abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2009 @ 12:56:08 #251
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_65620022

[ Bericht 100% gewijzigd door Peter88Online op 01-02-2009 12:56:36 ]
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:58:32 #252
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65702312
Al mijn Beatles albums (en Past Masters, anthology,..) zijn ondertussen aangekomen, waardoor mijn muziek collectie vd Beatles nu best wel compleet is Ben er stiekem wel trots op
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65777983
Ja, dat staat mooi, he, zo'n complete collectie! Ik heb gisteren Love, 1 en All together now besteld. Die had ik nog niet: 1 vond ik overbodig, All together now ook en Love had ik als mp3 en dat vond ik best... Maar ik wil eigenlijk toch wel alles zoveel mogelijk origineel hebben, met boekjes en zo (dat boekje van 1 is wel leuk, met al die covers). En All together now heb ik eigenlijk alleen gekocht voor de paar opnames van The Beatles zelf... Was allemaal redelijk goedkoop op play.com (10 tot 12 euro incl. verzendkosten) dus ach...

En dan nu maar wachten op de remasters...!
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:05:32 #254
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65778298
Ik vind #1 een geweldige compilatie Ontbreken natuurlijk hele hoop nummers op, maar een CD is helaas beperkt.
pi_65779988
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:56 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, dat staat mooi, he, zo'n complete collectie! Ik heb gisteren Love, 1 en All together now besteld. Die had ik nog niet: 1 vond ik overbodig, All together now ook en Love had ik als mp3 en dat vond ik best... Maar ik wil eigenlijk toch wel alles zoveel mogelijk origineel hebben, met boekjes en zo (dat boekje van 1 is wel leuk, met al die covers). En All together now heb ik eigenlijk alleen gekocht voor de paar opnames van The Beatles zelf... Was allemaal redelijk goedkoop op play.com (10 tot 12 euro incl. verzendkosten) dus ach...

En dan nu maar wachten op de remasters...!
Don't wanna sound like a broken record... Maar hoe krijgen (kregen) ze het daar toch altijd voor elkaar. Ik heb nog nooit zulke slechte opnames gehoord van The Beatles, eerlijk waar. Wat ze daar mee gedaan hebben... Ik zal het je besparen, maar als zelfs de hoesjes in het boekje niet kloppen of er uit zien dat ze 30 jaar in het zand gelegen hebben... En de compilatie klopt ook niet helemaal...

Maar ja... Like they fucking care, ze hebben er wereldwijd 30 miljoen van verkocht.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind het altijd zo'n gelul dat 'het logisch is dat McCartney een crowd pleaser is omdat toevallig duizend mensen Drive my car willen horen'. Fuck them! Paul heeft in de loop der jaren toch wel een reputatie weten op te bouwen dat hij niet iedereen hoeft te pleasen. Maar dat is zijn grootste valkuil vind ik. Nu Fireman een succes is verschijnen er grote advertentie's met Paul is the fireman! Nu een experimenteel project gelukt is, gaat hij met de eer strijken, terwijl iemand als Youth hem heeft moeten overhalen om dit daadwerkelijk te doen.
Ik moet zeggen dat ik je punt niet helemaal snap . Persoonlijk bekijk ik het van 2 kanten: Het is logisch dat Paul in een stadion-tour nummers doet die iedereen wilt horen, want 90% van het publiek wil nu eenmaal nummers horen die ze zeker weten kennen. Als ik in zijn schoenen zou staan, denk ik ook niet dat ik zou gaan experimenteren met enkel obscure nummers in de setlist, terwijl je weet dat je gearrangeerd succes hebt met de nummers waar iedereen je van kent. Daar komt bij, zoals ik zei, hij heeft in de afgelopen 20 jaar op elke tour genoeg 'nieuwe oude' nummers toegevoegd. Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk jammer vind dat hij dat - enkel obscure nummers spelen - niet gewoon doet, haha! En zeker bij die 'fan-only' exclusieve optredens in 2007 stelde me dat zeer teleur...

Maar wat bedoel je precies met "de eer strijken"? Paul heeft Youth altijd alle credits die hij verdient gegeven, toch? Zelfde geldt voor de producers van zijn vorige albums. Daar komt bij; het zijn toch ook gewoon songs van Paul? Zo experimenteel is het nu ook allemaal weer niet, en het is zeker niet de eerste keer in zijn carrière dat hij zoiets doet. En vanaf het begin is het duidelijk geweest dat hij naar buiten zou treden als The Fireman, samen met Youth. Ze hebben samen interviews gedaan, en er werd vanaf het begin geadverteerd met "Paul McCartney + Youth = the fireman!".

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook doodzonde dat het er niet op gaat lijken dat we hem ooit bepaalde classics live gaan horen spelen, maar bekijk het ook eens vanuit het perspectief van de mensen waarvoor Paul optreed. Daar komt bij: Ja, het klopt, hij speelt altijd "Yesterday", "Let It Be", "Get Back", "I Saw Her Standing There", "Blackbird", "Hey Jude", etc. Maar hij heeft in de afgelopen paar tours wel genoeg afgewisseld, en telkens nieuwe songs toegevoegd, zoals "In Spite Of All The Danger", "In Liverpool", "Another Day", "Let 'em In", "Too Many People" of "Every Night", bijvoorbeeld. En altijd een 'nieuwe' Beatles-classic, zoals "Paperback Writer", "She's A Woman", "I'll Get You", "You Won't See Me", "Carry That Weight" of "Fixing A Hole".

Maar toch...als hij nu zijn setlist eens zou afwisselen, en op de (toch wel vele) non-stadion-gelegenheden eens wat (veel!!) exclusiefs uit de kast zou trekken...

Gokje doen over welke nummers hij op de Grammy's ten gehore gaat brengen? "I Saw Her Standing There" en "Band On The Run" ?
pi_65783666
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:52 schreef Aisumasen het volgende:Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook doodzonde dat het er niet op gaat lijken dat we hem ooit bepaalde classics live gaan horen spelen, maar bekijk het ook eens vanuit het perspectief van de mensen waarvoor Paul optreed.
Maar dat is het punt. Ik snap ook wel dat Paul geen obscure liedjes in zijn tour stopt... Maar hij heeft nog méér dan genoeg 'hits' op zijn naam die hij nooit meer speelt.
Nummers als Another Day, Silly Love Songs, Hope Of Deliverance, My Brave Face en-ga-zo-maar-door zijn ook succesvol geweest in hun tijd, maar worden stuk voor stuk genegeerd.
pi_65805531
Ach, hij heeft gewoon TEVEEL nummers gemaakt...
pi_65808025
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Maar dat is het punt. Ik snap ook wel dat Paul geen obscure liedjes in zijn tour stopt... Maar hij heeft nog méér dan genoeg 'hits' op zijn naam die hij nooit meer speelt.
Nummers als Another Day, Silly Love Songs, Hope Of Deliverance, My Brave Face en-ga-zo-maar-door zijn ook succesvol geweest in hun tijd, maar worden stuk voor stuk genegeerd.
Ja, daar heb ik me hier ook wel eens over beklaagt, over exact die nummers die genegeerd worden. Het was puur een reactie op de uitspraak van TheGrandWazoo, die ik niet helemaal begreep. Even iets anders:
quote:
Fireman Radio to give listeners unprecedented access to Paul McCartney
McCartney to host weekly "fireside chats"

SIRIUS XM Radio announced today that it will launch a limited-run channel devoted to the music of Paul McCartney, in celebration of his new critically-acclaimed album recorded under the guise of his alter ego, The Fireman. Paul McCartney's Fireman Radio will premiere on Valentine's Day, February 14 and will air through Friday, March 13 on The Bridge, SIRIUS channel 33 and XM channel 27. The channel will feature a rare in-depth and revealing interview with Paul McCartney. During the interview, the legendary artist will share his inspiration behind his secret Fireman projects.

Paul McCartney's Fireman Radio is an exclusive commercial-free channel, completely devoted to McCartney's legendary and expansive post-Beatles music-making and will include music from his solo records, tracks from every Wings album, the three Fireman albums, 1993's Strawberries Oceans Ships Forest, 1998's Rushes and 2008's Electric Arguments as well as musical surprises from Paul's vault.

Additionally, every week, McCartney will host a special "fireside chat" where he will discuss music, politics, news and any other topic he feels compelled to discuss.

McCartney, on Fireman Radio, will take SIRIUS XM listeners on an in-depth exploration of each song from The Fireman's latest album, Electric Arguments. He will speak candidly and openly about every track and will shed new light on this acclaimed music project, which for years has been shrouded in secrecy. On Paul McCartney's Fireman Radio, McCartney will pull back the curtain to reveal the creative process behind The Fireman. Never before has McCartney shared so many personal insights into this fascinating chapter in his musical legacy.

"Paul McCartney's Fireman Radio allows all of us the privilege to hear a revealing side of one of the world's biggest artists, sharing his work in a way that is unprecedented in its scale, unduplicated in its intimacy, and completely unique to SIRIUS XM," said Scott Greenstein, President and Chief Content Officer, SIRIUS XM Radio.
"Musical surprises from Paul's vault." Ik ben benieuwd!

http://www.sirius.com/firemanradio
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:50:53 #259
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65808656
Jammer dat het om nummers van na zijn Beatles tijd gaat, anders hadden we misschien Carnival of Light gehoord.
pi_65867517
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gokje doen over welke nummers hij op de Grammy's ten gehore gaat brengen? "I Saw Her Standing There" en "Band On The Run" ?
Nou, je kunt niet zeggen dat ik er ver van af zat . Na de generale repetitie kregen McCartney en Grohl ruimte om 3 uur te soundchecken, en ze hebben voorbereid... "I Saw Her Standing There", en van het album "Band On The Run" deden ze "Jet" en "Let Me Roll It" . Nu weet ik niet of dat ook de nummers zijn die ze ten gehore gaan brengen, want ze hebben ook "Honey Don't" gespeeld, wat dan wel weer een verrassinkje is. Denk verder dat Lil' Wayne ten koste van McCartney met de eer zal gaan strijken, maar dat zal morgenochtend blijken . Ringo heeft z'n award voor 'beste surround-mix' zojuist al aan z'n neus (...) voorbij zien gaan, in ieder geval.
pi_65954943
Is die Amoeba plaat alleen op plaat te koop?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_65955674
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:06 schreef Honky het volgende:
Nee, ook op CD in een sleeve-hoesje.

Ik heb 'm bij de Plato zien liggen voor 12 euro, maar heb nog niet zoiets van "die moet ik hebben".
Redelijk afschuwelijk hoesje, en de tracklist spreekt me ook niet erg aan.
pi_65972137
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:06 schreef Honky het volgende:
Nee, toevallig sinds 2 weken dus ook op CD. Heb het zelf nooit zulke goede opnames gevonden, het hele concert niet. Paul is - dare I say - niet zo goed bij stem, de mix is vaag, en het zijn de zoveelste live-versies van die nummers. Maar gelukkig hebben ze voor de (4-track) release van "Amoeba's Secret" voor 2 tracks van MAF gekozen ("Only Mama Knows" en "That Was Me"). Het hoogtepunt van het optreden staat er helaas dan weer niet op. Dat was emotionele versie van "Here Today".

De release heeft inderdaad afschuwelijk artwork, omdat het een bootleg moet lijken . Vinyl met enkel een sticker, en een pixel-achtige hoes. Geef trouwens niet te veel geld uit aan de vinyl-versie. Het was een zeldzame import-release, toen hij werd uitgebracht eind 2007, maar de herdruk is ondertussen gewoon in Nederland te bestellen. Ben je voor een tientje klaar. CD is prijzig, zoals webfreak zegt. Dan ben je net weer goedkoper uit op internet, denk ik. Al met al best een leuk collector's item, maar ook niet meer dan dat .
pi_65972320
Oh ja, en McCartney heeft inderdaad geen Grammy's gewonnen, maar gaf wel een geweldig optreden weg met Dave Grohl op drums. Jep, "I Saw Her Standing There", maar hij was erg goed bij stem, en Grohl was goed op z'n plek als vervanger van Abe.

pi_65972489
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:39 schreef Aisumasen het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, heb dus al vanalles geprobeerd dat shirtje (ontworpen door dochter Stella) te kopen... Is maar 10 pond (voor goed doel enzo), en het is in ALLE maten verkrijgbaar.
Alleen ze verzenden niet buiten de UK. Ain't that a bitch!?

Gelukkig zit ik over 2 weken in London, dus met een beetje mazzel kom ik het tegen in een shop.
pi_65972778
Ik wou het ook al bestellen, maar las idd ook dat het niet naar andere landen werd verzonden, jammer.

Edit: Als je naar Londen gaat en je komt het Tshirt tegen, kan je dan exemplaar voor mij kopen? (zal op voorhand via Paypal oid betalen)

[ Bericht 28% gewijzigd door Arn0 op 12-02-2009 01:04:06 ]
pi_65972793
Ah, dat is balen. Zou 'em zelf ook wel willen hebben . Hopelijk kan ik 'em bemachtigen voor een redelijke prijs bij een reseller, ofzo. Foto is trouwens gemaakt door Linda op de pers-release van Sgt. Pepper in mei '67.

Leuk detail: Het schijnt dat George, Paul én John thuis een afdruk van deze foto aan de muur hadden hangen.

pi_65973182
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik wou het ook al bestellen, maar las idd ook dat het niet naar andere landen werd verzonden, jammer.

Edit: Als je naar Londen gaat en je komt het Tshirt tegen, kan je dan exemplaar voor mij kopen? (zal op voorhand via Paypal oid betalen)
Ja, ik dacht ook al... Misschien moet ik er gewoon een shitload inslaan, en in Nederland een handeltje beginnen

Seriously though: Mocht ik ze tegenkomen, zal ik t.z.t. wel even polsen in dit topic of er interesse is
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:28:29 #269
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65973304
jeeej interesse!
pi_65973395
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:45 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, heb dus al vanalles geprobeerd dat shirtje (ontworpen door dochter Stella) te kopen... Is maar 10 pond (voor goed doel enzo), en het is in ALLE maten verkrijgbaar.
Alleen ze verzenden niet buiten de UK. Ain't that a bitch!?

Gelukkig zit ik over 2 weken in London, dus met een beetje mazzel kom ik het tegen in een shop.
Ik zat al te kijken, wáár ik die kon halen.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_66058943
Wat vindt men hier eigenlijk van die Anthology?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66059008
Anthology 2 CD 2 vind ik heel goed... de rest is ook heel mooi.
pi_66059345
Ik vind de Anthology-serie heerlijk om te luisteren. Prima verzameling outtakes die ook leuk zijn voor de minder-obsessieve fans. (denk ik althans.. Ik hoor daar niet bij )

Anthology 2 is inderdaad de beste. Al is 3 eigenlijk niet veel minder, met name door een paar fraaie solo-opnames van George en Paul.

Met de eerste uit de serie heb ik het minste. Die is niet erg divers, bevat live-opnames die niet erg bijzonder zijn en er gebeurde nog niet zoveel spannends in de studio.
pi_66060861
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:53 schreef webfreak het volgende:
Ik vind de Anthology-serie heerlijk om te luisteren. Prima verzameling outtakes die ook leuk zijn voor de minder-obsessieve fans. (denk ik althans.. Ik hoor daar niet bij )

Anthology 2 is inderdaad de beste. Al is 3 eigenlijk niet veel minder, met name door een paar fraaie solo-opnames van George en Paul.

Met de eerste uit de serie heb ik het minste. Die is niet erg divers, bevat live-opnames die niet erg bijzonder zijn en er gebeurde nog niet zoveel spannends in de studio.
Oh, dan is dat het hoop ik. Want ik heb net de eerste eens beluisterd en dat was inderdaad best wel 'saai'.
Zal zo 2 eens opzetten dan
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66063125
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:53 schreef webfreak het volgende:

Precies zoals jij zegt... 2 en 3 maken het helemaal, vanaf 2 CD 2 vind ik het het beste luisteren... maar ik persoonlijk hou dan ook wat meer van die ''nieuwe-Beatles periode... die overigens wel steeds meer in vorm komt bij Revolver en Rubber Soul.. maar toch vind ik CD 1 toch wat minder goed luisteren....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')