Ik ben trots op jequote:Op zaterdag 3 juli 2010 06:45 schreef KingOfMars het volgende:.
Als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik op zaterdag mijn wekker om 6:30 zou zetten om 6km te gaan hardlopen....
quote:Warmtestuwing
Wanneer de warmteafgifte te laag is omdat bijvoorbeeld de omgevingstemperatuur extreem hoog is en/of de intensiteit van de inspanning hoog is, zal de lichaamstemperatuur hoger oplopen.Dit wordt warmtestuwing genoemd en kan in sommige gevallen dodelijk zijn. Wees bij hardlopen in warm weer alert op de volgende symptomen van warmtestuwing: merkbare prestatie daling (loopsnelheid), een gevoel dat je je warmte niet kwijt kunt, duizeligheid, misselijkheid, verwardheid en hoofdpijn.
Herken je deze symptomen, stop dan met hardlopen en probeer af te koelen door een plek op te zoeken met schaduw, wind en "koelwater".
Niet gelijk dat soort verbanden leggen hequote:
Toch goed gedaan hoor!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:15 schreef KingOfMars het volgende:
Nog een vraag. Ongeveer op driekwart van de afstand (zo rond de 4km, na een half uurtje) werd ik opeens misselijk ofzo. Iig een erg misselijk gevoel in m'n keel, alsof ik moest overgeven. Heb geprobeerd er doorheen te lopen en dat lukte uiteindelijk wel maar iemand een idee wat dat kan zijn geweest? Is het een teken van iets? Iemand dat ook weleens gehad?
Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins afquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef Aventura het volgende:
Straks weer lopen. De laatste keer was vorige week zaterdag. Ik hoop niet dat de lange pauze al teveel afbreuk heeft gedaan aan mijn pas opgebouwde conditie. Het wordt les 12 van C25K. 3/5/3/5. Vriend gaat mee, hij beweert dat-ie me er uitloopt zonder getraind (sws. niet gesport) te hebben. We zullen zien.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wow, wat ging dit me makkelijk af. Na een week rust. Toch goed dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Voor mij is het gewoon te warm geweest. Ik zweet slecht en koel niet goed af. Vriend haakte trouwens na 3 mins af
Het is zo lekker om wat conditie te hebben, ik merk het ook met traplopen in ons huis bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker Aventura!
Ik ging vanmiddag even rennen naar een winkel omdat we tegen sluitingstijd aan zaten en het viel me echt zo op hoe makkelijk het even rent!Niks half dood die winkel binnen strompelen, gewoon zuchtje en klaar!
![]()
![]()
Ja, dat zou helemaal mooi zijn, maar dat lijkt me zo saaiquote:Op zondag 4 juli 2010 11:15 schreef Viper86 het volgende:
In combinatie met krachttraining is het helemaal geweldig zelfs!
Jepquote:Op zondag 4 juli 2010 11:15 schreef Viper86 het volgende:
In combinatie met krachttraining is het helemaal geweldig zelfs!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |