abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83837052
Tuurlijk heeft Armstrong nog een kansje, voornamelijk doordat ze in zijn team allemaal pech gehad hebben en ze dus collectief moeten aanvallen. (Als ze een coup plegen op een voorlaatste col kunnen we contador en shleck gemakkelijk isoleren imo en daarna kunnen ze uitspelen wat ze willen -> brajkovic in afdaling laten wegrijden ofzo...)
Armstrong lek vlak voor aansluiting,
Kloden gebroken achterwiel vlak voor kassijstroken
Leipheimer lek op kassijstrook.

Ook hou ik er rekening mee dat een leipo nog een redelijke knak tijd kan pakken in de TT van contador en ze dus nog altijd in een positie zijn waar contador geen enkele van die mannen kan laten rijden.
pi_83837488
Het probleem van RadioShack vind ik toch wel de leeftijd van de drie kopmannen. Armstrong houdt er snel mee op, Kloden en Leipheimer zullen normaal gesproken ook niet meer heel lang meegaan.

Ze hebben weliswaar Brajkovic, maar ze moeten eigenlijk gaan verjongen in de komende jaren.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:01:34 #103
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_83841129
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:08 schreef Leatherface het volgende:
Het probleem van RadioShack vind ik toch wel de leeftijd van de drie kopmannen. Armstrong houdt er snel mee op, Kloden en Leipheimer zullen normaal gesproken ook niet meer heel lang meegaan.

Ze hebben weliswaar Brajkovic, maar ze moeten eigenlijk gaan verjongen in de komende jaren.
Dat sowieso, maar met Brajko én Machado doen ze het wat toekomstige kopmannen betreft beter dan de meeste andere ploegen.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:01:45 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_83841144
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:08 schreef Leatherface het volgende:

Als Armstrong weg is zal er plek zijn voor een andere kopman en ze willen volgens mij ook nog steeds voor een gedeelte teren op de aanwas uit de USA zelf.

Probleem zal zijn om een goede kopman te vinden, zoveel renners zijn er nou ook weer niet die mee kunnen tellen in Tour de France. Toch de koers waar een ploeg als RS zich waarschijnlijk in de toekomst ook het meeste op gaat richten. Zonder de terugkomst van Armstrong had Contador misschien nog voor Bruyneel gereden en had hij een kampioen voor de komende jaren. Nu heeft hij mogelijk niks als Armstrong er mee stopt.
pi_83841626
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:01 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar met Brajko én Machado doen ze het wat toekomstige kopmannen betreft beter dan de meeste andere ploegen.
Valt wel mee hoor. Twee aardige coureurs, maar ze hebben beide nog niets bewezen in de grote rondes. Het zou me ook niet verbazen als deze ploeg snel uit het peloton verdwijnt wanneer Armstrong stopt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:13:39 #106
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_83841820
Armstrong gaat gewoon heel hard op zijn bek krijgen van Contador! En het is gedomme terecht!
Trotse Belg.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:22:51 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_83842339
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:13 schreef Sasman het volgende:
Armstrong gaat gewoon heel hard op zijn bek krijgen van Contador! En het is gedomme terecht!
7-2 voorlopig, allemaal prima dus. Contador moet nog aardig wat jaartjes doorrijden om aan de 7 te komen. Geschiedenis leert dat 5 keer winnen al verdomd lastig is.

Armstrong kan eigenlijk alleen maar meevallen wat mij betreft, zou mij in ieder geval weinig deren als hij er afmoet in een bergetappe. Alleen maar een goed teken, een 38 jarige die nu nog kan meedoen is in feite een belediging voor het wielrennen.
pi_83842548
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:10 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Twee aardige coureurs, maar ze hebben beide nog niets bewezen in de grote rondes. Het zou me ook niet verbazen als deze ploeg snel uit het peloton verdwijnt wanneer Armstrong stopt.
Mwah, of Taylor Phinney moet het roer overnemen, zoiets zou nog wel kunnen gebeuren. Het enige is dat je dan altijd een overgangsperiode houdt, want no way dat Kloden of Leipheimer voor die gast gaan rijden nu al en het is ook maar de vraag of hij rondewerk aan gaat kunnen. Maar ja, denk dat Brajkovic enzo ook niet goed genoeg gaan zijn om mee te spelen in de Tour, misschien top-10 en eens top-5 in de Vuelta of zo, maar verder niet echt.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:22 schreef Ericr het volgende:

[..]

7-2 voorlopig, allemaal prima dus. Contador moet nog aardig wat jaartjes doorrijden om aan de 7 te komen. Geschiedenis leert dat 5 keer winnen al verdomd lastig is.

Armstrong kan eigenlijk alleen maar meevallen wat mij betreft, zou mij in ieder geval weinig deren als hij er afmoet in een bergetappe. Alleen maar een goed teken, een 38 jarige die nu nog kan meedoen is in feite een belediging voor het wielrennen.
Tsja, die 7 zie ik Contador ook niet snel halen, maar ja, hij heeft er al wel weer 2 gewonnen op een leeftijd dat Armstrong nog/pas zijn eerste won.
Jack does it in real time...
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:33:05 #109
40566 Ericr
Livewrong
pi_83842881
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:26 schreef DeeBee het volgende:

Tsja, die 7 zie ik Contador ook niet snel halen, maar ja, hij heeft er al wel weer 2 gewonnen op een leeftijd dat Armstrong nog/pas zijn eerste won.
Dat zeker maar de top halen is 1, aan de top blijven is al een stuk lastiger. Momenteel is de spoeling wat dun qua aanwas van nieuwe talenten want een Andy Schleck kan je ook moeilijk meer een nieuwkomer noemen qua talent. Maar grote kans dat in de komende jaren een nu nog niet vermoedde tegenstander opstaat voor Contador en dan is het maar de vraag of Contador kan opboksen tegen 'The new kid(s) on the block'. Ook al heeft Contador nu nog zeker 3 of 4 jaar het voordeel van zijn leeftijd. Uitzonderingen daargelaten is hij op de leeftijd waarop ronderenners echt pieken.
pi_83843425
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:26 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Mwah, of Taylor Phinney moet het roer overnemen, zoiets zou nog wel kunnen gebeuren. Het enige is dat je dan altijd een overgangsperiode houdt, want no way dat Kloden of Leipheimer voor die gast gaan rijden nu al en het is ook maar de vraag of hij rondewerk aan gaat kunnen. Maar ja, denk dat Brajkovic enzo ook niet goed genoeg gaan zijn om mee te spelen in de Tour, misschien top-10 en eens top-5 in de Vuelta of zo, maar verder niet echt.
[..]

Taylor Phinney zie ik nou niet echt in de grote rondes meespelen. In de klassiekers en tijdritten wel, maar dat lijkt me niet genoeg om een ploeg rond te bouwen, en zeker nog niet de komende 4/5 jaar.

Ik hoop trouwens dat Contador niet alles gaat doen om ook 7 Tour overwinningen te halen. Ik heb liever dat hij zich dan op wat andere koersen gaat richten. Zeker in de klassiekers moet hij een rol kunnen spelen. Natuurlijk is hij al een aardig eind op weg, met twee keer Parijs-Nice en Baskenland op zijn palmares, en ook een Giro en Vuelta. Het zou mooi zijn als het klopt wat Zomegnan suggereerde, en dat hij volgend jaar de Giro gaat rijden. Als hij vijf keer de Tour zou winnen maar daarnaast nog tal van andere topwedstrijden dan zou ik hem hoger inschatten dan Armstrong.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:31:15 #111
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_83845726
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Als hij vijf keer de Tour zou winnen maar daarnaast nog tal van andere topwedstrijden dan zou ik hem hoger inschatten dan Armstrong.
Hangt er toch vanaf hoe dat gebeurt. Indurain won ook 2 keer de Giro en meerdere keren Parijs-Nice, de Dauphiné en Catalonië, maar ik schat Armstrong toch hoger in. Misschien omdat ze gelijkaardig reden door de koers met een superieure ploeg min of meer dood te controleren en toe te slaan wanneer het nodig was en Armstrong daar gewoon nog beter in was dan Indurain.

Maar inderdaad, als Contador nog een jaar of 5 kan verder gaan zoals hij bezig is, dan heeft hij niet noodzakelijk 5 bijkomende Touroverwinningen nodig om de gelijke of zelfs de betere van Armstrong te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_83845892
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:10 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Twee aardige coureurs, maar ze hebben beide nog niets bewezen in de grote rondes.
Ik twijfel er niet aan of dat gaan wel komen (als ze bij Bruyneel blijven).
pi_83846068
Armstrong heeft toch anders wel een paar dauphines, rvz, en redelijk wat ereplaatsen in de klassiekers (2de lbl, 2*2de agr, 1ste wp), wereldkampioen geweest. Van dat heeft contador amper iets.
pi_83846243
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:40 schreef Devpartner het volgende:
Armstrong heeft toch anders wel een paar dauphines, rvz, en redelijk wat ereplaatsen in de klassiekers (2de lbl, 2*2de agr, 1ste wp), wereldkampioen geweest. Van dat heeft contador amper iets.
Het moge ook wel duidelijk zijn dat de balans op dit moment doorslaat in het voordeel van Armstrong hoor
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:54:07 #115
67640 SaintOfKillers
pi_83846539
Contador gaat volgens mij nooit wat presteren in de klassiekers. Het is en blijft een Spanjaard, die liggen ondanks Freire en Valverde nog altijd niet wakker van klassiekers, al 50 jaar niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_83847855
Indurain was anders vrijwel altijd goed in LBL en op WK's, hij won alleen nooit wegens gebrek aan explosiviteit.

Contador kan zeker de Waalse Pijl (een paar keer) winnen en als er nog eens een WK komt dat op zijn lijf geschreven is, waarom niet. LBL wordt erg moeilijk, maar niet onmogelijk en Armstrong won daar ook nooit.
pi_83848190
Een Contador die echt in vorm is moet bijna onklopbaar zijn in de Waalse Pijl. Zijn versnelling bergop is niet te volgen. Misschien dat een volgespoten Riccò hem kan volgen. Luik is lastig om te winnen, maar op een manier zoals Hamilton of Vino het deden moet hij dan ook kunnen.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik twijfel er niet aan of dat gaan wel komen (als ze bij Bruyneel blijven).
Uiteindelijk is Popovych ook geflopt onder Bruyneel. Ik ben bang dat Brajkovic vooral een renner voor koersen van een week zal blijven, drie weken in het hooggebergte zie ik hem niet snel meedoen.
pi_83851501
Ik zie brajkovic perfect een top 6 kandidaat worden voor de grote rondes hoor. Ik denk wel dat zijn winstkansen vooral liggen in de week durende rondes.
Bwaa popovych gefaalt.. in 2005 en 2007 was die meer dan goed eigenlijk. hij is vrij inconsistent en niet goed genoeg op alle terreinen om echt mee te spelen. (Unlike een brajkovic die in de TT en bergop beter is dan popovych). Maar ik zie RS toch meer als een verder zetting van trek-livestrong, en met TP en die andere kleppers die daar zitten zullen die wel met de top meedraaien in andere koersen.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:17:59 #119
67640 SaintOfKillers
pi_83852374
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:26 schreef DutchSL het volgende:
Indurain was anders vrijwel altijd goed in LBL en op WK's, hij won alleen nooit wegens gebrek aan explosiviteit.

Ik zeg dan ook niet dat ze nooit resultaten haalden, alleen dat ze zelden gemotiveerd zijn en dat ze er in hun thuisland ook weinig voor kopen als ze met een klassieker komen aanzetten.
pi_83855756
Dat is nog geen reden om aan te nemen dat Contador "nooit wat presteren in de klassiekers", als hij elk jaar zijn seizoen opbouwt zoals hij dit jaar deed komen die prestaties er wel.
pi_83876302
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:42 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Taylor Phinney zie ik nou niet echt in de grote rondes meespelen. In de klassiekers en tijdritten wel, maar dat lijkt me niet genoeg om een ploeg rond te bouwen, en zeker nog niet de komende 4/5 jaar.

Ik hoop trouwens dat Contador niet alles gaat doen om ook 7 Tour overwinningen te halen. Ik heb liever dat hij zich dan op wat andere koersen gaat richten. Zeker in de klassiekers moet hij een rol kunnen spelen. Natuurlijk is hij al een aardig eind op weg, met twee keer Parijs-Nice en Baskenland op zijn palmares, en ook een Giro en Vuelta. Het zou mooi zijn als het klopt wat Zomegnan suggereerde, en dat hij volgend jaar de Giro gaat rijden. Als hij vijf keer de Tour zou winnen maar daarnaast nog tal van andere topwedstrijden dan zou ik hem hoger inschatten dan Armstrong.
Taylor Phinney wordt misschien een soort van type Cancellara, of misschien nog eerder Boasson Hagen omdat ie ook aardig rap is aan de meet.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 10:39:24 #122
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_83876613
McQuaid reveals Armstrong made two donations to the UCI

President insists Armstrong has never had favourable treatment

The president of the International Cycling Union Pat McQuaid has revealed to Cyclingnews that Lance Armstrong made not one, but two donations to the UCI. Speaking to Cyclingnews during a visit to Britain, McQuaid said that the seven-time Tour de France winner signed a personal cheque for $25,000 in 2002 and then his management company Capital Sports and Entertainment made a second payment of $100,000 in 2005.

In recent weeks McQuaid has come under fire for the UCI accepting donations from Armstrong, who is still competing and so still faces regular anti-doping tests. Any donations could lead to a possible conflict of interest and McQuaid admitted during the Giro d'Italia that in hindsight, accepting Armstrong's donation may have been a mistake.

Looking to deflect any possible accusations of favouritism, especially with Armstrong at the centre of a widening investigation following the doping accusations made by Floyd Landis, the UCI has dug through its archives.

McQuaid showed Cyclingnews a photocopy of the invoice of the Sysmex blood testing machine that a large part of Armstrong $100,000 donation was used to buy. He refused to let us take a photograph of it, keeping it in a file marked 'Confidential'.

"I said during the Giro d'Italia in May that we were going to investigate and look into the archives to discover exactly what happened. That's what we've done," McQuaid said.

"Armstrong said he paid $25,000 but I also knew he paid $100,000,” he added. “There was other speculation about amounts but they were way out. We've now found out exactly what was donated by looking at our records in detail. They show that Lance, in May 2002, paid a personal cheque, signed by himself and his wife, for $25,000. That went into the funds of what was then the Anti-Doping Council. They decide to use the money for anti-doping tests on juniors, to separate it from Armstrong, because he was racing at the time. We have record of the four or five races where special tests were done. It was all budgeted and paid for.

"Then in 2005, just at the time Armstrong retired, he promised $100,000. At that time we needed a Sysmex machine, so we ordered it and we paid for it based on the pledge he had made. Why it took him so long to eventually pay up I don't know, you'd have to ask him. It came from his company CSE. And the fact that the $100,000 came from CSE explains to me why he said $25,000. He may not have directly known about the later $100,000 donation."

Defending Lance

McQuaid has often defended Armstrong, yet has been openly critical of Floyd Landis even if the World Anti-Doping Agency is doing everything it can to assist the investigation to his allegations. McQuaid justifies his support for Armstrong because of the huge public and media attention he brings to cycling.

"I defend Lance because he's one of the greatest athletes in our sport but I would vehemently deny that he has ever received any favourable treatment from us," McQuaid said. “There are several reasons why I do that. First of all, he's an incredible athlete. He was the youngest ever world champion at just 21, he then went on to win seven Tour de Frances. He's also involved in saving peoples’ lives with the work he does against cancer.

"Then if you look at cycling, there have only been two truly global stars: Eddy Merckx and Lance Armstrong,” he added. “If you go Kuala Lumpur, the man in the street would know who Lance Armstrong is. If you ask him who Fabian Cancellara is, he wouldn't have a clue.

"That's why I'm happy to work with him to help develop the sport of cycling. It's only normal that as we try and globalise the sport, we have good relation with the biggest star of the sport. Every sport does that. It doesn't mean he gets different treatment. Everyone still has to follow rules. Lance does all the tests like everyone else and there's absolutely nothing wrong with his biological passport."

McQuaid: UCI has nothing to hide

McQuaid insists that he is not worried about the alleged US Federal investigation sparked by Landis' accusations against Armstrong and other former teammates during his time at the US Postal Service team.

"We haven't been contacted by anyone in the USA, but if we are, we'll tell them everything we know. They can study our books. We've nothing to hide," he said. "Obviously it'd be a worry if becomes a long drawn out investigation and then nothing happens. Look at the Balco investigation. That cost the US government 50 million dollars and what did it achieve at the end of the day?

"I believe that it's up to the authorities and the scientific community to catch these guys while they're doing it,” he added. “Re-opening things from the past and spending a lot of time and a lot of money isn't the answer."

"Doping has been going on in sport for centuries. Do we really want to go backwards all the time and keep opening investigations for accusation that someone makes? I'd rather concentrate on the present and future. Since becoming UCI President I've tried to work on today and tomorrow. That's where I we can make a difference."

http://www.cyclingnews.co(...)donations-to-the-uci
pi_83876828
Maar UCI heeft toch geen geld van Armstrong nodig neem ik aan
pi_83887755
Ben benieuwd wat Armstrong nog kan. In de proloog leek hij fantastisch in vorm, ik hoop dat hij die vorm n de bergen kan doorzetten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 11 juli 2010 @ 18:14:33 #125
40566 Ericr
Livewrong
pi_83924345
C'est fini.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: