abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83254650
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:38 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Dat kost geld..
Wauw, 50 euro
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:04:07 #177
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_83255399
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wauw, 50 euro
Serieus 50 euro? Waar wordt er dan allemaal naar gekeken?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_83255681
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:37 schreef invine het volgende:

[..]

Zouden ze wel moeten geloof ik
blijkbaar dus niet..mijn Volvo 850 is origineel een 2.0 turbo 4-cyl en nou een 2.5 5 cyl...nooit omgekeurd en komt al een paar jaar zonder probleem door de APK heen..bij een Volvo dealer...op de rdw site (kenteken check) staat ie nog als 4-cyl. geregistreerd.
pi_83255786
Volgens mij kijken ze bij de APK niet meer naar het aantal cilinders, maar moet je dit officieel zelf aangeven bij de RDW. Het lijkt me zinniger om het te bespreken met de verzekering want als je een ongeluk krijgt kunnen die moeilijk gaan doen.

[ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 24-06-2010 19:20:50 ]
Facts don't care about your feelings
pi_83256742
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wauw, 50 euro
Nou ik zat mij later te bedenken of het ook nog zo makkelijk is als je naar een ander aantal cillinders gaat?

Als hetzelfde aantal cillinders blijft dan is het idd 50 euro.
pi_83256768
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:11 schreef Charged het volgende:

[..]

blijkbaar dus niet..mijn Volvo 850 is origineel een 2.0 turbo 4-cyl en nou een 2.5 5 cyl...nooit omgekeurd en komt al een paar jaar zonder probleem door de APK heen..bij een Volvo dealer...op de rdw site (kenteken check) staat ie nog als 4-cyl. geregistreerd.
Een APK keurmeester kan/mag dat ook niet, dat is een klusje voor de RDW
pi_83256856
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij kijken ze bij de APK niet meer naar het aantal cilinders, maar moet je dit officieel zelf aangeven bij de RDW. Het lijkt me zinniger om het te bespreken met de verzekering want als je een ongeluk krijgt kunnen die moeilijk gaan doen.
De APK keurmeester moet dat wel controlleren, als jij in één keer 2 cillinders meer in jou auto hebt dan op papier staat en de man keurt hem goed dan is hij in overtredingen
pi_83313200
Plan Change.. No Supercharger meer.

Het wordt Direct stage 2 Turbo
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:57:00 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83313809
Een supercharger is vind ik zóóóó veel vetter
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_83317546
Je moet er maar aan geloven, had de keuze in een Paintjob en Turbo, of Supercharger en geen Paintjob..

Keuze is snel gemaakt.. Sponsor is geen Rockafella

En het feit dat de een S/C na een tijd gaat irriteren met dat gezoem, wat in het begin ongetwijfeld kk geil zou zijn
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83318304
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:39 schreef bietelboer het volgende:

[..]

De APK keurmeester moet dat wel controlleren, als jij in één keer 2 cillinders meer in jou auto hebt dan op papier staat en de man keurt hem goed dan is hij in overtredingen
Je hebt gelijk, het aantal cilinders moet overeenkomen. Mijn fout
Facts don't care about your feelings
pi_83319298
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 07:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Je moet er maar aan geloven, had de keuze in een Paintjob en Turbo, of Supercharger en geen Paintjob..

Keuze is snel gemaakt.. Sponsor is geen Rockafella

En het feit dat de een S/C na een tijd gaat irriteren met dat gezoem, wat in het begin ongetwijfeld kk geil zou zijn
Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...
Ik heb ooit een Mosselmann Turbo conversie laten doen op een 528i (E39) met net onder de 2 ton op de klok bij Braspenning..binnen een maand naar de kl@ten gelopen en is naderhand vervangen door een Alpina B10 blok.
(was een klantenauto)
Een SC is een veiligere keuze door de gelijkmatigere opbouw van de interne stress van het blok.
Ik weet niet wat de km-stand van jouw blok is?
pi_83319570
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:40 schreef Charged het volgende:

[..]

Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...
Ik heb ooit een Mosselmann Turbo conversie laten doen op een 528i (E39) met net onder de 2 ton op de klok bij Braspenning..binnen een maand naar de kl@ten gelopen en is naderhand vervangen door een Alpina B10 blok.
(was een klantenauto)
Een SC is een veiligere keuze door de gelijkmatigere opbouw van de interne stress van het blok.
Ik weet niet wat de km-stand van jouw blok is?
Ik zou het ook niet zomaar doen op een blok dat je "zomaar" even hebt gekocht. Een revisie van een aantal gevoelige onderdelen is op z'n minst op z'n plaats.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 11:05:46 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83319799
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 07:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Je moet er maar aan geloven, had de keuze in een Paintjob en Turbo, of Supercharger en geen Paintjob..

Keuze is snel gemaakt.. Sponsor is geen Rockafella

En het feit dat de een S/C na een tijd gaat irriteren met dat gezoem, wat in het begin ongetwijfeld kk geil zou zijn
Ah OK, budgettaire beslissing dus

Ik vind een blower juist een úbergeil geluid geven, dat kattengejank is gewoon vet
Plús natuurlijk het voordeel van altijd instant power ipv eerst moeten spoolen na het schakelen

Het állergeilste is natuurlijk om gewoon het complete injectie gebeuren te vervangen voor throttlebody's met een DTA systeem ofzo, blijft nog langer heel ook ,alleen zuipt het als een ketter

oeh.. offf.. TB's, DTA én een SC

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_83321361
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah OK, budgettaire beslissing dus

Ik vind een blower juist een úbergeil geluid geven, dat kattengejank is gewoon vet
Plús natuurlijk het voordeel van altijd instant power ipv eerst moeten spoolen na het schakelen

Het állergeilste is natuurlijk om gewoon het complete injectie gebeuren te vervangen voor throttlebody's met een DTA systeem ofzo, blijft nog langer heel ook ,alleen zuipt het als een ketter

oeh.. offf.. TB's, DTA én een SC


Idd ubergeil..helemaal icm met throttlebody's..geluid is gewoon om klaar te komen als autofanaat zijnde...maar met deze benzineprijzen niet meer te doen...daarintegen een goede turbo setup met een goede bov klinkt ook heerlijk...het aanzuigen,aanvolgend de turbo horen loeien en dan de bov horen afblazen.
Maar dit is meer SC,idd
pi_83325654
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah OK, budgettaire beslissing dus

Ik vind een blower juist een úbergeil geluid geven, dat kattengejank is gewoon vet
Plús natuurlijk het voordeel van altijd instant power ipv eerst moeten spoolen na het schakelen

Het állergeilste is natuurlijk om gewoon het complete injectie gebeuren te vervangen voor throttlebody's met een DTA systeem ofzo, blijft nog langer heel ook ,alleen zuipt het als een ketter

oeh.. offf.. TB's, DTA én een SC

Ben vergeten te melden dat ik inlaatspruitstuk krijg van Alpina
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:40 schreef Charged het volgende:

[..]

Turbo zou ook mijn keuze zijn...qua kick..maar hou er aub wel rekening mee dat een turbo ombouw veel gevoeliger is..km-stand,staat van het blok,electronica enz...
Ik heb ooit een Mosselmann Turbo conversie laten doen op een 528i (E39) met net onder de 2 ton op de klok bij Braspenning..binnen een maand naar de kl@ten gelopen en is naderhand vervangen door een Alpina B10 blok.
(was een klantenauto)
Een SC is een veiligere keuze door de gelijkmatigere opbouw van de interne stress van het blok.
Ik weet niet wat de km-stand van jouw blok is?
Me km stand is niet echt aan de hoge kant, maar ook niet aan de lage.. (200.000)
Me blok komt uit een 525i die voornamelijk alleen snelwegkm's heeft gemaakt.. Dus dat is weer een pluspunt
Wat was er kapot gelopen van de 528 dan? Wat raad je me aan te reviseren?
quote:
T3/T4 V-Band Hybrid Turbo with Internal Wastegate
T3/T4 Hybrid Turbo Charger with 8psi Internal Wastegate
.57 Compressor Wheel Trim Mapped for High/Low Boost Set ups
1/8 NPT Oil Inlet
Oil Fitting Gaskets & Mounting studs Included
Capable of 250+ HP and Well Balanced Wet Float Bearings
3" Inlet with 2" Outlet
.50 A/R Compressor Housing
.63 A/R Turbine Housing
Hoeveel bar kan ik max draaien op een stock motor? (ik meen 0,5 toch?)
En ik weet dat ik eerst zonder de Turbo slang moet rijden, just to be safe..
Daarna 0,0 bar, 0,1 bar, 0,2 bar, etc..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83325949

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:23:37 #193
182073 invine
blablabla etc.
pi_83326793
Ziet er goed uit, al besteld ? Misschien leuk om je blok ook mooi te maken, ziet er dan wat beter uit als alles netjes is ipv alleen de turbo set
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_83326832
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:23 schreef invine het volgende:
Ziet er goed uit, al besteld ? Misschien leuk om je blok ook mooi te maken, ziet er dan wat beter uit als alles netjes is ipv alleen de turbo set
Not Yet, dat laat ik aan hun over..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 27 juni 2010 @ 04:53:48 #195
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83348552
Eerst zien, dan geloven

Zie het als een Motivational Comment.
Calm down, please!
pi_83348590
Mwah, ik denk dat het wel goed komt.
In 1e instantie had ik m'n twijfels moet ik eerlijk zeggen maar hoe langer ik dit topic volg, hoe meer vertrouwen ik er in krijg.
Tuurlijk is het nog niet klaar, heeft tijd nodig.
Nog een lange weg te gaan maar voor het eerst: Turq, goed bezig en maak het af!
Ben ik zomaar positief.....die gozer verdient het.
pi_83351397
Thanks heren

Gaat de goede kant op, zowel optisch als technisch..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 27 juni 2010 @ 19:03:50 #198
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_83368174
Heb je die turbokit besteld of is dat de kit die je wilt hebben?
Ziet er wel gaaf uit met die glimmende onderdelen, maar je moet inderdaad wel de rest ook even meepoetsen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_83370676
quote:
Op zondag 27 juni 2010 19:03 schreef Barcaconia het volgende:
Heb je die turbokit besteld of is dat de kit die je wilt hebben?
Ziet er wel gaaf uit met die glimmende onderdelen, maar je moet inderdaad wel de rest ook even meepoetsen
Not yet, ga uit van volgende week
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:16:30 #200
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_83379844
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Not yet, ga uit van volgende week
Dat klinkt al vrij snel Ik wacht af
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')