Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm Amazedquote:Op zondag 1 augustus 2010 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
Aan de andere kant klinken de opnames van "Maybe I'm Amazed" (niet de makkelijkste song) uit 2005 stukken beter dan het totaal ongebalanceerde schorre geschreeuw uit 1989
Klopt, hoewel ik later bij die Youtube uitgaven wel wat schorre noten heb gehoord... Merk je helemaal niks van bij het concert zelfquote:Op zondag 1 augustus 2010 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
en klonk hij op de opnames van Hyde Park (tweede avond achter elkaar) van vorige maand krachtig en zuiver...
Ik vind het hele ''Tripping the Live'' niks aan. Veel nummers waarop zijn stem duidelijk tekortkomt zoals ''Birthday''. ''Jet'' vond ik ook vreselijk, die slide-soloquote:Op zondag 1 augustus 2010 05:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm AmazedIk vind die '89 versie absoluut de beste officiële live versie dat ik heb.
Dan weet ik niet met welke oren jij luistert, maar ik vind een totaal ongetrainde 47-jarige stem die nog probeert te zingen als de 27-jarige van de studio-opname behoorlijk pijnlijk om te horen...quote:Op zondag 1 augustus 2010 05:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het totaal niet met je eens. Als er een nummer is waarop zijn schorre stem uit die tijd het beste uit de verf komt, is het Maybe I'm AmazedIk vind die '89 versie absoluut de beste officiële live versie dat ik heb.
Helemaal mee eens, ik heb ook helemaal niets met die bands uit die tijd. Heb die live-albums niet eens op m'n iPod. Vind de opnames en arrangementen tussen 1989 en 1993 echt vreselijk. Ook "Birthday" inderdaad, nota bene een single, schor geschreeuw.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind het hele ''Tripping the Live'' niks aan. Veel nummers waarop zijn stem duidelijk tekortkomt zoals ''Birthday''. ''Jet'' vond ik ook vreselijk, die slide-solo
Geef mij dan maar ''Back in the World'', of de rip van ''The Space Within Us'' (Geweldige setlist trouwens!) dat zijn mijn favoriete live albums van hem(Wings in America dan even niet meegerekend)
Abe zingt aardig maar verbleekt (muhaha) bij Hamish Stuart. En dat alles van eind jaren 80 slecht klinkt is enkel de mode om dat te zeggen. Over tien jaar is het opeens weer retro.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ieder z'n smaak, en ik probeer me ook niet te verdedigen, maar daarom zeg ik dus dat ik er niet over kan oordelen omdat ik er toen niet bij was, en er helemaal niets mee heb. Maar ik weet wel dat ik de uitvoeringen op de live-albums uit die tijd vreselijk vind, iets wat je natuurlijk al gauw hebt rond eind jaren '80. Heb nergens gezegd dat het technisch slecht is, maar het klinkt mij persoonlijk veel te glad en koud. Moet ook zeggen dat ik verder vrij weinig heb met die periode, en bijna alle projecten uit die tijd stoffig en saai vind, bijvoorbeeld die "Unplugged"-serie of het vreselijke 'Russische album'. Terwijl ik de arrangementen van z'n huidige band 9 van de 10 keer 'spot-on' vind, al zijn het maar de subtiele details. Erg stadion-gericht, daar heb je zeker gelijk in, en ik ben niet altijd fan van het ramwerk op de drums en de iets over de top gitaar-solo's. Maar als band staat het als een huis, dat hoor je ook op opnames van de intiemere optredens, of recent in het Witte Huis. Welk nummer ze ook instuderen, het klinkt altijd fris. (Nu scheelt het natuurlijk ook wel welke songwriter ze hebben). Zelf heb ik juist het idee dat de huidige band echt een team is, ik zie ze ook als een onafscheidelijke groep. Oh trouwens, dat z'n huidige band geen goede zangers heeft is niet helemaal waar, luister mee naar Abe Laboriel Jr.
Van die praatjes vind ik persoonlijk niet zo erg, het gaat me meer om de muziek. Staan de praatjes er op de DVD wel op? Het arrangement van All My Loving van nu vind ik ook erg fijn.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jammer dat op "Back In The World" de praatjes er uit zijn geknipt, en dat de mix flink te wensen overlaat, maar dat is ook een favoriet live-album van mij. Vooral "Can't Buy Me Love" is wel een gemis in de huidige set, maar gelukkig heb ik hem die al eens live horen spelen (in een heel fijn iets ander arrangement), en doet hij tegenwoordig "All My Loving" weer. Maar had ook graag eens "Your Loving Flame" live gehoord, denk niet meer dat het d'r van komt.
Ja, als dat ook als CD uitgegeven was met alle nummers was het fijner geweest. Ik heb een audio rip van de DVDquote:"The Space Within Us'' is op zich inderdaad te gek, maar het frustrerende daar is weer al dat gelul d'r tussendoor, en dat hij incompleet is.
Die heb ik op Youtube gezien, grappig dat hij die erbij haalde maar van mij had het geen blijvertje hoeven te wordenquote:Vooral "In Spite Of All the Danger" is een gemis, maar die kun je dan weer op de handvol (pro-shot) bootleg-DVD's uit 2004 vinden.
Dat viel mij ook al op ja, vraag me af of hij het hoge ''Please PLEEAASE ME'' überhaupt wel kan halenquote:Oh, en ik begrijp niet waarom Paul niet de hoofdstem zingt op "Please Please Me". Ik snap best dat hij dat ook niet doet op het Beatles-origineel, maar ik hoef de Amerikaanse stemmen van de band niet te horen met Paul (op één toon) op de achtergrond. Het klinkt gewoon niet goed. Maar da's ook wel weer zo'n nummer wat ik graag ooit eens live had gehoord,
Het piano arrangement van Fixing A Holoquote:samen met mijn 'all-time favourites' "I Will", "Fixing a Hole", en vooral "I'll Get You". Allemaal nooit meer teruggekeerd na die tour, en door hem solo nooit buiten Amerika live gedaan.
Hoezo Follow Me beter ook? Ik vind het zelf best een leuk nummer eigenlijkquote:Die tour was ook het definitieve afscheid van "Maybe I'm Amazed", en vanzelfsprekend de "Chaos And Creation"-nummers "English Tea", "Follow Me" (maar beter ook...), "Jenny Wren" en "Fine Line".
Die medley is fijn jaquote:Al dook die laatste ineens weer voor één keertje op in Quebec in 2008, samen met de andere 2005-exclusiviteit "Too Many People" en "She Came In Through The Bathroom Window" ( in die uitvoering uit 2008 trouwens...). Hoop dat we die medley ooit nog een keertje terug zullen horen. "This is for all the Wings fans..."
dat zijn nummers (misschien Till There Was You iets minder) die ik in de hedendaagse setlist mis, geweldige nummers om live te spelen imoquote:"For No One" "Good Day Sunshine" en "Till There Was You"
Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaakquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ieder z'n smaak, en ik probeer me ook niet te verdedigen, maar daarom zeg ik dus dat ik er niet over kan oordelen omdat ik er toen niet bij was, en er helemaal niets mee heb. Maar ik weet wel dat ik de uitvoeringen op de live-albums uit die tijd vreselijk vind, iets wat je natuurlijk al gauw hebt rond eind jaren '80. Heb nergens gezegd dat het technisch slecht is, maar het klinkt mij persoonlijk veel te glad en koud. Moet ook zeggen dat ik verder vrij weinig heb met die periode, en bijna alle projecten uit die tijd stoffig en saai vind, bijvoorbeeld die "Unplugged"-serie of het vreselijke 'Russische album'. Terwijl ik de arrangementen van z'n huidige band 9 van de 10 keer 'spot-on' vind, al zijn het maar de subtiele details. Erg stadion-gericht, daar heb je zeker gelijk in, en ik ben niet altijd fan van het ramwerk op de drums en de iets over de top gitaar-solo's. Maar als band staat het als een huis, dat hoor je ook op opnames van de intiemere optredens, of recent in het Witte Huis. Welk nummer ze ook instuderen, het klinkt altijd fris. (Nu scheelt het natuurlijk ook wel welke songwriter ze hebben). Zelf heb ik juist het idee dat de huidige band echt een team is, ik zie ze ook als een onafscheidelijke groep. Oh trouwens, dat z'n huidige band geen goede zangers heeft is niet helemaal waar, luister mee naar Abe Laboriel Jr.
Klopt allemaal. Echter; de 89/93 band was de laatste BAND. Nu staat een vriendschappelijk groep in het belang van Paul te spelen. Meer niet. Helemaal niets mis mee; ik kijk en luister enorm graag naar en geniet er enorm van. Maar de 89/93 was wel de laatste BAND.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaak
De band is prima op 't moment, en je hebt gelijk en dat had ik ook al tijdens de concerten gemerkt, dat Abe weldegelijk aardig kan zingen. Rusty vind ik ook de slechtste niet qua zang
Nee, er zijn zat albums uit die tijd die een geweldige sound hebben, gedateerd of niet. Ik zeg alleen dat bepaalde effecten (vooral op de drums) nu zo ouderwets en gekunsteld klinken, zeker als de songs onovertroffen zijn in hun originele arrangement uit de jaren '60.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Abe zingt aardig maar verbleekt (muhaha) bij Hamish Stuart. En dat alles van eind jaren 80 slecht klinkt is enkel de mode om dat te zeggen. Over tien jaar is het opeens weer retro.
"Back In The US" is zo'n verknipte concert-docu, dus er zijn meer pratende hoofden in beeld dan muziek, laat staan complete songs met introductie. "Good Evening New York City" is z'n eerste complete concertfilm op DVD.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Van die praatjes vind ik persoonlijk niet zo erg, het gaat me meer om de muziek. Staan de praatjes er op de DVD wel op? Het arrangement van All My Loving van nu vind ik ook erg fijn.
Juist welquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op ja, vraag me af of hij het hoge ''Please PLEEAASE ME'' überhaupt wel kan halen
Echt een hoogtepuntquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het piano arrangement van Fixing A HoloIk zou het niet erg vinden als hij meer nummers alleen op piano op deze manier opvoert.
Het enige niemendalletje op "Chaos And Creation". En het enige nummer wat door McCartney's vaste band is ingespeeld op de plaat. Zal The GrandWazoo dan tóch gelijk hebbenquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoezo Follow Me beter ook? Ik vind het zelf best een leuk nummer eigenlijk[..]
Gelukkig zijn d'r vele andere toffe songs (Wingsquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
dat zijn nummers (misschien Till There Was You iets minder) die ik in de hedendaagse setlist mis, geweldige nummers om live te spelen imo
Ik vind het weer zo'n heerlijk frustrerend McCartney-project. Heb je zo'n catalogus, doe je zo veel suffe covers en halfgare arrangementen van classics. Maar eigenlijk siert het McCartney ook wel weer, hij lijkt zijn keuzes vaak te baseren op waar hij zelf het meeste plezier aan (heeft) beleefd. Kijk alleen al naar de soms onbegrijpelijke song-keuze op zijn albums. Maar "Unplugged", moet wel zeggen dat de versie van "Every Night" hemels is. En het valt nog mee dat het afschuwelijke "Midnight Special" (wat maar blijft opduiken) van het album geknipt is. Waarom geen (inderdaad!) "Fixing A Hole" op piano, of "For No One" op gitaar (zoals de voortreffelijke versie uit 1984), "Bluebird", "Wanderlust", "Great Day", "Mama's Little Girl", "I Will", of een medley zoals hieronder, you name it... En als je dan weet dat hij voor dat optreden "Mother Nature's Son", "Mrs Vandebilt", "She's My Baby" en "Heart Of The Country" geoefend heeft, maar toch weer heeft geschrapt...quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind ''Unplugged'' weldegelijk een goed album, kwestie van smaak[..]
In 1989 en 1993 was ik er bij en ik vond het echt geweldig. Misschien inderdaad omdat het een comback tour was na 9 jaar 'niks' live te hebben gespeeld. Ook die band was erg goed en zeer gekwalificeerd. Chris Whitten vond ik echt fantastische drummer (in 89/90). Maar ik moet bekennen dat de band die Paul nu heeft nog een stuk beter is. 20 jaar geleden waren het meer perfectionisten, nu is er meer een live band.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb ook helemaal niets met die bands uit die tijd. Heb die live-albums niet eens op m'n iPod. Vind de opnames en arrangementen tussen 1989 en 1993 echt vreselijk. Ook "Birthday" inderdaad, nota bene een single, schor geschreeuw.
Ik lees vaak dat mensen die het geluk hadden om McCartney al 20 jaar terug aan het werk te zien de huidige band veel beter bij McCartney vinden passen, maar toch ook zeer goede herinneringen hebben aan de 'comeback'- shows uit 1989. Denk dus niet dat ik er objectief over kan oordelen. Hij speelde toen gewoon 4 avonden achter elkaar in Rotterdam. (En zelfs 12 in de Wembley Arena
).Suffe covers ook in die set, maar wel weer een te gekke opener: "Figure Of Eight". (opgenomen in de Ahoy', Rotterdam), met de single-mix (andere vocalen) vind ik persoonlijk nog iets beter dan de album-versie.
Daarom zijn bootlegs soms toch beter, want daar zit al dat gepraat er wel allemaal bij.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Aisumasen het volgende:
Jammer dat op "Back In The World" de praatjes er uit zijn geknipt, en dat de mix flink te wensen overlaat, maar dat is ook een favoriet live-album van mij. Vooral "Can't Buy Me Love" is wel een gemis in de huidige set, maar gelukkig heb ik hem die al eens live horen spelen (in een heel fijn iets ander arrangement), en doet hij tegenwoordig "All My Loving" weer. Maar had ook graag eens "Your Loving Flame" live gehoord, denk niet meer dat het d'r van komt.
"The Space Within Us'' is op zich inderdaad te gek, maar het frustrerende daar is weer al dat gelul d'r tussendoor, en dat hij incompleet is. Vooral "In Spite Of All the Danger" is een gemis, maar die kun je dan weer op de handvol (pro-shot) bootleg-DVD's uit 2004 vinden. Oh, en ik begrijp niet waarom Paul niet de hoofdstem zingt op "Please Please Me". Ik snap best dat hij dat ook niet doet op het Beatles-origineel, maar ik hoef de Amerikaanse stemmen van de band niet te horen met Paul (op één toon) op de achtergrond. Het klinkt gewoon niet goed. Maar da's ook wel weer zo'n nummer wat ik graag ooit eens live had gehoord, samen met mijn 'all-time favourites' "I Will", "Fixing a Hole", en vooral "I'll Get You". Allemaal nooit meer teruggekeerd na die tour, en door hem solo nooit buiten Amerika live gedaan. Die tour was ook het definitieve afscheid van "Maybe I'm Amazed", en vanzelfsprekend de "Chaos And Creation"-nummers "English Tea", "Follow Me" (maar beter ook...), "Jenny Wren" en "Fine Line". Al dook die laatste ineens weer voor één keertje op in Quebec in 2008, samen met de andere 2005-exclusiviteit "Too Many People" en "She Came In Through The Bathroom Window" ( in die uitvoering uit 2008 trouwens...). Hoop dat we die medley ooit nog een keertje terug zullen horen. "This is for all the Wings fans..."
Wat dacht je van ''Ram On'' laatst?quote:Op maandag 2 augustus 2010 00:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Echt een hoogtepunt. Trouwens het enige nummer wat ik mij kan bedenken die hij live niet in de originele toonsoort zingt.
Daar moeti k je gelijk in geven, die klinkt echt goedquote:Maar dan zou ik liever "How Kind Of You" uit die tijd horen.
Pffquote:Ik vind het weer zo'n heerlijk frustrerend McCartney-project. Heb je zo'n catalogus, doe je zo veel suffe covers en halfgare arrangementen van classics. Maar eigenlijk siert het McCartney ook wel weer, hij lijkt zijn keuzes vaak te baseren op waar hij zelf het meeste plezier aan (heeft) beleefd. Kijk alleen al naar de soms onbegrijpelijke song-keuze op zijn albums. Maar "Unplugged", moet wel zeggen dat de versie van "Every Night" hemels is. En het valt nog mee dat het afschuwelijke "Midnight Special" (wat maar blijft opduiken) van het album geknipt is. Waarom geen (inderdaad!) "Fixing A Hole" op piano, of "For No One" op gitaar (zoals de voortreffelijke versie uit 1984), "Bluebird", "Wanderlust", "Great Day", "Mama's Little Girl", "I Will", of een medley zoals hieronder, you name it... En als je dan weet dat hij voor dat optreden "Mother Nature's Son", "Mrs Vandebilt", "She's My Baby" en "Heart Of The Country" geoefend heeft, maar toch weer heeft geschrapt...
Kans lijkt me klein, maar is aan de andere kant evengroot als vorig jaar. Hij staat tot eind Augustus volgepland maar er zullen zeker meer tourdata volgen..Ik kan het alleen hopen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.
Ik merk dat Aisumasen hier -net als op het AM-forum- ook de nerd is
Weet ik, bedoelde dat hij zo lang op één plek was. En natuurlijk dat men in die tijd 4 kansen had om hem in Nederland te zien. Nu vliegen we bij wijze van spreken de halve wereld af om hem één keer te zienquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef awijmans het volgende:
BTW Paul speelde in Ahoy 7,8,10,11 november, dus ook toen niet 4 avonden achter elkaar. [..]
Je quote zag d'r niet helemaal in orde uit, maar las het alsnogquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:02 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wat dacht je van ''Ram On'' laatst?
Al worden hem altijd dezelfde vragen gesteld, waar hij vanzelfsprekend dezelfde antwoorden op geeft, vind ik het vaak een leuk inkijkje in de repetities van de McCartney-show, zoals over "Lovely Rita": "I will say we've tried Lovely Rita a few times, and Paul has never added it to the set. I just don't think he's comfortable with it for whatever reason. We didn't suck at it; I just don't think he feels it the way he wants to."quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:06 schreef awijmans het volgende:
Interview met Brian Ray, wat vooral gaat over hoe hij Paul in de band kwam en zijn hele voortraject: hoe wordt je gitarist bij Paul in de band.
Leuk interview vind ik.![]()
Paul McCartney bassist Brian Ray: exclusive interview
Kies dan wel een filmpje met die band van 89/93quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:
In reactie op de discussie over de jaren '80 McCartney band, of die van nu....
Ik bedoel kom op!
Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
Ik weet nog dat ik dat nummer in de 80-er jaren op LP had. Elke keer weer kippevel als ik dat nummer draaide, tranen in mijn ogen. Ik vind ook dat hij dat nummer iets te vaak speelt en vind dat wel zonde van het nummer, ik begrijp wat je bedoelt. Maar toen ik dat nummer voor het eerst live in 2003 hoorde en ook zeker afgelopen december in 2009 staan de tranen me weer in de ogen. Met meest ontroerende nummer van Paul ever, overduidelijk, een prachtge ode solo gebracht door Paul in het mdden van de show. Van mij mag deze er absoluut in blijven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:24 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind het sowieso enorm zonde dat hij Here Today zoveel speelt, elke keer is er toch wat emotie van het nummer weg, als je begrijpt wat ik bedoelEn eigenlijk vind ik dat hij Let It Be ook maar occasioneel moet spelen.
Hee, dat heb ik nog eens op video opgenomen op een duitse zender. Hij speelde toen 3 nummers waaronder don't get around much anymore. Dat nummer vond ik toen echt fantastisch. Ik herhaal: TOENquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:
In reactie op de discussie over de jaren '80 McCartney band, of die van nu....
Ik bedoel kom op!
Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
"Flowers in the dirt" een vergeten album.......... Deze vind ik nog steeds erg leuk. Hoewel 'We got married' wel het beste nummer is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nog zo'n track uit die tijd...
http://www.youtube.com/watch#!v=m7A6E0jZRvE&feature=related
Maar ik ben in goed gezelschapquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.
Ik merk dat Aisumasen hier -net als op het AM-forum- ook de nerd is
Ook België heeft hij al een tijdje niet meer bezocht..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:08 schreef Aisumasen het volgende:
Het is dan 6.5 jaar geleden dat hij voor het laatst in Scandinavië of zuidelijker dan Parijs optrad.
Mwah.. Vind ik geen ideale logica. Niet iedereen is zo gek om naar het buitenland te gaanquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:19 schreef Aisumasen het volgende:
Denk dat dat kleine landje vorig jaar wel bediend is met de 2 optredens in Keulen, plus die in Parijs en Arnhem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |