abonnement Unibet Coolblue
pi_84443516
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
Mooi, hoor. Dit komt van die nieuwe DVD zeker?

edit: Oh wow, die speech uit 1999, een jaar nadat Linda overleed. Damn :P.


Haha, waanzinnig moment!
Dat zou 'ie vaker moeten doen: iets spontaans. En ook lekker eerlijk.

"About fucking time" is natuurlijk een understatement.
George werd, ondanks dit commentaar van Paul, pas 3 jaar na zijn dood in 2004 erkend in de R&R Hall of Fame. Redelijk debiel.
Bij Ringo wachten ze ook tot 'ie dood is. Wat zou de gedachte daar achter zijn?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:43:59 #227
302032 GekruldeMondhoek
'Allo, bonjour.
pi_84443635
The Beatles!
_O_ _O_


Kan alleen helaas nergens een cool Beatles-shirt vinden. ;(
pi_84444074
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:20 schreef Aisumasen het volgende:

Staan mooie video's op die account. Townshend die The Rolling Stones (op een vriendelijke manier) compleet afkraakt, Mike Love die laat zien dat hij de grootste klootzak ooit is en Bob Dylan die Love ook weer op z'n plaats zet.
pi_84444146
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:57 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Mike Love die laat zien dat hij de grootste klootzak ooit is
Zijn er ook filmpjes waarin Mike Love niet de grootste klootzak ooit is? ;)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:27:02 #230
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_84444975
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:43 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
The Beatles!
_O_ _O_


Kan alleen helaas nergens een cool Beatles-shirt vinden. ;(


Misschien zit hier iets bij voor je? Ik weet natuurlijk je smaak/maat etc. niet, maar goed. Ik heb weleens wat besteld bij deze club en ze bezorgen in ieder geval snel en je kunt de status van je bestelling on-line bijhouden.

http://www.allposters.nl/(...)s-Poster_c93545_.htm
pi_84445968
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:40 schreef webfreak het volgende:

[..]

Haha, waanzinnig moment!
Dat zou 'ie vaker moeten doen: iets spontaans. En ook lekker eerlijk.

"About fucking time" is natuurlijk een understatement.
George werd, ondanks dit commentaar van Paul, pas 3 jaar na zijn dood in 2004 erkend in de R&R Hall of Fame. Redelijk debiel.
Bij Ringo wachten ze ook tot 'ie dood is. Wat zou de gedachte daar achter zijn?

Ik hecht er eerlijk gezegd niet zo heel veel waarde aan.

Maar van dat losbandige gedrag heeft-ie wel vaker een handje tijdens awardshows :P.

pi_84452744
Maar Lennon was d'r natuurlijk helemaal een koning in, die steekt er helemáál de draak mee. Klassiek fragment, blijft mooi om te zien. Erg flauw, maar Lennon doet lekker ongeoefend mee. 1:17 als reactie op Andy Williams _O-.

pi_84461027
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Behalve dat het een draak van een liedje blijft, is het grappig hoe bij dit soort sound-alikes altijd gelijk naar voren komt dat de stijl van The Beatles niet in één song te vatten is. Het klinkt toch altijd als een suf aftreksel van óf een psychedelische song als "Lucy In The Sky With Diamonds" óf een nummer uit de beginperiode, maar dan zonder sterke compositie. En veel geluiden die bij dat soort (novelty-)acts als karakteristiek worden beschouwd hebben The Beatles niet eens zo vaak gebruikt.
.....
GEWELDIG!! Heel leuk dit soort beatles-sound-like songs. Ik kende het nog niet. _O-
  zondag 25 juli 2010 @ 13:40:56 #235
261627 sciter
The world is my playground.
pi_84465585
Waarom heb ik dit geweldige topic nog nooit opegemerkt?
:D
pi_84471691
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:40 schreef sciter het volgende:
Waarom heb ik dit geweldige topic nog nooit opegemerkt?
:D
Wees welkom ;).

Een verrassing in de set van McCartney gisterenavond: Géén "Kansas City" :o.
pi_84491389
Vond tijdens het surfen deze oude advertentiefoto
pi_84557610
quote:
Net wanneer ik dacht dat het niet erger kon:

  donderdag 29 juli 2010 @ 21:39:42 #239
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_84643604
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Behalve dat het een draak van een liedje blijft, is het grappig hoe bij dit soort sound-alikes altijd gelijk naar voren komt dat de stijl van The Beatles niet in één song te vatten is. Het klinkt toch altijd als een suf aftreksel van óf een psychedelische song als "Lucy In The Sky With Diamonds" óf een nummer uit de beginperiode, maar dan zonder sterke compositie. En veel geluiden die bij dat soort (novelty-)acts als karakteristiek worden beschouwd hebben The Beatles niet eens zo vaak gebruikt.


Ik vind het juist een goede cover.
Natuurlijk is het puur jatwerk en valt zoals je zegt de stijl van de Beatles niet in 1 song te vatten. Wat zij wel doen is het nummer naar de Beatles toe trekken.
Met subtiele (!) breaks een nummer opnieuw interpreteren in de stijl van een andere band doe je niet zomaar. Je hebt toch degelijke kennis nodig van het werk van de band en hoe deze toe te passen.
Een leuke gimmick, laat ik het daar maar op houden.
pi_84647235
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:35 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Net wanneer ik dacht dat het niet erger kon:

Mr. John Lennon mag wel eens leren zingen, verdomme -O-
pi_84666107
Bestel nu het nieuwe album van Brian Ray op http://www.brianray.com/. Ik heb 'm al en ik vind 'm goed. 9 augustus wordt ' ie verstuurd maar je krijgt 'm ook direct als download in mp3 + flac. Je kan 'm dus meteen luisteren. Goeie actie.

pi_84669420
Een interview dat ik vond bij de mp3's van het White House optreden:

quote:
McCartney was so fond of the concert — which he called "a little club gig" — that he has already rewatched it, and plans to again. Sir Paul took a moment out of his North American tour to reflect on his trip to the White House.

AP: Why was this particular gig a "biggie," as you called it?
McCartney: I'm a fan of the president. I believe that he's been dealt a bad hand. He came into that job with a lot of difficulties on his plate that weren't of his creation. So I was eager to meet him, being a fan of his and his wife. I had never actually been to the White House, so that was great. And the idea of playing in the White House was very interesting. We wondered what the acoustics would be like, but they turned out to be great. So we had a great time, just the event of it all. We were all very excited. From me, myself, to the lowliest crew member, we were all buzzing.

AP: You joked that you were worried the president might punch you after you sang "Michelle."
McCartney: It was such a nice, friendly atmosphere. It was almost like a little family gathering. So I felt free to say anything I wanted to, just like he was a cousin, like a family wedding or something — just goofy stuff. We found his whole family very relaxing to be with, and I think he found us, hopefully, the same way. So it was nice on that level. And he didn't punch me out, thank goodness.

AP: Was playing "Ebony and Ivory" for the first black president a moment that resonated?
McCartney: One of the highs was singing "Ebony and Ivory" with Stevie because we'd never done it live together, so that was great. To sing it live together for the very first time with the first black president there, it suddenly gave a great significance to the song. Sometimes you write a song in a certain era and it's got a certain kind of significance. I don't think I would have imagined then that it would be quite so soon that America would elect a black president. It wasn't that soon, but it was a relatively short period of time. To sing it with Stevie in front of President Obama was very emotional. The lyrics to the song suddenly seemed to have more significance to me in that setting.

AP: What else was memorable from your first trip to the White House?
McCartney: Getting through the security of the White House. For the rehearsal, we got through fine. But for the actual gig, we were sort of not let in. At the gate we said, "We're the entertainment." He said, "No, you'll have to walk around the other block." It was heavy traffic, so we're going, "Oh geesh. Wouldn't you just know it."

AP: What was your impression of the president?
McCartney: At the very end, President Obama leaves the stage and he shook hands with my longtime associate, my guitar roadie John Hammel. John was quite taken aback. The president said, "That was fun, wasn't it? Thank you." But then the thing that I thought was amazing was he then reached over to our keyboard technician who was a little out of the way, and he didn't need to do that. He reached over to this guy D.J. — who is a big admirer of Obama's — and he took his hand and he said, "Thank you, thank you." I was blown away. For me, the fact that he reached out to my crew was very heartwarming. It takes a great man to do that. In this business, some people are just jerks.

AP: A night like that, with fellow musicians and dignitaries, are you able to quite fathom the impact of the Beatles and yourself on music and culture?
McCartney: That's what's so amazing: It isn't quite possible. It's nearly possible. I think as time goes by I kind of understand a little bit more, just the reflective lens lends a bit of clarity to it. I meet so many people that just sort of say, "I want to thank you for your music. It really helped me" or "It changed my life." I think back and I think, well, the interesting thing about the Beatles was: The music was one thing, but we kind of symbolized a certain kind of freedom at a time when people of our generation were just growing up and just becoming adults. This idea that you could maybe do anything with your life instead of just going down the road that was laid out for you. And it affected a lot of people. It's hard to take it in, but it's very gratifying.

AP: The namesake of the honor is George Gershwin, and you grew up a devoted fan of Tin Pan Alley songwriting. What do you think is the most important thing that makes a song work?
McCartney: The most important ingredient to making a song work is the magic. You've got a melody, you've got words, but on the more successful songs, there's a sort of magic glow that just happens and you can feel it happening. It just makes the songs sort of roll out. So something like "Yesterday," which I dreamed, that was the magic — the mere fact that I had the whole thing in a dream. And in other songs like "Let it Be," that actually came from a dream where I saw my mother in the dream. "Hey Jude" just rolls out — "The Long & Winding Road." But the ones that have become the most successful — "Eleanor Rigby" — something about them just felt kind of magical. So I suppose I'd say the one ingredient that was special to all of them was the magic in them. Does that make sense?
pi_84704071
"One of the highs was singing "Ebony and Ivory" with Stevie because we'd never done it live together, so that was great."

Een selectief geheugen ;)? McCartney speelde het nummer al tijdens zijn tournee in 1989, en aan het eind van dat jaar deed Stevie Wonder op een avond mee.
pi_84704629
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:37 schreef Aisumasen het volgende:
"One of the highs was singing "Ebony and Ivory" with Stevie because we'd never done it live together, so that was great."

Een selectief geheugen ;)? McCartney speelde het nummer al tijdens zijn tournee in 1989, en aan het eind van dat jaar deed Stevie Wonder op een avond mee.
Had hij niet eens in een interview gezegd dat hij dat soort dingen niet onthoud omdat andere mensen dat wel voor hem doen oid?

Anyways ik vind het begrijpelijk dat hij dat niet allemaal onthoudt tbh :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:59:09 #245
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84704686
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:57 schreef blckbb het volgende:

[..]

Had hij niet eens in een interview gezegd dat hij dat soort dingen niet onthoud omdat andere mensen dat wel voor hem doen oid?

Anyways ik vind het begrijpelijk dat hij dat niet allemaal onthoudt tbh :D
Ja, zoiets zei hij bij David Letterman. En ach, dat hij dit vergeet kan ik ook wel begrijpen. Dat hij er jaren naast zat bij de eerste komst van The Beatles naar Amerika, vind ik wel wat erger :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_84705230
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, zoiets zei hij bij David Letterman. En ach, dat hij dit vergeet kan ik ook wel begrijpen. Dat hij er jaren naast zat bij de eerste komst van The Beatles naar Amerika, vind ik wel wat erger :P
Jaren ernaast? Hoeveel dan?

Lijkt me redelijk stug dat McCartney zou zeggen "Back in 1959, when we went to America". :P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:21:05 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84705457
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Jaren ernaast? Hoeveel dan?

Lijkt me redelijk stug dat McCartney zou zeggen "Back in 1959, when we went to America". :P
Tja, toch.. :P
Vanaf 2:26. "How old was the band when you came to this country?" "I don't know, I think about six months. No no no, I'm just being silly. No no, it was very old. We were like eight, nine years. I don't know, I don't count man. People know my history much better than I do" :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_84724973
Geen verrassingen in de laatste McCartney-setlists. Geen "Sally G" of "Junior's Farm" voor Nashville. En voor het eerst niet eens "Kansas City" voor Kansas. Setlist A voor Nashville, en setlist B voor Charlotte en Kansas. In Charlotte en Nashville trakteerde hij het publiek op "Ram On", en bij die laatste deed hij ook weer "Tequila". Ik las in een verslag dat na de spontane "Tequila" in Nashville iemand een bord omhoog hield met een wens voor "Junior's Farm", McCartney die richting op keek en zei: "Not that one"... En jawel, in Nashville was het weer zo ver:



Het is niet bekend of Rusty's gitaar op alledrie de avonden weer brak ;). Volgende week 7 optredens in 11 dagen, waarvan 3 keer 2 avonden achter elkaar. Iets wat hij sinds de tour van 2005 niet meer gedaan heeft...
pi_84725150
Aii, als dat maar geen permanente sporen in zijn stem achterlaat :{
pi_84725954
Denk dat het wel zal meevallen, maar het is in ieder geval gebleken dat 2 avonden achter elkaar niet goed voor z'n stem op de tweede avond is. Dat is de (tweede) reden dat hij de optredens de laatste jaren zo spreidt. En de ouderdomsverschijnselen in de stembanden zijn vanzelfsprekend de natuur ;).

En dat was eigenlijk in 2005 al zo, want tijdens die intensieve tour met 40 optredens in tweeënhalve maand klonk hij vaker schor dan in vorm. "Jenny Wren" is op veel opnames pijnlijk om te horen, iets waar hij nu standaard last van heeft op de piano-ballads in de huidige set. Aan de andere kant klinken de opnames van "Maybe I'm Amazed" (niet de makkelijkste song) uit 2005 stukken beter dan het totaal ongebalanceerde schorre geschreeuw uit 1989, en klonk hij op de opnames van Hyde Park (tweede avond achter elkaar) van vorige maand krachtig en zuiver...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')