Het gaat me meer om de live versie van 2003 eigenlijkquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Weet uit m'n hoofd niet waar hij het in de jaren '70 allemaal wel niet in heeft verwerkt, maar het was een liedje wat hij altijd voor zijn kinderen speelde, net als "Bip Bop", "Hey Diddle" etc. Pas in 1992 een volledige versie opgenomen, wat pas 5 jaar later werd uitgebracht, zelfs na "Off The Ground". Van de live-versie uit 2003 zijn geen video-opnames, wel de soundcheck en het optreden zelf in audio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren in Denver weer setlist A, dus met "Got To Get You Into My Life", "I'm Looking Through You" en "Two Of Us". En ook "Ram On", na "een verzoek uit het publiek"quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:50 schreef Aisumasen het volgende:
Setlist B gisterenavond in Salt Lake City. Geen "Got To Get You Into My Life", "I'm Looking Through You" en "Two Of Us", maar daarvoor in de plaats "Drive My Car", "I've Just Seen A Face" and "And I Love Her". [..]
Geinigquote:BEATLE John Lennon could be immortalised forever on a commemorative coin if he takes the lead in a groundbreaking poll.
For the first time in its 1,100-year history, the Royal Mint is asking the public to decide who should be commemorated on the next coin in its Great Britons collectable series, alongside Shakespeare, Churchill, Charles Darwin, Florence Nightingale and Sir Isaac Newton.
The iconic Liverpool artist is one of six heavyweights of British history, including Jane Austen and Sir Walter Raleigh battling for a place in the line-up, but so far he is placed fourth.
Vote online before July 31, at http://www.royalmint.com/greatbritons
Sir Walter Raleigh was such a stupid git.quote:The iconic Liverpool artist is one of six heavyweights of British history, including Jane Austen and Sir Walter Raleigh battling for a place in the line-up, but so far he is placed fourth.
Daar zeg je me wat, de meeste personen uit de lijst hebben wel wat meer voor Engeland betekend dan Lennon...quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:46 schreef webfreak het volgende:
Lennon krijgt zonder meer de meeste stemmen. Kan me bijna niet anders voorstellen.
Hij heeft waarschijnlijk meer fans dan al die historische figuren bij elkaar.
Ja, zonder meer...quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Daar zeg je me wat, de meeste personen uit de lijst hebben wel wat meer voor Engeland betekend dan Lennon...
Ik heb diezelfde vraag een hele tijd terug gevraagd en er is mij gezegd geweest naar de albums te luisteren ipv nummers. En dat is een gouden tipquote:
quote:Op donderdag 25 december 2008 16:45 schreef Aisumasen het volgende:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als wat hello_goodbye laatst zei. Stick to the albums. Het is het waard. Een compilatie geeft een leuk overzicht van de hits, maar het mooie aan The Beatles is dat élk nummer de moeite waard is. Niet alleen de hits.
Live At The BBC is een geweldig overzicht met dampende radio-performances uit de begin-periode. Verwacht veel covers uit eind eind jaren '50/begin jaren '60. Je moet er van houden. (En dat doe ik!). Jammer dat op bootleg betere kwaliteit opnames en performances te vinden zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:33 schreef PimD het volgende:
[..]
Koop inderdaad gewoon alle albums, wat al eerder is gezegd.
Mijn 'favorieten':
Magical Mystery Tour.
Revolver.
Abbey Road.
Rubber Soul.
Maar eigenlijk is alles goed - hoewel het pas vanaf Help! écht goed wordt vind ik.
Gezien je favorieten zou ik iig zeggen Mother, Woman, Hey Jude, Strawberry Fields Forever en A Day in the Life, maar ik vind het ondoenlijk om te bepalen wat je zou moeten luisteren.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:57 schreef addictivebeat het volgende:
Ik ben the Beatles aan het ontdekken, geweldige muziek, momenteel luister ik john lennon
de leukste nummers vind ik tot nu toe:
John Lennon - Instant Karma
John Lennon - Stand by me
John Lennon - Imagine
The Beatles - Help
The Beatles - Let it be
Hebben jullie nog aanraders?
All My Loving op de bas is leuk om te spelenquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Behalve dat het een draak van een liedje blijft, is het grappig hoe bij dit soort sound-alikes altijd gelijk naar voren komt dat de stijl van The Beatles niet in één song te vatten is. Het klinkt toch altijd als een suf aftreksel van óf een psychedelische song als "Lucy In The Sky With Diamonds" óf een nummer uit de beginperiode, maar dan zonder sterke compositie. En veel geluiden die bij dat soort (novelty-)acts als karakteristiek worden beschouwd hebben The Beatles niet eens zo vaak gebruikt.
En (net zoals bij vele tribute-bands) hoor je gelijk hoe goed The Beatles al vanaf het begin als individuele muzikanten waren. Heb vorige maand in Liverpool - ja, verslag komt als het verslag over McCartney in Dublin daar is- vele tribute-acts gezien. Wat dan vooral opvalt is hoe ijzersterk en innovatief de ritmesectie van The Beatles was. "All My Loving" is een klassiek voorbeeld. Sowieso de beste song die hij tot die tijd had geschreven, misschien zelfs wel m'n favoriete McCartney-nummer. McCartney raakt van boven naar beneden zo'n beetje alle basnoten aan die hij zou kunnen aanraken in z'n partij, Ringo maakt het zichzelf ook flink moeilijk (al hebben ze een totaal andere stijl, speelt zelfs Abe het een stuk simpeler), en natuurlijk Lennon's razendsnelle triplets als ritmegitaar. Allemaal ongeëvenaard, ook als je het vergelijkt met de meeste andere acts uit hun tijd.
Klopt, twijfel ik ook niet aan, was een losse opmerkingquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:50 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, zonder meer...
Maar daar gaat het nu natuurlijk niet om.
Men stemt op zijn idool, zo werkt het nu eenmaal.
Ergo: Niemand heeft posters van Sir Walter Raleigh op z'n kamer hangen. En wie wil je op die munt? Je idool.
Dat is wat ik probeerde aan te tonen inderdaadquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:17 schreef blckbb het volgende:
[..]
All My Loving op de bas is leuk om te spelenZeer beweeglijk stuk, en de rhythm gitaar is erg lastig. Uiteindelijk best een ingewikkeld muziekstuk
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:49 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er trouwens iemand een audio/video van de Speech die McCartney gaf op 19 januari 1994 toen Lennon in de Rock 'n' Roll Hall of Fame werd geïntroduceerd? De tekst heb ik al (en is zo mooi dat ik er echt wel een audio/video van wil). Voor alle duidelijkheid, het gaat over deze speech;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk heb ik hem na bijna een jaar gevonden! Echt prachtigMijn dag kan niet meer stuk
![]()
http://misterbluejeans.multiply.com/video/item/245By hook or by crook, I'll be last in this book.
En het is al zo vroegquote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Eindelijk heb ik hem na bijna een jaar gevonden! Echt prachtigMijn dag kan niet meer stuk
![]()
http://misterbluejeans.multiply.com/video/item/245
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
Mooi, hoor. Dit komt van die nieuwe DVD zeker?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
edit: Oh wow, die speech uit 1999, een jaar nadat Linda overleed. Damn.
Haha, waanzinnig moment!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
Mooi, hoor. Dit komt van die nieuwe DVD zeker?
edit: Oh wow, die speech uit 1999, een jaar nadat Linda overleed. Damn.
Staan mooie video's op die account. Townshend die The Rolling Stones (op een vriendelijke manier) compleet afkraakt, Mike Love die laat zien dat hij de grootste klootzak ooit is en Bob Dylan die Love ook weer op z'n plaats zet.quote:
Zijn er ook filmpjes waarin Mike Love niet de grootste klootzak ooit is?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:57 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Mike Love die laat zien dat hij de grootste klootzak ooit is
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:43 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
The Beatles!
![]()
![]()
Kan alleen helaas nergens een cool Beatles-shirt vinden.![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:40 schreef webfreak het volgende:
[..]
Haha, waanzinnig moment!
Dat zou 'ie vaker moeten doen: iets spontaans. En ook lekker eerlijk.
"About fucking time" is natuurlijk een understatement.
George werd, ondanks dit commentaar van Paul, pas 3 jaar na zijn dood in 2004 erkend in de R&R Hall of Fame. Redelijk debiel.
Bij Ringo wachten ze ook tot 'ie dood is. Wat zou de gedachte daar achter zijn?
GEWELDIG!! Heel leuk dit soort beatles-sound-like songs. Ik kende het nog niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Behalve dat het een draak van een liedje blijft, is het grappig hoe bij dit soort sound-alikes altijd gelijk naar voren komt dat de stijl van The Beatles niet in één song te vatten is. Het klinkt toch altijd als een suf aftreksel van óf een psychedelische song als "Lucy In The Sky With Diamonds" óf een nummer uit de beginperiode, maar dan zonder sterke compositie. En veel geluiden die bij dat soort (novelty-)acts als karakteristiek worden beschouwd hebben The Beatles niet eens zo vaak gebruikt.
.....
Wees welkomquote:Op zondag 25 juli 2010 13:40 schreef sciter het volgende:
Waarom heb ik dit geweldige topic nog nooit opegemerkt?
Ik vind het juist een goede cover.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Behalve dat het een draak van een liedje blijft, is het grappig hoe bij dit soort sound-alikes altijd gelijk naar voren komt dat de stijl van The Beatles niet in één song te vatten is. Het klinkt toch altijd als een suf aftreksel van óf een psychedelische song als "Lucy In The Sky With Diamonds" óf een nummer uit de beginperiode, maar dan zonder sterke compositie. En veel geluiden die bij dat soort (novelty-)acts als karakteristiek worden beschouwd hebben The Beatles niet eens zo vaak gebruikt.
Mr. John Lennon mag wel eens leren zingen, verdommequote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:35 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Net wanneer ik dacht dat het niet erger kon:
quote:McCartney was so fond of the concert — which he called "a little club gig" — that he has already rewatched it, and plans to again. Sir Paul took a moment out of his North American tour to reflect on his trip to the White House.
AP: Why was this particular gig a "biggie," as you called it?
McCartney: I'm a fan of the president. I believe that he's been dealt a bad hand. He came into that job with a lot of difficulties on his plate that weren't of his creation. So I was eager to meet him, being a fan of his and his wife. I had never actually been to the White House, so that was great. And the idea of playing in the White House was very interesting. We wondered what the acoustics would be like, but they turned out to be great. So we had a great time, just the event of it all. We were all very excited. From me, myself, to the lowliest crew member, we were all buzzing.
AP: You joked that you were worried the president might punch you after you sang "Michelle."
McCartney: It was such a nice, friendly atmosphere. It was almost like a little family gathering. So I felt free to say anything I wanted to, just like he was a cousin, like a family wedding or something — just goofy stuff. We found his whole family very relaxing to be with, and I think he found us, hopefully, the same way. So it was nice on that level. And he didn't punch me out, thank goodness.
AP: Was playing "Ebony and Ivory" for the first black president a moment that resonated?
McCartney: One of the highs was singing "Ebony and Ivory" with Stevie because we'd never done it live together, so that was great. To sing it live together for the very first time with the first black president there, it suddenly gave a great significance to the song. Sometimes you write a song in a certain era and it's got a certain kind of significance. I don't think I would have imagined then that it would be quite so soon that America would elect a black president. It wasn't that soon, but it was a relatively short period of time. To sing it with Stevie in front of President Obama was very emotional. The lyrics to the song suddenly seemed to have more significance to me in that setting.
AP: What else was memorable from your first trip to the White House?
McCartney: Getting through the security of the White House. For the rehearsal, we got through fine. But for the actual gig, we were sort of not let in. At the gate we said, "We're the entertainment." He said, "No, you'll have to walk around the other block." It was heavy traffic, so we're going, "Oh geesh. Wouldn't you just know it."
AP: What was your impression of the president?
McCartney: At the very end, President Obama leaves the stage and he shook hands with my longtime associate, my guitar roadie John Hammel. John was quite taken aback. The president said, "That was fun, wasn't it? Thank you." But then the thing that I thought was amazing was he then reached over to our keyboard technician who was a little out of the way, and he didn't need to do that. He reached over to this guy D.J. — who is a big admirer of Obama's — and he took his hand and he said, "Thank you, thank you." I was blown away. For me, the fact that he reached out to my crew was very heartwarming. It takes a great man to do that. In this business, some people are just jerks.
AP: A night like that, with fellow musicians and dignitaries, are you able to quite fathom the impact of the Beatles and yourself on music and culture?
McCartney: That's what's so amazing: It isn't quite possible. It's nearly possible. I think as time goes by I kind of understand a little bit more, just the reflective lens lends a bit of clarity to it. I meet so many people that just sort of say, "I want to thank you for your music. It really helped me" or "It changed my life." I think back and I think, well, the interesting thing about the Beatles was: The music was one thing, but we kind of symbolized a certain kind of freedom at a time when people of our generation were just growing up and just becoming adults. This idea that you could maybe do anything with your life instead of just going down the road that was laid out for you. And it affected a lot of people. It's hard to take it in, but it's very gratifying.
AP: The namesake of the honor is George Gershwin, and you grew up a devoted fan of Tin Pan Alley songwriting. What do you think is the most important thing that makes a song work?
McCartney: The most important ingredient to making a song work is the magic. You've got a melody, you've got words, but on the more successful songs, there's a sort of magic glow that just happens and you can feel it happening. It just makes the songs sort of roll out. So something like "Yesterday," which I dreamed, that was the magic — the mere fact that I had the whole thing in a dream. And in other songs like "Let it Be," that actually came from a dream where I saw my mother in the dream. "Hey Jude" just rolls out — "The Long & Winding Road." But the ones that have become the most successful — "Eleanor Rigby" — something about them just felt kind of magical. So I suppose I'd say the one ingredient that was special to all of them was the magic in them. Does that make sense?
Had hij niet eens in een interview gezegd dat hij dat soort dingen niet onthoud omdat andere mensen dat wel voor hem doen oid?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:37 schreef Aisumasen het volgende:
"One of the highs was singing "Ebony and Ivory" with Stevie because we'd never done it live together, so that was great."
Een selectief geheugen? McCartney speelde het nummer al tijdens zijn tournee in 1989, en aan het eind van dat jaar deed Stevie Wonder op een avond mee.
Ja, zoiets zei hij bij David Letterman. En ach, dat hij dit vergeet kan ik ook wel begrijpen. Dat hij er jaren naast zat bij de eerste komst van The Beatles naar Amerika, vind ik wel wat ergerquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Had hij niet eens in een interview gezegd dat hij dat soort dingen niet onthoud omdat andere mensen dat wel voor hem doen oid?
Anyways ik vind het begrijpelijk dat hij dat niet allemaal onthoudt tbh
Jaren ernaast? Hoeveel dan?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, zoiets zei hij bij David Letterman. En ach, dat hij dit vergeet kan ik ook wel begrijpen. Dat hij er jaren naast zat bij de eerste komst van The Beatles naar Amerika, vind ik wel wat erger
Tja, toch..quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:14 schreef webfreak het volgende:
[..]
Jaren ernaast? Hoeveel dan?
Lijkt me redelijk stug dat McCartney zou zeggen "Back in 1959, when we went to America".
Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm Amazedquote:Op zondag 1 augustus 2010 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
Aan de andere kant klinken de opnames van "Maybe I'm Amazed" (niet de makkelijkste song) uit 2005 stukken beter dan het totaal ongebalanceerde schorre geschreeuw uit 1989
Klopt, hoewel ik later bij die Youtube uitgaven wel wat schorre noten heb gehoord... Merk je helemaal niks van bij het concert zelfquote:Op zondag 1 augustus 2010 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
en klonk hij op de opnames van Hyde Park (tweede avond achter elkaar) van vorige maand krachtig en zuiver...
Ik vind het hele ''Tripping the Live'' niks aan. Veel nummers waarop zijn stem duidelijk tekortkomt zoals ''Birthday''. ''Jet'' vond ik ook vreselijk, die slide-soloquote:Op zondag 1 augustus 2010 05:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm AmazedIk vind die '89 versie absoluut de beste officiële live versie dat ik heb.
Dan weet ik niet met welke oren jij luistert, maar ik vind een totaal ongetrainde 47-jarige stem die nog probeert te zingen als de 27-jarige van de studio-opname behoorlijk pijnlijk om te horen...quote:Op zondag 1 augustus 2010 05:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm AmazedIk vind die '89 versie absoluut de beste officiële live versie dat ik heb.
Helemaal mee eens, ik heb ook helemaal niets met die bands uit die tijd. Heb die live-albums niet eens op m'n iPod. Vind de opnames en arrangementen tussen 1989 en 1993 echt vreselijk. Ook "Birthday" inderdaad, nota bene een single, schor geschreeuw.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind het hele ''Tripping the Live'' niks aan. Veel nummers waarop zijn stem duidelijk tekortkomt zoals ''Birthday''. ''Jet'' vond ik ook vreselijk, die slide-solo
Geef mij dan maar ''Back in the World'', of de rip van ''The Space Within Us'' (Geweldige setlist trouwens!) dat zijn mijn favoriete live albums van hem(Wings in America dan even niet meegerekend)
Abe zingt aardig maar verbleekt (muhaha) bij Hamish Stuart. En dat alles van eind jaren 80 slecht klinkt is enkel de mode om dat te zeggen. Over tien jaar is het opeens weer retro.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ieder z'n smaak, en ik probeer me ook niet te verdedigen, maar daarom zeg ik dus dat ik er niet over kan oordelen omdat ik er toen niet bij was, en er helemaal niets mee heb. Maar ik weet wel dat ik de uitvoeringen op de live-albums uit die tijd vreselijk vind, iets wat je natuurlijk al gauw hebt rond eind jaren '80. Heb nergens gezegd dat het technisch slecht is, maar het klinkt mij persoonlijk veel te glad en koud. Moet ook zeggen dat ik verder vrij weinig heb met die periode, en bijna alle projecten uit die tijd stoffig en saai vind, bijvoorbeeld die "Unplugged"-serie of het vreselijke 'Russische album'. Terwijl ik de arrangementen van z'n huidige band 9 van de 10 keer 'spot-on' vind, al zijn het maar de subtiele details. Erg stadion-gericht, daar heb je zeker gelijk in, en ik ben niet altijd fan van het ramwerk op de drums en de iets over de top gitaar-solo's. Maar als band staat het als een huis, dat hoor je ook op opnames van de intiemere optredens, of recent in het Witte Huis. Welk nummer ze ook instuderen, het klinkt altijd fris. (Nu scheelt het natuurlijk ook wel welke songwriter ze hebben). Zelf heb ik juist het idee dat de huidige band echt een team is, ik zie ze ook als een onafscheidelijke groep. Oh trouwens, dat z'n huidige band geen goede zangers heeft is niet helemaal waar, luister mee naar Abe Laboriel Jr.
Van die praatjes vind ik persoonlijk niet zo erg, het gaat me meer om de muziek. Staan de praatjes er op de DVD wel op? Het arrangement van All My Loving van nu vind ik ook erg fijn.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jammer dat op "Back In The World" de praatjes er uit zijn geknipt, en dat de mix flink te wensen overlaat, maar dat is ook een favoriet live-album van mij. Vooral "Can't Buy Me Love" is wel een gemis in de huidige set, maar gelukkig heb ik hem die al eens live horen spelen (in een heel fijn iets ander arrangement), en doet hij tegenwoordig "All My Loving" weer. Maar had ook graag eens "Your Loving Flame" live gehoord, denk niet meer dat het d'r van komt.
Ja, als dat ook als CD uitgegeven was met alle nummers was het fijner geweest. Ik heb een audio rip van de DVDquote:"The Space Within Us'' is op zich inderdaad te gek, maar het frustrerende daar is weer al dat gelul d'r tussendoor, en dat hij incompleet is.
Die heb ik op Youtube gezien, grappig dat hij die erbij haalde maar van mij had het geen blijvertje hoeven te wordenquote:Vooral "In Spite Of All the Danger" is een gemis, maar die kun je dan weer op de handvol (pro-shot) bootleg-DVD's uit 2004 vinden.
Dat viel mij ook al op ja, vraag me af of hij het hoge ''Please PLEEAASE ME'' überhaupt wel kan halenquote:Oh, en ik begrijp niet waarom Paul niet de hoofdstem zingt op "Please Please Me". Ik snap best dat hij dat ook niet doet op het Beatles-origineel, maar ik hoef de Amerikaanse stemmen van de band niet te horen met Paul (op één toon) op de achtergrond. Het klinkt gewoon niet goed. Maar da's ook wel weer zo'n nummer wat ik graag ooit eens live had gehoord,
Het piano arrangement van Fixing A Holoquote:samen met mijn 'all-time favourites' "I Will", "Fixing a Hole", en vooral "I'll Get You". Allemaal nooit meer teruggekeerd na die tour, en door hem solo nooit buiten Amerika live gedaan.
Hoezo Follow Me beter ook? Ik vind het zelf best een leuk nummer eigenlijkquote:Die tour was ook het definitieve afscheid van "Maybe I'm Amazed", en vanzelfsprekend de "Chaos And Creation"-nummers "English Tea", "Follow Me" (maar beter ook...), "Jenny Wren" en "Fine Line".
Die medley is fijn jaquote:Al dook die laatste ineens weer voor één keertje op in Quebec in 2008, samen met de andere 2005-exclusiviteit "Too Many People" en "She Came In Through The Bathroom Window" ( in die uitvoering uit 2008 trouwens...). Hoop dat we die medley ooit nog een keertje terug zullen horen. "This is for all the Wings fans..."
dat zijn nummers (misschien Till There Was You iets minder) die ik in de hedendaagse setlist mis, geweldige nummers om live te spelen imoquote:"For No One" "Good Day Sunshine" en "Till There Was You"
Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaakquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ieder z'n smaak, en ik probeer me ook niet te verdedigen, maar daarom zeg ik dus dat ik er niet over kan oordelen omdat ik er toen niet bij was, en er helemaal niets mee heb. Maar ik weet wel dat ik de uitvoeringen op de live-albums uit die tijd vreselijk vind, iets wat je natuurlijk al gauw hebt rond eind jaren '80. Heb nergens gezegd dat het technisch slecht is, maar het klinkt mij persoonlijk veel te glad en koud. Moet ook zeggen dat ik verder vrij weinig heb met die periode, en bijna alle projecten uit die tijd stoffig en saai vind, bijvoorbeeld die "Unplugged"-serie of het vreselijke 'Russische album'. Terwijl ik de arrangementen van z'n huidige band 9 van de 10 keer 'spot-on' vind, al zijn het maar de subtiele details. Erg stadion-gericht, daar heb je zeker gelijk in, en ik ben niet altijd fan van het ramwerk op de drums en de iets over de top gitaar-solo's. Maar als band staat het als een huis, dat hoor je ook op opnames van de intiemere optredens, of recent in het Witte Huis. Welk nummer ze ook instuderen, het klinkt altijd fris. (Nu scheelt het natuurlijk ook wel welke songwriter ze hebben). Zelf heb ik juist het idee dat de huidige band echt een team is, ik zie ze ook als een onafscheidelijke groep. Oh trouwens, dat z'n huidige band geen goede zangers heeft is niet helemaal waar, luister mee naar Abe Laboriel Jr.
Klopt allemaal. Echter; de 89/93 band was de laatste BAND. Nu staat een vriendschappelijk groep in het belang van Paul te spelen. Meer niet. Helemaal niets mis mee; ik kijk en luister enorm graag naar en geniet er enorm van. Maar de 89/93 was wel de laatste BAND.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaak
De band is prima op 't moment, en je hebt gelijk en dat had ik ook al tijdens de concerten gemerkt, dat Abe weldegelijk aardig kan zingen. Rusty vind ik ook de slechtste niet qua zang
Nee, er zijn zat albums uit die tijd die een geweldige sound hebben, gedateerd of niet. Ik zeg alleen dat bepaalde effecten (vooral op de drums) nu zo ouderwets en gekunsteld klinken, zeker als de songs onovertroffen zijn in hun originele arrangement uit de jaren '60.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Abe zingt aardig maar verbleekt (muhaha) bij Hamish Stuart. En dat alles van eind jaren 80 slecht klinkt is enkel de mode om dat te zeggen. Over tien jaar is het opeens weer retro.
"Back In The US" is zo'n verknipte concert-docu, dus er zijn meer pratende hoofden in beeld dan muziek, laat staan complete songs met introductie. "Good Evening New York City" is z'n eerste complete concertfilm op DVD.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Van die praatjes vind ik persoonlijk niet zo erg, het gaat me meer om de muziek. Staan de praatjes er op de DVD wel op? Het arrangement van All My Loving van nu vind ik ook erg fijn.
Juist welquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op ja, vraag me af of hij het hoge ''Please PLEEAASE ME'' überhaupt wel kan halen
Echt een hoogtepuntquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het piano arrangement van Fixing A HoloIk zou het niet erg vinden als hij meer nummers alleen op piano op deze manier opvoert.
Het enige niemendalletje op "Chaos And Creation". En het enige nummer wat door McCartney's vaste band is ingespeeld op de plaat. Zal The GrandWazoo dan tóch gelijk hebbenquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoezo Follow Me beter ook? Ik vind het zelf best een leuk nummer eigenlijk[..]
Gelukkig zijn d'r vele andere toffe songs (Wingsquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
dat zijn nummers (misschien Till There Was You iets minder) die ik in de hedendaagse setlist mis, geweldige nummers om live te spelen imo
Ik vind het weer zo'n heerlijk frustrerend McCartney-project. Heb je zo'n catalogus, doe je zo veel suffe covers en halfgare arrangementen van classics. Maar eigenlijk siert het McCartney ook wel weer, hij lijkt zijn keuzes vaak te baseren op waar hij zelf het meeste plezier aan (heeft) beleefd. Kijk alleen al naar de soms onbegrijpelijke song-keuze op zijn albums. Maar "Unplugged", moet wel zeggen dat de versie van "Every Night" hemels is. En het valt nog mee dat het afschuwelijke "Midnight Special" (wat maar blijft opduiken) van het album geknipt is. Waarom geen (inderdaad!) "Fixing A Hole" op piano, of "For No One" op gitaar (zoals de voortreffelijke versie uit 1984), "Bluebird", "Wanderlust", "Great Day", "Mama's Little Girl", "I Will", of een medley zoals hieronder, you name it... En als je dan weet dat hij voor dat optreden "Mother Nature's Son", "Mrs Vandebilt", "She's My Baby" en "Heart Of The Country" geoefend heeft, maar toch weer heeft geschrapt...quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaak[..]
In 1989 en 1993 was ik er bij en ik vond het echt geweldig. Misschien inderdaad omdat het een comback tour was na 9 jaar 'niks' live te hebben gespeeld. Ook die band was erg goed en zeer gekwalificeerd. Chris Whitten vond ik echt fantastische drummer (in 89/90). Maar ik moet bekennen dat de band die Paul nu heeft nog een stuk beter is. 20 jaar geleden waren het meer perfectionisten, nu is er meer een live band.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb ook helemaal niets met die bands uit die tijd. Heb die live-albums niet eens op m'n iPod. Vind de opnames en arrangementen tussen 1989 en 1993 echt vreselijk. Ook "Birthday" inderdaad, nota bene een single, schor geschreeuw.
Ik lees vaak dat mensen die het geluk hadden om McCartney al 20 jaar terug aan het werk te zien de huidige band veel beter bij McCartney vinden passen, maar toch ook zeer goede herinneringen hebben aan de 'comeback'- shows uit 1989. Denk dus niet dat ik er objectief over kan oordelen. Hij speelde toen gewoon 4 avonden achter elkaar in Rotterdam. (En zelfs 12 in de Wembley Arena
).Suffe covers ook in die set, maar wel weer een te gekke opener: "Figure Of Eight". (opgenomen in de Ahoy', Rotterdam), met de single-mix (andere vocalen) vind ik persoonlijk nog iets beter dan de album-versie.
Daarom zijn bootlegs soms toch beter, want daar zit al dat gepraat er wel allemaal bij.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Aisumasen het volgende:
Jammer dat op "Back In The World" de praatjes er uit zijn geknipt, en dat de mix flink te wensen overlaat, maar dat is ook een favoriet live-album van mij. Vooral "Can't Buy Me Love" is wel een gemis in de huidige set, maar gelukkig heb ik hem die al eens live horen spelen (in een heel fijn iets ander arrangement), en doet hij tegenwoordig "All My Loving" weer. Maar had ook graag eens "Your Loving Flame" live gehoord, denk niet meer dat het d'r van komt.
"The Space Within Us'' is op zich inderdaad te gek, maar het frustrerende daar is weer al dat gelul d'r tussendoor, en dat hij incompleet is. Vooral "In Spite Of All the Danger" is een gemis, maar die kun je dan weer op de handvol (pro-shot) bootleg-DVD's uit 2004 vinden. Oh, en ik begrijp niet waarom Paul niet de hoofdstem zingt op "Please Please Me". Ik snap best dat hij dat ook niet doet op het Beatles-origineel, maar ik hoef de Amerikaanse stemmen van de band niet te horen met Paul (op één toon) op de achtergrond. Het klinkt gewoon niet goed. Maar da's ook wel weer zo'n nummer wat ik graag ooit eens live had gehoord, samen met mijn 'all-time favourites' "I Will", "Fixing a Hole", en vooral "I'll Get You". Allemaal nooit meer teruggekeerd na die tour, en door hem solo nooit buiten Amerika live gedaan. Die tour was ook het definitieve afscheid van "Maybe I'm Amazed", en vanzelfsprekend de "Chaos And Creation"-nummers "English Tea", "Follow Me" (maar beter ook...), "Jenny Wren" en "Fine Line". Al dook die laatste ineens weer voor één keertje op in Quebec in 2008, samen met de andere 2005-exclusiviteit "Too Many People" en "She Came In Through The Bathroom Window" ( in die uitvoering uit 2008 trouwens...). Hoop dat we die medley ooit nog een keertje terug zullen horen. "This is for all the Wings fans..."
Wat dacht je van ''Ram On'' laatst?quote:Op maandag 2 augustus 2010 00:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Echt een hoogtepunt. Trouwens het enige nummer wat ik mij kan bedenken die hij live niet in de originele toonsoort zingt.
Daar moeti k je gelijk in geven, die klinkt echt goedquote:Maar dan zou ik liever "How Kind Of You" uit die tijd horen.
Pffquote:Ik vind het weer zo'n heerlijk frustrerend McCartney-project. Heb je zo'n catalogus, doe je zo veel suffe covers en halfgare arrangementen van classics. Maar eigenlijk siert het McCartney ook wel weer, hij lijkt zijn keuzes vaak te baseren op waar hij zelf het meeste plezier aan (heeft) beleefd. Kijk alleen al naar de soms onbegrijpelijke song-keuze op zijn albums. Maar "Unplugged", moet wel zeggen dat de versie van "Every Night" hemels is. En het valt nog mee dat het afschuwelijke "Midnight Special" (wat maar blijft opduiken) van het album geknipt is. Waarom geen (inderdaad!) "Fixing A Hole" op piano, of "For No One" op gitaar (zoals de voortreffelijke versie uit 1984), "Bluebird", "Wanderlust", "Great Day", "Mama's Little Girl", "I Will", of een medley zoals hieronder, you name it... En als je dan weet dat hij voor dat optreden "Mother Nature's Son", "Mrs Vandebilt", "She's My Baby" en "Heart Of The Country" geoefend heeft, maar toch weer heeft geschrapt...
Kans lijkt me klein, maar is aan de andere kant evengroot als vorig jaar. Hij staat tot eind Augustus volgepland maar er zullen zeker meer tourdata volgen..Ik kan het alleen hopen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.
Ik merk dat Aisumasen hier -net als op het AM-forum- ook de nerd is
Weet ik, bedoelde dat hij zo lang op één plek was. En natuurlijk dat men in die tijd 4 kansen had om hem in Nederland te zien. Nu vliegen we bij wijze van spreken de halve wereld af om hem één keer te zienquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef awijmans het volgende:
BTW Paul speelde in Ahoy 7,8,10,11 november, dus ook toen niet 4 avonden achter elkaar. [..]
Je quote zag d'r niet helemaal in orde uit, maar las het alsnogquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:02 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wat dacht je van ''Ram On'' laatst?
Al worden hem altijd dezelfde vragen gesteld, waar hij vanzelfsprekend dezelfde antwoorden op geeft, vind ik het vaak een leuk inkijkje in de repetities van de McCartney-show, zoals over "Lovely Rita": "I will say we've tried Lovely Rita a few times, and Paul has never added it to the set. I just don't think he's comfortable with it for whatever reason. We didn't suck at it; I just don't think he feels it the way he wants to."quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:06 schreef awijmans het volgende:
Interview met Brian Ray, wat vooral gaat over hoe hij Paul in de band kwam en zijn hele voortraject: hoe wordt je gitarist bij Paul in de band.
Leuk interview vind ik.![]()
Paul McCartney bassist Brian Ray: exclusive interview
Kies dan wel een filmpje met die band van 89/93quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:
In reactie op de discussie over de jaren '80 McCartney band, of die van nu....
Ik bedoel kom op!
Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
Ik weet nog dat ik dat nummer in de 80-er jaren op LP had. Elke keer weer kippevel als ik dat nummer draaide, tranen in mijn ogen. Ik vind ook dat hij dat nummer iets te vaak speelt en vind dat wel zonde van het nummer, ik begrijp wat je bedoelt. Maar toen ik dat nummer voor het eerst live in 2003 hoorde en ook zeker afgelopen december in 2009 staan de tranen me weer in de ogen. Met meest ontroerende nummer van Paul ever, overduidelijk, een prachtge ode solo gebracht door Paul in het mdden van de show. Van mij mag deze er absoluut in blijven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:24 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind het sowieso enorm zonde dat hij Here Today zoveel speelt, elke keer is er toch wat emotie van het nummer weg, als je begrijpt wat ik bedoelEn eigenlijk vind ik dat hij Let It Be ook maar occasioneel moet spelen.
Hee, dat heb ik nog eens op video opgenomen op een duitse zender. Hij speelde toen 3 nummers waaronder don't get around much anymore. Dat nummer vond ik toen echt fantastisch. Ik herhaal: TOENquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:
In reactie op de discussie over de jaren '80 McCartney band, of die van nu....
Ik bedoel kom op!
Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
"Flowers in the dirt" een vergeten album.......... Deze vind ik nog steeds erg leuk. Hoewel 'We got married' wel het beste nummer is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nog zo'n track uit die tijd...
http://www.youtube.com/watch#!v=m7A6E0jZRvE&feature=related
Maar ik ben in goed gezelschapquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.
Ik merk dat Aisumasen hier -net als op het AM-forum- ook de nerd is
Ook België heeft hij al een tijdje niet meer bezocht..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:08 schreef Aisumasen het volgende:
Het is dan 6.5 jaar geleden dat hij voor het laatst in Scandinavië of zuidelijker dan Parijs optrad.
Mwah.. Vind ik geen ideale logica. Niet iedereen is zo gek om naar het buitenland te gaanquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:19 schreef Aisumasen het volgende:
Denk dat dat kleine landje vorig jaar wel bediend is met de 2 optredens in Keulen, plus die in Parijs en Arnhem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |