Alleen hebben de Israeli's een mooiere helm, mooier vest en sja....die t aan heeft is ook niet mis...quote:Op zondag 20 juni 2010 16:05 schreef Pumatje het volgende:
En waarom?
post dan een plaatje van een Nederlandse militair uit de jaren 70/80 .. is namelijk ook olijfgroen
Nja grote gok...quote:Op maandag 21 juni 2010 16:19 schreef thesystem het volgende:
[..]
Alleen hebben de Israeli's een mooiere helm, mooier vest en sja....die t aan heeft is ook niet mis...![]()
Vereren? Hoezo? Omdat je iets er autoritair uit vind zien? Dat is iets anders dan vereren he...quote:Op maandag 21 juni 2010 15:55 schreef rubje het volgende:
brrrrr nazi en alles wat ermee samenhang vereren is zo fout. echt NSB mentaliteit.
OMG dat zwaard! Zo loop ik er ook nog paar keer bij deze week xDquote:
Vanwege wat erin zitquote:Op zondag 20 juni 2010 16:05 schreef Pumatje het volgende:
En waarom?
post dan een plaatje van een Nederlandse militair uit de jaren 70/80 .. is namelijk ook olijfgroen
1 die tenminste geen Joden wou executeren en POWs respecteerdequote:Op maandag 21 juni 2010 21:52 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Ziet er uit als een goed staatsman, sympathieke kop ook
Stiekem zijn dit gewoon Duitsers, maar dan met opgeplakte snorren. Toch?quote:
Het materiaal vind ik niet mooi. Het valt zo stug. Waarschijnlijk is hij wel lekker koel enzo.quote:
lolquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:23 schreef Pieter-utd het volgende:
[ afbeelding ]
Luchttroepen Wit-Rusland 1ste compagnie 1991-1995 in de strijd tegen Oekraïne.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:34 schreef EllaN het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op zo'n Amerikaanse Bellboy pak.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
PsstEn die noemen patat frietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Psstwat flauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Afschuwelijk!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Deze is trouwens ook bijzonder geil
[ afbeelding ]
welk land is dit en waarom dragen ze look-a-likes van duitse helmenquote:
Chili.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:49 schreef Internetheld het volgende:
[..]
welk land is dit en waarom dragen ze look-a-likes van duitse helmen
Vreemdquote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:34 schreef EllaN het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op zo'n Amerikaanse Bellboy pak.
[ afbeelding ]
Als je de rotzooi op 't pak weglaat aan decoraties? Dan vind ik 't pak echt ernstig tegenvallen.quote:
Zie bovenstaande, en ik kan er niet wakker van liggen in zo'n topic als deze wat voor decoraties iemand heeft, jan met de pet heeft daar al de wereld aan decoraties...quote:
het grootste gedeelte van Amerikaanse decoraties zijn onderscheidingen die de eenheid heeft gekregen in het verleden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:14 schreef Druid het volgende:
Het is maar wat je rotzooi noemt.
Horen daar geen zwarte schoenen onder?quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit vind ik er wel strak uitzien:
[ afbeelding ]
Nee, is in NL ook niet in het DT. Daar draagt men donkerbruine schoenen onder.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:50 schreef Esses het volgende:
[..]
Horen daar geen zwarte schoenen onder?
EDIT: zie bovenquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, is in NL ook niet in het DT. Daar draagt men donkerbruine schoenen onder.
Enkel de ribbons boven de rechter borst zak (in de photo de Presidential Unit Citation en de Valorous Unit Award) zijn aan de eenheid verleend. Ribbons die boven de linked borstzak worden gedragen zijn persoonlijk verlenen. En ja er zijn ribbons die men krijgt bij bv. het volbrengen van een opleiding, maar zo heb je in Nederland die voor bv. X aantal jaren trouwe dienst, het lopen van de Vierdaagse, etc. Dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
het grootste gedeelte van Amerikaanse decoraties zijn onderscheidingen die de eenheid heeft gekregen in het verleden.
Ohhh ja. Ik ben ouwe poepquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:03 schreef Eraser127 het volgende:
tegenwoordig niet meer hoor, nu is bij de KL het dt groen met zwarte schoenen of KLu blauw met zwarte schoenen
Ahhhh ik vroeg mij al erg lang af wat di ribbons op de rechterborst betekenden. Dank voor je uitlegquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Enkel de ribbons boven de rechter borst zak (in de photo de Presidential Unit Citation en de Valorous Unit Award) zijn aan de eenheid verleend. Ribbons die boven de linked borstzak worden gedragen zijn persoonlijk verlenen. En ja er zijn ribbons die men krijgt bij bv. het volbrengen van een opleiding, maar zo heb je in Nederland die voor bv. X aantal jaren trouwe dienst, het lopen van de Vierdaagse, etc. Dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Heeft veel weg van Gele Rijders ceremonieel tenue.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Uiteraard is dit ceremonieel teneu van het Garde Regiment Grenadiers AASLT-PARA ook erg mooi.
[ afbeelding ]
Bij ons is het not done om 'laffe' sportmedailles te dragen als ze niet vergezeld worden door 'echte'..quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Enkel de ribbons boven de rechter borst zak (in de photo de Presidential Unit Citation en de Valorous Unit Award) zijn aan de eenheid verleend. Ribbons die boven de linked borstzak worden gedragen zijn persoonlijk verlenen. En ja er zijn ribbons die men krijgt bij bv. het volbrengen van een opleiding, maar zo heb je in Nederland die voor bv. X aantal jaren trouwe dienst, het lopen van de Vierdaagse, etc. Dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Dank, duidelijk. Weer wat wijzer geworden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:17 schreef Sine_Pari het volgende:
Née dit is de zogenaamde Dress Bleus, en de stepen op beide mouwen staan voor aantal active dienstjaren. Op ons (nog) groene dienst teneu, en de ASU (Army Service Uniform welke veel lijkt op de Dress Bleus) worden op de recter mouw stepen gedragen voor gevechts tijden. Op de linker mouw worden de dienstjaren stepen gedragen.
PS. Ja dat is de Combat Infantry Badge (CIB)
Je doelt op die 2 daagse militaire prestatietocht en 4 daagse medaille?quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij ons is het not done om 'laffe' sportmedailles te dragen als ze niet vergezeld worden door 'echte'..
En bij ons mag men zelfs geen sportmedaille dragen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij ons is het not done om 'laffe' sportmedailles te dragen als ze niet vergezeld worden door 'echte'..
Hoe zit het bv met het dragen van medailles uitgereikt door een buitenlandse mogendheid?quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:25 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
En bij ons mag men zelfs geen sportmedaille dragen.
vijfkamp, tienkamp, je kent het wel..quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je doelt op die 2 daagse militaire prestatietocht en 4 daagse medaille?
Niet meer dan logisch dunkt mij.. Nu lijkt alsof een dikke adjudant wil pronken dat hij 30 jaar en 50 kilo geleden wél fit was..quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:25 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
En bij ons mag men zelfs geen sportmedaille dragen.
lol. Zijn er echt nog steeds lieden die dat met trots op hun DT dragen?quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
vijfkamp, tienkamp, je kent het wel..
Nee enkel diegene die door de legerleiding zijn goed gekeurd. Heden zijn dat er drie (Republic of Vietnam Campaign Medal, Kuwait Liberation Medal (Saudi Arabia) en Kuwait Liberation Medal (Kuwait)), en deze mogen enkel door hen gedragen worden die daadwerkelijk aan deze campaigns hebben deel genomen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe zit het bv met het dragen van medailles uitgereikt door een buitenlandse mogendheid?
Mogen jullie die wel gewoon dragen? Daarvoor bedoel ik dus een zgn. speciale service medailles verkregen in een ander land op bv een hoofdkwartier.
Da's nog aardig laat voor [DEF]quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:31 schreef Druid het volgende:
van uniformen binnen een halve pagina naar een pissing contest, knap
Bij de Natres lopen er helaas genoeg rond die het doen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lol. Zijn er echt nog steeds lieden die dat met trots op hun DT dragen?![]()
Ik ken het veteranenwereldje een beetje, en ik zag eens 1 gast, libanon veteraan, die had me toch een rij ribbons opgespeld. Wat bleek nu, vrijwel alle ribbons waren van de Bond van Wapenbroeders, en enkel 2 echte ribbons
Ik zet hier enkel misverstanden recht, dan wel beantwoord vragen. Denk niet dat ik het nodig heb om hier of elders een penis vergelijk aan te gaan.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:31 schreef Druid het volgende:
van uniformen binnen een halve pagina naar een pissing contest, knap
quote:Tsja, als militair en voormalig compagniescommandant word ik van de Adjudant KMAR toch wel stil......
Ik hoop dat de beste man zijn onderscheidingen naar beste eer en geweten heeft opgespeld. Ik denk dat zijn commandant niet weet hoe het zit met de diverse (buitenlandse) onderscheidingen en ik denk dat hij nog nooit gecorrigeerd is danwel is aangesproken op zijn DT versieringen door welke militaire authoriteit dan ook. En dan krijg je dus dit soort excessen.
Het is zo bij Defensie, dat als je een buitenlandse medaille danwel speld a la CIB krijgt uitgereikt door een Amerikaanse commandant / eenheid, je een rekest moet indienen bij het Ministerie waarin je verzoekt om het te mogen dragen. Als dat recht wordt verleend is dat in principe per Koninklijk Besluit. Wordt het draagrecht niet verleend, dan is het speld of de medaille mooi voor thuis aan de muur. Medailles van de VN, Nato en WEU kennen een groeps draagrecht verlening per missie (als ik mij niet vergis) en kunnen gelijk op de borst. Voor wat betreft de draagspelden, ieder krijgsmachtdeel heeft bepaald hoe veel en waar te dragen, minder mag, meer niet. Heb je er meer dan 2 dan mag je zelf kiezen welke.
Deze bepalingen hebben er voor gezorgd dat veel wandel-, schiet- en sportblik thuis aan de muur hangt of in de la ligt. Blijkbaar is niet iedereen op de hoogte.
De US CIB wordt meestal door een commandant in een order aan een groep / eenheid militairen uitgereikt. Zo is ook een compagnie rode baretten van een CIB voorzien. De voorlaatste Nederlanders met een CIB zaten in Korea. Grappig is dat in het hernieuwde draagbesluit de CIB nu naar de rechterborst van de Nederlanders verhuist i.p.v. de historisch juiste linkerborst. Ook het officieele kanaal slaat wel eens de plank mis. Kennis en besef van historie / traditie ontbreekt niet alleen bij individuen.
Anyway, het is (weer) officieel geregeld in Nederland. 1 ding alleen; CIB's worden aan infanteristen uitgereikt en alleen aan infanteristen, dus de Aoo KMar was dus van de koningin van het slachtveld (te Irak??) Was hij destijds bij de KMAR ingedeeld is het wederom leuk voor thuis aan de muur, of hij moet officieel toestemming (op papier) hebben gehad van een onwetende Nederlandse authoriteit, maar toch ...
Ook een mooie nadenker, de draagrecht is geregeld, niet de draagplicht. Je bent uiteindelijk zelf degene die bepaald wat op je pak komt, echter als je het erop prikt, dan wel volgens de vigerende regels. En als je bd wordt en je je blauwe blazer aantrekt loop je in burgerkostuum en moeten officieel de medailles hangend aan het lint. Dat doen er niet veel. Zelfs voormalige verzetsstrijders zonder 1 dag gediend te hebben in het leger lopen met de Pruisische militaire opmaak. Pijnlijk detail na zo'n 5 jaar tegen de Duitsers zich verzet te hebben. Limburgers noemen Duitsers nog steeds de Pruusen (je moet het horen, klinkt zo veel leuker).
Rave_NL, wat valt je op aan deze foto??quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
Vlak voor vertrek naar een ceremonie werd er een nieuwe officier bij ons toegevoegd. Strak in het pak, compleet met sabel en een stuk of vijf, zes medailles op z'n borst.
Dus iedereen benieuwd wat voor vent het was en waar ie geweest was.. Kwam ie voor ons staan, en ja hoor, vijfkamp, tienkamp, tweedaagse, Vierdaagse, etc.. Vers van de academie dus..
dat het vraagteken niet dezelfde kleur is als het blokje?quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rave_NL, wat valt je op aan deze foto??
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:47 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik zet hier enkel misverstanden recht, dan wel beantwoord vragen. Denk niet dat ik het nodig heb om hier of elders een penis vergelijk aan te gaan.
We hebben het hier over uniformen. Die uit de nazi tijd zijn gewoon de beste. Hele legers zijn na de 2e wereld oorlog naar de nazi legers gevormd. De SS en Gestapo uniformen maken wel even iets meer indruk dan die show tenue's die gebaseerd zijn op de oudheid met hun kleuren en weet ik wat voor lintjes.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:55 schreef rubje het volgende:
brrrrr nazi en alles wat ermee samenhang vereren is zo fout. echt NSB mentaliteit.
LOL, buiten dat. Maar dat rode erekoord bv?quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
dat het vraagteken niet dezelfde kleur is als het blokje?
Edit: dat die kapitein op de achtergrond na een tijdje in een andere kerk gepreekt te hebben weer terug is bij het ware geloof?
Mijn DT schoenen zijn ook van het merk van Lier, maar dan wel zwartquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh ja. Ik ben ouwe poep![]()
In mijn tijd waren de schoenen van het merk van Lier en gewoon bruin.
Ja, nu. Toen was het gewoon bruin. Ik heb die bruine schoenen zelfs nog. Dat na 18 jaar na uitreikingquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Mijn DT schoenen zijn ook van het merk van Lier, maar dan wel zwart
Als een marinier onder het bevel van de landmacht valt, zoals nu in Uruzgan, en hij redt een leven dan kan hij het erekoord uitgereikt krijgen.. Kan me nog wel een verhaal herinneren van een eersteklasser die hem kreeg door het redden van een Afghaans jongetje..quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
LOL, buiten dat. Maar dat rode erekoord bv?
Tevens bij beiden het 4daagse kruis.
Duidelijk, sowieso hoop van die Nazi meuk zag er echt "strak" uit.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:00 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
We hebben het hier over uniformen. Die uit de nazi tijd zijn gewoon de beste. Hele legers zijn na de 2e wereld oorlog naar de nazi legers gevormd. De SS en Gestapo uniformen maken wel even iets meer indruk dan die show tenue's die gebaseerd zijn op de oudheid met hun kleuren en weet ik wat voor lintjes.
Niemand heeft een gevoel bij weet ik wat voor uniform van welk regiment dan ook behalve moeders die "ohh wat ziet ons Eugene er goed uit he in dat pak" totdat je de ouwe duitse uniformen ziet. Iedrereen weet meteen dat het NAZI is.
En dat maakt een uniform tot de beste.
Voor zover ik weet is dat rode erekoord enkel in de KL.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als een marinier onder het bevel van de landmacht valt, zoals nu in Uruzgan, en hij redt een leven dan kan hij het erekoord uitgereikt krijgen.. Kan me nog wel een verhaal herinneren van een eersteklasser die hem kreeg door het redden van een Afghaans jongetje..
Weet trouwens niet of de marine iets vergelijkbaars heeft, of dat het defensiebreed is..
Draaginsignes bij mijn weten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat rode erekoord enkel in de KL.
Wellicht dat je bij de KM een sort van waardering krijgt in de vorm van een gratificatie in geld plus certificaat?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, nu. Toen was het gewoon bruin. Ik heb die bruine schoenen zelfs nog. Dat na 18 jaar na uitreiking
Een halfjaartje geleden (ofzo) heeft een marinier een rood erekoord gekregen voor het redden van een lokaal jongetje. Dat weet ik bijna 100% zeker.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat rode erekoord enkel in de KL.
Wellicht dat je bij de KM een sort van waardering krijgt in de vorm van een gratificatie in geld plus certificaat?
Dat is volgens mij het "tokkelkoordje" Dat mogen enkel actieve commando's dragen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:33 schreef zipta het volgende:
Ik zie soms ook wel mensen met een groen koord op hun GVT, wat is dat? Of is dat niks?![]()
Kan er namelijk nergens iets over vinden op internet.
Hmmmm is dat dan wellicht je ID smartcard welke ze in hun liboza hebben zitten aan een groen koordje.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:22 schreef JaFFe het volgende:
Nee hij bedoelt een dun koord groen dat om je arm/schouder zit en eindigt in je linker borstzak.
Als het dit niet is dan is het volgens mij gewoon voor je smartcard ofzo:quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:33 schreef zipta het volgende:
Ik zie soms ook wel mensen met een groen koord op hun GVT, wat is dat? Of is dat niks?![]()
Mijn GPC heeft inderdaad z'n smartcard aan dat koord zittenquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmmm is dat dan wellicht je ID smartcard welke ze in hun liboza hebben zitten aan een groen koordje.
Anders weet ik het ook niet.
Bestaat nog wel.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:23 schreef Clan het volgende:
En als je de AMO had afgerond kreeg je de MLV speld, ook wel de 'poetsspeld' genoemd, ik heb de gene zonder zwemmen, die bestaat geloof ik niet meer, althans ik zie die alleen bij oudgedienden.
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Met blauwe lak is mét zwemmen en die rode is zmlv (zware militaire lichamelijk vaardigheden)quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik ken alleen de blauwe en de rode versie.
Dit koord behoort tot de groene baretten als ik me niet vergis. Dus de commando's.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:54 schreef Eraser127 het volgende:
[..]
Als het dit niet is dan is het volgens mij gewoon voor je smartcard ofzo:
[ afbeelding ]
Kun je ook op de kraagspiegel zien dat het een groene baret isquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:42 schreef Twann... het volgende:
[..]
Dit koord behoort tot de groene baretten als ik me niet vergis. Dus de commando's.
Kloptquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Kun je ook op de kraagspiegel zien dat het een groene baret is
Hier staat een hele uitleg tav dit soort zaken mocht het nodig zijn. Best wel interessant.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:12 schreef Clan het volgende:
Met blauwe lak is mét zwemmen en die rode is zmlv (zware militaire lichamelijk vaardigheden)
Ik heb de MLV zonder zwemmen gedaan, maar ik weet niet of die nog bestaat.
bestaat nog..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Met blauwe lak is mét zwemmen en die rode is zmlv (zware militaire lichamelijk vaardigheden)
Ik heb de MLV zonder zwemmen gedaan, maar ik weet niet of die nog bestaat.
Ik heb een zwart koord en een wit koord.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:33 schreef zipta het volgende:
Ja zeg! Verklap het meteen maar even!quote:Op maandag 28 maart 2011 20:46 schreef Thaboel het volgende:
Zwart was voor je beveilingstaak toch? En de witte is de ceremoniele vorm van dat koord toch?
haha sorry.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja zeg! Verklap het meteen maar even!![]()
Je mist er heel veel...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:29 schreef Thaboel het volgende:
[..]
haha sorry.
Zoveel koordjes... Groen/zwart is het 'tokkelkoord' van het KCT toch? En dan nog het rode ere koord. Blauwe UN koord. Zwarte beveiligings koord. Mis ik er nog een paar?
Mij valt op dat de nestel verkeerd zit en aan de voorkant onder het schouderstuk moet uitkomen.quote:ErwinRommel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:58
Rave_NL, wat valt je op aan deze foto??
en en...quote:Op donderdag 14 april 2011 02:05 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Mij valt op dat de nestel verkeerd zit en aan de voorkant onder het schouderstuk moet uitkomen.
Ik denk dat het een faker is en jij nu een topic moet openen...quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:40 schreef rubje het volgende:
[..]
en en...maar wie benik.: Hoe kan het dat een marinier een rood koord krijgt? dat is toch iets van de landmacht??
![]()
en mariniers vallen daar toch niet onder?
...Als je nou even je beperkte intelligentie had gebruikt had je gelezen dat dit al eens eerder is opgelost.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:40 schreef rubje het volgende:
[..]
en en...maar wie benik.: Hoe kan het dat een marinier een rood koord krijgt? dat is toch iets van de landmacht??
![]()
Die vraag heb jij eerder gesteld en daar heb je antwoord op gekregen. Even diep graven Rubje..quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:40 schreef rubje het volgende:
[..]
![]()
Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog #2quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:00 schreef rubje het volgende:
Je komt uit een militaire familie?[ afbeelding ]
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic.quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:38 schreef Eraser127 het volgende:
* Eraser127 gaat op de veteranendag met het KLu detachement meelopen
Spul van het Indisch Leger is zeker mooi, prachtige atilla's die je laat zien.quote:Op maandag 25 april 2011 01:25 schreef jefjef het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meest linkse is mijn opa in 1918
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Re-enactorquote:Op maandag 25 april 2011 21:37 schreef FiveseveN het volgende:
Uniform 1840 Kanonniers Naarden.
http://img196.imageshack.us/i/p1040932o.jpg/ (copy/paste deze link)
Ja, ik heb vier jaar dienst gedaan als vrijwilliger. Enorme knallen en veldslagen en vechten tegen de Spanjaarden, alhoewel het laatste een anachronisme was.quote:Op maandag 25 april 2011 21:42 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Spul van het Indisch Leger is zeker mooi, prachtige atilla's die je laat zien.
[..]
Re-enactor?
blauw?quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:21 schreef thesystem het volgende:
Paar jaar geleden meegelopen.....Helaas in het blauw![]()
Op dit moment voel ik me niet meer trots in mn kloffie met deze geweldige politieke leiders wat we hebben...
Vwb het AT/GLT van het KCT geldt dat het onderscheid te zien is aan het commandokoord,quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:34 schreef rubje het volgende:
ah,mooi maar wat ik bedoelde of alle Kl onderdelen (LMB,commandos etc)hetzelfde kleur galatenu hebben en als er verschillen zijn,waar dat dan aan ligt.
Ze worden weer gedeeltelijk door de baas betaald. Ik krijg er een voor 100 euro.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:34 schreef hoogvlieger het volgende:
Dat is het AT. Wordt alleen voor gala's etc gebruikt en je moet er zover ik weet zelf voor dokken. Foto is trouwens op de bipla van de KMA gemaakt.
Dat dus. Ik betaal 100 euro. De rest is rekening baas.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:54 schreef Thaboel het volgende:
@rubje hij zegt toch ook dat de 'baas' meebetaalt
Dat laatste zou ik tegenwoordig niet zo snel meer vanuit gaan.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:08 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dat dus. Ik betaal 100 euro. De rest is rekening baas.
volgens mij,maar wie ben ik,als je goed kijkt is dat overhemd er door galtF er zelf ingezet en is het normaal dus los en niet onderdeel van dat gilet/singlet?quote:Op maandag 20 juni 2011 15:56 schreef TMartina het volgende:
verschrikkelijk dat ingebouwd overhemd inc. strik.
Net een erwtje met een flapje aan de zijkantquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:39 schreef Rave_NL het volgende:
Ligt aan de maat van je hoofd. Bij kleine koppen zien die pannenkoeken van de baas er niet uit. Bij grote koppen is die noorloos belachelijk.
\quote:
Als je maar de goeie kleur koopt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:10 schreef rubje het volgende:
[..]
\
Ah ok. wist ik niet. Maar je mag deze baret dus gewoon dragen naast je officiële baret begrijp ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood Sugar Sex Magik
gecapt uit een filmpje? zo kan iedereen bijdrage's leveren...quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:04 schreef rubje het volgende:
is dat Noord Koreaans?[ afbeelding ]
mijn bijdrage.
[ afbeelding ]
Ik dacht russischquote:
Een groot deel van de militaire doctrine is een kopie van de Sovjet-Unie en Chinaquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:15 schreef Iska het volgende:
Hmm, my bad.. Rangindicatie lijkt wel op die van de USSR: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_ranks_of_the_Soviet_Union
Nu nog geld...quote:Op maandag 11 juli 2011 15:46 schreef Pumatje het volgende:
nu nog zakken, iets donkerder, een mee gecamoufleerde kraag, ROT's op de schouders, en een getailleerd jasje....
Dr zit toch geen vorm in niets.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wen er maar aan... Krijgsmachtbreed naar wat ik vernomen heb.
Je bent toch gvd geen wijf...quote:Op maandag 11 juli 2011 16:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dr zit toch geen vorm in niets.
Durf de jasjes te tailleren zodat ze niet als een vuilniszak hangen.
I wear clothes that are body consciousquote:Op maandag 11 juli 2011 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bent toch gvd geen wijf...
Als je er netjes bij wil lopen doe je je barathea maar aan.
Generation Kill.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
I wear clothes that are body conscious
Die rangonderscheidingstekens zijn dingen waar ik me het laatst druk om maak. Het zal me werkelijkwaar boeien waar die dingen zitten. Hell ze mogen tegenwoordig zelfs op de tropenkoppel gedragen worden als je in je "bureau tenue" (quote:Op maandag 11 juli 2011 18:02 schreef Pumatje het volgende:
haha.. damn.
goed, enige wat ik echt kut vind is geen rots op schouder, voorkomt geirriteerde officieren...als dat nog kan, of is het nu "in" ofzo? Rot in het midden..
Volgens mij weer amerikaans idee geweest, als ik ff terug denk aan de parka natweer
Beenzakken, die zou ik echt gaan missen.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:13 schreef Pumatje het volgende:
Waar wil je je dan druk om maken?
Geloof wel dat het goede pakken zijn, Ten cate heeft daarvoor teveel ervaring om dat te verneuken, maaar aan de andere kant zie ik de NL regering in staat om weer zichzelf zo veel te bemoeien dat het uiteindelijk wel een faal product wordt.
Hendig om je shag in te doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beenzakken, die zou ik echt gaan missen.
ik kan niet zonder.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
dat lijkt mij vanzelfsprekendquote:Op maandag 11 juli 2011 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
goed punt.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef Schild het volgende:
Zouden z'n 'build-in' kniebeschermers niet handig zijn voor die GVT broek? Je hebt ook van z'n werkbroeken waar een vakje zit waar je kniestukken in kunt doen
Daardoor gaat de broek nogal snel kapot.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef Schild het volgende:
Zouden z'n 'build-in' kniebeschermers niet handig zijn voor die GVT broek? Je hebt ook van z'n werkbroeken waar een vakje zit waar je kniestukken in kunt doen
Die is nu al ingevoerd he, de smock.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:14 schreef thesystem het volgende:
En van snel kapot....daar houd mindef niet van!
Liever wat knieen kapot dan wat broeken
opzich, het nieuwe uniform ziet er mooi uit! Maar ik vind het ergens wat weghebben van oostblok? Ergens ken ik bang voor de kwaliteit net als de fiunctionaliteit. Ik hoop wel dat het tot de heren door dringt wat het meest aangekochte product is door veel militairen. Een Smock!
Laten we hopen.....dat men hersenen gebruikt.
Ik heb 'build-in' kniebeschermers in zowel mijn ACU's, Cryes en 5.11's en heb met geen van de drie grotere slijt problemen als ik vroeger met bv. de BDU's/DCU's had.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Daardoor gaat de broek nogal snel kapot.
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:12 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik heb "inge
[..]
Ik heb 'build-in' kniebeschermers in zowel mijn ACU's, Cryes en 5.11's en heb met geen van de drie grotere slijt problemen als ik vroeger met bv. de BDU's/DCU's had.
Zie je het al voor je? Dit pak in het blauw?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wen er maar aan... Krijgsmachtbreed naar wat ik vernomen heb.
Het uniform van de Gouverneur generaal;quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef revolutionarymen het volgende:
Hoe heten die oude uniformen met die varens op de kraag. Dat is nog eens een mooi uniform zo'n koloniaal pak
Ja! heeft dat pak/tenue een naam?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Het uniform van de Gouverneur generaal;
[ afbeelding ]
Zover ik weet staat het gewoon bekend als 'Het uniform van de Gouverneur generaal'.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:28 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Ja! heeft dat pak/tenue een naam?
Bij die amerikaanse broeken van bv Crye die Sine_Pari als t goed is ook bedoelt zit de harde beschermer aan de buitenkant en slijt de stof daar dus niet. (zie ook mijn vorige post)quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.
Het is een feit dat als je Steen tegen een stukje stof van 1/2mm dikte zet met daarachter weer een hard materiaal dat de stof het gewoon gaat ontgelden op een gegeven moment.
Hoef je geen rocket sience voor gestudeerd te hebben..
kan wel extra stevige stof zijn om het proces te vertragen, maar het gaat altijd slijten.
Sorry dat ik het verkeerd heb, en ook mijn ACU, en 5.11 broeken bieden hun oprechte verontschuldiging aan dat ze niet door hebben dat ze allang versleten hadden moeten zijn. Ik heb ze dan ook even flink op hun donder gegeven, zeker ook omdat ik ze buiten de bossen heb gedragen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je altijd in het bos blijft maakt het niets uit.
Het is een feit dat als je Steen tegen een stukje stof van 1/2mm dikte zet met daarachter weer een hard materiaal dat de stof het gewoon gaat ontgelden op een gegeven moment.
Hoef je geen rocket sience voor gestudeerd te hebben..
kan wel extra stevige stof zijn om het proces te vertragen, maar het gaat altijd slijten.
Misschien had ik de Crye broek niet in het lijstje moeten zetten omdat het hier ondanks dat deze 'build-in' kniebeschermers hebben het deel voor de knie cap buiten de stof steekt. De beschermers die je in de ACU (van onder af aan de buitenkant) of in de 5.11 van de zijde aan de binnenkant) in je broek stopt zijn echter door stof bedekt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:49 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Bij die amerikaanse broeken van bv Crye die Sine_Pari als t goed is ook bedoelt zit de harde beschermer aan de buitenkant en slijt de stof daar dus niet. (zie ook mijn vorige post)
Of je weegt dan 12 kilo, of je gaat niet vaak op je knieën..quote:Op donderdag 14 juli 2011 04:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Sorry dat ik het verkeerd heb, en ook mijn ACU, en 5.11 broeken bieden hun oprechte verontschuldiging aan dat ze niet door hebben dat ze allang versleten hadden moeten zijn. Ik heb ze dan ook even flink op hun donder gegeven, zeker ook omdat ik ze buiten de bossen heb gedragen.
Misschien zijn de broeken van Sine wel van beter materiaal dan de NL broeken?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Of je weegt dan 12 kilo, of je gaat niet vaak op je knieën..
slijten van de stof lijkt me nogal een logisch gevolg..het gaat gewoon schuren en wrijving geven met de ondergrond..
dat heb ik al met broeken zonder kniebeschermer als ik ga OVG én ..
In opleiding mocht ik geen kniebeschermers aan de buitenkant dragen.. goed, dan maar toch lekker in mijn broek![]()
resultaat.. na 3 dagen in 3 broeken een gat @ my right knee.
Al had ik de eckte eckte ten cate broeken gebruikt.. kan me niet voorstellen dat er ander resultaat optreed. mgoed, deze discussie gaat nergens over, ik weet tenslotte niet hoe hard/flexibel de pads zijn die je intern in een broek gebruikt in jou geval.
Mooi. Dan is dat vraagstuk dus de wereld uit geholpen.quote:
Wut? Dat is mij nog nooit overkomen. En ik heb die tas toch aardig vaak om.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:13 schreef Thaboel het volgende:
Ik kan dr wel inkomen hoor. Harde beschermer+de kl broek en dan op stenen. Zo waren mijn broeken aan de linker(?)Kant ook steeds stuk daar de cbrntas
draag jij je kniebeschermer onder je broek?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:13 schreef Thaboel het volgende:
Ik kan dr wel inkomen hoor. Harde beschermer+de kl broek en dan op stenen. Zo waren mijn broeken aan de linker(?)Kant ook steeds stuk daar de cbrntas
Ik weeg enkele malen dat en ga ook vaak genoeg door de knieën.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Of je weegt dan 12 kilo, of je gaat niet vaak op je knieën..
slijten van de stof lijkt me nogal een logisch gevolg..het gaat gewoon schuren en wrijving geven met de ondergrond..
En precies daar ligt het probleem, je weet niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
mgoed, deze discussie gaat nergens over, ik weet tenslotte niet hoe hard/flexibel de pads zijn die je intern in een broek gebruikt in jou geval.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:51 schreef Thaboel het volgende:
Sine vind je het een echte verbetering tov een kniebeschermer die je zelf om moet doen?
En zie ik het nou goed dat bij de nieuwe uniformen de kraagjes een andere kleur hebben?
Ja en wel op meerdere punten, zo heb ik bv. geen "knellende" banden in mijn knie holte. Maar ook kan ik knie bescherming dragen zonder meteen als "Rambo" te moeten rondlopen. En op deze manier heb ik ze altijd bij me. Dus als ik bv. een lesje geef in CPR, COF, CQB etc. hoef ik niet eerst naar mijn knie bescherming te grijpen omdat ik om de haverklap door de knieen moet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:51 schreef Thaboel het volgende:
Sine vind je het een echte verbetering tov een kniebeschermer die je zelf om moet doen?
En zie ik het nou goed dat bij de nieuwe uniformen de kraagjes een andere kleur hebben?
als dat de Nederlandse gevechts tenue?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:05 schreef MrMofo het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat ''action shots''.
?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:07 schreef thesystem het volgende:
Het mooie is...we maken een zwart/geel geweer...maar wel groene nieuwe camo
Zie:quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef Clan het volgende:
Wijlen Prins Bernhard in ceremonieel.
Kan iemand deze rang herkennen? Hij schijnt Luitenant generaal der Marine te zijn geweest, maar ik zie het ROT niet overeenkomen met die zoals vermeld in de lijst van rangen en standen van de marine.
Dat van die gele stukken op de Colt heb ik ook nooit helemaal begrepen. 'Camouflage' jaquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:07 schreef thesystem het volgende:
Het mooie is...we maken een zwart/geel geweer...maar wel groene nieuwe camo
Zwart is goedkoper bij benadering (bij recyclen van verschillende kleuren krijg je een grijze brij wat wel zwart te krijgen is, maar een hele lichte kleur zit er niet meer in), maar het gebruik van verschillende kleuren breekt heel effectief het silhouet van een geweer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:37 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dat van die gele stukken op de Colt heb ik ook nooit helemaal begrepen. 'Camouflage' ja
Het zal wel goedkoper zijn geweest of zo. Zwart plastic schijnt vrij prijzig te zijn.
Het KCT spuit toch ook zn wapens groen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:09 schreef Pumatje het volgende:
dan maakt dat echt niet meer uit.. in een gekleurde omgeving is dat echt zo storend niet.
In de wapenkamer na al het geklaag over honger,olie en vieze handen is dat natuurlijk prachtig.. maar in onze camo zit ook lichtbruin..
het is prima. daarnaast zijn die onderdelen over te spuiten.
De Griekenquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:26 schreef Clan het volgende:
De meest opvallende uniformen in de wereld:
[ afbeelding ]
Dienstplicht gehad?quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:34 schreef Eagle_99 het volgende:
Zomer uniform in het Turkse leger. Vanaf mei zou het ook 's winters gedragen worden maar lijkt me niet logisch.
[ afbeelding ]
's Winters hadden we deze aan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn bij ons veel Turkse jongens die onder hun dienstplicht uit konden komen door in NL te dienen.quote:
Klopt, mijn buurman heeft zijn dienstplicht in NL afgedaan, zo zullen er vast meerdere zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Er zijn bij ons veel Turkse jongens die onder hun dienstplicht uit konden komen door in NL te dienen.
Ervan uitgaande dat jij in Nederland geboren bent, in hoeverre was je op moment van oproepen nog verbonden met Turkije voor het besluit om te dienen?
Bestaat er in Turkije voor dienstplichtigen zoiets als 'op herhaling' of heeft de Turkse krijgsmacht altijd genoeg manschappen onder de gelederen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:12 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Klopt, mijn buurman heeft zijn dienstplicht in NL afgedaan, zo zullen er vast meerdere zijn.
Ik was van plan om te emigreren naar Turkije, ben daar ook 2 jaar gebleven alleen mijn opleiding was niet afgerond. Daarom ben ik nu terug. De dienstplicht zou een grote obstakel zijn als ik in Turkije meer dan 6 maanden verbleef. Ik was trouwens ook uit op avontuur. Ik heb ook andere persoonlijke redenen maar heb 15 maanden heel wat beleefd en ben nu terug. Ik heb er geen spijt van maar het zou wel beter zijn als ik mijn opleiding toch helemaal afgerond had.
het is werkelijk waar zo verschrikkelijk lelijk dat pakje.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:26 schreef Clan het volgende:
De meest opvallende uniformen in de wereld:
[ afbeelding ]
Zolang er geen oorlog uitbreekt zal je nooit opgeroepen worden, mits je 'per ongeluk' een aantal dagen eerder dan het zou moeten uit dienst bent. Dan kunnen ze je wel terugroepen om die paar dagen uit te zitten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Bestaat er in Turkije voor dienstplichtigen zoiets als 'op herhaling' of heeft de Turkse krijgsmacht altijd genoeg manschappen onder de gelederen?
Ik bedoelde iets anders. Hier in Nederland moesten dienstplichtigen op herhaling gaan, dat hield in dat ze na hun dienstplicht nog 1 of 2 keer terug moesten komen om te laten zien dat ze nog de vaardigheden machtig waren van hun wapen/dienstvak, dit was omdat Nederland altijd een bepaald aantal ( ik meen 220.000 ) manschappen onder de gelederen kon krijgen. Iemand werd na een aantal jaren afgeschreven om nog ooit in geval van oorlog opgeroepen te worden bij hun wapen/dienstvak, daarvoor bestond 'herhaling'.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:52 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zolang er geen oorlog uitbreekt zal je nooit opgeroepen worden, mits je 'per ongeluk' een aantal dagen eerder dan het zou moeten uit dienst bent. Dan kunnen ze je wel terugroepen om die paar dagen uit te zitten.
Turkije heeft officieel 500.000 manschappen, en 20 miljoen mannen(tussen de 20 en 45) die opgeroepen kunnen worden als er een oorlog uitbreekt.
Edit: Maar volgens mij is het zo dat elke land alle mannen die jong en gezond genoeg zijn op kan roepen in een oorlog.
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Wel moet je jaarlijks langs gaan bij de dichtsbijzijnde militaire bureau om een handtekening achter te laten. Alleen ik ken weinig mensen(zowel hier als Turkije) die dat daadwerkelijk doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik bedoelde iets anders. Hier in Nederland moesten dienstplichtigen op herhaling gaan, dat hield in dat ze na hun dienstplicht nog 1 of 2 keer terug moesten komen om te laten zien dat ze nog de vaardigheden machtig waren van hun wapen/dienstvak, dit was omdat Nederland altijd een bepaald aantal ( ik meen 220.000 ) manschappen onder de gelederen kon krijgen. Iemand werd na een aantal jaren afgeschreven om nog ooit in geval van oorlog opgeroepen te worden bij hun wapen/dienstvak, daarvoor bestond 'herhaling'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |