als die vraag aan mij gericht is: geen idee, kreeg er vanmiddag ineens last vanquote:
En de eerste vijf minuten doorkomt... dan denk ik altijd (soms): "ik zou nog terug kunnen..."quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:19 schreef Geerd het volgende:
Als je de voordeur maar eenmaal achter je dicht hebtdan gaat het wel.
Haha, je kunt het, ik zag er ook tegen op (alhoewel die les met 4x8 pure horror is, sorry!).quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:20 schreef sproetjes het volgende:
ohnoes les 19 staat op me te wachten
5'-1'-6'-2'-7'-2'-8'-1'ben benieuwd of ik straks nog leef
ohgod, ik zie dat sowieso na vandaag alleen nog maar stukken van minimaal 8 minuten op me staan te wachten
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
Goed gedaan en ik ben ook happy want.... ik heb gewoon (ruim) 6km achter elkaar gelopen!. Had geen Evy opgezet, gewoon m'n hardloop playlist en ben gaan lopen met verstand op 0
. En 6.10km later ben ik weer gestopt, net onder de drie kwartier, geen geweldige tijd maar het ging me puur om de afstand en het volhouden. Dus, ik ben 'klaar' met Evy denk ik
.
God wat zweet ik. Douchen!
Ik heb bijna een uur gewacht daarmee, anders begint het zo weerquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:37 schreef sproetjes het volgende:
YES YES YES YES YES
met gemak uitgelopen + de eerste 8 minuten van de volgende les erbij want ik was nog niet thuis![]()
* sproetjes is trots op zichzelf
moet nu wel gaan douchen, t gutst van me af
Wat goed gedaan!!quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
Goed gedaan en ik ben ook happy want.... ik heb gewoon (ruim) 6km achter elkaar gelopen!. Had geen Evy opgezet, gewoon m'n hardloop playlist en ben gaan lopen met verstand op 0
. En 6.10km later ben ik weer gestopt, net onder de drie kwartier, geen geweldige tijd maar het ging me puur om de afstand en het volhouden. Dus, ik ben 'klaar' met Evy denk ik
.
God wat zweet ik. Douchen!
Super! Da's het mooiste wat er is, dat je vantevoren denkt van 'pffffffft dit gaat 'm niet worden...' en dat je dan gewoon grenzen gaat verleggen tijdens het lopen en dat het super gaat. Goed bezig allemaal mensen!quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef Brighteyes het volgende:
En dan kom ik hier hyperen omdat Evy9 (1-2-4-4-5) goed ging!![]()
![]()
Nou ja, ik kom vast nog wel eens op die 6km ook!
Maar dit voelde zo vet, van te voren dacht ik 'dat gaat NOOIT lukken, en toch dus mooi wel, en we vonden het nog makkelijk ook.![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef Brighteyes het volgende:
KoM, wat super zeg!![]()
En dan kom ik hier hyperen omdat Evy9 (1-2-4-4-5) goed ging!![]()
![]()
Nou ja, ik kom vast nog wel eens op die 6km ook!
Maar dit voelde zo vet, van te voren dacht ik 'dat gaat NOOIT lukken, en toch dus mooi wel, en we vonden het nog makkelijk ook.![]()
![]()
Mijn ervaring is dat hardlopen en fietsen heel goed samen kunnen, ook al heb je last van spierpijn. Bij mij lijkt het elkaar niet te bijten in elk geval. Als ik 's ochtends fiets kan ik 's avonds prima hardlopen. Andersom ook.quote:Op donderdag 1 juli 2010 06:39 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat goed gedaan!!
En sproetjes ook![]()
Ik ga vanavond maar weer eens, een rondje van 6km doen, ook zonder evy en gewoon maar lopen![]()
ik hoop alleen dat ik geen spierpijn van krijg, want zaterdag moet ik nog 150km kunnen fietsen, op een redelijk tempo
Oke.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:54 schreef _Calimero_ het volgende:
ik vind 4 weken wel erg lang om hetzelfde te lopen,zeker als je zo vaak per week traint! je kunt ook per halve km opbouwen,en dan elke twee weken? Dan bouw je net zo snel op, maar ben je wel vaker aan het verhogen..
Je kunt ook het aantal min dat je loopt gewoon uitbreiden, ongeacht de afstand....
Ik denk van wel, maar dat denk ik al snelquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oke.Dan kan ik de afstanden dus wel wat sneller verhogen. Halve kilometer per 2 weken klinkt goed!
Voor de rest heb ik niet echt een doel voor ogen wat betreft een afstand die ik op de lange termijn wil halen. Wel lijkt het me leuk om ooit eens een keer naar m'n zus te rennen, ze woont 10,8 km. van mij af. ( Zou ik zo'n afstand nu ook al kunnen halen?Door bijvoorbeeld een extra rustdag in te lassen ofzo, zodat m'n benen uitgerust en op maximale sterkte zijn?
)
Hoe laat heb je gegeten? En wat?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik moet eigenlijk nu nog lopen, maar had een volle buik, en ben bang dat hij nog steeds te vol is.
![]()
Zal ik alsnog gaan, of toch morgen ochtend om kwart voor 7?
Om 19.00 pasta met vanalles er door heen.quote:
Ligt eraan. Het ergste wat ik gedaan heb is wel eens een wat langere pauze gehouden maar verder heb ik elke lees braaf uitgelopen. Ik ben 1x bewust teruggeschakeld en dat was na de beruchte 4x8 les, die ging zo rot en zo zwaar dat ik mezelf echt niet langer zag lopen...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.
Overdoen? Of toch de volgende gaan lopen?
Ik ben ook begonnen.
Ik heb vorig jaar elke keer een niet afgemaakte les opnieuw gedaan. Pas als een les helemaal compleet was, deed ik de volgende. Heb er dus ook een week of wat langer over gedaan om alle lessen te doen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Webkim het volgende:
Wat doen de Evy-lopers hier na een slechte les? Als in: hebben moeten smokkelen.
Overdoen? Of toch de volgende gaan lopen?
Ik ben ook begonnen.
Door zo door te lopen loop je jezelf richting een blessure. Nu nog niet, met die korte stukjes, maar straks zeker. Mijn advies zou zijn extra dagje rust pakken, goed slapen (met die hittequote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!
Morgenochtend vroeg weer. En ik zie er nu al tegenop.
Als je vanavond al niet helemaal lekker liep, dan zou ik je zeker aanraden om morgen een rustdag te nemen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Webkim het volgende:
Supercompensatie, jaja.
Viel ook wel mee qua smokkelen hoor. Ik had woensdagochtend gelopen en toen donderdagavond laat weer. Ik wil er gewoon koste wat het kost niet de klad in laten komen. Er móet iets gebeuren!
Morgenochtend vroeg weer. En ik zie er nu al tegenop.
Whaaa. 4x8, stoer! Als ik dat toch eens zou kunnen over een tijdje.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:16 schreef sproetjes het volgende:
ik moet eigenlijk morgen ook weer... maar om er nu weer zo vroeg voor op te moeten
ga zaterdag avond dan maar denk ik...
ik ben er nog niet uit,,.. moet de beruchte 4x8 les
Naar mijn gevoel heb ik opzich een goede basisconditie, doe aan fitness, tegenwoordig ren ik weer volgens een wat vaster schema en bezorg de post als bijbaantje. Maar denk dat ik inderdaad eerst tot de 6 of 7 km. doortrain en dan een keertje die 10,8 km. naar m'n zus.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:08 schreef KingOfMars het volgende:
Ik denk dat als je eenmaal een bepaalde basisconditie hebt, een dosis doorzettingsvermogen én een goede dag, je meer kunt dan je denkt. Maar ik ben ook voor wat Calimero zegt, doe niet té gek.
Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:40 schreef DarkElf het volgende:
Vanmorgen om 10 over 6 vertrokken voor les 17, ging goed hoewel iets langzamer dan les 16 en 15 want wat is het al warm, tis nauwelijks afgekoeld hier vannacht. Wel tevreden dat het en gelukt is en lekekr ging.
ik ook, en toen ik wakker werd en op mn ipod keek hoe warm het was, zag ik dat het al 25 graden was om 8.30 vanmorge!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:23 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ooh wat goed. ik lag nog in bed en heb mij verslapen
Dat kan best hoor. Als je lichaam een pijnsignaal geeft dat je niet herkent moet je wel altijd oppassen. Maar vaak zijn dat dingen die zich al een tijd aan het opbouwen zijn. Als daar überhaupt geen sprake van is dan kan je gewoon voor die 10 kilometer gaan. Wel belangrijk dat je in de periode die daarop volgt, met voldoende rust weer terugkeert naar je normale (stabiele) ritme. Één van de grootste fouten die je kan maken is om overmoedig ineens een heel grote afstand te lopen, die resulteert in een lichte kwetsuur die je negeert en die in de loop van de tijd opbouwt tot een blessure omdat je er niet goed mee bent omgegaan. Nogmaals, altijd opletten als je benen je iets proberen te vertellenquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oke.Dan kan ik de afstanden dus wel wat sneller verhogen. Halve kilometer per 2 weken klinkt goed!
Voor de rest heb ik niet echt een doel voor ogen wat betreft een afstand die ik op de lange termijn wil halen. Wel lijkt het me leuk om ooit eens een keer naar m'n zus te rennen, ze woont 10,8 km. van mij af. ( Zou ik zo'n afstand nu ook al kunnen halen?Door bijvoorbeeld een extra rustdag in te lassen ofzo, zodat m'n benen uitgerust en op maximale sterkte zijn?
)
Ik ben trots op jequote:Op zaterdag 3 juli 2010 06:45 schreef KingOfMars het volgende:.
Als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik op zaterdag mijn wekker om 6:30 zou zetten om 6km te gaan hardlopen....
quote:Warmtestuwing
Wanneer de warmteafgifte te laag is omdat bijvoorbeeld de omgevingstemperatuur extreem hoog is en/of de intensiteit van de inspanning hoog is, zal de lichaamstemperatuur hoger oplopen.Dit wordt warmtestuwing genoemd en kan in sommige gevallen dodelijk zijn. Wees bij hardlopen in warm weer alert op de volgende symptomen van warmtestuwing: merkbare prestatie daling (loopsnelheid), een gevoel dat je je warmte niet kwijt kunt, duizeligheid, misselijkheid, verwardheid en hoofdpijn.
Herken je deze symptomen, stop dan met hardlopen en probeer af te koelen door een plek op te zoeken met schaduw, wind en "koelwater".
Niet gelijk dat soort verbanden leggen hequote:
Toch goed gedaan hoor!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:15 schreef KingOfMars het volgende:
Nog een vraag. Ongeveer op driekwart van de afstand (zo rond de 4km, na een half uurtje) werd ik opeens misselijk ofzo. Iig een erg misselijk gevoel in m'n keel, alsof ik moest overgeven. Heb geprobeerd er doorheen te lopen en dat lukte uiteindelijk wel maar iemand een idee wat dat kan zijn geweest? Is het een teken van iets? Iemand dat ook weleens gehad?
Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins afquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef Aventura het volgende:
Straks weer lopen. De laatste keer was vorige week zaterdag. Ik hoop niet dat de lange pauze al teveel afbreuk heeft gedaan aan mijn pas opgebouwde conditie. Het wordt les 12 van C25K. 3/5/3/5. Vriend gaat mee, hij beweert dat-ie me er uitloopt zonder getraind (sws. niet gesport) te hebben. We zullen zien.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins af
Het is zo lekker om wat conditie te hebben, ik merk het ook met traplopen in ons huis bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker Aventura!
Ik ging vanmiddag even rennen naar een winkel omdat we tegen sluitingstijd aan zaten en het viel me echt zo op hoe makkelijk het even rent!Niks half dood die winkel binnen strompelen, gewoon zuchtje en klaar!
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |