abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83275385
Dat lijkt me ook heel irritant als je vriend aan de andere kant lijkt te staan. Helpt het als hij de 101 redenen om borstvoeding te geven leest?

Goed opgelost Davinia!
pi_83277272
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef sindell het volgende:
Vriendlief vraagt zich ook af waarom ik er nog mee doorga geloof ik. Heel irritant af en toe, die ziet liever dat ik ermee stop lijkt het wel...
toch hebben mannen dit wel vaker blijkbaar, zeker als het even niet lekker loopt
die van mij zegt het niet maar volgens mij denkt hij het wel (is het niet genoeg geweest zo)

even een vraagje: mag je nu wel of niet je haren verven tijden de bv periode?
pi_83277450
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:12 schreef lily het volgende:

[..]

toch hebben mannen dit wel vaker blijkbaar, zeker als het even niet lekker loopt
die van mij zegt het niet maar volgens mij denkt hij het wel (is het niet genoeg geweest zo)

even een vraagje: mag je nu wel of niet je haren verven tijden de bv periode?
ja hoor, waarom niet?
In de zwangerschap kan de kleur nog wel eens anders uitpakken dan de bedoeling was of minder goed pakken, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat tijdens de borstvoedingsperiode ook nog zo is.
pi_83277524
Oja, nou vergeet ik het weer te typen.. goed voor de postcount zo
Huisarts heeft teruggebeld en heeft besloten dat ik tóch Livocab mag gebruiken! Jeuj, want dat helpt tenminste
pi_83277601
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:17 schreef WupWup het volgende:
ja hoor, waarom niet?
weet ik veel, je mag wel meer niet, het had zomaar gekund
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:24:34 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83277787
Fijn, wup!

lily, kolf je nog overdag? of ben je al gestopt?
ben wel benieuwd hoe het je vergaat dan. Aangezien wij ook op 4 voedingen zitten op werkdagen en zo...
Al kolf ik wel erg goed, dus dat is weer anders, maar toch.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_83277890
Nou, ik kolf hoe het uitkomt. Ik heb het al wat losser gelaten.

Dus soms gewoon twee keer, soms 1 keer en gisteren was ik dus de kolf vergeten en heb ik niet gekolfd. Het gaat nog steeds goed maar ik ben dan ook nog niet helemaal gestopt.
Leah krijgt nu wel flesvoeding op de dagen dat ik werk (overdag) zodat de stress van; "ik moet" ervan af is.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:36:34 #108
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83291664
Pfff, Davinia, WTF? Bluh, je zou er toch.. Nouja, niet eens, volgens mij wordt je er héél gelaten van als je wéér zo'n feestelijkheid ontdekt

erop! (Eh, nouja, niet letterlijk dáárop dan maar he? )

En Lily, fijn he, als het móeten eraf is? I hear 'ya!

Ik geniet ook zó van mijn nieuw verworven vrijheden! De ochtend- en avondvoeding gaan nog steeds erg goed en vandaag heb ik voor het eerst de tweede ochtendvoeding niet gegeven. Nu voel ik wel stuwing hoor, maar niet té erg. Dit is de laatste voeding die ik af wil bouwen en zodoende hoef ik, zodra ik weer ga werken dinsdag, niet meer te kolven op mijn werk! Ik merk dat ik de overgebleven voedingen veel relaxed-er ben en dat ik dan véél meer kan hebben dan toen ik nog volledige bv gaf. Als Stef nu onrustig drinkt en me bij een voeding telkens pijn doet kan ik er echt niet meer mee zitten, terwijl ik vlak voor ik ging afbouwen toch met enige regelmaat zo gefrustreerd raakte dat ik de tranen in mijn ogen had staan. Ik ben helemaal happy en Stef vind de kv ook prima. Die twee voedingen per dag ga ik gewoon lekker nog in ere houden, want nu zijn die voedingsmomenten weer precies zoals ik ze in het begin ook ervoer: dierbare contactmomenten, intimiteit met je kind, liefdevol, rust..
3!
pi_83292492
sounds good, Incantrix
pi_83320513
Hallo dames,

Ben ik weer even met een vraag: sinds kort geef ik ok liggend voeding. Dat gaat op zich goed, het kleine mannetje (4 weken) ligt er tijdens en na het drinken heel relaxed bij echter spuugt hij best vaak daarna. Dit is ook bij zittend voeden het geval maar bij zittend voeden is het maar een beetje, echt een mondje zeg maar.

Bij liggend voeden is het wel een stuk meer, een flinke sloot.

Enig idee hoe dit kan? Krijgt hij mss meer of te veel melk zo binnen? Hij lijkt er zelf totaal geen last van te hebben alleen schiet mams natuurlijk weer in de stress.

Hoop dat jullie en antwoord hebben.

Bedankt weer!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 17:31:35 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83330106
Als hij er zelf geen last van heeft en ook gewoon zn lijntje blijft volgen, hoef je je nergens zorgen om te maken..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83335373
Dank je Ticootje.

Ik snap alleen niet waarom hij met liggend voeden zo veel spuugt (veel in de zin van hoeveelheid). Met zittend voeden is het duidelijk minder of helemaal niet.

Iemand een verklaring/oplossing?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:24:37 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83335473
Misschien omdat de voeding liggend makkelijker terugstroomt. Bij zitten of rechtop zakt de melk gewoon naar beneden, liggend niet.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:26:52 #114
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83335551
Misschien komt dit doordat het maagklepje wellicht nog niet goed (af)sluit? Wellicht hou je je zoontje net iets schuiner als je zittend voedt, waardoor de melk minder makkelijk terugvloeit richting de slokdarm?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83350581
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien komt dit doordat het maagklepje wellicht nog niet goed (af)sluit? Wellicht hou je je zoontje net iets schuiner als je zittend voedt, waardoor de melk minder makkelijk terugvloeit richting de slokdarm?
Dat dus. Bij een baby is het maagklepje nog niet volgroeid. Bij sommige kinderen uit zich dat in reflux (terugstromen van maagzuur de slokdarm in) en anderen spugen wat makkelijk. Een mondje terug is trouwens ook een teken dat het kind goed is afgetankt
  maandag 28 juni 2010 @ 13:18:55 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83396977
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:36 schreef Incantrix het volgende:
Pfff, Davinia, WTF? Bluh, je zou er toch.. Nouja, niet eens, volgens mij wordt je er héél gelaten van als je wéér zo'n feestelijkheid ontdekt

erop! (Eh, nouja, niet letterlijk dáárop dan maar he? )
mmm, lekker , dank je

ach ja, madam wordt ouder, gaat onrustiger drinken, en ik blijf dus gevoelig voor vanalles.
ik vind het vooral balen dat dit geëmmer het trauma op de tepels, en daarmee de Raynauds in stand houdt. wel pijnloos, maar toch iedere keer die ontkleuring. best wel irritant.
maar mss voelt ze mijn onrust (niet bvgerelateerd trouwens) ook wel, en gaat daardoor ook onrustig drinken. kweenie. tzal wel goedkomen. of niet. boeit niet. ik ben blij dat ik nog steeds voed.

wel heel fijn dat je nu weer zo'n rust in de bv hebt gekregen!
hoe oud is stef nu? een maand of 8? en je geeft 2 voedingen per dag? geen nachtvoedingen?
pi_83397233
Ik heb vorige week alleen donderdag gewerkt maar toen was ik mijn kolf vergeten en heb dus de hele dag niet gekolft.
Vandaag wilde ik beginnen met 1 keer per (werk)dag maar het ging ontzettend slecht.

60 ml in een half uur

Ondanks dat ik helemaal wil stoppen met kolven word ik hier toch onzeker van want ik wil wel blijven voeden thuis.
  maandag 28 juni 2010 @ 15:07:34 #118
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83401934
Mijn schoonzusje zit te denken aan relaktatie. Ze was gestopt met de borstvoeding, maar vindt dat eigenlijk wel erg jammer. Ook wilde haar zoontje vanmorgen bij haar drinken (de borst was toevallig meer in de buurt dan de fles op dat moment). Ze is tijdens de kraamtijd gestopt, nadat ze heel veel last van kloven had en het kolven, aanleggen en flesjes geven haar teveel werd (nu zo'n 6 weken geleden).
Ze twijfelt nog wel, maar ik heb haar gezegd dat ze in elk geval informatie kan inwinnen bij een laktatiekundige. Dat wilde ze al doen, maar ze kreeg vanmorgen geen gehoor. Ben heel benieuwd of het nog gaat en of ze het nog gaat proberen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 28 juni 2010 @ 15:14:43 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83402245
Grijs, ze zal de melkproductie misschien wel op gang krijgen. Maar die stimulatie van de borsten is in het begin zo belangrijk om een goede productie te krijgen voor later..

Vrouwen kunnen ook relacteren voor een adoptiekindje... Misschien met domperion om de productie wat te ondersteunen. Ze zal inderdaad een laktatiekundige om hulp moeten vragen.

Volgens mij is het wel vrij zwaar...
pi_83405371
Grijs wat bijzonder! Het is inderdaad vrij intensief wat Tico al aangeeft. De kans bestaat dat ze altijd zal moeten bijvoeden met kunstvoeding, maar misschien behoort ze wel tot de gelukkigen die alsnog een volledige productie kunnen krijgen. Momenteel loopt er een topic bij 'de buren' over relacteren, zij gaat het zonder medicatie proberen. Heel veel succes voor je schoonzusje, ik hoop dat ze een goede lactatiekundige treft met ervaring met relacteren!
  maandag 28 juni 2010 @ 20:10:44 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83413809
Davinia, wat een gedoe. Het gaat niet bepaald van een leien dakje bij jou...

lily Hopelijk kun je toch je productie in stand houden

Grijs, wat bijzonder. Hopelijk gaat het lukken...

Harry heeft vandaag alle flessen geweigerd. Hopelijk een eenmalige actie, anders moet ik live gaan voeden.
Stelde iemand op mijn werk nog voor om hem ORS te geven. Uhm hoe? Hij weigert de fles...
nog even buiten beschouwing gelaten dat bv een prima ORS is
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:21:42 #122
18860 sindell
Seriously
pi_83458867
Hoe gaat het met de flessen nu Asy? Pakt hij ze alweer wat beter? Of moet je echt live blijven voeden?

Ik wordt ongesteld dat verklaart natuurlijk wel de afnemende productie, maar al 3/4 weken van te voren? Ik probeer nu gewoon zoveel mogelijk te kolven, zodoende sprokkel ik toch wel weer een voeding bij elkaar op een dag
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:57:42 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83501282
Harry weigert uit de fles te drinken afgelopen 3 dagen dus ik ga tussen de middag 1x naar huis om live te voeden. 's Nachts slaapt hij best lang door (6,5-7 uur) daarna maak ik hem toch maar wakker omdat 1. ik ploftieten heb en 2. ik anders bang ben dat Harry op een dag te weinig voeding/vocht binnen krijgt omdat hij overdag nauwelijks drinkt...

sindell, ik had ook zo'n flinke dip toen ik ongesteld werd. Ow en wat helpt (tip van Tico) is op de dagen dat je thuis bent je kind heel vaak aanleggen. Dat krikt je productie behoorlijk op. Ik legde Harry elke 2 uur aan en na een paar dagen had ik weer een fatsoenlijke productie
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:40:57 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83512365
Irritant zijn die dips! Bij m'n ongesteldheid had ik er niet echt last van, maar na een bo viel de ontstoken borst gewoon bijna droog. Dat was ook wel handig, na het abces heb ik 1 borst gewoon even een tijd niet gebruikt.
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:44:12 #125
18860 sindell
Seriously
pi_83512514
Dat doe ik dus ook, maar dat leek niet echt te helpen....
Maar nu met de warmte komt ze 's nachts weer een keertje want dan heeft ze natuurlijk dorst

Maar....de kolfproductie was vandaag alweer beter! Dus ik hoop op een stijgende lijn
(ze drinkt echter ook meer, omdat ze dorst heeft, laat haar af en toe ook maar wat water slobberen)
pi_83512679
Ik zit te dubben...

Lente is niet zo dol op brood. En nu heb ik ergens op een voedingsschema van het cb gelezen dat ze rond deze leeftijd twee graanmaaltijden per dag moeten eten. Dus ofwel twee boterhammen, of één boterham en een keer pap.

Lente is al geen spekkie en ze krijgt met moeite één boterham per dag weg.

Haar schema is als volgt:

07.00: borstvoeding
09.00: 1/2 boterham
hiertussen nog ergens borstvoeding
12.00: 1/2 boterham
15.00: fruit
16.00: borstvoeding
18.00: avondeten (sinds kort met toetje (yoghurt) om zo de avondpap te laten vervallen.
19.00: 250 cc pyjamapap

Omdat ze dus zo weinig brood eet (en eigenlijk eet ze sowieso weing), zat ik te denken om 'r 's morgens pap ipv borstvoedingte geven. Maar da's weer érg onhandig voor m'n productie. De laatste borstvoeding is namelijk al om 16.00 uur. Als ik de ochtendvoeding dat ook nog oversla...

Wat denken jullie? Lekker doorgaan zo, of zou er een goed moment zijn om een papfles in te voeren? Is pap uberhaupt een goed idee? Ikzelf ben namelijk eigenlijk helemaal niet zo papperig...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 30-06-2010 22:57:48 ]
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:49:17 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83512749
Je melk past zich aan aan de warmte. Water verstoord wel je aanbod, ookal voelen je borsten leeg, dat hoeven ze zeker niet te zijn.
pi_83512913
Sserpente, de pyjamapap is toch pap? Granen?
Ik zou lekker doorgaan, ze gaat vanzelf meer brood eten.
Ko krijgt geen pap en hij eet nu 2 boterhammen per dag, soms zelfs 3. Maar hij begon ook traag met brood.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83512997
is pyjamapap geen pap dan??
Het lijkt me een prima schema!

Pepijn krijgt overmorgen alweer 3 jaar bv. Degene die me dat 3 jaar terug had verteld die had ik flink uitgelachen denk ik.
Pepijn heeft overigens zelf al bedacht wanneer hij gaat stoppen "als er een nieuwe baby uit jou buik komt mama, want dan ben ik grote broer en moet de baby mamadrinken"

Helaas voor hem komt er voorlopig nog geen broertje of zusje
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:55:04 #130
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_83513065
Ssserpente, is yoghurt met pap (bambix) erdoor geen optie? Doe ik hier ook, werkt als een tierelier

Btw. Waarom krijg ik sinds kort zo vaak de vraag of de bv niet terugloopt nu mijn flipje 8-9 maand is? Zelfs mijn pa schijnt er verstand van te hebben
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_83513078
Oeh dat wordt nog een paar jaar doorvoeden P_iglet.
Maar wat goed! 3 jaar!
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:56:15 #132
190853 RockabeIIa
pi_83513130
Tico, wat bedoel je met verstoren, dat klinkt negatief maar is dat het ook?
pi_83513138
Haha, Pepijn. En al drie jaar. Wauw! Hier vragen mensen me nu al regematig wanneer ik ga stoppen. Ze vinden het maar gek als ik zeg dat ik geen datum in gedachten heb. Ik zie wel. Heb zelfs het idee dat ik nog maar net begonnen ben!

En verrek! Pyjamapap is ook pap natuurlijk! Morgen ff kijken of er granen in zitten.
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:03:49 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83513493
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Tico, wat bedoel je met verstoren, dat klinkt negatief maar is dat het ook?
het kan negatief zijn als je kindje volledig afhankelijk is van je melk. Als je water geeft dan heeft je kindje dus zijn dorst gelest en z'n maagje gevuld, dan zal hij dat dus niet meer bij jouw drinken. Doe je dat structureel dan zal je productie zich dus aanpassen omdat er minder vraag is, dus er hoeft ook minder melk gemaakt te worden. Maar in water zitten geen voedingsstoffen, dus je kindje heeft er niets aan. Alles anders dan melk is in feite bijvoeden. Dus ook water.
Is je kindje groter en ga je bijvoeden heeft dat natuurlijk ook invloed op je productie. Dat is logisch, langzaam maar zeker zal je kindje meer voedingsstoffen halen uit brood, fruit enz en steeds minder melk nodig hebben.
pi_83513702
Hihi, gekke Sserpente.

Rocka, Ticootje bedoelt volgens mij dat als je productie nog niet stabiel is en je kindje water of iets anders gaat drinken ze minder melk gaat drinken waardoor je productie achteruit gaat.
Terwijl als ze erg veel dorst heeft je haar beter meer kunt laten drinken aan de borst om je productie toe te laten nemen.

Laatst kwam ik een kennisje tegen die het leuk vond dat ik nog voedde, ze zei zelfs dat ze van de bv-maffia was.
Dat vond ik nu eens een leukere reactie dan steeds weer: Voed je nog steeds? Nou, ik zou het niet kunnen hoor. Is het geen tijd om te stoppen?

Edit: scherm te lang open. Ticoos uitleg is way better!
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:34:27 #136
190853 RockabeIIa
pi_83514990
Ah zo, ok tnx
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:04:27 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83520583
Pepijn alweer 3 jaar! Wel slimme gedachte van hem. Hij denkt: zo voorlopig hoef ik nog niet van de borst af want die baby duurt nog wel even

Toen ik van de week zei dat ik naar huis ging om Harry te voeden omdat hij de fles weigerde vroeg ook iemand in opperste verbazing: geef jij dan nog bv?
ik: uhm ja, hij is pas 4,5 maand hoor
zij: en hoe lang ga je dat nog doen?
ik: minstens een half jaar alleen bv en daarna totdat hij of ik er geen zin meer in heeft. WHO adviseert tot 2 jaar
volgens mij kreeg ze een rolberoerte
ik heb er even aan toegevoegd dat ik verwachtte dat Harry als hij op zichzelf ging wonen, niet meer naar huis zal komen voor nog een slokje bij mama
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:41:48 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83521016
ik wil wel even toevoegen dat ik wel de onzekerheid snap met het warme weer, en ook heel goed snap dat je snel geneigd bent om maar water bij te geven..

artikel van bv.com:

http://www.borstvoeding.c(...)ing-in-de-zomer.html
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:30:50 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83521898
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:04 schreef Asyniur het volgende:
Pepijn alweer 3 jaar! Wel slimme gedachte van hem. Hij denkt: zo voorlopig hoef ik nog niet van de borst af want die baby duurt nog wel even

Toen ik van de week zei dat ik naar huis ging om Harry te voeden omdat hij de fles weigerde vroeg ook iemand in opperste verbazing: geef jij dan nog bv?
ik: uhm ja, hij is pas 4,5 maand hoor
zij: en hoe lang ga je dat nog doen?
ik: minstens een half jaar alleen bv en daarna totdat hij of ik er geen zin meer in heeft. WHO adviseert tot 2 jaar
volgens mij kreeg ze een rolberoerte
ik heb er even aan toegevoegd dat ik verwachtte dat Harry als hij op zichzelf ging wonen, niet meer naar huis zal komen voor nog een slokje bij mama
ik heb een vergelijkbaar gesprek gehad me een collega! die dacht ook dat het me 3 mnd wel op zou zijn of zo
pi_83521974
Dat zei m'n schoonmoeder ook idd: "Op een gegeven moment is het op, hè?"
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:34:47 #141
18860 sindell
Seriously
pi_83522004
Ik vind het alleen jammer dat die artikelen er allemaal van uit gaan dat je thuis zit en er de hele dag bent om je kind te voeden. Ik werk bijvoobeeld gewoon en op deze dagen heb ik dus de mogelijkheid niet om de productie op te voeren....

Eigenlijk he...zou je gewoon een half jaar verlof moeten kunnen krijgen, wil je het goed doen....

Schoonma vond ook dat het wel tijd werd om te stoppen... en dan is vriendlief het daar wel mee eens ook nog, want die vindt dat ik de omgeving er teveel mee belast als ik door blijf gaan met borstvoeding. Heel irritant als ik die steun gewoon niet krijg, want hij propt haar vervolgens ook nog vol met kunstvoeding waardoor ze weer de hele nacht slaapt
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:39:37 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83522118
irritant inderdaad. ik zou 't even heel duidelijk zeggen sindell, dat je juist eigenlijk zijn steun hierin heel hard nodig hebt.

asyniur, goedzo! ik heb 't ook tot bijna 2 jaar 'volgehouden' (ging 'vanzelf') bij dochterlief, al had ik dat vooraf niet helemaal zo gepland. maar niks mis mee hoor!
in de haak.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 09:40:14 #143
5428 crew  miss_sly
pi_83522138
In hoeverre belast je de omgeving er dan mee die zie ik echt niet zo

Doordat Senna ziek is geweest en nu met die warmte drinkt ze ook weer vrij veel bij me. Het afbouwen naar alleen de ochtend en avond is er eventjes bij ingeschoten. Ik had eigenlijk ook verwacht al gestopt te zijn tegen deze tijd, maar eigenlijk gaat het nog prima, dus waarom dan stoppen? Hoewel ik me dan wel af ga vragen wanneer wel, want het idee van een echt groter kind aan de borst, vind ik toch wat minder (voor mij persoonlijk he, niets gezegd over een ander ). Van de andere kant begin ik me dan ook af te vragen wanneer ik vind dat Senna te groot is, want ze is nu toch ook al geen kleine baby meer. En als ik wacht tot Senna zelf stopt, voed ik dadelijk nog een kleuter, denk ik ')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:43:06 #144
18860 sindell
Seriously
pi_83522202
Nou omdat hij het veel werk vindt om die voeding op te warmen ofzo. Ja ik volg dat verhaal ook niet helemaal hoor Ja ik ben veel weg, maar niet zoveel dat ik er geen rekening meer mee kan houden. Ik vind dat we hier best goed mee om kunnen gaan, maar zo loopt het alleen maar uit op ruzie
Ik wil gewoon nog niet stoppen en hij doet maar laks overal in. *zucht*
pi_83522244
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:40 schreef miss_sly het volgende:
In hoeverre belast je de omgeving er dan mee die zie ik echt niet zo

Doordat Senna ziek is geweest en nu met die warmte drinkt ze ook weer vrij veel bij me. Het afbouwen naar alleen de ochtend en avond is er eventjes bij ingeschoten. Ik had eigenlijk ook verwacht al gestopt te zijn tegen deze tijd, maar eigenlijk gaat het nog prima, dus waarom dan stoppen? Hoewel ik me dan wel af ga vragen wanneer wel, want het idee van een echt groter kind aan de borst, vind ik toch wat minder (voor mij persoonlijk he, niets gezegd over een ander ). Van de andere kant begin ik me dan ook af te vragen wanneer ik vind dat Senna te groot is, want ze is nu toch ook al geen kleine baby meer. En als ik wacht tot Senna zelf stopt, voed ik dadelijk nog een kleuter, denk ik ')
Ik voel dat net zo, Miss. Een groot kind aan de borst lijkt mij ook wat minder. Maar misschien groei je daar idd wel in en lijkt ze hierdoor langer klein. Nu is ze idd ook al vrij groot eigenlijk, en heb ik er geen enkel probleem mee. Nu lijkt een kind van twee aan de borst me niets, maar mss dat ik het tzt heel anders zie. Daarom zie ik het wel hoe lang ik nog doorga. Stoppen kan altijd nog.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 09:44:41 #146
5428 crew  miss_sly
pi_83522254
maar kv moet toch ook opgewarmd? ik zie het verschil niet zo, in dat opzicht dan.
pi_83522303
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:43 schreef sindell het volgende:
Nou omdat hij het veel werk vindt om die voeding op te warmen ofzo. Ja ik volg dat verhaal ook niet helemaal hoor Ja ik ben veel weg, maar niet zoveel dat ik er geen rekening meer mee kan houden. Ik vind dat we hier best goed mee om kunnen gaan, maar zo loopt het alleen maar uit op ruzie
Ik wil gewoon nog niet stoppen en hij doet maar laks overal in. *zucht*
Wat een hork, zeg! Als iemand er ongemak van zou 'moeten' ondervinden ben jij het wel. Het enige wat ie hoeft te doen is een flesje opwarmen! En da's met kunstvoeding niet anders, hoor. Het moet blij zijn dat jij voor het beste gaat!

Dit heeft volgens mij ook niets met ongemak oid te maken. Hij is gewoon jaloers.
pi_83522320
Irritant zeg, mensen die zich bemoeien met hoelang je borstvoeding geeft. Ik antwoord ook hetzelfde als Asyniur en dan nog denken mensen dat hij dan op de basisschool nog drinkt. Uh nee, ik zei toch wanneer hij of IK er genoeg van heeft?

Piglet die oplossing van Pepijn, lief zeg

Grijs wat dapper dat ze wil proberen te relacteren zeg! Heel veel succes van mij voor haar
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 09:47:19 #149
5428 crew  miss_sly
pi_83522324
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:44 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik voel dat net zo, Miss. Een groot kind aan de borst lijkt mij ook wat minder. Maar misschien groei je daar idd wel in en lijkt ze hierdoor langer klein. Nu is ze idd ook al vrij groot eigenlijk, en heb ik er geen enkel probleem mee. Nu lijkt een kind van twee aan de borst me niets, maar mss dat ik het tzt heel anders zie. Daarom zie ik het wel hoe lang ik nog doorga. Stoppen kan altijd nog.
Ja, dat heb ik dan ook maar besloten. Idd groei je er wel in mee, want nu vind ik Senna ook niets te groot, terwijl als je me dat een jaar geleden had gevraagd, zou ik gezegd hebben dat een kind van bijna 1 ( waar is mijn baby? ) al te groot zou zijn.

Ik voed alleen niet meer in het openbaar, wel alleen maar thuis of bij mijn ouders. Als ik alleen 's ochtends en 's avonds doe, is dat sowieso geen probleem en op dez emanier blijft het een lekker intiem iets van ons saampjes. Schaap vond het geloof ik op een gegeven moment ook wel genoeg, maar is intussen wel bijgedraaid en vindt het ook prima zoals het gaat. Hij ziet er ook de grote voordelen wel van, zoals in slaap kunnen voeden als het echt niet meer anders gaat en er niet uit hoeven voor nachtelijke troost

Ow ja, en zoals nu, als hij weer in het buitenland zit voor zijn werk, en Senna is nogal...euhm...bewerkelijk, dan ben ik blij dat ik haar met bv nog wat kan afleiden of weer blij maken
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:48:11 #150
18860 sindell
Seriously
pi_83522351
Ja maar dat is 20 sec in de magnetron, poeder erbij en klaar.
Die borstvoeding moet dan 10 min in de verwarmer ofzo. Tja ik doe dat nooit, dus dat weet ik niet.... Soms is het dan nog bevroren blabla... Hij vindt het gewoon teveel moeite en vind mij dan egoistisch dat ik door wil gaan zo, want dat is dan belastend voor anderen (Laura zou het niet meer zo nodig hebben)
Sorry voor de klaagmodus hoor zo ineens.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')