Nou ze moet eerst nog ff afgebakken worden hoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:29 schreef WupWup het volgende:
Over een bijtende Aviva, Harry die twee borsten wil, BJ die het vaak te druk heeft om te kolven op het werk maar Evie wel alweer 6,5 maand voedt, Sindell die elektrisch is gaan kolven en daar resultaat van ziet en Ticootje die eindelijk eens moet baren zodat ze zelf weer kan voeden
Wat lief dat je daar aan denkt! Ik heb eigenlijk nergens meer last van, maar ik maak de Daktarin voor Lotte maar op. Kwaad kan het niet, een dagje extra. Met dank aan Twinkly, die ons GV stuurdequote:Op maandag 21 juni 2010 12:13 schreef DaviniaHR het volgende:
wat goed wup!![]()
aviva bijt niet meer!kdenk dat mn cyclus vond dat het tijd was om ongesteld te worden of zo. beetje bizar, zo zonder bloed, maar ach... moet wel ff terugzoeken wanneer de vorige keer was, en anders in mn agenda gaan aankruisen
linda, zijn jullie alweer spruwloos?
Ik zou die voeding dan kolven en op kdv laten geven...quote:Op maandag 21 juni 2010 20:12 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wat lief dat je daar aan denkt! Ik heb eigenlijk nergens meer last van, maar ik maak de Daktarin voor Lotte maar op. Kwaad kan het niet, een dagje extra. Met dank aan Twinkly, die ons GV stuurde
Nu ik hier toch ben, even jullie mening: Lotte gaat vanaf 15-7 naar het kdv, dan is ze op 5 dagen na 10 maanden oud. Ze blijft daar van 08:00 - 14:00. Normaal drinkt ze om 12u bij mij. Zouden jullie die voeding kolven, thuis inhalen of lekker laten zitten? Op dit moment heb ik wel het idee dat ze 'm nog nodig heeft. Vaak is ze rond half 12 moe, maar slaapt ze niet als ik haar in bedje leg. Na de voeding van 12u gaat ze wel lekker slapen.
Het ritme is inderdaad fijn. Ze zaten er op het KDV alleen niet zo op te wachten geloof ik en ik kolf niet zo veel (laatst toen ik tentamen had, heb ik 3 dagen achter elkaar gekolfd rond 22:00u en had ik 1 flesje van 120ml bij elkaar, wat helemaal opging...). Zoals het er nu naar uit ziet gaat ze 3 dagen naar het KDV, maar ik weet niet wat het met mn productie doet als ik die 3 dagen niet zou voeden 's middags..quote:Op maandag 21 juni 2010 20:16 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zou die voeding dan kolven en op kdv laten geven...
Je hebt blijkbaar een lekker ritme en dat hou je op die manier dan in stand...
Hier lijkt het nu beter te gaan dankzij de tips van Tico!
Harry drinkt nu 2 borsten per voeding en laat nu pauzes van 3,5 uur of soms nog langer tussen de voedingen. Hij slaapt meer en beter overdag en ook 's nachts gaat het best aardig. Mijn borsten voelen weer wat voller. Ik ben benieuwd wat het kolven morgen en overmorgen ons brengt.
Dank je tot dusver Tico
Mja, das waar. Maar gewoon kolven dan... de middagvoeding is wel degene waarbij ze erg weinig drinkt. Heeft Lente nog andere slaapjes, of alleen maar na een voeding? Lotte slaapt namelijk de andere slaapjes wel goed, ze weet dus heel goed wanneer ze krijgt en wanneer niet. Bij mn moeder ging ze ook moeilijk slapen 's middags, ondanks dat ze het flesje met smaak leeggedronken had.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:42 schreef Ssserpente het volgende:
Maar Linda, straks kolf je ipv de livevoeding, dus dat zal ws meer zijn. En oefening baart kunst! Ik zou ook gewoon dit ritme aanhouden. Lente gaat vaak ook pas slapen na een slokje.
Meestal leg ik 'r voor een slaapje even aan, ongeacht of ze een voeding 'nodig heeft'. 150 is hartstikke goed, toch?quote:Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mja, das waar. Maar gewoon kolven dan... de middagvoeding is wel degene waarbij ze erg weinig drinkt. Heeft Lente nog andere slaapjes, of alleen maar na een voeding? Lotte slaapt namelijk de andere slaapjes wel goed, ze weet dus heel goed wanneer ze krijgt en wanneer niet. Bij mn moeder ging ze ook moeilijk slapen 's middags, ondanks dat ze het flesje met smaak leeggedronken had.
(Ik had trouwens iets meer opbrengt, 150ml, maar we hebben pannenkoekjes gebakken voor Lotte)
Ow, da's niet echt veel dan idd. Maar je kolft nu dus alleen 's avonds? Dan komt er bij mij ook weinig uit hoor. Dan zit er toch minder in dan 's morgens. Ben benieuwd hoeveel het is als je straks ipv een livevoeding kolft.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:37 schreef Linda2205 het volgende:
Oeke, ze zijn hier gewend kindjes vanaf 1 jaar te krijgen, die krijgen meestal geen flesjes meer natuurlijk. Meer werk dus voor ze... Thuis krijgt ze tussen de middag ook nog een boterham, na de melk. Op het KDV gaat ze warm eten krijgen, rond een uur of 11
Ssserpente, 150 over 3 dagen heTwas sprokkelen
Lotte drinkt hier 's ochtends, lang en veel. Met goede TSR, want het komt soms dr neus uit, letterlijk. 's middags een klein beetje, duurt 5-10min en 's avonds links weinig en rechts veel. Overdag bied ik de hele dag water aan en daar drinkt ze wisselend van, tussen de 20-90ml per dag.
Lente drinkt zo te zien ook weinig overdag. Bied je thuis wel nog wat anders aan, of echt alleen BV?
Ja, omdat ze overdag niet heel veel drinkt, wilde ik niet tussendoor kolven zeg maar. Daarom extra, 's avonds. Maar daar ben ik nu ook weer mee gestopt, was alleen voor het tentamen.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:44 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ow, da's niet echt veel dan idd. Maar je kolft nu dus alleen 's avonds? Dan komt er bij mij ook weinig uit hoor. Dan zit er toch minder in dan 's morgens. Ben benieuwd hoeveel het is als je straks ipv een livevoeding kolft.
Ik bied de hele dag water aan, zowel in een tuit- als rietjesbeker, maar daar drinkt ze nauwelijks van. Ze kan er ook niet zo goed mee overweg en gaat er al snel mee gooien.Maar ik blijf ze geven.
Omdat ik bang was dat ze te weinig vocht binnenkreeg, heb ik ook een paar keer geprobeerd om 'r water uit d'r gewone flesje te geven, maar daar dronk ze nauwelijks van.
Op kdv krijgt ze diksap btw. Wmb prima voor daar, maar thuis krijgt ze dat niet.
Ik heb voor mezelf beslist dat elke bv-voeding er eentje extra is, maar dat ik me niet meer druk wil maken als er één wegvalt. 2 bv-voedingen per dag halen we nog (met uitzondering van een paar dagen deze week toen ik echt bijna niets meer gekolfd kreeg). Ik merk wel dat het vlug achteruit gaat als het te druk is op het werk en ik niet voldoende tijd heb om te kolven. Het is wel jammer dat ik komend weekend maar één dag vrij ben en dat het door de deliberaties deze week gigantisch druk is. Maar ik probeer morgen ook nog om de 4 uur te kolven.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn dat het effect lijkt te hebben, Leo, is je moeite niet voor niets geweest! Sowieso goed dat je toch alweer zo lang doorgaat. Kan me van een tijdje terug herinneren dat je wilde stoppen.
Ja, dat had ik ook. Maar ze duwt zelf vaak het water weg, als ik het voor d'r neus houd. Soms denk ik wel eens dat ze van sap meer zou drinken, maar ik wil het dr niet aanwennen en dat ze straks helemaal geen water meer hoeft.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:57 schreef Ssserpente het volgende:
Ooh, da's ook niet zo heel veel dus. Was al een beetje bang dat Lente te weinig drinkt. Maar goed, dan zou ze ook wel vaker bv willen natuurlijk.
Clusteren, check. Gisteren heeft ze om het half uur gedronken van 18.00 tot 23.00quote:Op maandag 21 juni 2010 16:25 schreef Ticootje het volgende:
Krampjes; warme doek op dr buikje leggen.. Dat soort dingen... Helaas hoort het er een beetje bij. Als ze heeeel vaak wilt drinken (clusteren)kun je even overwegen om steeds dezelfde borst te geven en te wisselen na 2 uur ofzo.. Anders krijgt ze alleen de voormelk, die kan de krampjes erger maken, waardoor ze weer wilt drinken en dan weer alleen voormelk.. enz. enz.
Mondjes terug is normaal, zolang er geen hele voedingen uitkomen. Goed laten boeren nog misschien, maar een beetje melk terug is niet erg hoor.
Nee tuurlijk nietquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:47 schreef Ssserpente het volgende:
Jij vindt het een geil idee om bij je moeder aan d'r tiet te hangen..? Aardig ziek.
Als je hebt..quote:
Wel hoor. Het hormoon dat vrijkomt als je klaarkomt is hetzelfde dat zorgt voor een toeschietreflex. Dat is precies de reden dat je borsten kunnen gaan lekken tijdens sex.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:58 schreef miss_sly het volgende:
Je wordt papa? Dan kun je live proeven binnenkort
geil, seks en borstvoeding hebben namelijk bitter weinig met elkaar te maken
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wel hoor. Het hormoon dat vrijkomt als je klaarkomt is hetzelfde dat zorgt voor een toeschietreflex. Dat is precies de reden dat je borsten kunnen gaan lekken tijdens sex.
Oh en verder wordt er niet met eten gespeeld.
Precies de waarheidquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wel hoor. Het hormoon dat vrijkomt als je klaarkomt is hetzelfde dat zorgt voor een toeschietreflex. Dat is precies de reden dat je borsten kunnen gaan lekken tijdens sex.
Oh en verder wordt er niet met eten gespeeld.
Je moet niets, lijkt me.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:03 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Precies de waarheid![]()
Maar ik word nog lang geen vader maar tijdens een gesprek met twee jonge moeders laatst kwam ik erachter dat ik er nog maar bar weinig vanaf weet. En ooit zal ik er toch wel aan moeten geloven
Daarom ben ik dus nu hier. En een (klein) kind hebben classificeer ik op dit moment als "eraan geloven".quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je moet niets, lijkt me.
En jij hoeft al helemaal niet aan de bv te geloven, dat doet dan de moeder van je kind.
Maar tegen die tijd info over hoe en wat kan zeker geen kwaad.
Dank je! Beter nu verdiepen dan later voor verassingen komen te staan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nou ja, de steun van de vader is wel heel handig, daar staat of valt de bv soms mee.
Dus heel goed dat jij je er nu al in verdiept, Id_do_her.
ikzeg maar even niksquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:58 schreef miss_sly het volgende:
geil, seks en borstvoeding hebben namelijk bitter weinig met elkaar te maken
Hoezo? Jij vingert tijdens het kolven?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ikzeg maar even niks![]()
En kolven ging vandaag super!!
ssstquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:46 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hoezo? Jij vingert tijdens het kolven?![]()
Ik heb ook nog een dubbele kolf dus beide handen vrijquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:33 schreef Sorbootje het volgende:
Waarom zie ik altijd alles meteen voor me?!
Volgens haar wel, ze bleef maar op de speen sabbelen. En na het extra beetje was ze wel tevreden. Tja ik ben daar niet bij verder, ik vertrouw wel op hun oordeel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:36 schreef Ticootje het volgende:
Sindell, is ze ook niet gewoon tevreden met 230? Ik bedoel misschien gaat er wel meer in omdat ze het toch aanbieden, maar vraagt ze daar ook echt om?
Misschien wel, misschien niet. Voor het zelfde geld kolf je volgende week opeens 200cc... Of niet.. Gelukkig kun je je er goed bij neerleggen, om er nu heel erg van te stressen is namelijk ook niet echt goed.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:53 schreef sindell het volgende:
Nee dat is ook het punt niet, als Laura tevreden is ben ik dat ook.
Alleen volledig kolven gaat niet meer lukken ben ik bang, ik doe mijn best en dan komen we vast wel een heel eind
bedoel je niet colostrum? ik dacht jusit dat colostrum relatief weinig lactose bevatte. maar ik kan er goed naast zitten hoor, heb nu geen tijd om het op te zoeken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:24 schreef Ticootje het volgende:
JAAAAA ik kon maar niet op het woord komen, maar het is lactose... In voormelk zit verhoudingsgewijs veel lactose en dat veroorzaakt krampjes.. Ik was echt al 2 dagen aan het graven in mn wattenhoofd.
Zo...
Als ik colostrum bedoelde had ik dat wel geschreven... Nee ik heb het over voormelk en achtermelk...quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:37 schreef trui het volgende:
[..]
bedoel je niet colostrum? ik dacht jusit dat colostrum relatief weinig lactose bevatte. maar ik kan er goed naast zitten hoor, heb nu geen tijd om het op te zoeken.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:24 schreef Ticootje het volgende:
JAAAAA ik kon maar niet op het woord komen, maar het is lactose... In voormelk zit verhoudingsgewijs veel lactose en dat veroorzaakt krampjes.. Ik was echt al 2 dagen aan het graven in mn wattenhoofd.
Zo...
sorry hoor! ik las ook veel te gehaast, dacht dat je het had over de eerste bv, ipv 'voormelk'.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:42 schreef Ticootje het volgende:
Als ik colostrum bedoelde had ik dat wel geschreven... Nee ik heb het over voormelk en achtermelk...
Super!quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:47 schreef Asyniur het volgende:
* Asyniur sluit zich aan bij voormelk theorie
btw een teveel aan melklactose hoeft niet tot krampjes te leiden. Harry had veel symptomen (groene poep, schuim op poep, veel windjes, onrustige baby tel ik niet mee want hij is gewoon wiebelig en friemelig van zichzelf) behalve de krampjes.
Ik heb echt goed gekolfd al zeg ik het zelf. De 1e keer 130cc en de 2e keer dan iets meer dan 100cc.
Harry heeft echter 2 dagen al wat melk laten staan, zowel bij opa en oma als bij papa. Maar goed dat haalt hij dan bij mama wel weer in...
Harry is een nog tevredener baby geworden die meer tijd tussen de voedingen laat en hij slaapt alweer 2 nachten door met maar 1 nachtvoeding!
Ik ga hem straks even wegen op het CB om te kijken of je al dit goeds ook terug ziet in zijn gewicht
Dat is eigenlijk een beetje te vergelijken met hoe men melk aftapt bij koeien...quote:
Ja dat snap ik wel, maar vrouwen zijn geen koeien, dus hang je er een zelf meegenome melkmachine aan vast of hoe?quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk een beetje te vergelijken met hoe men melk aftapt bij koeien...
Ja, je neemt een kolf mee naar je werk en daarmee kolf je dan dus je borsten af. Je zou het ook met de hand kunnen doen, maar dat is toch een stukkie lastiger en moet je echt even voor gaan zitten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, maar vrouwen zijn geen koeien, dus hang je er een zelf meegenome melkmachine aan vast of hoe?
Ok, ik begreep niet echt veel van kolven. Is het noodzakelijk?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, je neemt een kolf mee naar je werk en daarmee kolf je dan dus je borsten af. Je zou het ook met de hand kunnen doen, maar dat is toch een stukkie lastiger en moet je echt even voor gaan zitten.
Borstkolven heb je in de prijscategorie van 20 euro tot 500 euro. Er is dus een ruime keuze uit kolven die je met de hand moet bedienen tot kolven die geheel automatisch gaan, die je ook nog eens handsfree kun gebruiken en het zuigritme van een kindje nabootsen..
Nee hoor, op het moment dat je weer aan het werk gaat zou je ook de voedingen die je dus niet kunt geven met kunstvoeding kunnen vervangen. Dan moet je dat wel in je verlof al beginnen met afbouwen. De meeste moeders moeten rond 3 a 4 maanden weer aan de slag, de melkproductie is dan toch nog niet zo heel stabiel dat je dan steeds een dag zonder voedingen geven kan.. Je melkproductie zal waarschijnlijk wel afnemen waardoor je dan dus ook als je thuis bent niet meer genoeg melk hebt voor je kindje en dus moet gaan bijvoeden met kunstvoeding.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, ik begreep niet echt veel van kolven. Is het noodzakelijk?
Hm ok, ik begreep er eerst dus niks van, bij kolven dacht ik hier aan:quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor, op het moment dat je weer aan het werk gaat zou je ook de voedingen die je dus niet kunt geven met kunstvoeding kunnen vervangen. Dan moet je dat wel in je verlof al beginnen met afbouwen. De meeste moeders moeten rond 3 a 4 maanden weer aan de slag, de melkproductie is dan toch nog niet zo heel stabiel dat je dan steeds een dag zonder voedingen geven kan.. Je melkproductie zal waarschijnlijk wel afnemen waardoor je dan dus ook als je thuis bent niet meer genoeg melk hebt voor je kindje en dus moet gaan bijvoeden met kunstvoeding.
Er zijn toch zat vrouwen die graag langer borstvoeding blijven geven dan die 3 a 4 maanden of zelfs de 6 maanden. De WHO raadt vrouwen aan om tenminste hun kinderen 2 jaar van moedermelk te voorzien, ook hier in het westen. Moedermelk is speciaal afgestemd op de behoefte van een kindje en zit vol met antistoffen. Moedermelk voor een pasgeborene is anders dan melk voor een 2 jarige peuter.
Kindjes die borstvoeding krijgen zijn over het algemeen genomen minder vaak ziek en als ze ziek zijn is dat vaak minder ernstig... Borstvoeding heeft gewoon een hoop voordelen voor je kindje, maar als borstvoeding niet mogelijk is dan is flessenvoeding een prima alternatief. (en gelukkig is fv hier ook nog veilig, dat kun je niet zeggen in ontwikkelingslanden, fv moet je namelijk aanmaken met water.)
Dat is heel netjes...quote:
Dat moet je dus aan je huisarts vragen, of de apotheker.. En dan niet de muts achter de balie, maar dus echt de apotheker.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:07 schreef WupWup het volgende:
Thanks. Ik overweeg het inderdaad wel, precies om wat je zegt. Maar stel nou dat er een L1-mogelijkheid is....Dan liever dat natuurlijk.
Bedankt voor je input!quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld en ik word er morgen over teruggebeld, maar ben even nieuwsgierig of iemand hier er iets zinnigs over te zeggen heeft.
Oh ja je had de huisarts al gebeld...quote:
Ik gebruik ook Livocab oogdruppels en neusspray. Ik heb dit jaar voor het eerst veel last van hooikoorts en kreeg dit voorgeschreven. De dokter zei dat er veel mogelijkheden zijn met medicijnen, maar toen ik aangaf dat ik borstvoeding gaf, werden dat er heel wat minder. Maar ik gaf op dat moment nog maar 1 voeding per dag.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld en ik word er morgen over teruggebeld, maar ben even nieuwsgierig of iemand hier er iets zinnigs over te zeggen heeft.
Ik heb hooikoorts2 en gebruik normaal levocabastine oogdruppels en neusspray. In de zwangerschap mocht dit niet en toen heb ik me moeten redden met het vrij verkrijgbare cromoglicinezuur. Dat hielp maar weinig helaas. Nu wil ik dus graag wat sterkers hebben, maar wát? Volgens Hale is levocabastine L2 en het allerliefst gebruik ik natuurlijk een L1-product. Wat gebruiken jullie of kunnen jullie me aanraden?
toch hebben mannen dit wel vaker blijkbaar, zeker als het even niet lekker looptquote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef sindell het volgende:
Vriendlief vraagt zich ook af waarom ik er nog mee doorga geloof ik. Heel irritant af en toe, die ziet liever dat ik ermee stop lijkt het wel...
ja hoor, waarom niet?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:12 schreef lily het volgende:
[..]
toch hebben mannen dit wel vaker blijkbaar, zeker als het even niet lekker loopt
die van mij zegt het niet maar volgens mij denkt hij het wel (is het niet genoeg geweest zo)
even een vraagje: mag je nu wel of niet je haren verven tijden de bv periode?
Dat dus. Bij een baby is het maagklepje nog niet volgroeid. Bij sommige kinderen uit zich dat in reflux (terugstromen van maagzuur de slokdarm in) en anderen spugen wat makkelijk. Een mondje terug is trouwens ook een teken dat het kind goed is afgetanktquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien komt dit doordat het maagklepje wellicht nog niet goed (af)sluit? Wellicht hou je je zoontje net iets schuiner als je zittend voedt, waardoor de melk minder makkelijk terugvloeit richting de slokdarm?
mmm, lekkerquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:36 schreef Incantrix het volgende:
Pfff, Davinia, WTF? Bluh, je zou er toch.. Nouja, niet eens, volgens mij wordt je er héél gelaten van als je wéér zo'n feestelijkheid ontdekt![]()
erop! (Eh, nouja, niet letterlijk dáárop dan maar he?
)
het kan negatief zijn als je kindje volledig afhankelijk is van je melk. Als je water geeft dan heeft je kindje dus zijn dorst gelest en z'n maagje gevuld, dan zal hij dat dus niet meer bij jouw drinken. Doe je dat structureel dan zal je productie zich dus aanpassen omdat er minder vraag is, dus er hoeft ook minder melk gemaakt te worden. Maar in water zitten geen voedingsstoffen, dus je kindje heeft er niets aan. Alles anders dan melk is in feite bijvoeden. Dus ook water.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Tico, wat bedoel je met verstoren, dat klinkt negatief maar is dat het ook?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:04 schreef Asyniur het volgende:
Pepijn alweer 3 jaar! Wel slimme gedachte van hem. Hij denkt: zo voorlopig hoef ik nog niet van de borst af want die baby duurt nog wel even
Toen ik van de week zei dat ik naar huis ging om Harry te voeden omdat hij de fles weigerde vroeg ook iemand in opperste verbazing: geef jij dan nog bv?
ik: uhm ja, hij is pas 4,5 maand hoor
zij: en hoe lang ga je dat nog doen?
ik: minstens een half jaar alleen bv en daarna totdat hij of ik er geen zin meer in heeft. WHO adviseert tot 2 jaar
volgens mij kreeg ze een rolberoerte
ik heb er even aan toegevoegd dat ik verwachtte dat Harry als hij op zichzelf ging wonen, niet meer naar huis zal komen voor nog een slokje bij mama
Ik voel dat net zo, Miss. Een groot kind aan de borst lijkt mij ook wat minder. Maar misschien groei je daar idd wel in en lijkt ze hierdoor langer klein. Nu is ze idd ook al vrij groot eigenlijk, en heb ik er geen enkel probleem mee. Nu lijkt een kind van twee aan de borst me niets, maar mss dat ik het tzt heel anders zie. Daarom zie ik het wel hoe lang ik nog doorga. Stoppen kan altijd nog.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:40 schreef miss_sly het volgende:
In hoeverre belast je de omgeving er dan meedie zie ik echt niet zo
Doordat Senna ziek is geweest en nu met die warmte drinkt ze ook weer vrij veel bij me. Het afbouwen naar alleen de ochtend en avond is er eventjes bij ingeschoten. Ik had eigenlijk ook verwacht al gestopt te zijn tegen deze tijd, maar eigenlijk gaat het nog prima, dus waarom dan stoppen? Hoewel ik me dan wel af ga vragen wanneer wel, want het idee van een echt groter kind aan de borst, vind ik toch wat minder (voor mij persoonlijk he, niets gezegd over een ander). Van de andere kant begin ik me dan ook af te vragen wanneer ik vind dat Senna te groot is, want ze is nu toch ook al geen kleine baby meer. En als ik wacht tot Senna zelf stopt, voed ik dadelijk nog een kleuter, denk ik ')
Wat een hork, zeg! Als iemand er ongemak van zou 'moeten' ondervinden ben jij het wel. Het enige wat ie hoeft te doen is een flesje opwarmen! En da's met kunstvoeding niet anders, hoor. Het moet blij zijn dat jij voor het beste gaat!quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:43 schreef sindell het volgende:
Nou omdat hij het veel werk vindt om die voeding op te warmen ofzo. Ja ik volg dat verhaal ook niet helemaal hoorJa ik ben veel weg, maar niet zoveel dat ik er geen rekening meer mee kan houden. Ik vind dat we hier best goed mee om kunnen gaan, maar zo loopt het alleen maar uit op ruzie
![]()
Ik wil gewoon nog niet stoppen en hij doet maar laks overal in. *zucht*
Ja, dat heb ik dan ook maar besloten. Idd groei je er wel in mee, want nu vind ik Senna ook niets te groot, terwijl als je me dat een jaar geleden had gevraagd, zou ik gezegd hebben dat een kind van bijna 1 (quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:44 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik voel dat net zo, Miss. Een groot kind aan de borst lijkt mij ook wat minder. Maar misschien groei je daar idd wel in en lijkt ze hierdoor langer klein. Nu is ze idd ook al vrij groot eigenlijk, en heb ik er geen enkel probleem mee. Nu lijkt een kind van twee aan de borst me niets, maar mss dat ik het tzt heel anders zie. Daarom zie ik het wel hoe lang ik nog doorga. Stoppen kan altijd nog.
iddquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:52 schreef Ssserpente het volgende:
Egoistisch? Wie is er hier nou egoistisch?
Dat heeft mijn vriend dus vorige week ook gedaan. En dan niet even een slokje, nee 90cc. Ik was aan de ene kant laaiend, want er stond gewoon nog 140cc bv in de koelkast en dat is m'n bloed, zweet en tranen. Aan de andere kant begrijp ik het wel, vanwege wat jij zegt. Daarom wilde ik dus geen kv in huis hebben 'voor het geval dat'quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:06 schreef octopussy het volgende:
Ik weet niet hoe Laura is, maar als Hannah bedenkt dat ze honger heeft dan gaat ze best hard huilen. Ik kan haar dan zo aanleggen, maar als je eerst moedermelk moet opwarmen ben je een kwartier verder. Mijn man vindt het ook erg akelig dat hij dan een kwartier lang het gehuil moet aanhoren. Het is voor hem dan veel handiger om kunstvoeding te geven want dat is in een minuutje klaar. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen.
Vind je dat nu zelf geen overdreven reactie?quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:46 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dit heeft volgens mij ook niets met ongemak oid te maken. Hij is gewoon jaloers.
dat hij niet zo'n moment heeft met zn kind, wellicht?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Vind je dat nu zelf geen overdreven reactie?Waarom zou hij jaloers moeten zijn?
Om wat Davinia zegt bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Vind je dat nu zelf geen overdreven reactie?Waarom zou hij jaloers moeten zijn?
Ja en als ze groter zijn dan legt papa ze misschien makkelijker op bed...quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk ook wel dat het een soort van jaloezie is. ZIJ krijgt haar wel met een paar seconden stil, HIJ niet. Ik merk hetzelfde een beetje bij mijn man, maar dan met de troostborst. Hij geeft haar vaak snel aan mij, maar als je het erover hebt(ik vind dat hij ook eens moet proberen te troosten), dan merk je dat hij het toch vervelend vind dat ze naar mij wil of niet zo snel getroost is als hij haar probeert te troosten.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:51 schreef trui het volgende:
mijn gevoelsmatige grens was bovendien dat het me voor henzelf later niet zo prettig lijkt als ze het zich later nog echt kunnen herinneren.![]()
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik vind een fles geven ook heel intiem, hoor. En zelf vind ik het trouwens ook fijner om in publiek de fles te geven.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:30 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
dat hij niet zo'n moment heeft met zn kind, wellicht?
het is wel heel erg naar als je niet gesteun wordt door je partner
hopelijk trekt hij bij of kunnen jullie een modus vinden waarin het voor jullie beiden prettig is
Mja, ik zou het vooral vreemd vinden dat hij het zich wel kan herinneren dat hij aan de borst dronk, maar niet dat hij het zo prettig vond.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:59 schreef trui het volgende:
ik weet niet precies, het lijkt me zelf in elk geval helemaal niet fijn om me dat te kunnen herinneren.
Het zal mijn vriend toch wel een hema rookworst wezen of ik en plein publique de borst geefquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik vind een fles geven ook heel intiem, hoor. En zelf vind ik het trouwens ook fijner om in publiek de fles te geven.
Ik kan ook perfect begrijpen dat een partner liever heeft dat je in het openbaar de fles geeft.
Soms wordt er hier toch heel vaak van slechte bedoelingen uitgegaan van partners, vind ik.
Hoe zou jij de bedoelingen van Sindell d'r lief dan interpreteren?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:02 schreef leonieke het volgende:
[..]
Soms wordt er hier toch heel vaak van slechte bedoelingen uitgegaan van partners, vind ik.
Als die van een man die zijn kind niet te veel wou laten krijsen? Ik kan me echt niet voorstellen dat haar lief stond te twijfelen tussen een fles bv en kv en opeens dacht: "hmz... ik zal eens kv geven, gewoon om mijn partner te pesten of te kwetsenquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hoe zou jij de bedoelingen van Sindell d'r lief dan interpreteren?
Dat dusquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Kom op nou... Nieuwe papa's hebben toch ook gewoon hun onzekerheden en weten ook heus niet alles. Als verse moeder maak je ook heus eens een foutje, waarom worden papa's dan zo vreselijk hard afgezeken.. Het is ook hun kindje hoor.
Ik denk namelijk niet dat de man van Sindell een flesje geeft omdat hij jaloers is, of om haar bewust dwars te zitten of om een statement te maken. Maar gewoon kind heeft honger en moet zo snel mogelijk melk... Dat is toch logisch? Ik denk ook echt niet dat alle papa's zich helemaal tot in detail gaan inlezen over borstvoeding.
Leuke boeken zijn: Borstvoeding van Stefan kleintjes of borstvoeding van de LLL. Beiden fijne boeken met goede informatie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Maar ik kwam hier eigenlijk voor wat praktische vraagjes:
-Ik wil graag borstvoeding gaan geven en vind het altijd wel prettig me een beetje in te lezen. Heeft iemand een aanrader voor een goed informatief boek over borstvoeding, of sowieso over voeding tijdens het 1e jaar?
-Het lijkt me handig voor op de babykamer een stoel te hebben waar ik in kan voeden. Wat is dan handig? Hoog of laag, recht of achteroverleunend, met leuningen, zonder leuningen, etc.?
-Is een voedingskussen een must-have?
-Moet ik van tevoren dingen aanschaffen zoals een kolf, of kun je dat beter later doen?
Als dat de reden zou zijn, zou ik begrip voor m hebben. Maar Sindell geeft aan dat ie vindt dat ze de omgeving er teveel mee belast en dat hij haar egoistisch vindt omdat ze door wil gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Als die van een man die zijn kind niet te veel wou laten krijsen? Ik kan me echt niet voorstellen dat haar lief stond te twijfelen tussen een fles bv en kv en opeens dacht: "hmz... ik zal eens kv geven, gewoon om mijn partner te pesten of te kwetsen."
Dat zou ik ook niet leuk vinden, als mijn man dat zou zeggen, maar ik vraag me af of dat echt het probleem is. Misschien vindt 'ie het lastig onder woorden brengen wat hem precies tegenstaat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:34 schreef Ssserpente het volgende:
Maar Sindell geeft aan dat ie vindt dat ze de omgeving er teveel mee belast en dat hij haar egoistisch vindt omdat ze door wil gaan.
Het borstvoedingshandboek van de LLL schijnt heel fijn te zijn. Ik heb zelf "Borstvoeding" en "Eten voor de Kleintjes" van Stephan Kleintjes en dat vind ik ook fijne naslagwerken voor als je geen zin hebt om alles op internet op te moeten zoeken. Ik heb een borstvoedingscursus gedaan bij mijn verloskundigenpraktijk, maar die viel erg tegen omdat ik me al uitgebreid ingelezen had op borstvoeding.com. De bv-cursussen van de LLL schijnen een aanrader te zijn en zijn ook nog eens niet duur!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak als 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet.
Maar ik kwam hier eigenlijk voor wat praktische vraagjes:
-Ik wil graag borstvoeding gaan geven en vind het altijd wel prettig me een beetje in te lezen. Heeft iemand een aanrader voor een goed informatief boek over borstvoeding, of sowieso over voeding tijdens het 1e jaar?
-Het lijkt me handig voor op de babykamer een stoel te hebben waar ik in kan voeden. Wat is dan handig? Hoog of laag, recht of achteroverleunend, met leuningen, zonder leuningen, etc.?
-Is een voedingskussen een must-have?
-Moet ik van tevoren dingen aanschaffen zoals een kolf, of kun je dat beter later doen?
Daar zou ik er toch niet te veel van halen. Ik heb ze nooit nodig gehad.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:49 schreef Twinkly het volgende:
En haal zoogcompressen! Die van Natusan zijn heel fijn maar heel duur, ik vind die van de Hema ook prettig maar je ziet ze door kleding heen, dus alleen gebruiken onder een trui ofzo. Die van de etos zie je minder maar lekken snel door, die van de Kruidvat plakken aan wondjes aan je tepels vast![]()
Als je wat minder lekt (bij mij was dat pas na 5 maanden ofzo?) dan kun je ook wasbare compressen gebruiken, maar die zie je heel erg door kleding heen! Ik gebruik ze voor 's nachts. En ik gebruik simpele BH-tjes zonder naden van de Zeeman om ze op hun plek te houden 's nachts.
Wat handigquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:54 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Daar zou ik er toch niet te veel van halen. Ik heb ze nooit nodig gehad.
Hehe, bij mij blijft het er gewoon inzitten. Onlangs was ik voor de eerste keer van negen uur 'savonds tot de volgende dag elf uur 'savonds zonder de kinderen. Ik had mn kolf wel mee, maar niet gekolft dus. Tegen dat we terug waren borsten van beton, maar geen drupje nat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat handigIk nu nog steeds af en toe. Leuk als je ze vergeet in te doen en ook vergeet om de bel in te drukken tijdens het drinken
Yep, das ook een leuke!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Cantare het volgende:
Tnx!
He en deze: http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description ?
[ afbeelding ]
De bel in te drukken? Mis ik iets? Doe ik al bijna 9 maanden iets niet wat ik wel zou moeten doen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:55 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat handigIk nu nog steeds af en toe. Leuk als je ze vergeet in te doen en ook vergeet om de bel in te drukken tijdens het drinken
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef trui het volgende:
gestolen??? bizar!
Ik werk ook weer hoorquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:34 schreef sindell het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat die artikelen er allemaal van uit gaan dat je thuis zit en er de hele dag bent om je kind te voeden. Ik werk bijvoobeeld gewoon en op deze dagen heb ik dus de mogelijkheid niet om de productie op te voeren....
Eigenlijk he...zou je gewoon een half jaar verlof moeten kunnen krijgen, wil je het goed doen....
Schoonma vond ook dat het wel tijd werd om te stoppen...en dan is vriendlief het daar wel mee eens ook nog, want die vindt dat ik de omgeving er teveel mee belast als ik door blijf gaan met borstvoeding. Heel irritant als ik die steun gewoon niet krijg, want hij propt haar vervolgens ook nog vol met kunstvoeding waardoor ze weer de hele nacht slaapt
Tja, HIJ besloot dat er nog niet getrouwd werd/nog geen kinderen kwamen. Alle argumenten ten spijt: daar had ik verder ook niets bij in te brengen. Dus IK besluit dat er nog niet gestopt wordt met de borstvoeding. Nu heb ik er gelukkig geen ruzie over en hopelijk zal ik dat ook niet krijgen, maar zo staan de zaken wel wat mij betreft. Misschien zal een ander het niet eens zijn met die redenering, maar ik wil ook wel eens een veto kunnen uitspreken (ten gunste van mijn dochter.)quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak á la 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet. Ik denk toch dat het heel belangrijk is om, zoals trui ook zegt, er vanuit te blijven gaan dat je allebei het beste met je kind (en je relatie) voor hebt.
Tja, wat ie eigenlijk tussen de regels bedoelt, kan ik ook niet raden natuurlijk. Ik kan alleen maar uitgaan van wat hier staat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet leuk vinden, als mijn man dat zou zeggen, maar ik vraag me af of dat echt het probleem is. Misschien vindt 'ie het lastig onder woorden brengen wat hem precies tegenstaat.
Haha, het wàs iets tussen Sindell en haar partner, tot ze besloot om het op het grootste forum van Nederland te publiceren. Nu is het iets tussen Sindell, haar partner en de rest van Nederland.quote:Maar goed, 't is iets tussen Sindell en haar partner natuurlijk, maar het lijkt me gewoon zo rot om om zulke dingen onenigheid te krijgen. Dus sterkte iig!
Serieus? Zou je je kont tegen de krib gooien alleen maar omdat je geen inspraak hebt? Terwijl je weet dat bv het beste is? Ik vind het niet meer normaal dat de vrouw uiteindelijk de regie omtrent bv in handen heeft. Nils staat volledig achter me en vindt ook dat ik bv moet geven zolang ik me daar prettig bij voel. En alleen ik kan op een gegeven moment besluiten om er om welke reden dan ook mee te stoppen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak á la 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet. Ik denk toch dat het heel belangrijk is om, zoals trui ook zegt, er vanuit te blijven gaan dat je allebei het beste met je kind (en je relatie) voor hebt.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
[..]
Haha, het wàs iets tussen Sindell en haar partner, tot ze besloot om het op het grootste forum van Nederland te publiceren. Nu is het iets tussen Sindell, haar partner en de rest van Nederland.![]()
Ben ik het helemaal mee eens. Als de partner met goede argumenten zou komen waarom te stoppen (ik kan ze zo niet bedenkenk, maar wie weet), dan is het iets anders. Maar zolang de argumenten niet overtuigend zijn, bepalen mijn kind en ik wanneer er gestopt wordt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Serieus? Zou je je kont tegen de krib gooien alleen maar omdat je geen inspraak hebt? Terwijl je weet dat bv het beste is? Ik vind het niet meer normaal dat de vrouw uiteindelijk de regie omtrent bv in handen heeft. Nils staat volledig achter me en vindt ook dat ik bv moet geven zolang ik me daar prettig bij voel. En alleen ik kan op een gegeven moment besluiten om er om welke reden dan ook mee te stoppen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij anderen werkt, maar ik kan me voorstellen dat als ik man zou zijn ik me wel wat buitengesloten zou kunnen voelen als de vrouw alles omtrent de voeding beslist en doet (of welk onderwerp dan ook, want in mijn ogen is dit meer een communicatieding dan een typisch borstvoedingsding), wat tot gevolg heeft dat je des te meer je eigen plan gaan trekken/gaat protesteren. Nils voelt het blijkbaar anders dan de man van Sindell, jullie hebben een afspraak waar je het beiden over eens bent, en dat is natuurlijk superquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef Ssserpente het volgende:
Serieus? Zou je je kont tegen de krib gooien alleen maar omdat je geen inspraak hebt? Terwijl je weet dat bv het beste is? Ik vind het niet meer normaal dat de vrouw uiteindelijk de regie omtrent bv in handen heeft. Nils staat volledig achter me en vindt ook dat ik bv moet geven zolang ik me daar prettig bij voel. En alleen ik kan op een gegeven moment besluiten om er om welke reden dan ook mee te stoppen.
Jullie dochter...quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, over de (op)voeding in zijn geheel heeft hij vanzelfsprekend inspraak, maar ik ga over de borstvoeding.![]()
Dat specifieke onderdeel is tussen mij en mijn dochter.
Goeie opmerking.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:07 schreef sindell het volgende:
Disclaimer: waar "mijn" staat, kan ook "ons" gelezen worden.
opgelost, slotje
Precies. Als die partner dat best vindt: niks aan het handje. Mijn man weet ook dat ik me beter ingelezen heb over de verzorging en voeding van een kleintje, en vindt het dan ook prima als ik uitleg hoe ik de dingen het liefst zou willen doen. Maar als die partner het níet prima vindt dat je als moeder het onderwerp bv helemaal naar je toetrekt dan moet je ook niet verbaasd staan te kijken als je er steeds weer aanvaringen over krijgt. Dan kun je "quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:20 schreef Ticootje het volgende:
En ik vind het lichtelijk irritant dat er vrouwen zijn die blijkbaar denken dat zij alleen kunnen beslissen over een kind en dat een partner al gaat ie op zn kop staan gewoon buiten spel wordt gezet. Dat het nu toevallig over borstvoeding gaat doet er wat mij betreft niet toe.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef Asyniur het volgende:
Sorbo
Bel indrukken: andere tepel indrukken als je tsr voelt om melk druppen tegen te gaan (moet ik ook meestal doen, zeker bij lichte stuwing)
echt waar? dat is het hele principe van de lilypadz!quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat helpt??Ik zit dus echt al 9 maanden te klooien met spuugdoekjes in mijn bh
Precies, ben ik het helemaal mee eens!quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:42 schreef Cantare het volgende:
[..]
Precies. Als die partner dat best vindt: niks aan het handje. Mijn man weet ook dat ik me beter ingelezen heb over de verzorging en voeding van een kleintje, en vindt het dan ook prima als ik uitleg hoe ik de dingen het liefst zou willen doen. Maar als die partner het níet prima vindt dat je als moeder het onderwerp bv helemaal naar je toetrekt dan moet je ook niet verbaasd staan te kijken als je er steeds weer aanvaringen over krijgt. Dan kun je "" doen, maar mijn keuze is dat niet. Voor mij geldt dat, hoe waardevol bv ook is, het níet tussen mij en mijn partner in moet komen te staan. Want twee tevreden ouders met een fijne relatie zijn immers ook heel wat waard.
Moet je eens flink knoflook eten en de volgende dag ruikt de kleine uit dr mond..quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef DaviniaHR het volgende:
oh, ik had trouwens vandag iets heel bijzonders bij het kolven. we hadden gister mexicaans gegeten, en ik was aan het kolven, en ik denk 'wat ruik ik nou?' och, dat is het mewxicaanse eten van gister dat via de melk er weer uitkomt
dat is echt de eerste keer dat ik merk dat je eten echt in de melk komt. best grappig, eigenlijk
Gewoon met je wijsvinger je tepel indrukken totdat je zoiets hebt van: muah, nu kan het wel (weet niet of jij je tsr voelt, maar ik doe het dus als dat gevoel helemaal is weggeëbt)quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat helpt??Ik zit dus echt al 9 maanden te klooien met spuugdoekjes in mijn bh
Ik deed dat met de binnenkant van mijn polsquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Gewoon met je wijsvinger je tepel indrukken totdat je zoiets hebt van: muah, nu kan het wel (weet niet of jij je tsr voelt, maar ik doe het dus als dat gevoel helemaal is weggeëbt)
Oliebollen ruik je ook zo lekkerquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef DaviniaHR het volgende:
oh, ik had trouwens vandag iets heel bijzonders bij het kolven. we hadden gister mexicaans gegeten, en ik was aan het kolven, en ik denk 'wat ruik ik nou?' och, dat is het mewxicaanse eten van gister dat via de melk er weer uitkomt
dat is echt de eerste keer dat ik merk dat je eten echt in de melk komt. best grappig, eigenlijk
Mja ik bekijk het ook een beetje vanuit mijn eigen referentiekader hoor, productieproblemen e.d. Ik zie niet hoe ik het op peil had kunnen houden, buiten gewoon thuis te blijven.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:25 schreef p_iglet het volgende:
Sindell, hoewel de meeste boeken en artikelen er inderdaad vrij makkelijk van uit lijken te gaan dat moeders 24 uur per dag bij hun kind zijn, sluit veel van huis en lang bv geven elkaar niet uit hoor...
Vanaf dat pepijn 8 weken was had ik weer colleges en praktika, en nu fulltime co-schappen, parttimebaan en pepijn regelmatig uit logeren.
Hoe langer je bv geeft, hoe flexibeler en makkelijker het word!
na 3 jaar slaap je zelfs door nachtvoedingen heen![]()
ja, dat weet ik. ik vind het ook niet erg. en met 6 mnd heb je ook regeldagen, maar toch. mn nachtrust is me heel veel waardquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:46 schreef WupWup het volgende:
Davinia bedenk je ook dat het echt bijzonder warm is de laatste dagen, dus het is op zich niet zo gek dat ze vaker wil drinkenDoen we zelf ook!
mijn zus heeft door de vermoedelijke koemelkallergie van mn nichtje helemaal niets uit hoeven geven aan voeding t eerste jaar...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:23 schreef oeke het volgende:
oja, en als Ko allergisch bleek te zijn dan is de winst 1550 euro.
Wordt dat volledig vergoed in de basisverzekering? Anders moet je de aanvullende verzekering natuurlijk ook meetellen!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
mijn zus heeft door de vermoedelijke koemelkallergie van mn nichtje helemaal niets uit hoeven geven aan voeding t eerste jaar...
met flesvoeding. ohw alleen twee flessen heeft ze gekocht
Ja, is het zo erg? Ik vrees er ook voor. Da's voor mij ook een reden om lekker lang door te gaan met bv; dan zijn ze tenminste nog een beetje gevuld. Ik ben echt bang voor lege, slappe theezakjes straks. 's Avonds na de laatste voeding is er al weinig meer van over.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:47 schreef krijtlijk het volgende:
Volgens mij kan ik nu zeggen dat ik gestopt ben met borstvoeding geven, hij heeft nu ongeveer 3 weken niet meer gedronken.
Ik heb het op zijn tempo afgebouwd, dat heeft ongeveer anderhalve maand geduurd. aan de ene kant vind ik het wel jammer maar na ruim 2 jaar voeden mag ik niet klagen (en mijn omgeving ook niet meer)
Maar nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe bh's, wat een ramp. Zelfs de dame uit de winkel wist het even niet meer volgens mij. Heb nu maar een tienerbh-tje gehaald bij de Hema die eigenlijk ook niet goed zit
Volgens de eigenaresse van de lingeriezaak waar ik boven woon, moet je ook pas op zoek gana naar nieuwe bh's als je enkele maanden volledig gestopt bent met bv. Ik dacht namelijk ook eens wat leuks nieuws aan te schaffen, maar nu kont het zeker nog niet, en ze raadde aan om dus pas een paar maanden na het stoppen te komen. Zij is overigens ook vrijwilligster geweest bij VBN enzo, dus ze is ook op de hoogte van dingen mbt bv.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:47 schreef krijtlijk het volgende:
Volgens mij kan ik nu zeggen dat ik gestopt ben met borstvoeding geven, hij heeft nu ongeveer 3 weken niet meer gedronken.
Ik heb het op zijn tempo afgebouwd, dat heeft ongeveer anderhalve maand geduurd. aan de ene kant vind ik het wel jammer maar na ruim 2 jaar voeden mag ik niet klagen (en mijn omgeving ook niet meer)
Maar nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe bh's, wat een ramp. Zelfs de dame uit de winkel wist het even niet meer volgens mij. Heb nu maar een tienerbh-tje gehaald bij de Hema die eigenlijk ook niet goed zit
ik heb geen idee hoe ze t voor elkaar gekregen hebbenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:49 schreef oeke het volgende:
[..]
Wordt dat volledig vergoed in de basisverzekering? Anders moet je de aanvullende verzekering natuurlijk ook meetellen!
ja geen idee, zou wel eerlijker zijn...ben ikmet je eens!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:13 schreef oeke het volgende:
Sonnetje, ik ging meteen doordenken, waarom krijg je dan eigenlijk niet vergoed vanaf de normale prijs voor kv, want die zou je toch wel kopen Dus 1000,- ipv 2000,-. Nouja, ik heb er verders weinig verstand van.
En mijn voedingsbh's heb ik wel meegeteld als onkosten.
Toen ik net bevallen was had ik maat 85H, dus 2 bh's gekocht maar na een paar weken kon ik in maat 75H dus toen heb ik nieuwe gekocht (voor de zwangerschap had ik maat 75F).quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
en mijn voedingsbh's zijn ook duur Asy, heb hetzelfde probleem en idd ff omhoog ploppen is hier dus ook geen optie...
(75G)
Wil je nu zeggen dat ze nog kleiner kunnen worden?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens de eigenaresse van de lingeriezaak waar ik boven woon, moet je ook pas op zoek gana naar nieuwe bh's als je enkele maanden volledig gestopt bent met bv. Ik dacht namelijk ook eens wat leuks nieuws aan te schaffen, maar nu kont het zeker nog niet, en ze raadde aan om dus pas een paar maanden na het stoppen te komen. Zij is overigens ook vrijwilligster geweest bij VBN enzo, dus ze is ook op de hoogte van dingen mbt bv.
Zo is het bij een vriendin van me wel gegaan. Die had B, tijdens de borstvoeding kreeg ze C en na de borstvoeding AA. Nu (anderhalf jaar verder heeft ze weer A). Maar goed, die is ook veel te mager; ze eet ook niet goed.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgens mij kunnen ze juist weer wat groter worden, omdat er ook weer vet gaat zitten na verloop van tijd. Maar dat weet ik niet zeker meer.
Nee, ze werden te grootquote:Op zondag 4 juli 2010 11:38 schreef WupWup het volgende:
Ai chan wat balen zeg! Heb je gentiaan violet in huis?
Jongens, bij die berekeningen is het toch niet eerlijk om flesjes en verwarmers en sterilisators mee te tellen. Die heb je bij kunstvoeding ook of zelfs juist nodig!
Asy worden jouw bh's te kleinIk heb er al 2 aan de kant geschoven omdat ze inmiddels te groot zijn. Volgens mij kan ik een winkel gaan beginnen. Heb nu van B t/m E in de kast liggen
Maar het gaat natuurlijk wel om de winst die je maakt tov kv. Dus echt aanrekenen hoeft niet want met kv moet je ze ook kopen.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:29 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, ze werden te groot(van 85H naar 75H)
Mijn eigen bh's (van voor de zwangerschap zijn 75F)
Nou ik vind dat je het wel mee moet rekenen want sec bv (zonder kolven etc) dan heb je al die meuk niet nodig
Claudia, mij boeit het ook niet. Ik heb gewoon geïnvesteerd in iets wat ik/wij belangrijk vind/en.
Ik had daar aventbakjes voor. Maar ik heb volgens mij maar 3 keer wat ingevroren.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vriezen jullie melk dan in? Ik heb volgens mij in maar één lijstje een ijsklontjeszak gezien.
Het lijkt me dat voor niemand in dit topic geld de reden was om bv te geven.quote:En eerlijk gezegd interesseren de kosten me ook niets. Als borstvoeding duurder was dan flesvoeding dan zou het nog mijn 1e keuze zijn.
Leuk! Hopelijk gaat het van een leien dakje!quote:Ik kijk stiekem alweer uit naar nog een keer borstvoeding geven.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:35 schreef oeke het volgende:
Voor de een is het wel iets goedkoper dan voor de ander, maar gratis is het bij niemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |