abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:00:32 #76
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_83231976
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk een beetje te vergelijken met hoe men melk aftapt bij koeien...
Ja dat snap ik wel, maar vrouwen zijn geen koeien, dus hang je er een zelf meegenome melkmachine aan vast of hoe?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_83232151
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel, maar vrouwen zijn geen koeien, dus hang je er een zelf meegenome melkmachine aan vast of hoe?
Ja, je neemt een kolf mee naar je werk en daarmee kolf je dan dus je borsten af. Je zou het ook met de hand kunnen doen, maar dat is toch een stukkie lastiger en moet je echt even voor gaan zitten.

Borstkolven heb je in de prijscategorie van 20 euro tot 500 euro. Er is dus een ruime keuze uit kolven die je met de hand moet bedienen tot kolven die geheel automatisch gaan, die je ook nog eens handsfree kun gebruiken en het zuigritme van een kindje nabootsen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:10:04 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_83232299
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, je neemt een kolf mee naar je werk en daarmee kolf je dan dus je borsten af. Je zou het ook met de hand kunnen doen, maar dat is toch een stukkie lastiger en moet je echt even voor gaan zitten.

Borstkolven heb je in de prijscategorie van 20 euro tot 500 euro. Er is dus een ruime keuze uit kolven die je met de hand moet bedienen tot kolven die geheel automatisch gaan, die je ook nog eens handsfree kun gebruiken en het zuigritme van een kindje nabootsen..
Ok, ik begreep niet echt veel van kolven. Is het noodzakelijk?
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:14:03 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83232440
het is gewoon een soort pomp die je erop zet. hij zuigt als 't ware vacuum en als 't goed is komt er dan melk uit. valt nog lang niet altijd mee, want 't is toch echt wel een verschil met een echte baby-aan-de-borst. maar het is wel reuze grappig vond ik om gewoon te ZIEN dat je gewoon een heus melkfabriekje in je lijf hebt zitten.

en noodzakelijk: als je niet altijd 'live' kunt voeden (bijvoorbeeld als je werkt of eens een dagje/avondje weg wil) en je kind toch graag borstvoeding wil geven, dan is het wel noodzakelijk inderdaad.
in de haak.
pi_83232553
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:10 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, ik begreep niet echt veel van kolven. Is het noodzakelijk?
Nee hoor, op het moment dat je weer aan het werk gaat zou je ook de voedingen die je dus niet kunt geven met kunstvoeding kunnen vervangen. Dan moet je dat wel in je verlof al beginnen met afbouwen. De meeste moeders moeten rond 3 a 4 maanden weer aan de slag, de melkproductie is dan toch nog niet zo heel stabiel dat je dan steeds een dag zonder voedingen geven kan.. Je melkproductie zal waarschijnlijk wel afnemen waardoor je dan dus ook als je thuis bent niet meer genoeg melk hebt voor je kindje en dus moet gaan bijvoeden met kunstvoeding.

Er zijn toch zat vrouwen die graag langer borstvoeding blijven geven dan die 3 a 4 maanden of zelfs de 6 maanden. De WHO raadt vrouwen aan om tenminste hun kinderen 2 jaar van moedermelk te voorzien, ook hier in het westen. Moedermelk is speciaal afgestemd op de behoefte van een kindje en zit vol met antistoffen. Moedermelk voor een pasgeborene is anders dan melk voor een 2 jarige peuter.

Kindjes die borstvoeding krijgen zijn over het algemeen genomen minder vaak ziek en als ze ziek zijn is dat vaak minder ernstig... Borstvoeding heeft gewoon een hoop voordelen voor je kindje, maar als borstvoeding niet mogelijk is dan is flessenvoeding een prima alternatief. (en gelukkig is fv hier ook nog veilig, dat kun je niet zeggen in ontwikkelingslanden, fv moet je namelijk aanmaken met water.)
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:35:29 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83238124
5340g
280g aangekomen in 14 dagen
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:38:30 #82
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_83238226
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor, op het moment dat je weer aan het werk gaat zou je ook de voedingen die je dus niet kunt geven met kunstvoeding kunnen vervangen. Dan moet je dat wel in je verlof al beginnen met afbouwen. De meeste moeders moeten rond 3 a 4 maanden weer aan de slag, de melkproductie is dan toch nog niet zo heel stabiel dat je dan steeds een dag zonder voedingen geven kan.. Je melkproductie zal waarschijnlijk wel afnemen waardoor je dan dus ook als je thuis bent niet meer genoeg melk hebt voor je kindje en dus moet gaan bijvoeden met kunstvoeding.

Er zijn toch zat vrouwen die graag langer borstvoeding blijven geven dan die 3 a 4 maanden of zelfs de 6 maanden. De WHO raadt vrouwen aan om tenminste hun kinderen 2 jaar van moedermelk te voorzien, ook hier in het westen. Moedermelk is speciaal afgestemd op de behoefte van een kindje en zit vol met antistoffen. Moedermelk voor een pasgeborene is anders dan melk voor een 2 jarige peuter.

Kindjes die borstvoeding krijgen zijn over het algemeen genomen minder vaak ziek en als ze ziek zijn is dat vaak minder ernstig... Borstvoeding heeft gewoon een hoop voordelen voor je kindje, maar als borstvoeding niet mogelijk is dan is flessenvoeding een prima alternatief. (en gelukkig is fv hier ook nog veilig, dat kun je niet zeggen in ontwikkelingslanden, fv moet je namelijk aanmaken met water.)
Hm ok, ik begreep er eerst dus niks van, bij kolven dacht ik hier aan:

pi_83239520
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:35 schreef Asyniur het volgende:
5340g
Dat is heel netjes...
pi_83244402
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:35 schreef Asyniur het volgende:
5340g
pi_83245377
Ik heb net de huisarts gebeld en ik word er morgen over teruggebeld, maar ben even nieuwsgierig of iemand hier er iets zinnigs over te zeggen heeft.
Ik heb hooikoorts2 en gebruik normaal levocabastine oogdruppels en neusspray. In de zwangerschap mocht dit niet en toen heb ik me moeten redden met het vrij verkrijgbare cromoglicinezuur. Dat hielp maar weinig helaas. Nu wil ik dus graag wat sterkers hebben, maar wát? Volgens Hale is levocabastine L2 en het allerliefst gebruik ik natuurlijk een L1-product. Wat gebruiken jullie of kunnen jullie me aanraden?
pi_83245667
L2 zou ik gewoon gebruiken... Je gebruikt het toch niet het hele jaar door elke dag...
pi_83247026
Thanks. Ik overweeg het inderdaad wel, precies om wat je zegt. Maar stel nou dat er een L1-mogelijkheid is.... Dan liever dat natuurlijk.
pi_83247096
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:07 schreef WupWup het volgende:
Thanks. Ik overweeg het inderdaad wel, precies om wat je zegt. Maar stel nou dat er een L1-mogelijkheid is.... Dan liever dat natuurlijk.
Dat moet je dus aan je huisarts vragen, of de apotheker.. En dan niet de muts achter de balie, maar dus echt de apotheker.
pi_83247300
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld en ik word er morgen over teruggebeld, maar ben even nieuwsgierig of iemand hier er iets zinnigs over te zeggen heeft.

Bedankt voor je input!
pi_83247364
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bedankt voor je input!
Oh ja je had de huisarts al gebeld... Lezen is niet bepaald mijn sterkste punt..
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:28:55 #91
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83248082
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb hooikoorts2 en gebruik normaal levocabastine oogdruppels en neusspray. In de zwangerschap mocht dit niet en toen heb ik me moeten redden met het vrij verkrijgbare cromoglicinezuur. Dat hielp maar weinig helaas. Nu wil ik dus graag wat sterkers hebben, maar wát? Volgens Hale is levocabastine L2 en het allerliefst gebruik ik natuurlijk een L1-product. Wat gebruiken jullie of kunnen jullie me aanraden?
Ik gebruik ook Livocab oogdruppels en neusspray. Ik heb dit jaar voor het eerst veel last van hooikoorts en kreeg dit voorgeschreven. De dokter zei dat er veel mogelijkheden zijn met medicijnen, maar toen ik aangaf dat ik borstvoeding gaf, werden dat er heel wat minder. Maar ik gaf op dat moment nog maar 1 voeding per dag.
Bij de oogdruppels staat in de bijsluiter dat het kan met borstvoeding, bij de neusspray dat het in overleg met arts kan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 16:35:57 #92
5428 crew  miss_sly
pi_83248429
Hier ook even spammen, want ik vind het zo fijn dat het zo goed gaat. En dat ik dit voor een groot deel voor elkaar heb gekregen, met mijn melk

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:28:40 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83250950
Wow, wat een mooie curves, miss!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:06:05 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83253145
Senna, wat ga je goed meid!
pi_83254146
Wauw! Ziet er goed uit

Laura gaat het niet redden op mijn melk alleen helaas. Vandaag weer in totaal 180 cc gekolfd, echt te weinig voor haar overdag. De rest gaat dus aangevuld worden met kv, het is niet anders.
pi_83257147
Hee das goed nieuws Grijs, dank je! Dan kan ik in ieder geval de oogdruppels gebruiken. Ben blij dat ik het nog even heb nagevraagd hier

Mooie curve miss! Dat is zeker iets om trots op te zijn!

sindell balen zeg. Maar ja, meer dan je best kun je eenmaal niet doen. 180cc borstvoeding scheelt wel weer 180cc kunstvoeding!
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:18:35 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83258296
sindell, jammer joh! Maar ook van kv worden kindertjes groot
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 20:24:41 #98
5428 crew  miss_sly
pi_83258532
sindell, heel jammer, zeker als je het wel graag wil, maar kv is gelukkig een heel goed alternatief

En eerlijk is eerlijk: als Senna wel uit de fles had willen drinken als ik was werken, had ik het ws ook niet gehaald met mijn kolfopbrengst. Maar ze dronk heel slecht en haalde het dan 's avonds en 's nachts weer in. Ze hoefde ook geen kv, ze wilde alleen maar live bij mij drinken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:29:21 #99
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83273422
sindell, ga je helemaal over op kv, of ga je overdag aanvullen met kv?

en toen hadden we weer bijna bal hier Even puntsgewijs melkblaar op een uitgang. pijnlijke verstopping. kolven. blaar opengepeuterd. nog 10cc met de hand gekolfd (uit de verstopte kanalen na kolven...). en weer soepel

(ik dacht dat de blaar lek was, anders had ik wel eerst gepeuterd en toen gekolfd. mar na kolven was het nog steeds gevoelig en niet helemaal soepel, dus toen peuterpeuter *plons*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:54:34 #100
18860 sindell
Seriously
pi_83274199
Zo te horen gaat het net goed Davinia... het is ook wat Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen.

Ik ga wel door tot een half jaar en wat ik dan te weinig kolf krijgt ze aangevuld met kv. Op dagen dat ik thuis ben hangt ze dus de hele dag aan de borst
Vannacht wilde ze weer om 3.30.... 1 borst...vervolgens om half 7 de andere borst....kolf ik 20 cc uit de eerste weer... (met spray he?)

Vriendlief vraagt zich ook af waarom ik er nog mee doorga geloof ik. Heel irritant af en toe, die ziet liever dat ik ermee stop lijkt het wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')