ken hem ja dat was echt een near misquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:15 schreef garnage-patrick het volgende:
weet dat ie hier niet hoort!
Gezien op een ander forum, en zeker onweergerelateerd!
http://www.vidiload.com/index.php?page=videos§ion=view&vid_id=101950
Cool? Het gaat hot wordenquote:
dat hot lijkt mij wel mee te vallen, ik ga uit van 24 tot 26 graden alleen maandag in een klein stukje belgie 30 graden en mogelijk ook deel van zuidoost nederland 30 graden. en dan.... BOEMDERDEBOEM onweer?quote:
TOF!quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:17 schreef dimage het volgende:
[..]
dat hot lijkt mij wel mee te vallen, ik ga uit van 24 tot 26 graden alleen maandag in een klein stukje belgie 30 graden en mogelijk ook deel van zuidoost nederland 30 graden. en dan.... BOEMDERDEBOEM onweer?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:11 schreef kahaarin het volgende:
Heerlijk weer, heb nu dit in mijn hoofd:
Die is ook leuk idd.quote:
Zul je zien dat het beeld eruit klapt tijdens Nederland - Italië/Paraguay/Slowakije/Nieuw-Zeelandquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:33 schreef MissHobje het volgende:
Wow ben zeer benieuwd zeg, ben maandag om 14.15 klaar en dan heb ik weekend, zou lekker zijn dat onweer
quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zul je zien dat het beeld eruit klapt tijdens Nederland - Italië/Paraguay/Slowakije/Nieuw-Zeeland
quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zul je zien dat het beeld eruit klapt tijdens Nederland - Italië/Paraguay/Slowakije/Nieuw-Zeeland
npquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:38 schreef Snowsquall het volgende:
@dimage: Thanx voor je updateEn dit soort berichten zie ik graag
In een volle aula een paar uur zitten met 29 graden buitentemperatuur vind jij leuk?quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:02 schreef Stephan1237 het volgende:
29 graden(1juli) en rapportuitreiking, mooi weer
Is altijd zoquote:
Neequote:Op donderdag 24 juni 2010 22:22 schreef Asgard het volgende:
[..]
In een volle aula een paar uur zitten met 29 graden buitentemperatuur vind jij leuk?
Het onweer is nu meer in de middag.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:33 schreef yvonne het volgende:
Zondag zitten we in Chaam, al kans op onweer in de avond dus?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef dimage het volgende:
vrijdag.. 33 tot 35 graden lokaal zelfs. en de dagen erna MOGELIJK een verdere opwarming en dan in heel nederland 30+ graden. maar daar waag ik mij nu nog niet aan hoor. Dat is nog te ver weg.
* dimage doet zijn airco weer aanzetten op 15 graden slaapkamers en 19 graden woonkamer.
Dankjewelquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Het onweer is nu meer in de middag.
Onweer is moeilijk te voorspellen, het veranderd elke keer weer.
Pitt Bier is lekker goedkoopquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:22 schreef Frutsel het volgende:
Fijne hete verjaardag wordt dat![]()
Kost me kapitalen aan bier
een week vooruit is veels te ver weg wat mij betreft. Maar de trend komende week is duidelijk: warm! Hittegolf zou kunnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef dimage het volgende:
vrijdag.. 33 tot 35 graden lokaal zelfs. en de dagen erna MOGELIJK een verdere opwarming en dan in heel nederland 30+ graden. maar daar waag ik mij nu nog niet aan hoor. Dat is nog te ver weg.
* dimage doet zijn airco weer aanzetten op 15 graden slaapkamers en 19 graden woonkamer.
Meldtquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef dimage het volgende:
Wie heeft er geen airco in huis? Met die krijg ik toch echt wel medelijden na donderdag as![]()
Kaart van vrijdag 2 juli ( wel prognose he )
[ afbeelding ]
Ik ga weer voor de 50 graden binnen dan!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef dimage het volgende:
Wie heeft er geen airco in huis? Met die krijg ik toch echt wel medelijden na donderdag as![]()
Kaart van vrijdag 2 juli ( wel prognose he )
[ afbeelding ]
gewoon zo min mogelijk kleren aan doen, werkt primaquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:30 schreef MissHobje het volgende:
Omg als het maar niet te warm gaat worden pff, voorlopig draai ik nog veel diensten en dus airco dat is met hittegolf wel lekker,.. maar dan thuissmelt alert.
Ik wil onweer! en een plensbuimaar dan af en toe zeg maar.
Zondag fotograferen tussen de mensenmassa, hoop niet dat het al te warm wordtquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:30 schreef MissHobje het volgende:
Omg als het maar niet te warm gaat worden pff, voorlopig draai ik nog veel diensten en dus airco dat is met hittegolf wel lekker,.. maar dan thuissmelt alert.
Ik wil onweer! en een plensbuimaar dan af en toe zeg maar.
Kijken of ik het record op m'n kamer kan breken, die staat nu op 53.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:18 schreef horned_reaper het volgende:
Wat een belachelijk hete run!!!!!![]()
Dat gaat volgende week puffen en hijgen worden.... Zondag, maandag en Dinsdag zullen de temperaturen al rond de 30 graden in het gehele land liggen... Vrijdag doet de GFS er nog een schepje bovenop!
Temperaturen variërend van 30 tot 37 graden.... en aangezien dit de GFS is kun je daar gerust nog 2 graden bij op tellen! Mocht het inderdaad zover komen, dan zie ik het zomaar gebeuren dat warmterecords gebroken gaan worden![]()
[ afbeelding ]
het is een end weg nog, maar is wel een idiote kaart iddquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:18 schreef horned_reaper het volgende:
Wat een belachelijk hete run!!!!!![]()
Dat gaat volgende week puffen en hijgen worden.... Zondag, maandag en Dinsdag zullen de temperaturen al rond de 30 graden in het gehele land liggen... Vrijdag doet de GFS er nog een schepje bovenop!
Temperaturen variërend van 30 tot 37 graden.... en aangezien dit de GFS is kun je daar gerust nog 2 graden bij op tellen! Mocht het inderdaad zover komen, dan zie ik het zomaar gebeuren dat warmterecords gebroken gaan worden![]()
[ afbeelding ]
quote:
Yeah.quote:
quote:Een warmtegolf
Een hittegolf zit er nog niet in, maar een warmtegolf durf ik landelijk wel aan. We spreken van een hittegolf als wij in een periode van 5 dagen op alle dagen 25 graden of hoger kunnen noteren als maximumtemperatuur waarvan 3 dagen op een rij met 30 graden. We spreken ook van een hittegolf bij een periode van 7 dagen met temperaturen van 25 graden of hoger, waarvan er drie dagen 30 graden of hoger aanwijzen.
De term warmtegolf heb ik een aantal jaren geleden in het leven geroepen om aan te geven dat er sprake is van een zeer warme periode. Ik spreek van een warmtegolf als er sprake is van een 5 tot 7 daagse periode met temperaturen rond 25 graden of hoger met mogelijk plaatselijk 30 graden. Het gaat hier net als bij de hittegolf om de temperaturen in De Bilt. Ik vind het ook prima om het landelijk toe te passen. Gezien het huidige weerbeeld en dat voor de komende week zal de temperatuur van zaterdag tot en met volgende week donderdag in De Bilt naar verwachting rond of boven 25 graden uitkomen. Zondag en maandag 27 of 28 graden. Dinsdag en woensdag 26 of 27 graden en donderdag 27 of 28 graden. Landelijk zien we over deze periode gemiddeld 25 of 26 graden staan met plaatselijk kans op 30 graden in het zuiden.
http://www.pietsweer.nl/2010/een-warmtegolf/
Das best wel warmquote:
Iddquote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:21 schreef Frankz0rz het volgende:
Vreemd dat mensen dat lekker vinden. Geef mij maar 20-25 graden, ben ik tevreden. 25+ is in Nederland echt niet te harden![]()
Ook jammer dat het opeens weer zo extreem is gelijk..1.5 week terug nog met een dikke jas gelopen 's avonds..
Dat doet m'n werkgever maarquote:Op zaterdag 26 juni 2010 06:57 schreef dimage het volgende:
Iedereen de airco nagekeken op een goede werking?
Ah, gelukkig werk ik alleen ma/di/wo. Hoef ik met de ergste warmte niet op kantoor te zitten. Hoef ik alleen maar een bak met water voor mn voeten te regelen en klaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:41 schreef DemonRage het volgende:
De zomer is iig goed op dreef:
[ afbeelding ]
Ik ben het eens met Piet, gebeurd zelden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 08:47 schreef aloa het volgende:
Piet Paulusma ziet een hittegolf nog niet zitten.
[..]
nou dan moet ik je dus helaas teleurstellen. Warmte-onweer zorgt in 9 van de 10 gevallen niet voor onweer, het gaat soms zelfs nog warmer worden daarna.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:42 schreef MissHobje het volgende:
warmte onweerklinkt goed.
Wel te hopen dat je er dan ff van opfrist maar ik vermoed van niet.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:59 schreef kebabkever het volgende:
aankomend weekend verwachten ze temperaturen van 35 graden
Ik ga maar in Den Helder wonen, daar komt het tenminste nooit boven de 25 graden uit.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:31 schreef dimage het volgende:
prognose blijft ver boven normaal, wel na maandag elke dag kans op warmte-onweer
[ afbeelding ]
quote:
Dan zijn ze uitverkocht.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ook
Had ook geen tijd meer eigenlijk..
Maandag misschien een poging
En in de lente zit iedereen met 18 graden op een terrasje en daar zitten ze met 12 graden en zeewind.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ga maar in Den Helder wonen, daar komt het tenminste nooit boven de 25 graden uit.
Lijkt me echt een vreselijke plek om te wonenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ga maar in Den Helder wonen, daar komt het tenminste nooit boven de 25 graden uit.
Zo dan!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:30 schreef Schuifpui het volgende:
Nieuw kaartje:
[ afbeelding ]
Gelukkig ga ik dan alleen maar 7 uur mountainbiken in de Ardennen.![]()
+1quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:02 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben gemaakt voor temperaturen tot 23 gradenDit wordt lachen deze zomer
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:39 schreef APK het volgende:
[..]
Dan zijn ze uitverkocht.![]()
Zweten zullen we!
Oh ja, dat kan ook nog.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb nog een optie achter de hand, nog meer werken
is daar 18 graden![]()
Maargoed dagje vrij ook lekker, dan zoek ik wel een plas water op ofzo als het te gortig wordt, dat kan dan nu nog, met een week of 2 heb je vast alweer overal blauwalg.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:46 schreef APK het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ook nog.
Op mijn werk heb ik wel een fan staan.
Ik moet een pak kopen voor een trouwerij volgende week zaterdag, dikke kans dat ik dat jasje geen minuut ga dragen.
Kijk eens naar de schaal van de kaartjes, die van horned_reaper gaat tot 42oC, die van Aloa gaat tot 51oC, met de zelfde kleurverdeling.quote:Op zondag 27 juni 2010 08:53 schreef ethiraseth het volgende:
De voorspelling is al iets minder warm. Tegen de tijd dat het zaterdag is gaat het vast vriezen.
Ik lieg mezelf graag voor ja.quote:Op zondag 27 juni 2010 09:14 schreef Resistor het volgende:
[..]
Kijk eens naar de schaal van de kaartjes, die van horned_reaper gaat tot 42oC, die van Aloa gaat tot 51oC, met de zelfde kleurverdeling.
Dat moet je niet geloven, daar zit GFS altijd mee mis, west-vlaanderen is altijd de koelste plaats van België met zo'n weer als nu. Dat cijfer wat ze daar geven is eigenlijk bedoeld voor de Kempen en Belgisch Limburg.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:27 schreef horned_reaper het volgende:
Mien god.... 38 graden in west vlaanderen (+2 graden, want GFS) is gewoon kans op 40 graden!![]()
27.2 om 10:40 HvH ook lekker. De 30 zou wel gehaald kunnen worden vandaag.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:23 schreef JDude het volgende:
24 graden al op Gilze-Rijen om 9:50. Hier in de achtertuin zelfs 33, maar die hangt 's ochtends even in de zon.
En dat noemt ie briljantquote:Op zondag 27 juni 2010 11:04 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is briljant..... de warmste nacht ooit?
tot 27 graden om 00 uur snachts! dat is volgens mij nog nooit voorgekomen?
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik maar in een badkuip ga slapen met ijswater
dat wordt dus niet slapenquote:Op zondag 27 juni 2010 11:04 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Denk het welquote:Op zondag 27 juni 2010 12:46 schreef Burnie88 het volgende:
Dit moet toch wel knalhard onweer gaan veroorzaken op een gegeven moment.
Dit is ook de eerste keer voor mij geweest dat ik met het raam open sliep. En alsnog m'n bed uit dreefquote:Op zondag 27 juni 2010 11:04 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt het er momenteel al op of moeten we nog ff geduld hebben?quote:
Nog niet direct, maar het onweer komt al in de buurt van België.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lijkt het er momenteel al op of moeten we nog ff geduld hebben?
Estofex geeft voor vandaag nog niets aan toch?
quote:Op zondag 27 juni 2010 13:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Naar boven bijgesteld, nu is alles 25+ en vooral in het zuiden van het land wordt dat dan allemaal rond 30°C.
Ah okay, thnx, die dikke gele lijnen zijn een kans van 50% op onweer toch? Dat gebied boven centraal Frankrijk.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:54 schreef Resistor het volgende:
[..]
Nog niet direct, maar het onweer komt al in de buurt van België.
[ afbeelding ]
30 is zo spectaculair niet?quote:Op zondag 27 juni 2010 13:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Naar boven bijgesteld, nu is alles 25+ en vooral in het zuiden van het land wordt dat dan allemaal rond 30°C.
Als dat nu heel even was, dan niet.quote:
Op weerwoord al een melding gezien van een stofhoos.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:46 schreef marcel-o het volgende:
Hoe zit dat met de stofhozen?
mogelijk?
toen het een paar weken geleden zo warm was maakte ik er een mee.
Het was windstil, plots werd er een greep gedaan uit de boom in de tuin en alle bomen in de buurt gingen tekeer.
Je zag echt zo'n bladeren wirlpool. daarna was t weer windstil
16 graden in Amsterdam.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:38 schreef dimage het volgende:
De prognosekaart voor zondag 4 juli. En het gaat er dus echt op lijken dat we dan te maken krijgen met een afkoeling naar zo'n 24 á 26 graden met vooral in het noordwesten van Nederland kans op regen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lol, volgens mij is de wens de vader van de gedachte maar ik hoop met je mee.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:16 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik voorspel een level 3 als het zover is
Over heel de Benelux
ja maar dan niet om 4 uur snachts maar wat eerderquote:Op zondag 27 juni 2010 18:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, volgens mij is de wens de vader van de gedachte maar ik hoop met je mee.
Als het lijkt op het noodweer van vorig jaar voorjaar dan ben ik tevreden.
Om een uur of 8 's avonds is wel mooi voor wat spectaculaire onweersbuien, gevolgd door een MCS dat tussen 1 en 5 uur 's nachts lekker aan't doorknetteren is.quote:Op zondag 27 juni 2010 18:56 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ja maar dan niet om 4 uur snachts maar wat eerder
Volgens KNMI pas na het weekeinde...quote:Op maandag 28 juni 2010 08:03 schreef marcel-o het volgende:
maargoed.. eind van de week dus weer frisser.
Buienradar geeft ook frissere temps voor eind van de wek
Lol, zeker icm je naam, geen weer voor sneeuw.quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:45 schreef Green1 het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1015371/f2cf1bf6/harde_woei.htmlleuk
Dit is toch gewoon zo'n dustdevil maar dan boven water? Wel grappig, niets gewend daar?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
"Het is gewoon een soort van orkaantje"!!!!!
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon zo'n dustdevil maar dan boven water? Wel grappig, niets gewend daar?
vetquote:Op maandag 28 juni 2010 11:45 schreef Green1 het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1015371/f2cf1bf6/harde_woei.htmlleuk
quote:Op maandag 28 juni 2010 17:37 schreef LeNeHe het volgende:
Hier (Papendrecht) staat een flink windje. Hier in de flat is net een parasol van één van de balkons naar beneden gewaaid, ligt nu in de sloot.
meer drinken he,quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 17:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ploft lekker boven Frankrijk: http://bit.ly/h7aps
Wellicht zaterdag.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
komt er uberhaupt nog onweer deze week hierheen?
morgen een zeer kleine kans, even in de gate houden, maar ik verwacht er niets van.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
komt er uberhaupt nog onweer deze week hierheen?
Het zal meer voor Limburg zijn, áls er wat ontwikkeld.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
morgen een zeer kleine kans, even in de gate houden, maar ik verwacht er niets van.
quote:woensdag 30 juni tot en met zondag 04 juli
Vrij zonnig en warm zomerweer met zomerse temperaturen, in het zuidoosten lokaal tropisch met 30 graden. Vanaf donderdag op meerdere plaatsen tropisch warm met op zaterdag een toenemende kans op enkele regen- of onweersbuien. Zondag wordt de tropische warmte waarschijnlijk naar het oosten verdreven.
quote:maandag 05 juli tot en met maandag 12 juli
Na het weekeinde lagere temperaturen maar nog wel rond of iets boven het langjarig gemiddelde en de kans op een enkele regen- en onweersbui blijft aanwezig. De kans dat het zeer warme zomerweer met tropische temperaturen na het weekeinde aanhoudt lijkt klein, ca. 10%
het is pas maandag... allemaal ver weg. Ik vind die hitte voor eind van de week al ver weg!quote:Op maandag 28 juni 2010 23:00 schreef Fredo55 het volgende:
Na zondag is het gedaan met de tropische temperaturen volgens het knmi:
[..]
[..]
Zuid-Limburg en de Ardennenquote:Op maandag 28 juni 2010 22:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het zal meer voor Limburg zijn, áls er wat ontwikkeld.
yay het gaat regenen hier in Amsterdam.quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:10 schreef dimage het volgende:
spettert hier ook nu in Medemblikwel lekker hoor. Vrijdag nog even 1x een uithaal van de zomer en dan daarna op naar de 19 a 20 graden
Zaterdag fikse onweersbuienquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
vrijdag lokaal 35 graden zeiden ze net op de radio![]()
Vanaf zaterdag dus minder?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:48 schreef aloa het volgende:
Hier regen (harlingen) en er lijkt nog meer aan te komen.
Ik zag het ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Harlingen krijgt een orkaan deze week
Wapper dat eens heel gauw richting stad!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:43 schreef themauster het volgende:
Dikke regen hier in het noorden van de provincie Groningen
Dat doe ik maar al te graagquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wapper dat eens heel gauw richting stad!
Dankjewel! Wolken en wat meer wind hier nu, wel zo prettig als je op de bovenste verdieping woont! (plat dak....)quote:
Dat dus! Was wel ff lekker om te kunnen luchten met de hitte die we waarschijnlijk nog gaan krijgen!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:44 schreef rubje het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik gelijk alle ramen en deuren nog wijder heb gezet om het huis lekker te laten doorluchten.
Dit is geen domper hoor. Een paar koele dagen, heerlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:30 schreef dimage het volgende:
ff een dompertje voor aankomende week:
De eerste prognosekaarten voor dinsdag laten dus de verwachte temperatuursdaling duidelijk zien. Dit komt door een laagdrukgebied dat zich ten noorden van ons land tussen Denemarken en Engeland en op de waddeneilanden en het noordwesten van ons land voor een krachtige tot mogelijk stormachtige wind gaat zorgen.
De eerste prognoses geven aan voor Den Helder windkracht 6 tot 7 en voor de waddeneilanden kracht 7 tot 8. Bij een temperatuur van maximaal 16 a 17 graden.
De regenprognose is niet duidelijk voor vandaag. Maar het lijkt er tot nu toe op dat het droog blijft of een minimale neerslag van 0.05 tot 0.12mm/h.
Dit weertype houdt zeker tot donderdag 8 juli aan. Daarna mogelijk een stijging van de temperatuur.
[ afbeelding ]
Damnquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:43 schreef Fredo55 het volgende:
De nieuwe pluim; zondag maandag en dinsdag wat koeler weer om vervolgens weer
tropische temperaturen te halen.
Wat verder opvalt, is dat het droog blijft.
[ afbeelding ]
quote:woensdag 07 juli tot en met woensdag 14 juli
Rustig zomerweer met elke dag kans op een (onweers)bui en temperaturen ruim boven het langjarig gemiddelde.
Ik zit volgende week donderdag in Barcelona, daar wordt het een lekkere 29 graden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Damn
Als Oper uitkomt, gaan er hitterecords sneuvelen....
zie het ook niet gebeuren hoor. Het Spaanse weerbericht is berucht om z'n wisselvalligheid. Nu staat er alweer 33 graden. Morgen kan dat gerust weer aangepast worden naar 40 en dan naar 25 twee dagen later...quote:
Reken toch echt maar op langs de oostgrens temperaturen rond de 35 a 37 graden....quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
zie het ook niet gebeuren hoor. Het Spaanse weerbericht is berucht om z'n wisselvalligheid. Nu staat er alweer 33 graden. Morgen kan dat gerust weer aangepast worden naar 40 en dan naar 25 twee dagen later...
Vanaf morgen t/m vrijdag zou het dan iedere dag boven de 30 graden zijn daar, met uitzondering van maandag en dinsdag.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Reken toch echt maar op langs de oostgrens temperaturen rond de 35 a 37 graden....
Alle weermodellen geven dit aan!
Dat cape-kaartje is gewoon kut voor Zeeland, dan heb je zulk warm weer gehad enquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:54 schreef aloa het volgende:
Er wordt idd flink wat neerslag verwacht.
Neerslag en Cape/Lifted kaartje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is pas nog een stuk van het knmi gepost in dit topic dat het rivierenverhaal onzin is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:16 schreef ACT-F het volgende:
De eerste pluk die ten zuiden van mij (Goor) dreef was intensief, een onophoudelijk gerommel, veel inslagen per minuut, maar het bleef hier vrijwel droog. Hopen dat de volgende pluk net zo intensief wordt, dan krijg ik de volle laagMaar ik vrees dat het Twentekanaal roet in het eten gooit, zoals gewoonlijk
Whehehe, vuurwerk...quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef ACT-F het volgende:
Het rommelt en flitst hier in Twente. Laat het vuurwerk maar komen
Ten zuiden van mij was het even kort maar krachtig. Vuurwerk was er, maar voor mij op een afstandquote:
volgende week...quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik dacht dat het 37 zou worden....
quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nou wat extreem..quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:59 schreef aloa het volgende:
waarschuwing voor donderdag en vrijdag.
Extreme Hitte Temperaturen tussen 30 en 32 graden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
voor Nederland wel, zeker als het voor het eerst in het jaar is.quote:
is nog ver weg, maar zag er inderdaad nogal warm uit....quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf woensdag weer wind uit het zuiden en opnieuw temperaturen boven de 30 graden
Het is ook maar code geel, Belgie en Duitsland hebben met nagenoeg dezelfde temperaturen oranje. het knmi waarschuwt sowieso minder snel dan andere landen, maar toch zeurt iedereen hier altijd het hardst over waarschuwingen e.d en weeralarmen.quote:
in Frankrijk staat ook wel elke dag een departement op geel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het is ook maar code geel, Belgie en Duitsland hebben met nagenoeg dezelfde temperaturen oranje. het knmi waarschuwt sowieso minder snel dan andere landen, maar toch zeurt iedereen hier altijd het hardst over waarschuwingen e.d en weeralarmen.
Toen ik nog in de VS woonde was er bijna elke dag wel een weather advisory of warning.
Woensdag, dat is nog een week vooruit!quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf woensdag weer wind uit het zuiden en opnieuw temperaturen boven de 30 graden
zie in de eerste prognosekaarten toch hele andere getallen. En een laagdrukgebied op de noordzee vlak boven ons.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
KNMI gaat ook nog steeds uit van flink warm weer volgende week:quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:55 schreef dimage het volgende:
[..]
zie in de eerste prognosekaarten toch hele andere getallen. En een laagdrukgebied op de noordzee vlak boven ons.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De verwachting verder is tot nu toe temperaturen rond de 25 graden rest van de week.quote:Dinsdag komen we onder invloed van een volgende uitloper van het Azorenhoog en lopen de temperaturen rap op tot waarden rond 30 graden.
Spanje heeft er vandaag 8 op geel. Allemaal vanwege de temperatuur.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
in Frankrijk staat ook wel elke dag een departement op geel.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:09 schreef Frutsel het volgende:
die megaplaatjes en auto-verkleiningen laten mijn oude werkpc bijna vastlopen
op mijn werk hier is fok geblokkeerdquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:09 schreef Frutsel het volgende:
die megaplaatjes en auto-verkleiningen laten mijn oude werkpc bijna vastlopen
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:49 schreef Dulk het volgende:
[..]
op mijn werk hier is fok geblokkeerden zit er dus via een proxy op, waardoor de helft van de scripts niet werkt en de plaatjes niet verkleinen
19 graden hier volgens het airco displayquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en ik dacht dat ik het slecht had
je hebt vast wel airco
1 dag, dan mag je blij zijn waar je woont, hier al enkele dagen achter elkaar, nu weer 31°C en voor morgen verwachten ze 36°C.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:49 schreef ethiraseth het volgende:
Woestijnklimaat?jezus zeg, het is ook 1x een dag boven de 30 graden.
En de rest!! Hier is het al een paar dagen boven de 30 en geen druppel regen....quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:49 schreef ethiraseth het volgende:
Woestijnklimaat?jezus zeg, het is ook 1x een dag boven de 30 graden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |