?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:07 schreef thesystem het volgende:
Het mooie is...we maken een zwart/geel geweer...maar wel groene nieuwe camo
Zie:quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:24 schreef Clan het volgende:
Wijlen Prins Bernhard in ceremonieel.
Kan iemand deze rang herkennen? Hij schijnt Luitenant generaal der Marine te zijn geweest, maar ik zie het ROT niet overeenkomen met die zoals vermeld in de lijst van rangen en standen van de marine.
Dat van die gele stukken op de Colt heb ik ook nooit helemaal begrepen. 'Camouflage' jaquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:07 schreef thesystem het volgende:
Het mooie is...we maken een zwart/geel geweer...maar wel groene nieuwe camo
Zwart is goedkoper bij benadering (bij recyclen van verschillende kleuren krijg je een grijze brij wat wel zwart te krijgen is, maar een hele lichte kleur zit er niet meer in), maar het gebruik van verschillende kleuren breekt heel effectief het silhouet van een geweer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:37 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dat van die gele stukken op de Colt heb ik ook nooit helemaal begrepen. 'Camouflage' ja
Het zal wel goedkoper zijn geweest of zo. Zwart plastic schijnt vrij prijzig te zijn.
Het KCT spuit toch ook zn wapens groen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:09 schreef Pumatje het volgende:
dan maakt dat echt niet meer uit.. in een gekleurde omgeving is dat echt zo storend niet.
In de wapenkamer na al het geklaag over honger,olie en vieze handen is dat natuurlijk prachtig.. maar in onze camo zit ook lichtbruin..
het is prima. daarnaast zijn die onderdelen over te spuiten.
De Griekenquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:26 schreef Clan het volgende:
De meest opvallende uniformen in de wereld:
[ afbeelding ]
Dienstplicht gehad?quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:34 schreef Eagle_99 het volgende:
Zomer uniform in het Turkse leger. Vanaf mei zou het ook 's winters gedragen worden maar lijkt me niet logisch.
[ afbeelding ]
's Winters hadden we deze aan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn bij ons veel Turkse jongens die onder hun dienstplicht uit konden komen door in NL te dienen.quote:
Klopt, mijn buurman heeft zijn dienstplicht in NL afgedaan, zo zullen er vast meerdere zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Er zijn bij ons veel Turkse jongens die onder hun dienstplicht uit konden komen door in NL te dienen.
Ervan uitgaande dat jij in Nederland geboren bent, in hoeverre was je op moment van oproepen nog verbonden met Turkije voor het besluit om te dienen?
Bestaat er in Turkije voor dienstplichtigen zoiets als 'op herhaling' of heeft de Turkse krijgsmacht altijd genoeg manschappen onder de gelederen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:12 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Klopt, mijn buurman heeft zijn dienstplicht in NL afgedaan, zo zullen er vast meerdere zijn.
Ik was van plan om te emigreren naar Turkije, ben daar ook 2 jaar gebleven alleen mijn opleiding was niet afgerond. Daarom ben ik nu terug. De dienstplicht zou een grote obstakel zijn als ik in Turkije meer dan 6 maanden verbleef. Ik was trouwens ook uit op avontuur. Ik heb ook andere persoonlijke redenen maar heb 15 maanden heel wat beleefd en ben nu terug. Ik heb er geen spijt van maar het zou wel beter zijn als ik mijn opleiding toch helemaal afgerond had.
het is werkelijk waar zo verschrikkelijk lelijk dat pakje.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:26 schreef Clan het volgende:
De meest opvallende uniformen in de wereld:
[ afbeelding ]
Zolang er geen oorlog uitbreekt zal je nooit opgeroepen worden, mits je 'per ongeluk' een aantal dagen eerder dan het zou moeten uit dienst bent. Dan kunnen ze je wel terugroepen om die paar dagen uit te zitten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Bestaat er in Turkije voor dienstplichtigen zoiets als 'op herhaling' of heeft de Turkse krijgsmacht altijd genoeg manschappen onder de gelederen?
Ik bedoelde iets anders. Hier in Nederland moesten dienstplichtigen op herhaling gaan, dat hield in dat ze na hun dienstplicht nog 1 of 2 keer terug moesten komen om te laten zien dat ze nog de vaardigheden machtig waren van hun wapen/dienstvak, dit was omdat Nederland altijd een bepaald aantal ( ik meen 220.000 ) manschappen onder de gelederen kon krijgen. Iemand werd na een aantal jaren afgeschreven om nog ooit in geval van oorlog opgeroepen te worden bij hun wapen/dienstvak, daarvoor bestond 'herhaling'.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:52 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zolang er geen oorlog uitbreekt zal je nooit opgeroepen worden, mits je 'per ongeluk' een aantal dagen eerder dan het zou moeten uit dienst bent. Dan kunnen ze je wel terugroepen om die paar dagen uit te zitten.
Turkije heeft officieel 500.000 manschappen, en 20 miljoen mannen(tussen de 20 en 45) die opgeroepen kunnen worden als er een oorlog uitbreekt.
Edit: Maar volgens mij is het zo dat elke land alle mannen die jong en gezond genoeg zijn op kan roepen in een oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |