Cabrio?quote:
Ik heb de hele bouw project gezien, echt respect..quote:
Met dit weer..?quote:
Zomer 2011 staat hij waarschijnlijk net klaar dan, hoeft alleen nog opnieuw gekeurd te worden omdat er weer 4 verschillende motoren in zijn geweest.quote:
Een E36 rijdt heerlijk, alleen ik rij nu op een schroefset waardoor mijn onderstel toch iets sportiever aanvoelt dan de originele vering wat uberzacht is..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:28 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Zomer 2011 staat hij waarschijnlijk net klaar dan, hoeft alleen nog opnieuw gekeurd te worden omdat er weer 4 verschillende motoren in zijn geweest.![]()
Turq, hoe rijd dat nou zo'n e36? ivm een standaard golfje 5 ofzo.
Heb je een 325i cabrio ja of neequote:
Het is hoe je het opvatquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een clutchkick bij een automaat?.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Een E36 rijdt heerlijk, alleen ik rij nu op een schroefset waardoor mijn onderstel toch iets sportiever aanvoelt dan de originele vering wat uberzacht is..
........
Wel heeft een E36 meer neiging tot onderstuur, maar met een 6 pitter en een clutchkick kun je hem aardig dwars gooien.. Niet te verglijken met zijn driftking broer de e30, maar goed.. de E36 is geen drifter maar een cruiser
En hoe groot waren die tanks?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een E36 rijdt heerlijk, alleen ik rij nu op een schroefset waardoor mijn onderstel toch iets sportiever aanvoelt dan de originele vering wat uberzacht is..
De 4 pitters zijn niks, nooit geweest ook na mijn mening (mijn blok & diff ging maar 3 weken mee). ALS je een E36 in gedachte hebt dan moet je denken aan MINIMAAL een 320i Sedan of Coupe.
De Sedan heeft betere wegligging maar de Coupe heeft toch die ene langere neus, het is waar je van houdt..
Qua verbruik valt het ook reuze mee, met mijn 115PK 1.8 8v 4traps automaatbak haalde ik 380-440km met een volle tank, met mijn 200PK 2.5 24v 5traps automaatbak in de zelfde chassis haal ik 550km.. En dat is incl. stampen en rustig rijden![]()
Wel heeft een E36 meer neiging tot onderstuur, maar met een 6 pitter en een clutchkick kun je hem aardig dwars gooien.. Niet te verglijken met zijn driftking broer de e30, maar goed.. de E36 is geen drifter maar een cruiser
Wat voor ga toch weg? Ik rij er toch zelf een, denk dat ik wel achter mijn mening sta of niet?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Een E36 een cruiser ga toch weg man. Nooit in een E34 of E39 gereden zeker, dat zijn cruisers. De E36 heeft altijd last van de fuseekogels en de draagarmrubbers en is vaak hard (en standaard verlaagd). Tenzij je nog een originele E36 kunt vinden op MP
![]()
Een geef mij een voordeel van de 320i ten opzichte van de 318is. Niks mis met de 4-pitters hoor, alhoewel de 316i wel heel erg traag is ja. Jouw verbruik slaat nergens op, dat is nooit te halen met een 325i automaat.
Of zit er 65l tank in de 6-pitters? Voor zover ik weet kan er in de 318is maar 55 liter.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:57 schreef Turquaz52 het volgende:
En van mijn Fuseekogels heb ik geen last van, en mijn draagarmrubbers? ook niks mis mee, danwel te bedenken dat mijn auto 290.xxxkm gelopen heeft en afkomstig is van ooit een keer JetCars in Rotterdam![]()
Je teller hier zegt iets anders? Loop je er nu al mee te knoeien?quote:
Goeie radio ? d'r staat JVC op potvolblomme!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Je teller hier zegt iets anders? Loop je er nu al mee te knoeien?
Wel een goede radio trouwens, ik had in mijn vorige auto dezelfde maar dan met USB-aansluiting
Wat is er nou weer mis met JVC?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
Goeie radio ? d'r staat JVC op potvolblomme!
Alles wat geen Alpine is vind ik 'minder'quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met JVC?
Kun je niet mee patsen omdat er geen ander merkje op zit?
Gaat je om het merkje dusquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
Alles wat geen Alpine is vind ik 'minder'
Ik hoor al dat je er verstand van hebtquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gaat je om het merkje dus
Jammer ... want met een Pioneer heb je vaak betere kwaliteit dan een Alpine en JVC staat alom hoog aangeschreven als een top-merk in die prijsklasse.
Mijn grootste probleem met Alpine is dat alles eruit ziet alsof het voor tieners is gemaakt (zie ook Sony Xplod ... meukspul btw)(en het schelle geluid in vergelijking).
Hooguit hobbyquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hoor al dat je er verstand van hebt![]()
D'r zat (quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:27 schreef Sounddragon het volgende:
Voor mij ook![]()
Ik heb denk ik voor een kleine 10.000 ¤ aan die meuk uitgegeven en 70% daarvan net zo lang 'mishandeld' tot het kapot ging, sommige dingen (meestal radio's) weer verkocht als ik weer het laatste nieuwe had gekocht, net zolang tot ik een set had die niet te slopen was.. nou ja.. bijna dan
Alpine is imho met geen mogelijkheid te vergelijken met JVC, echt niet, Pioneer misschien een beetje,maar Sony en JVC zitten wat mij betreft in dezelfde klasse, misschien JVC dan iets boven Sony, maar mijlenver verwijderd van de échte jongens zoals Kenwood, Clarion, Pioneer en Alpine
Toen je het over uiterlijk van het spul begon moest ik serieus lachen, magoed, dat kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk
Ok dan, da's misschien dan nog de redding van JVC, misschien wordt het nog wat .quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
D'r zat () voor een dikke 5000 euro aan spul in één van m'n eerste auto's tot het er minder-dan-vakkundig voor me uitgehaald is door één of andere junk. Sindsdien heb ik een dik Clifford alarm en alleen een HU in de auto
(DEH-P77MP trouwens) ... En speakers natuurlijk
Enne ... Kenwood = JVC, btw(sinds 2008)
Nee.. Ik wil toch Superchargerquote:
Hoe ver wil je dat me kleppen/zuigers worden gelanceerd?quote:
Volgens mij bedoelde 'ie in bovenstaande post de combi turbo/supercharger en komt die supercharger er nog gewoon in... denk ikquote:
Nee ik bedoelde van Turbo + Supercharger = te veel druk wat mijn drijfstangen en zuigers niet aan kunnen..quote:Op donderdag 16 september 2010 12:45 schreef Nexie het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde 'ie in bovenstaande post de combi turbo/supercharger en komt die supercharger er nog gewoon in... denk ik
Zijn er al nieuwe pics?!
Heb je ook een foto van de huidige staat?quote:Op vrijdag 17 september 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn visie op mijn interieur![]()
![]()
[ afbeelding ]
Huidige staat zou je niet willen zien want me achterbank heb ik er al een tijdje er uit net zoals mijn hemel..quote:Op vrijdag 17 september 2010 02:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van de huidige staat?
Daarom Supercharger en turbo. Supercharger tot 3000 rpm ofzo totdat je turbo vol inslaat en het overneemt. Is dat eigenlijk mogelijk een supercharger te bypassen? Want dan is het ideaal. Geen turbogat meerquote:Op donderdag 16 september 2010 19:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde van Turbo + Supercharger = te veel druk wat mijn drijfstangen en zuigers niet aan kunnen..
Ik wil toch liever een supercharger omdat een Turbo moet opspoelen en dat duurt icm. een automaat veelste lang
En wil je foto's zien dan?![]()
Geduld is een schone zaak..quote:Op vrijdag 17 september 2010 06:09 schreef Klonk het volgende:
Het begint toch zo langzamerhand weer een turq topic te worden, grote plannen en weinig gebeuren. Ik gok toch dat je binnenkort een Lada uit Nigeria gaat ombouwen en daar een limousine van gaat maken
Joh, dit is geen racer, maar een Cruiser..quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom Supercharger en turbo. Supercharger tot 3000 rpm ofzo totdat je turbo vol inslaat en het overneemt. Is dat eigenlijk mogelijk een supercharger te bypassen? Want dan is het ideaal. Geen turbogat meer. Of een turbo met variabele geometrie.
Dat is het punt niet, ik ga ff na een bedrijfje toe waar ik best lang heb stage gelopen en hun kunnen mij tot het laatste puntje alles finetunen etc..quote:Op zondag 19 september 2010 13:01 schreef bietelboer het volgende:
Lekker die SC er op en klaar, voor een duo setup ben je veul meer geld tijd en engerie kwijt dan je lief is(aangezien je er waarschijnlijk de ballen verstand van het om het ook goed en betrouwbaar werkend te krijgen)
Budget is er al.. maar ik verander dagelijks mijn gedachten net als de huidige koersen..quote:Op zondag 19 september 2010 18:00 schreef roepdeman het volgende:
Het wordt weer een geweldig project om te volgen
Heb je al een tijdsplanning voor jezelf en de auto gemaakt? Of hangt het allemaal af van een budget?
Je hebt geen planning dus, alleen maar wilde gedachtes.quote:Op zondag 19 september 2010 22:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Budget is er al.. maar ik verander dagelijks mijn gedachten net als de huidige koersen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |