Dat is dan weer jammer héquote:
quote:Op zondag 20 juni 2010 18:19 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik neem aan dat je 'm nu helemaal zwart gaat spuiten? Want nu is het een soort van hybride tussen een kamper en sjonniebak.
Ja wat, moet een mooie slot hebben toch?quote:
Als je er een E46 M3 blok in had gelegd was dat wel gepast geweest, nu nietquote:Op zondag 20 juni 2010 18:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ja wat, moet een mooie slot hebben toch?
Ja en dat als daily gebruiken?quote:Op zondag 20 juni 2010 18:27 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Als je er een E46 M3 blok in had gelegd was dat wel gepast geweest, nu niet
Tja.. laat hem na 7 maanden stilstaanquote:Op zondag 20 juni 2010 18:28 schreef Klonk het volgende:
ik reed laatst door je straat en wist gewoon dat ie van jou moest zijn
ding ziet er niet echt florisant uit
Klonk aub.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:30 schreef Klonk het volgende:
maar gaat dat nu ook echt gebeuren of is dat een van je plannen waar je niets mee doet en over een tijdje een Lada uit Nigeria haalt om daar een limo van te maken
quote:Op zondag 20 juni 2010 18:29 schreef DutchErrorist het volgende:
Maaaaaaar kom je nu wel over drempels
quote:Op zondag 20 juni 2010 18:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Klonk aub.![]()
Kijk eens wat ik heb gedaan, mijn auto RIJDT weer na 7 maanden.. Ook nog eens direct een 2.5i 24v ipv 1.9 16v..![]()
Of is dit iets wat je om de dag doet?
quote:Op zondag 20 juni 2010 18:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als klonk door mijn straat heeft gereden dan kan hij de grote diepe krassen wat in de drempels zit ook in details vertellen, want onopvallend is het niet
Dit als daily auto gebruiken? Oe lekker comfortabel danquote:Op zondag 20 juni 2010 18:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja en dat als daily gebruiken?Krijg ik een Tankpas van jou met het verbruik van 1 op 2/3/4?
![]()
Ga na huis aub..![]()
Yep comfortabel ondanks ie zo laag is met schroefset..quote:Op zondag 20 juni 2010 18:35 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dit als daily auto gebruiken? Oe lekker comfortabel dan
Hoop dat je in een drempelvrij stad woont dan
En ik ben al thuis, BTW.
Dit is wel het soort sleutelwerk wat ik apprecieer. Onderhuids, alleen vind ik dat 316 logo jammer daar hou ik persoonlijk niet van. Van überhaupt geen logo eigenlijkquote:Op zondag 20 juni 2010 19:17 schreef Turquaz52 het volgende:
Yes. Ophanging komt overeen.. maar veel mix werk achteraf![]()
Uiteindelijk ligt er 2500 euro onder de auto, maar er boven is alles nog stock
Hoezo jammer..? Beter dan een 328 of M3 logo wat je op tig 316jes ofzo terug vind...quote:Op zondag 20 juni 2010 19:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dit is wel het soort sleutelwerk wat ik apprecieer. Onderhuids, alleen vind ik dat 316 logo jammer daar hou ik persoonlijk niet van. Van überhaupt geen logo eigenlijk(Maar ik kan het wel begrijpen
)
Wanneer laat je de auto spuiten, de voorkant is geen gezicht.
Mijn voorkeur gaat uit naar helemaal geen logo, dat vind ik in 99% van de gevallen mooierquote:Op zondag 20 juni 2010 19:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo jammer..? Beter dan een 328 of M3 logo wat je op tig 316jes ofzo terug vind...
Kan ook enkele uitlaat maar hoe zal ik het je uitleggen?quote:Op zondag 20 juni 2010 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Oooh ja, ik zag niet duidelijk op de foto of je ook een dubbele uitlaat had. Moet dat bij een 325i, of kan het in principe ook met een enkele uitlaat?
Nee, laten we zeggen dat voorkomen beter is dan genezenquote:Op zondag 20 juni 2010 19:42 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar helemaal geen logo, dat vind ik in 99% van de gevallen mooierMaar inderdaad wat jij zegt is ook behoorlijk triest
Gezien de waarschuwing bij dit topic heb ik een behoorlijke rel gemist?![]()
Ja oke, maar dat vroeg ik me juist af. In hoeverre belemmer je dat dan? Tot welk aantal pk zou je in principe 1 pijp kunnen gebruiken, of hangt dat ook van andere factoren af? M3 en Porsches bijv. hebben soms 4 uitlaatpijpen, maar ik neem aan dat twee toch al voldoende is in principe?quote:Op zondag 20 juni 2010 19:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik KAN wel vanaf de Lambdasonde (dat X stukje) 1 buis na achteren trekken, maar zo belemer ik allen maar de flow, dit kon alleen maar in mijn tegendeel werken, dus lekker 2 holle buizen na die X stuk en alleen einddemper..![]()
Hangt vnl. af van de hoeveelheid verbrandingsgassen=cylinderinhoudquote:Op zondag 20 juni 2010 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat vroeg ik me juist af. In hoeverre belemmer je dat dan? Tot welk aantal pk zou je in principe 1 pijp kunnen gebruiken, of hangt dat ook van andere factoren af? ...
Ja pff.. Laat ik het zo zeggen dat ik ooit van plan ben om een RVS Custom uitlaat op maat laat maken..quote:Op zondag 20 juni 2010 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat vroeg ik me juist af. In hoeverre belemmer je dat dan? Tot welk aantal pk zou je in principe 1 pijp kunnen gebruiken, of hangt dat ook van andere factoren af? M3 en Porsches bijv. hebben soms 4 uitlaatpijpen, maar ik neem aan dat twee toch al voldoende is in principe?
De enige reden dat ik tellerbak van een 320 heb genomen is voor de toerenteller.. anders zie je dit:quote:Op zondag 20 juni 2010 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
Alle foto's op 1 plek.
Faperdefap
De accu moet nog wel "even" naar achteren. Anders klopt de balans niet meer zoals meneer BMW dat ooit heeft bedacht.
Goed dat je de electronische handel aan de praat hebt gekregen.![]()
Hoe werkt het eigenlijk met de snelheidsmeter ed? Bij de E30 kon je een stekker verwisselen om de meters aan te passen aan de verschillende motoren/eindoverbrengingen ed.het. Zit bij de e36 anders, toch? Lamaar; zie dat je een 320 tellerbak hebt gepakt. Klopt die een beetje?
Dat staat toch helemaal nietquote:Op zondag 20 juni 2010 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hangt vnl. af van de hoeveelheid verbrandingsgassen=cylinderinhoud
Of je neemt een dikke pijp![]()
[ afbeelding ]
Dan heb jij echt geen leven als je maar 14 dames in je leven hebt gebaldquote:Op zondag 20 juni 2010 20:32 schreef ellevehC86 het volgende:
Ik wil mezelf niet als een kneus laten voorkomen hoor, maar volgens mij heb jij al meer auto's gehad dan dat ik met verschillende dames de lat heb ingeschoven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op zondag 20 juni 2010 21:42 schreef kikoooooo het volgende:
Het valt me 100% mee dat je hem aan t rijden hebt. Waar is de Golf?
Thanks Invine,quote:Op zondag 20 juni 2010 21:42 schreef invine het volgende:
Het werd tijd turqmaar hij ziet er wel lekker shabby uit, vind het wel tof!
Ik vind je uiterlijk wel vet nu! Maar is niet iets wat je altijd wil hebben ja.. zo'n rat look is leuk voor even.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar is me golf![]()
[..]
Thanks Invine,![]()
Hij zag er een stukie erger uit.. maar het komt goed.. Grootste stap is gezet met de motor.. Nu nog me uiterlijk
ohh ik d8 dat het al bekend was..quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef Klonk het volgende:
Wat heb je daar meegedaan dan![]()
iets met een lantaarnpaal en een tekort aan rijtalent of iets anders
Nou dit noem ik ratlook:quote:Op zondag 20 juni 2010 22:28 schreef invine het volgende:
[..]
Ik vind je uiterlijk wel vet nu! Maar is niet iets wat je altijd wil hebben ja.. zo'n rat look is leuk voor even.
Och ik weet niet.. ergens paar keer verteld..quote:Op zondag 20 juni 2010 22:58 schreef garnage-patrick het volgende:
Hehe, je hebt een auto afnaja motorisch dan!
waar kunnen we teruglezen van je golf dat je daar een salto mee hebt gemaakt?!
Nou aan de buitenkant nog even wat opknappen, en dan word het uiteindelijk toch nog wel wat!
Hij wordt opnieuw gespoten dus in de kleur van de nieuwe Toyota's; Pearl White Metallic:quote:Op zondag 20 juni 2010 23:11 schreef bietelboer het volgende:
Het zou fucking tijd worden dat die bmw eens rijdt!![]()
Maare ik zou hem wit laten!
Hij is verzekerd EN van schorsing afgehaald..quote:Op zondag 20 juni 2010 23:25 schreef vannelle het volgende:
Zeg eens eerlijk.
Is ie nou al gekeurd? Denk het niet anders had je het wel vermeld en dat is ook de reden dat ik op gestrand project heb gestemd. Je kunt het ook zien dat je poll te vroeg kwam.
Belangrijker........is ie nou al verzekerd?
Is niet als bashen bedoeld maar begin ajb bij de belangrijkste dingen, je werkt jezelf anders flink in de problemen en dat gun ik je niet.
Ja had het ergens wel verwacht dat je het zou afmakenquote:Op zondag 20 juni 2010 23:27 schreef Turquaz52 het volgende:
Poll: Had je ooit verwacht dat dit gare hok weer zou rijden?Dacht dat dat ding o.a. op de sloop lag! Dacht weer een gestrand 'Project'.. Jawel, maar eerder met zijn originele blok Yes.. Ik wist wel dat Turq het in zich had!
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
eerlijk? Of zeg je dat zomaar..?quote:Op maandag 21 juni 2010 00:07 schreef invine het volgende:
[..]
Ja had het ergens wel verwacht dat je het zou afmaken
quote:
Nee eerlijk, je moet die mensen hier toch een keer ongelijk gevenquote:
Als we zo beginnen is ie nooit af..quote:Op maandag 21 juni 2010 00:12 schreef vannelle het volgende:
Het is nog niet af, de poll is te vroeg.
I Hope so.. & Thanks voor je vertrouwen manquote:Op maandag 21 juni 2010 00:12 schreef invine het volgende:
[..]
Nee eerlijk, je moet die mensen hier toch een keer ongelijk gevensowieso vroeg of laat maak je een project wat wel goed gaat en dat dat deze word is niet zo gek
no offence!
Ene is van een Polo en de ander van een Peugeotquote:Op maandag 21 juni 2010 00:32 schreef bietelboer het volgende:
Wth is er met jou knipperlichten? van een non-M?![]()
[ afbeelding ]
Hoooo shit, hooooooo shitquote:Op maandag 21 juni 2010 00:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik verwacht nog een reactie van Oxy, Alexxxx, 2CV (), en alle andere oldscool PTA'ers in mijn topic..
heb goede zin..
quote:Op maandag 21 juni 2010 00:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ene is van een Polo en de ander van een Peugeot![]()
quote:
ik mis de optie; ik vind het ontzettend dom dat je zoveel geld uitgeeft aan die meuk. leer eens sparen.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:27 schreef Turquaz52 het volgende:
Poll: Had je ooit verwacht dat dit gare hok weer zou rijden?Dacht dat dat ding o.a. op de sloop lag! Dacht weer een gestrand 'Project'.. Jawel, maar eerder met zijn originele blok Yes.. Ik wist wel dat Turq het in zich had!
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Komt btw goed vooruit Turqquote:Op maandag 21 juni 2010 12:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Ik moest wel, ik kon toch niet wachten totdat ik knipperlichten hadDus gelijk uit de rek gepleurd, tape en tiewraps en weg op
Als het mee zit eerste beste Vrijrijden aanwezigquote:Op maandag 21 juni 2010 12:59 schreef x3ro het volgende:
[..]
Komt btw goed vooruit TurqHoop je hem voor het einde van de zomer af te hebben of? Dan kom ik wel eens in het Noorden van Limburg een kijkje nemen
quote:Op maandag 21 juni 2010 12:45 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
ik mis de optie; ik vind het ontzettend dom dat je zoveel geld uitgeeft aan die meuk. leer eens sparen.
Behalve dan met een ongekeurde auto rondrijden.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:41 schreef Klonk het volgende:
die mis ik dan weer niet, er zijn te weinig mensen als Turq, gewoon doen waar je zin in hebt zolang je er niemand mee lastig valt
Komt een M3 bumper voor..quote:Op maandag 21 juni 2010 14:40 schreef invine het volgende:
maar ga je er nou een andere voorkant opzetten? of blijft die zo en spuit je hem alleen?
heb ik alquote:Op maandag 21 juni 2010 14:45 schreef fathank het volgende:
Kun je niet ergens het chassis nr van een 6-cil regelen? Hoeft ook ie niet omgekeurd te worden
Nou heb ik geen autotechniek gestudeerd, maar volgens mij hoort een chassis ook niet óp, maar ónder een auto.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:59 schreef Turquaz52 het volgende:
heb ik al![]()
Maar die ga ik niet monteren op mijn auto, dan is het geen 318i meer..
Volgens mij heb jij ook geen begrijpend lezen gehad op school?quote:Op maandag 21 juni 2010 15:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou heb ik geen autotechniek gestudeerd, maar volgens mij hoort een chassis ook niet óp, maar ónder een auto.
quote:Op maandag 21 juni 2010 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Behalve dan met een ongekeurde auto rondrijden..
Maar toch, respect voor het werk in ieder geval en goed dat je verder bent gegaan, Turqdinges.
Nee, die kreeg ik in school.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Volgens mij heb jij ook geen begrijpend lezen gehad op school?
En voorts: zie ook PI.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar die ga ik niet monteren op mijn auto, dan is het geen 318i meer..
Is dat keuringtechnisch niet gewoon makkelijker?quote:Op maandag 21 juni 2010 14:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
heb ik al![]()
Maar die ga ik niet monteren op mijn auto, dan is het geen 318i meer..
quote:Op maandag 21 juni 2010 15:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, die kreeg ik in school..
[..]
En voorts: zie ook PI.
Nummer, dus niet het chassis zelf, maar alleen dat nummer etc..quote:Op maandag 21 juni 2010 14:45 schreef fathank het volgende:
Kun je niet ergens het chassis nr van een 6-cil regelen? Hoeft ook ie niet omgekeurd te worden
Maakt wel uit.. Vriend van me is sinds maandje of 2 Keuring meester en hij vertelde me zelf dat het afkeur was..quote:Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef casejunkie het volgende:
Volgens maakt het sinds vorig jaar niet meer uit hoeveel cilinders op papier staan en hoeveel cilinders de auto daadwerkelijk heeft voor de APK.
Ik zou dat puntje eens goed nakijken als ik jou was.
Net andersom, dat maakt sinds afgelopen jaar juist wel uitquote:Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef casejunkie het volgende:
Volgens maakt het sinds vorig jaar niet meer uit hoeveel cilinders op papier staan en hoeveel cilinders de auto daadwerkelijk heeft voor de APK.
Ik zou dat puntje eens goed nakijken als ik jou was.
550KM met een volle tank (60L) V-Power Racing 100 octaan in duitsland (95 euro ofzo)..quote:Op maandag 21 juni 2010 17:54 schreef x3ro het volgende:
Wat doet die 325'er trouwens qua verbruik met die automaat?
Heb niks anders dan deze:quote:
quote:Op zondag 20 juni 2010 20:34 schreef Turquaz52 het volgende:
(kleine drift in het begin en snelheid richting 220)
Of deze (mijn favoriet persoonlijk)
Zou met dit soort opmerkingen consequent zijn en ook de nummerborden van de eerste foto's wissenquote:Op maandag 21 juni 2010 18:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
550KM met een volle tank (60L) V-Power Racing 100 octaan in duitsland (95 euro ofzo)..
1 op 9-9,5.. dit is incl. snelweg trappen en cruisen & Stad trappen en cruisen..
Heb 3x moeten over lezen om te begrijpen met wat je bedoelde, but i get it.. Heb hem al gewistquote:Op maandag 21 juni 2010 18:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zou met dit soort opmerkingen consequent zijn en ook de nummerborden van de eerste foto's wissen
edit : met die filpmjes ook(fenks)
quote:Op maandag 21 juni 2010 18:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb 3x moeten over lezen om te begrijpen met wat je bedoelde, but i get it.. Heb hem al gewist![]()
Wist dat ik IETS vergat maar wat kwam maar niet op..![]()
Like the movie?
WTFquote:Voordat je reageert Turquaz52 bashen is uit de mode en wordt niet gewaardeerd. Hou het gezellig!
--------------------------------------------------------------------------------
quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook "Yes.. Ik wist wel dat Turq het in zich had!" gestemd
ik kreeg aan de bovenkant niet dicht gelast, dit is de dag er na wel goed gedaanquote:Op maandag 21 juni 2010 20:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nicevoor iets dat net weer rijdt, zeker. Klinkt nog wel een beetje brakjes maar ik begreep dat er geen complete uitlaat onder zit? (dempers bedoel ik)
ik heb maar van 3 BMW's motorisch/aandrijving gebruikt:quote:Op maandag 21 juni 2010 20:52 schreef Bowny het volgende:
Hey Turq! Soms ben je een fucking idioot, maar had wel ijdele hoop dat je hem weer rijdend kreeg, vooral na al het geld dat je er al in had gestoken. Ik heb dus gestemd: "Yes.. Ik wist wel dat Turq het in zich had!"
Respect hoe je van 28 (non)BMW's 1 hele kunt maken! Doe ik je niet na.
Nu alles netjes maken en laten herkeuren.....mafkees
Lees de Poll nog es!quote:Op maandag 21 juni 2010 22:11 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb nog niet gestemd. Het project is nog niet klaar, die minibike op campinggas had ook 3 pufjes en 2 slagen gemaakt
Maarem, gaaf dat hij weer rijdt Turq!
Ik vind dat je pas mag stellen dat je "het in je hebt" als dat ding netjes gespoten en volledig afgebouwd op de stoep staat.quote:
En dat vroeg ik:quote:Op maandag 21 juni 2010 22:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind dat je pas mag stellen dat je "het in je hebt" als dat ding netjes gespoten en volledig afgebouwd op de stoep staat.
Maar zoals ik al zei, het is hoe dan ook gaaf dat hij rijdt met een 6-cilinder er in!
Dan ga je die 3 geeltjes van Oshiro dus nooit krijgenquote:Op maandag 21 juni 2010 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En dat vroeg ik:
Had je ooit verwacht dat dit gare hok weer zou rijden?
Niet had je ooit verwacht dat ie af zou zijn? Want dat is ie toch nooit..
Thanks.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:57 schreef Charged het volgende:
Mooi,weer een eigen topic.
Ik volg het met intresse en eerlijk is eerlijk,netjes dat de wagen loopt,heel mooi dat je die ombouw aan de achterkant achterwege laat.
Die Face-lift grille met bliklijst is een goede upgrade.
Thanks Dude..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:04 schreef infinity_737 het volgende:
Respect turq, ik had dit niet verwacht en velen met mij denk ik.
Ik hoop dat je weer volop bezig gaat met het project en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Kan je op de sloop geen interieur vinden?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Thanks Dude..![]()
Ik ben van plan om mijn complete interieur er uit te rukken en de tapijt uit te halen omdat er uit vandalisme destijds toen ie stil stond, olie door de hele bekleding is gegooid..![]()
Ik wil het direct goed aanpakken, wat voor stof en wat voor kleur zal ik nemen?
Mijn hemel en ABC stijlen zijn zwart, mijn bekleding wordt Rood leer..![]()
Graag tips en adviezen, want wil het ZELF doen (originele bekleding schoon maken er op lijmen ivm. de vormen etc..)
Wat is er mis mee dan?quote:
Sjonniebak of niet, hij is sneller dan elk ander gemiddeld 316 of 318 met tupperware..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:47 schreef Prince-Naseem het volgende:
Maak er geen sjonnie bak van.. voor de rest Nice...
Sporten?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sjonniebak of niet, hij is sneller dan elk ander gemiddeld 316 of 318 met tupperware..
Das ook niet zo raar he..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sjonniebak of niet, hij is sneller dan elk ander gemiddeld 316 of 318 met tupperware..
Ik meen hetquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:28 schreef fathank het volgende:
Rood hoogpolig tapijt. Of anders een tijgervelletje
Ik heb een witte auto, met knalrode achterlichten, wil ook graag beetje oldscool blijven en me interieur knalrood leer..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:44 schreef Gkhn het volgende:
Ik zou persoonlijk een zwarte of witte interieur kiezen met rode accenten.
Staat naar mijn mening veel sportiever en netter dan helemaal rood.
Als het mee zit In Augustus..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:57 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ghehe![]()
Turk, wanneer ben je weer op zandvoort?
Hoezo? Ik heb tot de 100 verloren van een e36 M40 318quote:
Nou dan zou ik al helemaal gaan voor wit leer met rode stitches ofzoquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb een witte auto, met knalrode achterlichten, wil ook graag beetje oldscool blijven en me interieur knalrood leer..
[..]
Een 325 heeft wel meet vermogen als een 316/318quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb tot de 100 verloren van een e36 M40 318
Betaal jij?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:27 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Nou dan zou ik al helemaal gaan voor wit leer met rode stitches ofzo.
Eyvallah..quote:
Begrijp ikquote:Op woensdag 23 juni 2010 02:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben al een heeeeeeel groot bedrag kwijt aan de ombouw en alles wat er bij kwam kijken, dus zo'n dingen is echt -op dit moment- niet te doen.
B16 ook wel ... D16 ook welquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:30 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Een 325 heeft wel meet vermogen als een 316/318![]()
Maar wel jammer dat je straks klop krijgt van een B18
Blijft ook zo lekker schoon...quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:27 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Nou dan zou ik al helemaal gaan voor wit leer met rode stitches ofzo.
Die Polenbak was volgens moi een 328i?quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:40 schreef DoimeN het volgende:
Lache manIk wist dat je het kon.
Maar ergens snap ik de logica niet om hem om te bouwen. Je had eerst die 325 maar die zoop teveen toch? Deze zuipt toch ongeveer net zoveel?
ja vraag me niet hoe of wa. maar deze zuipt echt een heel stuk minderdan me gele. maar vergeet ook niet, de gele is een 323i 2.5 met geknepen inlaatspruitstuk. die heeft ook maar 170pk ofzo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:44 schreef DoimeN het volgende:
Die gele toch?
gemotiveerd geraakt door mensen die me liefst zagen falen dan resultaat behalen. is me eerste 4 naar 6 cilinder swap en waar een wil is is een weg... kennis had ik al in me kop, de rest kwam vanzelfquote:Op woensdag 23 juni 2010 03:02 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Begrijp ik.
Hoe ben je eigenlijk aan de kennis gekomen om zo'n ombouw te realiseren?
schroefset....quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:59 schreef slashyou het volgende:
[..]
Lijkt wel of ie er doorheen gezakt is.
Dat is wel heel erg vreemd 0.o Nog andere verschillen tussen die 2 blokken wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn geweest?quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ja vraag me niet hoe of wa. maar deze zuipt echt een heel stuk minderdan me gele. maar vergeet ook niet, de gele is een 323i 2.5 met geknepen inlaatspruitstuk. die heeft ook maar 170pk ofzo.
de witte is een non-vanos m50. de gele een vanos m52. nou als je vanos verslijt dan doet hij zyn werk niet zoals het hoort. plus dat een onbegrensd motor altijd zuiniger is dan een begrensd motor. vooral als je de beide inlaatspruitstukkenquote:Op woensdag 23 juni 2010 10:58 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg vreemd 0.o Nog andere verschillen tussen die 2 blokken wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn geweest?
Oah weer iets opgestoken hierquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
de witte is een non-vanos m50. de gele een vanos m52. nou als je vanos verslijt dan doet hij zyn werk niet zoals het hoort. plus dat een onbegrensd motor altijd zuiniger is dan een begrensd motor. vooral als je de beide inlaatspruitstukken
a73 richting roermond zijn de filmpjes opgenomen.. en ik zou zeggen push me maar, maar ik zal never nooit aan de kant gaan voor een benzquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:33 schreef x3ro het volgende:
[..]
Oah weer iets opgestoken hierBen wel bekend met die weg waar je je filmpjes hebt opgenomen
Misschien word je ooit nog eens opgeduwd door een zwarte Merc met priemende xenon lampjes
Ook niet voor die wit met rood en blauwe?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
a73 richting roermond zijn de filmpjes opgenomen.. en ik zou zeggen push me maar, maar ik zal never nooit aan de kant gaan voor een benz
quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ook niet voor die wit met rood en blauwe?
Dan hebben we nog een rechter rijstrookquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
a73 richting roermond zijn de filmpjes opgenomen.. en ik zou zeggen push me maar, maar ik zal never nooit aan de kant gaan voor een benz
Enlighten us?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]nee. want diekun je snel afschudden. tenzij er van die .... mensen zijn die de route aanwijzen zoals eerst... of had ik dat nog niet verteld...
ik ga geen levens verhaal hier dumpen want typen met een psp iskut. kan je wel zeggen dat de 2e dag dat de bmw op de weg was dat ik achtervolging had en me had afgeschud maar toen werd me auto ook in beslag genomen. had hem wel de dag erna terug.quote:
quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik ga geen levens verhaal hier dumpen want typen met een psp iskut. kan je wel zeggen dat de 2e dag dat de bmw op de weg was dat ik achtervolging had en me had afgeschud maar toen werd me auto ook in beslag genomen. had hem wel de dag erna terug.
nou ja het is niet ietswaar ik trots op ben :p wel tof om irl gta te spelen wahahaha :pquote:Op woensdag 23 juni 2010 12:17 schreef x3ro het volgende:
[..]Jij kan onderhand ook echt een boek vullen
quote:Turquaz52 bashen is uit de mode en wordt niet gewaardeerd. Hou het gezellig!
quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:24 schreef DoimeN het volgende:
Hij voldoet wel aan het profiel ja, wegscheuren voor de politie, wegscheuren en daarbij een auto tegen een lantaarnpaal crashen. Turqie enlighten us? Wat doen die pure vingers daar in het zuiden nu tegen groothandelsprijs?
Ik ben echt GEEEN drugsrunnerquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:04 schreef fathank het volgende:
Nu weet ik 't zeker, Turqie is een drugsrunner.
Leeuwenborgh heb je nog voor MBO en Hogeschool Zuyd voor HBOquote:Op donderdag 24 juni 2010 02:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Nope, heb wat ik behaald heb![]()
Ik weet nu niet waar ik na school kan, geen eindje meer want daar is het kut. Gilde wilt me niet![]()
Tja, wat nog meer in Limboland?
Geen APK en toch rijden betekent dat de verzekering kan weigeren om uit te keren. Met andere woorden: in feite ben je nog steeds niet verzekerd.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij is verzekerd EN van schorsing afgehaald..
Ik krijg hem alleen niet gekeurd door dat ik 2 cilindertjes extra heb![]()
Ik ga zowiezoo nog mijn complete front er af halen en alles weer opnieuw opbouwen, want me lampen zijn ook niet goed afgesteld op dit moment..
Keuren komt nog wel..
Turq kennende weet ik niet of hij APK bedoeltquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geen APK en toch rijden betekent dat de verzekering kan weigeren om uit te keren. Met andere woorden: in feite ben je nog steeds niet verzekerd.
APK what else?quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Turq kennende weet ik niet of hij APK bedoelt
Staat op een van de vorige pagina's als t goed is, Turq had het bij een keurmeester nagevraagd naar mijn weten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tellen ze het aantal cilinders bij je APK?
Zouden ze wel moeten geloof ikquote:Op donderdag 24 juni 2010 13:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tellen ze het aantal cilinders bij je APK?
Dat zeg ik, Turq's mechanical adventuresquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb met 3 a 4 keuringsmeesters gevraagd, varierend van 10 jaar tot 2 maanden werk APK ervaring, geen een wilt hem goedkeuren... Heb hem ook stiekem er heen gebracht zonder iets te zeggen over het blok![]()
Toen belde de beste man mij lachend op dat ik hem mocht komen ophalen en dat ie perfecte staat was op de banden (expres ivm. aandacht trekken) en de motor na![]()
De ander werd zo boos dat ik vuur zag in zijn ogen, begon hij te zeiken dat hij me auto BIJNA wou goedkeuren, maar omdat hij de chassis nummer wou checken of iets (ik weet niet wat) zag hij dat er een 6 cilinder onder de motorkap lagHeb de auto met noodgang van de brug gereden en volgas weg zonder die flikker een cent te betalen..
(ja wat, hij wou me aanvallen
)
Ik begin je punt te zien.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:52 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat zeg ik, Turq's mechanical adventuresZou een bestseller worden
Als jij een ebook/boek wilt uitbrengen wil ik wel wat schrijven..quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:52 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat zeg ik, Turq's mechanical adventuresZou een bestseller worden
Dat kost geld..quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Moet je niet eerst herkeuren bij de RDW naar 6 cilinder en dan een nieuwe APK erop? En alles netjes met autoambulance.
Wauw, 50 euroquote:
Serieus 50 euro? Waar wordt er dan allemaal naar gekeken?quote:
blijkbaar dus niet..mijn Volvo 850 is origineel een 2.0 turbo 4-cyl en nou een 2.5 5 cyl...nooit omgekeurd en komt al een paar jaar zonder probleem door de APK heen..bij een Volvo dealer...op de rdw site (kenteken check) staat ie nog als 4-cyl. geregistreerd.quote:
Nou ik zat mij later te bedenken of het ook nog zo makkelijk is als je naar een ander aantal cillinders gaat?quote:
Een APK keurmeester kan/mag dat ook niet, dat is een klusje voor de RDWquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:11 schreef Charged het volgende:
[..]
blijkbaar dus niet..mijn Volvo 850 is origineel een 2.0 turbo 4-cyl en nou een 2.5 5 cyl...nooit omgekeurd en komt al een paar jaar zonder probleem door de APK heen..bij een Volvo dealer...op de rdw site (kenteken check) staat ie nog als 4-cyl. geregistreerd.
De APK keurmeester moet dat wel controlleren, als jij in één keer 2 cillinders meer in jou auto hebt dan op papier staat en de man keurt hem goed dan is hij in overtredingenquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij kijken ze bij de APK niet meer naar het aantal cilinders, maar moet je dit officieel zelf aangeven bij de RDW. Het lijkt me zinniger om het te bespreken met de verzekering want als je een ongeluk krijgt kunnen die moeilijk gaan doen.
Je hebt gelijk, het aantal cilinders moet overeenkomen. Mijn foutquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:39 schreef bietelboer het volgende:
[..]
De APK keurmeester moet dat wel controlleren, als jij in één keer 2 cillinders meer in jou auto hebt dan op papier staat en de man keurt hem goed dan is hij in overtredingen
Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...quote:Op zaterdag 26 juni 2010 07:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Je moet er maar aan geloven, had de keuze in een Paintjob en Turbo, of Supercharger en geen Paintjob..
Keuze is snel gemaakt.. Sponsor is geen Rockafella
En het feit dat de een S/C na een tijd gaat irriteren met dat gezoem, wat in het begin ongetwijfeld kk geil zou zijn![]()
Ik zou het ook niet zomaar doen op een blok dat je "zomaar" even hebt gekocht. Een revisie van een aantal gevoelige onderdelen is op z'n minst op z'n plaats.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:40 schreef Charged het volgende:
[..]
Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...
Ik heb ooit een Mosselmann Turbo conversie laten doen op een 528i (E39) met net onder de 2 ton op de klok bij Braspenning..binnen een maand naar de kl@ten gelopen en is naderhand vervangen door een Alpina B10 blok.
(was een klantenauto)
Een SC is een veiligere keuze door de gelijkmatigere opbouw van de interne stress van het blok.
Ik weet niet wat de km-stand van jouw blok is?
Ah OK, budgettaire beslissing dusquote:Op zaterdag 26 juni 2010 07:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Je moet er maar aan geloven, had de keuze in een Paintjob en Turbo, of Supercharger en geen Paintjob..
Keuze is snel gemaakt.. Sponsor is geen Rockafella
En het feit dat de een S/C na een tijd gaat irriteren met dat gezoem, wat in het begin ongetwijfeld kk geil zou zijn![]()
Idd ubergeil..helemaal icm met throttlebody's..geluid is gewoon om klaar te komen als autofanaat zijnde...maar met deze benzineprijzen niet meer te doen...daarintegen een goede turbo setup met een goede bov klinkt ook heerlijk...het aanzuigen,aanvolgend de turbo horen loeien en dan de bov horen afblazen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah OK, budgettaire beslissing dus![]()
Ik vind een blower juist een úbergeil geluid geven, dat kattengejank is gewoon vet![]()
Plús natuurlijk het voordeel van altijd instant power ipv eerst moeten spoolen na het schakelen![]()
Het állergeilste is natuurlijk om gewoon het complete injectie gebeuren te vervangen voor throttlebody's met een DTA systeem ofzo, blijft nog langer heel ook ,alleen zuipt het als een ketter![]()
oeh.. offf.. TB's, DTA én een SC![]()
Ben vergeten te melden dat ik inlaatspruitstuk krijg van Alpinaquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah OK, budgettaire beslissing dus![]()
Ik vind een blower juist een úbergeil geluid geven, dat kattengejank is gewoon vet![]()
Plús natuurlijk het voordeel van altijd instant power ipv eerst moeten spoolen na het schakelen![]()
Het állergeilste is natuurlijk om gewoon het complete injectie gebeuren te vervangen voor throttlebody's met een DTA systeem ofzo, blijft nog langer heel ook ,alleen zuipt het als een ketter![]()
oeh.. offf.. TB's, DTA én een SC![]()
Me km stand is niet echt aan de hoge kant, maar ook niet aan de lage.. (200.000)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:40 schreef Charged het volgende:
[..]
Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...
Ik heb ooit een Mosselmann Turbo conversie laten doen op een 528i (E39) met net onder de 2 ton op de klok bij Braspenning..binnen een maand naar de kl@ten gelopen en is naderhand vervangen door een Alpina B10 blok.
(was een klantenauto)
Een SC is een veiligere keuze door de gelijkmatigere opbouw van de interne stress van het blok.
Ik weet niet wat de km-stand van jouw blok is?
Hoeveel bar kan ik max draaien op een stock motor? (ik meen 0,5 toch?)quote:T3/T4 V-Band Hybrid Turbo with Internal Wastegate
T3/T4 Hybrid Turbo Charger with 8psi Internal Wastegate
.57 Compressor Wheel Trim Mapped for High/Low Boost Set ups
1/8 NPT Oil Inlet
Oil Fitting Gaskets & Mounting studs Included
Capable of 250+ HP and Well Balanced Wet Float Bearings
3" Inlet with 2" Outlet
.50 A/R Compressor Housing
.63 A/R Turbine Housing
Not Yet, dat laat ik aan hun over..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:23 schreef invine het volgende:
Ziet er goed uit, al besteld ? Misschien leuk om je blok ook mooi te maken, ziet er dan wat beter uit als alles netjes is ipv alleen de turbo set
Not yet, ga uit van volgende weekquote:Op zondag 27 juni 2010 19:03 schreef Barcaconia het volgende:
Heb je die turbokit besteld of is dat de kit die je wilt hebben?
Ziet er wel gaaf uit met die glimmende onderdelen, maar je moet inderdaad wel de rest ook even meepoetsen
Dat klinkt al vrij snelquote:
Thanks man, ik ben graag apart en spring overal tussen uitquote:Op maandag 28 juni 2010 13:05 schreef Koepert het volgende:
Heb ik nou dit hele topic gemist?
Turq : Gaaf dat t je toch 'gelukt' is om m rijden en (min of meer) compleet te krijgen ondanks all tegenslag (en gebash)
eerlijkheidshalve moet ik zeggen; Niet elke keuze die je maakt sta ik achter, en sommige beslissingen/ reacties begrijp ik niet waarom, maar dat is allemaal geweest, en dit is ook niet bedoeld om weer te bashen ofzo.
K vind t mooi dat je iig m aan de praat hebt, en wens je er toch veel succes mee. Pas alleen op dat je m niet door domme acties kwijt raakt (het zij aan de politie hetzij aan een boom) Nofi verder
Turbo-lagquote:Op maandag 28 juni 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Turbokit wordt vertraagd over 2 3 weken max.
Beginnen zonder Turbo, dus de filter direct op het spruitstuk, dat de turbo niet aangesloten is op het spruitstuk..quote:
Nee nee nee, geen wit ofzo..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:23 schreef Koepert het volgende:
Ik zou t met carbon doen, daar wordtie sneller van![]()
Nee zonder gekheid.. Wat wil je ermee? Beetje voor de gein iets aparts, of mooi uniek? K zou vooral oppassen met vlekken/stof/rommel van buiten, dat het niet te snel vlek op je dash..
Ik ben heel erg fan van, je moet iets goed doen, of niet doen.. Dus bijvoorbeeld je dash in de kleur wit van buiten, maar dan ook je complete 'voorinterieur' witten. Niet je radio+ instrumenten+ de rest, maar alleen de rest, waar geen knopjes zitten zeg maar..
Maar dan niet je huidige dash wit laten spuiten maar bijvoorbeeld van t zelfde materiaal als ze vaak die show-installs voor audio van maken. Strak glad materiaal iig.
Maar vooral iets doen wat je zelf tof vind..
Komt een klasse 4 alarmsysteem opquote:Op vrijdag 2 juli 2010 01:50 schreef invine het volgende:
Zoals die mercedes ziet er goed uit! Zeker in combi met die lak keuze, maar aangezien jij wit wilt (als lak) is dan gewoon niet een mooie zwart lederen interieur met houtinleg (origineel!) niet de beste keus? Lijkt mij het mooist en het minst opvallends (ivm diefstal etc.)
Is dat niet wat overdrevenquote:
Krijg ik ook betaaldquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is dat niet wat overdrevenik denk dat er sowieso weinig gestolen wordt uit E36's, tenminste dat is mijn ervaring.
Persoonlijk zou ik donker (zwart/grijs) met misschien wat geborsteld rvs accenten (richtingsloos uiteraard) fraai vinden, zo'n crème interieur met hout vind ik meer iets voor een vadsige Duitser met Tabbert tandemascaravan achter zijn E 320 CDI dan voor een jonge gozert.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar daar gaat het nu ff niet over, ff tips & adviezen over kleur, stof design etc.. etc..
Welke kleur tapijt zou ik nemen met een beige dashboard en stoelen bijv?
Nou wat een toeval dat ik een Duitser rij, dus een creme interieur met hout klink als muziek in de orenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik donker (zwart/grijs) met misschien wat geborsteld rvs accenten (richtingsloos uiteraard) fraai vinden, zo'n crème interieur met hout vind ik meer iets voor een vadsige Duitser met Tabbert tandemascaravan achter zijn E 320 CDI dan voor een jonge gozert.
Maar goed, dat is dus mijn persoonlijke smaak.
Rijden in een Duitser is niet hetzelfde als een vadsige Duitser zijn, Turqdinges.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:37 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou wat een toeval dat ik een Duitser rij, dus een creme interieur met hout klink als muziek in de oren
Maakt nietzoveel uit, we delen dezelfde interieurquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Rijden in een Duitser is niet hetzelfde als een vadsige Duitser zijn, Turqdinges.
Gewoon voor gaan. Of het nou de keuze is van een dikke mof of niet, zodra ze naar de bestuurder kijken zien ze toch een Turk in plaats van n dikke mofquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maakt nietzoveel uit, we delen dezelfde interieur![]()
Hij met een braadworst in zijn hand en ik met mijn Sigaretje.
Ieder jaar betaald opnieuw laten certificeren he ... anders is die klasse 4 certificatie niet meer geldig (zelfde geldt voor 3 en 3+).quote:
Is gewoon in car de ECU aanpassen voor de beste performancequote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
je hebt een laptop vast gelijmd aan de handrem? met notepad waarbij je je verbruik bijhoudt?
Tijd voor en soep-wedstrijdje?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar daar gaat het nu ff niet over, ff tips & adviezen over kleur, stof design etc.. etc..
Welke kleur tapijt zou ik nemen met een beige dashboard en stoelen bijv?
Ja, leukquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tijd voor en soep-wedstrijdje?Post jij een bruikbare foto van je interieur en gaan de enthousiastelingen hun suggesties visualiseren.
245 op teller en liep nog langzaam op, maar werdt me beetje te veelquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, het is een M50B25 met 192 pk. De automaat vertraagt natuurlijk een hoop dus ik zou zeggen zo'n 9 sec. naar de 100. Natuurlijk heeft Turk nog andere mods gedaan maar dat zal vast niet veel uitmaken. Qua topsnelheid zal 240 toch wel haalbaar moeten zijn, op de teller
Arm steunquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:08 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
je hebt een laptop vast gelijmd aan de handrem? met notepad waarbij je je verbruik bijhoudt?
Coming right up! (vanavond dan)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tijd voor en soep-wedstrijdje?Post jij een bruikbare foto van je interieur en gaan de enthousiastelingen hun suggesties visualiseren.
PS.: Creme met hout past gewoon niet bij een BWM... zeker niet een 3 serie.
Het hangt helemaal van de auto af welke kleuren / materialen er goed bij staan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:39 schreef tupolev141 het volgende:
Past bordeaux rood interieur bij een wit exterieur? Ik vind van wel
Met een leuk perforatie patroon.
http://www.hans-reinke.com/nl/produkten/autoleer/perforaties.html
Dit dusquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het hangt helemaal van de auto af welke kleuren / materialen er goed bij staan.
Bordeux rood + (creme) wit is een combo die het beste staat bij een cabrio, imo.
Een balans tussen exterieur en interieur is wel het mooist, natuurlijk ... dus als de buitenkant sportiviteit uitstraalt zou ik die lijn binnen in de auto doorzetten
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Fotosoep *hier* mijn bimmer!! Inside & Outside..
Neequote:
Turq... wat betreft interieur... dat kun je ook laten bespuiten met een soort stof / suede spul ( http://zilvia.net/f/tech-(...)give-suede-look.html )..quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee![]()
iig..
Toffe suggesties Googol & Koepert.. (Dat centrale vergrendeling sprak me wel aan, maar wil toch iets richting sfeerverlichting etc..)
Zal eens ff brainstormen
Heb de autohoes er overheen gehaald en hij slaapt in de tuin.. Ben opzoek naar een e36 erbij voor onderdelen etc..quote:
OMG...quote:Voordat je reageert
Turquaz52 bashen is uit de mode en wordt niet gewaardeerd. Hou het gezellig!
Post Count +1!quote:
E36 325 kopen?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb de autohoes er overheen gehaald en hij slaapt in de tuin.. Ben opzoek naar een e36 erbij voor onderdelen etc..
Ja, eigenlijk wel.. Coupe?quote:
Zwerven als het goed is ook nog filmpjes rond van die E30 tegen een E92 M3. Kwamen van M5board.com dacht ik. Overigens zijn er meer vette E30 projectenquote:
Cabrio?quote:
Ik heb de hele bouw project gezien, echt respect..quote:
Met dit weer..?quote:
Zomer 2011 staat hij waarschijnlijk net klaar dan, hoeft alleen nog opnieuw gekeurd te worden omdat er weer 4 verschillende motoren in zijn geweest.quote:
Een E36 rijdt heerlijk, alleen ik rij nu op een schroefset waardoor mijn onderstel toch iets sportiever aanvoelt dan de originele vering wat uberzacht is..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:28 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Zomer 2011 staat hij waarschijnlijk net klaar dan, hoeft alleen nog opnieuw gekeurd te worden omdat er weer 4 verschillende motoren in zijn geweest.![]()
Turq, hoe rijd dat nou zo'n e36? ivm een standaard golfje 5 ofzo.
Heb je een 325i cabrio ja of neequote:
Het is hoe je het opvatquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een clutchkick bij een automaat?.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Een E36 rijdt heerlijk, alleen ik rij nu op een schroefset waardoor mijn onderstel toch iets sportiever aanvoelt dan de originele vering wat uberzacht is..
........
Wel heeft een E36 meer neiging tot onderstuur, maar met een 6 pitter en een clutchkick kun je hem aardig dwars gooien.. Niet te verglijken met zijn driftking broer de e30, maar goed.. de E36 is geen drifter maar een cruiser
En hoe groot waren die tanks?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een E36 rijdt heerlijk, alleen ik rij nu op een schroefset waardoor mijn onderstel toch iets sportiever aanvoelt dan de originele vering wat uberzacht is..
De 4 pitters zijn niks, nooit geweest ook na mijn mening (mijn blok & diff ging maar 3 weken mee). ALS je een E36 in gedachte hebt dan moet je denken aan MINIMAAL een 320i Sedan of Coupe.
De Sedan heeft betere wegligging maar de Coupe heeft toch die ene langere neus, het is waar je van houdt..
Qua verbruik valt het ook reuze mee, met mijn 115PK 1.8 8v 4traps automaatbak haalde ik 380-440km met een volle tank, met mijn 200PK 2.5 24v 5traps automaatbak in de zelfde chassis haal ik 550km.. En dat is incl. stampen en rustig rijden![]()
Wel heeft een E36 meer neiging tot onderstuur, maar met een 6 pitter en een clutchkick kun je hem aardig dwars gooien.. Niet te verglijken met zijn driftking broer de e30, maar goed.. de E36 is geen drifter maar een cruiser
Wat voor ga toch weg? Ik rij er toch zelf een, denk dat ik wel achter mijn mening sta of niet?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Een E36 een cruiser ga toch weg man. Nooit in een E34 of E39 gereden zeker, dat zijn cruisers. De E36 heeft altijd last van de fuseekogels en de draagarmrubbers en is vaak hard (en standaard verlaagd). Tenzij je nog een originele E36 kunt vinden op MP
![]()
Een geef mij een voordeel van de 320i ten opzichte van de 318is. Niks mis met de 4-pitters hoor, alhoewel de 316i wel heel erg traag is ja. Jouw verbruik slaat nergens op, dat is nooit te halen met een 325i automaat.
Of zit er 65l tank in de 6-pitters? Voor zover ik weet kan er in de 318is maar 55 liter.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:57 schreef Turquaz52 het volgende:
En van mijn Fuseekogels heb ik geen last van, en mijn draagarmrubbers? ook niks mis mee, danwel te bedenken dat mijn auto 290.xxxkm gelopen heeft en afkomstig is van ooit een keer JetCars in Rotterdam![]()
Je teller hier zegt iets anders? Loop je er nu al mee te knoeien?quote:
Goeie radio ? d'r staat JVC op potvolblomme!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Je teller hier zegt iets anders? Loop je er nu al mee te knoeien?
Wel een goede radio trouwens, ik had in mijn vorige auto dezelfde maar dan met USB-aansluiting
Wat is er nou weer mis met JVC?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
Goeie radio ? d'r staat JVC op potvolblomme!
Alles wat geen Alpine is vind ik 'minder'quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met JVC?
Kun je niet mee patsen omdat er geen ander merkje op zit?
Gaat je om het merkje dusquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
Alles wat geen Alpine is vind ik 'minder'
Ik hoor al dat je er verstand van hebtquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gaat je om het merkje dus
Jammer ... want met een Pioneer heb je vaak betere kwaliteit dan een Alpine en JVC staat alom hoog aangeschreven als een top-merk in die prijsklasse.
Mijn grootste probleem met Alpine is dat alles eruit ziet alsof het voor tieners is gemaakt (zie ook Sony Xplod ... meukspul btw)(en het schelle geluid in vergelijking).
Hooguit hobbyquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hoor al dat je er verstand van hebt![]()
D'r zat (quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:27 schreef Sounddragon het volgende:
Voor mij ook![]()
Ik heb denk ik voor een kleine 10.000 ¤ aan die meuk uitgegeven en 70% daarvan net zo lang 'mishandeld' tot het kapot ging, sommige dingen (meestal radio's) weer verkocht als ik weer het laatste nieuwe had gekocht, net zolang tot ik een set had die niet te slopen was.. nou ja.. bijna dan
Alpine is imho met geen mogelijkheid te vergelijken met JVC, echt niet, Pioneer misschien een beetje,maar Sony en JVC zitten wat mij betreft in dezelfde klasse, misschien JVC dan iets boven Sony, maar mijlenver verwijderd van de échte jongens zoals Kenwood, Clarion, Pioneer en Alpine
Toen je het over uiterlijk van het spul begon moest ik serieus lachen, magoed, dat kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk
Ok dan, da's misschien dan nog de redding van JVC, misschien wordt het nog wat .quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
D'r zat () voor een dikke 5000 euro aan spul in één van m'n eerste auto's tot het er minder-dan-vakkundig voor me uitgehaald is door één of andere junk. Sindsdien heb ik een dik Clifford alarm en alleen een HU in de auto
(DEH-P77MP trouwens) ... En speakers natuurlijk
Enne ... Kenwood = JVC, btw(sinds 2008)
Nee.. Ik wil toch Superchargerquote:
Hoe ver wil je dat me kleppen/zuigers worden gelanceerd?quote:
Volgens mij bedoelde 'ie in bovenstaande post de combi turbo/supercharger en komt die supercharger er nog gewoon in... denk ikquote:
Nee ik bedoelde van Turbo + Supercharger = te veel druk wat mijn drijfstangen en zuigers niet aan kunnen..quote:Op donderdag 16 september 2010 12:45 schreef Nexie het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde 'ie in bovenstaande post de combi turbo/supercharger en komt die supercharger er nog gewoon in... denk ik
Zijn er al nieuwe pics?!
Heb je ook een foto van de huidige staat?quote:Op vrijdag 17 september 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn visie op mijn interieur![]()
![]()
[ afbeelding ]
Huidige staat zou je niet willen zien want me achterbank heb ik er al een tijdje er uit net zoals mijn hemel..quote:Op vrijdag 17 september 2010 02:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van de huidige staat?
Daarom Supercharger en turbo. Supercharger tot 3000 rpm ofzo totdat je turbo vol inslaat en het overneemt. Is dat eigenlijk mogelijk een supercharger te bypassen? Want dan is het ideaal. Geen turbogat meerquote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde van Turbo + Supercharger = te veel druk wat mijn drijfstangen en zuigers niet aan kunnen..
Ik wil toch liever een supercharger omdat een Turbo moet opspoelen en dat duurt icm. een automaat veelste lang
En wil je foto's zien dan?![]()
Geduld is een schone zaak..quote:Op vrijdag 17 september 2010 06:09 schreef Klonk het volgende:
Het begint toch zo langzamerhand weer een turq topic te worden, grote plannen en weinig gebeuren. Ik gok toch dat je binnenkort een Lada uit Nigeria gaat ombouwen en daar een limousine van gaat maken
Joh, dit is geen racer, maar een Cruiser..quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom Supercharger en turbo. Supercharger tot 3000 rpm ofzo totdat je turbo vol inslaat en het overneemt. Is dat eigenlijk mogelijk een supercharger te bypassen? Want dan is het ideaal. Geen turbogat meer. Of een turbo met variabele geometrie.
Dat is het punt niet, ik ga ff na een bedrijfje toe waar ik best lang heb stage gelopen en hun kunnen mij tot het laatste puntje alles finetunen etc..quote:Op zondag 19 september 2010 13:01 schreef bietelboer het volgende:
Lekker die SC er op en klaar, voor een duo setup ben je veul meer geld tijd en engerie kwijt dan je lief is(aangezien je er waarschijnlijk de ballen verstand van het om het ook goed en betrouwbaar werkend te krijgen)
Budget is er al.. maar ik verander dagelijks mijn gedachten net als de huidige koersen..quote:Op zondag 19 september 2010 18:00 schreef roepdeman het volgende:
Het wordt weer een geweldig project om te volgen
Heb je al een tijdsplanning voor jezelf en de auto gemaakt? Of hangt het allemaal af van een budget?
Je hebt geen planning dus, alleen maar wilde gedachtes.quote:Op zondag 19 september 2010 22:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Budget is er al.. maar ik verander dagelijks mijn gedachten net als de huidige koersen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |