quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:42 schreef hallo-daar het volgende:Is er nog een kans dat McCartney in (de buurt van) Nederland komt eind 2010/begin 2011? Ik weet dat hij vorig jaar nog in de GelreDome stond. Die ouwe man tourt wel veel.
Ik merk dat Aisumasen hier -net als op het AM-forum- ook de nerd is

Maar ik ben in goed gezelschap

.
Zééér kleine kans dat we hem de komende jaren in Nederland zullen zien. Tussen zijn 2 laatste optredens hier zat al 6.5 jaar, en er zijn plekken in Europa waar hij veel langer niet is geweest. Vorig jaar was een aankondiging wel te verwachten, nu ehh... niet meer. Een volwaardige Europese tournee heeft hij niet meer gedaan sinds 2004, dus we mogen van geluk spreken dat we hem vorig jaar in Nederland hebben kunnen zien. Hij tourt het meest in Amerika, maar dat land is groot, en hij doet daar op dit moment vooral plekken aan die hij minstens 5 of zelfs 20 jaar niet bezocht heeft. Maar zelfs zijn moederland komt er altijd zeer bekaaid vanaf, laatste volledige tournee was in 2003, en pas dit jaar deed hij daar zijn allereerste stadion-tournee (Ierland, Wales, Schotland, Engeland).
En dat hij veel tourt valt op papier wel weer mee, sinds hij is gestopt met het geven van mega-tournees in 2005. Ik geef 'em groot gelijk, nu hij telkens zo'n 10 optredens in de planning heeft, uit elkaar gespreid. En met veel meer afwisseling in de setlist.
Deze herfst hervat hij z'n huidige tournee, en alhoewel ik wel durf te geloven dat het wederom grotendeels uit Amerikaanse data zal bestaan en mega-concerten in andere grote landen in bv. Zuid-Amerika, kan het toch niet uitblijven dat hij ook terugkomt naar Europa. Het is dan 6.5 jaar geleden dat hij voor het laatst in Scandinavië of zuidelijker dan Parijs optrad. Zelf was ik als de dood dat hij de huidige setlist-aanvullingen weer zou droppen, en heb 'em daarom in juni in Dublin opgezocht

.