abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:24:44 #276
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84869696
Ik vind het sowieso enorm zonde dat hij Here Today zoveel speelt, elke keer is er toch wat emotie van het nummer weg, als je begrijpt wat ik bedoel :{ En eigenlijk vind ik dat hij Let It Be ook maar occasioneel moet spelen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:55:21 #277
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_84875198
In reactie op de discussie over de jaren '80 McCartney band, of die van nu....

Ik bedoel kom op!

Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
  Redactie Frontpage donderdag 5 augustus 2010 @ 07:22:27 #278
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_84883363
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:

Ik bedoel kom op!

Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
Kies dan wel een filmpje met die band van 89/93 _O-
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 5 augustus 2010 @ 07:25:25 #279
95179 TheGrandWazoo
pi_84883377
Zoals deze Een vergeten klassieker! Ik vind dit één van de beste Macca nummers. Robbie speelt hier moeiteloos de solo van David Gilmour.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 5 augustus 2010 @ 07:27:26 #280
95179 TheGrandWazoo
pi_84883389
Nog zo'n track uit die tijd...

http://www.youtube.com/watch#!v=m7A6E0jZRvE&feature=related
(Superworm)
pi_84885899
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:24 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind het sowieso enorm zonde dat hij Here Today zoveel speelt, elke keer is er toch wat emotie van het nummer weg, als je begrijpt wat ik bedoel :{ En eigenlijk vind ik dat hij Let It Be ook maar occasioneel moet spelen.
Ik weet nog dat ik dat nummer in de 80-er jaren op LP had. Elke keer weer kippevel als ik dat nummer draaide, tranen in mijn ogen. Ik vind ook dat hij dat nummer iets te vaak speelt en vind dat wel zonde van het nummer, ik begrijp wat je bedoelt. Maar toen ik dat nummer voor het eerst live in 2003 hoorde en ook zeker afgelopen december in 2009 staan de tranen me weer in de ogen. Met meest ontroerende nummer van Paul ever, overduidelijk, een prachtge ode solo gebracht door Paul in het mdden van de show. Van mij mag deze er absoluut in blijven. ;(
pi_84886151
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:

Ik bedoel kom op!

Hee, dat heb ik nog eens op video opgenomen op een duitse zender. Hij speelde toen 3 nummers waaronder don't get around much anymore. Dat nummer vond ik toen echt fantastisch. Ik herhaal: TOEN ;)
Trouwens een mooi youtube channel: http://www.youtube.com/user/jacenty841 met alleen maar Paul mcCartney.
pi_84888748
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nog zo'n track uit die tijd...

http://www.youtube.com/watch#!v=m7A6E0jZRvE&feature=related
"Flowers in the dirt" een vergeten album.......... Deze vind ik nog steeds erg leuk. Hoewel 'We got married' wel het beste nummer is.

pi_84899069
Volledige tracklists inclusief veel bonus-materiaal van de deze herfst uit te brengen Apple Records remasters op http://www.applerecords.com. Inclusief: ‘Come and Get It: The Best Of Apple Records,’ a 21 track compilation of singles. En ook "The Radha Krishna Temple," geproduceerd door George Harrison, is nu onderdeel van de lading.
pi_84899314
Wat is de baslijn van Maxwell`s silver hammer gaaf!.
Ik vind het zo fijn dat The Beatles zoveel muziek gepanned hebben(bas/drum links, vocals/others rechts.)
Abbey Road is echt een nice album! :)
pi_84902765
Ook belachelijk dat Concord nog niets bekend heeft gemaakt over de aanstaande McCartney archief-uitgaves. In elk geval zou de 88ste re-release van "Band On The Run" in augustus uitkomen, wat nu weer verzet is naar eind september. De 3 CD/DVD-editie heeft een pittig prijsje... http://www.amazon.com/Band-Run-CD-DVD-Combo/dp/B003XX2O8W/
pi_84903394
Dat is toch geen prijs meer :o _O-
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:48:32 #288
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_84931316
Even een foto tussendoor...

vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:47:39 #289
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_84933489
Wat een toffe foto's! Nog nooit gezien.
Leef en Laten Leven
pi_84934228
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.

Ik merk dat Aisumasen hier -net als op het AM-forum- ook de nerd is :P
Maar ik ben in goed gezelschap ;).

Zééér kleine kans dat we hem de komende jaren in Nederland zullen zien. Tussen zijn 2 laatste optredens hier zat al 6.5 jaar, en er zijn plekken in Europa waar hij veel langer niet is geweest. Vorig jaar was een aankondiging wel te verwachten, nu ehh... niet meer. Een volwaardige Europese tournee heeft hij niet meer gedaan sinds 2004, dus we mogen van geluk spreken dat we hem vorig jaar in Nederland hebben kunnen zien. Hij tourt het meest in Amerika, maar dat land is groot, en hij doet daar op dit moment vooral plekken aan die hij minstens 5 of zelfs 20 jaar niet bezocht heeft. Maar zelfs zijn moederland komt er altijd zeer bekaaid vanaf, laatste volledige tournee was in 2003, en pas dit jaar deed hij daar zijn allereerste stadion-tournee (Ierland, Wales, Schotland, Engeland).

En dat hij veel tourt valt op papier wel weer mee, sinds hij is gestopt met het geven van mega-tournees in 2005. Ik geef 'em groot gelijk, nu hij telkens zo'n 10 optredens in de planning heeft, uit elkaar gespreid. En met veel meer afwisseling in de setlist.

Deze herfst hervat hij z'n huidige tournee, en alhoewel ik wel durf te geloven dat het wederom grotendeels uit Amerikaanse data zal bestaan en mega-concerten in andere grote landen in bv. Zuid-Amerika, kan het toch niet uitblijven dat hij ook terugkomt naar Europa. Het is dan 6.5 jaar geleden dat hij voor het laatst in Scandinavië of zuidelijker dan Parijs optrad. Zelf was ik als de dood dat hij de huidige setlist-aanvullingen weer zou droppen, en heb 'em daarom in juni in Dublin opgezocht :P.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:14:45 #291
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84934468
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:08 schreef Aisumasen het volgende:
Het is dan 6.5 jaar geleden dat hij voor het laatst in Scandinavië of zuidelijker dan Parijs optrad.
Ook België heeft hij al een tijdje niet meer bezocht.. O-)
pi_84937364
Denk dat dat kleine landje vorig jaar wel bediend is met de 2 optredens in Keulen, plus die in Parijs en Arnhem ;).
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 14:28:16 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84937756
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 14:19 schreef Aisumasen het volgende:
Denk dat dat kleine landje vorig jaar wel bediend is met de 2 optredens in Keulen, plus die in Parijs en Arnhem ;).
Mwah.. Vind ik geen ideale logica. Niet iedereen is zo gek om naar het buitenland te gaan :P
pi_84938406
Oh, maar reken maar dat de promoters zo gedacht hebben. Evenals dat ze denken dat ze heel Engeland 'bediend' hebben met een festival-optreden in Londen.

En in het geval van Belgie is een concert in midden-Nederland of 70 km van de grens bij Duitsland natuurlijk makkelijk te overbruggen. In Amerika geldt vaak zelfs een zogenaamde 'reikwijdte' van 500 km. Dat zie je vooral deze tour heel duidelijk. Zoals ook: 1 optreden in San Francisco, 2 in Los Angeles (zit 650 km tussen) maar dan is de hele westkust van Amerika wel geserveerd.
pi_84942260
Ben al tijden op zoek naar een bepaalde remix uit de pre-show van McCartney, zoals in de lijst die ik na afloop van het optreden in het Gelredome had gepost. Heb 'em in Dublin opgenomen, en later ook uit de Mexico-uitzending geknipt :'). Blijk ik 'em al jaren op een promo te hebben liggen :'). Het is de "Loop Da Loop Club Mix" van "Goodnight Tonight" uit 2001. McCartney met AutoTune, als jullie je dat nog kunnen herinneren. Vette pre-show is dat toch. Kan me alleen niet herinneren of al die 80's classics nog langskomen in de meest recente. Geloof alleen "Secret Friend" paar minuten lang, leuke reacties geeft dat altijd.
pi_85009095
En ik heb gisteren weer 2 LP's bij m'n (Solo-)Beatles verzameling toe mogen voegen :+
pi_85010075
Wanneer komt er nou eens info over die McCartney remasters uit zeg?
Nee.
pi_85026392
Zeg dat wel. Zie het ook nog wel gebeuren dat het naar 2011 wordt doorgeschoven, aangezien we deze herfst overspoeld worden met (luxe) (solo-)Beatles uitgaves.

Uit m'n hoofd de Harrison-releases (outtakes boxset? Apple Years boxset? "Extra Texture" en "Dark Horse" remastered? soundtrack voor de Martin Scorsese-docu?), shitload aan Lennon-releases ("Double Fantasy Stripped", de originele mixen van z'n solo-albums geremastered, een nieuwe boxset met bonus-CD's en nieuwe opnames, een 'Box of Vision', 5 nieuwe compilaties, een PBS-documentaire met nooit eerder vertoonde opnames...).

De release-datum van de mono- en stereo vinyl boxsets van The Beatles staat nu op 22 november 2010, en waarschijnlijk komen daar ook nog de rode en de blauwe verzamelaars geremastered bij, als kerst cash-in. Zul je zien dat ze de "Magical Mystery Tour" DVD daar ook nog tussen weten te proppen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:28:42 #299
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85026697
Ik ben wel enthousiast iig voor het merendeel van die dingen die je opsomt. Nu ja, de prijs daargelaten dan :')
pi_85027235
Ja, van mij mag het allemaal deze kant op komen, natuurlijk :P! Maar ben wel bang dat McCartney weer het onderspit gaat delven door de Lennon-releases, what's new :').

Weet wel dat ik niet voor de 10de keer Lennon's complete catalogus ga kopen, en me beperk tot "Double Fantasy Stripped", een project waar ik ontzettend naar uitkijk. En natuurlijk moeten we weer een complete boxset met het oude liedje kopen om nieuwe nooit eerder uitgebrachte Lennon-opnames te bemachtingen, ben ik ook echt niet van plan. Zullen ook wel weer exclusieve digitale downloads aan gekoppeld worden. Iets waar de wondere wereld van het internet me misschien wel bij kan gaan helpen ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')