quote:
quote:You can shine your shoes and wear a suit
You can comb your hair and look quite cute
You can hide your face behind a smile
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
You can wear a mask and paint your face
You can call yourself the human race
You can wear a collar and a tie
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
Well now you know that your cat has nine lives, babe
Nine lives to itself
But you only got one
And a dog's life ain't fun
Mamma take a look outside
You can go to church and sing a hymn
You can judge me by the color of my skin
You can live a lie until you die
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
quote:Op maandag 8 december 2008 22:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Imagine all the people
Sharing all the world
Ja, wat op tegen?quote:Op woensdag 3 december 2008 12:31 schreef Price het volgende:
[..]
Je bent dus persoonlijk naar de winkel geweest.
Pas op, het blijft een film uit hun LSD periode! Ze zijn te bewonderen in tovenaarspak.... je bent gewaarschuwd. Maar ik heb er van genoten!!! Ze spacen op die manier dus, zorg dat je zelf ook in die buurt zit en het komt goed.quote:Op maandag 8 december 2008 23:44 schreef Gerbilking het volgende:
Wat een geweldig album is dat inderdaad. Ik moet die film echt nog eens zien, want deze intro en de clip van I Am The Walrus spacen hem in de beste manier die er bestaat
Hmm, zijn laatste goeie soloplaat stamde uit '74. Dus ik zou geen wonderen verwachten van de 80's met Johnquote:Op maandag 8 december 2008 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat had hij bijvoorbeeld nog allemaal gemaakt als Chapman's zelfmoordpoging was gelukt?
quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:35 schreef hello_goodbye het volgende:
Niet te geloven... Een Emmy nominatie voor... I saw her standing there!!!En voor That was me! Toen ik het hoorde dacht ik 'WTF!!!???'
Het schijnt dat Paul een vinyl (!!!!) single heeft uitgebracht met 4 nummers van z'n optreden in de Amoebe winkel in Hollywood: en nu zijn twee nummers van die obscure single genomineerd voor een Emmy! Lachen! [..]
Double Fantasy vind ik anders één van z'n beste platen!quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:22 schreef webfreak het volgende:
[..]
Hmm, zijn laatste goeie soloplaat stamde uit '74. Dus ik zou geen wonderen verwachten van de 80's met John
Maar wat zou ik 'm toch graag nog es live hebben meegemaakt.
Dat beschouw ik zelf eigenlijk meer als een EP, omdat de helft Yoko is.. En daar kan ik echt helemaal niks mee.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Double Fantasy vind ik anders één van z'n beste platen!
Jezus wat een postquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:32 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, ik kan het niet meer oneens zijn met je. Lennon was als herboren in 1980! In alle interviews en opnamesessie straalt hij positiviteit, geluk en creativiteit uit. Tussen 1970 en 1975 is hij op opnamesessies altijd óf bitchy óf gehaast óf verveeld óf onder invloed te horen. Altijd cynisch over het verleden. Maar tijdens de opnamesessies van Double Fantasy in de nazomer van 1980 heeft hij het continu over zijn oude bandje "The Bees", de toekomst, Sean, over zijn ideeën voor songs, over de nieuwe tournee, over dat hij Sean in 1981 mee naar Schotland neemt...... Zijn gitaarwerk van de opnamesessie op 8 december 1980 ("Walking On Thin Ice" overdubs) is het beste gitaarwerk wat hij ooit heeft afgeleverd! Het leek alsof hij na 10 jaar The Beatles eindelijk een plek had kunnen geven, hij praat in interviews en opnames vol enthousiasme over zijn werk met zijn vorige band, over McCartney's nieuwe release (McCartney II).
Hij had nog zo veel ideeën op de plank liggen. Kijk alleen al maar naar het geweldige materiaal wat hij geschreven heeft tussen 1975 en 1980, en waarmee hij niet de studio in is gegaan. Veelbelovende korte instrumentale jams, maar vooral complete nummers wat ik onder het beste Lennon-solowerk beschouw:
"Help Me To Help Myself", "Tennessee", "Sally And Billy", "Mucho Mungo", "Cookin' In The Kitchen Of Love", "She Is A Friend Of Dorothy's", "I Don't Want To Lose You", "Free As A Bird", "Real Love", "Whatever Happened To", "One Of The Boys", "Mirror Mirror (On The Wall)", "I Watch Your Face", "Grow Old With Me", "Serve Yourself", "Not For Love Nor Money", "She Runs Them 'Round In Circles", "Howling At The Moon", "Across The River", "India, India", "Life Begins At 40", "John Henry", "Memories", "Mr. Hyde's Gone (Don't Be Afraid)", "The Happy Rishikesh Song / Something Is Wrong", "Gone From This Place", "Dear John", "You Saved My Soul".
Dat zijn 29 nummers uit 1975-1980 die alleen al op bootleg zijn verschenen! En dan tel ik de 12 nummers die hij later nog in de studio heeft opgenomen (behalve "Gone From This Place") niet eens mee. Er zitten uitschieters tussen ("Help Me", "Lose You", "Whatever", "Saved", enz.), en ook wat mindere nummers, maar daar zijn het demo's voor. Minstens 20 prachtige songs waarvan het eeuwig zonde is dat hij ze niet heeft kunnen opnemen. De songs die hij gelukkig wél heeft kunnen opnemen en afronden doen toch zeker niet onder aan deze demo's. Ok, de productie is misschien wat glad. Maar songs als "Woman", "Watching The Wheels" en "Beautiful Boy" zijn toch gewoon geniale klassiekers. Een totaal andere Lennon dan daarvoor. "I'm Losing You" is in de afkeurende Cheap Trick-versie de beste rock-song die hij ooit heeft opgenomen, en persoonlijk vind ik de rest van Double Fantasy ook fantastisch.
Left-overs van de Double Fantasy-sessies zijn toch ook niet mis... "Nobody Told Me", persoonlijke favoriet, typische Lennon-tekst en geweldige groove. Heeft hij zelf niet eens uitgebracht omdat het voor Ringo bedoeld was. Kan zelf ook geen genoeg krijgen van studio-demo's "I'm Stepping Out", "I Don't Wanna Face It", vraag me af wat hij daar van gemaakt zou hebben als hij ze had kunnen afronden. Zelfde geldt voor "(Forgive Me) My Little Flower Princess", zo'n prachtig treurige song waar nog veel meer in had kunnen zitten... Om nog maar te zwijgen over "Borrowed Time", na december 1980 een ironische tekst... Één van Lennon's beste songs.
"What if" is geen zinnige discussie, maar zijn dood was een groot verlies voor de muziek, zeker als je ziet in welke creatieve bui hij zich bevond.
Logische reactie: allemaal. Verdere reactie: welke cd's heb je al?quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Welke cd's van de Beatles MOET ik gewoon op de computer staan?
Ik heb er nu 6 maar wil er graag meer.
Snap ik, maar weet niet waar te beginnenquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Logische reactie: allemaal. Verdere reactie: welke cd's heb je al?
A Hard Day's Night en Rubber Soul, mijn (te) strenge selectie.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:32 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Snap ik, maar weet niet waar te beginnen![]()
Ik heb nu Abbey Road, Please please me, Help, The White Album en 1. Revolver is aan het downloaden nu..
Thanks.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:36 schreef TNA het volgende:
[..]
A Hard Day's Night en Rubber Soul, mijn (te) strenge selectie.
Mee eens: dan heb je het beste uit de eerste periode (Please please me en A hard day's night), het beste uit het midden (Rubber soul en Revolver) en het beste uit de laatste jaren (White album en Abbey Road). Vanuit historisch oogpunt moet je daarna Sgt Pepper eigenlijk wel hebben. Daarna volgen, voor de variatie, Help (heb je al), Magical mystery tour en Let it be. En als je dan toch alles compleet wilt hebben, daarna With the Beatles, Beatles for Sale en (mocht je echt ALLES willen hebben) Yellow submarine. Alhoewel... dan hebben we het alleen over de albums, natuurlijk: voor heel veel van de superhits en magistrale b-kantjes (voor The Beatles waren b-kantjes absoluut GEEN opvullers!!!) mogen als sluitstuk Past master 1 en 2 niet ontbreken natuurlijk. Je heb 1 dan wel, maar die is toch niet compleet...quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:36 schreef TNA het volgende:
[..]
A Hard Day's Night en Rubber Soul, mijn (te) strenge selectie.
En dat geldt voor meer Beatles nummers.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:13 schreef Paaskonijn het volgende:
1304 Beatles Twist and shout
Had wel wat hoger gemogen, veel hoger zelfs.
quote:Op zondag 21 december 2008 23:28 schreef overworld het volgende:
What!?!?!?!? I am the Walrus op 592?
Had wel wat hoger gemogen imho.
Nog steeds de best verkochte ("non-charity") single in GB aller tijden, zelfs! Ik verwacht ook niet dat een song als "The Back Seat Of My Car" in die Top 2000 terecht komt, hoe geniaal het ook is. Maar de meeste nummers die ik noemde zijn juist allemaal ontzettend grote hits geweest, dus aan die bekendheid ligt het niet.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Smaak, maar vooral ook bekendheid van de nummers. Mull of Kintyre is bijvoorbeeld het best verkochte McCartney nummer (en een van de best verkochte single in GB), dus ook heel bekend, maar zeker niet de beste als je het mij vraagt.
Damn...als ik dat had geweten. Dan had ik de (in de jaren '80 nota bene door Yoko vrijgegeven!) opname snel even op een tape-je gezet en aangeboden! De persoon die dit gekocht heeft...quote:Drunk Lennon recording grabs $30K at auction
Maybe it wasn't John Lennon's best musical effort, but a tape of an apparently inebriated Lennon warbling a cover of Lloyd Price's "Just Because" brought a sobering $30,000 at auction Sunday in Los Angeles.
Bonhams and Butterfields auction house spokeswoman Margaret Barrett said Lennon had apparently had one too many when he got behind the mic in the 1973 recording session.
"It was six minutes, 16 seconds, and John singing very drunk and with John ad-libbing his own lyrics into the song -- so it's actually a fun song to listen to," Barrett said.
Described in the auction catalogue as "One standard orange-colored cassette tape with audio of Lennon in fall of 1973 singing the Lloyd Price song 'Just Because,' " the never-before-heard-in-public cassette was given to the former owner personally by Lennon, the auction house said.
That former owner was not identified, nor was Sunday's buyer -- for whom another Fab Four classic -- "Money" -- now might have new meaning.
http://www.cnn.com/2008/S(...)tml?iref=mpstoryview
In dat gevalquote:
Wat mij betreft het mooiste Beatlesnummer. Prachtig.quote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef buachaille het volgende:
Gewoon zo maar, voor de leut:
Een van de betere songs op dat album.quote:Op maandag 22 december 2008 23:47 schreef Nicksanders het volgende:
Deze van dezelfde Album als het lied for no one genaamd Revolver ook een top lied![]()
The Fab four
En voor de mensen die deze opname nog nooit gehoord hebben:quote:Op maandag 22 december 2008 16:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Damn...als ik dat had geweten. Dan had ik de (in de jaren '80 nota bene door Yoko vrijgegeven!) opname snel even op een tape-je gezet en aangeboden! De persoon die dit gekocht heeft...
[UITSLAG] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR 2008!quote:Op donderdag 25 december 2008 20:38 schreef Paaskonijn het volgende:
[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR #2
Willen jullie me even op 1 zetten en wat random mensen op 2 en 3?
Ik wil geen koude voeten![]()
Hihihihiquote:Op donderdag 25 december 2008 22:49 schreef TNA het volgende:
[..]
[UITSLAG] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR 2008!
Pwnd, spamhoer.
Koop inderdaad gewoon alle albums, wat al eerder is gezegd.quote:Op donderdag 25 december 2008 16:11 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben sinds kort ook een Beatles fanIk heb ondertussen al enkele CD's gekocht (#1, The Beatles 1962-1967, The Beatles 1967-1970, Anthology 1, 2 en 3), maar welke raden jullie nog aan? En dan liefst compilatie albums. Is Live at the BBC wat?
En door de lage pondenkoers en wat aanbiedingen ben je op cd-wow.com nóg goedkoper uitquote:Op vrijdag 26 december 2008 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Bij FRS kosten volgensmij alle albums nog steeds rond de 20 euro. Bij cdwow.com is ie 10 euro (die zijn altijd heel goedkoop qua cd's). Maar die remaster mogen nu idd wel eens komen...
Deze heb ik gehoord tot nu toequote:
1052 Beatles For no onequote:Op vrijdag 26 december 2008 22:07 schreef On het volgende:
Ik hoorde hem ook voorbij komen, raakte meteen opgewekt. Op de een of andere manier is het horen van een nummer op de radio specialer voor me dan dat ik hem zelf selecteer in een media bestandje. geweldig album ook.
Beetje dubieus inderdaad.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:06 schreef MrBadGuy het volgende:
De stem klinkt helemaal niet als die van John, in de tekst staat dat zijn stemopnames zijn bewerkt, maar het klinkt alsof iemand anders het in heeft gesproken.
Het complete artikel is hier te lezen: http://www.nytimes.com/2008/12/27/arts/music/27beat.htmlquote:Hard Day’s Night for Beatles Reissues
If you still believe in Santa Claus, you might also have expected to wake up on Christmas morning and find an iPod stocked with the long-promised reissues of all the Beatles albums. But if you know the shocking truth about Santa, you probably know that the vaunted Beatles reissues don’t exist either, outside the vaults of EMI, the group’s record label, and Apple, the company the band set up in 1967 to oversee its interests. Other long-anticipated Apple projects, like DVD versions of the Beatles’ Shea Stadium concert and the “Let It Be” film, failed to turn up for the holidays as well.
[..]
Even the most believable of reports, floated by EMI insiders, proved fruitless this year. During the summer EMI was said to be preparing a deluxe remastered edition of the “The Beatles” (popularly known as “The White Album”) to celebrate the 40th anniversary of its release. The anniversary came and went, with no sign of the reissue.
Instead, Apple sent e-mail messages to fans directing them to beatles.com, the official Web site, where they could celebrate the anniversary by buying a $395 “White Album” fountain pen. Also on offer were a “White Album” hoodie and T-shirts. Presumably, the wizards at Apple think people will want these things in time for the Beatles edition of Rock Band, the computer game to which the group agreed, this fall, to lend its name and music.
What’s wrong with this picture?
It is not for lack of interest at either end of the food chain that the Beatles can’t manage to get upgraded versions of their classic recordings onto the market, except by way of a video game or a site-specific show (Cirque du Soleil’s “Love,” in Las Vegas).
EMI, which owns the group’s recordings, remastered them at least two years ago. According to a 1989 agreement that ended 20 years of lawsuits between the Beatles and EMI, the label can do nothing without an O.K. from Apple. But Apple is supposedly keen: early in 2007 it hired Jeff Jones, a record executive whose last job was overseeing historical reissues for the superb Sony Legacy series.
There would have been no reason to hire someone with that background if archival reissues were not in the company’s plans, and since Apple acts only with the unanimous consent of its four shareholders — Mr. McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono and Olivia Harrison — presumably all four have agreed to a release program, at least in principle.
And how many record labels, just now, are facing an army of consumers who are saying, in effect: “We’ve bought this music several times already — on mono and stereo LPs, on picture discs and audiophile vinyl, perhaps on cassette and most recently on CD — but please, we beg you, sell it to us again.”
[..]
While EMI and Apple have been squabbling, collectors have taken matters into their own hands, pooling unreleased tracks and compiling anthologies that are far more ambitious than anything EMI is likely to release. Usually, these unauthorized desktop bootleg projects (which are of course illegal) have attractive cover art and copious annotations, and these days money rarely changes hands for them: the people who compile them distribute them freely (and encourage others to do so) either on home-burned CDs and DVDs or, increasingly, on the Internet.
Some are curatorial masterpieces. A label called Purple Chick has assembled deluxe editions of each commercially released album, offering the original discs in their mono and stereo mixes, along with the singles (also in mono and stereo) released at the time, as well as every known demo, studio outtake and alternative mix.
Drawing mostly on an earlier generation of less obsessively organized bootlegs and adding otherwise unbootlegged rarities when they turn up, Purple Chick has generally chosen the best-sounding and most complete takes (editing together fragments where necessary) and has done some speed correction and other sonic tweaking.
[..]
Another label, Lazy Tortoise, is compiling chronologically all the Beatles’ television and radio interviews. And on DVD, the FAB label is doing the same with the group’s film and television appearances, from 1962 to the present.
Nobody who collects these things would hesitate to buy officially released archival projects, if only Apple and EMI would release them. Perhaps by the time the 40th anniversary of the “Abbey Road” album rolls around, on Sept. 26, Apple and EMI will have gotten it together.
quote:Op zondag 28 december 2008 00:21 schreef Aisumasen het volgende:
Dit artikel uit de New York Times van vandaag is een genot om te lezen:
[..]
Het complete artikel is hier te lezen: http://www.nytimes.com/2008/12/27/arts/music/27beat.html
Wat kan ik er aan toevoegen...?![]()
Hopelijk bereikt dit artikel de oren van Apple. Al denk ik dat die vast wel precies weten waar ze mee bezig zijn, en wat ze wanneer op welke manier gaan uitbrengen. Maar waar wachten ze op? Totdat EMI over de kop gaat binnen nu en 2 jaar?
"We're working on it" is nu onderhand al door elke partij sinds de jaren '90 wel een keertje gezegd. Het is gewoon komisch. Toch, we moeten niet onderschatten hoe veel partijen betrokken zijn bij deze projecten. Was het in de jaren '90 altijd George Harrison die projecten tegenhield, als enige afkeurde of er persoonlijk in wilde knippen (zoals op de Anthology CD's), kan dat nu wel Ringo zijn, of Olivia... We weten het niet. EMI wil een groter percentage, dat is duidelijk. Maar het heeft nu bijna 22 jaar geduurd!quote:Sir Paul McCartney: sort out Beatles iTunes deal
Sir Paul McCartney has called for an end to the deadlock stopping Beatles fans being able to download their back catalogue. The Fab Four’s work is not available online due to legal wrangling between two companies – Apple Inc and Apple Corps. The former is the firm behind iTunes and the iPod, while the latter was set up by Sir Paul with the rest of The Beatles in 1968 to look after their affairs and recordings.
He said: “I hope it happens. “It is out of our hands, really. It is a business thing and there is some gridlock somewhere. “It is the usual thing – when it is a Beatles deal, it is a big deal. It is not like we are just some new act. “When you are talking about iTunes, obviously we have got to get a great deal. I think we are right, because we are The Beatles! “It is being held up, but I definitely hope it comes through because it is about time it happened. “We have been goofing around enough, so if you are reading this, whoever is holding it up, stop it!”
Bron: Liverpool Echo
In de betere speciaalzaak (niet FRS dusquote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:26 schreef Paaskonijn het volgende:
In de FRS zijn CD's van The Beatles overduidelijk duurder dan alle andere CD's. De goedkoopste CD van The Beatles is 20 euro. De rest is bijna allemaal 10 euro ofzo.
Grappig dat je dat zegt. Er zijn namelijk weinig CD's die zó erbarmelijk slecht klinken als die van The Beatles. Nee, dan heb ik het natuurlijk niet over de muziek, maar over de overzetting van LP naar CD. Wat tegenwoordig voor 20 euro in de winkel ligt is ergens eind jaren '80 vluchtig en onzorgvuldig op CD gepleurd, en klinkt gewoon niet zoals het zou moeten klinken. Juist daarom is dat remasteren zo nodig.quote:Kwaliteit is eenmaal duurder.
Die waren allemaal 25 euro.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:02 schreef Aisumasen het volgende:
Grappig dat juist nu de (inderdaad inferieure) CD-uitgaven van The Beatles hier en daar voor een tientje te koop zijn. Zelfs Anthology zie ik steeds vaker voor die prijs liggen.
Grappig, net dat ik lees dat je hier hebt gepost luister ik naar Hello Goodbye. Nuja, om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van de huidige nummers die ik op CD heb helemaal niet slecht, dus die remasters maken me niet echt uit.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:27 schreef hello_goodbye het volgende:
En zodra je alles hebt, komen de remasters uit...Maar het is natuurlijk een uitermate loffelijk streven dat je alle albums wilt hebben!!!
Iedere keer als ik naar Love luister, wil ik niets liever dan remasters.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Grappig, net dat ik lees dat je hier hebt gepost luister ik naar Hello Goodbye. Nuja, om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van de huidige nummers die ik op CD heb helemaal niet slecht, dus die remasters maken me niet echt uit.
Je slaat de spijker op z'n kop. Een volgepropte huiskamer, meer is het niet. En het idee is voorál dat je iets koopt. Een beetje alsof je 't Stedelijk binnenloopt, en de suppoost je continu kunstwerken probeert te verpatsen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:05 schreef hello_goodbye het volgende:
Nee, ik niet. Het is een eenmansmuseum van ene Azing, als ik me niet vergis. Ik zie altijd een volgepropte huiskamer voor me en ben eigenlijk bang voor veel gehijg in m'n nek van de heer des huizes plus een hoop pogingen om z'n eigen 'meesterwerken' te verkopen en dvd's die ik wel van internet kan halen... Maar misschien dat iemand die er wél geweest is een wat reëeler en positiever beeld kan scheppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |