abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83494344
Ook weer even geweest 6,5 km wel helemaal naar de klote, ook ander weer dan gister drukkend.
Ik zwaai naar dieren.
pi_83497299
Heb nu bijna 1 week niet meer gelopen...
Ga morgen-ochtend hopelijk weer.. Hoop dat ik het een beetje volhoud met de warmte
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 30 juni 2010 @ 17:39:24 #163
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83498347
ik ga het vanavond weer even proberen, mits ik geen last blijf houden van deze ontzettende hoofdpijn en misselijkheid
pi_83498660
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 30 juni 2010 @ 17:49:53 #165
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83498708
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 17:48 schreef Geerd het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar?
als die vraag aan mij gericht is: geen idee, kreeg er vanmiddag ineens last van
als ie niet aan mij gericht is.... sorry voor dit antwoord
pi_83498849
ja vroeg het aan jou ohw niet fijn iig.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:27:05 #167
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83500018
hmmmm t lijkt nu af te zakken, na een stevige maaltijd. misschien gewoon niet genoeg gegeten? kijken hoe het vanavond gaat, dan ga ik rond 21.30 denk ik
pi_83500386
Misselijk kun je er wel van worden idd als je trek hebt, heb ik ook weleens.

[ Bericht 9% gewijzigd door Geerd op 30-06-2010 19:29:15 ]
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 30 juni 2010 @ 19:45:12 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83503485
Zaterdag alweer voor het laatst gelopen. Kan me er niet toe zetten
pi_83505214
Als je de voordeur maar eenmaal achter je dicht hebt dan gaat het wel.
Ik zwaai naar dieren.
pi_83505265
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:19 schreef Geerd het volgende:
Als je de voordeur maar eenmaal achter je dicht hebt dan gaat het wel.
En de eerste vijf minuten doorkomt... dan denk ik altijd (soms): "ik zou nog terug kunnen..." . Anyway, tijd om te gaan zo, ff omkleden en warming uppen . Alsof ik al niet warm genoeg ben.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:20:53 #172
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83505308
ohnoes les 19 staat op me te wachten
5'-1'-6'-2'-7'-2'-8'-1'
ben benieuwd of ik straks nog leef

ohgod, ik zie dat sowieso na vandaag alleen nog maar stukken van minimaal 8 minuten op me staan te wachten
pi_83505498
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:20 schreef sproetjes het volgende:
ohnoes les 19 staat op me te wachten
5'-1'-6'-2'-7'-2'-8'-1'
ben benieuwd of ik straks nog leef

ohgod, ik zie dat sowieso na vandaag alleen nog maar stukken van minimaal 8 minuten op me staan te wachten
Haha, je kunt het, ik zag er ook tegen op (alhoewel die les met 4x8 pure horror is, sorry!).
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:37:05 #174
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83508934
YES YES YES YES YES
met gemak uitgelopen + de eerste 8 minuten van de volgende les erbij want ik was nog niet thuis

* sproetjes is trots op zichzelf

moet nu wel gaan douchen, t gutst van me af
pi_83509259
Goed gedaan en ik ben ook happy want.... ik heb gewoon (ruim) 6km achter elkaar gelopen! . Had geen Evy opgezet, gewoon m'n hardloop playlist en ben gaan lopen met verstand op 0 . En 6.10km later ben ik weer gestopt, net onder de drie kwartier, geen geweldige tijd maar het ging me puur om de afstand en het volhouden. Dus, ik ben 'klaar' met Evy denk ik .

God wat zweet ik . Douchen!
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:31:48 #176
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_83511883
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
Goed gedaan en ik ben ook happy want.... ik heb gewoon (ruim) 6km achter elkaar gelopen! . Had geen Evy opgezet, gewoon m'n hardloop playlist en ben gaan lopen met verstand op 0 . En 6.10km later ben ik weer gestopt, net onder de drie kwartier, geen geweldige tijd maar het ging me puur om de afstand en het volhouden. Dus, ik ben 'klaar' met Evy denk ik .

pi_83511936
En niks geen pijntjes ook. Daar sta ik nog het meest versteld van want de laatste paar lessen waren niet echt pijnloos.
pi_83514444
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:37 schreef sproetjes het volgende:
YES YES YES YES YES
met gemak uitgelopen + de eerste 8 minuten van de volgende les erbij want ik was nog niet thuis

* sproetjes is trots op zichzelf

moet nu wel gaan douchen, t gutst van me af
Ik heb bijna een uur gewacht daarmee, anders begint het zo weer
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 1 juli 2010 @ 06:39:58 #179
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_83520112
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:

Wat goed gedaan!!

En sproetjes ook

Ik ga vanavond maar weer eens, een rondje van 6km doen, ook zonder evy en gewoon maar lopen
ik hoop alleen dat ik geen spierpijn van krijg, want zaterdag moet ik nog 150km kunnen fietsen, op een redelijk tempo
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_83520585
Ik zit echt nog een beetje na te hyperen van gisteren geloof ik .
Heb alleen een (klein) pijntje in m'n linkerknie nu maar volgens mij is dat niks wat een paar dagen rust niet op kan lossen.

En ik heb gisteren uit zitten vogelen hoe ik m'n rondje uit kan breiden naar (net geen) 10km. . Maar goed, eerst deze 6km maar eens goed onder de knie krijgen...
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:29:16 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83520827
KoM, wat super zeg!

En dan kom ik hier hyperen omdat Evy9 (1-2-4-4-5) goed ging!
Nou ja, ik kom vast nog wel eens op die 6km ook!
Maar dit voelde zo vet, van te voren dacht ik 'dat gaat NOOIT lukken, en toch dus mooi wel, en we vonden het nog makkelijk ook.
pi_83520851
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef Brighteyes het volgende:

Maar dit voelde zo vet, van te voren dacht ik 'dat gaat NOOIT lukken, en toch dus mooi wel, en we vonden het nog makkelijk ook.
Super! Da's het mooiste wat er is, dat je vantevoren denkt van 'pffffffft dit gaat 'm niet worden...' en dat je dan gewoon grenzen gaat verleggen tijdens het lopen en dat het super gaat. Goed bezig allemaal mensen!
pi_83520876
Ik wilde eigenlijk vanochtend gaan lopen, maar heb een beetje studeer-stress . Dus ik ga nu maar studeren en dan hopelijk vanmiddag lopen, als het niet te warm wordt.

Ik doe al twee weken over de laatste 3 lessen van Evy, vanwege tijdgebrek en omdat het nog niet zo goed gaat als ik zou willen. Als ik ontspannen loop, op een tempo zodat ik het lang vol kan houden, is dat tempo zo laag dat ik er helemaal geïrriteerd van word. Dus dan gooi ik het tempo omhoog, en he presto: zijsteek

Ik denk dat ik nog een beetje meer moet oefenen
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_83523020
Heeft iemand voor mij de Evy (of een ander programma) lessen?

Ik wil (net als Dwab geloof ik) wat aan mijn snelheid doen, door een omgekeerde training te gaan doen (de loop delen ook lopen en de wandel delen iets harder lopen)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_83523359
Goed bezig iedereen...

Ik ben echt slecht bezig, zou gaan hardlopen vanmorgen, maar gister-avond een iets te gezellige avond gehad, lag pas om half 5 @ bed, dus dat hardlopen om half 8 zag ik niet helemaal zitten..
pi_83523691
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef Brighteyes het volgende:
KoM, wat super zeg!

goed bezig BE
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83523734
morgen wordt het afschuwelijk warm maar wil lopen (les 17) dus ik ga denk ik om 6 uur weg denk ik ..

zondag wilde ik ook lopen maar dan komt de Tour de France door t dorp dus t wordt heel druk, lijkt mij niet handig, dus dan maandag maar. Dinsdag gaan we op vakantie naar Schotland, wil op vakantie iig 2 x lopen om niet in te kakken en dan na de vakantie weer fris en fit verder
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:54:04 #188
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_83524428
Ik had eigenlijk dinsdag moeten lopen, maar het is gisteren geworden. Heb les 1 van Couch25k opnieuw gedaan, omdat ik die de vorige keer niet kon uitlopen vanwege verzuring in mijn schenen. Heb deze nu wel helemaal uit kunnen lopen met moeite dat moet ik er wel bijzeggen. Conditioneel houd ik het perfect vol, mijn schenen en gewrichten moeten erg wennen aan het feit dat ik weer aan beweging doe.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_83534699
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 06:39 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Wat goed gedaan!!

En sproetjes ook

Ik ga vanavond maar weer eens, een rondje van 6km doen, ook zonder evy en gewoon maar lopen
ik hoop alleen dat ik geen spierpijn van krijg, want zaterdag moet ik nog 150km kunnen fietsen, op een redelijk tempo
Mijn ervaring is dat hardlopen en fietsen heel goed samen kunnen, ook al heb je last van spierpijn. Bij mij lijkt het elkaar niet te bijten in elk geval. Als ik 's ochtends fiets kan ik 's avonds prima hardlopen. Andersom ook.
Spierpijn van krachttraining maakt het lopen wel heel lastig maar het fietsen weer niet.

Aangezien ik het liefst loop als er regen in de lucht zit of in de regen vind ik het wel pittig om te lopen nu. Vanavond na 22.00 uur maar.
Go hard or go home
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:37:11 #190
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_83540905
Ik ren nu al een aantal weken zo'n 4-5 keer per week afstanden van 4 km. Ondertussen is de 4 km. een vrij gemakkelijke afstand voor mij aan het worden, dus het lijkt me tijd worden voor een langere afstand.

Wat raden jullie aan, een kilometer erbij en dat zo'n 4 weken volhouden en dan bijvoorbeeld weer een kilometer erbij ofzo?
Nothing is what it seems
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:54:22 #191
277802 _Calimero_
pi_83541505
ik vind 4 weken wel erg lang om hetzelfde te lopen,zeker als je zo vaak per week traint! je kunt ook per halve km opbouwen,en dan elke twee weken? Dan bouw je net zo snel op, maar ben je wel vaker aan het verhogen..
Je kunt ook het aantal min dat je loopt gewoon uitbreiden, ongeacht de afstand....
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:03:47 #192
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_83548888
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:54 schreef _Calimero_ het volgende:
ik vind 4 weken wel erg lang om hetzelfde te lopen,zeker als je zo vaak per week traint! je kunt ook per halve km opbouwen,en dan elke twee weken? Dan bouw je net zo snel op, maar ben je wel vaker aan het verhogen..
Je kunt ook het aantal min dat je loopt gewoon uitbreiden, ongeacht de afstand....
Oke. Dan kan ik de afstanden dus wel wat sneller verhogen. Halve kilometer per 2 weken klinkt goed!

Voor de rest heb ik niet echt een doel voor ogen wat betreft een afstand die ik op de lange termijn wil halen. Wel lijkt het me leuk om ooit eens een keer naar m'n zus te rennen, ze woont 10,8 km. van mij af. ( Zou ik zo'n afstand nu ook al kunnen halen? Door bijvoorbeeld een extra rustdag in te lassen ofzo, zodat m'n benen uitgerust en op maximale sterkte zijn? )
Nothing is what it seems
pi_83548967
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Oke. Dan kan ik de afstanden dus wel wat sneller verhogen. Halve kilometer per 2 weken klinkt goed!

Voor de rest heb ik niet echt een doel voor ogen wat betreft een afstand die ik op de lange termijn wil halen. Wel lijkt het me leuk om ooit eens een keer naar m'n zus te rennen, ze woont 10,8 km. van mij af. ( Zou ik zo'n afstand nu ook al kunnen halen? Door bijvoorbeeld een extra rustdag in te lassen ofzo, zodat m'n benen uitgerust en op maximale sterkte zijn? )
Ik denk van wel, maar dat denk ik al snel
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:07:10 #194
277802 _Calimero_
pi_83549086
Ik denk da je het wel kan, maar dat je er daarna misschien wel last van krijgt. het is beter om je lichaam te laten wennen aan die belasting. en van 4 naar 10 is wel echt een grote stap! je kun ook tot 6 of 7 trainen en dan een xtje die 10 gaan doen..
Maar ik ben met hardlopen dan ook wel erg voorzichtig omdat ik zelf allerlei blessures heb die zo weer kunnen opspelen
pi_83549166
Ik denk dat als je eenmaal een bepaalde basisconditie hebt, een dosis doorzettingsvermogen én een goede dag, je meer kunt dan je denkt. Maar ik ben ook voor wat Calimero zegt, doe niet té gek.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:09:33 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_83549219
Ik kreeg vandaag m'n armband binnen voor m'n iPhone, maar ik wacht echt nog even een paar dagen

Met deze hitte ga ik niet proberen om weer te starten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:11:18 #197
277802 _Calimero_
pi_83549304
Ik moet eigenlijk nu nog lopen, maar had een volle buik, en ben bang dat hij nog steeds te vol is.

Zal ik alsnog gaan, of toch morgen ochtend om kwart voor 7?
pi_83549339
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik moet eigenlijk nu nog lopen, maar had een volle buik, en ben bang dat hij nog steeds te vol is.

Zal ik alsnog gaan, of toch morgen ochtend om kwart voor 7?
Hoe laat heb je gegeten? En wat?
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:15:36 #199
277802 _Calimero_
pi_83549567
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hoe laat heb je gegeten? En wat?
Om 19.00 pasta met vanalles er door heen.

toen ging ik wachten tot het buiten afgekoeld was en omdat ik mij verveelde ging ik wasabi nootjes eten. en dát was niet zo handig,want dat loopt niet echt lekker

maar ik ga zo naar bed en dan morgen om 06.45 rennen. Wens mij sterkte, want ik ben helemaal geen ochtend mens. Kan iemand me morgenochtend even uit bed schoppen en de straat op
pi_83550041
Vet loopt niet echt lekker nee. Die pasta om 7 uur was wel prima geweest heb ik gisteren dus ook heerlijk op gelopen.

Morgenochtend dan maar... succes!
pi_83550089
Ik moet ook nog lopen eigenlijk, maar ik zit zo lekker op de bank
pi_83551031
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.
Overdoen? Of toch de volgende gaan lopen?

Ik ben ook begonnen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_83551134
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.

Ik ben ook begonnen.
Ligt eraan. Het ergste wat ik gedaan heb is wel eens een wat langere pauze gehouden maar verder heb ik elke lees braaf uitgelopen. Ik ben 1x bewust teruggeschakeld en dat was na de beruchte 4x8 les, die ging zo rot en zo zwaar dat ik mezelf echt niet langer zag lopen...
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:43:11 #204
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_83551191
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:

Ik ben ook begonnen.
Ik heb vorig jaar elke keer een niet afgemaakte les opnieuw gedaan. Pas als een les helemaal compleet was, deed ik de volgende. Heb er dus ook een week of wat langer over gedaan om alle lessen te doen.

Maar dat was vorig jaar... vooralsnog heb ik dit jaar veel te weinig gedaan. Maar morgen... (of overmorgen) ga ik weer een keer lopen...
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_83551209
Net ff je blog gelezen, die rustdagen moet je dus echt niet overslaan. Pak er liever 1 extra als het een keer niet uitkomt om te lopen.
pi_83551238
@Webkim, ik las dat je smokkelt met je rustdagen..
Dit moet je dus NIET doen, die zijn echt belangrijker dan je denkt..

Ik heb nog geen slechte les mee gemaakt...

Maar ik zou denk ik mijn rustdag nemen en toch de nieuwe les nemen, als dat dan ook echt niet zou lukken, zou ik inderdaad een stapje terug doen.

Heel erg veel succes
pi_83551332
Volgens mij moet je dat met die rustdagen eerst een keer ervaren voordat je het gelooft . Ben er zelf ook ingetuind hoor. Loopdag, de volgende dag (flink) baantjes trekken, daarna gelijk weer lopen ipv een extra rustdag en de les erna echt he-le-maal stuk gaan. .

In de rustdagen herstellen je spieren en worden ze sterker.
pi_83551870
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!

Morgenochtend vroeg weer. En ik zie er nu al tegenop.
Hardloper.
IG @webkim
pi_83552021
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!

Door zo door te lopen loop je jezelf richting een blessure. Nu nog niet, met die korte stukjes, maar straks zeker. Mijn advies zou zijn extra dagje rust pakken, goed slapen (met die hitte i know) en goed eten en moet je eens kijken hoe het dan gaat.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:08:10 #210
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_83552375
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.

Als je vanavond al niet helemaal lekker liep, dan zou ik je zeker aanraden om morgen een rustdag te nemen.
Ik snap je motivatie om te gaan heel goed, maar als je straks een blessure oploopt dan is de lol er wel snel vanaf en ga je er misschien nog wel meer tegenop zien.
Neem je rust!
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_83552497
Oi, ik loop een dag voor in m'n hoofd! Het was dinsdagochtend en woensdagavond.
Dus dan zou morgen wel kunnen; vandaag niet gelopen.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:16:41 #212
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83552742
ik moet eigenlijk morgen ook weer... maar om er nu weer zo vroeg voor op te moeten
ga zaterdag avond dan maar denk ik...
ik ben er nog niet uit,,.. moet de beruchte 4x8 les
pi_83552767
toch ff 3.3km gelopen
pi_83552838
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:16 schreef sproetjes het volgende:
ik moet eigenlijk morgen ook weer... maar om er nu weer zo vroeg voor op te moeten
ga zaterdag avond dan maar denk ik...
ik ben er nog niet uit,,.. moet de beruchte 4x8 les
Whaaa. 4x8, stoer! Als ik dat toch eens zou kunnen over een tijdje.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:19:31 #215
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_83552854
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:08 schreef KingOfMars het volgende:
Ik denk dat als je eenmaal een bepaalde basisconditie hebt, een dosis doorzettingsvermogen én een goede dag, je meer kunt dan je denkt. Maar ik ben ook voor wat Calimero zegt, doe niet té gek.
Naar mijn gevoel heb ik opzich een goede basisconditie, doe aan fitness, tegenwoordig ren ik weer volgens een wat vaster schema en bezorg de post als bijbaantje. Maar denk dat ik inderdaad eerst tot de 6 of 7 km. doortrain en dan een keertje die 10,8 km. naar m'n zus.
Nothing is what it seems
pi_83558884
Vanmorgen om 10 over 6 vertrokken voor les 17, ging goed hoewel iets langzamer dan les 16 en 15 want wat is het al warm, tis nauwelijks afgekoeld hier vannacht. Wel tevreden dat het en gelukt is en lekekr ging.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:23:31 #217
277802 _Calimero_
pi_83559377
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 07:40 schreef DarkElf het volgende:
Vanmorgen om 10 over 6 vertrokken voor les 17, ging goed hoewel iets langzamer dan les 16 en 15 want wat is het al warm, tis nauwelijks afgekoeld hier vannacht. Wel tevreden dat het en gelukt is en lekekr ging.
Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:39:01 #218
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83564423
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapen
ik ook, en toen ik wakker werd en op mn ipod keek hoe warm het was, zag ik dat het al 25 graden was om 8.30 vanmorge!

dus dat word morgen avond rennen
pi_83570477
Damn, wat was net warm zeg. Ben rond 9:40 gaan lopen. De laatste kilometer was echt kapot gaan. Een stukje dat ik vol in de zon liep. Wat wou ik het toen al opgeven zeg.

Als het maandag nog zo warm is, moet ik echt vroeger beginnen te lopen.
pi_83587401
Hmmm morgen ook maar vroeg opstaan dan. Zondag kan ik niet, maandag waarschijnlijk niet en dinsdag uiteraard niet (foeballuh). Dus als ik morgenochtend en woensdagavond ga hou ik de schade nog beperkt.

Denk dat ik rond half 7 opsta en dan tegen 7-en weg ben... kijken hoever ik deze keer kom en of een 6km er voor de 2e keer inzit.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:44:13 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83588606
Evy10 zit er op!

Mijn loopvriendinnetje belde dat ze niet kon en ik vond het zwak om meteen de eerste de beste keer dat zij niet kon te zeggen 'dan ga ik ook niet'. Dus toch maar gegaan.
Lopen ging eig. best lekker, het werd pas warm toen ik klaar was.
pi_83588819
Erg is dat he, als je stilstaat merk je pas hoe erg het is.
pi_83598485
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat kan best hoor. Als je lichaam een pijnsignaal geeft dat je niet herkent moet je wel altijd oppassen. Maar vaak zijn dat dingen die zich al een tijd aan het opbouwen zijn. Als daar überhaupt geen sprake van is dan kan je gewoon voor die 10 kilometer gaan. Wel belangrijk dat je in de periode die daarop volgt, met voldoende rust weer terugkeert naar je normale (stabiele) ritme. Één van de grootste fouten die je kan maken is om overmoedig ineens een heel grote afstand te lopen, die resulteert in een lichte kwetsuur die je negeert en die in de loop van de tijd opbouwt tot een blessure omdat je er niet goed mee bent omgegaan. Nogmaals, altijd opletten als je benen je iets proberen te vertellen .
  zaterdag 3 juli 2010 @ 06:34:09 #224
277802 _Calimero_
pi_83599094
ik heb weer een lekker weekje voor de boeg: vandaag mijn fietsritje van 150, morgen hadlopen (Ga voor het eerst met iemnd mee lopen, die altijd 8 km loopt, en snel ook! ben benieuwd!)
maandag weer wielrennen, woensdag twee uur spinning, vrijdag weer lopen. Hoop dat dat allemaal lukt, en mijn lichaam er nog aan gewend is om zoveel te sporten (voorheen deed ik dat wel, maar de laatste maand niet meer)
pi_83599122
.

Als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik op zaterdag mijn wekker om 6:30 zou zetten om 6km te gaan hardlopen... .
  zaterdag 3 juli 2010 @ 06:48:21 #226
277802 _Calimero_
pi_83599129
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 06:45 schreef KingOfMars het volgende:
.

Als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik op zaterdag mijn wekker om 6:30 zou zetten om 6km te gaan hardlopen... .
Ik ben trots op je
pi_83599131
Ik ben nog niet weg hoor .
pi_83607034
Wow. Dat.Was.Zwaar. Echt. Geen idee waar het door kwam eigenlijk maar dit was één van m'n zwaarste rondjes ooit denk ik. Ik heb naderhand echt ff 10 minuten op een tuinstoel gezeten om bij te komen. M'n benen waren het probleem niet, dit was echt conditioneel. Nou begon de zon ook al wel flauwetjes te schijnen, dus misschien was het gewoon de warmte (icm het korte slapen en het 'slechte' - weinig voedzame - eten van gisteren...?) ofzo.\

Maar goed, heb wel de 6km weer uit gelopen én in 1x. Dankzij een eindsprint in de laatste km zelfs nog bijna 2 minuten sneller dan m'n vorige keer. Ben niet geheel ontevreden hoor, ondanks dat het zwaar was. Heb het toch uitgelopen, en zelfs sneller dus. En het mag ook best zwaar zijn, het is geen schaken .

Nog een vraag. Ongeveer op driekwart van de afstand (zo rond de 4km, na een half uurtje) werd ik opeens misselijk ofzo. Iig een erg misselijk gevoel in m'n keel, alsof ik moest overgeven. Heb geprobeerd er doorheen te lopen en dat lukte uiteindelijk wel maar iemand een idee wat dat kan zijn geweest? Is het een teken van iets? Iemand dat ook weleens gehad?
pi_83607185
Oh cool.
quote:
Warmtestuwing
Wanneer de warmteafgifte te laag is omdat bijvoorbeeld de omgevingstemperatuur extreem hoog is en/of de intensiteit van de inspanning hoog is, zal de lichaamstemperatuur hoger oplopen.Dit wordt warmtestuwing genoemd en kan in sommige gevallen dodelijk zijn. Wees bij hardlopen in warm weer alert op de volgende symptomen van warmtestuwing: merkbare prestatie daling (loopsnelheid), een gevoel dat je je warmte niet kwijt kunt, duizeligheid, misselijkheid, verwardheid en hoofdpijn.
Herken je deze symptomen, stop dan met hardlopen en probeer af te koelen door een plek op te zoeken met schaduw, wind en "koelwater".
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:32:25 #230
277120 Vido
Jeuheu!
pi_83607631
Oef, vandaag bij de krachttraining iets te veel focus op m'n benen gelegd. Heb nu, 2 uur na de training, al super spierpijn in m'n quadriceps. Als dat morgen maar goed komt bij het lopen...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_83609388
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:19 schreef KingOfMars het volgende:
Oh cool.
[..]

Niet gelijk dat soort verbanden leggen he Je moet wel oppassen maar vier kilometer vergt niet zoveel van je lijf dat het waarschijnlijk is dat de situatie dermate kritiek wordt. Enneh, 't zijn de tropen hier (nog) niet ey.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:46:52 #232
277802 _Calimero_
pi_83619129
Goed gelopen hoor KoM! Netjes, alleen wel vervelend van de misselijkheid, ik heb dat niet gehad tijdens lopen, gelukkig. Wel soms tijdens fietsen, maar dat was omdat mijn ontbijt niet helemaal viel en ik gelijk een zwaar, snel stuk moest fietsen..

Ik heb vandaag niet gelopen, wel gefietst, was heel bang dat ik daarna zo moe zou zijn dat het lopen morgen niet echt zou gaan lukken, maar het was eerlijk gezegd erg makkelijk. Totaal niet afgezien, dus ben erg benieuwd naar morgen
pi_83619560
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:15 schreef KingOfMars het volgende:

Nog een vraag. Ongeveer op driekwart van de afstand (zo rond de 4km, na een half uurtje) werd ik opeens misselijk ofzo. Iig een erg misselijk gevoel in m'n keel, alsof ik moest overgeven. Heb geprobeerd er doorheen te lopen en dat lukte uiteindelijk wel maar iemand een idee wat dat kan zijn geweest? Is het een teken van iets? Iemand dat ook weleens gehad?
Toch goed gedaan hoor!
In het begin was ik wel heel vaak misselijk tijdens het lopen. Lag ook wel aan het eten. Tijdens het spinnen ken ik het ook wel en dan ligt het zeker aan het eten. Ik eet dan ook nauwelijks koolhydraten voor de les, ik geef zelf les en dan is het zo lullig als je door misselijkheid moet afstappen. Maar het is wel erg warm en de lucht is nu anders. Misschien dat je daar ook wel wat last van had.

Ik ga zo proberen te lopen. Ik zat met de fiets opeens in onweersbui vanmiddag dus de ronde heb ik toen wat verkort dus wil nog wel wat doen vandaag. Mijn innerlijke Paulusma zegt dat ik nu kan gaan lopen. Dus de bliksem zal me zo wel treffen.
Go hard or go home
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:12:26 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83620103
Straks weer lopen. De laatste keer was vorige week zaterdag. Ik hoop niet dat de lange pauze al teveel afbreuk heeft gedaan aan mijn pas opgebouwde conditie. Het wordt les 12 van C25K. 3/5/3/5. Vriend gaat mee, hij beweert dat-ie me er uitloopt zonder getraind (sws. niet gesport) te hebben. We zullen zien.
pi_83620203
Mensen, ik dacht niet echt dat ik dood ging hoor! .

(nouja ).
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:54:41 #236
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83621723
ik trek het niet meer om vandaag te gaan lopen, woensdag avond was de laatste keer. maar heb vanacht maar 3/4 uur geslapen en moet morgen weer lesgeven om 10.00

maandag maar weer met goede moed beginnen.... eigenlijk vind ik het echt erg vanmezelf maarja, rot weer ook
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:16:33 #237
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83625760
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef Aventura het volgende:
Straks weer lopen. De laatste keer was vorige week zaterdag. Ik hoop niet dat de lange pauze al teveel afbreuk heeft gedaan aan mijn pas opgebouwde conditie. Het wordt les 12 van C25K. 3/5/3/5. Vriend gaat mee, hij beweert dat-ie me er uitloopt zonder getraind (sws. niet gesport) te hebben. We zullen zien.
Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins af
pi_83625812
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins af
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:18:28 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83625863
Lekker Aventura!

Ik ging vanmiddag even rennen naar een winkel omdat we tegen sluitingstijd aan zaten en het viel me echt zo op hoe makkelijk het even rent! Niks half dood die winkel binnen strompelen, gewoon zuchtje en klaar!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:21:19 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83626004
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker Aventura!

Ik ging vanmiddag even rennen naar een winkel omdat we tegen sluitingstijd aan zaten en het viel me echt zo op hoe makkelijk het even rent! Niks half dood die winkel binnen strompelen, gewoon zuchtje en klaar!
Het is zo lekker om wat conditie te hebben, ik merk het ook met traplopen in ons huis bijvoorbeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')