Daar teken ik wel voor, al mag Soderling-Murray ook.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:08 schreef Norrage het volgende:
Halve finales Fed vs Djoko en Murray vs Nadal plz!!!
Gewoon img-tags gebruiken.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:15 schreef Szura het volgende:
OP gefixt.
weet alleen niet hoe je die afbeelding van de poll maakt
Hopelijk gaat hij zich hetzelfde gedragen tegen Nadal als een paar jaar terug.quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hopelijk gaat hij zich hetzelfde gedragen tegen Nadal als een paar jaar terug.
Ja, vind die bedragen ook wel laag. Ze kunnen er beter een percentage van het prijzenged van maken lijkt me.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 08:45 schreef Salamando het volgende:
WIMBLEDON, England (AP)—Rafael Nadal has been fined $2,000 by Wimbledon officials for receiving coaching during his third-round match.
Nadal was given a code violation by French umpire Cedric Mourier for allegedly receiving advice from his coach, uncle Toni Nadal, during his five-set win over Philipp Petzschner on Saturday.
Both Nadals said Toni had only been giving the player encouragement.
The fine was announced Monday. Nadal's reaction: "The rules are the rules."2.000 dollar is toch gewoon wisselgeld voor die gozer
Goeie smileykeuze.quote:
Ook dit vind ik een goeie smileykeuze.quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:12 schreef senswal het volgende:
[ afbeelding ]
En wie zat er weer in het publiek bij Nadal?
Waarom verwachten mensen altijd weer dat Nadal (en Federer) verliezen op GS'en? Dat gebeurt vrijwel nooit. Bij elk GS opnieuw wordt er gezegd: "Ja, Federer/Nadal gaat het niet redden tegen X".* Maar bij de laatste vijfentwintig(?) GS'en is het op twee keer na niet meer voorgekomen dat iemand anders dan Federer en Nadal won.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:10 schreef Outlined het volgende:
Het spelletje dat Haase speelt kan Sod ook, ik verwacht dan ook dat Sod wint van nadal, zo niet sloop dan ff de knieën van Nadal.
[...]
Ken je haar niet?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:12 schreef senswal het volgende:
[ afbeelding ]
En wie zat er weer in het publiek bij Nadal?
Ja precies, net zoals iedereen hier dacht dat Soderling Nadal wel even zou pakken in de finale van RG. Maar zodra Nadal domineert in de wedstrijd is het weer een saaie pot.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom verwachten mensen altijd weer dat Nadal (en Federer) verliezen op GS'en? Dat gebeurt vrijwel nooit. Bij elk GS opnieuw wordt er gezegd: "Ja, Federer/Nadal gaat het niet redden tegen X".* Maar bij de laatste vijfentwintig(?) GS'en is het op twee keer na niet meer voorgekomen dat iemand anders dan Federer en Nadal won.
Paar willekeurige voorbeelden: toen Fed de finale van de AO moest spelen tegen Gonzalez, toen hij dit jaar de finale moest spelen tegen Murray, toen Nadal tegen Soderling moest, enz, enz, enz.
Nee ik had het over die jongen achter haar.quote:[..]
Ken je haar niet?Dat is Shakira.
Anders dan wanneer Federer domineert en je kunt genieten van technische hoogstandjesquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:11 schreef senswal het volgende:
[..]
Ja precies, net zoals iedereen hier dacht dat Soderling Nadal wel even zou pakken in de finale van RG. Maar zodra Nadal domineert in de wedstrijd is het weer een saaie pot.
Precies.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:11 schreef senswal het volgende:
[..]
Ja precies, net zoals iedereen hier dacht dat Soderling Nadal wel even zou pakken in de finale van RG. Maar zodra Nadal domineert in de wedstrijd is het weer een saaie pot.
Wie is dat dan?quote:[..]
Nee ik had het over die jongen achter haar.![]()
Wit-Rus? Onbekend? Zo onbekend is ze niet en Tsveta komt uit Bulgarije.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:23 schreef Outlined het volgende:
Een onbekende Wit Rus staat Venus er af te tikken. En terecht.
quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:32 schreef magik7777 het volgende:
Zit zo naar het lijstje van de meeste aces te kijken, en ik acht de kans vrij groot dat held Isner niet meer word achterhaald.
1. J.Isner - 113
2. A.Roddick - 104
3. N.Mahut - 103
4. J.Tsonga - 85
5. D.Brands - 83
6. T.De Bakker - 80
7. T.Berdych - 75
7. S.Querrey - 75
9. Y.Lu - 73
10. J.Benneteau - 69
Alleen Tsonga mag er in zijn laatste wedstrijd tegen Murray niet meer dan 27 slaan...
Wie zijn moeder?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:42 schreef Morthill het volgende:
Tsonareva lijkt nu toch echt van Clijsters te gaan winnen, 3-1 in de laatste set
quote:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar als je de cijfers ziet, dan lijkt het vooral Venus die stond te frotten. 29 UE tegen 6 van Pironkovaquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:41 schreef TheArt het volgende:
Tsveta heeft Venus gewoon compleet weggeslagen. Echt alle hoeken van de baan laten zien en dat is toch ook weer eens bijzonder leuk om te zien op gras.
quote:Sinds het begin in 1877 werd het herenenkeltoernooi acht maal door Pete Sampras (1972) gewonnen, de recordhouder wordt daarmee
Vooral omdat Pironkova eigenlijk makkelijk met het tempo van Venus mee kwam en vaak de rally overnam, waarna ze Venus de fout in dwong. En die moest wat extra's doen en dat kon ze niet brengen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:46 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar als je de cijfers ziet, dan lijkt het vooral Venus die stond te frotten. 29 UE tegen 6 van Pironkova
En 22 winners van Williams tegen 12 van Pironkova...
Maar zoals ik al zei, ikheb de wedstrijd niet gezien...
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:49 schreef Bruce117 het volgende:
Lees ik dit nou goed op de frontpage van wikipedia:
[..]
jazeker, van 1993 tot 2000 won ie het continu, todat onze Kraai langskwamquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:49 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Nou, Venus miste ook wel bizar veel gemakkelijke forehands en gemakkelijke volleys. Service liep ook totaal niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:41 schreef TheArt het volgende:
Tsveta heeft Venus gewoon compleet weggeslagen. Echt alle hoeken van de baan laten zien en dat is toch ook weer eens bijzonder leuk om te zien op gras.
Ze speelde niet op een goed niveau, dat zeker niet, maar dat heeft ze wel vaker niet op gras en dan wint ze alsnog. Pironkova dwong haar ook wel grotendeels tot de fouten en het nemen van meer risico.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou, Venus miste ook wel bizar veel gemakkelijke forehands en gemakkelijke volleys. Service liep ook totaal niet.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:49 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze het jaar van Kraai alleen vergeten daarquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:52 schreef Salamando het volgende:
[..]
jazeker, van 1993 tot 2000 won ie het continu, todat onze Kraai langskwam
Als Federer de finale haalt heeft hij 3 wedstrijden om er 58 te slaan. Als Tsonga wint van Murray gaat die er bijna zeker overheen, en Berdych als die voorbij Federer heeft ook een goede kans.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:32 schreef magik7777 het volgende:
Zit zo naar het lijstje van de meeste aces te kijken, en ik acht de kans vrij groot dat held Isner niet meer word achterhaald.
1. J.Isner - 113
2. A.Roddick - 104
3. N.Mahut - 103
4. J.Tsonga - 85
5. D.Brands - 83
6. T.De Bakker - 80
7. T.Berdych - 75
7. S.Querrey - 75
9. Y.Lu - 73
10. J.Benneteau - 69
Alleen Tsonga mag er in zijn laatste wedstrijd tegen Murray niet meer dan 27 slaan...
Murray wint denk ik wel van Tsonga, en Federer ook wel van Berdych, als Roddick gisteren gewonnen had, was het hem wel gelukt. Maar Fed heeft de meeste kans..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Federer de finale haalt heeft hij 3 wedstrijden om er 58 te slaan. Als Tsonga wint van Murray gaat die er bijna zeker overheen, en Berdych als die voorbij Federer heeft ook een goede kans.
wat moeten ze dan zeggen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:07 schreef Morthill het volgende:
pfff, ik word stiekem wel heel moe van die spelers die zeggen dat ze als kind keken naar Wimbledon en ervan droomden om daar ver te komen en het te winnendat zeggen ze allemaal
Tennis vond ik best leuk, maar omdat mijn ouders het NOG leuker vonden dat ik er geld mee kon verdienen, hebben ze me gepushed, totdat ik het spuug en spuugbeu was. Maar omdat ik mijn ouders niet wilde teleurstellen, en ik het zonde vond van al die dollars, heb ik het toch maar doorgezet, hoewel het heel mijn sociale leven om zeep hielp...quote:
Spuugbeu?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Tennis vond ik best leuk, maar omdat mijn ouders het NOG leuker vonden dat ik er geld mee kon verdienen, hebben ze me gepushed, totdat ik het spuug en spuugbeu was. Maar omdat ik mijn ouders niet wilde teleurstellen, en ik het zonde vond van al die dollars, heb ik het toch maar doorgezet, hoewel het heel mijn sociale leven om zeep hielp...
zoiets???
Weet ik veel, liever nietsquote:
Ben ik het wel mee eens, net als die geweldige interviews na de wedstrijd of, nog erger, over een wedstrijd die nog moet komen:quote:
Maar verliest de 2e set met 6-3.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:41 schreef Morthill het volgende:
[..]
Weet ik veel, liever niets
Eleveld staat inmiddels 6-0 en *3-2 voor
Haha zoooo herkenbaar allemaal!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, net als die geweldige interviews na de wedstrijd of, nog erger, over een wedstrijd die nog moet komen:
- "It's going to be a very tough match." Dat zegt volgens mij elke speler over elke wedstrijd.
- "I know that if I play very well, I'll have a chance of winning." Dat zegt volgens mij vrijwel elke speler over elke wedstrijd.
- "This is one of my favorite tournaments in the world."
'Try to play my best tennis' dan ook nog.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:00 schreef senswal het volgende:
[..]
Haha zoooo herkenbaar allemaal!
En achter die van It's gonna be a very tough match, but i gonna play my best tennis.
mooi, nu tegen de nummer 6 van de plaatsingquote:
Ja, warm word je er niet meer van anno 2010quote:
Als ik het zo zie kan ik weinig anders dan het met je eens zijnquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:49 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben aan het kijken, maar ze ziet er nog steeds heel mooi uit.
Ja, echt mooi.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:13 schreef senswal het volgende:
[..]
Haha die Top 10
4 - Why couldn't I have played Federer? It would've been over in 15 minutes.
Geil.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:40 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hear hear.quote:
Geniaalquote:
Hoeveel procent heeft hij nodig denk je?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:09 schreef jojomen4 het volgende:
VAMOSSSSSS RAFAAAA!!MOrgen AARSCH kicken!
![]()
![]()
rot. op. oversekste puberquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:09 schreef jojomen4 het volgende:
VAMOSSSSSS RAFAAAA!!MOrgen AARSCH kicken!
![]()
![]()
Tegen Sod heet hij er veel nodig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:18 schreef senswal het volgende:
[..]
Hoeveel procent heeft hij nodig denk je?
En heeft hij je nog eventuele tactieken gesmst?
Doe eens lief.quote:
Schitterende reactie.quote:
Die twee zijn allebei hetero hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:31 schreef Salamando het volgende:
Kournikova![]()
Hingis![]()
mooie potten weer vandaag
scherpquote:Op woensdag 30 juni 2010 08:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die twee zijn allebei hetero hoor.
auw, slechte woordgrap doet fysiek pijnquote:Op woensdag 30 juni 2010 08:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die twee zijn allebei hetero hoor.
quote:
Sorry, ik vond het ook zeldzame bagger van mezelf.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:33 schreef Morthill het volgende:
[..]
auw, slechte woordgrap doet fysiek pijn
Denk je dat of hoop je dat? Als Nadal fit is, zie ik hem echt niet verliezen.quote:
Waarom denk je dat? Nadal is de nummer 1 van de wereld. Hij is op Federer na al jaren de beste grasspeler ter wereld (vorig jaar uiteraard niet, want toen deed hij niet mee). Zoals ik ook onlangs al schreef, vind ik het soms een beetje onzinnig dat mensen maar denken dat Federer en Nadal tijdens de GS'en worden verslagen. Dat gebeurt vrijwel nooit, behalve bij Nadal op hardcourt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:15 schreef Outlined het volgende:
Verwacht dat Sod gaat winnen, zijn vlakke harde slagen komen op deze ondergrond beter uit de voeten dan de spin van Nadal.
Waarom hij dat denkt gaf hij al aan toch?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Nadal is de nummer 1 van de wereld. Hij is op Federer na al jaren de beste grasspeler ter wereld (vorig jaar uiteraard niet, want toen deed hij niet mee). Zoals ik ook onlangs al schreef, vind ik het soms een beetje onzinnig dat mensen maar denken dat Federer en Nadal tijdens de GS'en worden verslagen. Dat gebeurt vrijwel nooit, behalve bij Nadal op hardcourt en bij Federer op gravel.
Mensen (dus ook de tegenstanders van Nadal en Federer) hebben ook zoiets als training, coaches, enz. om zich te verbeteren. Het is dus misschien wel zo dat Nadal en Federer de beste zijn, maar het is lang niet altijd zo, dat de beste wint. De beste op DAT moment wint... En dat kan zomaar iemand anders zijn dan Nadal en Federerquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Nadal is de nummer 1 van de wereld. Hij is op Federer na al jaren de beste grasspeler ter wereld (vorig jaar uiteraard niet, want toen deed hij niet mee). Zoals ik ook onlangs al schreef, vind ik het soms een beetje onzinnig dat mensen maar denken dat Federer en Nadal tijdens de GS'en worden verslagen. Dat gebeurt vrijwel nooit, behalve bij Nadal op hardcourt.
Federer op gravel staat een beetje gelijk aan Nadal op gras.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Nadal is de nummer 1 van de wereld. Hij is op Federer na al jaren de beste grasspeler ter wereld (vorig jaar uiteraard niet, want toen deed hij niet mee). Zoals ik ook onlangs al schreef, vind ik het soms een beetje onzinnig dat mensen maar denken dat Federer en Nadal tijdens de GS'en worden verslagen. Dat gebeurt vrijwel nooit, behalve bij Nadal op hardcourt.
Die vergelijking is echt heel krom. Gras en gravel zijn totaal verschillende ondergronden, dat Soderling kan winnen van beide op gravel wil niet zeggen dat op gras het net zo werkt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Federer op gravel staat een beetje gelijk aan Nadal op gras.
Op gravel won Söderling van Federer, dus op gras kan hij winnen van Nadal (zeker als Petzschner (ofzo) en Haase 2 sets kunnen pakken). Toch denk ik Nadal, in 4 of 5. Juist in wedstrijden waarvan je denkt dat 'ie het moeilijk gaat krijgen, speelt 'ie extra goed
Nadal had last van zijn knie in de 2de en 3de ronde. Daarom speelt hij ook de Davis-Cup niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Federer op gravel staat een beetje gelijk aan Nadal op gras.
Op gravel won Söderling van Federer, dus op gras kan hij winnen van Nadal (zeker als Petzschner (ofzo) en Haase 2 sets kunnen pakken). Toch denk ik Nadal, in 4 of 5. Juist in wedstrijden waarvan je denkt dat 'ie het moeilijk gaat krijgen, speelt 'ie extra goed
het is meer dat Fed net zo onoverwinnelijk is op gras als Nadal op gravel...en wat Fed op gravel t.o.v. vNadal is is Nadal op gras t.o.v. Fed...En Soderling heeft ze beiden op gravel verslagenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef Morthill het volgende:
[..]
Die vergelijking is echt heel krom. Gras en gravel zijn totaal verschillende ondergronden, dat Soderling kan winnen van beide op gravel wil niet zeggen dat op gras het net zo werkt.
Ja, maar wat ik bedoel is dat omdat iemand van beide kan winnen op gravel, dat niet wil zeggen dat op gras het ook zomaar mogelijk is. Het spelletje van een meter achter de baseline ballen terugrammen, rennen en glijden naar elke bal, dat kan niet op grasquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
het is meer dat Fed net zo onoverwinnelijk is op gras als Nadal op gravel...en wat Fed op gravel t.o.v. vNadal is is Nadal op gras t.o.v. Fed...En Soderling heeft ze beiden op gravel verslagen
FF zegt dat hij niet snapt dat mensen denken dat Federer en Nadal wedstrijden gaan verliezen. Söderling die van Nadal wint zou eenzelfde soort verrassing zijn als Söderling die van Federer won, dus wat dat betreft kan het wel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef Morthill het volgende:
[..]
Die vergelijking is echt heel krom. Gras en gravel zijn totaal verschillende ondergronden, dat Soderling kan winnen van beide op gravel wil niet zeggen dat op gras het net zo werkt.
Ja, da's waar, maar of dat nou een reden is dat iemand gaat winnen. Nadal is een van de beste wedstrijdspelers (als je begrijpt wat ik bedoel) die er zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:29 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Waarom hij dat denkt gaf hij al aan toch?
Volg je het tennis? 23 van de laatste 25 GS'en zijn gewonnen door Federer op Nadal. Vooral Federer verliest best vaak, maar niet op de GS'en.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:30 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Mensen (dus ook de tegenstanders van Nadal en Federer) hebben ook zoiets als training, coaches, enz. om zich te verbeteren. Het is dus misschien wel zo dat Nadal en Federer de beste zijn, maar het is lang niet altijd zo, dat de beste wint. De beste op DAT moment wint... En dat kan zomaar iemand anders zijn dan Nadal en Federer
Het komt gewoon een beetje over als wishful thinking. Natuurlijk kan het, maar in de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit op de GS'en behalve bij Nadal op hardcourt. Ik had gisteren l voorbeelden genoemd maar toen Federer tegen Gonzale moest riep iedereen dat Gonzalez zou gaan winnen, toen hij tegen Soderlign moest in de finale van RG zou Soderling winnen. Toen hij tegen Murray moest in de finale van de AO zou Murray winnen en Federer won elke keer. Del Potro in de finale van de US Open wat wat dat betreft de grote uitzondering.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
FF zegt dat hij niet snapt dat mensen denken dat Federer en Nadal wedstrijden gaan verliezen. [...]
De enige manier voor Fed of Nad om te verliezen is als hun tegenstander een topdag heeft of Fed/Nad een slechte dag, anders gebeurt het echt niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het komt gewoon een beetje over als wishful thinking. Natuurlijk kan het, maar in de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit op de GS'en behalve bij Nadal op hardcourt. Ik had gisteren l voorbeelden genoemd maar toen Federer tegen Gonzale moest riep iedereen dat Gonzalez zou gaan winnen, toen hij tegen Soderlign moest in de finale van RG zou Soderling winnen. Toen hij tegen Murray moest in de finale van de AO zou Murray winnen en Federer won elke keer. Del Potro in de finale van de US Open wat wat dat betreft de grote uitzondering.
Precies.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:22 schreef Morthill het volgende:
[..]
De enige manier voor Fed of Nad om te verliezen is als hun tegenstander een topdag heeft of Fed/Nad een slechte dag, anders gebeurt het echt niet.
Je hebt gelijk, mensen vergeten de base rate. Je zag het bij Armstrongs Tourzeges ook ieder jaar.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het komt gewoon een beetje over als wishful thinking. Natuurlijk kan het, maar in de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit op de GS'en behalve bij Nadal op hardcourt. Ik had gisteren l voorbeelden genoemd maar toen Federer tegen Gonzale moest riep iedereen dat Gonzalez zou gaan winnen, toen hij tegen Soderlign moest in de finale van RG zou Soderling winnen. Toen hij tegen Murray moest in de finale van de AO zou Murray winnen en Federer won elke keer. Del Potro in de finale van de US Open wat wat dat betreft de grote uitzondering.
Wat is de base rate? Het basisniveau ofzo?quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, mensen vergeten de base rate. Je zag het bij Armstrongs Tourzeges ook ieder jaar.
Da's waar.quote:Ik heb het zelf ook wel een tijdje gehad, vooral bij Federer eigenlijk. Maar op een gegeven moment kom je erachter dat je Federer toch niet als kluns in je Sportpools team moet nemen![]()
(Het hoeft trouwens niet per se wishful thinking te zijn, mensen die fan zijn van iemand hebben er ook wel een handje van. Indekken.)
Vesninaquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:48 schreef Norrage het volgende:
Fed die alleen een tiebreak verliest ook niet
Enne, Williams en Williams break achter 3e set tegen Zvonareva (en iemand anders)..maar het gaat over Zvonareva
Die heeft als eens eerder op Wimby die williamsen in de dubbel verslagen, sindsdien is zij mijn favoriete dame!
Hoe bedoel je, omdat hij net een set won van Federer?quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:46 schreef Norrage het volgende:
Berdych!! wow...hij lijkt dit jaar toch echt eindelijk eens door te breken, waanzinnig..het werd eens tijd
Klasse opmerking.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:49 schreef Salamando het volgende:
ik heb het gevoel dat het ieder jaar een grotere zandbak wordt. Het is wachten tot ze gaan beachtennissen (daarom is Martin natuurlijk bezig met die beachtennis clinics op het moment, hij ziet het al aankomen)
Ik heb vernomen dat Federer op 48% balt en dat hij nu meer inzet zal tonenquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, omdat hij net een set won van Federer?
dat ik dat nog van FF mag horen, mijn dag is weer compleetquote:
Ook, maar vooral omdat hij het hele jaar al constant presteert en nu back to back kwartfinales op RG en Wimby haalt (RG zelfs halve, waar ie had kunnen winnen)quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, omdat hij net een set won van Federer?
Oke, dan begrijp ik wat je bedoelt. Hoop wel dat hij een keer een GS wint of liever nog twee en dat hij echt een topper wordt in plaats van dat hij een subtopper blijft.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ook, maar vooral omdat hij het hele jaar al constant presteert en nu back to back kwartfinales op RG en Wimby haalt (RG zelfs halve, waar ie had kunnen winnen)
Of nouja, wegwerken... Federer slaat een return op een tweede service van Berdych onderin het net.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Berdych werkt een setpoint weg, naar 3-5* nu
Ik denk dat het komt doordat de afgelopen jaren het godsgruwelijk droog en warm is tijdens het toernooi. Het gras droogt daardoor uit, evenals de ondergrond. Daarnaast heb je natuurlijk dat het spel enorm verandert is. Voorheen zag je dat ook voor het net het echt droog en zanderig werd, maar door het baselinebeuken van tegenwoordig gaat vooral het gedeelde achter de baseline gruwelijk naar de klote.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:48 schreef Szura het volgende:
Ligt het aan mij of ligt die baan er op dit moment in het toernooi slechter bij dan in andere jaren?
Serena gaat gewoon Wimbledon winnen hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:23 schreef Morthill het volgende:
ik zie dat de zusjes Williams ook in het dubbel gestruikeld zijn
Weet ik, maar dat het geen all-Williams finale en geen titel in het dubbelspel wordt is al en hele verbetering tov 2009quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Serena gaat gewoon Wimbledon winnen hoor
Maak er eerder Roddickquote:
Zegt niks natuurlijk. Of was elke tegenstander van Verkerk op Ferrero na ook zo sneu toentertijd in Parijs?quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Maak er eerder Roddick![]()
van
6-3 6-2 Djokovic iig
Roddick.quote:
Lu met Verkerk vergelijkenquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
Zegt niks natuurlijk. Of was elke tegenstander van Verkerk op Ferrero na ook zo sneu toentertijd in Parijs?
spijtig om te horenquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lu met Verkerk vergelijken
Morthill zien we niet meer terug op dit forum denk ik
Dit begint toch wel gevaarlijk te worden. Ervan uitgaand dat Berdych zijn services steeds houdt, kan Federer zich niets veroorloven.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:31 schreef Morthill het volgende:
en weer een break voor Berdych, Federer die even wat afzwakt en bam
Heeft iemand al een banaan-vraag ingediend?quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lu met Verkerk vergelijken
Morthill zien we niet meer terug op dit forum denk ik
Een hoop mensen in de gamescrew gok ik zoquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heeft iemand al een banaan-vraag ingediend?
Hij zei sowieso laatst als verklaring dat splers altijd op hun best spelen tegen hem dat ze niets te verliezen hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:34 schreef Szura het volgende:
Het lijkt wel of iedereen dit toernooi zijn beste spel naar boven haalt tegen Federer
Wat zei hij dan, Honoré de Balzac?quote:
Hij had het over Butoriac ofzoietsquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat zei hij dan, Honoré de Balzac?
Voor de 100e keer.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:40 schreef Federer-fan het volgende:
van 40-0 naar deuce op de service van Berdych.
Ook niet voor het eerstquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:40 schreef Federer-fan het volgende:
van 40-0 naar deuce op de service van Berdych.
Ja, maar Federer doet er helaas niets mee.quote:
Klopt, voor de 100e keer.quote:
WTF.quote:
Dat valt wel mee.quote:
Valt reuze mee. Vooral Berdych speelt erg sterk. Dat legt Jacco net ook nog maar eens uit met de statistieken.quote:
Mee eens. Hij had halvewege de tweede set een eersteservicepercentage van 80 voor de wedstrijd tot dan toe. Berdych speelt gewoon goed inderdaad.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
Berdych speelt gewoon heel goed vandaag.
Statistiekencommentaarquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Vooral Berdych speelt erg sterk. Dat legt Jacco net ook nog maar eens uit met de statistieken.
Wat een onzin. Fedje maakt weinig fouten, serveert goed en wordt voor de rest in de rally's gewoon compleet weggeslagen door Berdych. Een beetje meer respect voor het spel van Berdych is wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:49 schreef Morthill het volgende:
[..]
StatistiekencommentaarJa Berdych speelt enorm sterk, maar Federer staat echt niet op zijn vertrouwde niveau te spelen, waardoor Berdych ook zo sterk kan spelen.
Conclusies trekken uit cijfers is echt zo zinloos.
Goeie vraag. Tegen Nadal dacht ik even, maar die 6-0-set was toen voor Federer.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Federer die minder dan 2 games maakt in een set op Wimbledon, is dat lang geleden?
Federer staat bepaald niet crappy te spelen...kijk maar naar de statistieken. De tegenstanders zijn gewoon veel beter dan 5 jaar geleden toen alleen federer echt wat konquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
Berdych speelt gewoon heel goed vandaag.
6-2 4e set tegen Nadal in 2007 vind ik terug.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Federer die minder dan 2 games maakt in een set op Wimbledon, is dat lang geleden?
Ja, toen kreeg hij een soort Clemtns. Misschien is het verschil nu dat spelers meer geloven in hun kansen tegen Federer doordat Federer buiten de GS'en zo vaak verliest.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:51 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Federer staat bepaald niet crappy te spelen...kijk maar naar de statistieken. De tegenstanders zijn gewoon veel beter dan 5 jaar geleden toen alleen federer echt wat kon
Minder dan 2 heeft hij het over. Niet dus denk ik.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:52 schreef Szura het volgende:
[..]
6-2 4e set tegen Nadal in 2007 vind ik terug.
Voor de rest nooit voorgekomen
ff mezelf quote'n....quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:30 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Mensen (dus ook de tegenstanders van Nadal en Federer) hebben ook zoiets als training, coaches, enz. om zich te verbeteren. Het is dus misschien wel zo dat Nadal en Federer de beste zijn, maar het is lang niet altijd zo, dat de beste wint. De beste op DAT moment wint... En dat kan zomaar iemand anders zijn dan Nadal en Federer
Ja niet dus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Minder dan 2 heeft hij het over. Niet dus denk ik.
mooi, kan rafa-sod de baan opquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:55 schreef magik7777 het volgende:
Ondertussen maakt Nole langzaam maar zeker een einde aan de droom van Lu
Mooi stijlbreuk na de dichterlijke post waarop je reageert.quote:
Oh, wat erg, reageerde hij weer zo overdreven?quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:02 schreef Tim86 het volgende:
Oh ik heb iets gemist, zo te zien heeft Djokovic de titel al binnen
Het shirt is nog heel, maar daar is ook alles mee gezegdquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oh, wat erg, reageerde hij weer zo overdreven?
Het gaat niet alleen om het maken van fouten, het gaat om het hele spel. Federer krijgt genoeg mogelijkheden om initiatief te nemen in de rally, maar doet dat vrijwel nooit. Zijn ballen zijn dan net niet scherp genoeg, net niet diep genoeg, net niet hard genoeg.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat een onzin. Fedje maakt weinig fouten, serveert goed en wordt voor de rest in de rally's gewoon compleet weggeslagen door Berdych. Een beetje meer respect voor het spel van Berdych is wel op zijn plaats.
Wat een afgang zeg, na zo'n partij.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:04 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Het shirt is nog heel, maar daar is ook alles mee gezegd
Klopt denk ik wel. Federer speelt op zichzelf goed maar zet weinig druk. Berdych gebruikt de ruimte die Federer hem daardoor geeft.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:05 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het maken van fouten, het gaat om het hele spel. Federer krijgt genoeg mogelijkheden om initiatief te nemen in de rally, maar doet dat vrijwel nooit. [...]
quote:
Ja, inderdaad, en 'initiatief' is niet iets wat tot uitdrukking komt in statistieken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:07 schreef Morthill het volgende:
om nog even te illustreren wat ik bedoel, dit punt van Federer net. Voorheen sloeg hij veel meer van dit soort punten waar hij zomaar het initiatief kon overnemen, zonder dat de tegenstander iets fout of minder goed deed.
Naja, gedwongen/ongedwongen fouten zou je nog kunnen zeggen, maar dan nog. Daaruit kun je niet zien of iemand de rally had moeten domineren en verzaakte, stond te domineren en verzaakte of gewoon terecht werd weggespeeld zonder een schijn van kans.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, en 'initiatief' is niet iets wat tot uitdrukking komt in statistieken.
2003quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:15 schreef Szura het volgende:
Als Federer dit verliest, gaan er 1640 punten vanaf.
8525-1640=6885
Djokovic krijgt er met deze halve finale 360 punten bij
6545+360=6905
Hoe lang is het wel niet geleden dat hij niet 1 of 2 stond?
2, 3 jaar geleden was berdych zeker niet zo goed als nu....en toen stond Federer zelden onder druk in slamsquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:29 schreef Morthill het volgende:
Tsja en Federer heeft het weer aan zichzelf te danken. Hij zet echt niet de druk die nodig is om Berdych te verslaan. Hij maakt echt de kansen niet die hij een jaar of twee terug gemaakt zou hebben.
2 jaar terug verloor Federer van Nadal in de finale. Hij stond absoluut onder druk. Het verschil is dat Federer gewoon de kansen die hij heeft niet maakt. Zag je ook weer op 30-30, Berdych ramt die ballen vol erlangs en Federer doet het gewoon niet goed.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:31 schreef sven23456 het volgende:
[..]
2, 3 jaar geleden was berdych zeker niet zo goed als nu....en toen stond Federer zelden onder druk in slams
Logisch dat je minder serveert, beweegt en meer krampachtig speelt als je weet dat je 2e service keihard word aangepakt..en je af en toe in de rallies word weggeslagen
Ik zeg ook niet dat jouw verhaal nergens op slaat...er is wat voor te zeggen wat je zegt...maar Berdych staat ook te geven hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:34 schreef Morthill het volgende:
[..]
2 jaar terug verloor Federer van Nadal in de finale. Hij stond absoluut onder druk. Het verschil is dat Federer gewoon de kansen die hij heeft niet maakt. Zag je ook weer op 30-30, Berdych ramt die ballen vol erlangs en Federer doet het gewoon niet goed.
Niks ten nadele van Berdych, die zorgt dat Federer bijna geen kans krijgt, maar de kansen die Federer krijgt benut hij niet. Sterker nog, hij geeft Berdych vaak vanuit het niets kansen. En tsja, een Berdych die zo fantastisch staat te spelen maakt daar maar wat graag gebruik van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:35 schreef sven23456 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jouw verhaal nergens op slaat...er is wat voor te zeggen wat je zegt...maar Berdych staat ook te geven hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |