Hmm?quote:
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:37 schreef Skv het volgende:
Even een kort rondje gedaan: 4,7 kilometer in 26 minuten. Gemiddeld 10.84 km/h.
Ging heerlijk! Het is echt tof hardloopweer en heb het tempo rustig gehouden. Heb nu al zin om nog een keer te gaan.
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:48 schreef mymoodfentje het volgende:
Begonnen met barefoot hardlopenik voel spieren waarvan ik nieteens wist dat ik ze had
ik heb een hoop positieve verhalen gelezen over barefoot rennen, ik dacht...ik probeer het eens om te kijken of het iets voor mij is. vandaar. ik moet zeggen, het is net alsof je weer 5 jaar oud bent en gewoon overal heen rent op je blote voeten...dat is best een grappig gevoelquote:Op maandag 21 juni 2010 17:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat is daar de specifieke lol van?![]()
Loop je dan met van die 5-fingers, of ga je echt hardcore blote voeten? En waar loop je dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:16 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
ik heb een hoop positieve verhalen gelezen over barefoot rennen, ik dacht...ik probeer het eens om te kijken of het iets voor mij is. vandaar. ik moet zeggen, het is net alsof je weer 5 jaar oud bent en gewoon overal heen rent op je blote voeten...dat is best een grappig gevoel
Lijkt me pijnlijk.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:43 schreef Neelix het volgende:
[..]
Loop je dan met van die 5-fingers, of ga je echt hardcore blote voeten? En waar loop je dan?
Lijkt me dat je dat laatste niet zomaar kunt gaan doen zonder je voetzolen wat te trainen?
De dag voor de wedstrijd zou je eigenlijk beter rust kunnen houden, of hoogstens rustig een loopje kunnen doen van 3 km ofzo. Jezelf niet teveel belasten in elk geval, want als je je spieren de kans geeft te herstellen zullen ze beter in staat zijn om de inspanning te leveren die nodig is om een optimale wedstrijd te lopen!quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef _Calimero_ het volgende:
Ai,dat lijkt me pijnlijk, op blote voeten. en ik zou bang zijn in glas/scherpe steentjes te stappen..
Ik sta in de op![]()
ik heb trouwens echt MEGA zere benen,maar nu weet ik niet of het van het wielrennen van gisteren, of van dat rondje hardlopen erna komt![]()
In ieder geval ga ik denk ik niet morgen, maar woensdagochtend pas weer hardlopen.
en als ik zaterdag die 5km wedstrijd wil doen, zal ik dan vrijdag nog gaan wielrennen (2x 40km),of zou dat niet zo slim zijn?
Ik loop op fivefingers inderdaad en gewoon op asfaltwegen, kiezels e.d. voel je nog steedsquote:Op maandag 21 juni 2010 19:43 schreef Neelix het volgende:
[..]
Loop je dan met van die 5-fingers, of ga je echt hardcore blote voeten? En waar loop je dan?
Lijkt me dat je dat laatste niet zomaar kunt gaan doen zonder je voetzolen wat te trainen?
tja ik denk dat veel mensen de hoeveelheid glas op de straten overschatten en hun ogen niet goed gebruiken ofzoquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef kieskleurig het volgende:
Ja, zit helaas niks anders op. Ik heb ook een blauwe plek op de plaats waar ik gisteren die pijnsteek voelde.
Er was toch al eerder iemand in 1 van deze topics die op blote voeten hardloopt? Ik zou het niet snel doen, inderdaad vanwege de angst om in scherpe dingen te stappen, maar ik kan me wel voorstellen dat het erg fijn kan zijn
Waren dat echt je eerste dagen hardlopen? Ik vind het indrukwekkende tijden hoor, zeker als je net begonnen bentquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef ASSpirine het volgende:
Vorige week begonnen, 1e dag 4,2 km in een half uur
2e dag 4,8 km in 34 min
3e dag 5,1 km in 35,5 min
4e dag 7,1 km in 50 min
Kbegin het echt heerlijk te vinden, en tis vandaag ook nog schitterend weer merk ik. Vind het wel jammer dat er een rustdag tussen zit, heb wel zin om dagelijks te lopen nu. maar rustdag is wel aangeraden toch?
Je hebt het over ander spiergebruik, maar merk je ook verschil qua belasting van je gewrichten? Je knieën bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:33 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
ik moet wel zeggen dat het een stuk zwaarder is dan ik had verwacht, ik gebruik een hoop spieren in mijn onderbenen die ik normaal nooit gevoeld heb. Ook ben ik verbaasd over de veerkracht in mijn benen, een kangaroo is er niets bij
Yup.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:15 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Waren dat echt je eerste dagen hardlopen? Ik vind het indrukwekkende tijden hoor, zeker als je net begonnen bent![]()
[..]
Je hebt het over ander spiergebruik, maar merk je ook verschil qua belasting van je gewrichten? Je knieën bijvoorbeeld?
in mijn knieen voel ik niet een verschil, wel in mijn onderrug. Normaal gesproken voelt het alsof die een beetje versleten is na het rennen (altijd een zwakke rug gehad), nu heb ik gelukkig nergens last van. Ook voelde ik meestal wel iets aan de voorkant bij mijn schenen...dat voel ik ook niet meer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:15 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Waren dat echt je eerste dagen hardlopen? Ik vind het indrukwekkende tijden hoor, zeker als je net begonnen bent![]()
[..]
Je hebt het over ander spiergebruik, maar merk je ook verschil qua belasting van je gewrichten? Je knieën bijvoorbeeld?
Ik ben zelf ook nog maar een beginner, maar de rustdagen zijn wel erg belangrijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:23 schreef ASSpirine het volgende:
Weet je mss of dagelijks hardlopen een goed idee is?
Train je ook met een schema?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:52 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
in mijn knieen voel ik niet een verschil, wel in mijn onderrug. Normaal gesproken voelt het alsof die een beetje versleten is na het rennen (altijd een zwakke rug gehad), nu heb ik gelukkig nergens last van. Ook voelde ik meestal wel iets aan de voorkant bij mijn schenen...dat voel ik ook niet meer.
mijn postuur is ook totaal anders, als ik naar dat plaatje kijk in de OP van die vrouw en hoe die gaat neerkomen op haar hiel denk ik AUW, dat moet ik niet proberen op mijn blote voeten, dan sta je meteen stil.
Die 2 Start to Run linkjesquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:06 schreef DeZoektocht het volgende:
welke van die linkjes in de OP is dat evy programma?
Ga ook beginnen met hardlopen
Wat goed dat je weer begonnen bent ondanks je zware operatie!!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:08 schreef DarkElf het volgende:
Ik ren ook weer. heb vanmorgen les 12 gelopen van 0-5 km en het ging prima!
Liep al hard, was bij les 24 van 0-5 km van Evy maar kwam in t ziekenhuis te liggen. na een lange opname, zware operatie en weken niets mogen doen om te herstellen ben ik 2 en een halve week geleden weer begonnen met echt 0 conditie, maar gelukkig bouw ik snel weer op
Wat gaat dat goed!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:49 schreef KingOfMars het volgende:
En dat was les 22. Althans, mijn variant daarvan wat dus 15 minuten rennen, 5 minuten pauze en daarna 25 minuten rennen is.. Volgens mij ben ik bijna klaar met Evy 1.
. Nog 5 minuten erbij.
Ik denk wel dat het anders zal zijn, op de plaats "rennen" is volgens mij een andere beweging. Als ik buiten bijvoorbeeld even moet wachten op mijn hond (ik neem de hond altijd mee hardlopen) en ik jog op de plaats, dan merk ik dat ik vooral voor op mijn voeten land. Er is geen afwikkeling.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:42 schreef mazaru het volgende:
Ik ren binnen, op de plaats, 30 minuten achter elkaar. Met de WII Fit.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:37 schreef Dwab het volgende:
[..]
Mijn schema was vandaag 3 keer 7 minuten lopen, super chille training dus. (bezig met 5-10 met renate wennemars)
Ik heb 't zelf wat zwaarder gemaakt, omdat ik straks helemaal niet kan lopen door vakantieDit is t geworden:
10 minuten rustig inlopen
4 keer 7 minuten aardig tempootje met 2 min flink doorwandelen tussendoor
10 minuten rustig uitlopen
Ben 50 minuten onderweg geweest en heb 8 kilometer gelopen in totaalEcht súperfijn, lekker in het zonnetje, 16 graden, windje, llangs het water, mooi smal paadje, veel roeiers enzo, prachtig om te zien!
Goed bezig allebeiquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:49 schreef KingOfMars het volgende:
En dat was les 22. Althans, mijn variant daarvan wat dus 15 minuten rennen, 5 minuten pauze en daarna 25 minuten rennen is.. Volgens mij ben ik bijna klaar met Evy 1.
. Nog 5 minuten erbij.
Balen! Sterkte met het herstel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:19 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren voor dat ik wilde lopen had ik al een klein beetje last van m`n rechter knie en heup, maar toch heel eigenwijs gaan lopen. Na een half uur merkte ik dat ik gewoon moest stoppen, omdat ik het anders helemaal kapot zou lopen. Nu doet gewoon lopen al pijn daar. Volgende keer toch beter naar mijn lichaam luisteren en hopen dat het snel hersteld is!
Ja, allesbehalve soepel hoor maar affijn.quote:
Ja zal wel warm zijn zo, en volle zon ook nog. Ik ga vanavond rond een uurtje of 8 lopen en daarna zwemmen! Kijken of dat een goeie combinatie is (en of ik dan eindelijk ooit een keer wat kilos kwijt ga raken).quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:10 schreef DarkElf het volgende:
met dit weer gewoon lekker vroeg of heel laat gaan lopen een idee?
Ik zou zeggen lekker vroeg, dan is het meestal wat koeler...quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:10 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt niet echt optimistisch. De combinatie krachttraining en cardio werkt uitstekend om vet kwijt te raken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:35 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ja zal wel warm zijn zo, en volle zon ook nog. Ik ga vanavond rond een uurtje of 8 lopen en daarna zwemmen! Kijken of dat een goeie combinatie is (en of ik dan eindelijk ooit een keer wat kilos kwijt ga raken).
Na elkaar? Zwaar zat lijkt me.. Succes!quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:17 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Klinkt niet echt optimistisch. De combinatie krachttraining en cardio werkt uitstekend om vet kwijt te raken.
Het is geweldig dat je zo hard ervoor wil werken, maar doe ook iets aan je instelling.
Ikzelf ga over een uurtje squatten en daarna 5 km hardlopen.
Klinkt lekker... Heb nu vakantie, zou het ook zo kunnen doen.. Alleen is 6 uur over het algemeen net even wat te vroeg voor me. Vandaag ben ik er ook pas rond 10 uur uitgekomen. Ach, ik zet m'n wekker gewoon en ik kijk wel of m'n benen er zin in hebbenquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:19 schreef DarkElf het volgende:
gisteren was ik om 06.00 uur gaan lopen, in t bos., zonnetje erbij en geen mens in de buurt. heerlijk! morgen zet ik mijn wekker ook vroeg en ga dan les 13 lopen.
O, dat is het ook. Maar ik accepteer dat ik geen records zal breken met het hardlopen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:20 schreef Baronpilsener het volgende:
[..]
Na elkaar? Zwaar zat lijkt me.. Succes!
prima was zelfs ietwat frissig nog.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:22 schreef Baronpilsener het volgende:
[..]
Klinkt lekker... Heb nu vakantie, zou het ook zo kunnen doen.. Alleen is 6 uur over het algemeen net even wat te vroeg voor me. Vandaag ben ik er ook pas rond 10 uur uitgekomen. Ach, ik zet m'n wekker gewoon en ik kijk wel of m'n benen er zin in hebbenHoe ging het met die temperatuur?
Ja ik doe eigenlijk alles; hardlopen, zwemmen, fitness, volleybal. Het jammere is dus dat er echt helemaal niks vanaf gaat. Maargoed ik ben nog niet helemaal hopeloos hoor! Ik hoop dat het vanzelf komt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:17 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Klinkt niet echt optimistisch. De combinatie krachttraining en cardio werkt uitstekend om vet kwijt te raken.
Het is geweldig dat je zo hard ervoor wil werken, maar doe ook iets aan je instelling.
Dat is wat ik altijd doe jaquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:10 schreef DarkElf het volgende:
zal ik doenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:20 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Train je ook met een schema?
Ik vind het in ieder geval wel erg interessant, zou het zeker leuk vinden als je hier in het topic wat updates zou kunnen blijven geven over jouw ervaringen met barefoot running
met mij gaat het stukken beter . Hoop ellende gehad een paar maanden en een hele zware operatie gehad maar nu dus weer begonnen met lopen en dat voelt primaquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:56 schreef Vido het volgende:
[..]
Dat is wat ik altijd doe jaGa straks om 21.30u ofzo weer, dan is 't wel afgekoeld tot een graad of 20 en geen brandende zon meer. Enige nadeel is dat ik dan 'mentaal' wel kapot ben van het werken en studeren (en voetbal kijken, ik zal eerlijk zijn), dus de drempel om te gaan is wat hoger. Bij het lopen zelf merk je er natuurlijk niks meer van.
Hoe is het trouwens met jou DarkElf? Kan me je nog herinneren uit het Dieetclub topic, en dat je toen moest stoppen met hardlopen door een ziekenhuisopname... Ondertussen weer opgepikt dus, hoe gaat dat? Succes in ieder geval!
quote:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Both iPhone iOS 4 Builds are now Live!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Whew, it's been a long two days, but the iPhone iOS 4-compatible builds of RunKeeper Free and RunKeeper Pro (version 2.3) are now live! This means it is now safe to proceed confidently in upgrading to iOS 4, just make sure you download the latest RunKeeper build immediately afterwards (or before).
The Pro version can be found here.
The Free version can be found here.
New in this build (both versions):
- Support for iOS 4 and multitasking
- Sharing settings (previously found in your RunKeeper.com account) are now also found in your settings on the app.
- If you have created a pre-planned route in your RunKeeper.com account, you will now have the option to select it on the app start screen.
- While in your activity you can swipe to the left screen and see the route and your current track on the Google map.
- Before selecting the route, you can also view your fastest times on the route.
- Post-Activity Save screen now has the ability to include notes after an activity, as well as the ability to turn on/off sharing to Facebook and twitter
- There are additional improvements to GPS tracking.
- Some bug fixes as well.
And for all of you Android users, have no fear! We are hard at work on some great improvements to the Android app, you will also see a steady stream of new features and functionality, much like your iPhone counterparts. More info soon!
This just leaves Kronos to round out the week of big releases. And believe you me, Kronos is a big one :-)
Stay tuned everybody. This has been a lot of fun, and it as about to get a whole lot funner (is that a word?).
Jason
Goed te horen dat het allemaal weer goed aan het gaan is!quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
met mij gaat het stukken beter . Hoop ellende gehad een paar maanden en een hele zware operatie gehad maar nu dus weer begonnen met lopen en dat voelt prima
Net les 13 gelopen, 3.3 km maakte ik ervan. Voelde goed hoe wel het wel enorm benauwd is. Zaterdag toch maar de wekker op 06 uur en dan lopen. Dit weer is echt niets voor mij (met lopen dan). Ik ben echt een fris/koud weer loopster.
Goed resultaat hoor, we willen allemaal wel harder, maar dat kost gewoon wat trainingsuren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:02 schreef Baronpilsener het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lekker vroeg, dan is het meestal wat koeler...![]()
Vandaag weer de 5KM gedaan, maar ben niet echt blij met het resultaat:
4.97km
27 minuten
(11.05km/u)
Kan er wat mee te maken hebben dat ik onderweg werd gebeld (opnemen en doorrennen, wel gezelliger met iemand aan de telefoon), of met het warme weer, maar ik denk dat m'n conditie een grotere rol speelt dan de voorgaande dingen
Even blijven oefenen dus.
Thnx. Ja ach, ik ben er pas net weer mee begonnen dus dat zal er aan meewegen inderdaad. Ik merk na een aantal keer lopen al dat er een beetje een stijgende lijn in zit, dus alleen maar goed:)quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:52 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Goed resultaat hoor, we willen allemaal wel harder, maar dat kost gewoon wat trainingsuren.
Ik ben er uit gekomen, welliswaar een uur later, maar goed. 24.45, ik ben er tevreden meequote:
Het blijft een van de blessure gevaarlijkste sporten die er is, als je nu te hard van start gaat (wat je imho doet) krijg je het later dubbel en dwars terug.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:19 schreef Baronpilsener het volgende:
[..]
Thnx. Ja ach, ik ben er pas net weer mee begonnen dus dat zal er aan meewegen inderdaad. Ik merk na een aantal keer lopen al dat er een beetje een stijgende lijn in zit, dus alleen maar goed:)
Hardlopen heeft vooral ook te maken met wat voor voeten je hebt. Ikzelf ben niet zonder reden overgestapt op een andere loopmethode want ik kreeg al gauw last van mijn hamstring. Ik heb een tijd zonder steunzolen gelopen, maar sinds ik train met flexibele corrigerende zolen merk ik dat mijn voeten echt sterker worden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:44 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het blijft een van de blessure gevaarlijkste sporten die er is, als je nu te hard van start gaat (wat je imho doet) krijg je het later dubbel en dwars terug.
Hele volksstammen hier lopen in kleding van Aldi en Lidl.. Tot volle tevredenheid.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 02:28 schreef tim2308 het volgende:
Heeft iemand ervaring met huismerk sportkleding tov merkkleding? Deze kost bijv maar 12 euro (ik woon in Frankrijk) terwijl vergelijkbare merkdingen 50 euro kosten.. Het is beide dryfit maar ergens moet er een verschil zitten voor 4x zoveel geld.... maar waar?
ik heb renkleding van t huismerk van de decathlon, net zo fijn als mn asics broekquote:Op vrijdag 25 juni 2010 02:28 schreef tim2308 het volgende:
Heeft iemand ervaring met huismerk sportkleding tov merkkleding? Deze kost bijv maar 12 euro (ik woon in Frankrijk) terwijl vergelijkbare merkdingen 50 euro kosten.. Het is beide dryfit maar ergens moet er een verschil zitten voor 4x zoveel geld.... maar waar?
In het logootje?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 02:28 schreef tim2308 het volgende:
Wilde eerst 4.6 km lopen, maar na 800 meter voelde ik wat in mijn dijbeen (nog spierpijn van een wedstrijd catchten), dus heb hem maar afgekapt naar 2.5km.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:10 schreef CaLeX het volgende:
Ik gaat zo maar weer eens lopen, na mijn blessure van 2 weken geleden, weet alleen nog niet hoe ver ik ga...
Je zou best gelijk kunnen hebben hoor, maar ik ben van mezelf al iemand die vrij snel conditie opbouwt. (Enige goede dat ik heb meegekregen met m'n geboortequote:Op donderdag 24 juni 2010 20:44 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het blijft een van de blessure gevaarlijkste sporten die er is, als je nu te hard van start gaat (wat je imho doet) krijg je het later dubbel en dwars terug.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:29 schreef DarkElf het volgende:
elke dag lopen wordt toch ook afgeraden omdat je lichaam echt wel rust nodig heeft?
Hoe je het weet? als je 3 dagen achter elkaar 5 km loopt met 12km/u waarvan 1 met bier op en patat in je mik.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:22 schreef Baronpilsener het volgende:
[..]
Je zou best gelijk kunnen hebben hoor, maar ik ben van mezelf al iemand die vrij snel conditie opbouwt. (Enige goede dat ik heb meegekregen met m'n geboorte) Tot nu nog nergens last van, maar je hebt een goed punt. Maargoed, hoe kun je weten komen of je te hard van start gaat of niet? Moet natuurlijk niet in m'n nadeel gaan werken.
![]()
Hier ook een kreeft! Om 10 voor 9 vertrokken. Kwam met een enorm rood nat hoofd terug. Vriend moest erom lachen en wou een foto makenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 08:04 schreef DarkElf het volgende:
Les 14 gelopen. Rondje van 3.95 km dus ik ben tevreden
Tis wel warm al, wat bij mij resulteert in een knalrood hoofd. Ik zweet nauwelijks dus kan mijn warmte slecht kwijt. (in de sauna zweet ik ook nauwelijks, raar hoor). Das nog een reden waarom ik frissig weer prefereer, dan kan ik tenminste mijn warmte kwijt.
Maandag les 15
Samengevat: nieuwe website, nieuwe features. Ziet er allemaal erg slick uit nu!quote:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
New RunKeeper Website (Kronos) is Finally Live!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
The last two years have been a whirlwind for us, as we have been rolling out new features as quickly as possible to support our rapidly growing community. The further we get down this path, the bigger the product roadmap keeps getting, filled with all of the new functionality that we plan to add as the RunKeeper system continues to grow.
It became clear to us that, in order to provide a solid foundation from which to build significant new functionality, the site needed to be revamped to support these next phases of growth. This was a massive undertaking that we nicknamed 'Kronos' internally, and I know everyone must be getting sick of hearing about it by now. We've been busy in the last month rolling out behind-the-scenes updates, and we are excited to announce that the first user-facing aspects of Kronos are now live!
Check out the new website here
Here are some of the changes you can expect to see as of today:
Creating an account
If you have friends that have been eager to join RunKeeper but do not have an iPhone or Android phone, now they can! Until recently, the site was only geared towards users of the RunKeeper iPhone & Android apps. With the launch of Kronos, the site is now much friendlier for users who wish to track their fitness manually on the web.
UI improvements
Cleaner, slicker look & feel, better usability, and a bunch of little subtleties for a nicer overall experience.
Speed/elevation chart improvements
The speed/elevation chart below the map on the website is no longer a Flash chart, we have moved it to JavaScript. This means that you can now view it on your mobile device or iPad without issue. By popular request, we also added 'time' to the speed/elevation chart so you can see how much time had elapsed in your activity at any point on the chart.
RunKeeper Elite
In order to simplify our premium offerings, we are changing the name of the optional subscription service on the web to RunKeeper Elite. RunKeeper Elite will be comprised of both FitnessReports (web-based analytics) and RunKeeper Live (broadcast your runs live on the web as you do them), as well as some other new Elite offerings that we will be rolling out soon.
FitnessReports
There are also some nice changes to the FitnessReports charts. The 'total distance' chart is still free, but is now found under FitnessReports, so all charts are in the same place. All other FitnessReports charts are part of the optional premium subscription service (see RunKeeper Elite above). We added additional customization by day/week/month/year, sorting by specific activity type, and also added weight, body fat %, and heart rate charts. If you don't have a Withings scale already, which can send your weight automatically to RunKeeper, it may be time to take a look
Support Forum
As we've grown, the original open source forum we started with has become insufficient for our increasing needs. As a result, we have implemented a new support forum that should provide a much more scalable solution. You can get to it by hitting the 'support' button at the top of the RunKeeper.com website. This forum has single sign-on (you can now user your RunKeeper email/password, no separate registration required), much better search capabilities, and better management tools for the RK team so we can provide more effective support.
Overall, we believe the new website and all of the new features will make for a much better RunKeeper experience. It is also foundational, in that it will serve as a building block for all of the new functionality that we have coming. I'll set expectations now, you can expect a steady stream of significant new functionality rolling out in the coming weeks and months. On iPhone. On Android. And on the web.
Stay tuned! And as always, please please let us know what you think!
Jason
Wat ik wel mis in Runkeeper is het aanmoedigen, het persoonlijke. In mijn Getrunningapp hoor je, net als je niet meer kan, nog net die bemoedigende woorden. Dan ga ik net even langer door, soms versnel ik zelfs nog een beetje.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:09 schreef KingOfMars het volgende:
Sorry voor de Runkeeper spam maar ik ben nou eenmaal fan.
[..]
Samengevat: nieuwe website, nieuwe features. Ziet er allemaal erg slick uit nu!
En verder on-topic: vanavond weer lopen!
Zijn het wel echte hardloopschoenen? Ik heb namelijk nooit loopschoenen van Adidas zien staan hier bij de Run2Day of Runnersworld... Ik neem aan van wel als ze je het aanbevelen in de sportwinkel, dus geen idee waarom ik dit postquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:02 schreef virl3 het volgende:
Hallo, in het kader van tussentijdse goeie voornemens en last van m'n schouder al een tijdje (oude blesure die af en toe opspeelt) bij het baantjes zwemmen wat ik normaal doe aan sport heb ik vandaag toch maar 's de stoute schoenen gekocht (Adidas van 100 euri gekocht vandaag op advies in de lokale sportzaak) en aangetrokken en ook maar 's een rondje gaan rennen.
Met als restultaat dat ik binnen no time buiten adem was (ik dacht dat ik toch wel een beetje conditie had...)en een zere linkerkuit had ..
Langzaam opbouwen dus ..
Die mensen rennen dus op eenvoudige sandalen.quote:Isolated by the most savage terrain in North America, the reclusive Tarahumara Indians of Mexico’s deadly Copper Canyons are custodians of a lost art. For centuries they have practiced techniques that allow them to run hundreds of miles without rest and chase down anything from a deer to an Olympic marathoner while enjoying every mile of it.
ik ookquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:25 schreef Thelonious het volgende:
Iemand hier weleens Born to run gelezen?
[..]
Die mensen rennen dus op eenvoudige sandalen.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:20 schreef Vido het volgende:
[..]
Zijn het wel echte hardloopschoenen? Ik heb namelijk nooit loopschoenen van Adidas zien staan hier bij de Run2Day of Runnersworld... Ik neem aan van wel als ze je het aanbevelen in de sportwinkel, dus geen idee waarom ik dit post
In het geval het geen specifieke hardloopschoenen zijn zou het overigens wel de pijn in je kuit verklaren...
Maar wel gedaan!! goed hoor!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:08 schreef KingOfMars het volgende:
Zo, dat was zwaar. Wát een hitte. Heb les 21 gelopen (10/10/12) met een extra 10 minuten interval om m'n rondje af te maken. Maar wat was het zwaar!.
Haha, dat ken ik wel. Ik kan ook niet zomaar wat lopen, moet echt een doel hebben. Ach, zo komen we uiteindelijk wel op de marathon uitquote:Op zondag 27 juni 2010 07:33 schreef _Calimero_ het volgende:
Mijn nieuwe doel: de singelloop, 10km. Want zonder doel loop ik nooit meer hard,dat heb ik inmiddels wel door
Ik zou eerst eens wat verder gaan lopen, en daarna kun je interval trainingen gaan doen om je snelheid weer op te krikken, denk ikquote:Op zondag 27 juni 2010 15:11 schreef tim2308 het volgende:
Wat is zinniger om vooruit te komen: werken aan je gemiddelde snelheid of werken aan de afstand/tijd dat je non stop kan lopen? Een en ander hangt natuurlijk samen maar het is makkelijker om te sturen op één resultaat. Nu loop ik 20 minuten non stop met 12 km/h dus 4 km http://runkeeper.com/user/rcsmit/activity/11904972 (en die piek van 22 km/h is wel erg raar)
Ik ben ok lekker gaan beachen in Breda. Heerlijk om te doen met dit weer, maar die hitte is echt een stiekeme sloperd, ik ben bekaf.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:57 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik heb met dit warme weer dus echt geen zin om te gaan lopen, ga liever beachvolleyballen ofzo. Maar ben bang dat me conditie dan weer wegzakt.
Sterkte!quote:Op zondag 27 juni 2010 20:42 schreef Brighteyes het volgende:
Over een kwartiertje gaan we voor Evy8.
succes!quote:Op zondag 27 juni 2010 20:42 schreef Brighteyes het volgende:
Over een kwartiertje gaan we voor Evy8.
pff das idd warm dan! dat kan ik echt niet aan hoorquote:Op maandag 28 juni 2010 13:24 schreef ASSpirine het volgende:
Ben rond 10 uur begonnen met lopen, bijna 50 min bezig geweest. Man man man, wat een hitte zeg. De laatste kilometer loop ik op asfalt richting thuis (daarvoor een lange stuk naast een rivier), dan loop ik dus volop in de zon
Ja, ik ben klaar! Maar heb alleen les 19, 21 en 26 gelopenquote:Op maandag 28 juni 2010 14:48 schreef Geerd het volgende:
Hehe tijdje niet meer gelopen teen gestoten en dat heelde niet echt snel
Net 45 min gelopen lekker hoor niks geen last van de warmte ofzo.
Iemand al keer klaar met evy?
Last van je scheenbenen is eerder een teken van overbelasting (te snel gelopen, te lang aan één stuk gelopen) dan van slechte schoenen. Weet dus niet wat je gelopen hebt, maar probeer in ieder geval niet meer te gaan lopen voor de pijn in je schenen volledig weg is, en doe dan een intervaltraining (afwisselen lopen en wandelen). Forceer jezelf niet verder dan je kunt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:33 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb nogal last van mijn scheenbenen bij het hardlopen.
Heb nu gewoon standaard asics schoenen, zou het helpen als ik schoenen laat "aanmeten"?
Lekker tempo, maar is die 17 minuten serieus je doel? Van 12,1 km per uur opvoeren naar 17,6 km per uur is nogal een stap.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:01 schreef tim2308 het volgende:
I did it! 5 km in 24:45 http://runkeeper.com/user/rcsmit/activity/12010388 Ben supertevreden!!! Nu de tijd terugbrengen tot 17 minuten zodat ik de 5 km van mijn werk ga winnen :p En ik was niet eens kapot aan het eind..
Lekker weer nuquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:46 schreef sproetjes het volgende:
hmmm dilemma, morgen om 6.00 opstaan om te gaan rennen (voor mn werk dus).... of morgen avond rond deze tijd gaan?
Nee, die illusie maak ik me niet, vandaar ook die smiley...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:52 schreef Vido het volgende:
[..]
Lekker tempo, maar is die 17 minuten serieus je doel? Van 12,1 km per uur opvoeren naar 17,6 km per uur is nogal een stap.
Daar heb je bier voorquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:34 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Nee, die illusie maak ik me niet, vandaar ook die smiley...
Maar kunenn jullie wel slapen als je om 21h30 nog gaat hardlopen? (even ervan uitgaand dat jullie een "norrmaal" leven leiden itt ondergetekende
als die vraag aan mij gericht is: geen idee, kreeg er vanmiddag ineens last vanquote:
En de eerste vijf minuten doorkomt... dan denk ik altijd (soms): "ik zou nog terug kunnen..."quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:19 schreef Geerd het volgende:
Als je de voordeur maar eenmaal achter je dicht hebtdan gaat het wel.
Haha, je kunt het, ik zag er ook tegen op (alhoewel die les met 4x8 pure horror is, sorry!).quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:20 schreef sproetjes het volgende:
ohnoes les 19 staat op me te wachten
5'-1'-6'-2'-7'-2'-8'-1'ben benieuwd of ik straks nog leef
ohgod, ik zie dat sowieso na vandaag alleen nog maar stukken van minimaal 8 minuten op me staan te wachten
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
Goed gedaan en ik ben ook happy want.... ik heb gewoon (ruim) 6km achter elkaar gelopen!. Had geen Evy opgezet, gewoon m'n hardloop playlist en ben gaan lopen met verstand op 0
. En 6.10km later ben ik weer gestopt, net onder de drie kwartier, geen geweldige tijd maar het ging me puur om de afstand en het volhouden. Dus, ik ben 'klaar' met Evy denk ik
.
God wat zweet ik. Douchen!
Ik heb bijna een uur gewacht daarmee, anders begint het zo weerquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:37 schreef sproetjes het volgende:
YES YES YES YES YES
met gemak uitgelopen + de eerste 8 minuten van de volgende les erbij want ik was nog niet thuis![]()
* sproetjes is trots op zichzelf
moet nu wel gaan douchen, t gutst van me af
Wat goed gedaan!!quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
Goed gedaan en ik ben ook happy want.... ik heb gewoon (ruim) 6km achter elkaar gelopen!. Had geen Evy opgezet, gewoon m'n hardloop playlist en ben gaan lopen met verstand op 0
. En 6.10km later ben ik weer gestopt, net onder de drie kwartier, geen geweldige tijd maar het ging me puur om de afstand en het volhouden. Dus, ik ben 'klaar' met Evy denk ik
.
God wat zweet ik. Douchen!
Super! Da's het mooiste wat er is, dat je vantevoren denkt van 'pffffffft dit gaat 'm niet worden...' en dat je dan gewoon grenzen gaat verleggen tijdens het lopen en dat het super gaat. Goed bezig allemaal mensen!quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef Brighteyes het volgende:
En dan kom ik hier hyperen omdat Evy9 (1-2-4-4-5) goed ging!![]()
![]()
Nou ja, ik kom vast nog wel eens op die 6km ook!
Maar dit voelde zo vet, van te voren dacht ik 'dat gaat NOOIT lukken, en toch dus mooi wel, en we vonden het nog makkelijk ook.![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef Brighteyes het volgende:
KoM, wat super zeg!![]()
En dan kom ik hier hyperen omdat Evy9 (1-2-4-4-5) goed ging!![]()
![]()
Nou ja, ik kom vast nog wel eens op die 6km ook!
Maar dit voelde zo vet, van te voren dacht ik 'dat gaat NOOIT lukken, en toch dus mooi wel, en we vonden het nog makkelijk ook.![]()
![]()
Mijn ervaring is dat hardlopen en fietsen heel goed samen kunnen, ook al heb je last van spierpijn. Bij mij lijkt het elkaar niet te bijten in elk geval. Als ik 's ochtends fiets kan ik 's avonds prima hardlopen. Andersom ook.quote:Op donderdag 1 juli 2010 06:39 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat goed gedaan!!
En sproetjes ook![]()
Ik ga vanavond maar weer eens, een rondje van 6km doen, ook zonder evy en gewoon maar lopen![]()
ik hoop alleen dat ik geen spierpijn van krijg, want zaterdag moet ik nog 150km kunnen fietsen, op een redelijk tempo
Oke.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:54 schreef _Calimero_ het volgende:
ik vind 4 weken wel erg lang om hetzelfde te lopen,zeker als je zo vaak per week traint! je kunt ook per halve km opbouwen,en dan elke twee weken? Dan bouw je net zo snel op, maar ben je wel vaker aan het verhogen..
Je kunt ook het aantal min dat je loopt gewoon uitbreiden, ongeacht de afstand....
Ik denk van wel, maar dat denk ik al snelquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oke.Dan kan ik de afstanden dus wel wat sneller verhogen. Halve kilometer per 2 weken klinkt goed!
Voor de rest heb ik niet echt een doel voor ogen wat betreft een afstand die ik op de lange termijn wil halen. Wel lijkt het me leuk om ooit eens een keer naar m'n zus te rennen, ze woont 10,8 km. van mij af. ( Zou ik zo'n afstand nu ook al kunnen halen?Door bijvoorbeeld een extra rustdag in te lassen ofzo, zodat m'n benen uitgerust en op maximale sterkte zijn?
)
Hoe laat heb je gegeten? En wat?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik moet eigenlijk nu nog lopen, maar had een volle buik, en ben bang dat hij nog steeds te vol is.
![]()
Zal ik alsnog gaan, of toch morgen ochtend om kwart voor 7?
Om 19.00 pasta met vanalles er door heen.quote:
Ligt eraan. Het ergste wat ik gedaan heb is wel eens een wat langere pauze gehouden maar verder heb ik elke lees braaf uitgelopen. Ik ben 1x bewust teruggeschakeld en dat was na de beruchte 4x8 les, die ging zo rot en zo zwaar dat ik mezelf echt niet langer zag lopen...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.
Overdoen? Of toch de volgende gaan lopen?
Ik ben ook begonnen.
Ik heb vorig jaar elke keer een niet afgemaakte les opnieuw gedaan. Pas als een les helemaal compleet was, deed ik de volgende. Heb er dus ook een week of wat langer over gedaan om alle lessen te doen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.
Overdoen? Of toch de volgende gaan lopen?
Ik ben ook begonnen.
Door zo door te lopen loop je jezelf richting een blessure. Nu nog niet, met die korte stukjes, maar straks zeker. Mijn advies zou zijn extra dagje rust pakken, goed slapen (met die hittequote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!
Morgenochtend vroeg weer. En ik zie er nu al tegenop.
Als je vanavond al niet helemaal lekker liep, dan zou ik je zeker aanraden om morgen een rustdag te nemen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!
Morgenochtend vroeg weer. En ik zie er nu al tegenop.
Whaaa. 4x8, stoer! Als ik dat toch eens zou kunnen over een tijdje.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:16 schreef sproetjes het volgende:
ik moet eigenlijk morgen ook weer... maar om er nu weer zo vroeg voor op te moeten
ga zaterdag avond dan maar denk ik...
ik ben er nog niet uit,,.. moet de beruchte 4x8 les
Naar mijn gevoel heb ik opzich een goede basisconditie, doe aan fitness, tegenwoordig ren ik weer volgens een wat vaster schema en bezorg de post als bijbaantje. Maar denk dat ik inderdaad eerst tot de 6 of 7 km. doortrain en dan een keertje die 10,8 km. naar m'n zus.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:08 schreef KingOfMars het volgende:
Ik denk dat als je eenmaal een bepaalde basisconditie hebt, een dosis doorzettingsvermogen én een goede dag, je meer kunt dan je denkt. Maar ik ben ook voor wat Calimero zegt, doe niet té gek.
Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:40 schreef DarkElf het volgende:
Vanmorgen om 10 over 6 vertrokken voor les 17, ging goed hoewel iets langzamer dan les 16 en 15 want wat is het al warm, tis nauwelijks afgekoeld hier vannacht. Wel tevreden dat het en gelukt is en lekekr ging.
ik ook, en toen ik wakker werd en op mn ipod keek hoe warm het was, zag ik dat het al 25 graden was om 8.30 vanmorge!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapen
Dat kan best hoor. Als je lichaam een pijnsignaal geeft dat je niet herkent moet je wel altijd oppassen. Maar vaak zijn dat dingen die zich al een tijd aan het opbouwen zijn. Als daar überhaupt geen sprake van is dan kan je gewoon voor die 10 kilometer gaan. Wel belangrijk dat je in de periode die daarop volgt, met voldoende rust weer terugkeert naar je normale (stabiele) ritme. Één van de grootste fouten die je kan maken is om overmoedig ineens een heel grote afstand te lopen, die resulteert in een lichte kwetsuur die je negeert en die in de loop van de tijd opbouwt tot een blessure omdat je er niet goed mee bent omgegaan. Nogmaals, altijd opletten als je benen je iets proberen te vertellenquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oke.Dan kan ik de afstanden dus wel wat sneller verhogen. Halve kilometer per 2 weken klinkt goed!
Voor de rest heb ik niet echt een doel voor ogen wat betreft een afstand die ik op de lange termijn wil halen. Wel lijkt het me leuk om ooit eens een keer naar m'n zus te rennen, ze woont 10,8 km. van mij af. ( Zou ik zo'n afstand nu ook al kunnen halen?Door bijvoorbeeld een extra rustdag in te lassen ofzo, zodat m'n benen uitgerust en op maximale sterkte zijn?
)
Ik ben trots op jequote:Op zaterdag 3 juli 2010 06:45 schreef KingOfMars het volgende:.
Als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik op zaterdag mijn wekker om 6:30 zou zetten om 6km te gaan hardlopen....
quote:Warmtestuwing
Wanneer de warmteafgifte te laag is omdat bijvoorbeeld de omgevingstemperatuur extreem hoog is en/of de intensiteit van de inspanning hoog is, zal de lichaamstemperatuur hoger oplopen.Dit wordt warmtestuwing genoemd en kan in sommige gevallen dodelijk zijn. Wees bij hardlopen in warm weer alert op de volgende symptomen van warmtestuwing: merkbare prestatie daling (loopsnelheid), een gevoel dat je je warmte niet kwijt kunt, duizeligheid, misselijkheid, verwardheid en hoofdpijn.
Herken je deze symptomen, stop dan met hardlopen en probeer af te koelen door een plek op te zoeken met schaduw, wind en "koelwater".
Niet gelijk dat soort verbanden leggen hequote:
Toch goed gedaan hoor!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:15 schreef KingOfMars het volgende:
Nog een vraag. Ongeveer op driekwart van de afstand (zo rond de 4km, na een half uurtje) werd ik opeens misselijk ofzo. Iig een erg misselijk gevoel in m'n keel, alsof ik moest overgeven. Heb geprobeerd er doorheen te lopen en dat lukte uiteindelijk wel maar iemand een idee wat dat kan zijn geweest? Is het een teken van iets? Iemand dat ook weleens gehad?
Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins afquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef Aventura het volgende:
Straks weer lopen. De laatste keer was vorige week zaterdag. Ik hoop niet dat de lange pauze al teveel afbreuk heeft gedaan aan mijn pas opgebouwde conditie. Het wordt les 12 van C25K. 3/5/3/5. Vriend gaat mee, hij beweert dat-ie me er uitloopt zonder getraind (sws. niet gesport) te hebben. We zullen zien.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins af
Het is zo lekker om wat conditie te hebben, ik merk het ook met traplopen in ons huis bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker Aventura!
Ik ging vanmiddag even rennen naar een winkel omdat we tegen sluitingstijd aan zaten en het viel me echt zo op hoe makkelijk het even rent!Niks half dood die winkel binnen strompelen, gewoon zuchtje en klaar!
![]()
![]()
Ja, dat zou helemaal mooi zijn, maar dat lijkt me zo saaiquote:Op zondag 4 juli 2010 11:15 schreef Viper86 het volgende:
In combinatie met krachttraining is het helemaal geweldig zelfs!
Jepquote:Op zondag 4 juli 2010 11:15 schreef Viper86 het volgende:
In combinatie met krachttraining is het helemaal geweldig zelfs!
ooh dat wil ik ook wel, alleen vind ik kracht training écht niet leuk om te doen en haak ik altijd na max 6 weken weer af..quote:Op zondag 4 juli 2010 18:21 schreef Vido het volgende:
[..]
Jep3x per week lopen, 3x per week krachttraining. Geweldige combinatie, doe ik nu 4 maanden ofzo. Resultaten op conditioneel gebied en spiervorming zijn echt van ongekend niveau. Vooral bovenbenen, als ik die aanspan zijn ze echt steenhard, haha
Ik kan me hier niets bij voorstellen. Gewoon hier in Nederland? Ging je ook naar kantoor met blote voeten? * Aventura is nieuwsgierigquote:Op zondag 4 juli 2010 19:56 schreef Sheriam het volgende:
Vandaag weer de Panbosloop gelopen, nog best warm maar toch weer 6 KM. Ging voor het warme weer nog heel lekker, de stukken in de volle zon en het laatste stukje voelden wat zwaar aan maar toch nog (net) binnen de 36 minuten, was echt verbaasd, ik dacht dat ik als een slak liep op die warme stukken. Niet dus, en ben best trots op mezelf!![]()
Vooral omdat ik de afgelopen twee maanden heel weinig gelopen heb -drukste tijd op 't werk, en drie weken geleden had ik een soort ontsteking van m'n keel/stembanden, niet echt ziek/koorts/enz maar had *totaal* geen stem, en ook geen energie/lucht om nou te gaan hardlopen.... Maar nu is de drukke schoolreistijd net voorbij en die ontsteking ook, ik denk er toch over om mezelf weer een doel te stellen, meer snelheid of een langere afstand. Nog even overwegen wat 't gaat worden!
En als ik even een paar weken niet in 't topic post, mis ik meteen de berichtjes van mymoodfentje over barefootrunning!Welkom mymoodfentje, leuk dat ik nu niet meer de enige ben! Ik loop trouwens wel 100% blootsvoets, liep 'in het gewone leven' al 14 jaar zonder schoenen dus voor mij niet zo'n grote overgang en ook geen zorgen over steentjes of glas. Eeltlaag is dik en vooral taai genoeg om me daar echt helemaal niet druk over te maken, samen met een lichte stap natuurlijk
Ik raad zelf mensen trouwens aan juist bij het beginnen helemaal blootsvoets te lopen; dat helpt je loophouding correct te krijgen.
Lekker gelopen hoor, goed zo!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:49 schreef sproetjes het volgende:
yaaaaay 4x8 + 3 min (want ik was nog niet thuis)
ging me echt verbazingwekkend goed afhad eigenlijk nergens last van en wilde nog wel ff doorrennen, maar was thuis
![]()
edit: hmm voel nu toch mn schenen wel een beetje, heeft misschien met mn les van vanmorge te maken
haha goed dat je 't zo hebt opgelost en toch hebt doorgelopenquote:Op zondag 4 juli 2010 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo Evy11 zit er ook weer op!
Zat een foutje in, hij stopte er mee, op 2 x 2 voro het einde.heb snel naar het begin teruggezapt.
![]()
jij heb ook lekker gelopen hey calimero!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:56 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Lekker gelopen hoor, goed zo!
schenen is dan wel weer jammer, komende dagen even goed opletten of het weer wegtrekt...
Fijn dat je weer gaat beginnen, ik miste je al! (We liepen steeds zo mooi dezelfde lessenquote:Op zondag 4 juli 2010 17:54 schreef Danseresje84 het volgende:
Heb al een tijdje niet geschreven, maar heb ook al een tijdje niet gerend! 6 juni heb ik voor het laatst gerend (les 24 van Evy en sindsdien heb ik het niet meer gedaan....., 4 weken dus al
!!!
de week volgend op 6 juni had ik nachtdiensten en veel activiteiten daarnaast, dus toen kwam het er niet van. de week daarna wilde ik wat rust houden vanwege opkomende dansvoorstelling. Daarna werd het heel warm en de warmte trekt me niet aan. van de week wel geprobeerd bijtijds op te staan en te gaan rennen, maar het lukt gewoon niet....! 's avonds is ook lastig, want wil ook weer niet te laat naar bed als ik de volgende dag weer om 6u op moet om te gaan werken.....
Nu heb ik het plan opgevat om morgen wel te gaan lopen (ochtend of anders evt avond, want ben dinsdag toch ook vrij), maarrrr, nu vraag ik me af met welke les ik het beste kan gaan beginnen....ben dus afgehaakt na les 24 en toen gign dat goed. zal ik nu toch gewoon les 25 proberen of moet ik 3 weken terug in het schema ofzo? ben heel benieuwd wat jullie adviseren. moet wel zeggen dat ik momenteel helemaal geen last heb van mijn onderbenen. heb na de 19e ook niet meer gedanst, maar ook de voorstelling ging zonder pijn aan onderbenen, ondanks niet opwarmen......
ik zie dat hier ondertussen al weer een paar mensen klaar zijn met Evy! Goed hoor! ik hoop dat ik me binnenkort bij jullie kan voegen!
Ik geef 1x per week twee uur les en soms in het weekend nog 1 uurtje. niet zoveel dus. Maar als ik erbij nog 2x per week ga wielrennen, vind ik het lastig om vaker dan 1x per week te gaan hardlopen. Merk dat ik daarvoor wel echt rustdagen nodig heb..quote:Op zondag 4 juli 2010 22:05 schreef sproetjes het volgende:
[..]
jij heb ook lekker gelopen hey calimero!
hoe combineer jij dit nou met je lesgeven? of geef je niet zo veel les in de week?
mijn schema is als volgtquote:Op zondag 4 juli 2010 22:09 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik geef 1x per week twee uur les en soms in het weekend nog 1 uurtje. niet zoveel dus. Maar als ik erbij nog 2x per week ga wielrennen, vind ik het lastig om vaker dan 1x per week te gaan hardlopen. Merk dat ik daarvoor wel echt rustdagen nodig heb..
jij dan?
zo, goed hoor, wat veel!quote:Op zondag 4 juli 2010 22:14 schreef sproetjes het volgende:
[..]
mijn schema is als volgt
maandag: 's morgens hardlopen ,'s avonds een uur BBBles
dinsdag: normaal een uur spinning, in de zomer een uur Basic Aerobic
woensdag: hardlopen
donderdag: rustdag
vrijdag: 's morgens hardlopen + 's avonds een uur thaiboksen
zaterdag: 1.25 uur thaiboksen
zondag: een uur BBBles
heb dus feitelijk alleen op donderdag een rustdag (en dan val ik soms nog een uur spinning of bbb in)
alleen deze week zagen mn dagen er een beetje anders uit ivm de warmte
Elke eerste Zondag van de maand, 12:00. Er is een mooi stukje bosparcours uitgezet van 3KM, het duurt tot 14:00 en je loopt zelf zoveel rondjes als je wilt (op de site staat max. 7 maar niemand houd het aantal voor je bij; mocht er een zeer gevorderde/snelle loper mee-lezen die er 8 loopt voor ze het parcours gaan opruimen, zullen ze je niet tegenhoudenquote:Op zondag 4 juli 2010 20:35 schreef Neelix het volgende:
De panbosloop ben ik ook van plan een keer te gaan lopen. Wanneer is dat weer?
hee lemonlime!quote:Op zondag 4 juli 2010 22:07 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Fijn dat je weer gaat beginnen, ik miste je al! (We liepen steeds zo mooi dezelfde lessen).
Ik zou denk ik weer met les 19 zou beginnen (5-6-7-8). Beter iets langzamer opbouwen dan meteen stuk gaan en er helemaal geen zin meer in hebben.
En als je het na die eerste 5 minuten echt te zwaar hebt dan loop je gewoon iets minder. maar heel veel verder terug in het schema lijkt me niet nodig, zo snel is je conditie niet weg.
Succes!!
Ja, nou ja het soort carriere-kantoorbaan waar je in een net pakje & hakjes verwacht word heb ik nooit gehad (zou ik geen week uithouden, ook niet voor ik op blote voeten liepquote:Op zondag 4 juli 2010 21:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik kan me hier niets bij voorstellen. Gewoon hier in Nederland? Ging je ook naar kantoor met blote voeten? * Aventura is nieuwsgierig
Het gaat niet om hoe duur de schoenen zijn, maar wat er bij jou past hoe loop je, waar heb je extra steun nodig.quote:Op maandag 5 juli 2010 04:08 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand suggesties vor hardloop schoenen in maat 47/47.5? Ik ben een beginnende hardlopen dus echt dure schoenen hoeven van mij nog niet. Eerst eens kijken of ik het vol hou.
Is dat niet iets wat je juist moet trainen?quote:Op maandag 5 juli 2010 09:46 schreef progje het volgende:
Ik ben een soort van DieselIn het begin heb ik veel moeite met hardlopen maar als ik dan een tijdje achter elkaar mag rennen gaat het steeds beter. Maar zodra ik dan weer moet lopen en dan weer moet beginnen met hardlopen kost het hardlopen me weer mega veel moeite...
Heb ik ook hoor. De eerste 5 a 10 minuten kosten me erg veel moeite. Kwestie van doorgaan. De pauzes zijn dodelijk bij mij, dan merk ik hoe warm ik het heb, hoe moe ik ben, etc.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:46 schreef progje het volgende:
heeft iemand nog tips voor mij..
Ik merk bij Evy, dat ik nogal moeite heb met de lange tussen pauzes..
Ik ben een soort van DieselIn het begin heb ik veel moeite met hardlopen maar als ik dan een tijdje achter elkaar mag rennen gaat het steeds beter. Maar zodra ik dan weer moet lopen en dan weer moet beginnen met hardlopen kost het hardlopen me weer mega veel moeite...
Mja je moet het toch echt met kleine stukjes gaan leren vrees ik. Maar als je zonder blessures de pauzes wat kunt inkorten en dat loopt prettiger voor jou, moet je dat doen.quote:Zijn er ook schema's waarbij je in het begin misschien wat minder lang traint, maar langere stukken achter elkaar mag hardlopen, of is dat echt een compleet verkeerde manier om te leren hardlopen?
Ik zou zeggen, gewoon volhouden. De pauzes worden steeds korter en de loopstukken langer.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:46 schreef progje het volgende:
heeft iemand nog tips voor mij..
Ik merk bij Evy, dat ik nogal moeite heb met de lange tussen pauzes..
Zijn er ook schema's waarbij je in het begin misschien wat minder lang traint, maar langere stukken achter elkaar mag hardlopen, of is dat echt een compleet verkeerde manier om te leren hardlopen?
Typisch dat iedereen dit heeft. Bij mij is het juist andersom. Ik gebruik de tussenpauzes echt om weer op adem te komen. Als ik dan weer mag beginnen met lopen, gaat het een stuk beter en tegen het einde van een langer stuk ben ik echt blij als ik weer even mag wandelen.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:53 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor. De eerste 5 a 10 minuten kosten me erg veel moeite. Kwestie van doorgaan. De pauzes zijn dodelijk bij mij, dan merk ik hoe warm ik het heb, hoe moe ik ben, etc.
[..]
Mja je moet het toch echt met kleine stukjes gaan leren vrees ik. Maar als je zonder blessures de pauzes wat kunt inkorten en dat loopt prettiger voor jou, moet je dat doen.
En hoe kom ik eerachter welke ik moet hebben, ik loop nu hard op normale schoenen, daar krijg ik iig geen blaren van.quote:Op maandag 5 juli 2010 04:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoe duur de schoenen zijn, maar wat er bij jou past hoe loop je, waar heb je extra steun nodig.
1x met schoenen lopen die je niet zitten en met blaren thuis komen word je niet gemotiveerd van.
ga eens naar een gespecialiseerde hardloop winkel bij jou in de buurtquote:Op maandag 5 juli 2010 13:10 schreef Game_Error het volgende:
[..]
En hoe kom ik eerachter welke ik moet hebben, ik loop nu hard op normale schoenen, daar krijg ik iig geen blaren van.
Stoer, well done!quote:Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vond het juist vandaag schitterend om te lopen, frisjes, de zon kwam niet door de wolken heen. Heb mijn beste tijd "verbrijzeld" kan je zeggen.
De snelste tijd van mijn vaste route van 7,1 km lag op 47,5 min, vandaag heb ik het gelopen in 44,7 min.
heeey nog een instructeur hierquote:Op maandag 5 juli 2010 14:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Stoer, well done!
Het lijkt mij ook prima weer om te lopen alleen begint mijn achillespees te klieren.![]()
Deze week maar even niet lopen. Vanmorgen RPM gegeven en bodypump gedaan. Zo balen want hardlopen heeft mijn prioriteit op het moment want dat wil ik juist opbouwen. Lijkt me zo handig om alleen maar je loopschoenen mee te nemen en dan kun je gewoon altijd sporten. Ideaal! Maar nu eerst maar even rust.
Ja, ik las het in de gauwigheid. Wat geef jij?quote:
Ik zou het even laten rusten of idd gewoon rustig wandelen. Niet teveel belasten in elk geval.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:14 schreef DuracellPower het volgende:
Sinds mij eerste post 3 keer hardgelopen +- 4km ging wel oke, nu alleen gisteren even gevoetbald en gevallen (betonnen pakeerplaats) en de klap opgevangen met mijn knie..:( Nu een bond en blauwe knie die heel stijf is. Ik merk als ik een stukje wandel dat het weer loskomt (Niet op de trap)
Zal ik nu proberen het rustig er uit te gaan lopen? Of zal ik het knietje laten rusten?
op het moment shape en spinning (en aquajoggen)quote:Op maandag 5 juli 2010 21:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik las het in de gauwigheid. Wat geef jij?
Lichamelijk heb ik eigenlijk helemaal geen ruimte voor nog een sport maar ik wil gewoon kunnen hardlopen.
Dat kan nl altijd en overal.
[..]
Ik zou het even laten rusten of idd gewoon rustig wandelen. Niet teveel belasten in elk geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |