Ik vind contador helemaal niet zo dominant als Armstrong/Indurain/.. in hun top jaren. Vooral zijn TT is vrij afhankelijk van het parcour. Bij een relatief vlak parcour zie ik hem dan ook tijd verliezen op types zoals leipheimer. En bergop is hij idd sneller dan de meesten, maar hij bouwt niet een dergelijk grote voorsprong uit dat hij ongenaakbaar blijft. (zoals bewezen in een tour en een vuelta waar leipo hem had voorafgegaan als hij geen ploegmaat was. (en als leipo natuurlijk geen ontzettende faalhaas is als hij kopman is ofcourse)).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand een schijn van kans heeft tegen Contador. Ook Armstrong niet.
Contador had vorig jaar 4 minuut 11 op Andy, dat is best dominant hoor. Tuurlijk heeft hij nog niet de erelijst van een Armstrong/Indurain maar hij heeft ondertussen toch al 4 grote rondes in de pocket en steekt echt boven de rest uit.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:23 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Ik vind contador helemaal niet zo dominant als Armstrong/Indurain/.. in hun top jaren. Vooral zijn TT is vrij afhankelijk van het parcour. Bij een relatief vlak parcour zie ik hem dan ook tijd verliezen op types zoals leipheimer. En bergop is hij idd sneller dan de meesten, maar hij bouwt niet een dergelijk grote voorsprong uit dat hij ongenaakbaar blijft. (zoals bewezen in een tour en een vuelta waar leipo hem had voorafgegaan als hij geen ploegmaat was. (en als leipo natuurlijk geen ontzettende faalhaas is als hij kopman is ofcourse)).
quote:Lance Armstrong is fysiek veel steker dan vorig jaar rond deze tijd. Die mening is zijn trainer Chris Carmichael toegedaan. Toevallig is dat overigens niet. Armstrong besloot na de Tour van vorig jaar hulp te zoeken om minder stram te worden. Door middel van specifieke kracht- en fitnesstrainingen is de zevenvoudige Tourwinnaar al vanaf november bezig met deze oefeningen om zo fysiek beter in staat te zijn het gevecht met jongere renners als Alberto Contador, Andy Schleck en Robert Gesink aan te kunnen. Ook is de Amerikaan met yoga begonnen, liet hij zijn tijdritpositie opnieuw testen door middel van infrarood licht en werkte hij aan het stabiel houden van zijn lichaamstemperatuur.
Zo, beterquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:15 schreef YebCar het volgende:
Ja
iedereen behalve contadorArmstrong is ok
Dit is goed nieuws. Ik heb Armstrong overigens vorig jaar nog via Twitter aangeraden yoga te gaan doen om een mentaal en fysiek voordeel te hebben op de anderen, dat advies heeft hij dus blijkbaar opgevolgd.quote:
quote:Lance Armstrong: "Yes, I'm ready"
Lance Armstrong heeft maandag een laatste keer pittig getraind voor de Tour de France, die zaterdag start. De zevenvoudige eindwinnaar beklom zijn vaste trainingscol, de Col de la Madone in de Alpen.
De Amerikaan van RadioShack maakte via zijn Twitter-pagina aan de wereld bekend hoe zijn laatste test verliep. "Het was een goede test. Een recordtijd was het niet, maar ik was er toch dicht
bij. (Yes, I'm ready.) Ja, ik ben klaar voor de Tour."
Armstrong kwam in mei ten val in de Ronde van Californië. "Zijn conditie stijgt met de dag", zegt teammanager Johan Bruyneel.
"Hopelijk bereikt hij zijn piek tegen de Tour-start. Want hij zal vanaf de eerste dag top moeten zijn. De wind en de kasseien zullen voor nervositeit zorgen in het peloton."
Hoewel ik dat ook hoop JohnDDD, zijn dit typische zaken die de lucht ingaan. Gebeurde ook vorig jaar... waar hij dicht bij zijn wattage zat vroeger. (blijkt dat een 50W meer of minder dichtbij isquote:Op maandag 28 juni 2010 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Dit is heel goed nieuws. Zou hij weer op zijn oude niveau zijn????
Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen over zijn klimmen. Maar zijn TT, het onderdeel waar hij al zijn tegenstanders, lichtgewichten bij uitstek, kan pakken dit jaar is nog niet op maat geweest van wat hij zou moeten kunnen.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef Ericr het volgende:
Beetje psychologische oorlogsvoering, alphamale gedrag. Als hij de Alpe binnen 36 minuten zou opknallen dan praten we verder.
true, maar hij heeft enkel die punch nodig om contador te volgen of eraf te rijden. Hij kan perfect de schade beperken. Contador heeft nog altijd veel moeite om grote tijdsverschillen te maken bergop. Terwijl een armstrong die zijn TT niveau zou benaderen van 2004-2005 contador op 4minuten zet in de lange relatief vlakke TT.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:21 schreef Ericr het volgende:
Klimmen is toch ook wel essentieel en zeker in deze Tour, volgens mij mist Armstrong de punch die hij vroeger wel had. Geen schande natuurlijk als je kijkt naar zijn leeftijd.
Ik denk dat je hier toch een tikkeltje overdrijft.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:50 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Terwijl een armstrong die zijn TT niveau zou benaderen van 2004-2005 contador op 4minuten zet in de lange relatief vlakke TT.
Momenteel zegt hij het enkel over de tdf hé, dus laten we hopen dat hij volgend jaar een gooi doet naar giro+vuelta.quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 22:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier toch een tikkeltje overdrijft.
Bij zijn recordtijd op zijn trainingscol haalde hij een watt per kilo van 6.9. Met de huidige dopingcontroles zijn dat soort prestaties niet meer mogelijk. Hij zou het hele deelnemersveld ook belachelijk maken als hij zijn oude niveau zou halen.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Dit is heel goed nieuws. Zou hij weer op zijn oude niveau zijn????
Die ploegentijdrit heeft hem slechts 18 seconden op Wiggins en 40 op Fränk Schleck opgeleverd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bij zijn recordtijd op zijn trainingscol haalde hij een watt per kilo van 6.9. Met de huidige dopingcontroles zijn dat soort prestaties niet meer mogelijk. Hij zou het hele deelnemersveld ook belachelijk maken als hij zijn oude niveau zou halen.
Als hij zijn prestatie van vorig jaar (3e) kan herhalen zou dat fantastisch zijn. Maar zonder ploegentijdrit wordt dat moeilijk, maar als hij echt beter in vorm is dan vorig jaar moet het kunnen. Anders is top-5 nog steeds een realistisch doel.
Omdat er toen een ploegentijdrit in zat, zaten er veel minder individuele tijdritkilometers in het parcours. Dit jaar is dat dus omgekeerd en aangezien de tijdrit van opa Amstrong nog steeds niet super is (zie: TdS) is dat een nadeel t.o.v. betere tijdrijders als Wiggins, Menchov en Evans.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die ploegentijdrit heeft hem slechts 18 seconden op Wiggins en 40 op Fränk Schleck opgeleverd.
Ik ben dit wel met je eens, maar ik kan me ook herinneren dat men vorig jaar vaststelde dat Contador sneller was dan ooit op sommige cols en dat ook Armstrong zei dat hij zelfs in zijn beste jaren Contador niet had kunnen verslaan bergop. Dus dat zou dan betekenen dat Armstrong ook vorig jaar behoorlijk dicht bij zijn beste niveau zat. En dat doping dus toch nog wel mogelijk is (want hoe kan een relatief cleane Contador het opgevoerde dopingpaard Armstrong van de jaren 1999-2005 verslaan?)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bij zijn recordtijd op zijn trainingscol haalde hij een watt per kilo van 6.9. Met de huidige dopingcontroles zijn dat soort prestaties niet meer mogelijk. Hij zou het hele deelnemersveld ook belachelijk maken als hij zijn oude niveau zou halen.
Als hij zijn prestatie van vorig jaar (3e) kan herhalen zou dat fantastisch zijn. Maar zonder ploegentijdrit wordt dat moeilijk, maar als hij echt beter in vorm is dan vorig jaar moet het kunnen. Anders is top-5 nog steeds een realistisch doel.
Vorig jaar verloor hij 47 seconden op Wiggins in de lange tijdrit, dit jaar heeft hij beduidend meer tijd besteed aan het tijdrijden en is zijn positie in ieder geval al stukken beter. Zijn algehele niveau zou ook beter zijn dan afgelopen jaar. Dan zie ik hem niet veel verliezen op de namen die je noemt, als hij er al niet voor eindigt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:29 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Omdat er toen een ploegentijdrit in zat, zaten er veel minder individuele tijdritkilometers in het parcours. Dit jaar is dat dus omgekeerd en aangezien de tijdrit van opa Amstrong nog steeds niet super is (zie: TdS) is dat een nadeel t.o.v. betere tijdrijders als Wiggins, Menchov en Evans.
Als er ook maar één van die drie in vorm is (en niet valt of door pech / onoplettendheid op achterstand raakt) moet Armstrong al hopen dat Contador of Andy Schleck faalt, om uberhaupt het podium te halen.
Heb ik het nog niet eens over de overige kanshebbers op een podiumplek. Want het deelnemersveld is echt overdreven sterk. Duidelijk sterker dan vorig jaar.
Maar dat was puur op VAM waarde en die was gemeten bij contador op een steile col (en dus sowiezo hoger). Armstrong zijn Alpe duez in 2004 was tegen een 6.975W/kg. Ik geloof niet dat contador dat haalt. (of eender welke renner tot de genetische doping opkomt for that matter).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:18 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben dit wel met je eens, maar ik kan me ook herinneren dat men vorig jaar vaststelde dat Contador sneller was dan ooit op sommige cols en dat ook Armstrong zei dat hij zelfs in zijn beste jaren Contador niet had kunnen verslaan bergop. Dus dat zou dan betekenen dat Armstrong ook vorig jaar behoorlijk dicht bij zijn beste niveau zat. En dat doping dus toch nog wel mogelijk is (want hoe kan een relatief cleane Contador het opgevoerde dopingpaard Armstrong van de jaren 1999-2005 verslaan?)
Ah, klopt. Ik dacht dat dat het meer was. Het is wel veel vlakker dan vorig jaar. Of dat een voordeel of een nadeel is valt te bezien, maar ik denk dat Wiggins hierdoor meer uitloopt op mindere tijdrijders als Armstrong en Andy Schleck.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vorig jaar verloor hij 47 seconden op Wiggins in de lange tijdrit, dit jaar heeft hij beduidend meer tijd besteed aan het tijdrijden en is zijn positie in ieder geval al stukken beter. Zijn algehele niveau zou ook beter zijn dan afgelopen jaar. Dan zie ik hem niet veel verliezen op de namen die je noemt, als hij er al niet voor eindigt.
Er zitten dit jaar overigens maar liefst 4,9 hele kilometers meer aan tijdrit in het parcours.
Vlak hoeft niet in het nadeel van Armstrong te werken. Vorig jaar pakte hij 30 seconde met die waaier die uit elkaar viel tijdens etappe 3 geloof ik. Ik reken op the bossquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ah, klopt. Ik dacht dat dat het meer was. Het is wel veel vlakker dan vorig jaar. Of dat een voordeel of een nadeel is valt te bezien, maar ik denk dat Wiggins hierdoor meer uitloopt op mindere tijdrijders als Armstrong en Andy Schleck.
Dat Lance beter in het tijdrijden is geworden dan vorig jaar blijkt trouwens nergens uit. Op basis van zijn laatste tijdrit in de TdS verwacht ik niet dat hij Wiggins en Menchov voorblijft. Een goede Evans ook niet, maar het is de vraag wat die nog waard is een dag voor Parijs.
Dat moet ook als vertegenwoordiger van Livestrong natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:58 schreef Aalbers het volgende:
Alleen jammer dat hij er zo mee te koop loopt
Maar de meeste nederlanders gingen toch in oostenrijk dacht ik?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:57 schreef Wombcat het volgende:
Misschien gaat 'ie wel gewoon naar het ziekenhuis voor een laatste bloedtransfusie
Dat dachten we vorig jaar ookquote:Op zaterdag 3 juli 2010 03:15 schreef Strychnos het volgende:
Ondanks dat Armstrong een redelijk voorseizoen heeft gehad en hij nog steeds iemand is om rekening mee te houden, zal hij niet op kunnen tegen de andere rijders.
Ik denk dat hij wel in de top 10 gaat eindigen maar zeker geen podium.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:52 schreef Sasman het volgende:
Godver...Dat er mensen fan kunnen zijn van deze laffe dopinghond...
Armstrong is zeker een held, maar mij vielen z'n grote(doping) ogen toch wel enigszins op, zonder hem te beschuldigen uiteraard. Iemand anders die dit misschien ook opviel?quote:
quote:lancearmstrong
And hats off 2 the Dutch people 4 coming out today. You were so loud I couldn't even hear @johanbruyneel n the earpiece. Don't tell him tho.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Ik kan hem niet meer volgen
Zozo, jij bent vroeg wakker. RESPECTquote:Op zondag 4 juli 2010 05:56 schreef popolon het volgende:
idd mooie foto.
Kan toch niet zo zijn dat opa Lance in de top 5 gaat eindigen? Ik geloof er niks van.
Zou wat zijn.
Misschien zit-ie wel in een andere tijdzone..quote:Op zondag 4 juli 2010 09:39 schreef Omega3 het volgende:
[..]
Zozo, jij bent vroeg wakker. RESPECT
Lance gaat voor plaats 1, als hij op 2 eindigt achter Contador zou hij zich dat nooit vergeven.
Hij woont in Amerikaquote:
Gezien zijn status is het realistischer dat Theo maar een nieuwe naam moet krijgenquote:Op zondag 4 juli 2010 21:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Armstrong een nieuwe bijnaam moet krijgen.
Ik lees bijna altijd eerst Theo Bos.
Het was bijna 12 uur 's nachts.quote:Op zondag 4 juli 2010 09:39 schreef Omega3 het volgende:
[..]
Zozo, jij bent vroeg wakker. RESPECT
Lance gaat voor plaats 1, als hij op 2 eindigt achter Contador zou hij zich dat nooit vergeven.
Prachtig eigenlijk, al vijf jaar geen wedstrijd meer gewonnen, maar hij blijft gewoon de baas.quote:Serge Pauwels (Team Sky): "Ik reed door
mijn woonplaats en omdat het peloton
wat inhield, greep ik de kans om mijn
fans te groeten. Ik ging wel eerst bij
Armstrong en Cancellara vragen of dat
mocht, en dat was geen probleem. Ik
vond het logisch om dat te vragen. Dit
was alvast al een hele mooie dag."
Bovendien is er maar The Boss, en dat is Bruce Springsteen.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Armstrong een nieuwe bijnaam moet krijgen.
Ik lees bijna altijd eerst Theo Bos.
Je beantwoord je vraag eigenlijk zelf alquote:Op donderdag 8 juli 2010 18:05 schreef gnilrednoz het volgende:
even een vraagje van een n00b die al jaren de tour niet meer volgt: waarom ligt armstrong nu al zover achter op contador? hij had een lekke band ofzo toch?
Lance moet nu aanvallen he, gooit de boel juist openquote:Op donderdag 8 juli 2010 18:23 schreef gnilrednoz het volgende:
Hmm, ok. Jammer. Tour afgelopen voordat hij eigk echt begonnen is. Tenminste, zo zie ik het een beetje. Of zit ik nu helemaal fout?beetje anticlimax toch?
waren ze eerlijk gezegd altijd alquote:Op donderdag 8 juli 2010 18:40 schreef Fox19 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zijn de kansen van Armstrong om de 1e plek onmogelijk geworden?
Onmogelijk is een groot woord, maar veel kans heeft 'ie niet meer. Maar dat had 'ie eigenlijk al niet. Zijn beste kans was een verrassing in de kasseienrit.quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:40 schreef Fox19 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zijn de kansen van Armstrong om de 1e plek onmogelijk geworden?
Als z'n vorm in de (Jura), Alpen, Centraal Massief, Pyreneeen én de tijdrit minstens zo goed is als in de proloog heeft hij nog steeds een kans.quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:40 schreef Fox19 het volgende:
Dat het maar 9 km pleit juist vóór Armstrong die, naar verluidt, vooral aan explosiviteit verloren zou hebben vergeleken met zijn laatste tour overwinning.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:51 schreef Ereinion het volgende:
Vorig jaar moest hij na de eerste aankomst bergop het geel met maar 8 seconden missen. Toen had hij een aardige buffer aan het begin van de slotweek, nu zal hij juist tijd goed moeten maken. Podium zal dus erg moeilijk worden, maar zijn proloog leek er wat op te duiden dat hij beter in vorm is dan vorig jaar, hoewel het maar 9 kilometer was natuurlijk.
De ruzie, zover hij was, met Contador lijkt bijgelegd.quote:Armstrong: "Relatie met Contador is best oké"
Belga
do 08/07/2010 - 20:53 Het water tussen Lance Armstrong en Alberto Contador wordt steeds minder diep. De Amerikaan kreeg een horloge van zijn Spaanse ex-ploegmaat. "De verstandhouding is oké", zegt Armstrong. "In de media lijkt het erger dan het is."
Lance Armstrong en Alberto Contador reden vorig jaar samen bij Astana. Ze wilden allebei de Tour winnen en dat leidde tot strubbelingen. Nu rijdt Armstrong bij RadioShack, Contador voor Astana.
"Alberto is wellicht de meest getalenteerde jongen die ooit zijn been over een fiets gegooid heeft"
Lance Armstrong
"Er is wederzijds respect tussen ons, ondanks de gebeurtenissen van vorig jaar. We zijn de heisa allebei beu en kijken alleen vooruit. De komende twee weken willen we zien wie van ons dit jaar de beste is", zegt de Amerikaan.
"Maar je kunt er niet naast kijken dat Alberto wellicht de meest getalenteerde jongen is die ooit zijn been over een fiets gegooid heeft. Ik heb er geen probleem mee om dat toe te geven. Vorig jaar heeft hij dat nog eens getoond."
Contador verraste Armstrong met een horloge als bedankje voor vorig jaar. "Een heel mooi gebaar", zegt Armstrong daarover. "Hij erkent dat hij veel hulp en steun heeft gekregen van een fantastische ploeg."
Dat sowieso, maar met Brajko én Machado doen ze het wat toekomstige kopmannen betreft beter dan de meeste andere ploegen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:08 schreef Leatherface het volgende:
Het probleem van RadioShack vind ik toch wel de leeftijd van de drie kopmannen. Armstrong houdt er snel mee op, Kloden en Leipheimer zullen normaal gesproken ook niet meer heel lang meegaan.
Ze hebben weliswaar Brajkovic, maar ze moeten eigenlijk gaan verjongen in de komende jaren.
Als Armstrong weg is zal er plek zijn voor een andere kopman en ze willen volgens mij ook nog steeds voor een gedeelte teren op de aanwas uit de USA zelf.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:08 schreef Leatherface het volgende:
Het probleem van RadioShack vind ik toch wel de leeftijd van de drie kopmannen. Armstrong houdt er snel mee op, Kloden en Leipheimer zullen normaal gesproken ook niet meer heel lang meegaan.
Ze hebben weliswaar Brajkovic, maar ze moeten eigenlijk gaan verjongen in de komende jaren.
Valt wel mee hoor. Twee aardige coureurs, maar ze hebben beide nog niets bewezen in de grote rondes. Het zou me ook niet verbazen als deze ploeg snel uit het peloton verdwijnt wanneer Armstrong stopt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:01 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar met Brajko én Machado doen ze het wat toekomstige kopmannen betreft beter dan de meeste andere ploegen.
7-2 voorlopig, allemaal prima dus. Contador moet nog aardig wat jaartjes doorrijden om aan de 7 te komen. Geschiedenis leert dat 5 keer winnen al verdomd lastig is.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:13 schreef Sasman het volgende:
Armstrong gaat gewoon heel hard op zijn bek krijgen van Contador! En het is gedomme terecht!
Mwah, of Taylor Phinney moet het roer overnemen, zoiets zou nog wel kunnen gebeuren. Het enige is dat je dan altijd een overgangsperiode houdt, want no way dat Kloden of Leipheimer voor die gast gaan rijden nu al en het is ook maar de vraag of hij rondewerk aan gaat kunnen. Maar ja, denk dat Brajkovic enzo ook niet goed genoeg gaan zijn om mee te spelen in de Tour, misschien top-10 en eens top-5 in de Vuelta of zo, maar verder niet echt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Twee aardige coureurs, maar ze hebben beide nog niets bewezen in de grote rondes. Het zou me ook niet verbazen als deze ploeg snel uit het peloton verdwijnt wanneer Armstrong stopt.
Tsja, die 7 zie ik Contador ook niet snel halen, maar ja, hij heeft er al wel weer 2 gewonnen op een leeftijd dat Armstrong nog/pas zijn eerste won.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
7-2 voorlopig, allemaal prima dus. Contador moet nog aardig wat jaartjes doorrijden om aan de 7 te komen. Geschiedenis leert dat 5 keer winnen al verdomd lastig is.
Armstrong kan eigenlijk alleen maar meevallen wat mij betreft, zou mij in ieder geval weinig deren als hij er afmoet in een bergetappe. Alleen maar een goed teken, een 38 jarige die nu nog kan meedoen is in feite een belediging voor het wielrennen.
Dat zeker maar de top halen is 1, aan de top blijven is al een stuk lastiger. Momenteel is de spoeling wat dun qua aanwas van nieuwe talenten want een Andy Schleck kan je ook moeilijk meer een nieuwkomer noemen qua talent. Maar grote kans dat in de komende jaren een nu nog niet vermoedde tegenstander opstaat voor Contador en dan is het maar de vraag of Contador kan opboksen tegen 'The new kid(s) on the block'. Ook al heeft Contador nu nog zeker 3 of 4 jaar het voordeel van zijn leeftijd. Uitzonderingen daargelaten is hij op de leeftijd waarop ronderenners echt pieken.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:26 schreef DeeBee het volgende:
Tsja, die 7 zie ik Contador ook niet snel halen, maar ja, hij heeft er al wel weer 2 gewonnen op een leeftijd dat Armstrong nog/pas zijn eerste won.
Taylor Phinney zie ik nou niet echt in de grote rondes meespelen. In de klassiekers en tijdritten wel, maar dat lijkt me niet genoeg om een ploeg rond te bouwen, en zeker nog niet de komende 4/5 jaar.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mwah, of Taylor Phinney moet het roer overnemen, zoiets zou nog wel kunnen gebeuren. Het enige is dat je dan altijd een overgangsperiode houdt, want no way dat Kloden of Leipheimer voor die gast gaan rijden nu al en het is ook maar de vraag of hij rondewerk aan gaat kunnen. Maar ja, denk dat Brajkovic enzo ook niet goed genoeg gaan zijn om mee te spelen in de Tour, misschien top-10 en eens top-5 in de Vuelta of zo, maar verder niet echt.
[..]
Hangt er toch vanaf hoe dat gebeurt. Indurain won ook 2 keer de Giro en meerdere keren Parijs-Nice, de Dauphiné en Catalonië, maar ik schat Armstrong toch hoger in. Misschien omdat ze gelijkaardig reden door de koers met een superieure ploeg min of meer dood te controleren en toe te slaan wanneer het nodig was en Armstrong daar gewoon nog beter in was dan Indurain.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Als hij vijf keer de Tour zou winnen maar daarnaast nog tal van andere topwedstrijden dan zou ik hem hoger inschatten dan Armstrong.
Ik twijfel er niet aan of dat gaan wel komen (als ze bij Bruyneel blijven).quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Twee aardige coureurs, maar ze hebben beide nog niets bewezen in de grote rondes.
Het moge ook wel duidelijk zijn dat de balans op dit moment doorslaat in het voordeel van Armstrong hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:40 schreef Devpartner het volgende:
Armstrong heeft toch anders wel een paar dauphines, rvz, en redelijk wat ereplaatsen in de klassiekers (2de lbl, 2*2de agr, 1ste wp), wereldkampioen geweest. Van dat heeft contador amper iets.
Uiteindelijk is Popovych ook geflopt onder Bruyneel. Ik ben bang dat Brajkovic vooral een renner voor koersen van een week zal blijven, drie weken in het hooggebergte zie ik hem niet snel meedoen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan of dat gaan wel komen (als ze bij Bruyneel blijven).
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:26 schreef DutchSL het volgende:
Indurain was anders vrijwel altijd goed in LBL en op WK's, hij won alleen nooit wegens gebrek aan explosiviteit.
Taylor Phinney wordt misschien een soort van type Cancellara, of misschien nog eerder Boasson Hagen omdat ie ook aardig rap is aan de meet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Taylor Phinney zie ik nou niet echt in de grote rondes meespelen. In de klassiekers en tijdritten wel, maar dat lijkt me niet genoeg om een ploeg rond te bouwen, en zeker nog niet de komende 4/5 jaar.
Ik hoop trouwens dat Contador niet alles gaat doen om ook 7 Tour overwinningen te halen. Ik heb liever dat hij zich dan op wat andere koersen gaat richten. Zeker in de klassiekers moet hij een rol kunnen spelen. Natuurlijk is hij al een aardig eind op weg, met twee keer Parijs-Nice en Baskenland op zijn palmares, en ook een Giro en Vuelta. Het zou mooi zijn als het klopt wat Zomegnan suggereerde, en dat hij volgend jaar de Giro gaat rijden. Als hij vijf keer de Tour zou winnen maar daarnaast nog tal van andere topwedstrijden dan zou ik hem hoger inschatten dan Armstrong.
Paar keer donderen zal het moraal geen goed gedaan hebben, op Leipheimer na is Radioshack toch wel erg door de mand aan het zakken.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:16 schreef Ereinion het volgende:
Dit was eigenlijk toch wel een beetje een afgang. Dat hij niet goed was kon nog, maar op deze manier de handdoek in de ring gooien had ik niet van hem verwacht.
Hij moest wel erg vroeg lossen idd.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:16 schreef Ereinion het volgende:
Dit was eigenlijk toch wel een beetje een afgang. Dat hij niet goed was kon nog, maar op deze manier de handdoek in de ring gooien had ik niet van hem verwacht.
quote:Bruyneel: "Dit is een zwarte dag voor ons"
Johan Bruyneel sloot zich aan bij de woorden van Armstrong. "Het wordt voor ons nu wel heel moeilijk om de Tour te winnen", zei de baas van RadioShack.
"In het begin zag alles er nog goed uit, maar Lance viel 10 kilometer voor de Ramaz en het kostte heel veel krachten om terug te keren in het peloton. Hij had pijn aan zijn heup en kon bijna niet meer trappen. Op de slotklim is hij op het gemak naar boven gereden. Het is een zwarte dag, het kon niet slechter."
"We gaan de schade opmeten en zien hoe het nu verder moet. Leipheimer is achtste in het klassement, die staat dus nog goed. Maar ik verwacht vooral een strijd Contador-Schleck-Evans met enkele outsiders daarnaast."
iemand die door valpartij moet lossen is imo niet door het ijs gezakt. Wie weet zien we nu eens een armstrong die mag aanvallen in het peleton.quote:
Ik denk niet dat ze 'm veel ruimte geven.quote:Op maandag 12 juli 2010 08:26 schreef Devpartner het volgende:
[..]
iemand die door valpartij moet lossen is imo niet door het ijs gezakt. Wie weet zien we nu eens een armstrong die mag aanvallen in het peleton.
Geloof nooit dat Armstrong opstapt. Hij gaat zeker nog willen tonen dat hij zonder valpartijen meekon met de rest. (Als zijn heup verbeterd natuurlijk).quote:Op maandag 12 juli 2010 10:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Evans mocht vorig jaar ook niet met een groepje weg, denk eerder dat Armstrong afstapt.
Betwijfel of hij zonder valpartijen had meegekund.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:50 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Geloof nooit dat Armstrong opstapt. Hij gaat zeker nog willen tonen dat hij zonder valpartijen meekon met de rest. (Als zijn heup verbeterd natuurlijk).
Evans is Armstrong niet, Armstrong zal ook zijn vijanden hebben in het peleton maar verder heeft hij wel meer aanzien dan Evans die echt nooit gezien zal worden als patron.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Evans mocht vorig jaar ook niet met een groepje weg, denk eerder dat Armstrong afstapt.
waarom niet? de dag ervoor reed hij probleemloos mee. Hij was beter dan levi in de rvz en ook beter dan A shleck in rvz. Dus zie niet in waarom hij had moeten passen als al de rest die al overduidelijk minder waren dan hem er nog aanhingen.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:17 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Betwijfel of hij zonder valpartijen had meegekund.
Ik denk toch dat Armstrong, hoe spijtig het ook is ook zonder valpartijen niet aan kon haken bij de top. Gister was een etappe met colletjes van de 2de categorie, normaal gesproken heeft niemand daar last van. Het viel tegen voor veel renners maar dat getuigt niet dat Lance zo goed was. Het is de normaalste zaak , je hoeft geen eens een echet klimmer te zijn om mee te kunnenquote:Op maandag 12 juli 2010 12:28 schreef Devpartner het volgende:
[..]
waarom niet? de dag ervoor reed hij probleemloos mee. Hij was beter dan levi in de rvz en ook beter dan A shleck in rvz. Dus zie niet in waarom hij had moeten passen als al de rest die al overduidelijk minder waren dan hem er nog aanhingen.
Lol, hij herstelt magisch ineens van die valpartijen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:40 schreef JohnDDD het volgende:
(...)
Denk dat we in de komende weken een Armstrong gaan zien die sterker is dan ooit. Een Armstrong die in de bergrit Schleck en Contador gewoon op een hoopje rijdt.
Hij kan daar over een aantal dagen wel van hersteld zijn ja. Dan zal hij zoveel energie over hebben dat hij ze er in de laatste bergrit allemaal afrijdt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lol, hij herstelt magisch ineens van die valpartijen?
Denk eerder dat die toch flink auw deden bij hem en dat hij daarom ook niet meer vooruit kwam. Maar om nu nog een soort wederopstanding te zien van hem, dat zou het originele verhaal van Onze Lieve Heer zo ongeveer nog te boven gaan qua prestatie.
Nee, denk dat Lance ergens nog een etappe gaat pakken, misschien nog een paar etappes er lang aan blijft hangen, maar ook nog wel (paar) keer flink tijd zal verliezen.
Museeuw gisteren over Armstrong tijdens de kasseienrit: "hij zag er niet goed uit, hij reed van links naar rechts en weer terug. Op de kasseien moet je gewoon rechtdoor over het midden rijden."quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:40 schreef JohnDDD het volgende:
Vind het een beetje overdreven om hier nu te suggereren dat Armstrong er op een col van 2e categorie zou zijn afgereden of dat hij zou hebben gefaald op de kasseien. Op de kasseien werd hij een moment teruggeslagen door de val van F, Schleck en zat hij voor Contador toen hij op het moment dat hij weer aansluiting zou vinden met A. Schleck en Evans een lekke band kreeg, zonder materiaalmannen in de buurt.
Al die valpartijen zijn niet volledig aan het toeval te wijten. Steels gaf al aan dat 'ie vond dat Armstrong verkrampt op zijn fiets vond zitten. Steven De Jong zei gisteren ook al zo iets.quote:Zondag moest hij driemaal van zijn fiets, hij viel op zijn heup en rug en kwam nog een keer bijna tot val.
Ik denk als je zijn vorm in de RvZ bekijkt en zijn eigen uitspraken dat hij beter was dan vorig jaar (wat ook bevestigd werd door zijn enorm sterke proloog tegenover andere recente uitslagen in die discipline) dan kun je alleen maar concluderen dat Armstrong door vele valpartijen en pech deze tijd heeft verloren en niet door problemen met zijn conditie.
Ik zou er maar niet op rekenen.quote:Denk dat we in de komende weken een Armstrong gaan zien die sterker is dan ooit. Een Armstrong die in de bergrit Schleck en Contador gewoon op een hoopje rijdt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:40 schreef JohnDDD het volgende:
Denk dat we in de komende weken een Armstrong gaan zien die sterker is dan ooit. Een Armstrong die in de bergrit Schleck en Contador gewoon op een hoopje rijdt.
Ik heb het niet gezien, maar Armstrong was lek gereden vlak voor hij kon aansluiten bij cancelelra. Dus heel het stuk waar contador inliep was omdat Armstrong al met lekke band zat. Dus als het die beelden waren die beoordeeld werden dan zou dat zomaar even kunnen ja..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Museeuw gisteren over Armstrong tijdens de kasseienrit: "hij zag er niet goed uit, hij reed van links naar rechts en weer terug. Op de kasseien moet je gewoon rechtdoor over het midden rijden."
Op de kasseienstrook voordat Contador terug kwam, was Armstrong even in beeld in zijn groepje, en hij was aan het uitzakken.
Ik vond Contador er sterker uitzien op de kasseien dan Armstrong. Als Contador in beeld kwam, schoof hij naar voren of bleef zitten, als Armstrong in beeld kwam, zakte hij terug. Nou was de regie ook slecht tijdens die rit, want er was vrijwel nooit een goed beeld van wat er gebeurde.
Nee, was de kasseistrook daarvoor ook al.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:18 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar Armstrong was lek gereden vlak voor hij kon aansluiten bij cancelelra. Dus heel het stuk waar contador inliep was omdat Armstrong al met lekke band zat. Dus als het die beelden waren die beoordeeld werden dan zou dat zomaar even kunnen ja..
Ik moet bekennen dat dat me tijdens die etappe ook al opviel, dat hij over die kasseien reed zoals Mayo een aantal jaar geleden, van links naar rechts, zonder enige lijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Museeuw gisteren over Armstrong tijdens de kasseienrit: "hij zag er niet goed uit, hij reed van links naar rechts en weer terug. Op de kasseien moet je gewoon rechtdoor over het midden rijden."
Op de kasseienstrook voordat Contador terug kwam, was Armstrong even in beeld in zijn groepje, en hij was aan het uitzakken.
Ik vond Contador er sterker uitzien op de kasseien dan Armstrong. Als Contador in beeld kwam, schoof hij naar voren of bleef zitten, als Armstrong in beeld kwam, zakte hij terug. Nou was de regie ook slecht tijdens die rit, want er was vrijwel nooit een goed beeld van wat er gebeurde.
[..]
Al die valpartijen zijn niet volledig aan het toeval te wijten. Steels gaf al aan dat 'ie vond dat Armstrong verkrampt op zijn fiets vond zitten. Steven De Jong zei gisteren ook al zo iets.
[..]
Ik zou er maar niet op rekenen.
quote:Why It's Good That Lance Armstrong's Career Is Over
Mel Gibson wasn't the only one whose career ended this weekend. During Sunday's eighth stage of the Tour De France, elderly cyclist and wristband tycoon Lance Armstrong involuntarily kissed French pavement three times, finishing 12 minutes behind the pack and declaring his chances of winning over.
"I'll just appreciate my time here," Armstrong said. "And appreciate the fact that I'm not coming back."
So will we. Assuming he doesn't change his mind next year.
Why the Lance loathing? First, nobody likes to see an athlete who doesn't know when to hang it up. There's nothing fun about watching the proverbial punch-drunk boxer climb in the ring for another beating.
Secondly, he might have cheated.
As his supporters are quick to note, Armstrong has never failed a drug test. Big deal. Barry Bonds never failed a drug test either. No one seems to have trouble believing Bonds was juiced. Armstrong could certainly be cleared of every doping charge, including the latest from Floyd Landis. But some people will nevertheless refuse to believe that he rode clean. Others, particularly in the cancer community, will never believe Lance cheated, no matter what evidence may arise. Given what he stands for within that community, choosing to believe an inspirational ideal rather than a potentially ugly truth is a perfectly understandable response.
If Armstrong didn't use performance-enhancing drugs, he not only won seven Tours, he did it against cheating athletes. Even if the doping allegations are true, though, that isn't what makes Armstrong so annoying. A big-name athlete using PED's is about as shocking as the gambling at Rick's Café Américan.
Also? Armstrong seems like a kind of a jerk. Daniel Coyle, author of Lance Armstrong's War, was asked to name the public's biggest misconception about Armstrong. Coyle said, "That he's a nice guy."
Yes, he survived cancer, and he has performed tremendous amounts of life-saving work on behalf of people fighting the disease. The embodiment of superhuman perseverance, he fought off death to win the world's toughest bike race an astonishing seven times. He bested the Europeans at their own sport, becoming an American icon and inspiring millions. But that still doesn't give you the right to be a jerk.
He left his wife for Sheryl Crow, then broke an engagement to her for flings with Ashley Olsen, Kate Hudson, and, seemingly, Matthew McConaughey.
An avowed environmentalist, he was cited by his hometown of Austin, Texas, for using more water than anyone else in the city —as much as 300,000 gallons a month. A construction project on his property polluted a swimming hole he shares with several neighbors, and they had to file complaint with the Texas Commission on Environmental Quality before Armstrong would pay for the clean-up.
But Armstrong's crimes are far greater than a little green-washing or standard celebrity selfishness. His great, unforgivable sin is dominating, and so popularizing, such a fantastically goofy sport.
Cycling fans, of course, will counter that bike-racing is the most punishing sport on earth, demanding a triathlete's stamina, a skier's grace and the tenacity of a pit-bull. All very true. But so what? Just because something is hard to do, that doesn't necessarily make it fun to watch. Reciting Hesiod in the original Greek is hard, but try getting anyone to watch you do it. Archery is hard too, but when was the last time you saw 80,000 people pack a stadium to see it?
At heart, bike-racing is about endurance. Specifically, the endurance of physical pain. Loads and loads of it, all self-inflicted. For hours on end, day after day, cyclists endure the sort of agony that makes normal people cry for their mommy in ten seconds. The Tour itself—21 days of racing across more than 2,000 miles—is a celebration of self-torture perversely set within some of the most breathtaking landscapes on earth. Marquis de Sade would love it. There is no question that pro cyclists are magnificent athletes—even without doping. There is also no question they tend to be solitary, even grim, and that there is something creepy about any sport where the best masochist wins.
Not only did Lance make watching this theater of cruelty popular in the United States, compelling otherwise sensible people to use "peloton" in casual conversation. He inspired an entire generation of new cyclists, making him almost single-handedly responsible for the vast hordes of adult men wearing skin-tight, multicolored cycling jerseys with spandex bike shorts that roam this nation like a blight upon the land. For that, Armstrong can never be forgiven.
Zo positief is het verhaal niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:07 schreef JohnDDD het volgende:Waarsch geilt de schrijver gewoon op Armstrong. Doe ik ook, maar ik geef het gewoon toe.
Wat een artikel.quote:
Zijn gewoon allemaal humorloze Armstrong-fanboys die waarschijnlijk zelf van alles slikken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:46 schreef Thomas B. het volgende:
bron http://www.theatlantic.co(...)areer-is-over/59552/
Hij wordt helemaal neergesabeld in de reacties
Armstrong-fanboys.quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:10 schreef APK het volgende:
[..]
Zijn gewoon allemaal humorloze Armstrong-fanboys die waarschijnlijk zelf van alles slikken.
Hij schrijft gewoon een column met alle (voor)oordelen die over Armstrong bestaan en eindigt met een betoog over strakke broekjes in felle kleuren.quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:12 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Armstrong-fanboys.Dit forum zit er ook vol mee.
Groetjes Devpartner.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:12 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Armstrong-fanboys.Dit forum zit er ook vol mee.
Groetjes Devpartner.
Volgens jou wint hij toch bovenop de Tourmalet?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:16 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong verliest de laatste dagen steeds vaker tijd. Lijkt zich geen zorgen meer te maken en alles op het gemak te doen. Vandaag weer 3.35 verloren op Mende. Doet hij het expres om energie te sparen of is hij een oude man geworden? Kan hij nog vlammen in de Pyreneeën en een rit pakken?
Ik vermoed dat hij nu toneel speelt ja maar ook ik twijfel wel eens. Ik heb hem nog getwitterd of hij echt zo slecht is of dat hij zich spaart maar hij reageert nietquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:23 schreef Menchov het volgende:
[..]
Volgens jou wint hij toch bovenop de Tourmalet?
Hey Lance. Do you really suck this hard or are you acting? Greets Johnddd #iamyourbiggestfanquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij nu toneel speelt ja maar ook ik twijfel wel eens. Ik heb hem nog getwitterd of hij echt zo slecht is of dat hij zich spaart maar hij reageert niet
Het enige irritante is dat je 'm elke keer als 'ie lost weer een minuut in beeld krijgt terwijl er elders interessantere dingen gebeuren.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:20 schreef Beregd het volgende:
eigenlijk nog goed dat hij zoveel achterstand opliep, het gaat nu niet meer voortdurend over armstrong in de media en ook die domme kop van bruyneel zien we niet constant op tv zoals vorig jaar, maar het gaat nu om de echte toppers.
Eén van de velen punten waarop de Franse regie faalt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het enige irritante is dat je 'm elke keer als 'ie lost weer een minuut in beeld krijgt terwijl er elders interessantere dingen gebeuren.
Nee iets van:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:36 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Hey Lance. Do you really suck this hard or are you acting? Greets Johnddd #iamyourbiggestfan
Moet wel kloten voor hem zijn als hij echt zo slecht is.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee iets van:
Lance, just a quick question. Are you really this bad or are you saving yourself for Pyrenees?
Hij zal iets beter zijn dan dat hij vandaag liet zien. Maar het is wel duidelijk dat hij lang niet goed genoeg is om met de beste mee te gaan bergop.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:14 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Moet wel kloten voor hem zijn als hij echt zo slecht is.
Klopt, maar ook lang niet sterk genoeg om mee te doen voor de overwinning. Vandaag liet hij overduidelijk lopen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:35 schreef Wombcat het volgende:
Zo slecht was 'ie afgelopen zondag anders niet.
En anders krijgt hij die ruimte wel denk ik. Een laatste etappe gunt iedereen hem wel, en hij is totaal niet gevaarlijk voor het klassement.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:41 schreef IceCreamm het volgende:
Ik vertrouw erop dat we nog één keertje de echte boss te zien krijgen in 'zijn' Pyreneeen
Dit is puur een publicitaire tour voor zn stichting volgens mij. Waar Lance is, is aandacht, veel aandacht!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:24 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Vandaag reed hij ook duidelijk op zn gemakje omhoog. Wel cool, Armstrong in een kopgroep. There's something new!
Denk dat het tegen gaat vallen, hij heeft toch al genoeg ritoverwinningen binnen en de renners die in een groepje met hem vooruit raken zullen hem echt niet zomaar laten rijden. De klassementsrijders laten hem misschien gaan maar halen hem net zo goed weer in als ze zelf ook nog verschil willen maken.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:22 schreef JohnDDD het volgende:
Denk dat iedereen Armstrong die bergetappe wel gunt in zijn laatste Tour.
Hoezo groepje, laten rijden? Ik denk dat hij op Ax-3-Domaines of de Tourmalet gewoon bij de favorieten blijft en dan na een splijtende demarrage wint. Zijn niveau is echt zo slecht niet, dat hebben we in de proloog wel gezien. Zijn testresultaten waren uitermate goed voor de Tour. Als hij hersteld is van zijn val gaat hij met de besten mee omhoog kunnen. Denk dat hij het zondag probeert gewoon vanuit het peloton op Ax-3 en als dat niet lukt daarna op de Tourmalet.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Denk dat het tegen gaat vallen, hij heeft toch al genoeg ritoverwinningen binnen en de renners die in een groepje met hem vooruit raken zullen hem echt niet zomaar laten rijden. De klassementsrijders laten hem misschien gaan maar halen hem net zo goed weer in als ze zelf ook nog verschil willen maken.
Da's waar, maar vergeet niet dat wielrennen een sport is waar nogal wat overwinningen worden gekocht of getelefoneerdquote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Denk dat het tegen gaat vallen, hij heeft toch al genoeg ritoverwinningen binnen en de renners die in een groepje met hem vooruit raken zullen hem echt niet zomaar laten rijden. De klassementsrijders laten hem misschien gaan maar halen hem net zo goed weer in als ze zelf ook nog verschil willen maken.
Precies.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:34 schreef Ericr het volgende:
Dream on, John. Armstrong is over. Alles staat nog veel te kort op elkaar en Armstrong is momenteel zeker niet de beste klimmer van het peleton. In het geweld van de komende bergritten zal hij misschien wel overeind blijven maar meedoen om de prijzen betekent het niveau van Contador of Schleck halen. Dat heeft Armstrong niet. Hij zal zelfs moeten passen als een Menchov, Sanchez of Gesink aangaat.
Dan zal 'ie flink in de buidel moeten tasten, want een etappezege in de Tour verkoop je niet zomaar. Zeker niet als je een renner bent die maar een paar keer in je leven de kans krijgt om er eentje te winnen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:36 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Da's waar, maar vergeet niet dat wielrennen een sport is waar nogal wat overwinningen worden gekocht of getelefoneerdArmstrong zit niet verlegen om een paar dollars.
Je had me al eens aangeboden mij te pijpen ipv van hem, daar ben ik toen niet op ingegaan, waarom zou ik dat nu wel doen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:01 schreef JohnDDD het volgende:
Wombcat jij gelooft er niet meer in hè? Ik wel hoor. Wedden?
Ik heb hier een jaar of 5 geleden aan iemand op het forum na een weddenschap beloofd dat ik hem zou pijpen en die belofte heb ik tot op de dag van vandaag niet ingelost. Zullen we het zo doen: als Armstrong een rit wint, ga jíj hem pijpen in plaats van ik, als Armstrong er niet ééntje wint kom ik jou ook pijpen?
Hij kan toch vroeg meezitten met een groep? Alsof alle etappes door de grote jongens worden gewonnen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:34 schreef Ericr het volgende:
Dream on, John. Armstrong is over. Alles staat nog veel te kort op elkaar en Armstrong is momenteel zeker niet de beste klimmer van het peleton. In het geweld van de komende bergritten zal hij misschien wel overeind blijven maar meedoen om de prijzen betekent het niveau van Contador of Schleck halen. Dat heeft Armstrong niet. Hij zal zelfs moeten passen als een Menchov, Sanchez of Gesink aangaat.
Dat kan maar ook vanuit dat soort groepjes worden geen cadeautjes weggegeven. Gelet op de verschillen lenen de bergritten zich echter niet voor een laag tempo. Degenen die kort in het klassement staan hebben er baat bij dat er een hoog tempo wordt gereden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hij kan toch vroeg meezitten met een groep? Alsof alle etappes door de grote jongens worden gewonnen.
Ik denk dat de enige rit waar een goede kans is op een kopgroep die wegblijft, de rit naar Pau is. Gezien de lange afstand naar de finish na de laatste col zullen de klassementsrenners hier niet zoveel brood in zien.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat kan maar ook vanuit dat soort groepjes worden geen cadeautjes weggegeven. Gelet op de verschillen lenen de bergritten zich echter niet voor een laag tempo. Degenen die kort in het klassement staan hebben er baat bij dat er een hoog tempo wordt gereden.
Zo'n laag tempo heeft Lance nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat kan maar ook vanuit dat soort groepjes worden geen cadeautjes weggegeven. Gelet op de verschillen lenen de bergritten zich echter niet voor een laag tempo. Degenen die kort in het klassement staan hebben er baat bij dat er een hoog tempo wordt gereden.
Een laag tempo van de achtervolgers, een groepje dat vooruit wil blijven is toch afhankelijk van hoe hard de achtervolgers willen rijden. Armstrong zal het niet in zijn eentje redden, of hij moet wat bier en whiskey bij Floyd halen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:48 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Zo'n laag tempo heeft Lance nu ook weer niet.
Alles is mogelijk, maar ja de kans is niet zo groot.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een laag tempo van de achtervolgers, een groepje dat vooruit wil blijven is toch afhankelijk van hoe hard de achtervolgers willen rijden. Armstrong zal het niet in zijn eentje redden, of hij moet wat bier en whiskey bij Floyd halen.
we moeten een voorbeeld nemen aan de formule 1quote:Sinds 1999 heeft Johan Bruyneel negen keer de Tour gewonnen met Lance Armstrong en Alberto Contador. Dit jaar staat zijn beste renner, Levi Leipheimer, pas op de zesde plaats. Dat is wennen. Bruyneel heeft ook nog plannen voor de toekomst.
"Het klopt dat we nu niet meer het gewicht van de koers moeten dragen en die situatie zijn we niet gewoon", zegt Johan Bruyneel in L'Equipe. "Zeker in het begin is dat een vreemd gevoel."
Zonder die valpartijen zou Lance zeker nog in aanmerking komen voor het podium. Hij was beter in vorm dan vorig jaar
"Aan de ene kant is dat niet zo slecht, we hebben nu niet zo veel stress meer. Maar ik verkies toch om de touwtjes in handen te hebben in de Tour. Maar ik moet mij niet meer bewijzen. Niet iedereen kan zeggen dat hij negen keer de Tour won."
Bruyneel komt ook nog eens terug op de Tour van Armstrong. "Zonder die valpartijen zou Lance zeker nog in aanmerking komen voor het podium. Lance was beter in vorm dan vorig jaar en we weten dat hij zijn plaats heeft tussen de besten", zegt Bruyneel.
"Ik weet gewoon dat zijn valpartij de belangrijkste reden is van zijn prestatie op weg naar Avoriaz. Ik ben er ook mee gestopt om mensen te willen overtuigen als ze niet willen luisteren."
"Er is altijd een verschil tussen de tactische plannetjes die je op papier zet en het man-tegen-man-gevecht in de bergen. Dat is onvermijdelijk", besluit de manager van Team RadioShack.
Johan Bruyneel is ook volgend jaar nog de manager van Team RadioShack. Maar de Belg heeft nog andere ambities. "Maar dat betekent niet dat ik de wielersport zal verlaten", verzekert Bruyneel.
"Het is mijn ambitie om de wielersport te doen evolueren. Ik wil dat het wielrennen op commercieel vlak professioneler wordt", zegt Bruyneel. "Daar heb ik ideeën voor. We moeten ons laten inspireren door het voetbal of de Formule 1."
Betekent dat dat Bruyneel stopt als manager? "Ik heb altijd gezegd dat ik enkel een team leid als ik een potentiële Tourwinnaar heb. Contador en Andy Schleck liggen vast. Misschien is er een derde kandidaat..."
Fietsen met spoilers, renners in snelle haaienpakken, banden wisselen als het gaat regenen. Volgens mij is het wel eens getest om te schaatsen met een soort pak met spoilers achter de kuiten, bovenbenen, romp en in de nek, snelheden van 80 km/u waren mogelijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef Beregd het volgende:
we moeten een voorbeeld nemen aan de formule 1
asjeblieft, laat het uit
Wat zijn spoilers?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Fietsen met spoilers, renners in snelle haaienpakken, banden wisselen als het gaat regenen. Volgens mij is het wel eens getest om te schaatsen met een soort pak met spoilers achter de kuiten, bovenbenen, romp en in de nek, snelheden van 80 km/u waren mogelijk.![]()
Constructies die de aerodynamica beïnvloeden. Meestal worden ze gebruikt om een luchtstroom van richting te veranderen, maar je kunt er ook mee voorkomen dat er een zog ontstaat achter objecten die de luchtstroom verstoren om zo de zuigende werking van het zog te verminderen waardoor je dus meer snelheid krijgt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:56 schreef JohnDDD het volgende:
Wat zijn spoilers?
En daaarmee konden ze 80 km/u schaatsen??? Hoe snel kun je dan wel niet fietsen? Is dat verboden in het fietsen?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Constructies die de aerodynamica beïnvloeden. Meestal worden ze gebruikt om een luchtstroom van richting te veranderen, maar je kunt er ook mee voorkomen dat er een zog ontstaat achter objecten die de luchtstroom verstoren om zo de zuigende werking van het zog te verminderen waardoor je dus meer snelheid krijgt.
Zeg maar dit idee:
[ afbeelding ]
Twitter:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een laag tempo van de achtervolgers, een groepje dat vooruit wil blijven is toch afhankelijk van hoe hard de achtervolgers willen rijden. Armstrong zal het niet in zijn eentje redden, of hij moet wat bier en whiskey bij Floyd halen.
quote:Lance Armstrong lancearmstrong
Headed to the start of st14. 4 toughs ahead here in the Pyrenees. Looking fwd to it. There will be some surprises in the next stages.
"Goede" kans, nou ja... een kans dan toch.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige rit waar een goede kans is op een kopgroep die wegblijft, de rit naar Pau is. Gezien de lange afstand naar de finish na de laatste col zullen de klassementsrenners hier niet zoveel brood in zien.
In de andere etappes zullen ze het verschil redelijk binnen de perken houden.
Dit betekent dat Armstrong nog maar één goede kans heeft. En wat je zegt idd. In zo'n rit worden geen cadeautjes gegeven.
Ik bedoelde ook eigenlijk één goede kans om in een ontsnapping te zitten die tot het einde draagt.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:37 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
"Goede" kans, nou ja... een kans dan toch.
Armstrong heeft eigenlijk niks gewonnen sinds zijn laatste comeback. Niks met een serieus deelnemersveld in ieder geval. Als het op snelheid aankomt is hij sowieso nergens meer. De enige kans is dus een solo naar Pau en de kans dat dat lukt - zelfs al zit hij overmorgen in de juiste vlucht - acht ik zeer klein.
Volgens mij waren het Marokkanen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:24 schreef HL_Dog43 het volgende:
Word weer duidelijk waarom ik fransen haat.
Armstrong komt binnen en boegeroep.
Walgelijk rotvolk.
Had gewoon na zijn laatste tourwinst moeten stoppen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:27 schreef ehqo. het volgende:
Een Tour te ver voor Armstrong.
Dat is waar, maar vergeleken met vorig jaar gaat hij nu wel erg roemloos ten onder.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:32 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Had gewoon na zijn laatste tourwinst moeten stoppen.
Jammer vind ik dat.
Michael Jordan, Michael Schumacher om maar wat namen te noemen die hem voorgingen.
Misschien, of keiharde overschatting. Of het was ingecalculeerd en gaat het vooral om het geld dat ongetwijfeld binnen blijft stromen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ja daar snap ik dus niks van... wellicht iets te maken met de valpartijen? Hmmm
Om vervolgens in zijn kankerstichting te steken. Was overigens één van zijn redenen voor zijn comeback vorig jaar: aandacht en geld voor zijn stichting.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:41 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Misschien, of keiharde overschatting. Of het was ingecalculeerd en gaat het vooral om het geld dat ongetwijfeld binnen blijft stromen.
Hypocriet ook, de Fransen supporterden mensen als Virenque en Brochard heel hard.quote:
Ik hoop dat Vino of Contador Armstrong terughalen bij een eventuele aanval, zoals Armstrong ooit Simeoni terughaalde.quote:zijn laatste Tour speelt Armstrong in de stand geen rol van betekenis mee. Over zijn sportieve terugval zei zijn ploegmanager Bruyneel: "Lance verloor bewust extra tijd om meer kans te maken om met een ontsnapping weg te blijven."
"Door in de hectische slotkilometers van de rit geen moeite te doen om vooraan te blijven, heeft Lance al wat energie kunnen sparen. Dat kan hem dan helpen in zijn zoektocht naar een ritzege."
Daar was ik geen fan van toen, de enige keer dat ik hem echt op sportief vlak zwak vond, dus ik hoop ook dat Armstrong het niet overkomt.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik hoop dat Vino of Contador Armstrong terughalen bij een eventuele aanval, zoals Armstrong ooit Simeoni terughaalde.
Dat zou wat zijn idd.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik hoop dat Vino of Contador Armstrong terughalen bij een eventuele aanval, zoals Armstrong ooit Simeoni terughaalde.
Ik begon Armstrong die Tour net te waarderen. Door die actie heeft 'ie bij mij definitief afgedaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar was ik geen fan van toen, de enige keer dat ik hem echt op sportief vlak zwak vond, dus ik hoop ook dat Armstrong het niet overkomt.
Ik zou het mooier vinden als Contador hem de ritzege cadeau geeft. Dat hij Armstrong in de laatste km terugpakt en hem dan de overwinning geeft. Dan zal hij altijd de gedachte blijven houden dat hij eigenlijk niet de beste was.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik begon Armstrong die Tour net te waarderen. Door die actie heeft 'ie bij mij definitief afgedaan.
Daarom zou ik het nu wel wat vinden als het hem overkwam. Karma.
Armstrong gaat op de Tourmalet. Contador haalt hem makkelijk bij, toch wint Armstrong met een wiellengte verschil. Eerste wat Contador zegt is dat hij de overwinning aan Armstrong heeft geschonken.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:37 schreef groenen het volgende:
[..]
En hem dan nog een zetje geven net voor de finish. Zo van "wel doortrappen he, anders wordt 't niets."quote:Op zondag 18 juli 2010 19:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou het mooier vinden als Contador hem de ritzege cadeau geeft. Dat hij Armstrong in de laatste km terugpakt en hem dan de overwinning geeft. Dan zal hij altijd de gedachte blijven houden dat hij eigenlijk niet de beste was.
Zijn vorm lijkt niet meer heel goed te zijn, daarnaast mist hij waarschijnlijk de scherpte, hij ligt er bij iedere valpartij bij. Het zal mij benieuwen of hij zich nog kan opladen om nog een keer echt te vlammen.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:08 schreef JohnDDD het volgende:
Ligt denk ik ook aan zijn vorm. Hij gaat het wellicht morgen al proberen in de ontsnapping en dan donderdag nog eens op de Tourmalet
Die tijdrit is toch te lang voor Cancelara?quote:Op maandag 19 juli 2010 18:05 schreef IceCreamm het volgende:
Vandaag reed hij één van zijn beste ritten dit jaar. Als hij dit vol kan houden zie ik hem nog wel meegaan met een ontsnapping. Zelf heeft hij gezegd nog een etappe te willen pakken. Ik denk dat zijn grootste kansen in de tijdrit liggen als Cancelara een slechte dag heeft.
Wacht...Een tijdirt die te lang is voor Cancellara?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Die tijdrit is toch te lang voor Cancelara?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:32 schreef popolon het volgende:
Landis wordt ook steeds zuurder.
Kan het volledige interview even niet vinden.
Dat lijkt me niet, dat is tijdens de wedstrijd.quote:Op zondag 25 juli 2010 00:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ben benieuwd naar Armstrong en de uitzending bij de NOS morgen. Zou wel tof zijn als Smeets hem aan tafel kan krijgen.
Voor of na de wedstrijd natuurlijk.quote:Op zondag 25 juli 2010 00:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, dat is tijdens de wedstrijd.
Dan is er i.i.g. geen tafel meerquote:Op zondag 25 juli 2010 00:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Voor of na de wedstrijd natuurlijk.
Armstrong gaat waarschijnlijk volgend jaar nog even door.quote:Bruyneel verwacht Armstrong in andere Tour
25 juli 2010
Johan Bruyneel heeft een boekje opengedaan over de plannen van Lance Armstrong voor 2011. Volgens de ploegleider van RadioShack zal de Amerikaan, die dit jaar eigenlijk zijn fiets aan de wilgen hangt, nog wel aan de start van enkele wedstrijden verschijnen.
"Ook volgend jaar gaat hij nog koersen. De Tour de France zal hij niet meer doen, maar nog wel enkele andere wedstrijden. Ik verwacht hem in de Tour Down Under en eventueel de Ronde van Californië", zegt Bruyneel tegen de NOS.
Ook de organisatoren van de Tour Down Under verwachten Armstrong in januari ook gewoon als deelnemer. De Amerikaan maakte in 2009 zijn comeback in de Australische wielerronde.
De koersen die hij nog wil gaan doen zijn van hele andere orde.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:29 schreef Dejannn het volgende:
Volgens mij kan Armstrong beter stoppen. Dit is helemaal niets meer. Heb em nooit echt gemogen eigenlijk, wel groots respect voor em. Maar vond het echt mooi te zien dat het hem deze Tour allemaal tegen zat, en dat ie vorig jaar ook al werdt verslagen
quote:For the 28 Million People Living with Cancer,The Shack fights On.
Read more: http://www.livestrong.com(...)ts-on/#ixzz0uhIx1V1q
Exodus - Edith Piaf.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:28 schreef Evertjan het volgende:
weet iemand wat voor muziek er onder het Lance filmpje staat
http://nos.nl/video/174129-imposante-tourcarriere-armstrong.html
*
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.quote:De laatste toer van Lance Armstrong
18.15-18.40 uur EENVANDAAG
De laatste Tour van Lance Armstrong is
niet de zegetocht geworden die hij zelf
in gedachten had.
Armstrongs aartsrivaal Greg Lemond moet
vrijdag getuigen voor de jury in het
onderzoek naar de dopingzaak van Floyd
Landis.
Ook start justitie een onderzoek naar
de handel en wandel van Lance zelf.Na
de grote overwinningen staat zijn
imperium nu op wankelen.
Daar dacht ik ook gelijk aan idd, misschien laten ze het embryonale tweelingbroertje van Hamilton ook nog getuigen.:')quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:36 schreef Ericr het volgende:
Landis, Lemond en Hamilton. Valt me nog mee dat Tugboat en de tweelingbroer van Hamilton zich ook niet gemeld hebben als getuigen.
Omdat er een paar fietsen zijn verkochtquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:33 schreef Gtaboy107 het volgende:
Waarom denken ze dan dat ie doping heeft gebruikt eigenlijk?
Hoe vaak hebben ze het nou al niet geprobeerd? Ze zullen nu toch moeten afgaan op getuigenverklaringen van een bende losers bij elkaar. twee dopeurs en 1 totaal doorgedraaide voormalige TDF-winnaar die nogal afgunstig overkomt. Verder is Lemond natuurlijk ook wel een weirdo geworden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:24 schreef Aalbers het volgende:
Wat zou er gebeuren als Armstrong uiteindelijk betrapt wordt op doping en hij toegeeft. Dat zal echt een heisa met zich meenemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |