Ja dat snap ik wel, maar vrouwen zijn geen koeien, dus hang je er een zelf meegenome melkmachine aan vast of hoe?quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk een beetje te vergelijken met hoe men melk aftapt bij koeien...
Ja, je neemt een kolf mee naar je werk en daarmee kolf je dan dus je borsten af. Je zou het ook met de hand kunnen doen, maar dat is toch een stukkie lastiger en moet je echt even voor gaan zitten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, maar vrouwen zijn geen koeien, dus hang je er een zelf meegenome melkmachine aan vast of hoe?
Ok, ik begreep niet echt veel van kolven. Is het noodzakelijk?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, je neemt een kolf mee naar je werk en daarmee kolf je dan dus je borsten af. Je zou het ook met de hand kunnen doen, maar dat is toch een stukkie lastiger en moet je echt even voor gaan zitten.
Borstkolven heb je in de prijscategorie van 20 euro tot 500 euro. Er is dus een ruime keuze uit kolven die je met de hand moet bedienen tot kolven die geheel automatisch gaan, die je ook nog eens handsfree kun gebruiken en het zuigritme van een kindje nabootsen..
Nee hoor, op het moment dat je weer aan het werk gaat zou je ook de voedingen die je dus niet kunt geven met kunstvoeding kunnen vervangen. Dan moet je dat wel in je verlof al beginnen met afbouwen. De meeste moeders moeten rond 3 a 4 maanden weer aan de slag, de melkproductie is dan toch nog niet zo heel stabiel dat je dan steeds een dag zonder voedingen geven kan.. Je melkproductie zal waarschijnlijk wel afnemen waardoor je dan dus ook als je thuis bent niet meer genoeg melk hebt voor je kindje en dus moet gaan bijvoeden met kunstvoeding.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, ik begreep niet echt veel van kolven. Is het noodzakelijk?
Hm ok, ik begreep er eerst dus niks van, bij kolven dacht ik hier aan:quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor, op het moment dat je weer aan het werk gaat zou je ook de voedingen die je dus niet kunt geven met kunstvoeding kunnen vervangen. Dan moet je dat wel in je verlof al beginnen met afbouwen. De meeste moeders moeten rond 3 a 4 maanden weer aan de slag, de melkproductie is dan toch nog niet zo heel stabiel dat je dan steeds een dag zonder voedingen geven kan.. Je melkproductie zal waarschijnlijk wel afnemen waardoor je dan dus ook als je thuis bent niet meer genoeg melk hebt voor je kindje en dus moet gaan bijvoeden met kunstvoeding.
Er zijn toch zat vrouwen die graag langer borstvoeding blijven geven dan die 3 a 4 maanden of zelfs de 6 maanden. De WHO raadt vrouwen aan om tenminste hun kinderen 2 jaar van moedermelk te voorzien, ook hier in het westen. Moedermelk is speciaal afgestemd op de behoefte van een kindje en zit vol met antistoffen. Moedermelk voor een pasgeborene is anders dan melk voor een 2 jarige peuter.
Kindjes die borstvoeding krijgen zijn over het algemeen genomen minder vaak ziek en als ze ziek zijn is dat vaak minder ernstig... Borstvoeding heeft gewoon een hoop voordelen voor je kindje, maar als borstvoeding niet mogelijk is dan is flessenvoeding een prima alternatief. (en gelukkig is fv hier ook nog veilig, dat kun je niet zeggen in ontwikkelingslanden, fv moet je namelijk aanmaken met water.)
Dat is heel netjes...quote:
Dat moet je dus aan je huisarts vragen, of de apotheker.. En dan niet de muts achter de balie, maar dus echt de apotheker.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:07 schreef WupWup het volgende:
Thanks. Ik overweeg het inderdaad wel, precies om wat je zegt. Maar stel nou dat er een L1-mogelijkheid is....Dan liever dat natuurlijk.
Bedankt voor je input!quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld en ik word er morgen over teruggebeld, maar ben even nieuwsgierig of iemand hier er iets zinnigs over te zeggen heeft.
Oh ja je had de huisarts al gebeld...quote:
Ik gebruik ook Livocab oogdruppels en neusspray. Ik heb dit jaar voor het eerst veel last van hooikoorts en kreeg dit voorgeschreven. De dokter zei dat er veel mogelijkheden zijn met medicijnen, maar toen ik aangaf dat ik borstvoeding gaf, werden dat er heel wat minder. Maar ik gaf op dat moment nog maar 1 voeding per dag.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:33 schreef WupWup het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld en ik word er morgen over teruggebeld, maar ben even nieuwsgierig of iemand hier er iets zinnigs over te zeggen heeft.
Ik heb hooikoorts2 en gebruik normaal levocabastine oogdruppels en neusspray. In de zwangerschap mocht dit niet en toen heb ik me moeten redden met het vrij verkrijgbare cromoglicinezuur. Dat hielp maar weinig helaas. Nu wil ik dus graag wat sterkers hebben, maar wát? Volgens Hale is levocabastine L2 en het allerliefst gebruik ik natuurlijk een L1-product. Wat gebruiken jullie of kunnen jullie me aanraden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |