abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:18:46 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62788691
Deel 25! Over de grootste, beste, creatiefste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
]Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24!

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georienteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:21:18 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62788744
Voorstel: omdat de eerste 25 reacties wel tvp's zullen zijn, misschien in plaats daarvan een toffe link naar een video posten?
pi_62789443
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:21 schreef TNA het volgende:
Voorstel: omdat de eerste 25 reacties wel tvp's zullen zijn, misschien in plaats daarvan een toffe link naar een video posten?

Help!
Ringo <3
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:32:27 #5
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_62790483


Mooi stukje film over The Kop (aanhang van Fc Liverpool) waarbij de Merseybeat nogal centraal stond
pi_62799397
tvp
pi_62799541
Het meest overschatte jongensbandje ever
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Redactie Frontpage donderdag 30 oktober 2008 @ 01:42:31 #8
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_62801124
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:55 schreef El_Matador het volgende:
Het meest overschatte jongensbandje ever
Jij hebt er kijk op!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_62805511
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:55 schreef El_Matador het volgende:
Het meest overschatte jongensbandje ever
Ja duh!!
Dit hele topic hangt aan elkaar van spot en cynisme. Één grote sneer.
Dat je dat niet doorhad
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:44:03 #10
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_62806631
Een tvp met een filmpje welke denk ik niet erg bekend is!

Nothing is real and nothing to get hung about
pi_62809159
Overschat zijn ze allerminst, maar ik begin met de tijd ook veel meer muziek uit de 60s te ontdekken en de indruk die ik van The Beatles had begint ook steeds meer te vervagen. Het was een goede band, maar lang niet de beste uit de geschiedenis of iets proletarisch. Sterker nog, ik verkies een tweetal bands als beste uit de 60s zij zitten daar niet tussen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:26:37 #12
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_62809414
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:17 schreef emokid het volgende:
Overschat zijn ze allerminst, maar ik begin met de tijd ook veel meer muziek uit de 60s te ontdekken en de indruk die ik van The Beatles had begint ook steeds meer te vervagen. Het was een goede band, maar lang niet de beste uit de geschiedenis of iets proletarisch. Sterker nog, ik verkies een tweetal bands als beste uit de 60s zij zitten daar niet tussen.
deel die dan met ons
pi_62809464
Geen verrassingen hoor. The Jimi Hendrix Experience en The Velvet Underground.
pi_62819057
Slightly related: heeft iemand al het Fireman album gehoord? Een Beatle meer dan waardig! Ik had er een apart topic over gestart, omdat ik het hier niet vond thuishoren, maar misschien had ik het beter hier kunnen posten. Het is een zeer verrassend en creatief album, vind ik. Het is natuurlijk niet officieel een McCartney album, maar dat vind ik eigenlijk wel.
pi_62819432
quote:
Nu meer tijd om er over uit te wijden:

Vanmiddag was de langverwachte persconferentie waar de Beatles-remasters en Let It Be-DVD de nieuwe samenwerking tussen Apple Corps en MTV werd aangekondigd. Zoals verwacht komt er met de Kerstmis van 2009 een nieuw spel op de markt, een soort Rock Band met The Beatles. Persbericht:
quote:
Exclusive Agreement Set to Bring The Beatles Music to Fans for the First Time in Interactive Form Here, There and Everywhere in 2009



New York, NY - October 30, 2008 - The Beatles' extraordinary music and phenomenal legacy is set to rock across the universe in the form of a video game through an exclusive partnership between Apple Corps Ltd., Harmonix and MTV Games, a part of Viacom's MTV Networks (NYSE: VIA, VIA.B).

This partnership marks the first time that Apple Corps, along with EMI Music, Harrisongs Ltd, and Sony/ATV Music Publishing, has agreed to present The Beatles music in an interactive video game format. Published by MTV Games and developed by Harmonix, the world's premier music video game company and creators of the best-selling Rock Band, the game will be an unprecedented, experiential progression through and celebration of the music and artistry of The Beatles. The game was creatively conceived with input from Sir Paul McCartney and Ringo Starr, along with Yoko Ono Lennon and Olivia Harrison, and enjoys their full blessing. In addition, Giles Martin, co-producer of The Beatles innovative LOVE project, will provide his expertise and serve as Music Producer for this groundbreaking Beatles project.

"The project is a fun idea which broadens the appeal of The Beatles and their music. I like people having the opportunity to get to know the music from the inside out," Sir Paul McCartney said.

"It gives me great pleasure to be part of The Beatles / Apple and Harmonix / Rock Band partnership," said Ringo Starr. "The Beatles continue to evolve with the passing of time and how wonderful that The Beatles' legacy will find its natural progression into the 21st century through the computerized world we live in. Let the games commence."

"It's cool. I love it and hope it will keep inspiring and encouraging the young generation for many decades," said Yoko Ono Lennon.

"People are having so much fun playing Rock Band. Combined with The Beatles tracks, it is a great way to either listen or participate," said Olivia Harrison. "If you like the music, it doesn't take much persuasion to get you to play."

"Introducing the genius of The Beatles to a whole new generation of music lovers through original and inspired ways is extremely exciting to us at Apple Corps," stated Jeff Jones, CEO, Apple Corps. "We are truly pleased to be working with the innovative forces at MTV and Harmonix as they embody our mutual passions for music and creativity."

"Many of us have been part of a generation that has long enjoyed an enduring love affair with The Beatles and now we're looking to extend that love affair for future generations to enjoy," said Van Toffler." "Our inspiration for this project comes from a keen sense of history and a place of utmost reverence and respect for the band, their music and their heritage."

"The impact of The Beatles is forever ingrained in the hearts, minds and souls of millions the world over," said Judy McGrath, Chairman and CEO of MTV Networks. "The Beatles are the reason many of us are WHERE we are, and some of us are WHO we are."

"We are honored to be part of this new way for people to discover the timeless music and art of The Beatles - the most creatively and commercially successful, critically acclaimed, and influential band in the history of popular music," stated Paul DeGooyer, MTV's Senior Vice President of Electronic Games & Music.

"By presenting their music and artistry through the creative filter of a groundbreaking video game, we are giving legions of fans and music lovers all over the world a profound, new way to experience The Beatles," said Alex Rigopulos, CEO and Co-Founder, Harmonix. "This game will be a celebration of the Beatles undeniable legacy."
pi_62819913
Nu weet ik welke ik moet halen, goed nieuws. Ik neigde al eerder naar Rock Band.
pi_62820090
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:55 schreef emokid het volgende:
Nu weet ik welke ik moet halen, goed nieuws. Ik neigde al eerder naar Rock Band.
"A brand new video game featuring the music of the Beatles."

"This is not just a Rock Band expansion pack, it is much much more than that. A "ground-up" project, a journey through the band's imagery and how the band evolved through their time together."

"The game will take us all the way through the Beatles' first album "Please Please Me" all the way to "Abbey Road."

"Why not call the game "Beatles Rock Band?" Because they're going into new creative territory, new creative exploration of their music and a celebration of their legacy... deserves a fully dedicated title."

  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:24:49 #19
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_62822362
Tja, best leuk dat de muziek van The Beatles nu in een videogame gebruikt mag worden. Ik zal er alleen niet veel aan hebben, ik speel nooit videogames en heb überhaupt geen playstation, wii of wat dan ook aan spelcomputer. Maar ik hoop stiekem wel dat dit een stap is richting remasters van alle albums
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:26:20 #20
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_62822397
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:24 schreef hello_goodbye het volgende:
Slightly related: heeft iemand al het Fireman album gehoord? Een Beatle meer dan waardig! Ik had er een apart topic over gestart, omdat ik het hier niet vond thuishoren, maar misschien had ik het beter hier kunnen posten. Het is een zeer verrassend en creatief album, vind ik. Het is natuurlijk niet officieel een McCartney album, maar dat vind ik eigenlijk wel.
Ik moet hem nog eens echt helemaal goed beluisteren. Maar de enkele songs die ik er tot nu toe van heb gehoord waren al erg goed. Hij kan het nog steeds
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_62827305
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

"A brand new video game featuring the music of the Beatles."

"This is not just a Rock Band expansion pack, it is much much more than that. A "ground-up" project, a journey through the band's imagery and how the band evolved through their time together."

"The game will take us all the way through the Beatles' first album "Please Please Me" all the way to "Abbey Road."

"Why not call the game "Beatles Rock Band?" Because they're going into new creative territory, new creative exploration of their music and a celebration of their legacy... deserves a fully dedicated title."


Dit had ik niet verwacht, las er zomaar overheen en dacht dat het een RB expansion was. Maar he, dit kan echt fout aflopen.. Ben benieuwd welke developer ze weten te strikken hiervoor.
pi_62827620
"Harmonix and MTV Games, maker of Rock Band" dus. Of bedoel je dat niet?
pi_62830972
Je hebt gelijk. Ik moet het stukje maar eens lezen.
pi_62935797
Leuk om te lezen dat het nog steeds goed gaat met het mooiste topic van het forum.

Jaarlijks terugkerend ritueel:

Iemand zin om met mij het volgende Beatles Tournament te organiseren?
pi_62942310
Kan je dat alleen niet, dan...? Ik zou wel eens een nieuw soort tournament willen, dus niet beste song of zo. Misschien beste Bealtes song van de afzonderlijke leden. Of simpelweg het beste album. Of de beste B-kant. Beste albumopener. Beste albumafsluiter. Zoiets. Even wat anders. ;P
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:11:44 #27
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_62950703
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:08 schreef hello_goodbye het volgende:
.... Misschien beste Bealtes song van de afzonderlijke leden. ...
Goed idee!
waarom niet?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_63072926
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:08 schreef hello_goodbye het volgende:
Kan je dat alleen niet, dan...? Ik zou wel eens een nieuw soort tournament willen, dus niet beste song of zo. Misschien beste Bealtes song van de afzonderlijke leden. Of simpelweg het beste album. Of de beste B-kant. Beste albumopener. Beste albumafsluiter. Zoiets. Even wat anders. ;P
Beste album hebben we geloof ik vorig jaar al gedaan. Die moet eigenlijk wel opgenomen worden in de OP.

Ik zal eens kijken of ik hem nog terug kan vinden.
pi_63073192
Pfff dit topic helemaal gemist.

pi_63073477
Ik heb de OP in de Wiki ook maar weer eens geüpdate met de nieuwe topics en een link naar het album tournament. Wie nog andere wensen of ideeën heeft kan de OP voor deel 26 aanpassen op: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Beatles
  zondag 9 november 2008 @ 17:09:44 #32
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63078538
We zitten nu in november. Een mooie remaster van The White Album, zoals de geruchten gingen de afgelopen maanden, zal er dan wel niet meer in zitten. Jammer . Zou het dan ooit nog eens gebeuren? Remasters van alle Beatlesalbums?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63078995
2009 is het jaar van de remasters.
pi_63114088
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:25 schreef Aisumasen het volgende:
2009 is het jaar van de remasters.
Ja, maar pas in de zomer... Had van mij wel eerder gemogen.
Het is en blijft een gerucht, maar wel afkomsting van dezelfde persoon die vertelde dat Help! op dvd uit zou komen, wat niemand toen nog wist maar wat wel bleek te kloppen.
pi_63115465
De geruchten komen nu van veel meer kanten. Het is ook een soort optelsom die je zelf kunt maken, met alle recente ontwikkelingen. Er zijn zo veel partijen bij betrokken dat er hier en daar wel wat is losgelaten het afgelopen jaar. Begrijp me goed, ik snap absoluut niet waar Apple in het pre-Jeff Jones tijdperk mee bezig was. Maar met deze nieuwe leider aan het roer lijkt alles tot nu toe goed te verlopen.

Remasters zijn al voltooid ten tijde van het "Love"-project, en elke keer is er wel een plausibele reden te noemen waarom het is uitgesteld. Maar als ik dan hoor dat ze nog even tijd nodig hebben omdat ze "het artwork niet willen afraffelen" (Olivia Harrison, 2007)...

Ik hoopte dat "Project X", wat Giles Martin meerdere malen genoemd heeft in recente interviews, de remasters waren. Helaas zal dat wel het grote Harmonix-project geweest zijn. Toch, alles wijst er op dat met kerstmis 2009 de heruitgave-ronde is voltooid. Maar goed, ook alles wees er op dat The White Album deze maand zou worden uitgebracht. .
pi_63127610
Het zal hier ongetwijfeld al eens voorbij gekomen zijn: de film Across the Universe.

Een film van Julie Taymor (ook verantwoordelijk voor Frida) die dit jaar in Nederland stilletjes op DVD is uitgekomen en nooit in de Nederlandse bioscoop is gekomen. Schandalig gewoon. Terwijl het bioscooppubliek wel afschuwelijke films met Eddie Murphy met Imdb-ratings beneden de 3 heeft voorgeschoteld gekregen heeft deze geweldige musical met uitsluitend Beatles-muziek en een IMDB-rating van 7,6 (mij betreft een 9) de Nederlandse bioscoop niet eens gehaald... Wat mij betreft een van de beste musicals ooit gemaakt, geweldig onderschat.

Ren dus naar de winkel en halen die dvd. Ik beloof je, je zal geen spijt hebben.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:32:02 #37
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63127772
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:25 schreef onemangang het volgende:
Het zal hier ongetwijfeld al eens voorbij gekomen zijn: de film Across the Universe.

Een film van Julie Taymor (ook verantwoordelijk voor Frida) die dit jaar in Nederland stilletjes op DVD is uitgekomen en nooit in de Nederlandse bioscoop is gekomen. Schandalig gewoon. Terwijl het bioscooppubliek wel afschuwelijke films met Eddie Murphy met Imdb-ratings beneden de 3 heeft voorgeschoteld gekregen heeft deze geweldige musical met uitsluitend Beatles-muziek en een IMDB-rating van 7,6 (mij betreft een 9) de Nederlandse bioscoop niet eens gehaald... Wat mij betreft een van de beste musicals ooit gemaakt, geweldig onderschat.

Ren dus naar de winkel en halen die dvd. Ik beloof je, je zal geen spijt hebben.
Grafisch mooi, maar qua covers... Tsja. Er zitten originele covers tussen in een alternatieve stijl, maar het overgrote deel doet, zoals zo vaak, de oorspronkelijke nummers tekort.
pi_63128225
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Grafisch mooi, maar qua covers... Tsja. Er zitten originele covers tussen in een alternatieve stijl, maar het overgrote deel doet, zoals zo vaak, de oorspronkelijke nummers tekort.
Daar ben ik het niet mee eens. Neem nou bijvoorbeeld 'Strawberry fields forever'


Duidelijk geschreven onder invloed van drugs, maar in de film krijgt de tekst ineens een sterke betekenis...
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_63134862
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:25 schreef onemangang het volgende:
Het zal hier ongetwijfeld al eens voorbij gekomen zijn: de film Across the Universe.

(...)

Ren dus naar de winkel en halen die dvd. Ik beloof je, je zal geen spijt hebben.
Nou, dat zeg je wel erg stellig... Ik zou me op mijn beurt geen grotere miskoop kunnen voorstellen.

Werkelijk een draak van een film. De verwijzingen zijn flauw, het script is zoeter dan een aflevering van The Brady Bunch en de covers zijn verschrikkelijk glad en lelijk.
Een grotere belediging voor je intelligentie kan ik me niet indenken.

Maargoed, dat is voor iedereen heel persoonlijk, wellicht.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:15:31 #40
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63143263
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:25 schreef onemangang het volgende:
Het zal hier ongetwijfeld al eens voorbij gekomen zijn: de film Across the Universe.
Tja, ik stond ook niet echt te wachten op de zoveelste film met Beatlescovers. Toch vond ik hem iets beter dan ik had verwacht. Zo was de kleine bijdrage van Joe Cocker best leuk met Come Together. Maar het verhaal is natuurlijk wel mierzoet. Maar ik hou ook niet zo erg van musicals.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63166031
Ik heb helemaal NIETS met covers. Ik wil ze niet eens horen. Tijdsverspilling. Ik heb genoeg aan het origineel.
pi_63166532
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:24 schreef hello_goodbye het volgende:
Slightly related: heeft iemand al het Fireman album gehoord? Een Beatle meer dan waardig! Ik had er een apart topic over gestart, omdat ik het hier niet vond thuishoren, maar misschien had ik het beter hier kunnen posten. Het is een zeer verrassend en creatief album, vind ik. Het is natuurlijk niet officieel een McCartney album, maar dat vind ik eigenlijk wel.
Ik heb hem na je tip geluisterd. Ontzettend vet album!! Hij staat hier nu al voor de 3e keer achter elkaar te draaien! McCartney op z'n best (nou ja.... beter dan memory almust full ). Maar ik houd wel van deze stijl! Een beetje zoals sommige nummer op Ram
xxx
pi_63202223
Ja, hij is lekker, he? Ik heb 'm de afgelopen weken echt al heel vaak gedraaid en ik word 'm totaal niet zat! Dat was met MAF wel anders... Ik vind deze echt super: origineel, creatief, gewaagd, verrassend, eigenlijk ALLES wat je van een Beatle zou verwachten! Wat ik nu ga zeggen, zeggen de meeste fans bij ELK nieuw album van McCartney, maar dit is echt een van z'n beste album ooit. Okay, misschien ontbreekt een 'classic melodisch topnummer', maar als geheel is dit echt een absolute topper die zelfs na twee weken of zo luisteren top blijft. Een van z'n meest verrassende albums ooit, in ieder geval. En het is helemaal een gigantische prestatie als je je bedenkt hoe lang hij al bezig is en hoe oud hij ondertussen is...!!! Ik had dit eerlijk gezegd niet meer van 'm verwacht. Wel gehoopt, maar zeker niet verwacht. Een absolute aanrader!
  zondag 16 november 2008 @ 11:44:36 #44
11502 nipeng
The last ride is free
pi_63258250
Hoe experimenteel is dat firemen gedoe eigenlijk? Het klinkt wel interessant.

Kwam dit tegen trouwens:
http://www.guardian.co.uk(...)ey-carnival-of-light
quote:
Forty years on, McCartney wants the world to hear 'lost' Beatles epic
George Harrison said it was too avant-garde. Now Sir Paul says the time has come to release 1967's 'Carnival of Light'
pi_63259847
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:44 schreef nipeng het volgende:
Hoe experimenteel is dat firemen gedoe eigenlijk? Het klinkt wel interessant.

Kwam dit tegen trouwens:
http://www.guardian.co.uk(...)ey-carnival-of-light
[..]
Interessant! Die wil ik wel horen.
Vandaag speelt trouwens Dana Fuchs in de Bosuil. Ze speelt Sandy in de Across the Universe film. En Helter Skelter zal dus zeker langskomen in de setlist!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 16 november 2008 @ 13:15:52 #46
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63260112
quote:
Zeer interessant. Een paar jaar geleden was er een nieuwsbericht dat McCartney het nummer wilde uitbrengen, maar dat bleek toen maar een gerucht te zijn.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63268955
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:44 schreef nipeng het volgende:
Hoe experimenteel is dat firemen gedoe eigenlijk? Het klinkt wel interessant.
Nou, het blijft gewoon muziek, hoor. Het is dus geen Carnival. (Of Revolution #9.) Het is alleen veel losser dan z'n andere werk: allerlei soorten stijlen komen voorbij en er is driftig gerommeld met effecten en geluiden, etc. waardoor al die stijlen toch bij elkaar lijken te komen en het echt 1 album is. Het is toch wel echt anders dan z'n laatste cd's, vind ik. En daardoor verrassend en ook zeer lovenswaardig. Ik heb 'm nu al grijsgedraaid en ben 'm nog totaal niet zat (het wil maar niet lukken om 'm zat te worden! ) en zal 'm zeker kopen zodra 'ie uitkomt!
  zondag 16 november 2008 @ 23:01:51 #48
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_63276087
Was dit topic kwijt! Tvp.
Ik ben benieuwd naar Carnival of Light!
  maandag 17 november 2008 @ 20:56:42 #49
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63299421
Ik heb gisteren het album van The Fireman helemaal beluisterd. Erg goede plaat. Had ook een gewone McCartney plaat kunnen zijn. Ik heb meteen even een review erover geschreven voor mijn weblog (sorry voor het schaamteloos spammen ). Alweer zijn derde meesterwerk in 3 jaar, na Chaos & Creation en Memory Almost Full
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63302522
Ik ben hem ook nog steeds niet zat, memory almost full kon me gewoon niet boeien, en chaos & creation vond ik dan wel weer erg mooi (behalve die blokfluit op english tea )
xxx
  maandag 17 november 2008 @ 22:33:18 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63302728
Flaming Pie is natuurlijk verreweg het beste album dat McCartney ooit heeft gemaakt.
pi_63302820
Dan moet ik die ook maar eens gaan luisteren, tot nu toe is het voor mij RAM
xxx
  maandag 17 november 2008 @ 23:26:09 #53
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_63304434
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:33 schreef TNA het volgende:
Flaming Pie is natuurlijk verreweg het beste album dat McCartney ooit heeft gemaakt.
Het blijft moeilijk om te kiezen wat nou het beste album is, maar FP komt heel dicht in de buurt.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_63320106
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:01 schreef Blinker het volgende:
Was dit topic kwijt! Tvp.
Ik ben benieuwd naar Carnival of Light!
TVP en benieuwd naar Let it Be DVD & Carnival of Light & Helter Skelter Long version
pi_63320367
Ik denk dat Carnival of Light een tweede Revolution #9 wordt. Leuk om wat nieuws van de Beatles te horen, maar waarschijnlijk niet iets wat je vaak op gaat zetten. Maar misschien wordt het tegendeel bewezen
pi_63320946
Is iemand verbaasd als ik vertel dat McCartney in het interview het geen moment over "uitbrengen" van 'Carnival Of Light' gehad heeft?
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:09:14 #57
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_63330256
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_63349763
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:09 schreef satecl het volgende:
tvp
Een van de mooiste live uitvoeringen van een Beatles nummer. Wat een prachtige opbouw zit er in Was in 2005 nog genomineerd voor een Grammy
pi_63350957
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:09 schreef satecl het volgende:
tvp

just wow........ zo goed!
pi_63417954
Nog een tip voor de Youtube filmpjes (niet alleen voor de Beatles, maar in het algemeen): als je achter de url &fmt=18 typt, dan krijg je hem in stereo geluid. Voor sommige video's kun je ook &fmt=22 er achter zetten om het in HD videokwaliteit te krijgen, maar dit is slechts voor een heel klein aantal video's het geval. Hoor en vergelijk:

Something

Wordt tijd dit ze dit automatisch zo instellen.

[ Bericht 9% gewijzigd door MrBadGuy op 21-11-2008 23:01:01 ]
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:00:44 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63418851
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Nog een tip voor de Youtube filmpjes (niet alleen voor de Beatles, maar in het algemeen): als je achter de url &fmt=18 typt, dan krijg je hem in stereo geluid. Voor sommige video's kun je ook &fmt=22 er achter zetten om het in HD videokwaliteit te krijgen, maar dit is slechts voor een heel klein aantal video's het geval. Hoor en vergelijk:



Wordt tijd dit ze dit automatisch zo instellen.
Is dat hetzelfde als "hoge kwaliteit" aanklikken?
pi_63418892
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:00 schreef TNA het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde als "hoge kwaliteit" aanklikken?
Volgensmij wel, maar bij sommige filmpjes komt dat 'hoge kwaliteit' er niet bij te staan. Vreemd trouwens, als ik gewoon de url +&fmt=18 hier op fok zet, dan haalt ie dat &fmt=18 er automatisch weer af, daarom heb ik er nu even een tekstlinkje van gemaakt.
  zaterdag 22 november 2008 @ 21:14:44 #64
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_63437464
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C94CD6E91ED397.html

Nou die kan hij in zn pocket steken
pi_63439968
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:14 schreef Blinker het volgende:
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C94CD6E91ED397.html

Nou die kan hij in zn pocket steken
Gaat hij nu alsnog naar de hemel?
pi_63493287
Zo, even een kick want ik heb RAM weer van stal gehoord (hier had ik eigenlijk 'gehaald' willen typen, maar eigenlijk is het zo ook wel mooi). Wat een toffe plaat is dat toch. Is die nieuwe fireman cd al op fysieke cd uit eigenlijk? Ook wel een puike.
pi_63495688
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:04 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Is die nieuwe fireman cd al op fysieke cd uit eigenlijk? Ook wel een puike.
Vanaf vandaag geloof ik... Maar ben nog geen platenzaak binnen gestapt, dus heel zeker weet ik het niet.
pi_63496303
Sinds donderdag. Ik wacht zelf tot januari, wanneer de deluxe-editie uitkomt:
quote:
The Fireman - Electric Arguments [Deluxe edition]

Tin box containing:

* Full Vinyl package
* 13 track CD album
* 7 track CD containing bonus mixes and alternate versions
* DVD containing hi-definition audio recordings 24bit 96Khz
* DVD containing multi-track session files for a selection of the album tracks allowing you to remix
* Full digital package
* Exclusive Art Print
* Extensive Booklet
* Immediate download of files


Zie het alleen niet zo zitten om ruim 60 euro te moeten neerleggen. Ik wacht wel op de uitverkoop . Heb ik ook gedaan met de Help! Deluxe Box. Ga toch geen 80 euro daarvoor betalen... Maar als Amazon.com het in een actie afprijst naar 25 euro... !
  Redactie Frontpage dinsdag 25 november 2008 @ 08:59:50 #69
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_63498172
Daar baal ik dus van. Ik heb godverdomme trouw meteen de cd gekocht en zo wordt je als fan weer eens flink genaaid. Ik zal de box dan ook echt niet aanschaffen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:07:14 #70
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63514973
Dit kwam ik net tegen op Nu.nl
quote:
Legale Beatles-downloads nog niet mogelijk
Uitgegeven: 25 november 2008 11:21
Laatst gewijzigd: 25 november 2008 11:22

LONDEN - Op legale wijze liedjes van de Beatles downloaden is nog steeds niet mogelijk. Voormalig Beatle Paul McCartney baalt daarvan, maar kan er niets aan doen.

Dat meldde de BBC dinsdag. McCartney en andere rechtenhouders zijn in onderhandeling met Apple om de nummers op iTunes te krijgen. Volgens de artiest zijn het "zware onderhandelingen" waarbij de vroegere Beatles-platenmaatschappij EMI steeds dwarsligt.

"Op dit moment liggen de gesprekken stil, maar ik hoop echt dat legale downloads gaan lukken, omdat ik denk dat dat zou moeten", aldus McCartney.
http://www.nu.nl/news/185(...)g_niet_mogelijk.html
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:08:52 #71
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63515042
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:24 schreef Aisumasen het volgende:
Sinds donderdag. Ik wacht zelf tot januari, wanneer de deluxe-editie uitkomt:
[..]

Damm . Ik had hem ook net al besteld. Was net als vorig jaar met Memory Almost Full. Dan heb je trouw de CD gekocht, komt er ineens later een Deluxe editie van uit.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63516777


I've got a Feeling in Kiev met een nieuwe, toffe uitro.

Dat album van de Fireman is wel erg goed trouwens, ben helemaal verslaafd aan Highway. Wel verrot dat er weer zo'n deluxe versie komt
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:28:50 #73
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63521988
Het schijnt overigens dat Paul vanavond in The Culture Show zit op BBC 2 om 23:00
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:16:02 #74
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_63523635
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:57 schreef Honky het volgende:


I've got a Feeling in Kiev met een nieuwe, toffe uitro.

Dat album van de Fireman is wel erg goed trouwens, ben helemaal verslaafd aan Highway. Wel verrot dat er weer zo'n deluxe versie komt
Wow, dat klinkt echt geweldig live! Niet gedacht dat hij het nog zo mooi kon brengen.
Is er al wat nieuws over die tour van Macca? Ik wil hem echt graag zien
pi_63541966
Zo'n deluxe versie interesseert mij weinig... Er staan wat remixes op en daar heb ik sowieso een schufterige bloedhekel aan, en die dvd met losse tracks zodat je zelf kan mixen boeit me ook niet. Het gaat mij om de cd zelf en daar heb ik meer dan genoeg aan.
  donderdag 27 november 2008 @ 21:42:23 #77
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63577850
quote:
Wow, mooie videoclip.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63584578
Tin box containing:

* Full Vinyl package // Okee, dit is gewoon heel gaaf.
* 13 track CD album // Ja, die heb ik nu dus al he
* 7 track CD containing bonus mixes and alternate versions // Remixjes. Niet bijzonder interessant ofzo
* DVD containing hi-definition audio // Oh, een audio-dvd... Die heb ik ook van Love. Werkelijk nog NOOIT gedraaid.
* DVD containing multi-track session files allowing you to remix // Zoiets had Chaos&Creation ook, maar dan online. Leuk voor een uurtje aankloten, en dan weet je het wel.
* Full digital package // Een wat?
* Exclusive Art Print // Leuk, voor aan de muur
* Extensive Booklet // Ja, en wat staat daar in dan?
* Immediate download of files // Betalen voor downloads? Are you mad!?


Neuhhh, denk ook dat ik 'm laat liggen. Al wil ik 'm wel graag op vinyl
pi_63593254
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 01:39 schreef webfreak het volgende:

* DVD containing hi-definition audio // Oh, een audio-dvd... Die heb ik ook van Love. Werkelijk nog NOOIT gedraaid.
Zou ik toch eens doen, pakt bij sommige nummers (Get Back, Day in the life, heel goed uit)
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_63593681
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:21 schreef Honky het volgende:

[..]

Zou ik toch eens doen, pakt bij sommige nummers (Get Back, Day in the life, heel goed uit)
Eens en je hoort dan net weer even weer wat andere dingen die je anders niet zo goed waren opgevallen. De DTS versie van Love vind ik zeker geslaagd.

Nieuwe clip ziet er trouwens goed uit, lekker nummer ook
pi_63626229
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_63628240
pi_63628942
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:16 schreef Aisumasen het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mooie site zeg.

Maar de media sectie is kapot
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_63642913
Te koop: Eleanor Rigby-document - Waarheid achter Beatlesnummer dichtbij
quote:
Heeft Eleanor Rigby echt bestaan? De Beatles beweerden zelf altijd dat het personage uit het gelijknamige liedje verzonnen was. Maar een document uit 1911 lijkt het tegendeel te bewijzen.

Wie kent het liedje Eleanor Rigby niet. Het stond op het album Revolver uit 1966 en markeerde een nieuwe fase voor de Beatles, die tot dat moment vooral vrolijke meezingers maakte. Het nummer schetst een ontroerend portret van een eenzame vrouw. Haar dood trekt zo weinig aandacht, dat niemand haar begrafenis bezoekt.

Jarenlang speculeerden Beatlesfans: was Eleanor Rigby uit het gelijknamige liedje een bestaand persoon? Paul McCartney, die de tekst schreef, hield altijd vol dat ze verzonnen was. Zelfs toen in de jaren tachtig het graf van Eleanor Rigby werd ontdekt op de begraafplaats van een kerk in Liverpool. Rigby werd daar in 1939 te ruste gelegd. Dat dit precies de kerk was waar de jonge McCartney voor het eerst John Lennon ontmoette, kon voor de fans geen toeval zijn. De zanger moest een keer langs het graf gelopen zijn en het opschrift hebben gelezen, waarna het liedje ontstond. Nog altijd speculaties.

Mogelijk wordt de vraag morgen beantwoord. Dan wordt in Londen een salarisoverzicht van een Liverpools ziekenhuis geveild. Op het stuk papier uit 1911 staat de handtekening van E. Rigby, die in het ziekenhuis werkte. Volgens sommigen is dit dezelfde Eleanor Rigby als van het graf in Liverpool. Bewoners van het huis van Rigby verzekerden dat het haar handschrift was.

Nota bene Paul McCartney was tot 1990 de eigenaar van het document. Dat jaar schonk hij het aan een goed doel. Tegelijkertijd hield hij vol dat de Rigby uit het liedje fictie was. Voor velen strookt dit niet met elkaar en is het geen toeval dat hun namen overeenkomen. Door de veiling morgen zijn de Rigby-verhalen in ieder geval weer hevig opgelaaid. Dit betaalt zich uit. Naar verwachting zal het document maar liefst 500.000 Britse Pond opleveren. De opbrengst gaat naar een goed doel: het Sunbeam Music Trust, dat onder meer autistische kinderen met behulp van muziek helpt.

Pophistorie .
pi_63644541
quote:
“Eleanor Rigby is een geheel door mij verzonnen persoon”, zei McCartney in een verklaring. “Als iemand geld wil uitgeven aan de koop van een document om te bewijzen dat een verzonnen persoon bestaat, vind ik het best”, zei hij, verwijzend naar een aanstaande veiling van het document.
pi_63647367
Och ja, als je een bestaande voor- en achternaam gebruikt dan is het niet heel toevallig dat een persoon met die naam ooit heeft bestaan. Dat die persoon op een kerkhof ligt waar je wel eens bent geweest is een beetje toevallig, maar ook niet meer dan dat.

Maar ik dacht dat er ook een Father McKenzie bij die kerk werkte en/of begraven lag? Dat is al een groter toeval, als dat tenminste echt waar is. Als het gewoon een meneer McKenzie is die er ligt en verder niks met de kerk te maken heeft dan zegt zoiets natuurlijk weer helemaal niks.
  zondag 30 november 2008 @ 22:39:49 #87
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_63655321


Eén van de meest ondergewaardeerde post-beatle songs

Welke nummers van Beatles solowerken vinden jullie sterk onderschat?
pi_63656076
Inderdaad "Out The Blue", bijvoorbeeld. Don't get me started over onderschatte songs van solo-Beatles...







Mooie boodschap aan McCartney ook, in die laatste song.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 02-12-2008 20:16:42 (typo) ]
  zondag 30 november 2008 @ 23:20:02 #89
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63656440
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:39 schreef Keepvogel het volgende:
Welke nummers van Beatles solowerken vinden jullie sterk onderschat?
Het hele album Flaming Pie van McCartney is automatisch ondergewaardeerd, omdat alle woorden hoe dan ook tekort schieten
pi_63659204

Komt van RAM, sowieso zijn beste album imho.


Van George's allerlaatste plaat Brainwashed, postuum uitgebracht. Prachtig nummer over zijn ziekte.


Ik vind Walls&Bridges één van de beste Lennon-albums, al vind ik de overproductie doodzonde. Anyhow, mooi nummer!

pi_63681721
Ik vind deze clip toch steeds weer lollig om te zien. En in al z'n simpelheid is de song zelf ook best geniaal. Het leukst is Paul's imitatie van moptop Paul!

  dinsdag 2 december 2008 @ 10:49:05 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_63690675
In het blad revolver staat trouwens een hele beatlesspecial over "White Album". Pas wel op, de bijgeleverde cd is NIET het originele album.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_63692981
Ik snap het niet, kopen jullie werkelijk alles wat Apple nu uitbrengt? Wat een lust!
pi_63700212
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:49 schreef thedeedster het volgende:
In het blad revolver staat trouwens een hele beatlesspecial over "White Album". Pas wel op, de bijgeleverde cd is NIET het originele album.
Je gaat me toch niet vertellen dat je daarop hoopte
pi_63700396
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:31 schreef emokid het volgende:
Ik snap het niet, kopen jullie werkelijk alles wat Apple nu uitbrengt? Wat een lust!
Waar maak je dat uit op?

edit: En trouwens, als we alles zouden kopen wat Apple uitbrengt zou ons dat in de afgelopen jaren hooguit 50 euro hebben gekost .

[ Bericht 21% gewijzigd door Aisumasen op 02-12-2008 20:16:11 ]
pi_63707479
quote:
Op maandag 1 december 2008 03:08 schreef webfreak het volgende:

Komt van RAM, sowieso zijn beste album imho.


Van George's allerlaatste plaat Brainwashed, postuum uitgebracht. Prachtig nummer over zijn ziekte.


Ik vind Walls&Bridges één van de beste Lennon-albums, al vind ik de overproductie doodzonde. Anyhow, mooi nummer!

Goede keuzes! Ik begrijp wat je bedoelt over de productie van "Walls & Bridges", vind het allemaal iets te Amerikaans. Toeters en bellen, nog net geen showballet. Aan de andere kant vind ik het wel grappig bij John Lennon. Geen enkel album van hem klinkt zoals dit album. Hij als een soort van Sinatra op "Nobody Loves You". Maar toch, ik vind de outtakes zonder alle opsmuk toch wel iets mooier. Tekst van "Old Dirt Road" is samen met Harry Nilsson geschreven, mocht iemand dat nog niet weten.

Bij "The Back Seat Of The Car" weet ik nooit zo goed of het een ondergewaardeerd nummer is of niet. Ik denk dat de meeste fans het nummer zeer hoog inschatten, maar je hebt gelijk als je denkt dat het ondergewaardeerd wordt door "het grote publiek". Wáárom verrast Paul ons niet eens, en voegt hij dat nummer toe aan de setlist.

Dat het publiek uit z'n dak gaat bij het horen van een nummer dat hij daarvoor nog niet live had gespeeld, Mrs. Vanderbilt, zegt genoeg. Toch? Grootste tragedie van de popgeschiedenis: Paul McCartney die zijn beste nummers nooit live speelt... Nou ja, misschien worden we in de volgende tour wel getrakteerd op "Jet", "Let Me Roll It", "Get Back" of "Drive My Car"...

"Stuck Inside A Cloud" vind ik prachtig, mede omdat de tekst over liefde, of inderdaad over zijn ziekte zou kunnen gaan. Sowieso zijn veel van de Harrison solo-nummers ondergewaardeerd. De té prekerige albums laat ik aan mij voorbij gaan, maar hij heeft na 1970 toch nog veel zéér goede songs gemaakt. Bijvoorbeeld:






Veel Beatle-esquer kun je het soms niet krijgen .Paar van deze songs vind ik iets té Jeff Lyne, maar daar kan ik wel doorheen luisteren. Veel autobiografische teksten ook, zoals de hele tekst van "Cockamamie Business": "Didn't want to be a star / Wanted just to play guitar".
pi_63713291
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:24 schreef Aisumasen het volgende:
Sinds donderdag. Ik wacht zelf tot januari, wanneer de deluxe-editie uitkomt:
[..]



Zie het alleen niet zo zitten om ruim 60 euro te moeten neerleggen. Ik wacht wel op de uitverkoop . Heb ik ook gedaan met de Help! Deluxe Box. Ga toch geen 80 euro daarvoor betalen... Maar als Amazon.com het in een actie afprijst naar 25 euro... !
CD vandaag fysiek gekocht
xxx
  woensdag 3 december 2008 @ 12:31:14 #98
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_63722676
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:43 schreef SoSolid het volgende:

[..]

CD vandaag fysiek gekocht
Je bent dus persoonlijk naar de winkel geweest.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_63722782
Ik vind het opvallend dat bij elke scheet van Apple de fans geënthousiasmeerd raken. Als ze met een nieuwe heruitgave kwamen, laat ik zeggen met twee á drie gloednieuwe nummers, dan kan ik het enigszins begrijpen.

Maar meneer McCartney weet de hele media te bereiken als het zelfs om één enkele nummer gaat die nog niet uitgebracht is. The Beatles fans lijken mij meer eeuwig geobsedeerd dan usueel fan.

[ Bericht 16% gewijzigd door emokid op 03-12-2008 13:35:49 ]
pi_63734876
Een heruitgave met twee of drie nieuwe nummers zit er niet in: die zijn er niet. Er is eigenlijk maar 1 nummer dat niemand heeft gehoord. En juist omdat het dus zo uniek is, komt het in het nieuws. Als er elk jaar een cd uitkwam met twee of drie nieuwe nummers, dan zou niemand het erover hebben.
Ik geloof er trouwens helemaal niets van, dat dat nummer uitgebracht gaat worden: allemaal weer misinterpretatie van de pers.

En trouwens, al zou iedereen alles kopen van Apple (wat heus niet het geval is), wat dan nog...? En dat fans geobsedeerd KUNNEN zijn, is niets nieuws. Da's heus niet alleen zo bij The Beatles. Of met muziek.
pi_63814762
Niet te geloven... Een Emmy nominatie voor... I saw her standing there!!! En voor That was me! Toen ik het hoorde dacht ik 'WTF!!!???'

Het schijnt dat Paul een vinyl (!!!!) single heeft uitgebracht met 4 nummers van z'n optreden in de Amoebe winkel in Hollywood: en nu zijn twee nummers van die obscure single genomineerd voor een Emmy! Lachen!

Best Male Pop Vocal Performance

All Summer Long - Kid Rock - Track from: Rock N Roll Jesus
Say- John Mayer - Track from: Continuum
That Was Me - Paul McCartney - Track from: Amoeba's Secret
I'm Yours - Jason Mraz - Track from: We Sing. We Dance. We Steal Things.
Closer - Ne-Yo - Track from: Year Of The Gentleman
Wichita Lineman - James Taylor - Track from: Covers

Best Solo Rock Vocal Performance

John Mayer - “Gravity” from Where The Light Is — Live In Los Angeles
Paul McCartney - “I Saw Her Standing There” from Amoeba’s Secret
Bruce Springsteen - “Girls In Their Summer Clothes” from Magic
Eddie Vedder - “Rise”
Neil Young - “No Hidden Path” from Chrome Dreams II

Schitterend dit, zeg... Stel je voor dat I saw her standing zou winnen... Hahaha!
pi_63821989
Grammy Emmy's zijn voor tv-series

Maar zou idd mooi zijn als ie wint
pi_63823228
O, aha, ja! Grammy natuurlijk.
  maandag 8 december 2008 @ 13:22:41 #104
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63849325


28 jaar geleden alweer
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 8 december 2008 @ 13:37:45 #105
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_63849659
  maandag 8 december 2008 @ 19:12:40 #106
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_63857819
John
Signatuur enzo.
pi_63861986
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:12 schreef Nonnel het volgende:
John
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_63862211
Ik heb hem helaas niet bij leven mogen meemaken, maar het blijft een gemis. Wat had hij bijvoorbeeld nog allemaal gemaakt als Chapman's zelfmoordpoging was gelukt? Helaas heeft het niet zo mogen lopen.

Gelukkig blijft zijn muziek voor eeuwig bestaan
  maandag 8 december 2008 @ 22:14:02 #109
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63862942
quote:
You can shine your shoes and wear a suit
You can comb your hair and look quite cute
You can hide your face behind a smile
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside

You can wear a mask and paint your face
You can call yourself the human race
You can wear a collar and a tie
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside

Well now you know that your cat has nine lives, babe
Nine lives to itself
But you only got one
And a dog's life ain't fun
Mamma take a look outside

You can go to church and sing a hymn
You can judge me by the color of my skin
You can live a lie until you die
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside

One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
pi_63863612
Imagine all the people
Sharing all the world
pi_63864228
Van de Sint de Dubbel Lp van The White Album gekregen. Best tof moet ik zeggen
  maandag 8 december 2008 @ 23:18:34 #112
25470 SoSolid
Danke danke
pi_63865148
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Imagine all the people
Sharing all the world

Imagine
xxx
  maandag 8 december 2008 @ 23:19:58 #113
25470 SoSolid
Danke danke
pi_63865201
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:31 schreef Price het volgende:

[..]

Je bent dus persoonlijk naar de winkel geweest.
Ja, wat op tegen? Internetwinkels....
xxx
  maandag 8 december 2008 @ 23:25:37 #114
139186 Gerbilking
No one I think is in my tree
pi_63865407
De beste pop-artiest aller tijden...

* Gerbilking zet Strawberry Fields Forever op
  maandag 8 december 2008 @ 23:34:17 #115
25470 SoSolid
Danke danke
pi_63865697
Edit: fout
xxx
  maandag 8 december 2008 @ 23:35:58 #116
25470 SoSolid
Danke danke
pi_63865748


(hoe sluit je die in op fok! ?) edit: vanzelf dus...

Roll up for the mystery tour! Wat een mooie film... onder invloed
[/quote]
xxx
  maandag 8 december 2008 @ 23:44:52 #117
139186 Gerbilking
No one I think is in my tree
pi_63866002
Wat een geweldig album is dat inderdaad. Ik moet die film echt nog eens zien, want deze intro en de clip van I Am The Walrus spacen hem in de beste manier die er bestaat
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:03:06 #118
25470 SoSolid
Danke danke
pi_63866576
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:44 schreef Gerbilking het volgende:
Wat een geweldig album is dat inderdaad. Ik moet die film echt nog eens zien, want deze intro en de clip van I Am The Walrus spacen hem in de beste manier die er bestaat
Pas op, het blijft een film uit hun LSD periode! Ze zijn te bewonderen in tovenaarspak.... je bent gewaarschuwd. Maar ik heb er van genoten!!! Ze spacen op die manier dus, zorg dat je zelf ook in die buurt zit en het komt goed.
xxx
pi_63870656
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat had hij bijvoorbeeld nog allemaal gemaakt als Chapman's zelfmoordpoging was gelukt?
Hmm, zijn laatste goeie soloplaat stamde uit '74. Dus ik zou geen wonderen verwachten van de 80's met John

Maar wat zou ik 'm toch graag nog es live hebben meegemaakt.
pi_63883665
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:35 schreef hello_goodbye het volgende:
Niet te geloven... Een Emmy nominatie voor... I saw her standing there!!! En voor That was me! Toen ik het hoorde dacht ik 'WTF!!!???'

Het schijnt dat Paul een vinyl (!!!!) single heeft uitgebracht met 4 nummers van z'n optreden in de Amoebe winkel in Hollywood: en nu zijn twee nummers van die obscure single genomineerd voor een Emmy! Lachen! [..]


Ja, "Amoeba's Secret". Paar maanden na het optreden uitgebracht. Een soort geautoriseerde bootleg. Pixelige voorkant, LP met enkel een witte sticker er op. Best tof. Maar met al het respect, ik zou deze opnames voor alles behalve "best vocal" nomineren... Then again, wat is het waard als in diezelfde categorie Lil' Wayne en Ne-Yo staan. De genomineerde nummers staan ook gewoon op de "Ever Present Past" CD en 7", trouwens.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 december 2008 @ 18:10:57 #121
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_63884513
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:22 schreef webfreak het volgende:

[..]

Hmm, zijn laatste goeie soloplaat stamde uit '74. Dus ik zou geen wonderen verwachten van de 80's met John

Maar wat zou ik 'm toch graag nog es live hebben meegemaakt.
Double Fantasy vind ik anders één van z'n beste platen!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_63885143
Wow, ik kan het niet meer oneens zijn met je . Lennon was als herboren in 1980! In alle interviews en opnamesessie straalt hij positiviteit, geluk en creativiteit uit. Tussen 1970 en 1975 is hij op opnamesessies altijd óf bitchy óf gehaast óf verveeld óf onder invloed te horen. Altijd cynisch over het verleden. Maar tijdens de opnamesessies van Double Fantasy in de nazomer van 1980 heeft hij het continu over zijn oude bandje "The Bees", de toekomst, Sean, over zijn ideeën voor songs, over de nieuwe tournee, over dat hij Sean in 1981 mee naar Schotland neemt...... Zijn gitaarwerk van de opnamesessie op 8 december 1980 ("Walking On Thin Ice" overdubs) is het beste gitaarwerk wat hij ooit heeft afgeleverd! Het leek alsof hij na 10 jaar The Beatles eindelijk een plek had kunnen geven, hij praat in interviews en opnames vol enthousiasme over zijn werk met zijn vorige band, over McCartney's nieuwe release (McCartney II).

Hij had nog zo veel ideeën op de plank liggen. Kijk alleen al maar naar het geweldige materiaal wat hij geschreven heeft tussen 1975 en 1980, en waarmee hij niet de studio in is gegaan. Veelbelovende korte instrumentale jams, maar vooral complete nummers wat ik onder het beste Lennon-solowerk beschouw:

"Help Me To Help Myself", "Tennessee", "Sally And Billy", "Mucho Mungo", "Cookin' In The Kitchen Of Love", "She Is A Friend Of Dorothy's", "I Don't Want To Lose You", "Free As A Bird", "Real Love", "Whatever Happened To", "One Of The Boys", "Mirror Mirror (On The Wall)", "I Watch Your Face", "Grow Old With Me", "Serve Yourself", "Not For Love Nor Money", "She Runs Them 'Round In Circles", "Howling At The Moon", "Across The River", "India, India", "Life Begins At 40", "John Henry", "Memories", "Mr. Hyde's Gone (Don't Be Afraid)", "The Happy Rishikesh Song / Something Is Wrong", "Gone From This Place", "Dear John", "You Saved My Soul".

Dat zijn 29 nummers uit 1975-1980 die alleen al op bootleg zijn verschenen! En dan tel ik de 12 nummers die hij later nog in de studio heeft opgenomen (behalve "Gone From This Place") niet eens mee. Er zitten uitschieters tussen ("Help Me", "Lose You", "Whatever", "Saved", enz.), en ook wat mindere nummers, maar daar zijn het demo's voor. Minstens 20 prachtige songs waarvan het eeuwig zonde is dat hij ze niet heeft kunnen opnemen. De songs die hij gelukkig wél heeft kunnen opnemen en afronden doen toch zeker niet onder aan deze demo's. Ok, de productie is misschien wat glad. Maar songs als "Woman", "Watching The Wheels" en "Beautiful Boy" zijn toch gewoon geniale klassiekers. Een totaal andere Lennon dan daarvoor. "I'm Losing You" is in de afkeurende Cheap Trick-versie de beste rock-song die hij ooit heeft opgenomen, en persoonlijk vind ik de rest van Double Fantasy ook fantastisch.

Left-overs van de Double Fantasy-sessies zijn toch ook niet mis... "Nobody Told Me", persoonlijke favoriet, typische Lennon-tekst en geweldige groove. Heeft hij zelf niet eens uitgebracht omdat het voor Ringo bedoeld was. Kan zelf ook geen genoeg krijgen van studio-demo's "I'm Stepping Out", "I Don't Wanna Face It", vraag me af wat hij daar van gemaakt zou hebben als hij ze had kunnen afronden. Zelfde geldt voor "(Forgive Me) My Little Flower Princess", zo'n prachtig treurige song waar nog veel meer in had kunnen zitten... Om nog maar te zwijgen over "Borrowed Time", na december 1980 een ironische tekst... Één van Lennon's beste songs.

"What if" is geen zinnige discussie, maar zijn dood was een groot verlies voor de muziek, zeker als je ziet in welke creatieve bui hij zich bevond.
pi_63888822
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Double Fantasy vind ik anders één van z'n beste platen!
Dat beschouw ik zelf eigenlijk meer als een EP, omdat de helft Yoko is.. En daar kan ik echt helemaal niks mee.

Maar inderdaad: zijn liedjes daarop zijn erg goed. Mag ook wel, na 5 jaar schrijven. Ben alleen niet zo'n fan van de overproductie ervan, dus meestal luister ik de demo's die op de Lennon-box staan.
Maar dat vind ik eigenlijk ook bij sommige nummers van W&B. Iets teveel toeters en bellen (letterlijk). Dan liever een eenvoudige band-versie met gitaar of piano.
pi_63944346
http://www.myspace.com/electricargumentsmix

Ehh....interessante remixes?
pi_63946162
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:32 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, ik kan het niet meer oneens zijn met je . Lennon was als herboren in 1980! In alle interviews en opnamesessie straalt hij positiviteit, geluk en creativiteit uit. Tussen 1970 en 1975 is hij op opnamesessies altijd óf bitchy óf gehaast óf verveeld óf onder invloed te horen. Altijd cynisch over het verleden. Maar tijdens de opnamesessies van Double Fantasy in de nazomer van 1980 heeft hij het continu over zijn oude bandje "The Bees", de toekomst, Sean, over zijn ideeën voor songs, over de nieuwe tournee, over dat hij Sean in 1981 mee naar Schotland neemt...... Zijn gitaarwerk van de opnamesessie op 8 december 1980 ("Walking On Thin Ice" overdubs) is het beste gitaarwerk wat hij ooit heeft afgeleverd! Het leek alsof hij na 10 jaar The Beatles eindelijk een plek had kunnen geven, hij praat in interviews en opnames vol enthousiasme over zijn werk met zijn vorige band, over McCartney's nieuwe release (McCartney II).

Hij had nog zo veel ideeën op de plank liggen. Kijk alleen al maar naar het geweldige materiaal wat hij geschreven heeft tussen 1975 en 1980, en waarmee hij niet de studio in is gegaan. Veelbelovende korte instrumentale jams, maar vooral complete nummers wat ik onder het beste Lennon-solowerk beschouw:

"Help Me To Help Myself", "Tennessee", "Sally And Billy", "Mucho Mungo", "Cookin' In The Kitchen Of Love", "She Is A Friend Of Dorothy's", "I Don't Want To Lose You", "Free As A Bird", "Real Love", "Whatever Happened To", "One Of The Boys", "Mirror Mirror (On The Wall)", "I Watch Your Face", "Grow Old With Me", "Serve Yourself", "Not For Love Nor Money", "She Runs Them 'Round In Circles", "Howling At The Moon", "Across The River", "India, India", "Life Begins At 40", "John Henry", "Memories", "Mr. Hyde's Gone (Don't Be Afraid)", "The Happy Rishikesh Song / Something Is Wrong", "Gone From This Place", "Dear John", "You Saved My Soul".

Dat zijn 29 nummers uit 1975-1980 die alleen al op bootleg zijn verschenen! En dan tel ik de 12 nummers die hij later nog in de studio heeft opgenomen (behalve "Gone From This Place") niet eens mee. Er zitten uitschieters tussen ("Help Me", "Lose You", "Whatever", "Saved", enz.), en ook wat mindere nummers, maar daar zijn het demo's voor. Minstens 20 prachtige songs waarvan het eeuwig zonde is dat hij ze niet heeft kunnen opnemen. De songs die hij gelukkig wél heeft kunnen opnemen en afronden doen toch zeker niet onder aan deze demo's. Ok, de productie is misschien wat glad. Maar songs als "Woman", "Watching The Wheels" en "Beautiful Boy" zijn toch gewoon geniale klassiekers. Een totaal andere Lennon dan daarvoor. "I'm Losing You" is in de afkeurende Cheap Trick-versie de beste rock-song die hij ooit heeft opgenomen, en persoonlijk vind ik de rest van Double Fantasy ook fantastisch.

Left-overs van de Double Fantasy-sessies zijn toch ook niet mis... "Nobody Told Me", persoonlijke favoriet, typische Lennon-tekst en geweldige groove. Heeft hij zelf niet eens uitgebracht omdat het voor Ringo bedoeld was. Kan zelf ook geen genoeg krijgen van studio-demo's "I'm Stepping Out", "I Don't Wanna Face It", vraag me af wat hij daar van gemaakt zou hebben als hij ze had kunnen afronden. Zelfde geldt voor "(Forgive Me) My Little Flower Princess", zo'n prachtig treurige song waar nog veel meer in had kunnen zitten... Om nog maar te zwijgen over "Borrowed Time", na december 1980 een ironische tekst... Één van Lennon's beste songs.

"What if" is geen zinnige discussie, maar zijn dood was een groot verlies voor de muziek, zeker als je ziet in welke creatieve bui hij zich bevond.
Jezus wat een post
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_63963670
Dat was inderdaad een indrukwekkende bijdrage van Aisumasen.
pi_63977200
Welke cd's van de Beatles MOET ik gewoon op de computer staan?
Ik heb er nu 6 maar wil er graag meer.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 13 december 2008 @ 00:26:01 #128
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63977245
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Welke cd's van de Beatles MOET ik gewoon op de computer staan?
Ik heb er nu 6 maar wil er graag meer.
Logische reactie: allemaal. Verdere reactie: welke cd's heb je al?
pi_63977387
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:26 schreef TNA het volgende:

[..]

Logische reactie: allemaal. Verdere reactie: welke cd's heb je al?
Snap ik, maar weet niet waar te beginnen
Ik heb nu Abbey Road, Please please me, Help, The White Album en 1. Revolver is aan het downloaden nu..
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 13 december 2008 @ 00:36:44 #130
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63977458
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:32 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Snap ik, maar weet niet waar te beginnen
Ik heb nu Abbey Road, Please please me, Help, The White Album en 1. Revolver is aan het downloaden nu..
A Hard Day's Night en Rubber Soul, mijn (te) strenge selectie.
pi_63977488
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:36 schreef TNA het volgende:

[..]

A Hard Day's Night en Rubber Soul, mijn (te) strenge selectie.
Thanks.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_63983369
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:36 schreef TNA het volgende:

[..]

A Hard Day's Night en Rubber Soul, mijn (te) strenge selectie.
Mee eens: dan heb je het beste uit de eerste periode (Please please me en A hard day's night), het beste uit het midden (Rubber soul en Revolver) en het beste uit de laatste jaren (White album en Abbey Road). Vanuit historisch oogpunt moet je daarna Sgt Pepper eigenlijk wel hebben. Daarna volgen, voor de variatie, Help (heb je al), Magical mystery tour en Let it be. En als je dan toch alles compleet wilt hebben, daarna With the Beatles, Beatles for Sale en (mocht je echt ALLES willen hebben) Yellow submarine. Alhoewel... dan hebben we het alleen over de albums, natuurlijk: voor heel veel van de superhits en magistrale b-kantjes (voor The Beatles waren b-kantjes absoluut GEEN opvullers!!!) mogen als sluitstuk Past master 1 en 2 niet ontbreken natuurlijk. Je heb 1 dan wel, maar die is toch niet compleet...

Kort gezegd: uiteindelijk moet je inderdaad alles hebben.

Wat die b-kantjes betreft: The Beatles speelden tijdens hun toch al niet te lange optredens regelmatig b-kantjes, hetgeen aangeeft dat ze ze niet beschouwden als de gebruikelijke opvullers! Zo speelden ze tijdens de tweede Sullivan show This boy! Ik ken eigenlijk geen enkele andere band die dat deed.
pi_63989595
Bedankt!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64062053
De Top 2000 is weer bekend, even wat statistiekjes (het kan zijn dat ik een over het hoofd heb gezien):

- 55 keer The Beatles
- 7 keer Paul McCartney (incl. Wings)
- 7 keer John Lennon (incl. Plastic Ono Band)
- 5 keer George Harrison (4 solo en 1 met de Traveling Wilburys)
- Geen Ringo Starr

De volledige lijst is te vinden op: http://top2008.radio2.nl

De Beatles resultaten:

16 Beatles Hey Jude
28 Beatles Yesterday
49 Beatles Let it be
75 Beatles A day in the life
164 Beatles Blackbird
183 Beatles Fool on the hill
189 Beatles Strawberry fields forever
195 Beatles Here comes the sun
204 Beatles While my guitar gently weeps
252 Beatles The long and winding road
283 Beatles Norwegian wood
305 Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band
312 Beatles Michelle
328 Beatles Eleanor Rigby
339 Beatles Get back
392 Beatles All you need is love
424 Beatles Penny lane
430 Beatles Something
443 Beatles Help
549 Beatles She's leaving home
562 Beatles In my life
592 Beatles I am the walrus
701 Beatles When I'm sixty-four
733 Beatles Here there and everywhere
804 Beatles Lucy in the sky with diamonds
848 Beatles A hard day's night
902 Beatles Back in the U.S.S.R.
928 Beatles Lady Madonna
959 Beatles And I love her
976 Beatles Girl
985 Beatles We can work it out
998 Beatles Across the universe
1052 Beatles For no one
1058 Beatles I saw her standing there
1098 Beatles Eight days a week
1160 Beatles Yellow submarine
1169 Beatles Hello goodbye
1184 Beatles All my loving
1216 Beatles Can't buy me love
1255 Beatles If I fell
1271 Beatles No reply
1304 Beatles Twist and shout
1323 Beatles She loves you
1424 Beatles Love me do
1457 Beatles Baby's in black
1474 Beatles Day tripper
1492 Beatles I want to hold your hand
1548 Beatles Paperback writer
1568 Beatles I feel fine
1574 Beatles Ob la di ob la da
1623 Beatles The ballad of John and Yoko
1640 Beatles Ticket to ride
1691 Beatles Magical mystery tour
1720 Beatles Rock and roll music
1941 Beatles I should have known better

362 Paul McCartney & Wings Band on the run
399 Paul McCartney & Wings Mull of Kintyre
1167 Paul McCartney & Frog Chorus We all stand together
1333 Paul McCartney & Wings Live and let die
1705 Wings Maybe I'm amazed
1814 Paul McCartney Another day
1948 Paul McCartney & Wings My love

15 John Lennon Imagine
572 John Lennon Working class hero
904 John Lennon Woman
1526 John Lennon & Yoko Ono & Plastic Ono Band Happy X-mas (war is over)
1638 John Lennon Jealous guy
1851 John Lennon Mother
1971 John Lennon & Plastic Ono Band Give peace a chance

643 George Harrison My sweet lord
1423 George Harrison What is life
1525 Traveling Wilburys Handle with care
1583 George Harrison Bangladesh
1883 George Harrison Got my mind set on you
pi_64062534
1304 Beatles Twist and shout

Had wel wat hoger gemogen, veel hoger zelfs.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64064922
Mwah, voor een cover is het aardig hoog. Het is trouwens de hoogste cover, en verder staat alleen Rock'n'roll music er nog in. De rest is origineel materiaal. Imagine op 15 en Hey Jude op 16... een mooi koppel... Lennon staat hoger dan The Beatles!

Band on the run komt als 16 in de lijst van Beatles-gerelateerde nummers. Solo waren ze echt zo slecht nog niet.
  woensdag 17 december 2008 @ 11:22:11 #137
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_64082390
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:13 schreef Paaskonijn het volgende:
1304 Beatles Twist and shout

Had wel wat hoger gemogen, veel hoger zelfs.
En dat geldt voor meer Beatles nummers.

Hell, voor zoveel goede artiesten uit de '60's en '70's.
pi_64099125
Waarom Mull of Kintyre helemaal op 399 staat, en Maybe I'm Amazed pas op 1705, zal ik ook nooit begrijpen...
pi_64099240
Ach, de Top 2000... Wat missen sommige mensen toch veel, als je ziet welke solo-nummers er op welke plek staan. Behalve dat... "A Day In The Life" op 75 .
pi_64099447
Maar met 55 Beatles nummers moet je iig wel toegeven dat er nog wel wat smaak is onder de Nederlanders
pi_64099717
Oh ja, natuurlijk. Ik ben ook geen persoon die zal zeggen dat de bekende nummers van de "rode" en de "blauwe" compilaties geen geniale songs zijn... Maar als er wel plaats is voor "Ob-La-Di, Ob-La-Da" en "Mull Of Kintyre", maar niet voor bijvoorbeeld "Girl's School", "I've Had Enough", "With A Little Luck" of "Hi, Hi, Hi"... Het zal wel een kwestie van smaak zijn .
pi_64099951
Smaak, maar vooral ook bekendheid van de nummers. Mull of Kintyre is bijvoorbeeld het best verkochte McCartney nummer (en een van de best verkochte single in GB), dus ook heel bekend, maar zeker niet de beste als je het mij vraagt.
pi_64227501
What!?!?!?!? I am the Walrus op 592?
Had wel wat hoger gemogen imho.
pi_64228025
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:28 schreef overworld het volgende:
What!?!?!?!? I am the Walrus op 592?
Had wel wat hoger gemogen imho.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64232449
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Smaak, maar vooral ook bekendheid van de nummers. Mull of Kintyre is bijvoorbeeld het best verkochte McCartney nummer (en een van de best verkochte single in GB), dus ook heel bekend, maar zeker niet de beste als je het mij vraagt.
Nog steeds de best verkochte ("non-charity") single in GB aller tijden, zelfs! Ik verwacht ook niet dat een song als "The Back Seat Of My Car" in die Top 2000 terecht komt, hoe geniaal het ook is. Maar de meeste nummers die ik noemde zijn juist allemaal ontzettend grote hits geweest, dus aan die bekendheid ligt het niet.
pi_64249201
quote:
Drunk Lennon recording grabs $30K at auction

Maybe it wasn't John Lennon's best musical effort, but a tape of an apparently inebriated Lennon warbling a cover of Lloyd Price's "Just Because" brought a sobering $30,000 at auction Sunday in Los Angeles.

Bonhams and Butterfields auction house spokeswoman Margaret Barrett said Lennon had apparently had one too many when he got behind the mic in the 1973 recording session.

"It was six minutes, 16 seconds, and John singing very drunk and with John ad-libbing his own lyrics into the song -- so it's actually a fun song to listen to," Barrett said.

Described in the auction catalogue as "One standard orange-colored cassette tape with audio of Lennon in fall of 1973 singing the Lloyd Price song 'Just Because,' " the never-before-heard-in-public cassette was given to the former owner personally by Lennon, the auction house said.

That former owner was not identified, nor was Sunday's buyer -- for whom another Fab Four classic -- "Money" -- now might have new meaning.

http://www.cnn.com/2008/S(...)tml?iref=mpstoryview
Damn...als ik dat had geweten. Dan had ik de (in de jaren '80 nota bene door Yoko vrijgegeven!) opname snel even op een tape-je gezet en aangeboden! De persoon die dit gekocht heeft...
pi_64252269
Gewoon zo maar, voor de leut:
pi_64252317
En omdat het wel een aardige cover is:
pi_64260448
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:37 schreef webfreak het volgende:
Zo, omdat het mag:

In dat geval :


En natuurlijk:


En halen jullie de Beatles Christmas Messages ook allemaal weer van stal ?



Altijd lachen met die jongens.

  maandag 22 december 2008 @ 23:11:44 #151
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64265135
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef buachaille het volgende:
Gewoon zo maar, voor de leut:
Wat mij betreft het mooiste Beatlesnummer. Prachtig.
pi_64265969
Je moet dit nummer eens vanaf de Anthology DVD horen, klinkt zo goed. Vind dat Paul het nummer live ook mooi uitvoert. Tot 2005 speelde hij 'em op de harpischord (zoals op het origineel), maar vind de versie op piano nog een stukje mooier. Jammer van die vreselijk corny keyboard-geluiden die Wix altijd gebruikt. Waarom speelt Paul toch niet met een blazerssectie, net zoals op de Wings-tournee in midden jaren '70. Werkte ook geweldig bij Jools Holland op Oudjaarsavond 2007 met "Got To Get You Into My Life".



Net zoals "Fixing A Hole" en vooral "I Will" op zijn laatste tournee, prachtige solo-uitvoeringen:



Deze versie van "For No One" op gitaar is ook mooi:



[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 22-12-2008 23:49:43 ]
  maandag 22 december 2008 @ 23:47:26 #153
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_64266989


Deze van dezelfde Album als het lied for no one genaamd Revolver ook een top lied

The Fab four
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_64319330
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:47 schreef Nicksanders het volgende:


Deze van dezelfde Album als het lied for no one genaamd Revolver ook een top lied

The Fab four
Een van de betere songs op dat album.
Niet dat de rest kut is ofzo, dat album is gewoon fucking geniaal. Naast The White Album is Revolver mijn favoriet.
pi_64326219
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Damn...als ik dat had geweten. Dan had ik de (in de jaren '80 nota bene door Yoko vrijgegeven!) opname snel even op een tape-je gezet en aangeboden! De persoon die dit gekocht heeft...
En voor de mensen die deze opname nog nooit gehoord hebben:

Even &fmt=18 achter de URL zetten voor stereo. Toch leuk dat-ie ergens eerder in deze dronken opnamesessie even een groet uitbracht naar 3 bepaalde jongens uit zijn verleden.
pi_64357035
Ik ben sinds kort ook een Beatles fan Ik heb ondertussen al enkele CD's gekocht (#1, The Beatles 1962-1967, The Beatles 1967-1970, Anthology 1, 2 en 3), maar welke raden jullie nog aan? En dan liefst compilatie albums. Is Live at the BBC wat?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64357542
Eigenlijk hetzelfde verhaal als wat hello_goodbye laatst zei. Stick to the albums. Het is het waard. Een compilatie geeft een leuk overzicht van de hits, maar het mooie aan The Beatles is dat élk nummer de moeite waard is. Niet alleen de hits.

Live At The BBC is een geweldig overzicht met dampende radio-performances uit de begin-periode. Verwacht veel covers uit eind eind jaren '50/begin jaren '60. Je moet er van houden. (En dat doe ik!). Jammer dat op bootleg betere kwaliteit opnames en performances te vinden zijn, maar dat is weer een ander verhaal .
pi_64360557
[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR #2

Willen jullie me even op 1 zetten en wat random mensen op 2 en 3?
Ik wil geen koude voeten
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  donderdag 25 december 2008 @ 22:49:15 #159
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64363109
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:38 schreef Paaskonijn het volgende:
[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR #2

Willen jullie me even op 1 zetten en wat random mensen op 2 en 3?
Ik wil geen koude voeten
[UITSLAG] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR 2008!

Pwnd, spamhoer.
pi_64363763
Net voor het eerst Electric Arguments geluisterd. Wat een fijn album!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_64365323
quote:
Hihihihi
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64366588
quote:
Op donderdag 25 december 2008 16:11 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben sinds kort ook een Beatles fan Ik heb ondertussen al enkele CD's gekocht (#1, The Beatles 1962-1967, The Beatles 1967-1970, Anthology 1, 2 en 3), maar welke raden jullie nog aan? En dan liefst compilatie albums. Is Live at the BBC wat?
Koop inderdaad gewoon alle albums, wat al eerder is gezegd.

Mijn 'favorieten':
Magical Mystery Tour.
Revolver.
Abbey Road.
Rubber Soul.

Maar eigenlijk is alles goed - hoewel het pas vanaf Help! écht goed wordt vind ik.
Bleuh.
  vrijdag 26 december 2008 @ 04:15:00 #163
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64370428
Een slecht Beatles nummer is als nog zeer goed vergeleken met andere muziek
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:57:23 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64378794
Bedankt voor jullie advies Ik was in de Free record shop en zag Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band liggen dus heb ik die maar meteen gekocht Dat was jammer genoeg het enige album dat er lag.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64379641
Wat kost Sgt Pepper tegenwoordig? Vast nog steeds 18 euro ofzo.... Dat ze maar eens opschieten met die remasters
Bleuh.
pi_64379761
Bij FRS kosten volgensmij alle albums nog steeds rond de 20 euro. Bij cdwow.com is ie 10 euro (die zijn altijd heel goedkoop qua cd's). Maar die remaster mogen nu idd wel eens komen...
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:46:45 #167
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64379876
Ik ken cdwow wel ja, maar ik had nog cadeaubonnen van de FRS dus vandaar.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64379999
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Bij FRS kosten volgensmij alle albums nog steeds rond de 20 euro. Bij cdwow.com is ie 10 euro (die zijn altijd heel goedkoop qua cd's). Maar die remaster mogen nu idd wel eens komen...
En door de lage pondenkoers en wat aanbiedingen ben je op cd-wow.com nóg goedkoper uit .
pi_64380133
Bij de mediamarkt liggen de prijzen ook wel iets lager.
pi_64384454
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:
1691 Beatles Magical mystery tour
Deze heb ik gehoord tot nu toe
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64385891
Ik hoorde hem ook voorbij komen, raakte meteen opgewekt. Op de een of andere manier is het horen van een nummer op de radio specialer voor me dan dat ik hem zelf selecteer in een media bestandje. geweldig album ook.
pi_64391255
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:07 schreef On het volgende:
Ik hoorde hem ook voorbij komen, raakte meteen opgewekt. Op de een of andere manier is het horen van een nummer op de radio specialer voor me dan dat ik hem zelf selecteer in een media bestandje. geweldig album ook.
1052 Beatles For no one
1058 Beatles I saw her standing there
1271 Beatles No reply
1304 Beatles Twist and shout
1492 Beatles I want to hold your hand
1623 Beatles The ballad of John and Yoko
1640 Beatles Ticket to ride
1638 John Lennon Jealous guy

Ik bof met de nummers die ik hoor !

[ Bericht 3% gewijzigd door Paaskonijn op 28-12-2008 16:05:46 ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64396144
John Lennon verschijnt in reclamespot

NEW YORK - John Lennon maakt reclame voor een ideële organisatie in een nieuwe spot, ruim 28 jaar na zijn dood. Het voormalige lid van de Britse popgroep Beatles kan door digitale technologie aan de tv-commercial meedoen.
Beelden en stemopnames van Lennon werden bewerkt.

In de spot roept Lennon kijkers op de campagne Een Laptop Per Kind te steunen. De gelijknamige stichting wil dat de armste kinderen ter wereld de beschikking krijgen over een computer die werkt op zonne-energie.


Ben benieuwd


EDIT:
Te vinden op http://www.youtube.com/olpc

Leuk gedaan, maar zn stem klinkt wat raar. Is het wel de echte stem?

[ Bericht 15% gewijzigd door Honky op 27-12-2008 11:57:16 ]
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_64396263
Hij is al online te vinden hoor.

http://www.buzzfeed.com/r(...)child-video-messa-4c
Bleuh.
pi_64396413
De stem klinkt helemaal niet als die van John, in de tekst staat dat zijn stemopnames zijn bewerkt, maar het klinkt alsof iemand anders het in heeft gesproken.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 27-12-2008 12:22:24 ]
pi_64399012
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:06 schreef MrBadGuy het volgende:
De stem klinkt helemaal niet als die van John, in de tekst staat dat zijn stemopnames zijn bewerkt, maar het klinkt alsof iemand anders het in heeft gesproken.
Beetje dubieus inderdaad.
Ook de video-beelden vind ik nogal matig bewerkt. Zoiets zou veel beter moeten kunnen met moderne technieken (zou ik denken althans).
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:17:39 #177
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_64404277
100% niet de stem van Lennon. Ik denk, dat ik het zelfs beter had kunnen doen.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_64417125
Onmogelijk Lennon inderdaad. Slechte imitatie ook. De grap is dat hij hier met een vet Scouse-accent spreekt, zoals in 1962. Terwijl dit beelden uit maart 1975 zijn, van het bekende laatste TV-interview met Lennon. Tegen die tijd schold McCartney 'em al door de telefoon uit voor Ronald McDonald, of iets soortgelijks uber-Amerikaans. Want Lennon klonk door de jaren '70 heen steeds meer Amerikaans, absoluut niet zoals op deze opname. Het zal wel Joe Stefanelli zijn die zijn stem opnieuw heeft ingesproken, zoals in de scène in Forrest Gump.
pi_64417437
Dit artikel uit de New York Times van vandaag is een genot om te lezen:
quote:
Hard Day’s Night for Beatles Reissues

If you still believe in Santa Claus, you might also have expected to wake up on Christmas morning and find an iPod stocked with the long-promised reissues of all the Beatles albums. But if you know the shocking truth about Santa, you probably know that the vaunted Beatles reissues don’t exist either, outside the vaults of EMI, the group’s record label, and Apple, the company the band set up in 1967 to oversee its interests. Other long-anticipated Apple projects, like DVD versions of the Beatles’ Shea Stadium concert and the “Let It Be” film, failed to turn up for the holidays as well.

[..]

Even the most believable of reports, floated by EMI insiders, proved fruitless this year. During the summer EMI was said to be preparing a deluxe remastered edition of the “The Beatles” (popularly known as “The White Album”) to celebrate the 40th anniversary of its release. The anniversary came and went, with no sign of the reissue.

Instead, Apple sent e-mail messages to fans directing them to beatles.com, the official Web site, where they could celebrate the anniversary by buying a $395 “White Album” fountain pen. Also on offer were a “White Album” hoodie and T-shirts. Presumably, the wizards at Apple think people will want these things in time for the Beatles edition of Rock Band, the computer game to which the group agreed, this fall, to lend its name and music.

What’s wrong with this picture?

It is not for lack of interest at either end of the food chain that the Beatles can’t manage to get upgraded versions of their classic recordings onto the market, except by way of a video game or a site-specific show (Cirque du Soleil’s “Love,” in Las Vegas).

EMI, which owns the group’s recordings, remastered them at least two years ago. According to a 1989 agreement that ended 20 years of lawsuits between the Beatles and EMI, the label can do nothing without an O.K. from Apple. But Apple is supposedly keen: early in 2007 it hired Jeff Jones, a record executive whose last job was overseeing historical reissues for the superb Sony Legacy series.

There would have been no reason to hire someone with that background if archival reissues were not in the company’s plans, and since Apple acts only with the unanimous consent of its four shareholders — Mr. McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono and Olivia Harrison — presumably all four have agreed to a release program, at least in principle.

And how many record labels, just now, are facing an army of consumers who are saying, in effect: “We’ve bought this music several times already — on mono and stereo LPs, on picture discs and audiophile vinyl, perhaps on cassette and most recently on CD — but please, we beg you, sell it to us again.”

[..]

While EMI and Apple have been squabbling, collectors have taken matters into their own hands, pooling unreleased tracks and compiling anthologies that are far more ambitious than anything EMI is likely to release. Usually, these unauthorized desktop bootleg projects (which are of course illegal) have attractive cover art and copious annotations, and these days money rarely changes hands for them: the people who compile them distribute them freely (and encourage others to do so) either on home-burned CDs and DVDs or, increasingly, on the Internet.

Some are curatorial masterpieces. A label called Purple Chick has assembled deluxe editions of each commercially released album, offering the original discs in their mono and stereo mixes, along with the singles (also in mono and stereo) released at the time, as well as every known demo, studio outtake and alternative mix.

Drawing mostly on an earlier generation of less obsessively organized bootlegs and adding otherwise unbootlegged rarities when they turn up, Purple Chick has generally chosen the best-sounding and most complete takes (editing together fragments where necessary) and has done some speed correction and other sonic tweaking.

[..]

Another label, Lazy Tortoise, is compiling chronologically all the Beatles’ television and radio interviews. And on DVD, the FAB label is doing the same with the group’s film and television appearances, from 1962 to the present.

Nobody who collects these things would hesitate to buy officially released archival projects, if only Apple and EMI would release them. Perhaps by the time the 40th anniversary of the “Abbey Road” album rolls around, on Sept. 26, Apple and EMI will have gotten it together.
Het complete artikel is hier te lezen: http://www.nytimes.com/2008/12/27/arts/music/27beat.html
Wat kan ik er aan toevoegen...?

Hopelijk bereikt dit artikel de oren van Apple. Al denk ik dat die vast wel precies weten waar ze mee bezig zijn, en wat ze wanneer op welke manier gaan uitbrengen. Maar waar wachten ze op? Totdat EMI over de kop gaat binnen nu en 2 jaar?
pi_64497249
424 Beatles Penny lane
430 Beatles Something
592 Beatles I am the walrus
1052 Beatles For no one
1058 Beatles I saw her standing there
1271 Beatles No reply
1304 Beatles Twist and shout
1492 Beatles I want to hold your hand
1623 Beatles The ballad of John and Yoko
1640 Beatles Ticket to ride
1638 John Lennon Jealous guy

Teveel Beatles nummers gemist.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64506631
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:21 schreef Aisumasen het volgende:
Dit artikel uit de New York Times van vandaag is een genot om te lezen:
[..]

Het complete artikel is hier te lezen: http://www.nytimes.com/2008/12/27/arts/music/27beat.html
Wat kan ik er aan toevoegen...?

Hopelijk bereikt dit artikel de oren van Apple. Al denk ik dat die vast wel precies weten waar ze mee bezig zijn, en wat ze wanneer op welke manier gaan uitbrengen. Maar waar wachten ze op? Totdat EMI over de kop gaat binnen nu en 2 jaar?
Voor wat het waard is, het artikel heeft Apple bereikt. Ik las ergens een bericht van de schrijver van het artikel dat Capitol USA in paniek had opgebeld of hij "ze niet ten minste even had kunnen waarschuwen". Enne...
quote:
Sir Paul McCartney: sort out Beatles iTunes deal

Sir Paul McCartney has called for an end to the deadlock stopping Beatles fans being able to download their back catalogue. The Fab Four’s work is not available online due to legal wrangling between two companies – Apple Inc and Apple Corps. The former is the firm behind iTunes and the iPod, while the latter was set up by Sir Paul with the rest of The Beatles in 1968 to look after their affairs and recordings.

He said: “I hope it happens. “It is out of our hands, really. It is a business thing and there is some gridlock somewhere. “It is the usual thing – when it is a Beatles deal, it is a big deal. It is not like we are just some new act. “When you are talking about iTunes, obviously we have got to get a great deal. I think we are right, because we are The Beatles! “It is being held up, but I definitely hope it comes through because it is about time it happened. “We have been goofing around enough, so if you are reading this, whoever is holding it up, stop it!”

Bron: Liverpool Echo
"We're working on it" is nu onderhand al door elke partij sinds de jaren '90 wel een keertje gezegd. Het is gewoon komisch. Toch, we moeten niet onderschatten hoe veel partijen betrokken zijn bij deze projecten. Was het in de jaren '90 altijd George Harrison die projecten tegenhield, als enige afkeurde of er persoonlijk in wilde knippen (zoals op de Anthology CD's), kan dat nu wel Ringo zijn, of Olivia... We weten het niet. EMI wil een groter percentage, dat is duidelijk. Maar het heeft nu bijna 22 jaar geduurd!

Persoonlijk maak ik mij er niet meer druk om, en heb de interesse in remasters reeds volledig verloren. Sowieso, wat kan mij het nu schelen of ik ze kan downloaden via iTunes. Daar gaat de discussie toch niet om! Ik heb er ook geen vertrouwen in dat Apple de originele mono- en stereo-mixen beter kan laten klinken dan de recente Dr. Ebbetts-versies.

De nieuwe versie van de Duitse DMM-persing klinkt alsof de band in m'n kamer staat te spelen, het artwork ziet er van binnen en van buiten uit alsof ik een mini-LP in mijn handen heb, beter gaat het niet worden. Gewoon treurig dat bootleggers beter werk afleveren dan de eigenaren van de tapes in 25 jaar hebben kunnen bereiken. Jammer dat we de albums niet in dezelfde prachtige nieuwe mixen als op de Anthology DVD's en Love-CD te horen zullen krijgen, maar ik heb genoegen genomen met Dr. Ebbetts.
pi_64571755
En het is niet alsof de albums niet meer verkocht worden. Als je de cijfers van Amerika er bij pakt kun je zien dat ze in 2006 3 miljoen platen verkochten (waarvan ongeveer de helft "Love" was), en in 2007 ook nog eens 2 miljoen. "Love" tikte dus al in een paar maanden de 1.5 miljoen aan. Tussen 1991 en 2007 verkochten ze als groep 56 miljoen albums!!!

Ook leuk: "Abbey Road" was (op Radiohead na) in 2008 de best verkopende LP (dus niet CD) van 2008! En wat is de best verkochte plaat (CD) van dit decennium (2000-2008)? Compilatie "1" met ruim 11 miljoen. En dit zijn dus alleen nog maar de cijfers van Amerika. Kom op, EMI...
pi_64575929
En een tijdje terug, toen Amazon.com 10 jaar bestond, maakten ze een top 20 van best verkochte artiesten van Amazon bekend, drie maal raden wie bovenaan stonden
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:10:25 #185
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_64577443
De 'gossip' is...

... dat vwb de digitale deal EMI op dit moment een clausule in het contract weigert waarin zij volledig aansprakkelijk wordt gehouden voor de controle over digitale uitgave en de distributie ervan.
Met andere woorden als er iets lekt of illegaal uitgewisseld gaat worden is dat voor EMI's verantwoordelijkheid. Hierdoor zouden ze zich gedwongen zien de digitale muziek met bv DRM te moeten beveiligen/verkopen. Dat DRM ed. niet gaan werken heeft EMI zich inmiddels ook gerealiseerd.
Bovendien heeft zo'n clausule de potentie het bedrijf voledig de nek om te draaien in geval de muziek op torrents komen te staan (wat zeker zal gebeuren) en Apple zich schadeloos wenst te stellen met die clausule in de hand. Hoewel dat soort clausules vroeger vaak gewoon werden ondertekend is EMI daar sinds de overname door Terra Firma terecht veel voorzichtiger mee. Tel daarbij het aantal rechtzaken waarin Apple en EMI al tegenover elkaar gestaan hebben en je hebt je antwoord. Vroeger had Sir Paul daar nooit veel last van. Tegenwoordig spelen dit soort zaken een veel grotere rol en dat valt hem blijkbaar een beetje tegen.
Het gaat dus niet om 'meer geld' maar om de aansprakelijkheid die als het aan Apple ligt volledig bij EMI zou komen te liggen.

Voor de her-uitgaven ligt er inmiddels een uitgebreid plan klaar. Details krijg je niet behalve dat in Februari voor iedereen duidelijk zal zijn wanneer en wat er precies gaat gebeuren rond dat project.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:31:48 #186
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_64584764
Februari?
Ik ben toch wel heel benieuwd!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_64586066
Punt wat el_bario zegt is interessant. Geloof het verhaal niet helemaal, maar dat is zonder bronvermelding te (kunnen) verklappen al snel het geval. Er zijn in de afgelopen 10 jaar telkens dingen gebeurd wat een plausibele reden gaf om bepaalde releases geen doorgaan te geven. Goed voorbeeld daarvan is de Sgt. Pepper Anniversery Set in 1997, wat niet doorging omdat McCartney op dat moment in zijn leven éven geen behoefte had aan een promo-campagne.

Intern zijn sinds de jaren '90 dus al zo vaak data in het vooruitzicht gesteld. Meest recent was november 2008 voor The White Album Anniversery Set, die natuurlijk al helemaal afgerond is. In gefluisterde data geloof ik dus niet meer, maar ik heb nog steeds het volste vertrouwen in Jeff Jones. Het is zijn fout niet. Kijk naar de vorige projecten die hij onder zijn hoede nam, dat is allemaal dik in orde. De juiste man met het juiste historische besef. En dat precies met kerst 2009 dat Beatles video-spelletje uitkomt, geeft ook wel een bepaalde hint.

Maar het is natuurlijk ook wat Sir Paul zei: “It is the usual thing – when it is a Beatles deal, it is a big deal.". En onderschat de door el_bario aangekaarte rechtszaken ook niet. Pas in de jaren '80 hebben Yoko/George/Ringo/Paul na een lange procedure tientallen miljoenen aan achterstallige royalties van EMI ontvangen. Maar nog lang niet alle openstaande bedragen zijn verheft. En Sir Paul heeft vroeger nooit last gehad van digitale downloads, maar toch zeker wel van andere zaken. Pas in 1975 werden The Beatles contractueel ontbonden! En zelfs toen waren ze nog niet van al het gezeik af.

Ach ja. Op mij hoeven ze niet meer te rekenen. Ik geef er niets meer om. De bootleggers hebben aan het langste eind getrokken.
pi_64619699
In de FRS zijn CD's van The Beatles overduidelijk duurder dan alle andere CD's. De goedkoopste CD van The Beatles is 20 euro. De rest is bijna allemaal 10 euro ofzo.

Kwaliteit is eenmaal duurder.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64620179
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:26 schreef Paaskonijn het volgende:
In de FRS zijn CD's van The Beatles overduidelijk duurder dan alle andere CD's. De goedkoopste CD van The Beatles is 20 euro. De rest is bijna allemaal 10 euro ofzo.
In de betere speciaalzaak (niet FRS dus ) vind je ze nog welles voor 15, maar veel lager gaat het inderdaad niet.
quote:
Kwaliteit is eenmaal duurder.
Grappig dat je dat zegt. Er zijn namelijk weinig CD's die zó erbarmelijk slecht klinken als die van The Beatles. Nee, dan heb ik het natuurlijk niet over de muziek, maar over de overzetting van LP naar CD. Wat tegenwoordig voor 20 euro in de winkel ligt is ergens eind jaren '80 vluchtig en onzorgvuldig op CD gepleurd, en klinkt gewoon niet zoals het zou moeten klinken. Juist daarom is dat remasteren zo nodig.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:50:28 #190
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_64620472
Je kunt het een schande noemen, maar dat is één van de redenen waarom ik de eerste 4 officiële cd-albums nog steeds niet op cd heb.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_64620839
Grappig dat juist nu de (inderdaad inferieure) CD-uitgaven van The Beatles hier en daar voor een tientje te koop zijn. Zelfs Anthology zie ik steeds vaker voor die prijs liggen. Vroeger dacht ik dat dit een indicatie was dat de remasters er aan zouden komen, maar nu weet ik wel beter. Waarom iets verbeteren als het nog goed genoeg verkoopt?

Als je eens zou weten welke fouten er zijn gemaakt met de CD-uitgaven zoals ze nu in de winkel liggen. Niet met de juiste analoge apparatuur overgezet, out-of-phase problemen op "Revolver", etc. etc. Ze konden de originele master van Sgt. Pepper niet eens meer traceren! Als je ooit een originele Dr. Ebbetts in je handen hebt gehad, durf je de officiële CD's niet meer aan te raken. Op het gebied van artwork én geluid.

Remasteren hoeft dus van mij niet meer. Ik heb al perfecte kopieën van de stereo- en mono-masters. Neemt niet weg dat ik nog steeds een moord zou doen voor een remix van de complete catalogus. Schrik niet, ik bedoel met remix de letterlijke betekenis: Een nieuwe geluidsmix. Het is gewoon genieten als je hoort hoe de (meeste) mixen op de Anthology DVD klinken, en natuurlijk de prachtige mixen op de Help DVD en op "Love".
pi_64621184
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:02 schreef Aisumasen het volgende:
Grappig dat juist nu de (inderdaad inferieure) CD-uitgaven van The Beatles hier en daar voor een tientje te koop zijn. Zelfs Anthology zie ik steeds vaker voor die prijs liggen.
Die waren allemaal 25 euro.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:03:14 #193
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64629911
Ik heb de 3 Anthology dubbel CD's voor 35 euro incl verzendkosten op ebay gekocht, dat was dus vrij goedkoop Ga binnenkort ook op Cd-wow hun 6 eerste albums kopen voor 60 euro en heb ondertussen al 2 albums. Ik ga dus alle albums proberen te kopen, om zo volledige collectie hebben
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64645072
En zodra je alles hebt, komen de remasters uit... Maar het is natuurlijk een uitermate loffelijk streven dat je alle albums wilt hebben!!!
  zondag 4 januari 2009 @ 14:29:55 #195
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64645182
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:27 schreef hello_goodbye het volgende:
En zodra je alles hebt, komen de remasters uit... Maar het is natuurlijk een uitermate loffelijk streven dat je alle albums wilt hebben!!!
Grappig, net dat ik lees dat je hier hebt gepost luister ik naar Hello Goodbye. Nuja, om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van de huidige nummers die ik op CD heb helemaal niet slecht, dus die remasters maken me niet echt uit.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 4 januari 2009 @ 14:49:29 #196
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64646002
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:29 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Grappig, net dat ik lees dat je hier hebt gepost luister ik naar Hello Goodbye. Nuja, om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van de huidige nummers die ik op CD heb helemaal niet slecht, dus die remasters maken me niet echt uit.
Iedere keer als ik naar Love luister, wil ik niets liever dan remasters.
  zondag 4 januari 2009 @ 18:30:13 #197
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64655722
Is er trouwens al iemand naar het Beatles museum in Alkmaar geweest en is het wat?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64732576
Nee, ik niet. Het is een eenmansmuseum van ene Azing, als ik me niet vergis. Ik zie altijd een volgepropte huiskamer voor me en ben eigenlijk bang voor veel gehijg in m'n nek van de heer des huizes plus een hoop pogingen om z'n eigen 'meesterwerken' te verkopen en dvd's die ik wel van internet kan halen... Maar misschien dat iemand die er wél geweest is een wat reëeler en positiever beeld kan scheppen.
pi_64737032
Grappig: in de game Sonic Unleashed heb je diverse doelen waarvan sommige bekende namen hebben:
Alle dagmissies halen heet Day Tripper.
Alle nachtmissies halen Hard Day's Night.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_64745510
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:05 schreef hello_goodbye het volgende:
Nee, ik niet. Het is een eenmansmuseum van ene Azing, als ik me niet vergis. Ik zie altijd een volgepropte huiskamer voor me en ben eigenlijk bang voor veel gehijg in m'n nek van de heer des huizes plus een hoop pogingen om z'n eigen 'meesterwerken' te verkopen en dvd's die ik wel van internet kan halen... Maar misschien dat iemand die er wél geweest is een wat reëeler en positiever beeld kan scheppen.
Je slaat de spijker op z'n kop. Een volgepropte huiskamer, meer is het niet. En het idee is voorál dat je iets koopt. Een beetje alsof je 't Stedelijk binnenloopt, en de suppoost je continu kunstwerken probeert te verpatsen.

Zijn vrouw zit daar fijn koffie te leuten terwijl Azing maar blijft door ouwehoeren over al z'n boeken. En natuurlijk iedere zin afsluit met "die kun je kopen voor 25 euro". Vooral bootlegs Die gast haalt alles van internet, ramt het op een schijfje en vraagt er belachelijk veel geld voor. Gewoon torrents die overal te vinden zijn. Echt schandalig.

Zo boeiend is z'n collectie ook niet. Hij heeft wel veel, maar het zijn voornamelijk 50 verschillende persingen van een album (who cares?) en foto's van z'n huwelijksvoltrekking in Abbey Road Studio's (bastard).
Geen reisje naar Alkmaar waard, that's for sure!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:40:25 #201
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64747212
Oké, want het was zowat 2 uur rijden, goed om te weten dat het niet de moeite waard is Dan wacht ik nog wel paar jaar om dan naar het museum in Liverpool te gaan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64751457
quote:
'Michael Jackson zet Paul McCartney in testament' van onze redactie

AMSTERDAM - In 1985 kaapte Michael Jackson de rechten van Beatles-liedjes voor de neus van Sir Paul McCartney weg en daar heeft de 'King of Pop' nu spijt van gekregen...

"Michael maakt zich zorgen om zijn gezondheid, en vond het de hoogste tijd worden om naar zijn financiën te gaan kijken", vertelt een bron aan The Mirror.

De twee zangers hebben inmiddels al meer dan twintig jaar niet meer met elkaar gesproken. De oud-Beatle is er nog steeds woest over dat Michael meer bood voor de publicatierechten van de hele Beatles-catalogus ter waarde van zo'n 500 miljoen euro: "Het vervelende is dat ik moet betalen om sommige van mijn eigen nummers te spelen. Elke keer als ik Hey Jude wil zingen moet ik betalen." Hoewel Michael de helft van de catalogus in 1995 verkocht, houdt hij er jaarlijks nog een aardig zakcentje aan over: ruim zestig miljoen euro.

Maar als hij er niet meer is heeft hij daar niets meer aan en dus vindt de zanger het de hoogste tijd worden om alles goed te maken: "Hij heeft zijn advocaten laten weten dat hij verdrietig is dat hij niet meer met Paul praat. Daarom wil hij de rechten aan Paul nalaten in zijn testament", vertelt de bron.

Iemand uit de omgeving van de oud-Beatle heeft laten weten blij te zijn met het heugelijke nieuws: "Als Michael de rechten terug geeft dan zou Paul dat fantastisch vinden."
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)_in_testament__.html

De een zijn dood...
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2009 @ 07:57:23 #203
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64758079
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:01 schreef webfreak het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op z'n kop. Een volgepropte huiskamer, meer is het niet. En het idee is voorál dat je iets koopt. Een beetje alsof je 't Stedelijk binnenloopt, en de suppoost je continu kunstwerken probeert te verpatsen.

Zijn vrouw zit daar fijn koffie te leuten terwijl Azing maar blijft door ouwehoeren over al z'n boeken. En natuurlijk iedere zin afsluit met "die kun je kopen voor 25 euro". Vooral bootlegs Die gast haalt alles van internet, ramt het op een schijfje en vraagt er belachelijk veel geld voor. Gewoon torrents die overal te vinden zijn. Echt schandalig.

Zo boeiend is z'n collectie ook niet. Hij heeft wel veel, maar het zijn voornamelijk 50 verschillende persingen van een album (who cares?) en foto's van z'n huwelijksvoltrekking in Abbey Road Studio's (bastard).
Geen reisje naar Alkmaar waard, that's for sure!
Ik!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_64795703
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 07:57 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik!
Nah. Daar sta je dan, voor een witte muur met 50 keer vrijwel exact dezelfde hoes voor je neus.



Nee, dan toch nog liever die trouwfoto's
pi_64798103
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:35 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]

Het schijnt dat Paul een vinyl (!!!!) single heeft uitgebracht met 4 nummers van z'n optreden in de Amoebe winkel in Hollywood: en nu zijn twee nummers van die obscure single genomineerd voor een Emmy! Lachen!

[..]
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, "Amoeba's Secret". Paar maanden na het optreden uitgebracht. Een soort geautoriseerde bootleg. Pixelige voorkant, LP met enkel een witte sticker er op. Best tof. Maar met al het respect, ik zou deze opnames voor alles behalve "best vocal" nomineren... Then again, wat is het waard als in diezelfde categorie Lil' Wayne en Ne-Yo staan. De genomineerde nummers staan ook gewoon op de "Ever Present Past" CD en 7", trouwens.
En nu komt de vinyl EP eind deze maand ook op CD uit. Vast om in te spelen op de Grammy-nominaties.
quote:
quote:
NRK pulls “Our daily Beatles” podcast because of rights

Yesterday we wrote that NRK is podcasting all 212 episodes of the radio series “Our daily Beatles” - with the original music - for free. Some thought this was too good to be true. And it was…

Our new agreement with rights holder TONO gives us rights to publish radio and TV shows we aired a long time ago. But the agreemnt NRK has with rights holders IFPI and FONO only allows us to publish shows that has been aired the last four weeks. And since “Our daily Beatles” was aired in 2007, we have to pull it from the podcast (see below for details about the agreements).

http://nrkbeta.no/nrk-pul(...)t-because-of-rights/
!
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 08:46:56 #207
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64799637
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef webfreak het volgende:

[..]

Nah. Daar sta je dan, voor een witte muur met 50 keer vrijwel exact dezelfde hoes voor je neus.

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

Nee, dan toch nog liever die trouwfoto's
Oke, je kunt ze dus niet uit de hoes halen. Nee, dan is er geen bal aan.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:11:19 #208
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64817476
Ik heb op jullie aanraden 6 cd's van The Beatles (de eerste 6) gekocht op Cd-wow voor minder dan 60 euro 4 ervan zijn al dispatched en 2 zijn pre-released(wat dat ook moge betekenen).
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 19:25:12 #209
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64822184
Het "geheime" optreden van Macca in Amoeba komt op cd uit.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_64888176
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:11 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb op jullie aanraden 6 cd's van The Beatles (de eerste 6) gekocht op Cd-wow voor minder dan 60 euro 4 ervan zijn al dispatched en 2 zijn pre-released(wat dat ook moge betekenen).
Dan was je er snel bij.
Inmiddels zijn ze op CD-wow alweer 12 euro.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:14:08 #211
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64888536
Ik heb ze dan ook op het Engelse cd-wow gekocht, daar zijn een paar CD's zelfs maar 8 pond en met de lage wisselkoers scheelt dat dus niet veel in euro's.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64888842
Slim
pi_64889664
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het "geheime" optreden van Macca in Amoeba komt op cd uit.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:40 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En nu komt de vinyl EP eind deze maand ook op CD uit. Vast om in te spelen op de Grammy-nominaties. [..]
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:29 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Grappig, net dat ik lees dat je hier hebt gepost luister ik naar Hello Goodbye. Nuja, om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van de huidige nummers die ik op CD heb helemaal niet slecht, dus die remasters maken me niet echt uit.
Nu is juist MMT ook één van de CD's die nog niet eens zo slecht klinkt. Ze hebben in ieder geval de Duitse album-mix uit 1971 gebruikt, met alle nummers in écht stereo. Een unicum, dat ze toch nog iets goed hebben gedaan. Maar toch, als je "Hello, Goodbye" van de Anthology DVD zou horen... Het zijn eigenlijk vooral de eerdere albums die vreselijk zijn toegetakeld.

Een goede needledrop (gedigitaliseerd vinyl) opent al werelden, maar als het dan ook nog eens een remix (nieuwe geluids-mix vanaf de multi-tracks / losse sporen) is gemaakt... Voorbeeldje: Je luistert "For No One" op de CD, en denkt: "Prachtig nummer, mooie geluiden." Dan luister je de Dr. Ebbetts Blue Box needledrop en denk je: "Wow, wat een sprankelende details, ik hoor dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord!". Dan luister je de Anthology DVD-remix, en dan hoor je ineens een kraakheldere jonge McCartney, een vette bas, de French horn lijkt in je kamer te spelen, de harpischord prachtig in balans, etc. Iedereen die "Love" heeft gehoord, weet wat ik bedoel.

Ik ga met voorbeelden komen, die jou gaan overtuigen !
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:01 schreef webfreak het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op z'n kop. Een volgepropte huiskamer, meer is het niet. En het idee is voorál dat je iets koopt. Een beetje alsof je 't Stedelijk binnenloopt, en de suppoost je continu kunstwerken probeert te verpatsen.

[..]
Azing is een goede gast, doet veel voor het behoud van The Beatles-legende, stelt zijn collectie ten toon aan een ieder die het wil zien. Alleen, ik heb een aantal problemen met 'em. Ik hou niet zo van het toontje: "Ik heb iets, wat jij niet hebt." Tevens heb ik in de afgelopen jaren iets te veel verhalen gehoord over hem die niet helemaal koosjer zijn. Dit kan jaloezie zijn uit die kanten, maar je weet maar nooit.

Ik ben niet zo van het "hebben, hebben, hebben"-aspect aan het verzamelen, dus wordt niet warm of koud van allemaal verschillende persingen. Ik heb liever de allerbeste persing van "A Hard Day's Night" in opperbeste staat, dan de 3de misdruk van "Love Songs" uit Venezuela met afwijkende hoes.

Ander verhaal is het, als één bepaalde persing op het gebied van geluid superieur is aan alle anderen. Zoals bijvoorbeeld met de Blue Box-uitgaven, of de eerder genoemde Duitse mix van MMT.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:07:13 #214
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64889908
quote:
Ik ga met voorbeelden komen, die jou gaan overtuigen !
Ik krijg binnenkort de eerste albums binnen, ik zal het eens beluisteren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_64896903
Beatles

Ik heb alle albums vanaf revolver (op Yellow submarine en Past Masters na)
pi_64897180
Dan mis je toch nog wel Rubber Soul - toch wel een van de meest essentiële Beatle-albums naar mijn idee
Bleuh.
  zondag 11 januari 2009 @ 01:04:27 #217
159761 Arn0
Abbey Road
pi_64904884
Hebben jullie trouwens (waarschijnlijk wel) het Kiev concert van McCartney uit 2008 al beluisterd met allemaal Beatles nummers? Ik vind het persoonlijk geweldig
http://www.youtube.com/watch?v=61O3bGfR72
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65032429
McCartney was vandaag te gast in de (spraakmakende) Howard Stern Show. De vorige keer dat hij te gast was in deze show leverde dat één van de meest eerlijke interviews die ik ooit met McCartney gehoord heb op. En dat schijnt deze keer niet anders te zijn, ik ben benieuwd...
  Redactie Frontpage woensdag 14 januari 2009 @ 15:37:12 #219
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_65032909
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:27 schreef Aisumasen het volgende:
McCartney was vandaag te gast in de (spraakmakende) Howard Stern Show. De vorige keer dat hij te gast was in deze show leverde dat één van de meest eerlijke interviews die ik ooit met McCartney gehoord heb op. En dat schijnt deze keer niet anders te zijn, ik ben benieuwd...
Cool...twee van mijn helden bij elkaar.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_65033137
Het was ook Howard Stern die Paul in 2001 in zijn radio-show nadrukkelijk waarschuwde over het trouwen in gemeenschap van goederen .
pi_65035342
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:27 schreef Aisumasen het volgende:
McCartney was vandaag te gast in de (spraakmakende) Howard Stern Show. De vorige keer dat hij te gast was in deze show leverde dat één van de meest eerlijke interviews die ik ooit met McCartney gehoord heb op. En dat schijnt deze keer niet anders te zijn, ik ben benieuwd...

wat Grandwazoo zegt
  Redactie Frontpage woensdag 14 januari 2009 @ 17:18:10 #222
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_65037193


Dit komt uit 2001...HEERLIJK! Meteen vragen over japan 1980
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_65047520


Je zou toch bijna denken dat de makers van dit reclamespotje ergens hun inspiratie vandaan gehaald hebben. Kopje thee, iemand?
pi_65047607
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:22 schreef Aisumasen het volgende:


Je zou toch bijna denken dat de makers van dit reclamespotje ergens hun inspiratie vandaan gehaald hebben. Kopje thee, iemand?
mijn god, hoe obvious kun je iets jatten
pi_65049832
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:22 schreef Aisumasen het volgende:


Je zou toch bijna denken dat de makers van dit reclamespotje ergens hun inspiratie vandaan gehaald hebben. Kopje thee, iemand?
Nu maar hopen voor de reclamemakers dat ze hiervoor toestemming hebben gekregen
pi_65052619
Na de Howard Stern Show is Paul vandaag ook nog langs geweest bij de (oude vrouwen-)talkshow "The View". Niets nieuws, vreselijke show, maar altijd tof om Paul zo op z'n gemak te zien.

Klinkt alsof hij deze keer wat meer op zijn hoede was bij Stern. Wel interessant stuk over Pete Best, al leek hij de moeilijkere onderwerpen wat meer te ontwijken.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:17:12 #227
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65149257
Heb zonet nog wat CD's besteld, en als alles binnenkomt denk ik dat mijn collectie (van muziek dan) best volledig is. Dan heb ik de 12 studioalbums, Magical Mystery Tour, Past Masters 1 & 2, Anthology 1, 2 & 3, Let it be Naked en Love. (en nog paar compilatiealbums).
Ontbreekt er dan nog wat?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65150561
Gisteren eindelijk Anthology 2 gekocht - al jaren was dat de enige CD die nog mistte (had 'm wel op LP). Ook donderdag en vrijdag alle reguliere albums weer eens geluisterd - wat blijft het toch een geniale band

Arn0 - je mist dan nog het Live at the BBC album. Ik vind er persoonlijk niks aan, maar er zijn vast mensen die het geweldig vinden
Bleuh.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:29:45 #229
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65151829
Ohja Live at the BBC was ik helemaal vergeten, zal het eens zoeken op het internet (ja, ik weet het, niet netjes) en zien of het wat is. (als het wat is koop ik het vanzelfsprekend). Het zijn toch voornamelijk covers, niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65153302
Ik denk dat het ongeveer 50/50 is - eigen materiaal en covers. Het is in ieder geval niet mijn ding
Bleuh.
pi_65391608
tvp

Ik heb een lp van the Beatles, binnenkort maar eens inlijsten.
pi_65394572
Las een artikel in de Uncut dat veel Beatles fans de Beatles in mono beter vinden dan in stereo. ook George Martin deelde deze mening en dat de Beatles stereo niet zo belangrijk vonden bleek al uit het feit dat de stereo mix van Pepper in2,5 dag en zonder de Beatles werd gedaan. Wat vinden jullie?

Vind zelf de stereomixen met stem aan 1 kant een beetje irritant.


ter vergelijking, SGT Pepper:

Mono



Stero
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_65397509
Sgt. Pepper is inderdaad het klassieke voorbeeld waarom The Beatles (meestal) in mono beluisterd dienen te worden. Don't get me wrong, de muziek zelf leent zich perfect voor stereo, maar veel van de in de jaren '60 gemixte stereo-versies ("Rubber Soul" bijvoorbeeld) zijn (in deze tijd) door de ping-pong stereo bijna onluisterbaar (geworden). "Love" bewijst dat het ook anders kan, maar dat is een ander verhaal. Het is ook weer niet in álle gevallen zo ("Beatles For Sale" klinkt vreselijk in mono, ik hoor "The White Album" toch liever in stereo dan in mono, en Sgt. Pepper heeft best een degelijke stereo-mix) maar er zijn een paar dingen die je moet weten:

De eindmix is een onderdeel van het creatieve proces, zoals een opnamesessie dat ook is. Simpel uitgelegd: George Martin (of een engineer, of desnoods een Beatle zelf) schoof elk bepaald schuifje niet voor niets open of dicht op het juiste moment in de eindmix. De geluidseffecten van "Tomorrow Never Knows" klinken zo goed geplaatst, omdat de desbetreffende engineer die zo perfect gemixt heeft.

De mono-mixen werden altijd met het gehele team voorbereid. George Martin, de technicus (Geoff Emerick of Ken Scott bv.), vanaf "Rubber Soul" ook vaak alle Beatles er bij. Want het waren hun nummers, en die eindmix was vanaf de 'experimentele fase' net zo belangrijk als de opnames zelf. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ze in totaal zo'n 3 weken gewerkt hebben aan de mono-mix, uniek voor die tijd. John, Paul, George, Ringo, EMI Studio-staf, George Martin, etc. De stereo-mix is daarna in 2 of 3 dagen (waarvan de helft in amper 4 uurtjes) gedaan door Geoff Emerick (EMI-technicus) in z'n eentje. "We never actually listened to it in any stereo form. [..] The mono is the version to have, 'cause that's what the time and effort was put into.", aldus Emerick. Ook The Beatles zelf hebben van tijd tot tijd beweerd dat je 'em in mono moet horen.

De stereo-mix heeft dus niets te maken met hoe The Beatles het album wilden laten klinken. "The only real version of Sgt. Pepper is the mono version", heeft George Martin geloof ik ooit gezegd. De flanger-vocalen op "Lucy", die krachtige uithaal van McCartney aan het eind van "Fixing A Hole", die funky achterstevoren gitaar op het titelnummer, de vele geluidseffecten op "Mr. Kite", "She's Leaving Home" in de oorspronkelijke toonsoort (!), de veel duidelijkere (gesproken) vocalen op de "Reprise"... Allemaal niet te horen in de stereo-mix, de enige versie die nu op CD te krijgen is.

Behalve al die verschillen in de mix, is er ook nog een wezelijk verschil in het geluid zelf. Het is lastig om te omschrijven, maar de 'punch' in de gitaren en drums, en de diepte van de bas, is zo veel krachtiger in de mono-mix. Die diepe McCartney-bas op "Fixing A Hole", die scherpe piano in "Lovely Rita", die keiharde ritmesectie op "Sgt. Pepper", etc. etc. Dat moet je gewoon horen om te begrijpen wat ik bedoel, denk ik.

En dat is dan alleen nog maar het hoofdstukje "Sgt. Pepper".
pi_65430938
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
Behalve al die verschillen in de mix, is er ook nog een wezelijk verschil in het geluid zelf. Het is lastig om te omschrijven, maar de 'punch' in de gitaren en drums, en de diepte van de bas, is zo veel krachtiger in de mono-mix. Die diepe McCartney-bas op "Fixing A Hole", die scherpe piano in "Lovely Rita", die keiharde ritmesectie op "Sgt. Pepper", etc. etc. Dat moet je gewoon horen om te begrijpen wat ik bedoel, denk ik.
Helemaal mee eens. Alles klinkt ook veel compacter en hechter, als een geheel. In stereo valt het hier en daar als los zand uit elkaar. Maar vanaf The White Album luister ik wel liever naar stereo, moet ik zeggen.
  maandag 26 januari 2009 @ 20:22:14 #235
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_65432180
Wow, ik ben nu ook eens wat aandacht aan het schenken naar al die mono varianten.
Het klinkt inderdaad veel mooier

Ga ze direct allemaal op m'n iPod zetten
pi_65433485
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
-monostereo geblaat-
waw ik heb mijn sgt. peppers in stereo, toch maar is kijken voor de mono's
pi_65438308
Beatles (L)
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:42:18 #238
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_65460345
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:29 schreef Arn0 het volgende:
Ohja Live at the BBC was ik helemaal vergeten, zal het eens zoeken op het internet (ja, ik weet het, niet netjes) en zien of het wat is. (als het wat is koop ik het vanzelfsprekend). Het zijn toch voornamelijk covers, niet?
het introductie-praatje voor Roll Over Beethoven is wel geniaal
pi_65460750
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:42 schreef Joesse het volgende:

[..]

het introductie-praatje voor Roll Over Beethoven is wel geniaal
Die cd heb ik laatst gekocht.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_65478076
McCartney zal optreden op de Grammy Awards-ceremonie op 8 februari. Ik las toevallig vandaag dat hij in een recent interview vertelde (grapte) dat hij daar misschien wel "Bip Bop" zou spelen, omdat hij merkt dat het een steeds vaker genoemde favoriet is. Misschien zou hij zelfs iets van Electric Arguments uit de kast trekken. Dát lijkt me nu eens tof, "Highway", "Bip Bop" akoestisch, en als toegift "Frozen Jap". In ieder geval doet Dave Grohl weer mee op drums.

Ach, zo lang het geen soortgelijke vertoning als in 2006 wordt, vind ik alles best. Zelfs dat-ie wederom "Jet", "Let It Be" en "Drive My Car" speelt.
  Redactie Frontpage woensdag 28 januari 2009 @ 08:03:41 #241
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_65480382
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 01:12 schreef Aisumasen het volgende:
McCartney zal optreden op de Grammy Awards-ceremonie op 8 februari. Ik las toevallig vandaag dat hij in een recent interview vertelde (grapte) dat hij daar misschien wel "Bip Bop" zou spelen, omdat hij merkt dat het een steeds vaker genoemde favoriet is. Misschien zou hij zelfs iets van Electric Arguments uit de kast trekken. Dát lijkt me nu eens tof, "Highway", "Bip Bop" akoestisch, en als toegift "Frozen Jap". In ieder geval doet Dave Grohl weer mee op drums.

Ach, zo lang het geen soortgelijke vertoning als in 2006 wordt, vind ik alles best. Zelfs dat-ie wederom "Jet", "Let It Be" en "Drive My Car" speelt.
Maar dat gaat-ie wel doen. Niemand is zo'n vreselijke crowd pleaser als McCartney. Overigens hoop ik niet dat-ie Bip Bop gaat doen want dan is wel een erg erg érg slecht nummer.

Doe dan maar She's my baybe van Speed of sound. Ben ik trouwens de enige die dat bést een sterk album vind?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:45:09 #242
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_65561177
Een grappig interview met Paul McCartney!

http://www.colbertnation.(...)tle---paul-mccartney
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_65574500


It was 40 years ago today.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:10:40 #245
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65576029
Heb de fragmenten op youtube bekeken (zijn ze ook op DVD te verkrijgen?) en dat was echt geweldig. Jammer dat het onderbroken werd door de politie.
Edit:
http://www.nu.nl/muziek/1(...)r-weer-afgelast.html
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65582474
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:45 schreef Frozen het volgende:
Een grappig interview met Paul McCartney!

http://www.colbertnation.(...)tle---paul-mccartney
Het deed me bijna denken aan het Weird Al 'interview'. Zo gemonteerd, dat het lijkt alsof ze nooit met elkaar in één ruimte hebben gezeten.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:03 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Maar dat gaat-ie wel doen. Niemand is zo'n vreselijke crowd pleaser als McCartney. Overigens hoop ik niet dat-ie Bip Bop gaat doen want dan is wel een erg erg érg slecht nummer. [..]
Haha, natuurlijk gaat-ie "Bip Bop" niet doen. Vind het wel meevallen, net zoals bijvoorbeeld "Get It". Gewoon leuke niemendalletjes. Dave Grohl heeft de grap nu ook overgenomen, en zegt dat "Mary Had a Little Lamb" op de planning staat . Vind het niet meer dan begrijpelijk dat McCartney een ontzettende crowd pleaser is. Als hij op tournee is treed hij elke avond op voor 50.000 mensen, dan kun je het je niet permitteren om te experimenteren met (enkel) onbekende songs. Bij een show als de Grammy's, wat verwacht je? McCartney die "Rocky Raccoon" en "Wanderlust" doet? Ik zou het tof vinden, maar het kan gewoon niet.

Toch zijn er genoeg momenten waarop hij wél kan afwijken. En dat is wat ik niet begrijp: In de afgelopen jaren heeft hij meer dan eens een wat intiemer optreden gedaan. Neem nu inderdaad het genomineerde Amoeba-concert. Setlist? "Drive My Car", "The Long and Winding Road", "Blackbird", "Back In The USSR", "Get Back", "Hey Jude", "Let It Be", "Lady Madonna", "I Saw Her Standing There" etc. Dat vind ik gewoon jammer. Ook de 'oude nieuwe' nummers worden na een nieuw album gelijk weer geschrapt. Bij het optreden in Quebec vorig jaar, was het voor het éérst sinds de jaren '70 dat hij een nummer van 'het album er voor' weer terug in de setlist opnam! Aan de andere kant heeft hij de tour-setlist door de jaren ook wel weer flink gevarieerd. Er is bijna geen Beatle-nummer (op zijn naam) die hij niet heeft gespeeld. Het is vooral zijn eigen solo-carriere wat altijd weggecijferd wordt, zo jammer. "Listen To What The Man Said", "Silly Love Songs", please! Met echte blazers! *insert 200 andere songs
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:03 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Doe dan maar She's my baybe van Speed of sound. Ben ik trouwens de enige die dat bést een sterk album vind?
Ik vind "She's My Baby" best een tof nummer. Maar het album in nét weer één van de albums die ik wat minder vaak opzet. Weinig McCartney-vocalen. Vind "Let 'Em In" een sterke opener, maar ook niet super. Vind de live-versie uit begin deze eeuw eigenlijk beter. "The Note You Never Wrote", "Time To Hide", "San Ferry Anne", "Warm And Beautiful", sja sja... En "Cook Of The House", dan hoor ik nog liever "Kiss, Kiss, Kiss" . Nee, dit album draai ik niet snel voor m'n plezier. Enige échte knallers vind ik zelf "Beware Me Love" (live-versie nog 10 keer beter), "Must Do Something About It" (echt waar) en "Wino Junko". Toegegeven, "Silly Love Songs" is natuurlijk ook niet mis, vooral de baslijn .
pi_65590159
Ik heb het wel eens eerder gepost in één van de Beatles-topics maar ik zou het zo stoer van McCartney vinden als hij eens een tour deed met louter Macca/Wings nummers.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage zaterdag 31 januari 2009 @ 11:15:50 #248
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_65590757
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:40 schreef MuadDib het volgende:
Ik heb het wel eens eerder gepost in één van de Beatles-topics maar ik zou het zo stoer van McCartney vinden als hij eens een tour deed met louter Macca/Wings nummers.
Inderdaad. Ik vind het altijd zo'n gelul dat 'het logisch is dat McCartney een crowd pleaser is omdat toevallig duizend mensen Drive my car willen horen'. Fuck them! Paul heeft in de loop der jaren toch wel een reputatie weten op te bouwen dat hij niet iedereen hoeft te pleasen. Maar dat is zijn grootste valkuil vind ik. Nu Fireman een succes is verschijnen er grote advertentie's met Paul is the fireman! Nu een experimenteel project gelukt is, gaat hij met de eer strijken, terwijl iemand als Youth hem heeft moeten overhalen om dit daadwerkelijk te doen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_65607198
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind het altijd zo'n gelul dat 'het logisch is dat McCartney een crowd pleaser is omdat toevallig duizend mensen Drive my car willen horen'. Fuck them! Paul heeft in de loop der jaren toch wel een reputatie weten op te bouwen dat hij niet iedereen hoeft te pleasen. Maar dat is zijn grootste valkuil vind ik. Nu Fireman een succes is verschijnen er grote advertentie's met Paul is the fireman! Nu een experimenteel project gelukt is, gaat hij met de eer strijken, terwijl iemand als Youth hem heeft moeten overhalen om dit daadwerkelijk te doen.
Ik vind het aan de ene kant tof, dat Paul tijdens de concerten veel Beatles nummers speelt, maar aan de andere kant; zijn solo werk is veel groter, en de meeste nummers tijdens zijn concerten zijn toch echt Beatles nummers. Maar het is wel leuk om te horen hoe hij beatles nummers in een nieuw jasje stopt
  zondag 1 februari 2009 @ 12:55:32 #250
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_65620003
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:29 schreef blckbb het volgende:

[..]
Maar het is wel leuk om te horen hoe hij beatles nummers in een nieuw jasje stopt
Mwah, dat valt wel mee. Hij deed Something dan de laatste jaren op een ukulele, en nog een paar andere speelt hij dan iets anders dan hoe we ze kennen. Maar over het algemeen speelt hij de meeste Beatlesongs niet anders dan normaal.

Ik heb net eens die Amoeba's Secret EP geluisterd, waarvoor hij genomineerd is voor een Grammy. Valt me wel op dat die versie van That Was Me beter is dan de albumversie die op MAF staat.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 1 februari 2009 @ 12:56:08 #251
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_65620022


[ Bericht 100% gewijzigd door Peter88Online op 01-02-2009 12:56:36 ]
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:58:32 #252
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65702312
Al mijn Beatles albums (en Past Masters, anthology,..) zijn ondertussen aangekomen, waardoor mijn muziek collectie vd Beatles nu best wel compleet is Ben er stiekem wel trots op
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65777983
Ja, dat staat mooi, he, zo'n complete collectie! Ik heb gisteren Love, 1 en All together now besteld. Die had ik nog niet: 1 vond ik overbodig, All together now ook en Love had ik als mp3 en dat vond ik best... Maar ik wil eigenlijk toch wel alles zoveel mogelijk origineel hebben, met boekjes en zo (dat boekje van 1 is wel leuk, met al die covers). En All together now heb ik eigenlijk alleen gekocht voor de paar opnames van The Beatles zelf... Was allemaal redelijk goedkoop op play.com (10 tot 12 euro incl. verzendkosten) dus ach...

En dan nu maar wachten op de remasters...!
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:05:32 #254
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65778298
Ik vind #1 een geweldige compilatie Ontbreken natuurlijk hele hoop nummers op, maar een CD is helaas beperkt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65779988
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:56 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, dat staat mooi, he, zo'n complete collectie! Ik heb gisteren Love, 1 en All together now besteld. Die had ik nog niet: 1 vond ik overbodig, All together now ook en Love had ik als mp3 en dat vond ik best... Maar ik wil eigenlijk toch wel alles zoveel mogelijk origineel hebben, met boekjes en zo (dat boekje van 1 is wel leuk, met al die covers). En All together now heb ik eigenlijk alleen gekocht voor de paar opnames van The Beatles zelf... Was allemaal redelijk goedkoop op play.com (10 tot 12 euro incl. verzendkosten) dus ach...

En dan nu maar wachten op de remasters...!
Don't wanna sound like a broken record... Maar hoe krijgen (kregen) ze het daar toch altijd voor elkaar. Ik heb nog nooit zulke slechte opnames gehoord van The Beatles, eerlijk waar. Wat ze daar mee gedaan hebben... Ik zal het je besparen, maar als zelfs de hoesjes in het boekje niet kloppen of er uit zien dat ze 30 jaar in het zand gelegen hebben... En de compilatie klopt ook niet helemaal...

Maar ja... Like they fucking care, ze hebben er wereldwijd 30 miljoen van verkocht.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind het altijd zo'n gelul dat 'het logisch is dat McCartney een crowd pleaser is omdat toevallig duizend mensen Drive my car willen horen'. Fuck them! Paul heeft in de loop der jaren toch wel een reputatie weten op te bouwen dat hij niet iedereen hoeft te pleasen. Maar dat is zijn grootste valkuil vind ik. Nu Fireman een succes is verschijnen er grote advertentie's met Paul is the fireman! Nu een experimenteel project gelukt is, gaat hij met de eer strijken, terwijl iemand als Youth hem heeft moeten overhalen om dit daadwerkelijk te doen.
Ik moet zeggen dat ik je punt niet helemaal snap . Persoonlijk bekijk ik het van 2 kanten: Het is logisch dat Paul in een stadion-tour nummers doet die iedereen wilt horen, want 90% van het publiek wil nu eenmaal nummers horen die ze zeker weten kennen. Als ik in zijn schoenen zou staan, denk ik ook niet dat ik zou gaan experimenteren met enkel obscure nummers in de setlist, terwijl je weet dat je gearrangeerd succes hebt met de nummers waar iedereen je van kent. Daar komt bij, zoals ik zei, hij heeft in de afgelopen 20 jaar op elke tour genoeg 'nieuwe oude' nummers toegevoegd. Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk jammer vind dat hij dat - enkel obscure nummers spelen - niet gewoon doet, haha! En zeker bij die 'fan-only' exclusieve optredens in 2007 stelde me dat zeer teleur...

Maar wat bedoel je precies met "de eer strijken"? Paul heeft Youth altijd alle credits die hij verdient gegeven, toch? Zelfde geldt voor de producers van zijn vorige albums. Daar komt bij; het zijn toch ook gewoon songs van Paul? Zo experimenteel is het nu ook allemaal weer niet, en het is zeker niet de eerste keer in zijn carrière dat hij zoiets doet. En vanaf het begin is het duidelijk geweest dat hij naar buiten zou treden als The Fireman, samen met Youth. Ze hebben samen interviews gedaan, en er werd vanaf het begin geadverteerd met "Paul McCartney + Youth = the fireman!".

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook doodzonde dat het er niet op gaat lijken dat we hem ooit bepaalde classics live gaan horen spelen, maar bekijk het ook eens vanuit het perspectief van de mensen waarvoor Paul optreed. Daar komt bij: Ja, het klopt, hij speelt altijd "Yesterday", "Let It Be", "Get Back", "I Saw Her Standing There", "Blackbird", "Hey Jude", etc. Maar hij heeft in de afgelopen paar tours wel genoeg afgewisseld, en telkens nieuwe songs toegevoegd, zoals "In Spite Of All The Danger", "In Liverpool", "Another Day", "Let 'em In", "Too Many People" of "Every Night", bijvoorbeeld. En altijd een 'nieuwe' Beatles-classic, zoals "Paperback Writer", "She's A Woman", "I'll Get You", "You Won't See Me", "Carry That Weight" of "Fixing A Hole".

Maar toch...als hij nu zijn setlist eens zou afwisselen, en op de (toch wel vele) non-stadion-gelegenheden eens wat (veel!!) exclusiefs uit de kast zou trekken...

Gokje doen over welke nummers hij op de Grammy's ten gehore gaat brengen? "I Saw Her Standing There" en "Band On The Run" ?
pi_65783666
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:52 schreef Aisumasen het volgende:Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook doodzonde dat het er niet op gaat lijken dat we hem ooit bepaalde classics live gaan horen spelen, maar bekijk het ook eens vanuit het perspectief van de mensen waarvoor Paul optreed.
Maar dat is het punt. Ik snap ook wel dat Paul geen obscure liedjes in zijn tour stopt... Maar hij heeft nog méér dan genoeg 'hits' op zijn naam die hij nooit meer speelt.
Nummers als Another Day, Silly Love Songs, Hope Of Deliverance, My Brave Face en-ga-zo-maar-door zijn ook succesvol geweest in hun tijd, maar worden stuk voor stuk genegeerd.
pi_65805531
Ach, hij heeft gewoon TEVEEL nummers gemaakt...
pi_65808025
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Maar dat is het punt. Ik snap ook wel dat Paul geen obscure liedjes in zijn tour stopt... Maar hij heeft nog méér dan genoeg 'hits' op zijn naam die hij nooit meer speelt.
Nummers als Another Day, Silly Love Songs, Hope Of Deliverance, My Brave Face en-ga-zo-maar-door zijn ook succesvol geweest in hun tijd, maar worden stuk voor stuk genegeerd.
Ja, daar heb ik me hier ook wel eens over beklaagt, over exact die nummers die genegeerd worden. Het was puur een reactie op de uitspraak van TheGrandWazoo, die ik niet helemaal begreep. Even iets anders:
quote:
Fireman Radio to give listeners unprecedented access to Paul McCartney
McCartney to host weekly "fireside chats"

SIRIUS XM Radio announced today that it will launch a limited-run channel devoted to the music of Paul McCartney, in celebration of his new critically-acclaimed album recorded under the guise of his alter ego, The Fireman. Paul McCartney's Fireman Radio will premiere on Valentine's Day, February 14 and will air through Friday, March 13 on The Bridge, SIRIUS channel 33 and XM channel 27. The channel will feature a rare in-depth and revealing interview with Paul McCartney. During the interview, the legendary artist will share his inspiration behind his secret Fireman projects.

Paul McCartney's Fireman Radio is an exclusive commercial-free channel, completely devoted to McCartney's legendary and expansive post-Beatles music-making and will include music from his solo records, tracks from every Wings album, the three Fireman albums, 1993's Strawberries Oceans Ships Forest, 1998's Rushes and 2008's Electric Arguments as well as musical surprises from Paul's vault.

Additionally, every week, McCartney will host a special "fireside chat" where he will discuss music, politics, news and any other topic he feels compelled to discuss.

McCartney, on Fireman Radio, will take SIRIUS XM listeners on an in-depth exploration of each song from The Fireman's latest album, Electric Arguments. He will speak candidly and openly about every track and will shed new light on this acclaimed music project, which for years has been shrouded in secrecy. On Paul McCartney's Fireman Radio, McCartney will pull back the curtain to reveal the creative process behind The Fireman. Never before has McCartney shared so many personal insights into this fascinating chapter in his musical legacy.

"Paul McCartney's Fireman Radio allows all of us the privilege to hear a revealing side of one of the world's biggest artists, sharing his work in a way that is unprecedented in its scale, unduplicated in its intimacy, and completely unique to SIRIUS XM," said Scott Greenstein, President and Chief Content Officer, SIRIUS XM Radio.
"Musical surprises from Paul's vault." Ik ben benieuwd!

http://www.sirius.com/firemanradio
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:50:53 #259
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65808656
Jammer dat het om nummers van na zijn Beatles tijd gaat, anders hadden we misschien Carnival of Light gehoord.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65867517
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gokje doen over welke nummers hij op de Grammy's ten gehore gaat brengen? "I Saw Her Standing There" en "Band On The Run" ?
Nou, je kunt niet zeggen dat ik er ver van af zat . Na de generale repetitie kregen McCartney en Grohl ruimte om 3 uur te soundchecken, en ze hebben voorbereid... "I Saw Her Standing There", en van het album "Band On The Run" deden ze "Jet" en "Let Me Roll It" . Nu weet ik niet of dat ook de nummers zijn die ze ten gehore gaan brengen, want ze hebben ook "Honey Don't" gespeeld, wat dan wel weer een verrassinkje is. Denk verder dat Lil' Wayne ten koste van McCartney met de eer zal gaan strijken, maar dat zal morgenochtend blijken . Ringo heeft z'n award voor 'beste surround-mix' zojuist al aan z'n neus (...) voorbij zien gaan, in ieder geval.
pi_65954943
Is die Amoeba plaat alleen op plaat te koop?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_65955674
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:06 schreef Honky het volgende:
Is die Amoeba plaat alleen op plaat te koop?
Nee, ook op CD in een sleeve-hoesje.

Ik heb 'm bij de Plato zien liggen voor 12 euro, maar heb nog niet zoiets van "die moet ik hebben".
Redelijk afschuwelijk hoesje, en de tracklist spreekt me ook niet erg aan.
pi_65972137
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:06 schreef Honky het volgende:
Is die Amoeba plaat alleen op plaat te koop?
Nee, toevallig sinds 2 weken dus ook op CD. Heb het zelf nooit zulke goede opnames gevonden, het hele concert niet. Paul is - dare I say - niet zo goed bij stem, de mix is vaag, en het zijn de zoveelste live-versies van die nummers. Maar gelukkig hebben ze voor de (4-track) release van "Amoeba's Secret" voor 2 tracks van MAF gekozen ("Only Mama Knows" en "That Was Me"). Het hoogtepunt van het optreden staat er helaas dan weer niet op. Dat was emotionele versie van "Here Today".

De release heeft inderdaad afschuwelijk artwork, omdat het een bootleg moet lijken . Vinyl met enkel een sticker, en een pixel-achtige hoes. Geef trouwens niet te veel geld uit aan de vinyl-versie. Het was een zeldzame import-release, toen hij werd uitgebracht eind 2007, maar de herdruk is ondertussen gewoon in Nederland te bestellen. Ben je voor een tientje klaar. CD is prijzig, zoals webfreak zegt. Dan ben je net weer goedkoper uit op internet, denk ik. Al met al best een leuk collector's item, maar ook niet meer dan dat .
pi_65972320
Oh ja, en McCartney heeft inderdaad geen Grammy's gewonnen, maar gaf wel een geweldig optreden weg met Dave Grohl op drums. Jep, "I Saw Her Standing There", maar hij was erg goed bij stem, en Grohl was goed op z'n plek als vervanger van Abe.

pi_65972489
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:39 schreef Aisumasen het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, heb dus al vanalles geprobeerd dat shirtje (ontworpen door dochter Stella) te kopen... Is maar 10 pond (voor goed doel enzo), en het is in ALLE maten verkrijgbaar.
Alleen ze verzenden niet buiten de UK. Ain't that a bitch!?

Gelukkig zit ik over 2 weken in London, dus met een beetje mazzel kom ik het tegen in een shop.
pi_65972778
Ik wou het ook al bestellen, maar las idd ook dat het niet naar andere landen werd verzonden, jammer.

Edit: Als je naar Londen gaat en je komt het Tshirt tegen, kan je dan exemplaar voor mij kopen? (zal op voorhand via Paypal oid betalen)

[ Bericht 28% gewijzigd door Arn0 op 12-02-2009 01:04:06 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65972793
Ah, dat is balen. Zou 'em zelf ook wel willen hebben . Hopelijk kan ik 'em bemachtigen voor een redelijke prijs bij een reseller, ofzo. Foto is trouwens gemaakt door Linda op de pers-release van Sgt. Pepper in mei '67.

Leuk detail: Het schijnt dat George, Paul én John thuis een afdruk van deze foto aan de muur hadden hangen.

pi_65973182
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik wou het ook al bestellen, maar las idd ook dat het niet naar andere landen werd verzonden, jammer.

Edit: Als je naar Londen gaat en je komt het Tshirt tegen, kan je dan exemplaar voor mij kopen? (zal op voorhand via Paypal oid betalen)
Ja, ik dacht ook al... Misschien moet ik er gewoon een shitload inslaan, en in Nederland een handeltje beginnen

Seriously though: Mocht ik ze tegenkomen, zal ik t.z.t. wel even polsen in dit topic of er interesse is
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:28:29 #269
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65973304
jeeej interesse!
pi_65973395
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:45 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, heb dus al vanalles geprobeerd dat shirtje (ontworpen door dochter Stella) te kopen... Is maar 10 pond (voor goed doel enzo), en het is in ALLE maten verkrijgbaar.
Alleen ze verzenden niet buiten de UK. Ain't that a bitch!?

Gelukkig zit ik over 2 weken in London, dus met een beetje mazzel kom ik het tegen in een shop.
Ik zat al te kijken, wáár ik die kon halen.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_66058943
Wat vindt men hier eigenlijk van die Anthology?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66059008
Anthology 2 CD 2 vind ik heel goed... de rest is ook heel mooi.
pi_66059345
Ik vind de Anthology-serie heerlijk om te luisteren. Prima verzameling outtakes die ook leuk zijn voor de minder-obsessieve fans. (denk ik althans.. Ik hoor daar niet bij )

Anthology 2 is inderdaad de beste. Al is 3 eigenlijk niet veel minder, met name door een paar fraaie solo-opnames van George en Paul.

Met de eerste uit de serie heb ik het minste. Die is niet erg divers, bevat live-opnames die niet erg bijzonder zijn en er gebeurde nog niet zoveel spannends in de studio.
pi_66060861
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:53 schreef webfreak het volgende:
Ik vind de Anthology-serie heerlijk om te luisteren. Prima verzameling outtakes die ook leuk zijn voor de minder-obsessieve fans. (denk ik althans.. Ik hoor daar niet bij )

Anthology 2 is inderdaad de beste. Al is 3 eigenlijk niet veel minder, met name door een paar fraaie solo-opnames van George en Paul.

Met de eerste uit de serie heb ik het minste. Die is niet erg divers, bevat live-opnames die niet erg bijzonder zijn en er gebeurde nog niet zoveel spannends in de studio.
Oh, dan is dat het hoop ik. Want ik heb net de eerste eens beluisterd en dat was inderdaad best wel 'saai'.
Zal zo 2 eens opzetten dan
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66063125
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:53 schreef webfreak het volgende:
Ik vind de Anthology-serie heerlijk om te luisteren. Prima verzameling outtakes die ook leuk zijn voor de minder-obsessieve fans. (denk ik althans.. Ik hoor daar niet bij )

Anthology 2 is inderdaad de beste. Al is 3 eigenlijk niet veel minder, met name door een paar fraaie solo-opnames van George en Paul.

Met de eerste uit de serie heb ik het minste. Die is niet erg divers, bevat live-opnames die niet erg bijzonder zijn en er gebeurde nog niet zoveel spannends in de studio.
Precies zoals jij zegt... 2 en 3 maken het helemaal, vanaf 2 CD 2 vind ik het het beste luisteren... maar ik persoonlijk hou dan ook wat meer van die ''nieuwe-Beatles periode... die overigens wel steeds meer in vorm komt bij Revolver en Rubber Soul.. maar toch vind ik CD 1 toch wat minder goed luisteren....
pi_66087014
Wellicht al bekend, maar de band Ben From Corduroy heeft een dozijn Beatle-nummers opgenomen en van een latin-sausje voorzien. Met verrassend en leuk resultaat wat mij betreft.

Voor een klein voorproefje zie:

http://www.djdownload.com(...)nique+Records/526068

of

http://www.unique-rec.com/shop.php?cat_id=2 en dan de tweede CD!

De CD heet Fab Guiro!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_66121651
We hadden het hier laatst over 'em, en nu zendt Het Gesprek vanavond om 20:45 een interview met 'em uit: Azing Moltmaker.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:43:43 #278
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66122080
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:33 schreef Aisumasen het volgende:
We hadden het hier laatst over 'em, en nu zendt Het Gesprek vanavond om 20:45 een interview met 'em uit: Azing Moltmaker.
In België kan je dat zeker niet kijken?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66122419
Als je op de link klikt opent er als het goed is gelijk een live-stream. Hopelijk kan je die ook buiten Nederland bekijken .
  maandag 16 februari 2009 @ 16:21:12 #280
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66123487
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:53 schreef Aisumasen het volgende:
Als je op de link klikt opent er als het goed is gelijk een live-stream. Hopelijk kan je die ook buiten Nederland bekijken .
Dat werkt ja, bedankt Ben benieuwd naar wat hij te zeggen heeft. (hopelijk stelt de interviewer wat kritische vragen)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:06:13 #281
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66135518
Het was niet echt vrij interessant vond ik.. Zei Azing nu op een gegeven moment dat Ringo inwisselbaar was door eender wie, of had ik dat verkeerd begrepen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66135560
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:21 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat werkt ja, bedankt Ben benieuwd naar wat hij te zeggen heeft. (hopelijk stelt de interviewer wat kritische vragen)
Argh, gaat het over een kaartspel met Paul McCartney, en dan vergeet-ie de meest voor de hand liggende grap. Nou ja, misschien daarom juist maar beter ook .
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:06 schreef Arn0 het volgende:
Het was niet echt vrij interessant vond ik.. Zei Azing nu op een gegeven moment dat Ringo inwisselbaar was door eender wie, of had ik dat verkeerd begrepen?
Mja, hij zei wel meer dingen waarbij ik even moest fronsen.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:09:49 #283
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66135739
Ik snap niet dat iemand in 15 jaar 36 boeken over de Beatles kan schrijven.. Dat hij er nog een uitgever voor vindt. Maar ach, hij doet maar wat hij niet laten kan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66136448
Persoonlijk ben ik van mening dat zijn boeken eigenlijk gewoon kopieën/vertalingen van de naslagwerken van Doug Sulpy, John C. Winn, Chip Madinger en Mark Lewisohn zijn. Maar dan ontzettend beroerd geschreven.

Als je een Beatles-freak bent, en echt precies wilt weten welke opname op welke bootleg in de beste kwaliteit te vinden is, moet je ten eerste bij Purple Chick ten rade gaan, en ten tweede de nieuwste versie van de boeken van John C. Winn aanschaffen. Daar staat echt álles wat je wilt weten gedetailleerd en correct in beschreven . Echt een groot plezier om door die boeken te bladeren, met alle Purple Chick en Lazy Tortoise-series bij de hand.

Nu nog wachten op de aanstaande nieuwe bootlegs met volledig nieuwe Lennon-demo's, en eindelijk de complete take van Revolution #1. Ik kan verdomme niet wachten .
pi_66139135
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:06 schreef Arn0 het volgende:
Het was niet echt vrij interessant vond ik.. Zei Azing nu op een gegeven moment dat Ringo inwisselbaar was door eender wie, of had ik dat verkeerd begrepen?
Iemand die zoiets zegt begrijpt er gewoon geen flikker van.

Heb welles met Azing gesproken, en fan of niet: hij snapt niets van muziek. Liet 'ie me een fragment zien van John die (uit de maat) op een drumstel ramt terwijl Paul op een piano zit te jengelen... Zegt 'ie: "Dat is toch ongelooflijk hoe die twee op elkaar ingespeeld zijn"
pi_66145736
Misschien heb ik het mis, maar het lijkt mij altijd alsof het hem meer gaat om de feitjes dan om de muziek.

Maar goed, wat maak het ook uit. Ringo en Paul staan met elkaar op één podium in New York over 2 maanden. http://www.examiner.com/x(...)ith-PaulRingo-banner
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:48:55 #287
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66286790
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:45 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, heb dus al vanalles geprobeerd dat shirtje (ontworpen door dochter Stella) te kopen... Is maar 10 pond (voor goed doel enzo), en het is in ALLE maten verkrijgbaar.
Alleen ze verzenden niet buiten de UK. Ain't that a bitch!?

Gelukkig zit ik over 2 weken in London, dus met een beetje mazzel kom ik het tegen in een shop.
Ondertussen heb ik het T-shirt op Ebay gekocht (er staan er wel een aantal op ebay) voor 25 euro Ben benieuwd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66286959
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:41 schreef Aisumasen het volgende:
Misschien heb ik het mis, maar het lijkt mij altijd alsof het hem meer gaat om de feitjes dan om de muziek.

Maar goed, wat maak het ook uit. Ringo en Paul staan met elkaar op één podium in New York over 2 maanden. http://www.examiner.com/x(...)ith-PaulRingo-banner
Ze zullen vast niet samen Don't Pass Me By, Act Naturally en Octopus's Garden spelen

Ringo - wat een held! Peace 'n' love
Bleuh.
pi_66316679
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:53 schreef PimD het volgende:

[..]

Ze zullen vast niet samen Don't Pass Me By, Act Naturally en Octopus's Garden spelen

Ringo - wat een held! Peace 'n' love
Weet je wat mij te gek lijkt? Als McCartney zou openen met de titel-track van Sgt. Pepper met zijn normale band. En dan, in plaats van dat hij de song afrondt, het zoals op het album overloopt in "With A Little Help", Ringo uit het niets het podium op rent, het nummer zingt, en that's it.
pi_66317133
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Weet je wat mij te gek lijkt? Als McCartney zou openen met de titel-track van Sgt. Pepper met zijn normale band. En dan, in plaats van dat hij de song afrondt, het zoals op het album overloopt in "With A Little Help", Ringo uit het niets het podium op rent, het nummer zingt, en that's it.
Dat hoopte ik toendertijd bij Live 8 (toen Macca samen met Bono Live 8 opende met Sgt. Pepper's), het gebeurde helaas niet
pi_66317294
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:21 schreef Aisumasen het volgende:
Nu nog wachten op de aanstaande nieuwe bootlegs met volledig nieuwe Lennon-demo's, en eindelijk de complete take van Revolution #1. Ik kan verdomme niet wachten .
Het moment is daar! We kregen vorig jaar rond deze tijd natuurlijk al een voorproefje van een groot gedeelte van de take op de 'nieuwe' bootleg-LP "Sessions", maar nu is-ie eindelijk compleet te horen: Take 20 (RM1) van "Revolution #1".

Al in de jaren '80 verschenen gedeeltes van deze take vanaf een dagboek-tape van Yoko Ono, vanuit de monitor-ruimte. Ergens op de achtergrond telkens stukjes van deze take, met Yoko's observaties op de voorgrond. "George lacht naar me, ik denk dat ze me wel mogen", en meer komisch commentaar.

Maar dan nu eindelijk een rechtstreekse dub van een door John meegenomen mono-mix. Ruim 10 minuten avant-garde Beatles. Het is de versie van "Revolution #1", die uiteindelijk is uitgemond in "Revolution #9", wat je kunt horen aan de jam aan het eind van het nummer. Ik wil niet alles verklappen, maar bijvoorbeeld de reactie van Harrison op Yoko (vanaf de Revolution #9-tape) is priceless. (Ergens aan het einde.)

Dit is de tofste outtake die ik in jaren gehoord heb, denk ik. Ik vind dit interessanter dan "Carnival Of Light" en de "Helter Skelter"-tapes bij elkaar. Nou ja, luister maar:



De nieuwe Lennon-demo's vind ik misschien nog wel iets interessanter, maar die laten nog even op zich wachten.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 februari 2009 @ 17:21:56 #292
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66318356
geweldig dit!!!!!!!!! Ook sterk trouwens...je had het er laatst over...

Nu nog de complete Helter Skelter versie
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 21 februari 2009 @ 17:32:38 #293
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66318687
Dit hadden ze dus beter kunnen uitbrengen dan het dramatische number 9! Dit is gewoon echt enorm goed.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:05:17 #294
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66320829
Hoeveel nummers hebben de Beatles nou uitgebracht, Duitstalige nummers etc niet meegeteld? Ik heb er 207.

Ik ben dus van plan om alle albums te kopen op vinyl. Ik heb op dit moment alleen Please Please Me.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 22 februari 2009 @ 04:35:07 #295
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_66333164
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:05 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoeveel nummers hebben de Beatles nou uitgebracht, Duitstalige nummers etc niet meegeteld? Ik heb er 207.

Ik ben dus van plan om alle albums te kopen op vinyl. Ik heb op dit moment alleen Please Please Me.
Nou dan heb je het eerste officiële album al te pakken. De volgende is "With the Beatles". Je kan natuurlijk ook proberen om eerst "Live At The Star Club in Hamburg" en "the Decca Auditions" op de kop te tikken.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_66336762
Eh... waarom zou hij eerst 'Live at' en 'Decca' moeten kopen...? Ik zie even de logica van dit advies niet in...
pi_66337232
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:38 schreef hello_goodbye het volgende:
Eh... waarom zou hij eerst 'Live at' en 'Decca' moeten kopen...? Ik zie even de logica van dit advies niet in...
Inderdaad. Weinig spannends aan die platen. Dan liever With The Beatles.

Geniale Revolution outtake trouwens, Aisumasen!
  zondag 22 februari 2009 @ 17:27:08 #298
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_66346003
Niemand moet wat. Ik vind het zelf leuk om bij het begin te beginnen.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 22 februari 2009 @ 17:44:13 #299
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66346533
Ik begin ook liever bij het begin. Dat is ook de reden waarom ik niks moet hebben van compilaties. Maar vroeger was het toch wel anders? Toen had je geen albums maar wel veel singles, volgens mij. Ik kijk dan naar Chuck Berry en heb maar gewoon z'n 'Definitive Collection' verkregen. Maar uiteindelijk wil ik ook zijn vinyl's hebben.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  Redactie Frontpage zondag 22 februari 2009 @ 17:48:20 #300
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66346655
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:56 schreef webfreak het volgende:

[..]

Inderdaad. Weinig spannends aan die platen. Dan liever With The Beatles.

Geniale Revolution outtake trouwens, Aisumasen!
Ach het idee dat ze op oudejaarsavond door een sneeuwstorm naar London reden om op nieuwjaarsdag verkouden en ziek hun eerste auditie te doen vind ik wel leuk
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_66352467
Nou, ik vind die opnames van de Star en Decca ook interessant, hoor! Wat ik bedoelde te zeggen, was dat ik de suggestie om die beiden te kopen/te pakken te krijgen geen antwoord vond op de post van Ruzbeh: hij vraagt hoeveel nummers The Beatles hebben uitgebracht (officieel denk ik dan) en zegt dat hij alle vinyl wil kopen. En dan krijgt hij een tip voor bootlegs... Ik snap de link tussen de post en de tip niet. Da's alles.

Over 'vroeger geen albums maar veel singles': The Beatles hebben na hun eerste twee singles meteen een album uitgebracht. Daarop stonden ook die twee singles, maar dat was voor The Beatles daarna niet gebruikelijk, Veel van hun singles stonden niet op albums! Maar ze hebben alsnog tijdens hun bestaan twee albums per jaar opgenomen/uitgebracht (op 1966 na). (Moet je nu een artiest eens om vragen!!!) Albums waren voor The Beatles dus meteen al aanwezig en (steeds) belangrijk(er).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')