Claudia, jij doelt vast op die Ghanese (?) die de eerste 2 weken geen bv gaf omdat de eerste moedermelk onrein was in hun traditie. En daarna wel 2-4 jaar bv gaf.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, wat bij mij een beetje hielp was om enkelzijdig te kolven en intussen iets afleidends te doen. En ik heb elk streven naar een bepaalde hoeveelheid van me afgezet. Kolfde ik niet genoeg? Dan was er altijd nog een diepvriesvoorraadje of kunstvoeding,
Voor dat ik zover was heb ik me héél gefrustreerd gevoeld. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, om er relaxed onder te blijven.
Heeft iemand trouwens Bevallen in de Bijlmer gelezen in de nieuwste WIJ Jonge Ouders?
Ja! Maf, hè? Maar het gaat ook zo in tegen de borstvoedingsadviezen van tegenwoordig, namelijk om zo snel mogelijk de borstvoeding op gang te laten komen. En juist de allereerste melk is zo belangrijk voor een baby.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:32 schreef oeke het volgende:
Grrr, als ik wist dat het de laatste post was, dan....
[..]
Claudia, jij doelt vast op die Ghanese (?) die de eerste 2 weken geen bv gaf omdat de eerste moedermelk onrein was in hun traditie. En daarna wel 2-4 jaar bv gaf.
Apart vond ik. Ik vraag me dan toch af waar zo'n gebruik vandaan komt.
Ik verbaasde mij er vooral over dat ze daarna nog zo lang borstvoeding kon geven, omdat ik overal lees dat je de eerste tijd zoveel mogelijk aan moet leggen om voldoende prolactine receptoren aan te maken zodat wanneer de baby meer melk nodig heeft je ook meer melk aan kan maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:32 schreef oeke het volgende:
Grrr, als ik wist dat het de laatste post was, dan....
[..]
Claudia, jij doelt vast op die Ghanese (?) die de eerste 2 weken geen bv gaf omdat de eerste moedermelk onrein was in hun traditie. En daarna wel 2-4 jaar bv gaf.
Apart vond ik. Ik vraag me dan toch af waar zo'n gebruik vandaan komt.
Ja, precies! Het is zo'n ontzettend interessant praktijkvoorbeeld. Denk bijvoorbeeld aan de relevantie voor vrouwen die een keizersnede hebben ondergaan: zelfs als ze het niet zien zitten om in het prille begin borstvoeding te geven dan zou die iets later dus toch nog op gang gebracht kunnen worden?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:43 schreef oeke het volgende:
En dan staat er gewoon toch weer te weinig info in zo'n stukje. Het roept alleen maar vragen op.
Nou mail mevrouw Playfair zou ik zeggen! Of hoe ze ook weer heet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:43 schreef oeke het volgende:
En dan staat er gewoon toch weer te weinig info in zo'n stukje. Het roept alleen maar vragen op.
Hm, dat ligt niet echt in mijn karakter om zo iemand dan te mailen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:49 schreef huuphuup het volgende:
Nou mail mevrouw Playfair zou ik zeggen! Of hoe ze ook weer heet.
Lijkt me een uitermate aardige en interessante dame. Wie weet, weet ze wel eea van deze 'methode' af.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Hm, dat ligt niet echt in mijn karakter om zo iemand dan te mailen.![]()
Maar speculeren ed vind ik dan wel weer leuk.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Hm, dat ligt niet echt in mijn karakter om zo iemand dan te mailen.![]()
Maar speculeren ed vind ik dan wel weer leuk.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef DaviniaHR het volgende:
fijn dat je er al meer uit hebt gekregen!
nope, vanochtend gewoon ochtenvoeding gedaan om 7 uur en dan om 11u gaan met die banaan. 80cc aan de kant die ze dan eerst kreeg en 140 uit de half leeg gedronken kant.
Laat je niet gek maken door hoeveelheden die anderen rapporteren, hoor! Misschien krijg jij straks ook zo'n mooie kolfproductie, maar ik moest altijd alle beetjes bij elkaar schrapen. Ik kon nooit in 1 sessie een hele voeding bij elkaar kolven, dus als Ivan bijvoorbeeld 2 keer dronk tijdens mijn afwezigheid dan kolfde ik 3 keer.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:27 schreef leonieke het volgende:
En damn, Davinia, wat ben ik jaloersIs die 220cc dan sinds gisterenavond geen borstvoeding meer te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |