abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83529429
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef trui het volgende:
gestolen??? bizar!

Vind ik ook. Wie gaat dat nu meenemen? En het was een gewone handkolf, dus nt eens zoveel geld waard...
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:21:07 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83530125
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:34 schreef sindell het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat die artikelen er allemaal van uit gaan dat je thuis zit en er de hele dag bent om je kind te voeden. Ik werk bijvoobeeld gewoon en op deze dagen heb ik dus de mogelijkheid niet om de productie op te voeren....

Eigenlijk he...zou je gewoon een half jaar verlof moeten kunnen krijgen, wil je het goed doen....

Schoonma vond ook dat het wel tijd werd om te stoppen... en dan is vriendlief het daar wel mee eens ook nog, want die vindt dat ik de omgeving er teveel mee belast als ik door blijf gaan met borstvoeding. Heel irritant als ik die steun gewoon niet krijg, want hij propt haar vervolgens ook nog vol met kunstvoeding waardoor ze weer de hele nacht slaapt
Ik werk ook weer hoor
Ik heb Harry gewoon op de dagen dat ik thuis was toen elke 2 uur aangelegd en na 2 dagen merkte ik echt al duidelijk verbetering in productie
Jammer dat je vriend je daarin niet steunt. M.i. kies je er samen voor en dan beslis je ook samen hoe je verder gaat...

Mijn man staat er gelukkig wel achter al vindt hij het soms wel 'lastig' dat hij moet opwarmen (maar dat moet met kunstvoeding ook). Wat dat betreft heb ik het makkelijker: shirt omhoog en gaan met die banaan
En wij hebben inderdaad geen kunstvoeding in huis dus hij kan ook niet in de verleiding komen.

OW en dat troosten dat heeft mijn man ook. Als Harry huilt, is het meteen: hoppa, ga maar naar mama. Terwijl als ik niet thuis ben, hij het prima zelf oplost. Maar goed, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.

Mijn man vond het in het begin (maar toen had ik nog nooit in het openabaar gevoed ) maar raar dat ik in het openbaar zou voeden. En nu het daadwerkelijk gebeurt, intereresseert het hem werkelijk niks. HIj zegt zelfs tegen anderen: kind moet toch eten? als het ze niet bevalt, dan kijken ze maar een andere kant op
En ik leg Harry overal aan hoor als hij honger of dorst heeft. Mijn man vindt het ook maar wat handig. Hij neemt hem wel als ie klaar is met drinken en 'leert' Harry boeren

Cantare, boeken heb ik nooit gelezen. Ik heb er over gedacht om een stoel te zetten in de babykamer maar in de praktijk voed ik gewoon waar ik op dat moment ben (bed, tuinstoel buiten of bank) en heeft Harry welgeteld 1x op de zijn kamer geslapen. Voedingskussen vind ik persoonlijk wel handig omdat hem zo lekker om je heen kan vouwen. Kolf kun je aanschaffen (of huren) als je hem nodig blijkt te hebben.
Zoogcompressen van natusan zijn idd fijn. Zelf vond ik lilypadz ook heel erg fijn omdat mijn borsten bleven lekken (en dan was je zoogcompres zo snel verzadigd). Ik kon na enkele weken wel slapen zonder bh.

Sorbo

Bel indrukken: andere tepel indrukken als je tsr voelt om melk druppen tegen te gaan (moet ik ook meestal doen, zeker bij lichte stuwing)

En wie jat er nou een (hand)kolf?
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:27:12 #203
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83530382
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak á la 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet. Ik denk toch dat het heel belangrijk is om, zoals trui ook zegt, er vanuit te blijven gaan dat je allebei het beste met je kind (en je relatie) voor hebt.
Tja, HIJ besloot dat er nog niet getrouwd werd/nog geen kinderen kwamen. Alle argumenten ten spijt: daar had ik verder ook niets bij in te brengen. Dus IK besluit dat er nog niet gestopt wordt met de borstvoeding. Nu heb ik er gelukkig geen ruzie over en hopelijk zal ik dat ook niet krijgen, maar zo staan de zaken wel wat mij betreft. Misschien zal een ander het niet eens zijn met die redenering, maar ik wil ook wel eens een veto kunnen uitspreken (ten gunste van mijn dochter.)

Ik heb nooit een voedingskussen gebruikt, wel gekregen, maar ik vond het ding zo onhandig.
Ik heb wel sterke armen nu, al is het behoorlijk vermoeiend om in de madonnahouding te voeden, midden in de nacht.

Mijn gouden tip: leer liggend voeden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83530917
Ik heb na drie kinderen gevoed te hebben nog nooit 1 zoogcompress gebruikt.
Voedingskussen gebruik ik altijd als ik thuis zittend voed. Geweldig ding

fijn heh, die tegenstrijdige adviezen
pi_83530924
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:36 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet leuk vinden, als mijn man dat zou zeggen, maar ik vraag me af of dat echt het probleem is. Misschien vindt 'ie het lastig onder woorden brengen wat hem precies tegenstaat.
Tja, wat ie eigenlijk tussen de regels bedoelt, kan ik ook niet raden natuurlijk. Ik kan alleen maar uitgaan van wat hier staat.
quote:
Maar goed, 't is iets tussen Sindell en haar partner natuurlijk, maar het lijkt me gewoon zo rot om om zulke dingen onenigheid te krijgen. Dus sterkte iig!
Haha, het wàs iets tussen Sindell en haar partner, tot ze besloot om het op het grootste forum van Nederland te publiceren. Nu is het iets tussen Sindell, haar partner en de rest van Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 01-07-2010 14:08:36 ]
pi_83531081
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Cantare het volgende:
Als ik als partner het gevoel had dat ik wat de voeding betreft niets in te brengen had (en dat vind ik toch spreken uit een uitspraak á la 'ik zie wel wanneer ik stop'), zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien. Die reacties van de mannen vind ik echt zo vreemd niet. Ik denk toch dat het heel belangrijk is om, zoals trui ook zegt, er vanuit te blijven gaan dat je allebei het beste met je kind (en je relatie) voor hebt.
Serieus? Zou je je kont tegen de krib gooien alleen maar omdat je geen inspraak hebt? Terwijl je weet dat bv het beste is? Ik vind het niet meer normaal dat de vrouw uiteindelijk de regie omtrent bv in handen heeft. Nils staat volledig achter me en vindt ook dat ik bv moet geven zolang ik me daar prettig bij voel. En alleen ik kan op een gegeven moment besluiten om er om welke reden dan ook mee te stoppen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:07:46 #207
18860 sindell
Seriously
pi_83531945
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

[..]

Haha, het wàs iets tussen Sindell en haar partner, tot ze besloot om het op het grootste forum van Nederland te publiceren. Nu is het iets tussen Sindell, haar partner en de rest van Nederland.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 14:18:40 #208
5428 crew  miss_sly
pi_83532354
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Serieus? Zou je je kont tegen de krib gooien alleen maar omdat je geen inspraak hebt? Terwijl je weet dat bv het beste is? Ik vind het niet meer normaal dat de vrouw uiteindelijk de regie omtrent bv in handen heeft. Nils staat volledig achter me en vindt ook dat ik bv moet geven zolang ik me daar prettig bij voel. En alleen ik kan op een gegeven moment besluiten om er om welke reden dan ook mee te stoppen.
Ben ik het helemaal mee eens. Als de partner met goede argumenten zou komen waarom te stoppen (ik kan ze zo niet bedenkenk, maar wie weet), dan is het iets anders. Maar zolang de argumenten niet overtuigend zijn, bepalen mijn kind en ik wanneer er gestopt wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83532652
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:46 schreef Ssserpente het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij anderen werkt, maar ik kan me voorstellen dat als ik man zou zijn ik me wel wat buitengesloten zou kunnen voelen als de vrouw alles omtrent de voeding beslist en doet (of welk onderwerp dan ook, want in mijn ogen is dit meer een communicatieding dan een typisch borstvoedingsding), wat tot gevolg heeft dat je des te meer je eigen plan gaan trekken/gaat protesteren. Nils voelt het blijkbaar anders dan de man van Sindell, jullie hebben een afspraak waar je het beiden over eens bent, en dat is natuurlijk super maar blijkbaar werkt dat (nog) niet bij alle stellen zo, en dat ligt er m.i. niet aan dat de man gewoon een egoïst o.i.d. is.

Anywayz, over mijn andere vragen: veel verschillende meningen over het voedingskussen en de stoel Ik denk dat ik met alles (behalve het boek) nog maar even wacht tot de baby er is, dan zie ik vanzelf wel wat werkt en wat niet. Tnx voor de raad in elk geval!
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:42:42 #210
12913 GreatWhiteSilence
pi_83533151
Ow, over de (op)voeding in zijn geheel heeft hij vanzelfsprekend inspraak, maar ik ga over de borstvoeding.
Dat specifieke onderdeel is tussen mij en mijn dochter.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:44:38 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83533212
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, over de (op)voeding in zijn geheel heeft hij vanzelfsprekend inspraak, maar ik ga over de borstvoeding.
Dat specifieke onderdeel is tussen mij en mijn dochter.
Jullie dochter...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:53:11 #212
12913 GreatWhiteSilence
pi_83533492
Dus jij hebt het altijd over 'onze dochter', ook als de vader op dat moment niet aanwezig is? Ik in ieder geval niet.
pi_83533676
newbie reageert even: het valt me sowieso vaak op dat veel van jullie het continue over 'mijn kind' hebben ipv 'ons kind'.. het kind is toch niet alleen van de moeder? Of hecht ik nu teveel waarde aan een woord?
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:00:13 #214
12913 GreatWhiteSilence
pi_83533757
Als je in bijvoorbeeld een speeltuin bent, dan heb je het toch ook niet over 'onze' als je met anderen loopt te praten over de kinderen? Wel als de vader ook lijfelijk aanwezig is, maar volgens mij niet als die er niet is. Het is me nooit opgevallen in ieder geval?
pi_83533805
Nou ik vind het ook wat overdreven hoor. "mijn kind" sluit "ons kind" toch ook helemaal niet uit?
pi_83533825
tja, ik heb het eigenlijk altijd over 'onze' als het gaat over iets wat van ons samen is.. ook al manlief er niet bij is. Dus 'onze auto' en 'ons huisje' en eventueel later ook 'ons kindje' denk ik En wellicht heeft het daarom ook een wat negatieve bijklank voor mij.

Edit: en wellicht wordt het ook wel bevestigd doordat sommige moeders zich bepaalde onderwerpen (in dit geval borstvoeding) zo nadrukkelijk toe-eigenen. Bij borstvoeding kan ik het me wel een beetje voorstellen maar het lijkt me niet altijd makkelijk als man.
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:07:05 #217
18860 sindell
Seriously
pi_83533973
Disclaimer: waar "mijn" staat, kan ook "ons" gelezen worden.
opgelost, slotje
pi_83534044
haha, nu al uitgepraat over borstvoeding?
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:12:47 #219
12913 GreatWhiteSilence
pi_83534197
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:07 schreef sindell het volgende:
Disclaimer: waar "mijn" staat, kan ook "ons" gelezen worden.
opgelost, slotje
Goeie opmerking.
Slotje is niet nodig, ik ben nog lang niet uitgepraat over borstvoeding.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 15:15:20 #220
5428 crew  miss_sly
pi_83534278
Ik vind het lichtelijk flauw om te vallen over "ons" en "mijn" kind. Ik zeg hierboven ook "mijn" en ik bedoel daar niets bijzonders mee.

Bosrtvoeding is nou net iets wat ook echt alleen tussen moeder en kind is. En aangezien er weinig argumenten zijn waarom je zou stoppen als moeder en/of kind daar nog niet aan toe zijn, vind ik dat er idd op dat gebied door niemand anders iets te beslissen valt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:20:29 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83534434
En ik vind het lichtelijk irritant dat er vrouwen zijn die blijkbaar denken dat zij alleen kunnen beslissen over een kind en dat een partner al gaat ie op zn kop staan gewoon buiten spel wordt gezet. Dat het nu toevallig over borstvoeding gaat doet er wat mij betreft niet toe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:26:22 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83534666
Ik vind dat we allebei evenveel inspraak hebben míts allebei goed geïnformeerd!
Mijn man heeft ook wel eens gevraagd waarom wij nog niet beginnen met fruithapjes en dan leg ik dat uit. En sommige dingen worden geveto'd door mij. Waarom? Omdat mijn man zich niet inleest en geen flauw idee heeft wat hij eruit kraamt. Dus ik heb hem gezegd dat als hij net zo ingelezen is als ik over bepaalde zaken en hij kan het beargumenteren dan kunnen we dingen ook anders doen. Tot die tijd is mijn wil wet wat ons kind (zijn voeding) betreft.

en het grappige is dat hij dus tegen anderen dan zegt: nee, die van ons krijgt nog geen fruithap want dat is nog niet goed voor zijn darmen
pi_83535333
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:20 schreef Ticootje het volgende:
En ik vind het lichtelijk irritant dat er vrouwen zijn die blijkbaar denken dat zij alleen kunnen beslissen over een kind en dat een partner al gaat ie op zn kop staan gewoon buiten spel wordt gezet. Dat het nu toevallig over borstvoeding gaat doet er wat mij betreft niet toe.
Precies. Als die partner dat best vindt: niks aan het handje. Mijn man weet ook dat ik me beter ingelezen heb over de verzorging en voeding van een kleintje, en vindt het dan ook prima als ik uitleg hoe ik de dingen het liefst zou willen doen. Maar als die partner het níet prima vindt dat je als moeder het onderwerp bv helemaal naar je toetrekt dan moet je ook niet verbaasd staan te kijken als je er steeds weer aanvaringen over krijgt. Dan kun je " " doen, maar mijn keuze is dat niet. Voor mij geldt dat, hoe waardevol bv ook is, het níet tussen mij en mijn partner in moet komen te staan. Want twee tevreden ouders met een fijne relatie zijn immers ook heel wat waard.
pi_83535663
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef Asyniur het volgende:

Sorbo

Bel indrukken: andere tepel indrukken als je tsr voelt om melk druppen tegen te gaan (moet ik ook meestal doen, zeker bij lichte stuwing)

Dat helpt?? Ik zit dus echt al 9 maanden te klooien met spuugdoekjes in mijn bh
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:00:00 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83535977
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat helpt?? Ik zit dus echt al 9 maanden te klooien met spuugdoekjes in mijn bh
echt waar? dat is het hele principe van de lilypadz!
gewoon hard terugduwen bij een tsr. op rechts lek ik dan nog door, links weet ik op die manier droog te houden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')