Hooikoorts dacht ik zelf ook al aan. M heeft het ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 08:01 schreef Memmel het volgende:
Vicks, ik zou bijna zeggen virusje, hooikoorts? Dit ivm rode ogen?
Jahoor, het was me een nachtje wel. Elk half uur wakker, tot ik hem bij me heb genomen. Kiezen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:01 schreef oeke het volgende:
Poeh, lastig hoor Mikoxx. Ik ben blij dat Ko vanavond redelijk op tijd erin lag, na een aantal nachten pas om 22.30 te willen gaan slapen. Maar bij elk kreuntje ben ik bang dat hij wakker wordt.
Ja nou das ook anders geweest hoor. Ben blij dat dat een beetje bij getrokken is hoor.quote:
hrm. mijnes graait net zo goed enthousiast naar beneden hoorquote:Op zondag 27 juni 2010 20:29 schreef Jeetjejom het volgende:
Hmmm, als ik dat zo hoor ben ik blij met mijn meisje
die van mij ookquote:Op zondag 27 juni 2010 20:34 schreef simmu het volgende:
[..]
hrm. mijnes graait net zo goed enthousiast naar beneden hoor
kijkt bij jullie de papa ook altijd zo zuur als ze dat doet?quote:
whehe, jullie ook alquote:Op zondag 27 juni 2010 20:38 schreef freecell het volgende:
Leander weet wel wat z'n piemeltje is, maar heeft geen buitengewone interesse voorlopig
Hij plaste net wel in de keuken(kwam uit het zwembadje in zijn blootje) totaal géén benul van plassen heeft hij. Ik wees hem erop en hij zei alleen maar: 'voeten beetje nat
'
Zindelijkheidstraining doorgeschoven naar volgend jaar
Graag!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:18 schreef mikoxx het volgende:
Vicky![]()
zodra ik dé tip heb, zal ik m posten!!
Volgens mij was dat hem idd. Dacht dat ze yoghurt en wat fruit had gegeven of zo voor het naar bed gaan.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:19 schreef bodpa09 het volgende:
Doelt Oeke niet op dat ze Ko nog wat extra eten geeft na zijn avondeten? Dat dat de tip van Huup is?
ze slaapt 2x max 1,5 uur per dag. Dat heeft ze nog echt nodig, zonder valt ze gewoon om en is ze oerchagarijnig.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:23 schreef Marie79 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook bodpa!
Sorry Vicks, ik kan je niet helpen... Is ze soms té moe? Of juist niet moe (dat ze teveel slaapt overdag?)
Bed op een andere plaats is lastig, het huis is niet zo heel erg groot.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef Jeetjejom het volgende:
En haar bed op een andere plaats zetten Vicky? Heb gehoord dat dat ook nog wel eens schijnt te helpen....
Dat is balen Vicky. Dan is er niet echt veel meer wat je nog kunt doen, vrees ik. Je hebt het allemaal echt al gedaan. Ik heb trouwens in plaats van dentinox steeds vaker Gengigel en heb het idee dat het beter helpt dan dentinox.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:32 schreef Vicky het volgende:
het zou kunnen Tinu. Ze heeft al Nurofen gehad en ik heb ook al ge-dentinox-ed.
Ja, dat was het. Een bakje joghurt, een stukje brood en een halve banaan.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:19 schreef bodpa09 het volgende:
Doelt Oeke niet op dat ze Ko nog wat extra eten geeft na zijn avondeten? Dat dat de tip van Huup is?
Ik zou haar denk ik toch even meenemen naar de woonkamer, even rustig laten worden en wat pap/eten geven... misschien wel het proberen waard.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:28 schreef Vicky het volgende:
[..]
Bed op een andere plaats is lastig, het huis is niet zo heel erg groot.
Zowel M. als ik hebben al met d'r in ons bed gelegen, zonder reslutaatl.
Diaan, ze heeft net wal wat gedronken. gfeen idee of ze wil eten. Ze is denk ik gewoon over haar slaap heen.. ik heb echt geen flauw idee meer...
M. ontdekte 'em met een maand of zes geloof ik, en ging er bepaald niet zachtzinnig mee om.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:37 schreef oeke het volgende:
[..]
Hier is het piemeltje al best een tijd ontdekt.En dan er heel hard aan trekken en lachen. Echt dat je denkt AU!
![]()
Dat doen wij ook als hij in zo'n bui is. Vaak zet ik hem even in de box. Soort van bed maar dan anders. Even rustig spelen en na een half uurtje weer op bed.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:40 schreef Jore het volgende:
Tip: haal haar eruit, laat d'r rondkeutelen tot ze weer echt moe is en breng haar dan weer naar bed. Het laatste wat je wil is dat haar bedje een plek van frustratie wordt.
Hoe wakker ben ik, denk ik, dat doet Beisan nou nooit.....quote:Op zondag 27 juni 2010 21:42 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
M. ontdekte 'em met een maand of zes geloof ik, en ging er bepaald niet zachtzinnig mee om.![]()
Plaatsvervangende au.
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:45 schreef oeke het volgende:
Basboussa!
Herkenning Bodpa. En dan heel hard knijpen in zijn balzakje.
Hardcore SM-ers, die jongens van ons.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:45 schreef oeke het volgende:Basboussa!
Herkenning Bodpa. En dan heel hard knijpen in zijn balzakje.
mijn hemel, zit middenin een verhuizing, man is dingen wegbrengen, kind opent boxen en komt dan de hele tijd schatten tegen, waar ze WOWWWWWWWWWWWWWW tegen zegt, en ik heel hard moet vloeken....quote:Op zondag 27 juni 2010 21:45 schreef bodpa09 het volgende:
Geeft niks Basboussa, komt door de hormonen joh!
Dat doen wij dus ook, en het wordt hier nooit meer half elf de laatste maandenquote:Op zondag 27 juni 2010 21:43 schreef huuphuup het volgende:
Ha! Kijk mij es gouden tips hebben waar ik zelf niet meer vanaf wist![]()
Nee hoor gekkigheid, maar ik ben blij dat het vannacht geholpen heeft voor Kobus (als het daar al aan lag, maar wie weet).
Vicky misschien gewoon 's avonds na het eten rond laten keutelen in de woonkamer tot ze vanzelf in haar oogjes gaat wrijven en haar dan pas op bed leggen? Amélie ligt de ene keer om 7 uur al in bed en de andere keer om half 11geen pijl op te trekken. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben zelf ook wel eens eerder moe dan de andere keer. maar goed ik hoor hier nog helemaal niet, sorry als mijn advies out of place is
Oeps, that is different cook. Sterkte.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Basboussa het volgende:
[..]
mijn hemel, zit middenin een verhuizing, man is dingen wegbrengen, kind opent boxen en komt dan de hele tijd schatten tegen, waar ze WOWWWWWWWWWWWWWW tegen zegt, en ik heel hard moet vloeken....
Ik kan zelf ook niet zo makkelijk in slaap vallen met deze hitte, misschien heeft Tess daar ook last van. Vervelend dat het zo heet is in je huis, je doet er zo weinig aan hèquote:Op zondag 27 juni 2010 21:52 schreef Vicky het volgende:
We eten tussen 17.30 en 18.00. Na het eten is het even spelen en dan Amber naar bed doen. Dan krijg Tess een fles en mag ze nog even spelen en dan is het naar bed. Ze heeft daarstraks flink in haar ogen zitten wrijven dus dat was het teken, maar ze heeft er gewoon nog geen zin in. Ze ligt nu bij M. op de bank te zwaaien naar de tv![]()
Ik ga de boterham eens proberen.
Jore, het is hier niet te harden in huis! Ik heb een leuk huis, maar ik haaaaat ons huis in de zomer! helaas zit verhuizen er gewoon echt niet in In de woonkamer draait de airco overuren, daar is het dus ook behaaglijk. In de rest van ht huis is het vies warm. We hebben de airco van mijn ouders ook al in bruileen en die heeft vanavond ook al flink staan blazen in de kamer van Amber en Tess.
Het enige dat Tess aanheeft is een romper zonder mouwen en een zomerslaapzak.
Doe je dan wel het gordijn dicht? Anders komt de warmte alsnog binnen...quote:Op maandag 28 juni 2010 14:56 schreef Tinuviel het volgende:
Hier meneer in romper en onder een lakentje in bed geleged vanmiddag in plaats van in de slaapzak. S'nachts slaapt die wel in de slaapzak. Ik houd wel overdag het raam in zijn kamer constant open zodat het wat kan afkoelen.
Het gaat heel erg goed, de medicijnen doen wat ze horen te doen & daardoor hebben wij weer een super blij meisje in huis!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:21 schreef LovelyLady het volgende:
Fruppel, hoe gaat het verder met Danique? Nog steeds goed reagerend op de medicijnen?
Och Mikoxx toch... zijn je jongens nu ook logeren zodat je vannacht ook bij kunt slapen?quote:Op maandag 28 juni 2010 20:46 schreef mikoxx het volgende:
Vicky, kon de tip niet meer posten gister omdat hier het alarm ook af ging. We zijn uiteindelijk tot vannacht half 3 non-stop in de weer geweest en ik trek dit dus niet meer. Vandaag zijn de oma's hier geweest om mij een beetje te onlasten en zodat ik even bij kon slapen, maar ik kom gewoon niet eens meer in slaap tegenwoordig..... my..... ik herken mezelf gewoon niet meer, zo heb ik me nog nooit gevoeld geloof ik....![]()
![]()
Wij hebben vanavond ook iets extra's gegeven. Fles en daarbij een stuk fruit en een stukje ontbijtkoek. Kijken of dat helpt want dit kan echt niet meer doorgaan zo![]()
Hier slapen ze ook in een romper en een zomerslaapzakje (en luier).
Maarten, och, ik had het geloof ik wel gegeven, wat kan zo'n klein stukje voor kwaad? Alleen, consequent he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2010 10:18:34 ]
Jeetje wat lekker zegquote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:38 schreef Vicky het volgende:
wat sneu voor Tyler! Hopelijk is het toch gelukt!
LL, je mag wel emo zijn hoor!
Mikoxx hoe is het vannacht gegaan?
Hier was het![]()
![]()
![]()
van gisteravond tot vanmorgen 7 uur
echtwel!!quote:
Mijn woordkeuze was ook niet echt subtiel he?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:40 schreef freecell het volgende:
LL, van dat soort dingen wordt elke mama wel een beetje emo geloof ik
En nee, echt zorgen maken doe ik me niet, maar in een half jaar wél groeien, maar afvallen qua gewicht is toch niet de bedoeling lijkt me...
Maar zo dun vindt ik hem niet?Gewoon lekker mannetje
nouja, hij heeft zijn energie natuurlijk ook nodig om te groeien. Elin staat al een poosje stil qua gewicht, maar ik zie haar gewoon de lucht inschieten, en ze vreet als een bootwerker, dus ik maak me er ook niet echt druk om.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:40 schreef freecell het volgende:
LL, van dat soort dingen wordt elke mama wel een beetje emo geloof ik
En nee, echt zorgen maken doe ik me niet, maar in een half jaar wél groeien, maar afvallen qua gewicht is toch niet de bedoeling lijkt me...
Maar zo dun vindt ik hem niet?Gewoon lekker mannetje
en als je hem bv stukjes tomaat of komkommer ofzo erbij geeft?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:59 schreef oeke het volgende:
2 stuks fruit zou ik niet zo erg vinden trouwens.
Dit was de score gisteren: 1 abrikoos, 1 banaan, een handvol aardbeien, sinaasappelsap meedrinken met papa, een handvol bramen.
En ik was er 's middags een paar uur niet, dus daarvan weet ik het niet.
Dat vind ik best veel. En het is allemaal zo zoet. Hij moet toch ook groenten goed gaan eten.
Dat zeg ik ook, en dan is het weerwoord dat het natuurlijke suikers zijn en dus niet slecht kan zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:13 schreef Vicky het volgende:
In fruit zit suiker en te veel is dus logischerwijs niet goed.
Die zijn helaas, in grote mate, ook niet zo goed.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:15 schreef oeke het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, en dan is het weerwoord dat het natuurlijke suikers zijn en dus niet slecht kan zijn.
Stom he? Dat je zoiets niet duidelijk kunt maken. Ik ga een heel eind met hem mee hoor, in hoe we over eten denken. Alleen ben ik geen voorstander van teveel fruit.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:17 schreef Vicky het volgende:
Die zijn helaas, in grote mate, ook niet zo goed.
Het is toch veel te warm om je druk te maken Oekquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:30 schreef oeke het volgende:
Simmu, wij eten ongeveer hetzelfde als jullie. Geen pakjes, alles vers en geen snoep of koek. En geen vlees.
Dus ik maak me er ook geen enorme zorgen over, maar wel een beetje.
Soms wordt iets ook gewoon een soort ding waar je mee in je maag zit. Terwijl het eigenlijk geen enorm groot probleem is.
Fijn trouwens, door het hier op te schrijven krijg ik het een stuk helderder. Bedankt voor jullie feedback!![]()
Mila is gek op tomaat, zowel uit het vuistje als op brood bijvoorbeeld. Ze vreet haar vingers er zowat bij op!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het is toch veel te warm om je druk te maken Oek![]()
Seb krijgt de ene dag drie stukken fruit de andere dag maar 1. Komkommer moet hij niks van hebben. Tomaat schijnen maar weinig kindjes te lusten op deze leeftijd. Ik denk altijd maar dat een stuk fruit extra beter is dan een koekje of snoep
En Seb is vooral dol op vlees, pcies zijn vader
Tess is ook gek op tomaat en Amber ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:42 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mila is gek op tomaat, zowel uit het vuistje als op brood bijvoorbeeld. Ze vreet haar vingers er zowat bij op!
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het is toch veel te warm om je druk te maken Oek![]()
Seb krijgt de ene dag drie stukken fruit de andere dag maar 1. Komkommer moet hij niks van hebben. Tomaat schijnen maar weinig kindjes te lusten op deze leeftijd. Ik denk altijd maar dat een stuk fruit extra beter is dan een koekje of snoep
En Seb is vooral dol op vlees, pcies zijn vader
Kind lust hier 'mijn' hummus niet, is niet 'zacht' genoeg denk ik, maar een voorverpakte, met gegrilde paprika, die krijgt ze wel weg. Of met citroen en dille....quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:34 schreef oeke het volgende:
En Ko vind humus vies. Dus we hebben een probleem hier want wij vinden het allebei heerlijk.
Niels ook! Gek hoor, want vorige week vond hij gepureerde kikkererwten wel heel lekker, maar daar had ik tomaat door gedaan en dat is yummie. En linzen vindt hij helemaaaal geweldig!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:34 schreef oeke het volgende:
En Ko vind humus vies. Dus we hebben een probleem hier want wij vinden het allebei heerlijk.
Oh, met een smaakje, die koop ik morgen, met tomaten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:43 schreef Basboussa het volgende:
Kind lust hier 'mijn' hummus niet, is niet 'zacht' genoeg denk ik, maar een voorverpakte, met gegrilde paprika, die krijgt ze wel weg. Of met citroen en dille....
Mjam!
Hij doet het heel goed. Hij loopt zo graag achter zijn karretje.quote:Ik zou vooral gewoon kijken wat Ko aangeeft Oeke, als hij het gewoon verder goed doet, lekker beweegt en 'zijn ding doet', niet teveel zorgen maken. En gewoon vanalles blijven aanbieden. Vandaag lusten ze het niet, morgen willen ze niet anders!
Ik weet eigenlijk dat bv onbepertk mag. Stom dat ik me daarmee dan weer laat inpalmen van het stomme cbquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:34 schreef oeke het volgende:
Tinuviel, ik las ergens dat bv water aanlengen met vlierbessensap lekker is. Of koude thee, met een beetje munt of citroen. Thee is erg dorstlessend trouwens.
Die moedermelk lijkt me trouwens geen enkel probleem. Misschien als het koemelk is of kv dat het dan wat veel is.
De pindakaas halen we bij de natuurwinkel, dat zijn alleen maar pinda's en een beetje zeezout.![]()
Fijn dat ze slaapt!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:46 schreef Vicky het volgende:
Ht heeft een uur geduurd maar uiteindelijk is ze wel gaan slapen.
Tess moet eigenlijk brood gaan eten 's morgens maar daar hebben we echt geen tijd voor... Maar Amber heeft bijna vakantie dus ik denk dat we maar eens wat om gaan gooien hier.
Tussen de middag doe ik fruit op brood (geraspte appel, geprakte banaan, geprakte peer, gepureerde mango, aardbeitjes..).
Lust Thijs Maartengeen aardbeienjam ofzoiets?
Tess vind het momenteel ontzettend interessant om uit eenpakje te drinken. Een pakje Wicky gaat zo leeg. Ze krijgt er max 1 per dag. Verder drinkt ze water met een heeeeel klein beetje diksap erin.
pakjeshouders zijn handig, al kan Koen er aardig mee over weg hoor, het is vaak dat er een grijpgrage andere dreumes nog wel eens het drinken wil afpakkenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:54 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ook een pakjeshouder er Tess vind het prima als daar een pakje in zit
Momenteel moet ik Amber nog te veel aansporen (eten, aankleden, tandenpoetsen) om genoeg tijd te hebben voor een boterham enzulks. Tis bijna vakantie en dan gaan we eens goed naar het "schema" kijken.
ja lekkerquote:Op woensdag 30 juni 2010 07:24 schreef Marie79 het volgende:
Sterkte Koen, je laatste dagje als dreumes vandaagEn jij ook sterkte LL
een kopje koffie
dan maar?
Hier kwam ik net Maarten zijn kamertje in en ik rook het al... overgegeven, hij is er blijkbaar gewoon doorheen geslapen, want het zat helemaal aangekoekt in zijn haar![]()
Hopelijk verder geen last ervan...
oepsquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:03 schreef freecell het volgende:
Waaah! Zonet Leander uit de speeltuin geplukt
Blijkbaar iets mis gegaan met de tuindeur
De speeltuin is direct achter onze schutting en aan drie kanten afgesloten met huizen en voor de vierde kant zit een flink voetbalveld voor er een weg loopt, maar toch
Hahaquote:
cool!quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:09 schreef Vicky het volgende:
Oei Free, dat is ff schrikken!
Och LL, wat een moppie!
Mag ik even HEUL TROTS zijn?!?!?!
uhh volgens mij loopt mijn dochterZe doet steeds meer stappen en kruipt niet meer van tafel naar bank, nee mevrouw loopt!
Jaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:09 schreef Vicky het volgende:
Oei Free, dat is ff schrikken!
Och LL, wat een moppie!
Mag ik even HEUL TROTS zijn?!?!?!
uhh volgens mij loopt mijn dochterZe doet steeds meer stappen en kruipt niet meer van tafel naar bank, nee mevrouw loopt!
ooh gaaf... ik vind zo lief als ze zich nog zo moeten corrigeren in evenwichtquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:33 schreef Vicky het volgende:
Ik zal proberen een filmpje te maken vandaag of morgen
Heb je het tegen mij?quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:12 schreef bodpa09 het volgende:
Ook Transipeg toevallig?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef bodpa09 het volgende:
Wat betreft het plassen op een potje, gaat het wel zoals ik dacht. Het is niet meer interessant, M, gebruikt zijn potje nu vooral als voetbal en maakt er een spelletje van. Duidelijk moeten plassen, op t potje gaan
zitten en dan al plassend schaterend wegrennen. Tis duidelijk nog te vroeg.![]()
Hier geen shirtje en geen zwembroek in het badje, gewoon goed smeren en het badje in de schaduw zetten.
Transipeg nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:50 schreef bodpa09 het volgende:
Ja Ingrid, het was tegen jou bedoeld.Wat sneu voor Tyler zeg, was hij erg geschrokken? En Kim?
Fijn dat Jair en Maarten toch niet ziek zijn geworden!![]()
Maar Joep voelt zich niet zo fijn, hoewel hij wel loopt! Stoer hoor kerel!
![]()
Het kan van de BMR prik zijn, daar kunnen ze tot twee weken later last van hebben.
Wat betreft het plassen op een potje, gaat het wel zoals ik dacht. Het is niet meer interessant, M, gebruikt zijn potje nu vooral als voetbal en maakt er een spelletje van. Duidelijk moeten plassen, op t potje gaan
zitten en dan al plassend schaterend wegrennen. Tis duidelijk nog te vroeg.![]()
Hier geen shirtje en geen zwembroek in het badje, gewoon goed smeren en het badje in de schaduw zetten.
Hmmm dat werd gezegd. Misschien is het dan om een andere reden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:18 schreef Marie79 het volgende:
Och Tyler toch![]()
En voor Lactulose te oud/zwaar??? Ik werk met verstandelijk gehandicapten en die krijgen vaak ook Lactulose en die zijn toch íets ouder en íets zwaarder
Wat goed van Tessquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:31 schreef Vicky het volgende:Go Morris
Mikoxx, geen idee of het een "sprongetje"" is.... Eergisteravond was het weer drama met inslapen en eindigde ze bij ons in bed, gister ging het in slapen goed maar werd ze 2x wakker maar wel in eigen bed.Tess liep gister gewoon een meter of 5
![]()
En ze draaide zich om en liep verder!!
*TROTSSSSSSSS*
ze loopt niet, ze rent
Deze is van kruidvat. Was een tip van een vriendin van me. Op het paket stond 3+ maar dat komt volgens mij omdat er 2 bootjes bij komen met kleine delen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:45 schreef tessie het volgende:
Hihi kijk Tess rennen dan! Wat knap!
Tinuviel, wat een super leuk badje, waar heb je dat vandaan?
Graeme is net ook voor het eerst in het badje in de tuin geweest, hij heeft lekker zitten spetteren
ik kan alleen voor mezelf spreken hoor. en ik ben thuisblijfmoeder en ook nog eens zelf een ongelofelijk gewoontedier en we wonen sinds anderhalf jaar in een klein dorpje in drenthe vanuit den haagquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:16 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wat goed van Tess![]()
Even een vraagje aan de moeders die niet werken. Ik vroeg me dit af in verband met een kennis met een kind van bijna een jaar die niet werkt. Hebben jullie kinderen problemen met eten of slapen als ze veel buiten of samen met andere mensen zijn geweest. Deze kennis beschermt haar kind enorm, wat ik als moeder goed begrijp maar ik vraag me af of het niet overdreven is. Als ze nu tegen mij zeg, dat ze geen storing voor of tijdens eetmomenten wil omdat haar kind dan niet eet, vraag ik me toch echt af of dat het probleem is en of ze er goed aan doet. Wat als het kind straks wel naar de peuterspeelzaal of naar school gaat en tegen die tijd zo in bepaalde structuren vastzit dat ze er niet tegen kan in contact te komen met vreemden vooral veel tegelijkertijd en niet gaat eten waar andere mensen bij zijn? Of denken jullie dat het zich vanzelf weer regelt en dat ik het nu overdreven zie. Als alleenstaande moeder met een kind, die heel weinig samen komt met andere kinderen, geen grote broer of zus heeft en ook verder niet veel sociale contacten vraag ik me gewoon af of het een goed koers is om het kind zo geisoleerd te laten opgroeien?
fiesta voor jou, siesta voor hem, denk ik danquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:49 schreef Marie79 het volgende:
Hoe is het nu met Ko?
Fijn is dat toch vind ik, je kind heerlijk dicht bij je in bed... Hebben jullie wel goed geslapen Oeke?
Maarten houdt erg lange fiësta's met dit warme weer, hij is om half 2 naar bed gegaan en slaapt nu nog. Ik ga hem zo maar eens wakker maken en vanavond maar iets later naar bed...
En als je hem wat laxerends geeft? rood fruit?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wie heeft DE tip om Tyler te laten poepen?! Het wordt alsmaar erger. Gisteren had hij een klein drolletje. En vandaag nog niks. Eerder op de avond al een half uur bezig en een mini veegje. Sinds 21.30 wakker en onrustig en sinds 22.00 beneden en overstuur. Veel winden, kramp en heel hard persen. Hij schreeuwt het uit en loopt rood aan. Verkampt en houd zich stevig vast.
Ik hoop dat een zetpil helpt, ik weet het ff niet meer. Zo zielig!
Hij ligt nu op zijn buik op mijn schoot, overdwars. Zo wil hij nu . En hij is ook zo moe en wil zo graag slapen.
Veel succes en plezier in je nieuwe baan Basboussa. Was de eerste dag leuk?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 01:25 schreef Basboussa het volgende:
Tinuviel, ben dan wel geen alleenstaande moeder, maar ik werk tot morgen ook niet, en verder komt kindlief heel weinig onder 'andere mensen', want ik ken gewoon heel weinig mensen hiero... Maar ik ben niet zo structureel met eten oid, we gaan regelmatig naar buiten en ben afgelopen maanden met kind anar kindergym geweest, waar ze wel lekker heeft gespeeld met andere kindjes. Ik merk dat dat haar wel wat geleerd heeft, weliswaar nog geen 'delen' ofzo, maar gewoon dat je ook iets kan met andere kindjes. Dat die echt wel leuk zijn.
Maar net zoals oeke zegt, dat allenige, is denk ik met name lastig voor de moeder, en dat heb ik ook wel als zodanig ervaren. Gewoon nooit eens even aanspraak enzo, of kind bij iemand anders dan partner kunnen achterlaten. Das gewoon lastig.
Nieuwe baan belooft erg sociaal te worden, en ik kom veel mama's tegen, dus ben benieuwd, misschien heb ik straks wel een agenda nodig...
wel als je kindlief zelf rond laat lopen met een eigen minikarretjequote:Naar de supermarkt en terug is goed voor frisse lucht maar niet per se voor sociale contacten voor je kind.
Badje hebben we niet meer trouwens. Hij is enorm kieskeurig met drinken. Maar gewoon water en melkfles met een klein beetje pap wil hij altijd wel. Bruin brood en broccoli vind hij lekker. Appel met schil eet hij niet, zonder schil wel. Hij heeft nog nooit zo'n last gehad. Gisteravond laat nog een minikeuteltje. En vannacht hoorde ik hem soms persen. Uiteindelijk vanmorgen een dikke bult eruit. En een paar uur later was het "normaal" zacht.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:53 schreef Stiemie het volgende:
Warm badje proberen Ingrid? En soms helpt een beetje warme/lauwe thee ook goed als stimulans. Verder sowieso veel laten drinken en veeeeel vezels laten eten: bruin brood, broccoli, appel met schil etc. Mag hij al roosvicee laxo?
Oh. Nou, hij heeft het iig gekregen voor de harde ontlasting.Ben nu wel benieuwd waarom lactulose niet meer goed voor hem is.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:30 schreef Stiemie het volgende:
Ah Ko![]()
Ingrid Linde heeft ook movicolon en ik begreep dat het geen laxeermiddel is, maar dat het er voor zorgt dat de ontlasting niet te droog en hard wordt.
misschien vallen die trucjes die zwangeren uithalen te proberen? kiwi's enzo, 's ochtends eerst een beker lauw water. dat werk...quote:Op zondag 4 juli 2010 18:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Oh. Nou, hij heeft het iig gekregen voor de harde ontlasting.Ben nu wel benieuwd waarom lactulose niet meer goed voor hem is.
Klinkt leuk Tessie!
Tjonge, weet die dokter niet dat het met tweetalige kindjes allemaal gewoon wat langer duurt maar dat ze dan wel prima in 2 talen of meer kunnen communiceren. En ze kan goed duidelijk maken wat ze wil zo te horen.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:37 schreef Basboussa het volgende:
De dokter vond dat we maar Engels met haar moesten praten, is makkelijker volgens haar, en dan praat ze sneller. Tsssss.....
quote:Op zondag 4 juli 2010 22:18 schreef simmu het volgende:
sssst. ik durf ff niet te typen hoor! ik ga gewoon naar bed, laat het jullie morgen weten, trusten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |