quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:56 schreef hello_goodbye het volgende:Ja, dat staat mooi, he, zo'n complete collectie!

Ik heb gisteren Love, 1 en All together now besteld. Die had ik nog niet: 1 vond ik overbodig, All together now ook en Love had ik als mp3 en dat vond ik best... Maar ik wil eigenlijk toch wel alles zoveel mogelijk origineel hebben, met boekjes en zo (dat boekje van 1 is wel leuk, met al die covers). En All together now heb ik eigenlijk alleen gekocht voor de paar opnames van The Beatles zelf...

Was allemaal redelijk goedkoop op play.com (10 tot 12 euro incl. verzendkosten) dus ach...
En dan nu maar wachten op de remasters...!
Don't wanna sound like a broken record... Maar hoe krijgen (kregen) ze het daar toch altijd voor elkaar.

Ik heb nog nooit zulke slechte opnames gehoord van The Beatles, eerlijk waar. Wat ze daar mee gedaan hebben... Ik zal het je besparen, maar als zelfs de hoesjes in het boekje niet kloppen of er uit zien dat ze 30 jaar in het zand gelegen hebben... En de compilatie klopt ook niet helemaal...

Maar ja... Like they fucking care, ze hebben er wereldwijd 30 miljoen van verkocht.

quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:[..]
Inderdaad. Ik vind het altijd zo'n gelul dat 'het logisch is dat McCartney een crowd pleaser is omdat toevallig duizend mensen Drive my car willen horen'. Fuck them! Paul heeft in de loop der jaren toch wel een reputatie weten op te bouwen dat hij niet iedereen hoeft te pleasen. Maar dat is zijn grootste valkuil vind ik. Nu Fireman een succes is verschijnen er grote advertentie's met Paul is the fireman! Nu een experimenteel project gelukt is, gaat hij met de eer strijken, terwijl iemand als Youth hem heeft moeten overhalen om dit daadwerkelijk te doen.
Ik moet zeggen dat ik je punt niet helemaal snap

. Persoonlijk bekijk ik het van 2 kanten: Het is logisch dat Paul in een stadion-tour nummers doet die iedereen wilt horen, want 90% van het publiek wil nu eenmaal nummers horen die ze zeker weten kennen. Als ik in zijn schoenen zou staan, denk ik ook niet dat ik zou gaan experimenteren met enkel obscure nummers in de setlist, terwijl je weet dat je gearrangeerd succes hebt met de nummers waar iedereen je van kent. Daar komt bij, zoals ik zei, hij heeft in de afgelopen 20 jaar op elke tour genoeg 'nieuwe oude' nummers toegevoegd. Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk jammer vind dat hij dat - enkel obscure nummers spelen - niet gewoon doet, haha!

En zeker bij die 'fan-only' exclusieve optredens in 2007 stelde me dat zeer teleur...
Maar wat bedoel je precies met "de eer strijken"? Paul heeft Youth altijd alle credits die hij verdient gegeven, toch? Zelfde geldt voor de producers van zijn vorige albums. Daar komt bij; het zijn toch ook gewoon songs van Paul? Zo experimenteel is het nu ook allemaal weer niet, en het is zeker niet de eerste keer in zijn carrière dat hij zoiets doet. En vanaf het begin is het duidelijk geweest dat hij naar buiten zou treden als The Fireman, samen met Youth. Ze hebben samen interviews gedaan, en er werd vanaf het begin geadverteerd met "Paul McCartney + Youth = the fireman!".
Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook doodzonde dat het er niet op gaat lijken dat we hem ooit bepaalde classics live gaan horen spelen, maar bekijk het ook eens vanuit het perspectief van de mensen waarvoor Paul optreed. Daar komt bij: Ja, het klopt, hij speelt altijd "Yesterday", "Let It Be", "Get Back", "I Saw Her Standing There", "Blackbird", "Hey Jude", etc. Maar hij heeft in de afgelopen paar tours wel genoeg afgewisseld, en telkens nieuwe songs toegevoegd, zoals "In Spite Of All The Danger", "In Liverpool", "Another Day", "Let 'em In", "Too Many People" of "Every Night", bijvoorbeeld. En altijd een 'nieuwe' Beatles-classic, zoals "Paperback Writer", "She's A Woman", "I'll Get You", "You Won't See Me", "Carry That Weight" of "Fixing A Hole".
Maar toch...als hij nu zijn setlist eens zou afwisselen, en op de (toch wel vele) non-stadion-gelegenheden eens wat (veel!!) exclusiefs uit de kast zou trekken...
Gokje doen over welke nummers hij op de Grammy's ten gehore gaat brengen? "I Saw Her Standing There" en "Band On The Run"

?