abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 05:44:10 #251
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84728858
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
Aan de andere kant klinken de opnames van "Maybe I'm Amazed" (niet de makkelijkste song) uit 2005 stukken beter dan het totaal ongebalanceerde schorre geschreeuw uit 1989
Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm Amazed :P Ik vind die '89 versie absoluut de beste officiële live versie dat ik heb.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_84731515
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
en klonk hij op de opnames van Hyde Park (tweede avond achter elkaar) van vorige maand krachtig en zuiver...
Klopt, hoewel ik later bij die Youtube uitgaven wel wat schorre noten heb gehoord... Merk je helemaal niks van bij het concert zelf :D
pi_84731571
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 05:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm Amazed :P Ik vind die '89 versie absoluut de beste officiële live versie dat ik heb.
Ik vind het hele ''Tripping the Live'' niks aan. Veel nummers waarop zijn stem duidelijk tekortkomt zoals ''Birthday''. ''Jet'' vond ik ook vreselijk, die slide-solo :r

Geef mij dan maar ''Back in the World'', of de rip van ''The Space Within Us'' (Geweldige setlist trouwens!) dat zijn mijn favoriete live albums van hem ;) (Wings in America dan even niet meegerekend)
pi_84744720
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 05:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dan weet ik niet met welke oren jij luistert, maar ik vind een totaal ongetrainde 47-jarige stem die nog probeert te zingen als de 27-jarige van de studio-opname behoorlijk pijnlijk om te horen... :P Vanaf 0:40 op de CD, oeffff... Z'n stem klonk 15 jaar later een stuk ouder, maar wel veel beter onder controle, terwijl hij de noten (en zeker de falsetto) nog altijd kan halen. En dat terwijl hij zich niet inhoudt tijdens het zingen, op de variaties in bijvoorbeeld "I've Got A Feeling" en "Helter Skelter" na dan.

En sowieso gaat er natuurlijk niets boven het origineel. Terwijl de live-versie als single van "Wings Over America" pas in 1977 de hit werd, en de versie is die je op de radio hoort. Op de opnames van Hyde Park klinkt hij inderdaad af en toe toch wel wat schor, maar lijkt het ook alsof hij zijn stem daar wat minder forceert dan normaal om de noten te halen.

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:51 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik vind het hele ''Tripping the Live'' niks aan. Veel nummers waarop zijn stem duidelijk tekortkomt zoals ''Birthday''. ''Jet'' vond ik ook vreselijk, die slide-solo :r

Geef mij dan maar ''Back in the World'', of de rip van ''The Space Within Us'' (Geweldige setlist trouwens!) dat zijn mijn favoriete live albums van hem ;) (Wings in America dan even niet meegerekend)
Helemaal mee eens, ik heb ook helemaal niets met die bands uit die tijd. Heb die live-albums niet eens op m'n iPod. Vind de opnames en arrangementen tussen 1989 en 1993 echt vreselijk. Ook "Birthday" inderdaad, nota bene een single, schor geschreeuw.

Ik lees vaak dat mensen die het geluk hadden om McCartney al 20 jaar terug aan het werk te zien de huidige band veel beter bij McCartney vinden passen, maar toch ook zeer goede herinneringen hebben aan de 'comeback'- shows uit 1989. Denk dus niet dat ik er objectief over kan oordelen. Hij speelde toen gewoon 4 avonden achter elkaar in Rotterdam :(. (En zelfs 12 in de Wembley Arena _O- ).Suffe covers ook in die set, maar wel weer een te gekke opener: "Figure Of Eight". De clip-versie (opgenomen in de Ahoy', Rotterdam), met de single-mix (andere vocalen) vind ik persoonlijk nog iets beter dan de album-versie.

Jammer dat op "Back In The World" de praatjes er uit zijn geknipt, en dat de mix flink te wensen overlaat, maar dat is ook een favoriet live-album van mij. Vooral "Can't Buy Me Love" is wel een gemis in de huidige set, maar gelukkig heb ik hem die al eens live horen spelen (in een heel fijn iets ander arrangement), en doet hij tegenwoordig "All My Loving" weer. Maar had ook graag eens "Your Loving Flame" live gehoord, denk niet meer dat het d'r van komt :P.

"The Space Within Us'' is op zich inderdaad te gek, maar het frustrerende daar is weer al dat gelul d'r tussendoor, en dat hij incompleet is. Vooral "In Spite Of All the Danger" is een gemis, maar die kun je dan weer op de handvol (pro-shot) bootleg-DVD's uit 2004 vinden. Oh, en ik begrijp niet waarom Paul niet de hoofdstem zingt op "Please Please Me". Ik snap best dat hij dat ook niet doet op het Beatles-origineel, maar ik hoef de Amerikaanse stemmen van de band niet te horen met Paul (op één toon) op de achtergrond. Het klinkt gewoon niet goed. Maar da's ook wel weer zo'n nummer wat ik graag ooit eens live had gehoord, samen met mijn 'all-time favourites' "I Will", "Fixing a Hole", en vooral "I'll Get You". Allemaal nooit meer teruggekeerd na die tour, en door hem solo nooit buiten Amerika live gedaan. Die tour was ook het definitieve afscheid van "Maybe I'm Amazed", en vanzelfsprekend de "Chaos And Creation"-nummers "English Tea", "Follow Me" (maar beter ook...), "Jenny Wren" en "Fine Line". Al dook die laatste ineens weer voor één keertje op in Quebec in 2008, samen met de andere 2005-exclusiviteit "Too Many People" en "She Came In Through The Bathroom Window" (behoorlijke missers in die uitvoering uit 2008 trouwens...). Hoop dat we die medley ooit nog een keertje terug zullen horen :Y. "This is for all the Wings fans..."

"For No One" en dus ook "In Spite Of All the Danger" werden al in 2004 voor het eerst gespeeld, maar die mogen óók wel weer een keer opduiken nadat ze in 2005 werden afgeschoten. En "I'll Follow The Sun" (voor het eerst in 2004), "Good Day Sunshine" en "Penny Lane" werden nog wel sporadisch gedaan in 2007 en 2008. "Till There Was You" niet, nog zo'n 2005-exclusiviteit. Vooral "Penny Lane" hoort natuurlijk gewoon thuis in een stadion-set, maar als ik de versie tijdens de soundcheck in Dublin 2 maanden terug zo hoorde, hoeven we die niet meer te verwachten :P.
  Redactie Frontpage zondag 1 augustus 2010 @ 19:57:34 #255
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_84746449
Ik blijf erbij: er was helemaal niets mis met die band. Er wordt (ook hier) enorm veel bullshit over geschreven. Robbie is een uitmuntende gitarist en de soulstem van Hamish is de perfecte tweede stem die Paul soms écht nodig heeft. In de nieuwe band zit geen één goede zanger.

Deze band is vooral een stadion band. En de 1989/93 meer een intieme groep. Ik had bij die groep ook eerder het idee dat ik naar een band zat te kijken. Nu is het idd de Paul McCartney show. Contradicite natuurlijk daar je net ook al opmerkte dat er toen bijvoorbeeld in het Wembly stadion werd gespeeld. Maar muzikaal (muv toenmalige drummer Blair) vond ik die band interessanter. Hiermee doe ik niets af aan de huidige band die doet namelijk precies zoals Paul nu is; jong en tweede jeugd.

Ik vond de 89/93 in die zin eerlijker.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_84755112
Ieder z'n smaak, en ik probeer me ook niet te verdedigen, maar daarom zeg ik dus dat ik er niet over kan oordelen omdat ik er toen niet bij was, en er helemaal niets mee heb. Maar ik weet wel dat ik de uitvoeringen op de live-albums uit die tijd vreselijk vind, iets wat je natuurlijk al gauw hebt rond eind jaren '80. Heb nergens gezegd dat het technisch slecht is, maar het klinkt mij persoonlijk veel te glad en koud. Moet ook zeggen dat ik verder vrij weinig heb met die periode, en bijna alle projecten uit die tijd stoffig en saai vind, bijvoorbeeld die "Unplugged"-serie of het vreselijke 'Russische album'. Terwijl ik de arrangementen van z'n huidige band 9 van de 10 keer 'spot-on' vind, al zijn het maar de subtiele details. Erg stadion-gericht, daar heb je zeker gelijk in, en ik ben niet altijd fan van het ramwerk op de drums en de iets over de top gitaar-solo's. Maar als band staat het als een huis, dat hoor je ook op opnames van de intiemere optredens, of recent in het Witte Huis. Welk nummer ze ook instuderen, het klinkt altijd fris. (Nu scheelt het natuurlijk ook wel welke songwriter ze hebben ;)). Zelf heb ik juist het idee dat de huidige band echt een team is, ik zie ze ook als een onafscheidelijke groep. Oh trouwens, dat z'n huidige band geen goede zangers heeft is niet helemaal waar, luister mee naar Abe Laboriel Jr. :P

Redactie Frontpage zondag 1 augustus 2010 @ 23:23:24 #257
95179 TheGrandWazoo
pi_84755349
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ieder z'n smaak, en ik probeer me ook niet te verdedigen, maar daarom zeg ik dus dat ik er niet over kan oordelen omdat ik er toen niet bij was, en er helemaal niets mee heb. Maar ik weet wel dat ik de uitvoeringen op de live-albums uit die tijd vreselijk vind, iets wat je natuurlijk al gauw hebt rond eind jaren '80. Heb nergens gezegd dat het technisch slecht is, maar het klinkt mij persoonlijk veel te glad en koud. Moet ook zeggen dat ik verder vrij weinig heb met die periode, en bijna alle projecten uit die tijd stoffig en saai vind, bijvoorbeeld die "Unplugged"-serie of het vreselijke 'Russische album'. Terwijl ik de arrangementen van z'n huidige band 9 van de 10 keer 'spot-on' vind, al zijn het maar de subtiele details. Erg stadion-gericht, daar heb je zeker gelijk in, en ik ben niet altijd fan van het ramwerk op de drums en de iets over de top gitaar-solo's. Maar als band staat het als een huis, dat hoor je ook op opnames van de intiemere optredens, of recent in het Witte Huis. Welk nummer ze ook instuderen, het klinkt altijd fris. (Nu scheelt het natuurlijk ook wel welke songwriter ze hebben ;)). Zelf heb ik juist het idee dat de huidige band echt een team is, ik zie ze ook als een onafscheidelijke groep. Oh trouwens, dat z'n huidige band geen goede zangers heeft is niet helemaal waar, luister mee naar Abe Laboriel Jr. :P

Abe zingt aardig maar verbleekt (muhaha) bij Hamish Stuart. En dat alles van eind jaren 80 slecht klinkt is enkel de mode om dat te zeggen. Over tien jaar is het opeens weer retro.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_84755528
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jammer dat op "Back In The World" de praatjes er uit zijn geknipt, en dat de mix flink te wensen overlaat, maar dat is ook een favoriet live-album van mij. Vooral "Can't Buy Me Love" is wel een gemis in de huidige set, maar gelukkig heb ik hem die al eens live horen spelen (in een heel fijn iets ander arrangement), en doet hij tegenwoordig "All My Loving" weer. Maar had ook graag eens "Your Loving Flame" live gehoord, denk niet meer dat het d'r van komt :P.
Van die praatjes vind ik persoonlijk niet zo erg, het gaat me meer om de muziek. Staan de praatjes er op de DVD wel op? Het arrangement van All My Loving van nu vind ik ook erg fijn.

quote:
"The Space Within Us'' is op zich inderdaad te gek, maar het frustrerende daar is weer al dat gelul d'r tussendoor, en dat hij incompleet is.
Ja, als dat ook als CD uitgegeven was met alle nummers was het fijner geweest. Ik heb een audio rip van de DVD ;)

quote:
Vooral "In Spite Of All the Danger" is een gemis, maar die kun je dan weer op de handvol (pro-shot) bootleg-DVD's uit 2004 vinden.
Die heb ik op Youtube gezien, grappig dat hij die erbij haalde maar van mij had het geen blijvertje hoeven te worden :P

quote:
Oh, en ik begrijp niet waarom Paul niet de hoofdstem zingt op "Please Please Me". Ik snap best dat hij dat ook niet doet op het Beatles-origineel, maar ik hoef de Amerikaanse stemmen van de band niet te horen met Paul (op één toon) op de achtergrond. Het klinkt gewoon niet goed. Maar da's ook wel weer zo'n nummer wat ik graag ooit eens live had gehoord,
Dat viel mij ook al op ja, vraag me af of hij het hoge ''Please PLEEAASE ME'' überhaupt wel kan halen :P

quote:
samen met mijn 'all-time favourites' "I Will", "Fixing a Hole", en vooral "I'll Get You". Allemaal nooit meer teruggekeerd na die tour, en door hem solo nooit buiten Amerika live gedaan.
Het piano arrangement van Fixing A Holo _O_ Ik zou het niet erg vinden als hij meer nummers alleen op piano op deze manier opvoert.

quote:
Die tour was ook het definitieve afscheid van "Maybe I'm Amazed", en vanzelfsprekend de "Chaos And Creation"-nummers "English Tea", "Follow Me" (maar beter ook...), "Jenny Wren" en "Fine Line".
Hoezo Follow Me beter ook? Ik vind het zelf best een leuk nummer eigenlijk :@
English Tea daarentegen niet echt, meer eenn ''lol-nummertje'' ;)

quote:
Al dook die laatste ineens weer voor één keertje op in Quebec in 2008, samen met de andere 2005-exclusiviteit "Too Many People" en "She Came In Through The Bathroom Window" ( in die uitvoering uit 2008 trouwens...). Hoop dat we die medley ooit nog een keertje terug zullen horen :Y. "This is for all the Wings fans..."
Die medley is fijn ja :D

quote:
"For No One" "Good Day Sunshine" en "Till There Was You"
dat zijn nummers (misschien Till There Was You iets minder) die ik in de hedendaagse setlist mis, geweldige nummers om live te spelen imo :D
pi_84755677
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:17 schreef Aisumasen het volgende:

Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaak :?
De band is prima op 't moment, en je hebt gelijk en dat had ik ook al tijdens de concerten gemerkt, dat Abe weldegelijk aardig kan zingen. Rusty vind ik ook de slechtste niet qua zang ;)
  Redactie Frontpage zondag 1 augustus 2010 @ 23:34:14 #260
95179 TheGrandWazoo
pi_84755819
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaak :?
De band is prima op 't moment, en je hebt gelijk en dat had ik ook al tijdens de concerten gemerkt, dat Abe weldegelijk aardig kan zingen. Rusty vind ik ook de slechtste niet qua zang ;)
Klopt allemaal. Echter; de 89/93 band was de laatste BAND. Nu staat een vriendschappelijk groep in het belang van Paul te spelen. Meer niet. Helemaal niets mis mee; ik kijk en luister enorm graag naar en geniet er enorm van. Maar de 89/93 was wel de laatste BAND.
(Superworm)
pi_84758485
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Abe zingt aardig maar verbleekt (muhaha) bij Hamish Stuart. En dat alles van eind jaren 80 slecht klinkt is enkel de mode om dat te zeggen. Over tien jaar is het opeens weer retro.
Nee, er zijn zat albums uit die tijd die een geweldige sound hebben, gedateerd of niet. Ik zeg alleen dat bepaalde effecten (vooral op de drums) nu zo ouderwets en gekunsteld klinken, zeker als de songs onovertroffen zijn in hun originele arrangement uit de jaren '60.

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]

Van die praatjes vind ik persoonlijk niet zo erg, het gaat me meer om de muziek. Staan de praatjes er op de DVD wel op? Het arrangement van All My Loving van nu vind ik ook erg fijn.
"Back In The US" is zo'n verknipte concert-docu, dus er zijn meer pratende hoofden in beeld dan muziek, laat staan complete songs met introductie. "Good Evening New York City" is z'n eerste complete concertfilm op DVD.

quote:
[..]

Dat viel mij ook al op ja, vraag me af of hij het hoge ''Please PLEEAASE ME'' überhaupt wel kan halen :P
Juist wel :P. Z'n hoge stem is nog prachtig. Zijn wel nummers in de set waar hij het moeilijker mee zou hebben.

quote:
[..]

Het piano arrangement van Fixing A Holo _O_ Ik zou het niet erg vinden als hij meer nummers alleen op piano op deze manier opvoert.
Echt een hoogtepunt :Y. Trouwens het enige nummer wat ik mij kan bedenken die hij live niet in de originele toonsoort zingt.

quote:
[..]

Hoezo Follow Me beter ook? Ik vind het zelf best een leuk nummer eigenlijk :@ [..]
Het enige niemendalletje op "Chaos And Creation". En het enige nummer wat door McCartney's vaste band is ingespeeld op de plaat. Zal The GrandWazoo dan tóch gelijk hebben ;)?

Maar dan zou ik liever "How Kind Of You" uit die tijd horen :9.

quote:
[..]

dat zijn nummers (misschien Till There Was You iets minder) die ik in de hedendaagse setlist mis, geweldige nummers om live te spelen imo :D
Gelukkig zijn d'r vele andere toffe songs (Wings _O_) voor in de plaats gekomen, maar juist die songs die hij maar één tour gedaan heeft zoals "I Will", "I'll Get You" en "Fixing A Hole" zijn echt favorieten van me. Al komen sommigen sinds dit jaar af en toe terug in de set ("Every Night", "I've Just Seen A Face", "Two Of Us" etc.).

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaak :? [..]
Ik vind het weer zo'n heerlijk frustrerend McCartney-project. Heb je zo'n catalogus, doe je zo veel suffe covers en halfgare arrangementen van classics. Maar eigenlijk siert het McCartney ook wel weer, hij lijkt zijn keuzes vaak te baseren op waar hij zelf het meeste plezier aan (heeft) beleefd. Kijk alleen al naar de soms onbegrijpelijke song-keuze op zijn albums. Maar "Unplugged", moet wel zeggen dat de versie van "Every Night" hemels is. En het valt nog mee dat het afschuwelijke "Midnight Special" (wat maar blijft opduiken) van het album geknipt is. Waarom geen (inderdaad!) "Fixing A Hole" op piano, of "For No One" op gitaar (zoals de voortreffelijke versie uit 1984), "Bluebird", "Wanderlust", "Great Day", "Mama's Little Girl", "I Will", of een medley zoals hieronder, you name it... En als je dan weet dat hij voor dat optreden "Mother Nature's Son", "Mrs Vandebilt", "She's My Baby" en "Heart Of The Country" geoefend heeft, maar toch weer heeft geschrapt...

O+
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:59:00 #262
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_84759135
Wat klinkt die opname heerlijk warm :)
pi_84765054
quote:
[..]

Helemaal mee eens, ik heb ook helemaal niets met die bands uit die tijd. Heb die live-albums niet eens op m'n iPod. Vind de opnames en arrangementen tussen 1989 en 1993 echt vreselijk. Ook "Birthday" inderdaad, nota bene een single, schor geschreeuw.

Ik lees vaak dat mensen die het geluk hadden om McCartney al 20 jaar terug aan het werk te zien de huidige band veel beter bij McCartney vinden passen, maar toch ook zeer goede herinneringen hebben aan de 'comeback'- shows uit 1989. Denk dus niet dat ik er objectief over kan oordelen. Hij speelde toen gewoon 4 avonden achter elkaar in Rotterdam :(. (En zelfs 12 in de Wembley Arena _O- ).Suffe covers ook in die set, maar wel weer een te gekke opener: "Figure Of Eight". (opgenomen in de Ahoy', Rotterdam), met de single-mix (andere vocalen) vind ik persoonlijk nog iets beter dan de album-versie.
In 1989 en 1993 was ik er bij en ik vond het echt geweldig. Misschien inderdaad omdat het een comback tour was na 9 jaar 'niks' live te hebben gespeeld. Ook die band was erg goed en zeer gekwalificeerd. Chris Whitten vond ik echt fantastische drummer (in 89/90). Maar ik moet bekennen dat de band die Paul nu heeft nog een stuk beter is. 20 jaar geleden waren het meer perfectionisten, nu is er meer een live band.
quote:

"The Space Within Us'' is op zich inderdaad te gek, maar het frustrerende daar is weer al dat gelul d'r tussendoor, en dat hij incompleet is. Vooral "In Spite Of All the Danger" is een gemis, maar die kun je dan weer op de handvol (pro-shot) bootleg-DVD's uit 2004 vinden. Oh, en ik begrijp niet waarom Paul niet de hoofdstem zingt op "Please Please Me". Ik snap best dat hij dat ook niet doet op het Beatles-origineel, maar ik hoef de Amerikaanse stemmen van de band niet te horen met Paul (op één toon) op de achtergrond. Het klinkt gewoon niet goed. Maar da's ook wel weer zo'n nummer wat ik graag ooit eens live had gehoord, samen met mijn 'all-time favourites' "I Will", "Fixing a Hole", en vooral "I'll Get You". Allemaal nooit meer teruggekeerd na die tour, en door hem solo nooit buiten Amerika live gedaan. Die tour was ook het definitieve afscheid van "Maybe I'm Amazed", en vanzelfsprekend de "Chaos And Creation"-nummers "English Tea", "Follow Me" (maar beter ook...), "Jenny Wren" en "Fine Line". Al dook die laatste ineens weer voor één keertje op in Quebec in 2008, samen met de andere 2005-exclusiviteit "Too Many People" en "She Came In Through The Bathroom Window" ( in die uitvoering uit 2008 trouwens...). Hoop dat we die medley ooit nog een keertje terug zullen horen :Y. "This is for all the Wings fans..."
Daarom zijn bootlegs soms toch beter, want daar zit al dat gepraat er wel allemaal bij.
pi_84765930
BTW Paul speelde in Ahoy 7,8,10,11 november, dus ook toen niet 4 avonden achter elkaar. Ik had een kaartje voor het eerste concert op 10 november en later werden 7,8 toegevoegd. Mijn eerste Paul concert. Prijs Arena kaart 57 gulden ;) Ik weet nog dat ik vanaf de VVV kwam met mijn kaartjes en dat ik die zou beschermen met mijn leven, mijn grootste bezit op dat moment.

En dan nog iets over de zangers in de huidige band. Ik kan jullie de solo albums van Brian en Rusty zeer aanbevelen. En Abe zongt inderdaad ook erg goed.
pi_84767203
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Echt een hoogtepunt :Y. Trouwens het enige nummer wat ik mij kan bedenken die hij live niet in de originele toonsoort zingt.
Wat dacht je van ''Ram On'' laatst?

quote:
Maar dan zou ik liever "How Kind Of You" uit die tijd horen :9.

Daar moeti k je gelijk in geven, die klinkt echt goed _O_
quote:
Ik vind het weer zo'n heerlijk frustrerend McCartney-project. Heb je zo'n catalogus, doe je zo veel suffe covers en halfgare arrangementen van classics. Maar eigenlijk siert het McCartney ook wel weer, hij lijkt zijn keuzes vaak te baseren op waar hij zelf het meeste plezier aan (heeft) beleefd. Kijk alleen al naar de soms onbegrijpelijke song-keuze op zijn albums. Maar "Unplugged", moet wel zeggen dat de versie van "Every Night" hemels is. En het valt nog mee dat het afschuwelijke "Midnight Special" (wat maar blijft opduiken) van het album geknipt is. Waarom geen (inderdaad!) "Fixing A Hole" op piano, of "For No One" op gitaar (zoals de voortreffelijke versie uit 1984), "Bluebird", "Wanderlust", "Great Day", "Mama's Little Girl", "I Will", of een medley zoals hieronder, you name it... En als je dan weet dat hij voor dat optreden "Mother Nature's Son", "Mrs Vandebilt", "She's My Baby" en "Heart Of The Country" geoefend heeft, maar toch weer heeft geschrapt...

O+
Pff :{ Nu je het zegt, ik vind het met de nummers die erop staan wel heel goed, maar als ik nu hoor welke nummers hij ervoor heeft laten vallen; ongebrijpelijk :{

[ Bericht 1% gewijzigd door blckbb op 04-08-2010 01:51:49 ]
pi_84786540
Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.

Ik merk dat Aisumasen hier -net als op het AM-forum- ook de nerd is :P
pi_84786839
Laten we het hopen!
pi_84789628
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.

Kans lijkt me klein, maar is aan de andere kant evengroot als vorig jaar. Hij staat tot eind Augustus volgepland maar er zullen zeker meer tourdata volgen..Ik kan het alleen hopen.
pi_84809132
Interview met Brian Ray, wat vooral gaat over hoe hij Paul in de band kwam en zijn hele voortraject: hoe wordt je gitarist bij Paul in de band.

Leuk interview vind ik. :Y

Paul McCartney bassist Brian Ray: exclusive interview
pi_84837281
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef awijmans het volgende:
BTW Paul speelde in Ahoy 7,8,10,11 november, dus ook toen niet 4 avonden achter elkaar. [..]
Weet ik, bedoelde dat hij zo lang op één plek was. En natuurlijk dat men in die tijd 4 kansen had om hem in Nederland te zien. Nu vliegen we bij wijze van spreken de halve wereld af om hem één keer te zien :P. En als je naar z'n complete tourschema uit die tijd kijkt alsnog een hele flinke kluif. Geen wonder dat "Maybe I'm Amazed" later geschrapt werd.

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:02 schreef blckbb het volgende:

[..]

Wat dacht je van ''Ram On'' laatst?
Je quote zag d'r niet helemaal in orde uit, maar las het alsnog :P. Ja, die hadden we laatst al genoemd toch ;). De studio-versie hangt er qua snelheid sowieso een beetje tussenin. En eigenlijk zijn het alsnog beide geen gevallen waarin hij de noten niet meer zou kunnen halen ofzo.

Over snelheid gesproken, kom er steeds meer achter hoe veel The Beatles aan het experimenteren waren met vari-speeding in de studio. (Simpel gezegd geluid verslomen of versnellen). Bijvoorbeeld zo'n driekwart van "Help!" hangt tussen elke toonsoort in, en je weet nooit meer welke overdub ze op welke snelheid hebben opgenomen. Kan toeval zijn, kan slordigheid zijn, maar het valt wel op. Maar ook klassiek voorbeeld "Rain" natuurlijk, Lennon's stem. Zelfs de drums en de rest van de backing track werden twee keer zo snel ingespeeld. "I'm Looking Through You" twijfel ik over. Het klinkt versnelt, maar er kan ook gebruik zijn gemaakt van een capo op hun gitaren. Maar "She Loves You" zit d'r ook een beetje tussenin, dus het kan ook hele andere redenen hebben.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:28:49 #271
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_84844202
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_84865957
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:06 schreef awijmans het volgende:
Interview met Brian Ray, wat vooral gaat over hoe hij Paul in de band kwam en zijn hele voortraject: hoe wordt je gitarist bij Paul in de band.

Leuk interview vind ik. :Y

Paul McCartney bassist Brian Ray: exclusive interview
Al worden hem altijd dezelfde vragen gesteld, waar hij vanzelfsprekend dezelfde antwoorden op geeft, vind ik het vaak een leuk inkijkje in de repetities van de McCartney-show, zoals over "Lovely Rita": "I will say we've tried Lovely Rita a few times, and Paul has never added it to the set. I just don't think he's comfortable with it for whatever reason. We didn't suck at it; I just don't think he feels it the way he wants to."

Hopelijk is dat niet de reden dat Paul telkens "The Night Before" (en "The Back Seat Of My Car", en "Junior's Farm", en "Come And Get It"...) afkeurt tijdens de band-repetities in voorbereiding op een tournee...
pi_84866737
Op The Night Before zit ik nog te wachten _O_
Hoeveel Beatles nummers heeft hij nog te gaan Aisu?
pi_84869537
Ik ook _O_. Rusty, Abe, Brian en Wix repeteren met de band veel meer songs voordat Paul zich aansluit bij de groep, en "The Night Before" is nog altijd één van die songs waar ze zich alleen zonder Paul aan hebben gewaagd. Of wie weet behoort hij ondertussen al wel bij de 10 extra songs die ze samen volledig repeteren in voorbereiding op een tournee, maar die aan het eind niet worden opgenomen in de set. "Paperback Writer" waren ze met deze band ook al jaren mee bezig voordat ze 'em vorig jaar live begonnen te spelen, dus hopelijk staat Paul nog achter "The Night Before", en keurt hij het niet af om dezelfde redenen als "Junior's Farm" }:|.

Hoe veel songs hij nog nooit gespeeld heeft ligt een beetje aan hoe je telt welke Beatles-songs door hem zijn geschreven. Hij heeft eerder Lennon-composities met Lennon lead-vocalen gedaan, en voorheen wilde hij "Day Tripper" nooit spelen omdat hij het als Lennon-song beschouwde, dus alles is mogelijk. Songs waarvan we met zekerheid kunnen zeggen dat ze grotendeels door Paul geschreven zijn, en welke hij nog nooit live heeft gespeeld zijn:

Hold Me Tight
Eight Days A Week
Every Little Thing
What You're Doing
The Night Before
Another Girl
When I'm Sixty-Four
Lovely Rita
Your Mother Should Know
Martha My Dear
Rocky Raccoon
Why Don't We Do It In The Road?
Honey Pie
All Together Now
Maxwell's Silver Hammer
Oh! Darling

De rest is allemaal ooit door McCartney live gespeeld. Inclusief de opener van "Sgt. Pepper", dus niet alleen de reprise zoals hij die nu doet. En ja, ook "Yellow Submarine" en "Her Majesty" zijn ooit langsgekomen. Bijvoorbeeld "Wait", "Baby, You're a Rich Man" en "Tell Me What You See" zijn zulke 50/50 twijfelgevallen, verwacht trouwens ook niet dat hij die ooit live zal gaan spelen. Moet ik "Wild Honey Pie", "You Know My Name (Look Up The Number)", "Flying" en "Revolution #9" nog noemen? "In My Life" is geschreven door Lennon, aldus Lennon, maar geschreven door McCartney, aldus McCartney. Eén van de twee songs waarvan ze het niet met elkaar eens waren wie wat geschreven zou hebben. Ik suggereer: Drop "Here Today" en "A Day In The Life", en speel "In My Life" akoestisch.

En iconisch songs uit de begin-periode als "I Want To Hold Your Hand", "She Loves You" en "From Me To You" zijn 50/50 Lennon/McCartney, maar hij heeft ook ooit "Please Please Me" en "I'll Get You" gespeeld. Dan is een 50/50-compositie als "Baby's In Black" al weer een stuk minder voor de hand liggend. Daarover gesproken, zelfs "Do You Want To Know A Secret" (geschreven door Lennon, gezongen door Harrison) is wel eens langsgekomen tijdens een soundcheck van McCartney.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:24:44 #276
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84869696
Ik vind het sowieso enorm zonde dat hij Here Today zoveel speelt, elke keer is er toch wat emotie van het nummer weg, als je begrijpt wat ik bedoel :{ En eigenlijk vind ik dat hij Let It Be ook maar occasioneel moet spelen.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:55:21 #277
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_84875198
In reactie op de discussie over de jaren '80 McCartney band, of die van nu....

Ik bedoel kom op!

Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
  Redactie Frontpage donderdag 5 augustus 2010 @ 07:22:27 #278
95179 TheGrandWazoo
pi_84883363
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:

Ik bedoel kom op!

Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
Kies dan wel een filmpje met die band van 89/93 _O-
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 5 augustus 2010 @ 07:25:25 #279
95179 TheGrandWazoo
pi_84883377
Zoals deze Een vergeten klassieker! Ik vind dit één van de beste Macca nummers. Robbie speelt hier moeiteloos de solo van David Gilmour.
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 5 augustus 2010 @ 07:27:26 #280
95179 TheGrandWazoo
pi_84883389
Nog zo'n track uit die tijd...

http://www.youtube.com/watch#!v=m7A6E0jZRvE&feature=related
(Superworm)
pi_84885899
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:24 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind het sowieso enorm zonde dat hij Here Today zoveel speelt, elke keer is er toch wat emotie van het nummer weg, als je begrijpt wat ik bedoel :{ En eigenlijk vind ik dat hij Let It Be ook maar occasioneel moet spelen.
Ik weet nog dat ik dat nummer in de 80-er jaren op LP had. Elke keer weer kippevel als ik dat nummer draaide, tranen in mijn ogen. Ik vind ook dat hij dat nummer iets te vaak speelt en vind dat wel zonde van het nummer, ik begrijp wat je bedoelt. Maar toen ik dat nummer voor het eerst live in 2003 hoorde en ook zeker afgelopen december in 2009 staan de tranen me weer in de ogen. Met meest ontroerende nummer van Paul ever, overduidelijk, een prachtge ode solo gebracht door Paul in het mdden van de show. Van mij mag deze er absoluut in blijven. ;(
pi_84886151
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:

Ik bedoel kom op!

Hee, dat heb ik nog eens op video opgenomen op een duitse zender. Hij speelde toen 3 nummers waaronder don't get around much anymore. Dat nummer vond ik toen echt fantastisch. Ik herhaal: TOEN ;)
Trouwens een mooi youtube channel: http://www.youtube.com/user/jacenty841 met alleen maar Paul mcCartney.
pi_84888748
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nog zo'n track uit die tijd...

http://www.youtube.com/watch#!v=m7A6E0jZRvE&feature=related
"Flowers in the dirt" een vergeten album.......... Deze vind ik nog steeds erg leuk. Hoewel 'We got married' wel het beste nummer is.

pi_84899069
Volledige tracklists inclusief veel bonus-materiaal van de deze herfst uit te brengen Apple Records remasters op http://www.applerecords.com. Inclusief: ‘Come and Get It: The Best Of Apple Records,’ a 21 track compilation of singles. En ook "The Radha Krishna Temple," geproduceerd door George Harrison, is nu onderdeel van de lading.
pi_84899314
Wat is de baslijn van Maxwell`s silver hammer gaaf!.
Ik vind het zo fijn dat The Beatles zoveel muziek gepanned hebben(bas/drum links, vocals/others rechts.)
Abbey Road is echt een nice album! :)
pi_84902765
Ook belachelijk dat Concord nog niets bekend heeft gemaakt over de aanstaande McCartney archief-uitgaves. In elk geval zou de 88ste re-release van "Band On The Run" in augustus uitkomen, wat nu weer verzet is naar eind september. De 3 CD/DVD-editie heeft een pittig prijsje... http://www.amazon.com/Band-Run-CD-DVD-Combo/dp/B003XX2O8W/
pi_84903394
Dat is toch geen prijs meer :o _O-
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:48:32 #288
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_84931316
Even een foto tussendoor...

vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:47:39 #289
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_84933489
Wat een toffe foto's! Nog nooit gezien.
Leef en Laten Leven
pi_84934228
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:

Maar ik ben in goed gezelschap ;).

Zééér kleine kans dat we hem de komende jaren in Nederland zullen zien. Tussen zijn 2 laatste optredens hier zat al 6.5 jaar, en er zijn plekken in Europa waar hij veel langer niet is geweest. Vorig jaar was een aankondiging wel te verwachten, nu ehh... niet meer. Een volwaardige Europese tournee heeft hij niet meer gedaan sinds 2004, dus we mogen van geluk spreken dat we hem vorig jaar in Nederland hebben kunnen zien. Hij tourt het meest in Amerika, maar dat land is groot, en hij doet daar op dit moment vooral plekken aan die hij minstens 5 of zelfs 20 jaar niet bezocht heeft. Maar zelfs zijn moederland komt er altijd zeer bekaaid vanaf, laatste volledige tournee was in 2003, en pas dit jaar deed hij daar zijn allereerste stadion-tournee (Ierland, Wales, Schotland, Engeland).

En dat hij veel tourt valt op papier wel weer mee, sinds hij is gestopt met het geven van mega-tournees in 2005. Ik geef 'em groot gelijk, nu hij telkens zo'n 10 optredens in de planning heeft, uit elkaar gespreid. En met veel meer afwisseling in de setlist.

Deze herfst hervat hij z'n huidige tournee, en alhoewel ik wel durf te geloven dat het wederom grotendeels uit Amerikaanse data zal bestaan en mega-concerten in andere grote landen in bv. Zuid-Amerika, kan het toch niet uitblijven dat hij ook terugkomt naar Europa. Het is dan 6.5 jaar geleden dat hij voor het laatst in Scandinavië of zuidelijker dan Parijs optrad. Zelf was ik als de dood dat hij de huidige setlist-aanvullingen weer zou droppen, en heb 'em daarom in juni in Dublin opgezocht :P.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:14:45 #291
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84934468
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:08 schreef Aisumasen het volgende:
Het is dan 6.5 jaar geleden dat hij voor het laatst in Scandinavië of zuidelijker dan Parijs optrad.
Ook België heeft hij al een tijdje niet meer bezocht.. O-)
pi_84937364
Denk dat dat kleine landje vorig jaar wel bediend is met de 2 optredens in Keulen, plus die in Parijs en Arnhem ;).
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 14:28:16 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84937756
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 14:19 schreef Aisumasen het volgende:
Denk dat dat kleine landje vorig jaar wel bediend is met de 2 optredens in Keulen, plus die in Parijs en Arnhem ;).
Mwah.. Vind ik geen ideale logica. Niet iedereen is zo gek om naar het buitenland te gaan :P
pi_84938406
Oh, maar reken maar dat de promoters zo gedacht hebben. Evenals dat ze denken dat ze heel Engeland 'bediend' hebben met een festival-optreden in Londen.

En in het geval van Belgie is een concert in midden-Nederland of 70 km van de grens bij Duitsland natuurlijk makkelijk te overbruggen. In Amerika geldt vaak zelfs een zogenaamde 'reikwijdte' van 500 km. Dat zie je vooral deze tour heel duidelijk. Zoals ook: 1 optreden in San Francisco, 2 in Los Angeles (zit 650 km tussen) maar dan is de hele westkust van Amerika wel geserveerd.
pi_84942260
Ben al tijden op zoek naar een bepaalde remix uit de pre-show van McCartney, zoals in de lijst die ik na afloop van het optreden in het Gelredome had gepost. Heb 'em in Dublin opgenomen, en later ook uit de Mexico-uitzending geknipt :'). Blijk ik 'em al jaren op een promo te hebben liggen :'). Het is de "Loop Da Loop Club Mix" van "Goodnight Tonight" uit 2001. McCartney met AutoTune, als jullie je dat nog kunnen herinneren. Vette pre-show is dat toch. Kan me alleen niet herinneren of al die 80's classics nog langskomen in de meest recente. Geloof alleen "Secret Friend" paar minuten lang, leuke reacties geeft dat altijd.
pi_85009095
En ik heb gisteren weer 2 LP's bij m'n (Solo-)Beatles verzameling toe mogen voegen :+
pi_85010075
Wanneer komt er nou eens info over die McCartney remasters uit zeg?
Nee.
pi_85026392
Zeg dat wel. Zie het ook nog wel gebeuren dat het naar 2011 wordt doorgeschoven, aangezien we deze herfst overspoeld worden met (luxe) (solo-)Beatles uitgaves.

Uit m'n hoofd de Harrison-releases (outtakes boxset? Apple Years boxset? "Extra Texture" en "Dark Horse" remastered? soundtrack voor de Martin Scorsese-docu?), shitload aan Lennon-releases ("Double Fantasy Stripped", de originele mixen van z'n solo-albums geremastered, een nieuwe boxset met bonus-CD's en nieuwe opnames, een 'Box of Vision', 5 nieuwe compilaties, een PBS-documentaire met nooit eerder vertoonde opnames...).

De release-datum van de mono- en stereo vinyl boxsets van The Beatles staat nu op 22 november 2010, en waarschijnlijk komen daar ook nog de rode en de blauwe verzamelaars geremastered bij, als kerst cash-in. Zul je zien dat ze de "Magical Mystery Tour" DVD daar ook nog tussen weten te proppen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:28:42 #299
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85026697
Ik ben wel enthousiast iig voor het merendeel van die dingen die je opsomt. Nu ja, de prijs daargelaten dan :')
pi_85027235
Ja, van mij mag het allemaal deze kant op komen, natuurlijk :P! Maar ben wel bang dat McCartney weer het onderspit gaat delven door de Lennon-releases, what's new :').

Weet wel dat ik niet voor de 10de keer Lennon's complete catalogus ga kopen, en me beperk tot "Double Fantasy Stripped", een project waar ik ontzettend naar uitkijk. En natuurlijk moeten we weer een complete boxset met het oude liedje kopen om nieuwe nooit eerder uitgebrachte Lennon-opnames te bemachtingen, ben ik ook echt niet van plan. Zullen ook wel weer exclusieve digitale downloads aan gekoppeld worden. Iets waar de wondere wereld van het internet me misschien wel bij kan gaan helpen ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')