Wauw, 50 euroquote:
Serieus 50 euro? Waar wordt er dan allemaal naar gekeken?quote:
blijkbaar dus niet..mijn Volvo 850 is origineel een 2.0 turbo 4-cyl en nou een 2.5 5 cyl...nooit omgekeurd en komt al een paar jaar zonder probleem door de APK heen..bij een Volvo dealer...op de rdw site (kenteken check) staat ie nog als 4-cyl. geregistreerd.quote:
Nou ik zat mij later te bedenken of het ook nog zo makkelijk is als je naar een ander aantal cillinders gaat?quote:
Een APK keurmeester kan/mag dat ook niet, dat is een klusje voor de RDWquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:11 schreef Charged het volgende:
[..]
blijkbaar dus niet..mijn Volvo 850 is origineel een 2.0 turbo 4-cyl en nou een 2.5 5 cyl...nooit omgekeurd en komt al een paar jaar zonder probleem door de APK heen..bij een Volvo dealer...op de rdw site (kenteken check) staat ie nog als 4-cyl. geregistreerd.
De APK keurmeester moet dat wel controlleren, als jij in één keer 2 cillinders meer in jou auto hebt dan op papier staat en de man keurt hem goed dan is hij in overtredingenquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij kijken ze bij de APK niet meer naar het aantal cilinders, maar moet je dit officieel zelf aangeven bij de RDW. Het lijkt me zinniger om het te bespreken met de verzekering want als je een ongeluk krijgt kunnen die moeilijk gaan doen.
Je hebt gelijk, het aantal cilinders moet overeenkomen. Mijn foutquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:39 schreef bietelboer het volgende:
[..]
De APK keurmeester moet dat wel controlleren, als jij in één keer 2 cillinders meer in jou auto hebt dan op papier staat en de man keurt hem goed dan is hij in overtredingen
Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...quote:Op zaterdag 26 juni 2010 07:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Je moet er maar aan geloven, had de keuze in een Paintjob en Turbo, of Supercharger en geen Paintjob..
Keuze is snel gemaakt.. Sponsor is geen Rockafella
En het feit dat de een S/C na een tijd gaat irriteren met dat gezoem, wat in het begin ongetwijfeld kk geil zou zijn![]()
Ik zou het ook niet zomaar doen op een blok dat je "zomaar" even hebt gekocht. Een revisie van een aantal gevoelige onderdelen is op z'n minst op z'n plaats.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:40 schreef Charged het volgende:
[..]
Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...
Ik heb ooit een Mosselmann Turbo conversie laten doen op een 528i (E39) met net onder de 2 ton op de klok bij Braspenning..binnen een maand naar de kl@ten gelopen en is naderhand vervangen door een Alpina B10 blok.
(was een klantenauto)
Een SC is een veiligere keuze door de gelijkmatigere opbouw van de interne stress van het blok.
Ik weet niet wat de km-stand van jouw blok is?
Ah OK, budgettaire beslissing dusquote:Op zaterdag 26 juni 2010 07:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Je moet er maar aan geloven, had de keuze in een Paintjob en Turbo, of Supercharger en geen Paintjob..
Keuze is snel gemaakt.. Sponsor is geen Rockafella
En het feit dat de een S/C na een tijd gaat irriteren met dat gezoem, wat in het begin ongetwijfeld kk geil zou zijn![]()
Idd ubergeil..helemaal icm met throttlebody's..geluid is gewoon om klaar te komen als autofanaat zijnde...maar met deze benzineprijzen niet meer te doen...daarintegen een goede turbo setup met een goede bov klinkt ook heerlijk...het aanzuigen,aanvolgend de turbo horen loeien en dan de bov horen afblazen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah OK, budgettaire beslissing dus![]()
Ik vind een blower juist een úbergeil geluid geven, dat kattengejank is gewoon vet![]()
Plús natuurlijk het voordeel van altijd instant power ipv eerst moeten spoolen na het schakelen![]()
Het állergeilste is natuurlijk om gewoon het complete injectie gebeuren te vervangen voor throttlebody's met een DTA systeem ofzo, blijft nog langer heel ook ,alleen zuipt het als een ketter![]()
oeh.. offf.. TB's, DTA én een SC![]()
Ben vergeten te melden dat ik inlaatspruitstuk krijg van Alpinaquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah OK, budgettaire beslissing dus![]()
Ik vind een blower juist een úbergeil geluid geven, dat kattengejank is gewoon vet![]()
Plús natuurlijk het voordeel van altijd instant power ipv eerst moeten spoolen na het schakelen![]()
Het állergeilste is natuurlijk om gewoon het complete injectie gebeuren te vervangen voor throttlebody's met een DTA systeem ofzo, blijft nog langer heel ook ,alleen zuipt het als een ketter![]()
oeh.. offf.. TB's, DTA én een SC![]()
Me km stand is niet echt aan de hoge kant, maar ook niet aan de lage.. (200.000)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:40 schreef Charged het volgende:
[..]
Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...
Ik heb ooit een Mosselmann Turbo conversie laten doen op een 528i (E39) met net onder de 2 ton op de klok bij Braspenning..binnen een maand naar de kl@ten gelopen en is naderhand vervangen door een Alpina B10 blok.
(was een klantenauto)
Een SC is een veiligere keuze door de gelijkmatigere opbouw van de interne stress van het blok.
Ik weet niet wat de km-stand van jouw blok is?
Hoeveel bar kan ik max draaien op een stock motor? (ik meen 0,5 toch?)quote:T3/T4 V-Band Hybrid Turbo with Internal Wastegate
T3/T4 Hybrid Turbo Charger with 8psi Internal Wastegate
.57 Compressor Wheel Trim Mapped for High/Low Boost Set ups
1/8 NPT Oil Inlet
Oil Fitting Gaskets & Mounting studs Included
Capable of 250+ HP and Well Balanced Wet Float Bearings
3" Inlet with 2" Outlet
.50 A/R Compressor Housing
.63 A/R Turbine Housing
Not Yet, dat laat ik aan hun over..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:23 schreef invine het volgende:
Ziet er goed uit, al besteld ? Misschien leuk om je blok ook mooi te maken, ziet er dan wat beter uit als alles netjes is ipv alleen de turbo set
Not yet, ga uit van volgende weekquote:Op zondag 27 juni 2010 19:03 schreef Barcaconia het volgende:
Heb je die turbokit besteld of is dat de kit die je wilt hebben?
Ziet er wel gaaf uit met die glimmende onderdelen, maar je moet inderdaad wel de rest ook even meepoetsen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |