezen als bewindvoerder nadat de Amsterdamse rechtbank de holding uitstel van betaling had verleend. De surseance moest Plassania uit de financiële impasse helpen waarin het sinds het overlijden van Kooistra terecht was gekomen.

De jurist heeft vervolgens geconcludeerd dat het bedrijf onvoldoende middelen heeft om aan de verplichtingen te voldoen.

Doorstart
Gedurende de zogeheten afkoelingsperiode die nu ingaat, zal Gratama onderzoeken of Plassania nog een doorstart kan maken.

Sjoerd Kooistra pleegde op 28 juni van dit jaar zelfmoord. Tot aan zijn dood lag de horecamagnaat in een fors juridisch gevecht met vooral diens grootste schuldeiser, Heineken. Het grootste deel van zijn horecagelegenheden liggen in Amsterdam en Groningen.
pi_86405201
quote:
Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de horeca in Groningen
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_86518828
Weduwnaar Dirk Loorbach nu bij Pauw & Witteman @ Nederland 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')