Ik vind contador helemaal niet zo dominant als Armstrong/Indurain/.. in hun top jaren. Vooral zijn TT is vrij afhankelijk van het parcour. Bij een relatief vlak parcour zie ik hem dan ook tijd verliezen op types zoals leipheimer. En bergop is hij idd sneller dan de meesten, maar hij bouwt niet een dergelijk grote voorsprong uit dat hij ongenaakbaar blijft. (zoals bewezen in een tour en een vuelta waar leipo hem had voorafgegaan als hij geen ploegmaat was. (en als leipo natuurlijk geen ontzettende faalhaas is als hij kopman is ofcourse)).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand een schijn van kans heeft tegen Contador. Ook Armstrong niet.
Contador had vorig jaar 4 minuut 11 op Andy, dat is best dominant hoor. Tuurlijk heeft hij nog niet de erelijst van een Armstrong/Indurain maar hij heeft ondertussen toch al 4 grote rondes in de pocket en steekt echt boven de rest uit.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:23 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Ik vind contador helemaal niet zo dominant als Armstrong/Indurain/.. in hun top jaren. Vooral zijn TT is vrij afhankelijk van het parcour. Bij een relatief vlak parcour zie ik hem dan ook tijd verliezen op types zoals leipheimer. En bergop is hij idd sneller dan de meesten, maar hij bouwt niet een dergelijk grote voorsprong uit dat hij ongenaakbaar blijft. (zoals bewezen in een tour en een vuelta waar leipo hem had voorafgegaan als hij geen ploegmaat was. (en als leipo natuurlijk geen ontzettende faalhaas is als hij kopman is ofcourse)).
quote:Lance Armstrong is fysiek veel steker dan vorig jaar rond deze tijd. Die mening is zijn trainer Chris Carmichael toegedaan. Toevallig is dat overigens niet. Armstrong besloot na de Tour van vorig jaar hulp te zoeken om minder stram te worden. Door middel van specifieke kracht- en fitnesstrainingen is de zevenvoudige Tourwinnaar al vanaf november bezig met deze oefeningen om zo fysiek beter in staat te zijn het gevecht met jongere renners als Alberto Contador, Andy Schleck en Robert Gesink aan te kunnen. Ook is de Amerikaan met yoga begonnen, liet hij zijn tijdritpositie opnieuw testen door middel van infrarood licht en werkte hij aan het stabiel houden van zijn lichaamstemperatuur.
Zo, beterquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:15 schreef YebCar het volgende:
Ja
iedereen behalve contadorArmstrong is ok
Dit is goed nieuws. Ik heb Armstrong overigens vorig jaar nog via Twitter aangeraden yoga te gaan doen om een mentaal en fysiek voordeel te hebben op de anderen, dat advies heeft hij dus blijkbaar opgevolgd.quote:
quote:Lance Armstrong: "Yes, I'm ready"
Lance Armstrong heeft maandag een laatste keer pittig getraind voor de Tour de France, die zaterdag start. De zevenvoudige eindwinnaar beklom zijn vaste trainingscol, de Col de la Madone in de Alpen.
De Amerikaan van RadioShack maakte via zijn Twitter-pagina aan de wereld bekend hoe zijn laatste test verliep. "Het was een goede test. Een recordtijd was het niet, maar ik was er toch dicht
bij. (Yes, I'm ready.) Ja, ik ben klaar voor de Tour."
Armstrong kwam in mei ten val in de Ronde van Californië. "Zijn conditie stijgt met de dag", zegt teammanager Johan Bruyneel.
"Hopelijk bereikt hij zijn piek tegen de Tour-start. Want hij zal vanaf de eerste dag top moeten zijn. De wind en de kasseien zullen voor nervositeit zorgen in het peloton."
Hoewel ik dat ook hoop JohnDDD, zijn dit typische zaken die de lucht ingaan. Gebeurde ook vorig jaar... waar hij dicht bij zijn wattage zat vroeger. (blijkt dat een 50W meer of minder dichtbij isquote:Op maandag 28 juni 2010 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Dit is heel goed nieuws. Zou hij weer op zijn oude niveau zijn????
Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen over zijn klimmen. Maar zijn TT, het onderdeel waar hij al zijn tegenstanders, lichtgewichten bij uitstek, kan pakken dit jaar is nog niet op maat geweest van wat hij zou moeten kunnen.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef Ericr het volgende:
Beetje psychologische oorlogsvoering, alphamale gedrag. Als hij de Alpe binnen 36 minuten zou opknallen dan praten we verder.
true, maar hij heeft enkel die punch nodig om contador te volgen of eraf te rijden. Hij kan perfect de schade beperken. Contador heeft nog altijd veel moeite om grote tijdsverschillen te maken bergop. Terwijl een armstrong die zijn TT niveau zou benaderen van 2004-2005 contador op 4minuten zet in de lange relatief vlakke TT.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:21 schreef Ericr het volgende:
Klimmen is toch ook wel essentieel en zeker in deze Tour, volgens mij mist Armstrong de punch die hij vroeger wel had. Geen schande natuurlijk als je kijkt naar zijn leeftijd.
Ik denk dat je hier toch een tikkeltje overdrijft.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:50 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Terwijl een armstrong die zijn TT niveau zou benaderen van 2004-2005 contador op 4minuten zet in de lange relatief vlakke TT.
Momenteel zegt hij het enkel over de tdf hé, dus laten we hopen dat hij volgend jaar een gooi doet naar giro+vuelta.quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 22:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier toch een tikkeltje overdrijft.
Bij zijn recordtijd op zijn trainingscol haalde hij een watt per kilo van 6.9. Met de huidige dopingcontroles zijn dat soort prestaties niet meer mogelijk. Hij zou het hele deelnemersveld ook belachelijk maken als hij zijn oude niveau zou halen.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Dit is heel goed nieuws. Zou hij weer op zijn oude niveau zijn????
Die ploegentijdrit heeft hem slechts 18 seconden op Wiggins en 40 op Fränk Schleck opgeleverd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bij zijn recordtijd op zijn trainingscol haalde hij een watt per kilo van 6.9. Met de huidige dopingcontroles zijn dat soort prestaties niet meer mogelijk. Hij zou het hele deelnemersveld ook belachelijk maken als hij zijn oude niveau zou halen.
Als hij zijn prestatie van vorig jaar (3e) kan herhalen zou dat fantastisch zijn. Maar zonder ploegentijdrit wordt dat moeilijk, maar als hij echt beter in vorm is dan vorig jaar moet het kunnen. Anders is top-5 nog steeds een realistisch doel.
Omdat er toen een ploegentijdrit in zat, zaten er veel minder individuele tijdritkilometers in het parcours. Dit jaar is dat dus omgekeerd en aangezien de tijdrit van opa Amstrong nog steeds niet super is (zie: TdS) is dat een nadeel t.o.v. betere tijdrijders als Wiggins, Menchov en Evans.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die ploegentijdrit heeft hem slechts 18 seconden op Wiggins en 40 op Fränk Schleck opgeleverd.
Ik ben dit wel met je eens, maar ik kan me ook herinneren dat men vorig jaar vaststelde dat Contador sneller was dan ooit op sommige cols en dat ook Armstrong zei dat hij zelfs in zijn beste jaren Contador niet had kunnen verslaan bergop. Dus dat zou dan betekenen dat Armstrong ook vorig jaar behoorlijk dicht bij zijn beste niveau zat. En dat doping dus toch nog wel mogelijk is (want hoe kan een relatief cleane Contador het opgevoerde dopingpaard Armstrong van de jaren 1999-2005 verslaan?)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bij zijn recordtijd op zijn trainingscol haalde hij een watt per kilo van 6.9. Met de huidige dopingcontroles zijn dat soort prestaties niet meer mogelijk. Hij zou het hele deelnemersveld ook belachelijk maken als hij zijn oude niveau zou halen.
Als hij zijn prestatie van vorig jaar (3e) kan herhalen zou dat fantastisch zijn. Maar zonder ploegentijdrit wordt dat moeilijk, maar als hij echt beter in vorm is dan vorig jaar moet het kunnen. Anders is top-5 nog steeds een realistisch doel.
Vorig jaar verloor hij 47 seconden op Wiggins in de lange tijdrit, dit jaar heeft hij beduidend meer tijd besteed aan het tijdrijden en is zijn positie in ieder geval al stukken beter. Zijn algehele niveau zou ook beter zijn dan afgelopen jaar. Dan zie ik hem niet veel verliezen op de namen die je noemt, als hij er al niet voor eindigt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:29 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Omdat er toen een ploegentijdrit in zat, zaten er veel minder individuele tijdritkilometers in het parcours. Dit jaar is dat dus omgekeerd en aangezien de tijdrit van opa Amstrong nog steeds niet super is (zie: TdS) is dat een nadeel t.o.v. betere tijdrijders als Wiggins, Menchov en Evans.
Als er ook maar één van die drie in vorm is (en niet valt of door pech / onoplettendheid op achterstand raakt) moet Armstrong al hopen dat Contador of Andy Schleck faalt, om uberhaupt het podium te halen.
Heb ik het nog niet eens over de overige kanshebbers op een podiumplek. Want het deelnemersveld is echt overdreven sterk. Duidelijk sterker dan vorig jaar.
Maar dat was puur op VAM waarde en die was gemeten bij contador op een steile col (en dus sowiezo hoger). Armstrong zijn Alpe duez in 2004 was tegen een 6.975W/kg. Ik geloof niet dat contador dat haalt. (of eender welke renner tot de genetische doping opkomt for that matter).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:18 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben dit wel met je eens, maar ik kan me ook herinneren dat men vorig jaar vaststelde dat Contador sneller was dan ooit op sommige cols en dat ook Armstrong zei dat hij zelfs in zijn beste jaren Contador niet had kunnen verslaan bergop. Dus dat zou dan betekenen dat Armstrong ook vorig jaar behoorlijk dicht bij zijn beste niveau zat. En dat doping dus toch nog wel mogelijk is (want hoe kan een relatief cleane Contador het opgevoerde dopingpaard Armstrong van de jaren 1999-2005 verslaan?)
Ah, klopt. Ik dacht dat dat het meer was. Het is wel veel vlakker dan vorig jaar. Of dat een voordeel of een nadeel is valt te bezien, maar ik denk dat Wiggins hierdoor meer uitloopt op mindere tijdrijders als Armstrong en Andy Schleck.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vorig jaar verloor hij 47 seconden op Wiggins in de lange tijdrit, dit jaar heeft hij beduidend meer tijd besteed aan het tijdrijden en is zijn positie in ieder geval al stukken beter. Zijn algehele niveau zou ook beter zijn dan afgelopen jaar. Dan zie ik hem niet veel verliezen op de namen die je noemt, als hij er al niet voor eindigt.
Er zitten dit jaar overigens maar liefst 4,9 hele kilometers meer aan tijdrit in het parcours.
Vlak hoeft niet in het nadeel van Armstrong te werken. Vorig jaar pakte hij 30 seconde met die waaier die uit elkaar viel tijdens etappe 3 geloof ik. Ik reken op the bossquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ah, klopt. Ik dacht dat dat het meer was. Het is wel veel vlakker dan vorig jaar. Of dat een voordeel of een nadeel is valt te bezien, maar ik denk dat Wiggins hierdoor meer uitloopt op mindere tijdrijders als Armstrong en Andy Schleck.
Dat Lance beter in het tijdrijden is geworden dan vorig jaar blijkt trouwens nergens uit. Op basis van zijn laatste tijdrit in de TdS verwacht ik niet dat hij Wiggins en Menchov voorblijft. Een goede Evans ook niet, maar het is de vraag wat die nog waard is een dag voor Parijs.
Dat moet ook als vertegenwoordiger van Livestrong natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:58 schreef Aalbers het volgende:
Alleen jammer dat hij er zo mee te koop loopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |