tja ik denk dat veel mensen de hoeveelheid glas op de straten overschatten en hun ogen niet goed gebruiken ofzoquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef kieskleurig het volgende:
Ja, zit helaas niks anders op. Ik heb ook een blauwe plek op de plaats waar ik gisteren die pijnsteek voelde.
Er was toch al eerder iemand in 1 van deze topics die op blote voeten hardloopt? Ik zou het niet snel doen, inderdaad vanwege de angst om in scherpe dingen te stappen, maar ik kan me wel voorstellen dat het erg fijn kan zijn
Waren dat echt je eerste dagen hardlopen? Ik vind het indrukwekkende tijden hoor, zeker als je net begonnen bentquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef ASSpirine het volgende:
Vorige week begonnen, 1e dag 4,2 km in een half uur
2e dag 4,8 km in 34 min
3e dag 5,1 km in 35,5 min
4e dag 7,1 km in 50 min
Kbegin het echt heerlijk te vinden, en tis vandaag ook nog schitterend weer merk ik. Vind het wel jammer dat er een rustdag tussen zit, heb wel zin om dagelijks te lopen nu. maar rustdag is wel aangeraden toch?
Je hebt het over ander spiergebruik, maar merk je ook verschil qua belasting van je gewrichten? Je knieën bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:33 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
ik moet wel zeggen dat het een stuk zwaarder is dan ik had verwacht, ik gebruik een hoop spieren in mijn onderbenen die ik normaal nooit gevoeld heb. Ook ben ik verbaasd over de veerkracht in mijn benen, een kangaroo is er niets bij
Yup.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:15 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Waren dat echt je eerste dagen hardlopen? Ik vind het indrukwekkende tijden hoor, zeker als je net begonnen bent![]()
[..]
Je hebt het over ander spiergebruik, maar merk je ook verschil qua belasting van je gewrichten? Je knieën bijvoorbeeld?
in mijn knieen voel ik niet een verschil, wel in mijn onderrug. Normaal gesproken voelt het alsof die een beetje versleten is na het rennen (altijd een zwakke rug gehad), nu heb ik gelukkig nergens last van. Ook voelde ik meestal wel iets aan de voorkant bij mijn schenen...dat voel ik ook niet meer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:15 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Waren dat echt je eerste dagen hardlopen? Ik vind het indrukwekkende tijden hoor, zeker als je net begonnen bent![]()
[..]
Je hebt het over ander spiergebruik, maar merk je ook verschil qua belasting van je gewrichten? Je knieën bijvoorbeeld?
Ik ben zelf ook nog maar een beginner, maar de rustdagen zijn wel erg belangrijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:23 schreef ASSpirine het volgende:
Weet je mss of dagelijks hardlopen een goed idee is?
Train je ook met een schema?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:52 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
in mijn knieen voel ik niet een verschil, wel in mijn onderrug. Normaal gesproken voelt het alsof die een beetje versleten is na het rennen (altijd een zwakke rug gehad), nu heb ik gelukkig nergens last van. Ook voelde ik meestal wel iets aan de voorkant bij mijn schenen...dat voel ik ook niet meer.
mijn postuur is ook totaal anders, als ik naar dat plaatje kijk in de OP van die vrouw en hoe die gaat neerkomen op haar hiel denk ik AUW, dat moet ik niet proberen op mijn blote voeten, dan sta je meteen stil.
Die 2 Start to Run linkjesquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:06 schreef DeZoektocht het volgende:
welke van die linkjes in de OP is dat evy programma?
Ga ook beginnen met hardlopen
Wat goed dat je weer begonnen bent ondanks je zware operatie!!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:08 schreef DarkElf het volgende:
Ik ren ook weer. heb vanmorgen les 12 gelopen van 0-5 km en het ging prima!
Liep al hard, was bij les 24 van 0-5 km van Evy maar kwam in t ziekenhuis te liggen. na een lange opname, zware operatie en weken niets mogen doen om te herstellen ben ik 2 en een halve week geleden weer begonnen met echt 0 conditie, maar gelukkig bouw ik snel weer op
Wat gaat dat goed!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:49 schreef KingOfMars het volgende:
En dat was les 22. Althans, mijn variant daarvan wat dus 15 minuten rennen, 5 minuten pauze en daarna 25 minuten rennen is.. Volgens mij ben ik bijna klaar met Evy 1.
. Nog 5 minuten erbij.
Ik denk wel dat het anders zal zijn, op de plaats "rennen" is volgens mij een andere beweging. Als ik buiten bijvoorbeeld even moet wachten op mijn hond (ik neem de hond altijd mee hardlopen) en ik jog op de plaats, dan merk ik dat ik vooral voor op mijn voeten land. Er is geen afwikkeling.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:42 schreef mazaru het volgende:
Ik ren binnen, op de plaats, 30 minuten achter elkaar. Met de WII Fit.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:37 schreef Dwab het volgende:
[..]
Mijn schema was vandaag 3 keer 7 minuten lopen, super chille training dus. (bezig met 5-10 met renate wennemars)
Ik heb 't zelf wat zwaarder gemaakt, omdat ik straks helemaal niet kan lopen door vakantieDit is t geworden:
10 minuten rustig inlopen
4 keer 7 minuten aardig tempootje met 2 min flink doorwandelen tussendoor
10 minuten rustig uitlopen
Ben 50 minuten onderweg geweest en heb 8 kilometer gelopen in totaalEcht súperfijn, lekker in het zonnetje, 16 graden, windje, llangs het water, mooi smal paadje, veel roeiers enzo, prachtig om te zien!
Goed bezig allebeiquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:49 schreef KingOfMars het volgende:
En dat was les 22. Althans, mijn variant daarvan wat dus 15 minuten rennen, 5 minuten pauze en daarna 25 minuten rennen is.. Volgens mij ben ik bijna klaar met Evy 1.
. Nog 5 minuten erbij.
Balen! Sterkte met het herstel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:19 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren voor dat ik wilde lopen had ik al een klein beetje last van m`n rechter knie en heup, maar toch heel eigenwijs gaan lopen. Na een half uur merkte ik dat ik gewoon moest stoppen, omdat ik het anders helemaal kapot zou lopen. Nu doet gewoon lopen al pijn daar. Volgende keer toch beter naar mijn lichaam luisteren en hopen dat het snel hersteld is!
Ja, allesbehalve soepel hoor maar affijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |